tag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post2895675294457656613..comments2024-03-19T10:54:53.145+02:00Comments on Σφυροδρέπανο: Αλτουσεριανές περιπέτειες του Κεφαλαίου στην ΕλλάδαΜπρεζνιεφικό απολίθωμαhttp://www.blogger.com/profile/14138727204732083869noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-89697679045203278752017-08-01T12:05:55.288+03:002017-08-01T12:05:55.288+03:00Μετά τον δεξιό Ζίζεκ από το link του Sabbath,στην ...Μετά τον δεξιό Ζίζεκ από το link του Sabbath,στην ίδια εκδήλωση ο κλασσικός "μαϊντανός" της σοσιαλδημοκρατίας <br />https://www.youtube.com/watch?v=3k738f1w9NY <br /><br />17-57Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-90248699029435288692017-08-01T11:58:32.017+03:002017-08-01T11:58:32.017+03:00@ Sabbath.
1) Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός! Ωρα...@ Sabbath. <br />1) Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός! Ωραίο! O Zizek ποια σχέση με το ( 1:12 π.μ. );<br /><br />Έχω κάτι διαφορετικό <br />ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ<br />Χρηματοδοτεί ΜΚΟ για αντικομμουνιστικό πρόγραμμα<br />Ψάχνουν «θύματα του Σταλινισμού» για να τα μετατρέψουν σε «ζωντανά βιβλία»<br />http://www.rizospastis.gr/story.do?id=7918945 <br /><br /><br />2 )2014 <br /> Διεθνές συνέδριο του Ιδρύματος Ρόζα Λούξεμπουργκ στις 20-22 Μαρτίου: «Η Αριστερά στην κυβέρνηση» <br />Το Ίδρυμα Ρόζα Λούξεμπουργκ (Γραφείο Βρυξελλών - Παράρτημα Ελλάδας), σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Νίκος Πουλαντζάς και το transform!europe οργανώνουν στην Αθήνα, στις 20-22 Μαρτίου, διεθνές συνέδριο με θέμα "Η Αριστερά στην κυβέρνηση - τι, γιατί και πώς"<br /><br />https://left.gr/news/diethnes-synedrio-toy-idrymatos-roza-loyxempoyrgk-stis-20-22-martioy-i-aristera-stin-kyvernisi <br /><br />17-57Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-65269821435366122692017-08-01T01:12:51.582+03:002017-08-01T01:12:51.582+03:00http://tetartopress.gr/wp-content/uploads/2017/07/...http://tetartopress.gr/wp-content/uploads/2017/07/eggr25586-260717.pdf<br /><br />Και σου εχω ακομα καλυτερο<br /><br /><br />Sabbath.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-3997086358112767172017-08-01T01:06:52.914+03:002017-08-01T01:06:52.914+03:00https://youtu.be/qNrlHybZyo0
@17-57 σου εχω και ...https://youtu.be/qNrlHybZyo0<br /><br />@17-57 σου εχω και καλυτερο....<br /><br />SabbathAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-49666365713307578782017-07-31T14:35:10.984+03:002017-07-31T14:35:10.984+03:00Ένα κοινό που έχουν όλοι οι οπορτουνιστές τελικά, ...Ένα κοινό που έχουν όλοι οι οπορτουνιστές τελικά, είναι το ότι θέλοντας να ερμηνεύσουν τον κόσμο με βάση την "ξεχωριστή" σκέψη τους (και για κανένα λόγο με βάση την αστική ιδεολογία, άπαπα), βιάζουν τη λογική και δημιουργούν μια δικιά τους "λογική", η οποία μπορεί να χωρέσει μόνο όσα παράγονται από τους ίδιους, τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. Ότι δεν συμφωνεί μαζί τους χαρακτηρίζεται για να απαξιωθεί και απορρίπτετε...<br /><br />Ιβάν ΤζόνιAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-31559323844537667102017-07-31T14:32:41.469+03:002017-07-31T14:32:41.469+03:00Ένας άλλος, δεξιός, που πλασαρίστηκε ως μαρξιστής ...Ένας άλλος, δεξιός, που πλασαρίστηκε ως μαρξιστής τις εποχές που θα "χόρευαν οι αγορές με τα νταούλια". <br />Ενδεικτικά τα γελάκια των ΝεοΠασοκίζοντων.<br />30'' όλα και όλα<br />https://www.youtube.com/watch?v=RBVhSfINWOE <br /><br />17-57Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-41068532712285569472017-07-31T14:04:50.737+03:002017-07-31T14:04:50.737+03:00Θα κοπιάρω ένα μέρος όπως ωραία και διασκεδαστικά ...Θα κοπιάρω ένα μέρος όπως ωραία και διασκεδαστικά τα γράφει ο "Λαϊκός Στρώμας" στο ημιτελές αριστούργημα του<br /><br />"..Τις δεκαετίες του ‘60 και ‘70 σε Ευρώπη και Αμερική (‘70-‘80 στην Ελλάδα, όλα τα φρούτα έρχονται καθυστερημένα στη χώρα μας, το αβοκάντο πχ. έφτασε το 1968) αρχίζει (ή και «αρχινίζει») να εμφανίζεται μια νέα γενιά φιλοσόφων και ανησυχούντων στοχαστών με ποικίλες στοχαστικές ανησυχίες.<br /><br /> Ήταν τότε στη μόδα διάφοροι πχ. Μαρκουζέηδες, Ζαν Πωλ Σάρτρηδες και Σία. Κοινός παρονομαστής, ο αντισταλινισμός και ο αντισοβιετισμός. Από ‘κει και πέρα άλλοι έψαχναν το νέο επαναστατικό υποκείμενο, άλλοι για τον «πρώιμο» Μαρξ, άλλοι για τον «ώριμο» Μαρξ, άλλοι αντιπαρέθεταν τον Μαρξ στον Ένγκελς, και τους δύο στον Λένιν και πάει λέγοντας.<br /><br />Όλα αυτά με σκοπό τον απεγκλωβισμό από τον «επίσημο σοβιετικό μαρξισμό». Βέβαια, ο απεγκλωβισμός από τον οπορτουνισμό που έλαβε χώρα στο 20ο Συνέδριο είναι ένα πράγμα (και σημασία έχει προς ποια κατεύθυνση γίνεται), ο απεγκλωβισμός από τον μαρξισμό-λενινισμό είναι ένα άλλο. <br />Στα πλαίσια του «απεγκλωβισμού», και με το αιτιολογικό της «συνάντησης» μεταξύ τους, διαφορετικών ιδεολογικών ρευμάτων (υπαρξισμός, στρουκτουραλισμός και άλλοι -ισμοί του κοπανιστού αέρα) εμφανίστηκαν κάθε λογής μίγματα αστικών, σοσιαλδημοκρατικών, οπορτουνιστικών αντιλήψεων. <br /> <br />Οι φιλόσοφοι αυτοί γενικά χωρίζονταν, πολύ χοντρικά, σε δύο στρατόπεδα (με τον οπορτουνισμό να σουλατσάρει και στα δύο). Τους «ανθρωπιστές» (Μπερξόν, Σαρτρ κ.α.) και τους «αντιανθρωπιστές» (απ’ το όνομα φαίνονται τι «κουμάσια» ήταν). Ηγέτης αυτής του δεύτερης ομάδας υπήρξε ο Λουί ο Αλτουσέρ, ο εκ Γαλλίας ορμώμενος βαφτισμένος Λουδοβίκος (ο οποίος να σημειωθεί ότι στραγγάλισε την γυναίκα του, δικάστηκε και αθωώθηκε διότι του βρέθηκε το «ακαταλόγιστο», λόγω ψυχασθένειας, και πέρασε τα τελευταία του χρόνια στο ψυχιατρείο. Αν είχε έρθει στην δική μας «Σταυρούπολη» εδώ στην Θεσσαλονίκη είμαι σίγουρος ότι θα είχε βρει την υγειά του, άσε που θα είχαμε περισσότερους αρασο-αρανίτες στην πόλη μας, ήδη από την δεκαετία του ΄80, που το πας αυτό;)<br /><br />Ο Αλτουσέρ, μαζί με τους δικούς του (Ετ. Μπαλιμπάρ, Σ. Μπετελέμ κ.α.) επηρεασμένος από τον «ντηπ για ντηπ» απάλευτο λεγόμενο «στρουκτουραλισμό» (δομισμό) των Λεβί-Στρως, Λακάν και άλλων πυροβολημένων μεταμοντέρνων Γάλλων της εποχής θα δημιουργήσει ένα νέο φρούτο, τον «δομικό μαρξισμό» ή «μαρξιστικό δομισμό» ή «δομομαρξισμό». Το να πω εγώ βέβαια ότι κατάλαβα τι σόι πράγμα είναι αυτός ο άτιμος δομημένος μαρξισμός θα είναι ψέμα, αμφιβάλλω βέβαια και αν έχουν καταλάβει «γρι» και οι αρανίτες ειδικά οι μικρότερης ηλικίας (δηλαδή όλοι). Σαφή άποψη δεν φαίνεται να είχε και ο ίδιος ο Λουδοβίκος ο οποίος κάθε 7-8 χρόνια έγραφε και μια αυτοκριτική, στην οποία αναιρούσε όσα έγραφε προηγουμένως. <br /><br />Σε τελική ανάλυση το ζουμί του «αλτουσεριανισμού» συνίσταται στο ότι στον Μαρξ υπάρχει, λέει, μια «επιστημολογική τομή», (ότι ο Μαρξ μικρός έγραφε άλλα απ’ όταν μεγάλωσε). Ακόμη στα κιτάπια του Αλτουσέρ υπάρχει μια αποθέωση στο «αυθόρμητο» με παράλληλη άρνηση της δυνατότητας ύπαρξής του, διότι υπάρχουν οι «δομές» που το αποτρέπουν. Η αντίφαση της αντίφασης, ώ αντίφαση. <br /><br />Η μόνη ενδιαφέρουσα πτυχή είναι ένα «χαίρω πολύ» κατασκεύασμα σχετικά με τους «Ιδεολογικούς Μηχανισμούς του Κράτους», μια θεωρητική σύλληψη που όμως καταλήγει σε ιδεαλιστικά συμπεράσματα, επηρεασμένη σαφώς από τον Γκράμσι. Εν ολίγοις η όλη φάση είναι μια μεταμοντέρνα νεοαριστερή σούπα γεμάτη από αντιφάσεις, αλληλοαναιρέσεις, και παροιμιώδεις γραμματιζούμενες κοτσάνες που πλασάρεται ως «επαναστατική ανανέωση του μαρξισμού». Ότι πρέπει δηλαδή για μικροαστούς επιστήμονες, διαβασμένους χασομέρηδες και ξαγρυπνισμένους μεταπτυχιακούς και υποψήφιους διδάκτορες. Αν προσθέσεις και τις τζούρες Μάο που προαναφέραμε, πας «αδιάβαστος». Προσωπικά, θεωρώ ότι το όλο concept αποτελεί μία μεταμοντέρνα εκλεκτικίστικη συρραφή υψηλού διανοουμενίστικου επιπέδου, άμα καταλάβει τίποτα κανένας εργάτης στο γιαπί, εμένα να μου γράψετε..." <br /><br />17-57Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-6153218499774369382017-07-31T11:13:36.206+03:002017-07-31T11:13:36.206+03:00Το συγκεκριμένο άρθρο, όπως και αρκετά άλλα σαν το...Το συγκεκριμένο άρθρο, όπως και αρκετά άλλα σαν του Λουγγη στην ίδια ΚΟΜΕΠ αλλά και η πλούσια βιβλιοπαραγωγή από την Σ.Ε., αναδεικνύουν τόσο ότι έχουμε τη δυνατότητα να είμαστε πολλές σκάλες ανώτεροι απο την "ακαδημαϊκή" "σκέψη" όσο και ότι είμαστε σε πορεία να πραγματώσουμε αυτή. Και αυτό όχι σε αντιπαράθεση με την πολιτική και οργανωτική δουλειά αλλά σε άμεση σύνδεση με αυτή.<br />Φυσικά δεν πρόκειται η άλλη πλευρά να δώσει απαντήσεις, τουλάχιστον διάφορες του "έλα μωρέ, μίλησε το δόγμα...". Το θέμα όμως δεν είναι αυτοί, αλλά παιδιά που καλοπροαίρετα ψαχνονται και πρέπει να μας βρουν και μέσα από αυτές τις οδούς.<br /><br />ΡΓAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-45937469782944925652017-07-31T10:30:46.403+03:002017-07-31T10:30:46.403+03:00Aπό το ίδιο άρθρο : "Ένα ακόμα στοιχείο του α...Aπό το ίδιο άρθρο : "Ένα ακόμα στοιχείο του αναθεωρητισμού είναι ο παρασιτικός του χαρακτήρας. Δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς άμεση αρνητική αναφορά στο επαναστατικό κίνημα και έτσι θα πορεύεται μέχρι να απελευθερωθεί η κοινωνία από μυστικοποιήσεις και φετιχισμούς που γεννά η κεφαλαιακή σχέση. Μέχρι τότε η ακαδημαϊκή πρακτική και "παραγωγή" θα βρίθει από "χωρίς σκόρδο σκορδαλιές" και η "θεωρία" θα φθίνει και θα απογυμνώνεται καταφεύγοντας σε επαναληψεις και ανακύκλωση "περυσινών ξινών σταφυλιών", επειδή όσο ισχύει ότι η επαναστατική πράξη χρειάζεται επαναστατική θεωρία, άλλο τόσο ισχύει ότι η επαναστατική θεωρία χρειάζεται επαναστατική πράξη". <br /><br />Στο σημείο αυτό υπάρχει παραπομπή σε ένα άρθρο του Γ. Ζιούτου "Το λαθρεμπόριο του μαρξηισμού και οι περιπέτειες του Κεφαλαίου στην Ελλάδα" (ΚΟΜΕΠ 1945 !!! τα θαυμαστικά δικά μου, απ΄ όπου ο συγγραφέας πήρε μερικές εκφράσεις, όπως το πολύ παραστατικό : σκορδαλιά χωρίς σκόρδο. Αντιγράφω και πάλι : "σε καμία άλλη χώρα δεν άνοιξαν τόσο "παντοπωλεία ο Καρλ Μαρξ" και δεν έγινε τέτοιο λαθρεμπόριο μαρξισμού" και υπογραμμίζει (ο συγγραφέας του 1945) την ανάγκη θωράκισης "ενάντια σε κάθε νοθεία και σε κάθε λαθρεμπόριο, σήμερα όπου ο σοσιαλισμός γίνεται της μόδας και στον τόπο μας και με λογής - λογής παραποιήσεις και νοθεύσεις παρουσιάζεται σαν "δημιουργικός σοσιαλισμός", σαν "τεχνικός" ή "πνευματικός σοσιαλισμός" ή και σαν χωρίς σκόρδο σκορδαλιά, χωρίς κοσμοθεωρητική θεμελίωση σοσιαλισμός"<br /><br />Βρήκα πολύ παραστατική τη φράση "χωρίς σκόρδο σκορδαλιά" για να περιγράψει όλους αυτούς που και καλά ασχολούνται με τον μαρξισμό, αλλά σε καμία περίπτωση ούτε θέλουν ούτε επιθυμούν, αντίθετα με νύχια και με δόντια αντιστρατεύονται την πραγματική αλλαγή του κόσμου μέσω του μαρξισμού. <br /><br />Γιάννης Ν. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-87040309025179300272017-07-30T19:44:19.076+03:002017-07-30T19:44:19.076+03:00Δεν καταλαβαίνω σε τι αναφέρεσαι.
Το επόμενο σχόλι...Δεν καταλαβαίνω σε τι αναφέρεσαι.<br />Το επόμενο σχόλιο χωρίς ψευδώνυμο, δε θα δημοσιευτεί.Μπρεζνιεφικό απολίθωμαhttps://www.blogger.com/profile/14138727204732083869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-11565668030556074412017-07-30T19:14:44.038+03:002017-07-30T19:14:44.038+03:00 αφού το εργατικό κίνημα
βρίσκεται σε κρίση απο το... αφού το εργατικό κίνημα<br />βρίσκεται σε κρίση απο το 60<br />τουλαχιστον τοτε τι νόημα<br />έχει η χρηση του όρου<br />ανασύνταξη του κινήματος.<br />που ανατρέχει χρονικα?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-67450710049188318612017-07-30T12:47:06.617+03:002017-07-30T12:47:06.617+03:00Δηλαδη με λιγα λογια οι αλτουσεριανοι μονο μαρξιστ...Δηλαδη με λιγα λογια οι αλτουσεριανοι μονο μαρξιστες δεν ειναι.<br /><br />Ο διαλεκτικος υλισμος ειναι η ουσια του μαρξισμου, ακομα και αν ολα τα αλλα να μπορουσε να αναθεωρησει καποιος, ο διαλεκτικος υλισμος ειναι το μονο που δε θα μπορουσε να αλλαξει χωρις να μετατραπει ο μαρξισμος σε κατι τελειως διαφορετικο.Παπουτσωμενος Γατοςnoreply@blogger.com