tag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post700020328402876453..comments2024-03-19T22:28:03.451+02:00Comments on Σφυροδρέπανο: Οβελίξ και σίαΜπρεζνιεφικό απολίθωμαhttp://www.blogger.com/profile/14138727204732083869noreply@blogger.comBlogger31125tag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-29252869730156589402011-10-17T13:59:27.829+03:002011-10-17T13:59:27.829+03:00Πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση.
Το γαλατικό χωριό -ως μ...Πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση.<br />Το γαλατικό χωριό -ως μικρόκοσμος, αλλά και με τον άναρχο τρόπο δράσης των πολεμιστών του στη μάχη- σαφώς ρέπει προς την αναρχία. Η οποία θα είχε πετύχει όλους τους στόχους της, αλλά οι υπολογισμοί της σκοντάφτουν στην έλλειψη μαγικού ζωμού. Μικρές λεπτομέρειες που κάνουν την ευτυχία.<br /><br />Εκ των υστέρων θυμήθηκα και μια εκδήλωση της πανσπουδαστικής στο ποσείδι, νομίζω με το συγγραφέα του βιβλίου, στη γροθιά του σούπερ-μαν, που κριτικάρει τα πρότυπα των δυτικών κόμικ. Κι όταν η κουβέντα πήγε στον αστερίξ, βραχυκυκλώσαμε, γιατί ήταν ευρύτατα δημοφιλές στο κοινό και δε γινόταν να μπει στο ίδιο τσουβάλι με όλα τα υπόλοιπα.<br />Δυστυχώς δε θυμάμαι τι έγινε στο τέλος..Μπρεζνιεφικό απολίθωμαhttps://www.blogger.com/profile/14138727204732083869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-21841591687076013502011-10-17T03:53:57.838+03:002011-10-17T03:53:57.838+03:00Στο κόμιξ πάντως, τη μεγαλύτερη κριτική δέχεται η ...Στο κόμιξ πάντως, τη μεγαλύτερη κριτική δέχεται η μικροαστική νοοτροπία μεγαλύτερη ακόμη και απο την κριτική στους ιμπεριαλιστες της ρώμης.<br /> Στις περισσότερες αν όχι σε όλες τις ιστορίες υπάρχουν αστείες σκηνές με μικροαστούς που γκρινιάζουν και διαμαρτύρονται(χαρακτηριστικότερη η κατοικία των θεών) ή άλλες σκηνές που το αστείο βγαίνει απο στενόμυαλους τυπολάτρες μικροαστους που τα χάνουν όταν οι γαλάτες μας σμπαραλίασουν την τόσο καλά οργανωμένη και ιεραρχημένη πραγματικότητα τους (βλ. ο αστεριξ λεγεωνάριος)<br /> Αντίθετα η ρωμαική αυτοκρατωρία δια μέσου του καίσαρα που είναι μεν ψωνάρα αλλα σώφρων και δίκαιος γίνεται πολύ συχνά αν όχι συμπαθής τουλάχιστον ανεκτή.<br /> Επίσης βέβαια πηγή γέλιου είναι πάσης φύσεως μεταφυσικές αντιλήψεις ενώ φοβερής αντιπάθειας η δίψα για το χρήμα και ο χυδαίος συμβιβασμός(οι ρωμαιότροποι γαλάτες είναι πάντα οι πιο αντιπαθητικές φιγούρες)<br /> Όλα αυτά μαζί με την αγάπη για την φύση και τον κοινωνικό τρόπο ζωής με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι γκοσινί και ιντερζό πολιτικά έχουν την σκοπιά ξεπεσμένου αριστοκράτη που αγαπάει το παρελθόν κατηγορεί την αστική τάξη για τα χάλια του-και ως εκ τούτου ρέπει στον αναρχισμό- σνομπάρει και ειρωνεύεται τους μικροαστούς αντιμετωπίζει με συμπάθεια τους εργαζόμενους και πιστεύει ότι προτιμάει την ηθική απο τα λεφτά. το κομμουνιστικό μανιφέστο έχει και ένα σχετικό κεφάλαιο για κάτι τέτοιους τύπους που ήταν συνηθησμένο φαινόμενο ειδικά στη γαλλία μέχρι προσφάτως.<br /> Τι θα πρέπει να κάνει το κίνημα με αυτούς λοιπόν να συμμαχήσει ή κάτι τέτοιο θα ήταν μέγας καιροσκοπισμός; οι δημιουργοι πάντως σίγουρα θα μας πρότειναν απλα να γελάσουμεAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-3929312286072790282011-10-15T18:50:27.179+03:002011-10-15T18:50:27.179+03:00Με γειά τη νέα μορφή στο μπλογκ!
Θα συμφωνήσω σε ...Με γειά τη νέα μορφή στο μπλογκ!<br /><br />Θα συμφωνήσω σε κάποια κομμάτια της κριτικής του πυρήνα γιατί πραγματικά με συγκίνησε το αλα Στάλιν σχήμα ρητορικών ερωτήσεων με άμεση άρνηση της ερώτησης που ήδη τέθηκε. <br /><br />Έχει δίκιο για τον Αστεριξ η ΚΕ? Όχι δεν έχει δίκιο. Εκτός κι αν δε θεωρούμε ήρωες τους Ζούκοφ ή Βασίλι Ζάιτσεφ ή τους χιλιάδες αντιφασίστες πολεμιστές "Αστερίξ" του σοσιαλισμού που γνωρίσαμε. <br /><br /><br />Επίσης είναι παπάντζα αυτό που πέταξε ο Φόντας. Ο προλεταριακός διεθνισμός των Γαλατών είναι διάχυτος. Διεθνιστική αλληλεγγύη εισέπραξαν και οι Βέλγοι με τις "χλιαρές τους μπύρες" και οι Βρετανοί του "ζεστού νερού με μια σταγονίτσα γάλα". Ομοίως και οι Ισπανοί και οι Κορσικανοί!<br />Στο νεότερο τεύχος "Γαλέρα του Οβελιξ" επίσης που συναντά το Σπάρτακο, ο Πανοραμίξ τον οδηγεί στην Ατλαντίδα. Σοσιαλιστική αλληλεγγύη σε χώρα του 3ου δρόμου δίδεται στα νεότερα τεύχη και στο "αστεριξ και Χαλαλίμα" όπου τους στέλνουμε βροχή με την ανώτερη τεχνολογία μας. <br />(Όσο κι αν δε γουστάρουμε τα νεότερα τεύχη Μπρέσνιεφ πρέπει να τα βλέπουμε σα διαλεκτική ενότητα με τα παλιά όπως κάνουμε και με την εποχή του συνονόματού και ομολόγου σου ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΣΕ). <br /><br />Πολύ ενδιαφέρον τεύχος επίσης είναι και το Αστερίξ στους Γότθους όπου υπάρχει μια ωραία κριτική στο μιλιταρισμό και το φασισμό!prop-agitnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-58798428285264892192011-10-14T15:26:22.361+03:002011-10-14T15:26:22.361+03:00ο αστεριξ ειναι επαγγελματικο στελεχοςο αστεριξ ειναι επαγγελματικο στελεχοςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-36676198731001840802011-10-13T23:28:41.327+03:002011-10-13T23:28:41.327+03:00Α ώστε έτσι. Εντάξει λοιπόν, θα τα πούμε όλα.
Και ...Α ώστε έτσι. Εντάξει λοιπόν, θα τα πούμε όλα.<br />Και ποιος διέγραψε τον οβελίξ από την αφίσα της πκς στα πανεπιστήμια, αρχές με μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, ε;<br /><br />Για τα υπόλοιπα δεν προλαβαίνω τώρα.<br />Χαρίδημε, ευχαριστώ, είμαι ευγνώμων.Μπρεζνιεφικό απολίθωμαhttps://www.blogger.com/profile/14138727204732083869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-70026851628161340922011-10-13T23:02:25.661+03:002011-10-13T23:02:25.661+03:00Το Γαλατικό χωριό είναι όντως μια ήμι-φεουδαρχική ...Το Γαλατικό χωριό είναι όντως μια ήμι-φεουδαρχική κοινωνία. Σε μία τέτοια κάθε ελεύθερος άντρας φέρει τα όπλα και είναι σε κάποιο βαθμό πολεμιστής. Φυσικά στο Κόμικ δεν μας παρουσιάζονται μη ελεύθεροι άνθρωποι που προφανώς ήταν η παραγωγική ραχοκοκαλιά τέτοιων κοινωνιών.<br /><br />Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο Αστερίξ δεν κάνει τίποτα ή είναι "ατσαλάκωτος" όπως με αριστεριστικού τύπου εμπάθεια τον χαρακτηρίζει η ΚΕ. Ο Αστερίξ είναι ο καλύτερος πολεμιστής του χωριού ενώ, όπως επεσήμανε παραπάνω άλλο σύντροφος, διαθέτει και εξαιρετικές ηγετικές ικανότητες. Ο Αστερίξ λοιπόν αντιπροσωπεύει την πολεμική αριστοκρατεία που νομοτελειακά υπάρχει σε κάθε τέτοιο κοινωνικό σχηματισμό και η οποία αργότερα μετατράπηκε στην φεουδαρχική άρχουσα τάξη της Ευρώπης.<br /><br />Είναι λοιπόν σωστός ο χαρακτηρισμός του Αστερίξ ως "ντροπή του κόμικ". Όχι, δεν είναι σωστός. Ο Αστερίξ είναι η ενσάρκωση της κοινωνικής τάξης που έγραψε την ιστορία της Ευρώπης τουλάχιστον μέχρι την διαμόρφωση των πρώτων πόλεων και της πρωιμης αστικής τάξης. Η εμπάθεια που δείχνουν ορισμένοι σύντροφοι ενάντιον του Αστερίξ οφείλεται στην αριστεριστικού τύπου αποστροφή που νιώθουν για κάθε άρχουσα τάξη, άσχετα με το ρόλο τους στο ιστορικό προτσές. <br /><br />Είναι αυτό Μαρξιστική αντιμετώπιση της ιστορίας; Όχι, δεν είναι. Επιλέγοντας έναν αριστοκράτη πολεμιστή για πρωταγωνιστή του έργου του, ο Γκοσινί μας δίνει να καταλάβουμε οτι η ιστορία πρέπει να μελετάται σύμφωνα με τους αντικειμενικούς νόμους της κοινωνικής εξέλιξης και όχι σύμφωνα με την ηθική του ερευνητή. Η τάξη του Αστερίξ ήταν πρωταγωνίστρια στην εποχή της και έφερε σε πέρας το αντικειμενικό καθήκον της ανασυγκρότησης της κοινωνίας μετά την κατάρρευση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατωρίας. Πότε επιτέλους θα σταματήσει η ΚΕ τη λασπολογία ενάντια στο πρόσωπο του;<br /><br />Με τον Αστερίξ ενάντια στον αριστερισμό της ΚΕ!Πυρήνας της Τρολλιάςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-75764657982216934222011-10-13T21:30:32.000+03:002011-10-13T21:30:32.000+03:00Γκοσινύ & Ουντερζό
1. 1961 - Αστερίξ ο Γαλάτης...Γκοσινύ & Ουντερζό<br />1. 1961 - Αστερίξ ο Γαλάτης (Astérix le Gaulois)<br />2. 1962 - Το χρυσό δρεπάνι (La Serpe d'or)<br />3. 1963 - Ο Αστερίξ και οι Γότθοι (Astérix et les Goths)<br />4. 1964 - Ο Αστερίξ μονομάχος (Astérix gladiateur)<br />5. 1965 - Ο γύρος της Γαλατίας (Le Tour de Gaule d'Astérix)<br />6. 1965 - Αστερίξ και Κλεοπάτρα (Astérix et Cléopâtre)<br />7. 1966 - Ο Αγώνας των αρχηγών (Le combat des chefs)<br />8. 1966 - Ο Αστερίξ στους Βρεττανούς (Astérix chez les Bretons)<br />9. 1966 - Ο Αστερίξ και οι Νορμανδοί (Astérix et les Normands)<br />10. 1967 - Ο Αστερίξ λεγεωνάριος (Astérix légionnaire)<br />11. 1968 - Η ασπίδα της Αρβέρνης (Le bouclier Arverne)<br />12. 1968 - Ο Αστερίξ στους Ολυμπιακούς αγώνες (Astérix aux Jeux Olympiques)<br />13. 1969 - Ο Αστερίξ και η χύτρα (Astérix et le chaudron)<br />14. 1969 - Ο Αστερίξ στην Ισπανία (Astérix en Hispanie)<br />15. 1970 - Η διχόνοια (La Zizanie)<br />16. 1970 - Ο Αστερίξ στους Ελβετούς (Astérix chez les Helvètes)<br />17. 1971 - Η κατοικία των θεών (Le Domaine des dieux)<br />18. 1972 - Οι δάφνες του Καίσαρα (Les Lauriers de César)<br />19. 1972 - Ο μάντης (Le Devin)<br />20. 1973 - Ο Αστερίξ στην Κορσική (Astérix en Corse)<br />21. 1974 - Το δώρο του Καίσαρα (Le Cadeau de César)<br />22. 1975 - Το μεγάλο ταξίδι (La Grande traversée)<br />23. 1976 - Οβελίξ και Σία (Obélix et Compagnie)<br />24. 1979 - Ο Αστερίξ στους Βέλγους (Astérix chez les Belges)<br />34. 2009 - Τα γενέθλια των Αστερίξ & Οβελίξ - Η Χρυσή Βίβλος (L’Anniversaire d’Astérix et Obélix - Le Livre d’or)<br /><br />Ουντερζό - σόλο<br />25. 1980 - Η μεγάλη τάφρος (Le Grand fossé)<br />26. 1981 - Η οδύσσεια του Αστερίξ (L'Odyssée d'Astérix)<br />27. 1983 - Ο γιος του Αστερίξ (Le Fils d'Astérix)<br />28. 1987 - Ο Αστερίξ και η Χαλαλίμα (Astérix chez Rahazade)<br />29. 1991 - Ρόδο και ξίφος (La Rose et le glaive)<br />30. 1996 - Η γαλέρα του Οβελίξ (La Galère d'Obélix)<br />31. 2001 - O Αστερίξ και η Λατραβιάτα (Astérix et Latraviata)<br />32. 2003 - O Αστερίξ και η επιστροφή των γαλατών (Astérix et la rentrée gauloise)<br />33. 2005 - Και ο ουρανός έπεσε στο κεφάλι τους (Le ciel lui tombe sur la tête)haridimoshttps://www.blogger.com/profile/05261508955677852039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-88780470471472696132011-10-13T19:45:18.930+03:002011-10-13T19:45:18.930+03:00Κατσε ρε συ, ολοι στο χωριο, ανεξαρτητα απο το τι ...Κατσε ρε συ, ολοι στο χωριο, ανεξαρτητα απο το τι κανουν ειναι και πολεμιστες. Ο Αστεριξ ομως? Ειναι φοβερος πολεμιστης (ο καλυτερος ισως), εχει ηγετικες ικανοτητες, ειναι καλος κυνηγος, εχει γνωσεις αλιειας, εκτιμα την καλη τεχνη κλπ. Εχει αναπτυξει με λιγα λογια ολοπλευρα την προσωπικοτητα του, με πιανεις?<br /><br />Αυτο με την αριθμηση των τευχων μου ειχε χτυπησει ασχημα στο ματι απο μικρο παιδι, γιατι εβλεπα τευχη οπως τον Αστεριξ το Γαλατη ή τον Αστεριξ στους Γοτθους να ειναι πιο "πρωτογονα" σχεδιασμενα απ οτι το Οβελιξ και Σια πχ που ηταν στην αριθμηση πριν απ αυτα και δεν καταλαβαινα γιατι η εταιρεια τα κυκλοφορουσε αναποδα.<br /><br />ΚασπερAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-50783578568087190502011-10-13T18:13:06.026+03:002011-10-13T18:13:06.026+03:00Η γυναικα του μαθουσαλιξ δεν εχει ονομα,τουλαχιστο...Η γυναικα του μαθουσαλιξ δεν εχει ονομα,τουλαχιστον δεν αναφερεται ποτε.<br /><br />Οσο για τα στρουμφακια,smurf = small man under red fatherAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-61021704508152670602011-10-13T16:37:57.241+03:002011-10-13T16:37:57.241+03:00Φανταστική η ανάλυση. Το συγκεκριμένο τεύχος, τόχα...Φανταστική η ανάλυση. Το συγκεκριμένο τεύχος, τόχα αναφέρει κι εγώ πριν κάνα χρόνο σε κάποιο μπλόγκ.<br />Να σημειώσω μόνο μια σημαντική κατ εμέ παράλλειψη στην ανάλυση;<br />Αυτή είναι΄, ο καταπληκτικός τρόπος με τον οποίο ο Γκοσινί εκλαϊκεύει το πως κάτι παντελώς άχρηστο, ανούσιο και ανόητο όπως είναι το Μενίρ (για τους Ρωμαίους φυσικά), γίνεται απαραίτητο, αρρώστεια, φανατίλα και προκαλεί υστερία παραγωγής και κατανάλωσης μέσω της διαφήμισης και των ΜΜΕ.<br />Προκαλώντας ταυτόχρονα και τη δημιουργία ανταγωνιστών.<br />Σήμερα εγώ στη θέση μενίρ, θάβαζα τα γκατζετάκια του Τζόμπς.<br />Και μην θελήσει να μου πει κανείς πως δεν είναι το ίδιο...<br /><br />mbikerAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-59079689295760699572011-10-13T16:18:10.593+03:002011-10-13T16:18:10.593+03:00Ι hope... some day...
Όταν γυρίσει ο ήλιος, πριν γ...Ι hope... some day...<br />Όταν γυρίσει ο ήλιος, πριν γίνουν όλα μύλος!<br />Πάντως, διανύεις περίοδο οίστρου!demishttps://www.blogger.com/profile/09889961275267983784noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-75633561175308137602011-10-13T15:54:45.812+03:002011-10-13T15:54:45.812+03:00Χαρίδημε, μήπως έχεις κάποιο λινκ με τη σωστή σειρ...Χαρίδημε, μήπως έχεις κάποιο λινκ με τη σωστή σειρά; Γιατί προσπαθούσα μικρός να τη βγάλω από τα σκίτσα κι άλλα συμφραζόμενα, αλλά δε γινόταν με τίποτα.<br /><br />Άναυδε δεκτές οι παρατηρήσεις, αλλά νομίζω ότι<br />α. παραμένει και σήμερα μυστήριο γιατί υπήρχαν τόσο πολλά μενίρ στην αρμορική, όπου τοποθετεί το χωριό ο γκοσινί<br />και β. έστω και με αυτή την αξία χρήσεις δεν ήταν και για μαζική παραγωγή. οπότε στην ιστορία οι ρωμαίοι έπρεπε να ανακαλύπτουν πλαστές ανάγκες που καλύπτουν τα μενίρ, για να τα αγοράσει το ευρύ κοινό.<br /><br />Κατά τα άλλα το μενίρ ως μονόλιθος προσφέρεται για συνειρμούς με το κόμμα νέου τύπου.<br />Και το φαινόμενο της επιβολής του δυτικού τρόπου ζωής πιάνεται απ το γκοσινί με αριστοτεχνικό τρόπο στην κατοικία των θεών, νο 7 με τη νέα αρίθμηση.Μπρεζνιεφικό απολίθωμαhttps://www.blogger.com/profile/14138727204732083869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-25693303008351362522011-10-13T15:16:08.165+03:002011-10-13T15:16:08.165+03:00με βάζεις στον πειρασμό να κάνω μερικές επουσιώδει...με βάζεις στον πειρασμό να κάνω μερικές επουσιώδεις διορθώσεις:<br />μενιρ: μακρια πετρα (ελ. μονόλιθος)<br />πρωιμα θρησκευτικά μνημεια αλλά κατα βάση άγνωστη η προέλευση τους, Οι χρήσεις τους ποικίλες ταφοι, αγάλματα, ημερολόγια, συνοριακοί δείκτες κλπ.<br />Συνεπώς αξία χρήσης υπήρξε<br /><br />Ο μαγικός ζωμός στο βαθμό που μειώνε τον κοινωνικά αναγκαίο χρόνο κατασκευής μενιρ οδηγούσε σε υπερκέρδη το γαλατικό χωριό και θεωρητικα στην εξαφάνιση των ανταγωνιστών του αλλα....<br /><br />Τελος να ευχεσαι η Αλεζια να μην ειναι η Βαρκιζα (αν και πρόκειτο για μαχη και οχι συνθηκη) γιατι εγκαθιδρυσε το ρωμαικο ζυγο στη γαλλια για 500 χρονια <br /><br />Συμφωνω οτι η αλληγορια εχει να κανει με την επιβολη του δυτικου τροπου ζωης στους καθυστερημενους των αποικιων <br /><br />Ωραιο κειμενοΑναυδοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-8294115920105802842011-10-13T14:51:43.986+03:002011-10-13T14:51:43.986+03:00Είναι τα στρουμφάκια κΟμμουνιστΑΙ ;
THE SMURFS SPR...Είναι τα στρουμφάκια κΟμμουνιστΑΙ ;<br /><a href="http://www.iamlost.com/features/smurfs/commies.shtml" rel="nofollow">THE SMURFS SPREAD DISTENTION THROUGH COMMUNISM!!!</a>haridimoshttps://www.blogger.com/profile/05261508955677852039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-81634260534959049672011-10-13T14:37:59.797+03:002011-10-13T14:37:59.797+03:00Νο2 το Οβελίξ ήταν στη Μαμουθκομιξ που πήρε τα δικ...Νο2 το Οβελίξ ήταν στη Μαμουθκομιξ που πήρε τα δικαιώματα το επάρατο 1989. Στην AngloHellenic Agency-Ψαρόπουλου η αρίθμηση ήταν η κανονική και το Obélix et Compagnie ήταν το 23ο (2ο το χρυσό δρεπάνι). Τη σωστή σειρά 1-12 ακολούθησε και η έκδοση με χοντρο εξωφυλλο που έγινε μέσω και της Καθημερινής .<br />Στην αρχική κυκλοφορία είχαν άσπρα εξώφυλλα .haridimoshttps://www.blogger.com/profile/05261508955677852039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-49127130260474999302011-10-13T14:29:04.601+03:002011-10-13T14:29:04.601+03:00Μα ο αστερίξ είναι ο πολεμιστής του χωριού. Τσίου-...Μα ο αστερίξ είναι ο πολεμιστής του χωριού. Τσίου-μπίου δηλαδή.<br /><br />Συντάσσομαι με την υποψία του κάσπερ για την τάφρο. Σίγουρα έχει νοήματα περί ανέμων της αλλαγής, και πρέπει να δούμε και πότε ακριβώς γράφτηκε, αλλά προσωπικά αρνούμαι από θέση αρχής να εντρυφήσω στον ουντερζό.<br />Ευτυχώς ανακοίνωσε πρόπερσι ότι σταματά την καριέρα του και δε θα μας βασανίσει άλλο.<br /><br />Δε νομίζω ρε ντέμη ότι λέει κανείς όλα καλά κι όλα ωραία. Αλλά αν κάνουμε ενότητα με όρους μαθουσαλίξ το μόνο σίγουρο είναι ότι θα μας πέσει ο ουρανός στο κεφάλι.<br />Ο οποίος μαθουσαλίξ, αν θυμάστε στο δώρο του καίσαρα, είχε κάνει μόνος του λεπενικό μέτωπο, ενάντια στους ξένους. Αλλά ευτυχώς τον μάζεψε η γυναίκα του -πού μήπως ξέρει κανείς πώς τη λένε παρεμπιπτόντως;Μπρεζνιεφικό απολίθωμαhttps://www.blogger.com/profile/14138727204732083869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-77681062256930139752011-10-13T14:23:05.800+03:002011-10-13T14:23:05.800+03:00χαχα!
Απολίθωμα για σένα:
http://rizobreaker.blog...χαχα!<br /><br />Απολίθωμα για σένα:<br />http://rizobreaker.blogspot.com/2011/10/blog-post.html<br /><br />;-)Rizobreakerhttps://www.blogger.com/profile/08695587495400174527noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-34543882318190428252011-10-13T12:03:06.474+03:002011-10-13T12:03:06.474+03:00Βασικα νομιζω οτι η μεγαλη ταφρος ειναι δημιουργημ...Βασικα νομιζω οτι η μεγαλη ταφρος ειναι δημιουργημα του Ουντερζο και μονο. Δεν το χω μπροστα μου, ομως θυμαμαι οτι ολα του Γκοσινυ ειναι απο εξαιρετικα ως αριστουργηματα, ενω του Ουντερζο απο μετρια ως ξερασματα. Ο Γκοσινυ εγραψε μεχρι και το τευχος 25, που ειναι ο Αστεριξ στους Ολυμπιακους αγωνες, ενω απο το 26 και μετα, τη μεγαλη ταφρο, αναλαμβανει ο Ουντερζο. Αν κανω λαθος διορθωστε με.<br /><br />Και μια ερωτηση: Ολοι στο χωριο κανουν κατι. Ο Μαζεστιξ ειναι αρχηγος. Ο Πανοραμιξ δρυιδης. Ο Οβελιξ φτιαχνει μενιρ. Ο Αλφαβητιξ ψαρας, ο Αυτοματιξ σιδερας κλπ κλπ. Ο -γαματος παρεπιπτοντως- Αστεριξ, τι σκατα δουλεια κανει? Και που παραπεμπει αυτο?<br /><br />ΚασπερAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-28621588042308434402011-10-13T11:04:53.728+03:002011-10-13T11:04:53.728+03:00ΕΜΕΝΑ Μ' ΑΡΕΣΕΙ Η ΑΝΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΜΠΡΕΖΝΙΕΦΙΚΟΥ ΑΠ...ΕΜΕΝΑ Μ' ΑΡΕΣΕΙ Η ΑΝΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΜΠΡΕΖΝΙΕΦΙΚΟΥ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑΤΟΣ!ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΟΠΤΙΚΗΣ ΓΩΝΙΑΣ!ΚAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-25630992833679250182011-10-13T09:48:43.693+03:002011-10-13T09:48:43.693+03:00Καλό θα ήταν επίσης να μελετήσουμε την ιστορ...βασ...Καλό θα ήταν επίσης να μελετήσουμε την ιστορ...βασικά το τεύχος του Αστεριξ- Η μεγάλη τάφρος. Οι αναφορές στο τοίχος του βερολίνου [ γινεται ακόμα πιο ξεκάθαρο στην αγγλική έκδοση ] δεν μπορούν να μας αφήσουν αδιάφορους ούτε και το τέλος φυσικά... Υπάρχει μια ελαφρά τοποθέτηση υπέρ της "αριστεράς" [ οι δεξιοι έστω και αν δεν ειναι αυτός ο σκοπός του , παραδίδουν το χωριο στους ρωμαίους και καταδικάζονται ως προδότες]αλλά στο τέλος και οι 2 πλευρές "καταρρέουν" για να δώσουν τη θέση τους σε ενα νέο ζευγάρι που με δικαιοσύνη θα κυβερνήσει το χωριό...Κάπου εκεί οι αυταπάτες τελειώνουν(ή αρχίζουν) αφού ο γκοσινι παίρνει ξεκάθαρη θέση υπερ του τρίτου δρόμου ανάπτυξης, που ως γνωστόν δεν υπάρχειAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-85677010394695725042011-10-13T09:19:13.947+03:002011-10-13T09:19:13.947+03:00Ο Μαθουσαλίξ φιγουράρει σε γνωστή Ρωμαϊκή φυλλάδα ...Ο Μαθουσαλίξ φιγουράρει σε γνωστή Ρωμαϊκή φυλλάδα προτάσσοντας την ανάγκη εθνικό-λαικού αντικυβερνητικού μετώπου και μετατροπής του Γαλατών προλετάριων σε εθνικόφρονες αντι-κυβερνητικούς υπαλλήλους. <br /><br />Να δούμε πως θα τα μαζέψουν κάποιοι γνωστοί Γαλάτες όλα αυτά.RedBoyhttps://www.blogger.com/profile/13970600991819348479noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-69021243625679879182011-10-13T06:45:13.169+03:002011-10-13T06:45:13.169+03:00http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231133003 Ό...http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231133003 Όλα καλά στο μικρό χωριό μας! Και σιγά την... συγκυρία! Εμείς δεν μασάμε! Προχωράμε... βάσει στρατηγικής! Α, όλα κι όλα! Έτσι τα βρήκαμε, έτσι τα κάνουμε! Σίγουρα πράγματα! Γιατί, πού ξέρεις, μπορεί να πέσει κι ο ουρανός στο κεφάλι μας!demishttps://www.blogger.com/profile/09889961275267983784noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-42364460100376609152011-10-13T00:18:45.223+03:002011-10-13T00:18:45.223+03:00Ο μαγικός ζωμός μπορεί να είναι η πίστη στη νομοτέ...Ο μαγικός ζωμός μπορεί να είναι η πίστη στη νομοτέλεια, γιατί στους βρετανούς ο αστερίξ πηγαίνει τσάι, αλλά καταφέρνει να τους ανεβάσει το ηθικό κατακόρυφα.<br /><br />Αν πάρουμε ως βάση το νόμο της άρνησης της άρνησης, μπορούμε να κάνουμε κάποιους πολύ ιντριγκαδόρικους συνειρμούς για το σοσιαλισμό που είναι φεουδαρχία σε ανώτερο επίπεδο και τον κομμουνισμό που είναι η αποκατάσταση της αστικής ατομικότητας σε ένα ανώτερο επίπεδο -αυτό της κοινωνικής ατομικότητας. Φυσικά όλα αυτά έχουν περισσότερο λογοτεχνική αξία -κι αυτή αμφίβολη- κι όχι ουσιαστική. Τα κρατάμε για επόμενο κείμενο.<br /><br />Η κε του μπλοκ κωφεύει στα εύστοχα ερωτήματα του φώντα και λέει απλώς ότι ο γκοσινί αν και γεννήθηκε στην αργεντινή, πάνω-κάτω την ίδια εποχή με τον τσε γκεβάρα, έμεινε "πιστός" στα ιδεώδη της μικροαστικής του καταγωγής -που γίνεται περισσότερο εμφανής στις σχεδόν αυτοβιογραφικές περιπέτειες του μικρού νικόλα.<br />Τα περισσότερα έργα του δεν έχουν κοινωνικές αιχμές, κι η πιο πάνω ανάλυση εμπίπτει μάλλον στη συνήθη συντροφική ιδιότητα να βρίσκουμε κρυφά πολιτικά νοήματα εκεί που δεν υπάρχουν. Παρόλα αυτά ο γκοσινί δε μπορεί να έμεινε ανεπηρέαστος από το κλίμα της εποχής και τη γαλλική ριζοσπαστική κουλτούρα, λίγο πριν το μάη του 68. ίσως πολλά στοιχεία που επισημαίνουμε να παρεισφρέουν στο έργο του ασυνείδητα.<br /><br />Για τα στρουμφάκια είναι εντελώς σίγουρο ότι υπάρχει μια αντίστοιχη ανάλυση που κυκλοφορεί διαδικτυακά. Να προσθέσω μόνο ότι η στρουμφίτα παραπέμπει στην κοινοκτημοσύνη των γυναικών.Μπρεζνιεφικό απολίθωμαhttps://www.blogger.com/profile/14138727204732083869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-68920078438497184642011-10-12T23:47:49.687+03:002011-10-12T23:47:49.687+03:00@Εγώ ήξερα πως ο Μπαρμπα-Στρούμφ ήταν ο Μάρξ...
Π...@Εγώ ήξερα πως ο Μπαρμπα-Στρούμφ ήταν ο Μάρξ...<br /><br />Πέρα από την πλάκα, εννοείται πως οι αναλογίες μορφής και περιεχομένου δεν έρχονται ''απέξω'' από εμάς, διά της ομοιότητας και της διαφοράς αποκαλύπτουμε έναν ουσιώδη δεσμό μεταξύ κάθε λογοτεχνικής σκηνογραφίας και αναπαράστασης με τους διάφορους κοινωνικοοικονομικούς σχηματισμούς. <br /><br />Συμφωνώ πολύ με την άποψη του Φώντα περί ημιφεουδαρχικού, ταξικού σχηματισμού. Η θέση του Μαζεστίξ-αρχηγού, οι δεισιδαιμονίες (''θα μας πέσει ο ουρανός στο κεφάλι''), η ύπαρξη καθαρά συμβολικών λειτουργιών (μενίρ, δείπνο του χωριού κλπ) μη αλλοτριωμένων από την εμπορευματοχρηματική μορφή, η θέση του χρήματος και του εμπορεύματος ως μη δεσπόζουσες, αλλά υπαρκτές, στιγμές των κοινωνικών σχέσεων, όλα αυτά καταδεικνύουν ημιφεουδαρχική συγκρότηση. Άλλωστε μιλάμε και για τα συγκεκριμένα ιστορικά πλαίσια (Ρωμαίοι κλπ).<br /><br />Ρε παιδιά, ο μαγικός ζωμός τί είναι, είπαμε? Μπορεί να το καλύψατε και να μην το είδα.<br />Νομίζω πως ο παραλληλισμός του γαλατικού χωριού με τον σοσιαλισμό συναντά εδώ τα όριά του. Αν προσφύγουμε στην ημιφεουδαρχική τάξη πραγμάτων θα βρούμε μια φετιχιστική δομή στον ζωμό που αποκρύπτει το πραγματικό γεγονός της υλικής κατωτερότητας του μικρού χωριού έναντι των Ρωμαίων. Η συλλογική δύναμη, που είναι η αιτία της νίκης των Γαλατών, πραγματο-ποιείται φετιχιστικά στην τελετουργία παρασκευής και κατανάλωσής του από τους Γαλάτες.Ονειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/07034464827072786484noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-81787152277490965.post-31055704978672860642011-10-12T22:59:27.753+03:002011-10-12T22:59:27.753+03:00Καταπληκτικό το κειμενάκι , όπως και στον Ονειρμό ...Καταπληκτικό το κειμενάκι , όπως και στον Ονειρμό μου θύμισε αρκετά μια (ημιτελή) προσπάθεια που έγινε κάποτε με κατι συναγωνιστές να γραφτεί η ιστορία της κομμούνας του στρουμφοχωριού [ τα ξέρετε τώρα Παπαστρουμφ= Σταλιν , Σπιρτούλης = Τρόσκυ , Δρακουμέλ = Αστική τάξη , Ψιψινέλ = Παναγόπουλος κλπ ]<br /><br /><br />Κανένα σχόλιο για την υπερβολικά μεγάλη ανοχή στην μικρή και μεσαία [στην περίπτωση του αλφαβητιξ ] ιδιοκτησία ; Μήπως δεν έχουμε να κανουμε με σοσιαλιστικό παράδεισο αλλά ημιφεουδαρχική χώρα(χωριό) που αντιστέκεται[μεχρι νομοτελειακά να ηττηθεί] στα Ρωμαικά Μονωπώλια ;<br /><br />Επίσης να μην ξεχνάμε την απροθυμία των γαλατών να διαδώσουν την φλόγα της επανάστασης ( με εξαιρεση μικρά τοπικά χωρια της ελβετιας , κορσικής κλπ )... Που ειναι ο προλεταριακός διεθνισμός?<br /><br />Ο Μαθουσαλίξ στην καρέκλα θα πεθάνει?<br />Το συνέδριο των δρυιδων είναι η 3η διεθνής ?Anonymousnoreply@blogger.com