Επιστροφή στον τόπο του εγκλήματος, με την υψηλή εγκληματικότητα και το δύσκολο εγκλιματισμό. Όπου πιάνεις κρούστα από την ψύχρα των γύρω σου και γίνεσαι σκληρός απ’ έξω για να αντέξεις –αδιάφορο αν μέσα σου όλα καταρρέουν κι ανατρέπονται σα σοβιετία. Αλλιώς θεωρείσαι αφελής και μαλακός –μαζί κι ένα ομόηχο με τρία άλφα. Μπορεί μάλιστα να σε πουν και χωριάτη απροσάρμοστο, για να τονίσουν τη διαφορά τους ως πλεονέκτημα. Ενώ στην πράξη είναι απλώς πλεονέκτες που έχουν ξεχάσει τι πάει να πει ανθρωπιά.
Απάνθρωπες πόλεις χτισμένες από ανθρώπους σαν κλουβιά, όπου ούτε καν ζώο δε θα μπορούσε να ζήσει κι όσα αναγκάζονται να το κάνουν είναι συνήθως δυστυχή και τρομαγμένα.
Όπως λέει και μια ταινία με τον -αριστερό- Ψάλτη -του συστήματος- ο άνθρωπος έχει πολλές διαφορές από τα άλλα ζώα. Διότι εργάζεται κι ασφαλίζεται στο ικα. Κανένα ζώο δε θα δεχόταν να ασφαλιστεί στο ικα.
Εκεί που φαίνεται όμως πόσο φιλική είναι πραγματικά μια πόλη για τον άνθρωπο, είναι όταν βρέχει. Που αν όντως ισχύει, τότε η αθήνα είναι σα να σε βρίζει και να σου λέει να τσακιστείς να φύγεις το γρηγορότερο.
Δεν βρέχει, μας φτύνουν. Τα υπόγεια πλημμυρίζουν απελπισία με το μαρτύριο της σταγόνας. Κι οι γυναίκες με τις ομπρέλες σε θέση βολής, δρεπανηφόρα άρματα που περνάν ξώφαλτσα. Στις τσιμεντουπόλεις της ζωής μας το συμβάν, ασυγκίνητο σε αφήνει.
Σε κάθε γωνία υπάρχει αστυνομία. Και μελαψοί αφγανοί που ψάχνουν εν μέσω μπόρας για μια θέση στον ήλιο.
-Αμπρέλα, αμπρέλα, πάρε αμπρέλα. Δε θέλω αρχηγέ. Είμαι κατά, από θέση αρχής. Αυτά είναι για τους ρεφόρμες. Κι οι κουκούλες για τους μαύρους, μπάχαλους κι ασφαλίτες που μεταμφιέζονται. Εμείς είμαστε με εκείνη τη φράση του μπογιό (αφού μάλλον αυτός την έγραψε) και με κάτι αναρχικούς που τον μαϊούνη σε μια βροχερή πορεία, φώναζαν: αυτός ο νόμος θα μας τα πάρει ούλα, μέχρι κι οι κνίτες φορέσανε κουκούλα.
Φτάνω επιτέλους στο εκτός των τειχών, το βιβλιοπωλείο των μουλάδων, που –γι’ άλλη μια φορά- είναι απέναντι από την πρωτοπορία. Και είναι μάλλον το μόνο –μαζί με τη σύγχρονη εποχή- που δεν φέρνει από άποψη το τελευταίο βιβλίο της έλλης παππά.
Κι από εκεί στο παζάρι βιβλίου στην κλαυθμώνος που διοργανώνει ο αγαπημένος μας ΣΕΒ (σύνδεσμος ελλήνων βιβλιοπωλών). Εκεί που γνώρισα πέρσι έναν πρώην σφο, που έγινε νυν σφος της πρώην σφίσσας μου. Σύντροφοι είμαστε όλοι στην τρέλα (φορούσε πανταλόνα μωβ η περσινή μας η κοπέλα). Ευτυχώς υπάρχει κι η διαλεκτική να βγάζουμε μια άκρη με τόσες αντιθέσεις και να μην καταλήγουμε στο γκρεμό.
Ξέχασε και το καπέλο του. Καλός άνθρωπος ήτανε.
Η ασφάλιση δεν είναι για παζάρια και για διάλυση. Αλλά στα βιβλία επιβάλλεται το πρώτο για να μη συμβεί το δεύτερο. Κι έτσι βρίσκεις απούλητο στοκ από βλαντά, δημητρίου (παραλειπόμενα της διάσπασης), παλιούς γραμματείς του κουκουέ (κορδάτος, μάξιμος), έλλη παππά (οι μαρξιστικές αναλύσεις της δεν πούλησαν τόσο κι έμειναν στα αζήτητα). Τη σοσιαλδημοκρατική παρέκκλιση στο κόμμα μας με ένα ασώματο σκίτσο του στάλιν για εξώφυλλο. Βιογραφία του έριχ χόνεκερ με πρόλογο ανδρέα παπανδρέου (και στη λαοκρατική δημοκρατία πιστεύουμε). Πρακτικά από εργασίες των συμφώνων της βαρσοβίας και της οικονομικής αλληλοβοήθειας, των βαθιά μπρεζνιεφικών εκδόσεων ειρήνη. Ποιήματα του μάο, τη σιδερένια φτέρνα μισοτιμής απ’ όσο το πουλάει η σύγχρονη. Δεν είναι ακριβώς αυτά που θέλεις, αλλά είναι φτηνά και τα θες όλα. Και πιο πολύ τα καλτ.
Λίγο πιο πάνω ήταν οι αφγανοί πρόσφυγες με ραμμένα στόματα. Κι ακόμα πιο πάνω η κατειλημμένη νομική και το πανό στα κάγκελα για τις αστικές συγκοινωνίες με υπογραφή παμε. Στο πολυτεχνείο έχουν καταφύγει ιρανοί και παλαιστίνιοι. Αλλά γιατί έχουν ιλουστρασιόν αφίσα; Μήπως είναι κατά του αχμαντινεζάντ, στο αντι-δελαστίκ μέτωπο κι έχουν κάποιον χρηματοδότη;
Και γιατί είναι σε τρία διαφορετικά σημεία και δε συνεργάζονται μεταξύ τους; Γιατί τους μεν τους κινητοποίησε το δίκτυο, ενώ στους δε έχει παρέμβαση το σεκ. Κι αυτοί οι δυο έχουν σκοτωθεί μεταξύ τους κι αποκλείεται να συντονιστούν.
Τάδε έφη βουρνούκιος στο μαγαζί όπου πήγαμε με τον άθλιο και τον είδαμε να παίζει λύρα με το συγκρότημά του, τους υπεραστικούς. Οι οποίοι ενσαρκώνουν την υπέρβαση της αστικής κουλτούρας, αλλά και την ενότητα της αριστεράς, τόσο ως σύνθεση μελών, όσο και ως ρεπερτόριο (βασίλης και θανάσης μαζί).
Το μεταναστευτικό όμως αρχίζει να αποκτά εκρηκτικές διαστάσεις. Ο παύλος μας έλεγε ότι τόσο καιρό μιλούσε σε κόσμο απ’ το χωριό του, κάπου στην πελοπόννησο, για θέματα όπως η κρίση, αλλά τώρα με τα γεγονότα της νομικής, τον πήραν οι συγγενείς του τηλ και του είπαν μεταξύ σοβαρού κι αστείου να μην ξαναπατήσει το πόδι του εκεί.
-Τι; -ρωτά ο άθλιος- δεν έπιασε το επιχείρημα για παύση πληρωμών;
Όχι. Όπως δεν θα έπιανε στην παρούσα φάση κι αυτό που λέει στην τελευταία κομεπ ο μάκης παπαδόπουλος: αποδέσμευση από την εε και διαγραφή χρέους με λαϊκή εξουσία.
Τα πράγματα αγριεύουν και αρχίζουν να θυμίζουν την κατάσταση που περιγράφει ο τζακ λόντον στη σιδερένια φτέρνα. Αν δεν μπορέσει το εργατικό κίνημα να κάνει οργανικό του κομμάτι τους μετανάστες, μπορεί να τους βρει απέναντί του, ως λούμπεν εφεδρείες του συστήματος. Ενώ οι μικροαστοί νοικοκυραίοι θα τους έχουν στο στόχαστρο, εξιλαστήρια θύματα για τα σπασμένα της κρίσης και τις δουλειές που πάνε από το κακό στο χειρότερο.
Το πρόγραμμα περιείχε κι εκδήλωση με μπαντιού στο πολυτεχνείο και το σάββα μιχαήλ μεταφραστή. Δε θα έλεγα ότι ακούσαμε κάτι πρωτότυπο. Η ανατολή που επαναστατεί κι η επιθυμία για τη δύση η οποία σημαίνει κοινοβούλιο και καπιταλιστική αγορά. Προσωπικά μου θύμισε κάπως τη λογική της σύγκρουσης των πολιτισμών του χάντιγκτον από την ανάποδη.
Αλλά το κοινό ενθουσιάστηκε και χειροκροτούσε όρθιο για κάνα δίλεπτο. Λες κι υπήρχε τιμωρία για όποιον τολμούσε να καθίσει πρώτος. Κι όταν κάποιος από κάτω, είπε και για το σάββα μιχαήλ, χειροκρότησαν μόνο κάτι λίγα δεύτερα. Από εκεί να καταλάβεις πολιτικό κριτήριο.
Είχε κι άλλες εκδηλώσεις το εξωκοινοβούλιο. 40χρονα εκκε, εκδήλωση νΚα, μια τοπική ανταρσύα με καζάκη και χάγιο. Αλλά μου κόπηκε η όρεξη μετά από μια εκδήλωση στις εστίες, που είχε θέμα –μεταξύ άλλων- την ιστορία του συνδικαλιστικού κινήματος κι ο ομιλητής το έπιασε σφαιρικά από το 07’ για να μας πει για το συντονισμό των πρωτοβάθμιων..
Η πολιτική περιοδεία του κλιμακίου της κε του μπλοκ ολοκληρώθηκε με μια αυτοψία στο πάντειο και ξεναγό μια σφισσα της αραν που μου έδειξε τον μοιραίο πεζόδρομο.
Το πολιτικό πόρισμα της κε αναφέρει τα εξής: α. απέναντι η δαπάρα έχει φτιάξει ταπετσαρία αδιαπέραστη. Οποιαδήποτε απόπειρα να μπει εκεί η πλακέτα, θα ήταν πέρα από πολιτική αυτοκτονία κι εντελώς κιτς. β. η κολόνα είναι ακριβώς ανάμεσα στα δυο τραπεζάκια, το δικό μας και της εαακ. Θα μπορούσε κάλλιστα να μπει πιο πέρα, όπου είναι οι κύπριοι της προοδευτικής και δε θα είχαν πρόβλημα. Αλλά κι εκεί που είναι τώρα μπορούν να μπουν αφίσες, πάνω, κάτω κι από δίπλα. Το θέμα είναι ότι η εαακ δεν έχει βάλει καμία αφίσα. Ούτε στην κολόνα που της έμεινε, ούτε καν στο τραπεζάκι της. Αποδιοργάνωση λόγω εξεταστικής.
Η σφισσα είπε ότι οι ενισχύσεις τους είχαν έρθει από ιατρική και πολυτεχνείο –αλλά όχι από τους πολύ σκληροπυρηνικούς- κι ότι αφότου ξαναμπήκε η πλακέτα, οι σχέσεις τους είναι όπως πριν. Οι τσιμενταρισμένοι είχαν κι από πριν τσιμέντο στον εγκέφαλο. Κι οι λοιποί ρεβιζιονιστές ακολουθούν τακτική ειρηνικής συνύπαρξης.
Φτάνοντας στο τέλος δεν ξέρω ποιο θα μπορούσε να είναι το ταξικό επιμύθιο. Σίγουρα δεν ήταν δέκα μέρες που συγκλόνισαν τον κόσμο, αλλά είχαν απ’ όλα: από τα γεγονότα της νομικής και τον ενδοαριστερό εμφύλιο, μέχρι την εξέγερση της αιγύπτου. Κι αν δεν επιχειρώ να κάνω τον τζόνι ριντ της δεκάρας είναι γιατί όσο έμεινα εκεί είχα λιγοστή επαφή με κανάλια και διαδίκτυο και δεν έχω πλήρη εικόνα.
Καλύτερα να βλέπεις κάθε μέρα συντρόφους και να συμπληρώνει ο ένας τα κενά του άλλου. Αν τους είχα κι εδώ πάνω, μάλλον θα με γέμιζαν άλλα πράγματα και δε θα έγραφα τόσο συχνά στο μπλοκ.
Ποσο αστειο μπορει να φαινεται σε εναν Αθηναιο (σαν και μενα) η προταση "τον μαϊούνη σε μια βροχερή πορεία"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ. α,τελικα μπορουσε να μπει κι αλλου η πλακετα,ε?
Βασιλη αν ηξερα οτι ησουν κατω θα βρισκομασταν σιγουρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήπραγματοποιησα κ γω αυτοψια στην Παντειο αλλα με σφισσα απο την ΚΝΕ κ μου ειπε οτι εκει που λες εσυ της Προοδευτικης η κολωνα ειναι της ΑΡΕΝ κ ειναι χαλια το σημειο ρε παιδι μου....
αλλα καλιστα η ΕΑΑΚ μπορει απο κατω να βαλει αφισσα!ειναι σχετικα πλακετα.αλλα που μυαλο!
τεσπα!οταν ανεβω Σαλονικα θα φροντισω να επικοινωνισουμε.καθε καλοκαιρι ερχομαι στην Καλλιδρομιου.δε σπαει αυτη η παραδοση.
συντροφικα!
RED LABEL
Λιγοστεύουν (πάει κι άλλο) οι Ναρίτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://evriteros.blogspot.com/2011/02/blog-post_01.html
Με μαϊούνη βασικά εννοούσα μέσα μου το 06-07.Κατά τα άλλα γελάτε λεύτερα με ό,τι θέλετε. καλό κάνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχήν πρέπει να αποκαταστήσεις επαφή με τους γκρανμίστας κάτω για να τα μαθαίνεις εγκαίρως.
Καλλιδρομίου; Πού είναι αυτή; Εγώ μόνο αυτήν στα εξάρχεια ξέρω.
Στο κείμενο του ευρύτερου στηρίζουμε ψηφίζουμε αναστούλη παύλο. Επιπλέον παραπέμπουμε στο newswire του γκράνμα στο σχόλιο υπ' αριθμόν 30.
http://mygranma.wordpress.com/newswire/#comment-13156
ρε συ μηπως λεγεται Ιπποδρομιου?τεσπα ειναι μια οδος μεταξυ Τουμπας κ Τριανδριας.καπως Κρυονερι λεγεται η συνοικεια?μαλλον δε ξερω ακριβως!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε που λες για την "αποχώρηση" των ΝΑΡιτών, μόνο 3 από τους 6 έχουν υπάρξει μέλη του ΝΑΡ, κι αυτοί ήταν στη γνωστή τάση (Δράση κλπ) τον τελευταίο καιρό, δηλαδή πρακτικά εκτός οργανωτικού ιστού. Εσύ συμφωνείς με το κείμενο τους και την κριτική που κάνουν στο ΝΑΡ; Έτσι για να μιλάμε και επί της ουσίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπί της ουσίας το θέμα είναι που το ΝΑΡ τόσο καιρό δεν είχε διαγράψει αυτούς. Εδώ οι Κνίτες διέγραψαν το απολίθωμα για πολύ λιγότερα. Και τι μας νοίαζει που ένα Βουλγάρι κατέβηκε στην Αθήνα για 10 μέρες; Σιγά τα ωά
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά, αν είχε βγει η γραμμή για μπάσκετ το σάββατο, μπορεί και να είχε συγκλονιστεί ο κόσμος...
ΑπάντησηΔιαγραφήβέβαια τότε ίσως να μην είχαμε την ολοήμερη-ολονύκτια διάσκεψη κορυφής που τελικά έγινε.
Τί να πώ, κάθε κίνηση τακτικής έχει τις αδυναμίες της...
Απολιθωμα!επικονωνησα με Σαλονικα κ εμαθα που μενω ταν παω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΙΑΓΟΡΑ λεγεται η οδος!νομιζω στην Ανω τουμπα!κοντα στο makis grill!
θα κανω τα παντα να φυγω απο τη Αθηνα ρε φιλε!δεν αντεχεται!μια χαρα εισαστε εκει πανω!κατσε εκει κ μην κατεβαινεις ουτε για πανελλαδικο του Κομματος που λεει ο λογος!
Υ.Γ. θα περιοδευσω αυριο σε ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ στο Μεταξουργειο με κλιμακιο του ΠΑΜΕ!πολυ ναρκωτικο στα παιδια της εργατιας.κ πολυ Χρυση Αυγη εκει περα!ευδοκιμει καργα!
συντροφικα:RED LABEL
Δε θέλουμε χρυσή αυγή. Μόνο χρύση και αυγή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κρυονέρι είναι άνω τούμπα. Και το μάκης γκριλ είναι ο ομφαλός της γης. Κάθε βραδιά στο μάκης γκριλ ρουφάω τα σάντουιτς σαν θάλασσα. Μια γειτονιά είμαστε.
http://sfyrodrepano.blogspot.com/2009/04/blog-post_08.html
Την επόμενη φορά οι συνθήκες για μπάσκετ θα έχουν ωριμάσει. Κι αν βρέχει, ισχύει ότι και για την επανάσταση. Θα την κάνουμε σε κλειστό.
Και πέρα από το πρακτικό θα έχει και θεωρητικό κομμάτι με ερωτήσεις γνώσεων από τον κραφτ. Γιατί χωρίς επαναστατική θεωρία δεν υφίσταται επαναστατικό κίνημα.
Ο ανώνυμος έχει όλη την ουσία. Αλλά αν δε σπάσεις ωά δεν φτιάχνεις ομελέτα..
και εσυ που ξερεις τί ειπαν οι ομιλητες στην εκδηλωση της εστίας?αναμεσα στα ψυθιριτα και στα σχολια, που προλαβες και καταλαβες από που το επιασε ο συντροφος και που το αφησε?
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι εμενα μου χαλασαν λιγο τα αντερα οταν προσπαθουσα να ακουω τους ομιλητες και αντι αυτου ακουγα τα ψυθιριτά σ(ας)ου.και ας επιασε το θεμα ο συντροφος απο το 07 και κατω, δεν του το χρεωνω μαλλον... πες πως εγινε λαθος στο αφισσακι...
Μπορώ να προσέχω και να σχολιάζω ταυτόχρονα. Δεν είναι πολύ δύσκολο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε αυτόν τον ομιλητή με χάλασαν κι άλλα. Από τη θέση του για το παμε -δε μ φτάνει ότι δεν το ταύτισε με δακε, πασκε, αυτό είναι αυτονόητο- και το μοντέλο του δσ μέχρι την προσφώνηση "σύντροφοι" για την απ, που καταψήφιζε σε μια σειρά χώρους την πρόταση για απεργία στις 10 φλεβάρη. Αλλά σε εκδηλώσεις μιλάω μόνο όταν είμαι εκεί από την αρχή, κι όταν πιστεύω ότι υπάρχει κάτι να δώσω ή να πάρω. Εν προκειμέω δε συνέτρεχε τίποτα από τα παραπάνω κ έτσι περιορίστηκα στους ψίθυρους.
Επίσης μου γύρισαν τα άντερα που μετά την εκδήλωση με/μας βρήκες χαμογελαστός κι ούτε ρώτησες πώς μου/μας φάνηκε για να μην ακούσεις κάτι δυσάρεστο. Κι ούτε καν είπες κάτι για τους ψίθυρους. Το άφησες να το μάθουμε από τρίτους.
εφοσον ειχες διαφωνιες να τις εξεφραζες, απ,ότι ειδες ηταν πιο πολυ κουβεντα και οχι εκδηλωση..
ΑπάντησηΔιαγραφήποιος ακριβως ηταν αυτος που σου ηρθε χαμογελαστος?
συγγνωμη που δε σου εκανα παρατηρηση....ανεπιτρεπτο που δε σου εκανα παρατηρηση...εχεις δικιο σε ολα
Στη συζήτηση δε συμμετείχα για τους λόγους που έγραψα και παραπάνω -τους έγραψες κι εσύ κι ούτε τους διάβασες
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά τα άλλα το δίκιο είναι του εργάτη. Κι ό,τι περισσεύει είναι όλο δικό σου. Ανεπίτρεπτο που ψιθύρισα. Συγνώμη. Κι έχω μούτρα να έχω άποψη και για την εκδήλωση από πάνω..
ορίστε και οι δέκα μέρες που συγκλόνισαν τον κόσμο...
ΑπάντησηΔιαγραφήοι αυθεντικές όχι οι γιαλαντζι του σαλονικιού απολιθώματος!!
περάστε από το φτωχικό μου.
κρίμα που δν μπόρεσα να έρθω μετά:( αναμένω στην επόμενη ολονυκτία-οινοποσία!
Δυστυχώς λόγω επιβαρυμένου προγράμματος, και των συνήθων ιώσεων που ταλαιπωρούν τα παιδιά μας τέτοια εποχή δεν μπόρεσα να σε πετύχω .. Εδώ ούτε Λιόσια στο μπάσκετ δεν πρόκανα να πάω...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤζόνι υπήρχε κι άλλη αλλά δεν ενημερώθηκες λόγω εξεταστικής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚακώς. Έπρεπε να πας. Φέτος όσο προλαβαίνεις.. Να προσέχεις τις παιδικές αρρώστιες..