Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

Ελεύθεροι πολιορκημένοι

Τις παραμονές της τελευταίας απεργίας, καθώς μετακινούμασταν με τα μου-μου-μου στην πρωτεύουσα, πετύχαμε κάτι απελπισμένους φτωχοδιαβόλους, που έμπαιναν στο βαγόνι για να ζητήσουν ελεημοσύνη και κατέβαιναν στην επόμενη στάση, για να συνεχίσουν να κυνηγούν την τύχη τους, χωρίς να την αλλάζουν, όπως ο σκύλος που κυνηγά μάταια την ουρά του. Συνήθως αυτοί οι άνθρωποι βρίσκουν και μια ιστορία –αληθινή ή ψεύτικη, δεν έχει τόση σημασία- μήπως και συγκινήσουν το κοινό να τους δώσει καμιά δεκάρα –μπας και είναι τυχερή σαν αυτή του σκρουτζ.

Το εντυπωσιακό λοιπόν είναι ότι η κρίση έχει αλλάξει σε τέτοιο βαθμό τα πράγματα, που πλέον έχουν πολιτικοποιήσει το «τροπάρι» τους, εναρμονίζοντάς το με την αντιμνημονιακή μόδα. Μια γιαγιάκα πχ έλεγε για τσ’ καταραμένους, τους μπιπ-μπιπ τους πολιτικούς που μας κατάντησαν έτσι, κερδίζοντας τη συμπάθεια των επιβατών. Ενώ ένας άλλος –σαφώς νεότερος- τύπος, έπαιξε σε δύο ταμπλό: αφενός με αναφορές στην κρίση και το μνημόνιο (τα ακούγαμε πριν λίγα χρόνια και δεν το πιστεύαμε) κι αφετέρου επίκληση στο εθνικό συναίσθημα: έλληνας είμαι κι εγώ, οι εργοδότες παίρνουν τους πακιστανούς με δεκαπέντε ευρώ, κτλ.

Αντιμνημονιακό μέτωπο με λογική χρυσαυγίτη. Που συνθέτουν από κοινού το μίγμα της μέσης πολιτικής συνείδησης που καλλιεργείται στη σημερινή ελλάδα. Κι από αυτήν την άποψη είναι αρκετά σημαντικό το παράδειγμα, όχι τόσο για το «λογύδριο» ενός επαίτη-ικέτη, αλλά για τις αντιδράσεις του κόσμου, που έδινε λεφτά δείχνοντας πρωτίστως πολιτική συμπάθεια και δευτερευόντως τη φιλανθρωπική του διάθεση.

Είναι όμως τελείως διαφορετικό το αντι-ιμπεριαλιστικό σύνθημα «patria o muerte», πατρίδα ή θάνατος, του τσε γκεβάρα (που χτες συμπληρώθηκαν 45 χρόνια από την εκτέλεσή του στη βολιβία) από αυτού του είδους τον πατριωτισμό του μέσου έλληνα. Ενός τεχνητού μέσου όρου, που του έχουν μάθει να μισεί τη μέρκελ και το μνημόνιο, αλλά να «αγαπά» μεταφυσικά το ευρώ και την εε, κατ’ αναλογία του συνδρόμου της στοκχόλμης, και να νιώθει ανασφάλεια μακριά τους. Αλλά δεν ξέρει να σκέφτεται ταξικά και να ξεχωρίζει τις δύο ελλάδες, για να προστατέψει τον τόπο του από τα παράσιτα που έχουν κάτσει στο σβέρκο του και τον τρομοκρατούν με εκβιαστικά ψευτοδιλήμματα για τη «σωτηρία της χώρας».

Αυτή τη βδομάδα πάντως οι αστοί θαρρείς έβαλαν τα δυνατά τους να μας «διαψεύσουν». Τι κι αν λέει το κόμμα (και δίκιο έχει) ότι οι θεωρίες περί τροϊκανής κατοχής και χούντας του δντ, είναι επικίνδυνες κι αποπροσανατολιστικές. Όταν βλέπεις τους αθηναίους ελεύθερους πολιορκημένους στην πόλη τους και τη γαδα να απαγορεύει τις δημόσιες συναθροίσεις (με μια ανακοίνωση όπου έλειπε μόνο ο γνωστός περιορισμός «άνω των πέντε ατόμων»), ο αυτονόητος συνειρμός είναι ακριβώς με την περίοδο της κατοχής και την επταετία. Εν μέρει και με την οδηγία του τσώρτσιλ στο σκόμπι να δρα και να συμπεριφέρεται σαν σε κατειλημμένη χώρα. Ευτυχώς που υπάρχει κι ο φώτης στο ρόλο του καλού αριστερού μπάτσου, για να σώζονται τα προσχήματα.

Αυτήν τη φορά η κε του μπλοκ βρέθηκε μακριά από το επίκεντρο των γεγονότων και τα παρακολούθησε από την πάτρα, που χτες το πρωί έμοιαζε με μικρή μόσχα. Πολιτικά τραγούδια και σημαίες του πάμε έδιναν τον τόνο, ενώ μερικά μέτρα παραπέρα γινόταν μια κινητοποίηση των εργαζομένων στους οτα, έξω από ένα δημοτικό κτίριο. Πλησιάζω, ακούω από τη ντουντούκα τη λέξη πλουτοκρατία που είναι σήμα-κατατεθέν, κι αναγνωρίζω τους δικούς μας. Προχωράω μερικά βήματα παρακάτω, κι ενώ απομακρύνομαι ακούω «θέλουμε μια κυβέρνηση που να διαγράψει το χρέος». Σταματάω, γυρίζω πίσω όπως είμαι και ξανακοιτάζω απορημένος.
-Λες;
Τελικά δικοί μας ήταν, με το δικό μας κάλεσμα για την πορεία. Κι η αποστροφή περί κυβέρνησης, μπορεί να του ξέφυγε ή να την άκουσα έξω απ’ τα συμφραζόμενα και να μην έβγαζε νόημα. Συμβαίνουν αυτά και στα πιο ταξικά σωματεία.

Το βράδυ στην πλατεία δίπλα στον χώρο της συγκέντρωσης υπήρχε ένα βανάκι αιμοδοσίας του υπουργείου υγείας, για να γίνει ο απαραίτητος συνειρμός με το σύνθημα που φωνάζαμε: εργάτη πολέμα, σου πίνουνε το αίμα. Και σε μια εναλλακτική εκδοχή: μην τα βάζετε με τις σύριγγες, άλλοι σας πίνουν το αίμα.

Στην πλατεία είχαν έρθει με δικά τους πανό οι τοπικές λαϊκές επιτροπές, οι επιτροπές αγώνα του μας, τα σωματεία των οτα, του επισιστισμού-τουρισμού και εμπορίου υπηρεσιών, η γραμματεία του παμε που σε κάποια φάση την έψαχναν από τα μεγάφωνα (;!), οι πολύτεκοι αχαΐας που είχαν ξεχάσει ένα νι στο κοκκινοπράσινο πανό τους κι ένας ρασοφόρος παπάς (!) που είχε έρθει πιθανότατα μαζί με τους πολύτεκνους.
Οι τελευταίοι κατέβαιναν για πρώτη φορά σε πορεία. Κι η απειρία αυτή φάνηκε και στην ομιλία του προέδρου τους, που είχε τρακ και σε κάποια φάση είπε ότι παλεύουμε ενάντια στην οικογένεια… και σε κάποια άλλη πως «εμείς δεν έχουμε πολιτική ταυτότητα».

Δεν χρειάζεται όμως να είσαι μέλος του κουκουέ για να έχεις πολιτική ταυτότητα. Πολιτική στάση ήταν κι η γιούχα των τρίτεκνων στους φασίστες κι η απόρριψη της «αλληλεγγύης» τους. Κι αυτό το σημείωσε πολύ εύστοχα ο κεντρικός ομιλητής, όταν μίλησε για την χρυσή αυγή. Κι έκανε μια πλήρη πολιτική ανάλυση, χωρίς να επικεντρώσει ειδικά στην επίσκεψη μέρκελ και στην αφορμή αυτής της συγκέντρωσης.

Κατά τα άλλα οι πορείες στην πάτρα έχουν δυο βασικά χαρακτηριστικά.
α. το πολύ έντονο φοιτητικό στοιχείο, που πρέπει να είναι αναλογικά περισσότερο, από οπουδήποτε αλλού στις μεγάλες πόλεις. Και β. ότι σχηματίζουν πάντα ένα μακρόστενο ορθογώνιο, με δύο παράλληλες κεντρικές οδούς κι επιστρέφουν στον τόπο του εγκλήματος. Και στις πολύ μεγάλες απεργιακές συγκεντρώσεις, μοιάζουν κάπως με το φιδάκι που παίζαμε στα κινητά και κλείνει τον κύκλο κυνηγώντας την ουρά του.
Έτσι και χτες, περάσαμε από κεντρικά μαγαζιά και κόσμο με άδειο βλέμμα που σε κάνουν να λες πως «ο κόσμος αυτός ποτέ δε θα αλλάξει», από το γερμανό όπου γινόταν φοιτητικό προσκύνημα για το πάσο και του έμενε ζεστό παραδάκι από την προμήθεια και στρίψαμε λίγο πριν το κατειλημμένο «παράρτημα», για να διαλυθούμε συγκροτημένα στην πλατεία.

Στην αθήνα ο δικός μας κόσμος πρέπει να ήταν περισσότερος απ’ ό,τι στην τελευταία απεργία. Και στο τέλος της ημέρας έμεινε ως εικόνα ο γυμνός διαδηλωτής κι οι πιθανοί συμβολισμοί: ότι δηλαδή ο βασιλιάς είναι γυμνός, ή ότι το κίνημα πάει ξυπόλητο στα αγκάθια αν δεν έχει σωστή πολιτική γραμμή σύγκρουσης και δυνάμεις περιφρούρησης, ή αν εναποθέτει τις ελπίδες του σε πολιτικούς σαλτιμπάγκους σαν κι αυτόν, που γράφει αυτά.



Ίδια εικόνα και στη θεσσαλονίκη, όπου οι κεραίες της κε του μπλοκ έπιασαν και κράτησαν ένα ναρίτικο σύνθημα: μέρκελ να ξέρεις, η χώρα που πατάς, είναι του άρη, η χώρα του ελάς. Ρε λες να έχουν κάνει στροφή στο εθνικό ζήτημα και να μην το ξέρουν;

Εν κατακλείδι, και χωρίς καμία διάθεση να τις βάλουμε κάτω να τις μετρήσουμε: το παμε έδειξε ότι έχει σταθερούς δεσμούς τον εργατόκοσμο, ότι ο κόσμος του πήρε μέρος στη στάση εργασίας (σε αντίθεση με αυτούς που την κήρυξαν, χωρίς καν να κυνηγήσουν την επιτυχία της) κι ότι διαθέτει μηχανισμό που μπορεί να ανταποκριθεί στις (σχετικά) έκτακτες καταστάσεις.
Κι αυτή είναι μια πολύ σημαντική παρακαταθήκη για αυτά που έρχονται και την απεργία στις 18 του μήνα.

29 σχόλια:

  1. Χαχαχα, έχεις πολύ καλή εικόνα για τη Πάτρα. Αυτό με το κόσμο που κοιτάζει έτσι τη πορεία μου είχε κάνει και εμένα μεγάλη εντύπωση. Η συγκέντρωση και η πορεία ήταν πολύ καλή, δεν το περίμενα είναι η αλήθεια. Ο ρασοφόρος, όντος, είχε έρθει με τους πολύτεκνους. Εμένα με παραξένεψε αυτό που είπε «παλεύουμε για την οικογένεια, που είναι το κύτταρο της Ελλάδας». Το κείμενο είναι πολύ καλό. Ευχαριστώ για το χώρο.
    Chris

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλό είναι όμως και να υπογράψεις κι εσύ και όσοι δεν το έχουν ήδη κάνει, στο http://katargisimnimonion.kke.gr/

    Θα ήθελα επίσης να βάλεις το μπάννερ όπως πχ ο http://leninreloaded.blogspot.fr/

    Να γίνεται και κάτι στο διαδικτυακό χώρο εκτός από ομφαλοσκοπικές ζυμώσεις!
    -Ναντέζντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κι εγώ ευχαριστώ για το σχόλιο chris. Κάτι άλλο που φάνηκε περίεργο σε εμάς τους τουρίστες και ξέχασα να το βάλω, είναι ο "πανικός" του συντρόφου που φώναζε στο μικρόφωνο, όταν ξεκινούσε η πορεία για τη διάταξη των μπλοκ.
    -Πρώτα αυτοί, νίκο εντάξει; Πάμε, οι επόμενοι, κτλ. Αλλά είχε πλάκα το όλο "σκηνικό".
    Για τον κόσμο δεν έχω κάποιο μέτρο σύγκρισης για να κάνω εκτίμηση αλλά νομίζω ότι για καθημερινή απόγευμα, με ανοιχτά μαγαζιά ήταν πολύ καλά.

    Ναντέζντα, το μπανεράκι αυτό το χει βάλει μέχρι και ο "πιτσιρίκος". Δεν νομίζω να προσφέρει τίποτα παραπάνω να μπει εδώ για να το δούμε μεταξύ μας. Μπορεί όμως να γράψω κάτι για αυτούς που το έχουν ήδη υπογράψει. Έχουν ξεχωριστό ενδιαφέρον κάποιες παρουσίες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε σχεση με τους φτωχοδιάβολους που λες στην αρχή. Είχα πετύχει πριν αρκετά χρόνια στον ηλεκτρικό μία να λέει το τροπάρι με τους ξένους που μας παίρνουν τις δουλειές (σε βαγόνι που μπορεί και οι περισσότεροι να ήταν μετανάστες). Κι όμως, οι μόνοι που τις δώσανε λεφτά ήταν μετανάστες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πρόλαβες είδες ονόματα ρε Τζεημς;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ναντέζντα, το μπανεράκι αυτό το χει βάλει μέχρι και ο "πιτσιρίκος". Δεν νομίζω να προσφέρει τίποτα παραπάνω να μπει εδώ για να το δούμε μεταξύ μας. Μπορεί όμως να γράψω κάτι για αυτούς που το έχουν ήδη υπογράψει.
    Ενδιαφέρουσα η αντίδρασή σου. Συμπεραίνω οτι δεν θες να υπογράψεις, και αποφεύγεις να πεις γιατί!
    Τι ρόλο παίζεις;
    -Ναντέζντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στην Πάτρα, η Πανσπουδαστική παίρνει το μεγαλύτερο ποσοστό από τα μεγάλα ΑΕΙ, νομίζω 22%. Τίποτα δεν είναι τυχαίο.
    Επίσης, στην βραδυνή συγκέντρωση στην πλατεία Γεωργίου, οι παπάδες ήσαν τρείς(!), εκ των οποίων στην πορεία ακολούθησε ο ένας, που είδες, προφανώς ο πιό πρωτοπόρος. Πόσα μέλη χρειάζονται, είπαμε, για να στήσουμε μιά ΚΟΒα λαϊκών κληρικών, να τους τρελλάνουμε όλους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τι ρόλο παίζω; Σαφώς δευτερεύοντα. Δεν είπα πως δεν θα υπογράψω ναντέζντα. Προτιμώ να μιλήσω πρώτα με κάποιον οργανωμένο που να ξέρει αν ο στόχος μας είναι να μαζέψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες υπογραφές ή να δώσουμε έμφαση στις υπογραφές από το μαζικό κίνημα. Στην πρώτη περίπτωση είναι αυτονόητο πως θα υπογράψω. Στη δεύτερη περίπτωση το συζητάμε. Εάν μπορεί κάποιος να δώσει υπεύθυνα μια απάντηση, καλοδεχούμενος. Αν είναι και καλοπροαίρετος τόσο το καλύτερο.

    Rocean, εμείς είχαμε πετύχει έξω από τη βικτώρια, την περίοδο που ο ξένιος δίας ήταν στο φόρτε του έναν κουλουρτζή που έλεγε ότι πριν όλο κι αγόραζε κάποιος μετανάστης κάνα κουλούρι κι έβγαινε το μεροκάματο. Ενώ τώρα δεν έρχεται κανείς..

    Υγ: λαός και εκκλησία τώρα στην εξουσία..

    Υγ2: στα 'γεροπαράξενα' σχόλιά μου για την πάτρα να προσθέσω ότι όσες πορείες έχω πετύχει δεν έχουν βήμα για τους ομιλητές και εάν θέλεις να δεις ποιος μιλάει πρέπει να πας μπροστά και να γυρίσεις μετά στη θέση σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν είπα πως δεν θα υπογράψω ναντέζντα. Προτιμώ να μιλήσω πρώτα με κάποιον οργανωμένο που να ξέρει αν ο στόχος μας είναι να μαζέψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες υπογραφές ή να δώσουμε έμφαση στις υπογραφές από το μαζικό κίνημα. Στην πρώτη περίπτωση είναι αυτονόητο πως θα υπογράψω. Στη δεύτερη περίπτωση το συζητάμε. Εάν μπορεί κάποιος να δώσει υπεύθυνα μια απάντηση, καλοδεχούμενος.

    Όσο πας γίνεσαι πιό πρωτότυπος. Η υπεύθυνη απάντηση που γυρεύεις, είναι στο σάιτ του ΚΚΕ:



    Το ΚΚΕ καλεί όλους τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα και τους μαζικούς φορείς του εργατικού λαϊκού κινήματος, κάθε έναν και κάθε μια που θέλει να συμβάλλει στην κατάργηση των μνημονίων και των δανειακών συμβάσεων, να στηρίξουν έμπρακτα την πρόταση νόμου του ΚΚΕ.

    Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί με πολύ απλό τρόπο να δηλώνει τη στήριξή του στην πρόταση νόμου του ΚΚΕ επισκεπτόμενος την ηλεκτρονική σελίδα katargisimnimonion.kke.gr ή km.kke.gr ή μέσα από σχετικό σύνδεσμο στις ιστοσελίδες του ΚΚΕ, της ΚΝΕ, του Ριζοσπάστη και του Οδηγητή.


    Κι εσύ δεν υπογράφεις και συστήνεις έμμεσα να μην υπογράψει ο οποιοσδήποτε άλλος αν δεν συννενοηθεί πρώτα με κάποιον οργανωμένο;
    Μα η χρησιμότητα της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας συλλογής υπογραφών μέσω ίντερνετ συνίσταται στο οτι δε χρειάζεται μια τέτοια συνάντηση!

    Δεν καταλαβαίνεις κάτι, ή έχεις κάποια εξήγηση να δώσεις στο γιατί το μπερδεύεις έτσι μυστήρια;


    -Ναντέζντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μπρεζνιεφικό απολίθωμα
    Ναι, αυτό με το σύντροφο στο μικρόφωνο, είναι συχνό φαινόμενο και δίνει ένα άλλο «στιλ» στη συγκέντρωση. Στην απεργία της 26/9, όταν κατεβαίναμε στο δρόμο είχε γέλιο το εξής, κλασικά φώναζε από το μικρόφωνο την διάταξη και ένας σύντροφος είχε ξεχαστεί οπότε φωνάζει: άντε (…) δεν ακούς, είπαμε αμέσως μετά ακολουθεί το πανο της λαϊκής επιτροπής προσφυγικών, προχώρα!!!
    Ο κόσμος έχει αυξηθεί παρά πολύ το τελευταίο καιρό, ας πούμε τα τελευταία 2 χρόνια. Και εγώ, επειδή ήταν καθημερινή απόγευμα, γιαυτο δε περίμενα τόσο κόσμο. Το ΜΑΣ είχε ανέκαθεν μαζική παρουσία, κάποιες φορές έκανε και ξεχωριστή προσυγκέντρωση και ερχόταν συντεταγμένο, έκλεβε τις εντυπώσεις…

    kolokotronis
    τρεις??????? Την κάναμε την ΚΟΒα
    Εκκλησία και εργατιά, μια φωνή και μια γροθιά
    Chris

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για να έχει βγάλει μπανεράκι ανοιχτά και να μαζεύει υπογραφές, σημαίνει ότι ο στόχος είναι να μαζέψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες.
    Στην εταιρία που δουλεύω, ήδη το διακινούμε μέσα από το εσωτερικό ιντερνετ.

    λαθραναγνώστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. σχετικά με την πρόταση νόμου του κκε ο στόχος είναι διπλός, δηλαδή και συλλογή όσο περισσότερων υπογραφών αλλά και η δήλωση στήριξης της πρότασης από συνδικαλιστικούς φορείς. Στην πραγματικότητα αυτό που μετράει από τη συγκεκριμένη διαδικασία είναι το άνοιγμα της συζήτησης σε σωματεία,φορείς, χώρους δουλειάς αλλά και σε μεμονωμένα άτομα. Για να είμαστε ειλικρινής το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν υπάρχει περίπτωση να υπερψηφιστεί. η πρόταση και η συλλογή υπογραφών έχει επικουρικό χαρακτήρα και συμπορεύεται με την ανάπτυξη ταξικού κινήματος. Αποτελούν μέσα έκφρασης της λαϊκής αντίθεσης στα μνημόνια και τα μέτρα. Σύμφωνα με το σκεπτικό αυτό η συλλογή υπογραφών μέσω διαδικτύου έχει πολύ μικρότερη σημασία από την συλλογή υπογραφών "στο χαρτί" και το άνοιγμα της δουλειάς σε μαζικούς χώρους γιατί χάνεται η δυνατότητα συζήτησης, να εξηγήσεις στον άλλον ποιο είναι το σκεπτικό του κκε και τέλος να τον πείσεις να αγωνιστεί για την κατάργηση των μνημονίων "στην πράξη" όπως λέμε. για μένα λοιπόν είναι δευτερεύων αν κάποιος θα βάλει το μπάνερ στο μπλογκ του. άλλα είναι που μετράνε, μην κολλάμε σε λεπτομέρειες.
    [Α.Μ.]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Προτιμώ να μιλήσω πρώτα με κάποιον οργανωμένο που να ξέρει αν ο στόχος μας είναι να μαζέψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες υπογραφές ή να δώσουμε έμφαση στις υπογραφές από το μαζικό κίνημα." Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο το ένα αποκλείει το άλλο. Δηλαδή, αν δώσουμε έμφαση στις υπογραφές από το μαζικό κίνημα, δεν έχουμε στόχο τις πολλές υπογραφές? Οπότε, δεν καταλαβαίνω τι εννοείς παρακάτω όταν λες "Στην πρώτη περίπτωση είναι αυτονόητο πως θα υπογράψω. Στη δεύτερη περίπτωση το συζητάμε." Αν θες εξήγησέ το.

    Χωρίς να θέλω να παραστήσω το δερβέναγα στο μπλογκ σου, νομίζω ότι θα προσέφερες αρκετά βάζοντας το λινκ που σου πρότεινε η ναντέζντα, μιας και, αντίθετα με αυτό που υπονοείς εσύ, διαβάζεσαι από πολύ κόσμο. Εκτός αν έχεις πολιτική διαφωνία σχετικά με αυτή την κίνηση του ΚΚΕ οπότε πάσο. Κι όσο για το επιχείρημά σου ότι ακόμα κι ο γελοίος ο πιτσιρίκος το έχει βάλει, φαντάζομαι καταλαβαίνεις και μόνος σου ότι δεν πολυστέκει για να κάνει κανείς το αντίθετο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Λοιπόν, έχει αρχίσει να με κουράζει η συζήτηση και κυρίως το στιλ της ναντέζντας. Την όποια "διαφήμιση" στην κίνηση του κόμματος, σκέφτομαι να την κάνω με μια ανάρτηση. Για τον πιτσιρίκο αυτό που λέω βασικά είναι ότι η δική του σελίδα έχει σαφώς πολλαπλάσια επισκεψιμότητα από τη δική μου. Όπως επίσης και το redfly ή το lenin reloaded. Δε νομίζω ότι μια δική μου προσθήκη θα προσέφερε κάτι παραπάνω. Αν κάποιος διαφωνεί με το σκεπτικό σεβαστό. Αν πάλι καταλαβαίνει ότι έχω πολιτική διαφωνία, τότε πάσο.
    Κατά τα άλλα, δεν έχω βεβαιωθεί ότι ο στόχος μας είναι και αριθμητικός. Αν ήταν έτσι θα 'χαμε απ' την πρώτη κιόλας μέρα, κοντά στις 30 χιλιάδες υπογραφές μόνο από οργανωμένα μέλη. Αντιθέτως, δεν έχουν υπογράψει καν τα μέλη της κε ή της κο -μπορεί να το κάνουν αργότερα βέβαια. Προτιμώ λοιπόν να μιλήσω πρώτα με κάποιους που να μου εξηγήσουν τι θέλουμε ή να δω μια συνέντευξη τύπου για το θέμα που να το βάζει συγκεκριμένα.

    Εάν κάποιος δε συμφωνεί με αυτό το σκεπτικό και θέλει να βγάλει από τη μύγα ξίγκι, μου είναι αδιάφορο. Και να είναι σίγουρη πως όταν υπογράψω, δε θα το διαφημίσω από το μπλοκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Λοιπόν, έχει αρχίσει να με κουράζει η συζήτηση και κυρίως το στιλ της ναντέζντας.
    Αχ σόρρυ...
    Αλλά το θέμα είναι σημαντικό. Δεν είπα να διαφημίσεις οτι υπέγραψες, σαν να πουλάς παραγοντιλίκι όπως ίσως κάποιοι που υπέγραψαν θέλουν να κάνουν, και που κι αυτοί καλοδεχούμενοι είναι.
    Είπα οτι δεν είναι «κασέρ» το πράγμα σου όσο δεν υπογράφεις χωρίς να δίνεις την παραμικρή εξήγηση γιατί (το γιατί αρνείσαι να βάλεις το μπανεράκι είναι ακόμα πιό ανεξήγητο!), και αυτό θα στο επιβεβαιώσει και η επαφή σου με το Κόμμα, αν έχεις...
    -Ναντέζντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. δε βλεπω να το κυνηγαμε κ πολυ το θεμα με τις υπογραφες, τι σκατα το ξεκινησμε τοτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το θεμα με τις υπογραφες το κυνηγαμε σε καθε γειτονια, σε καθε χωρο δουλειας, σε καθε σχολη και αμφιθεατρο. Καθε μερα εδω και πολλες ημερες και καθε μερα συνανταμε την υποκρισια των δηθεν αντιμνημονιακων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Υπέγραψα! #5724...αλλά δεν αντέχω να μη ρωτήσω:μετά τον ανένδοτο κατά του ιντερνέτ(fb,tweetter,ασφάλεια, Αμερικάνοι, Αίγυπτος και τα ρέστα),τώρα φόρα παρτίδα χιλιάδες ονοματεπώνυμα?????? περιμένω με αγωνία ξεκαρδιστικές δικαιολογίες για τη μια-στο-καρφί-και-μια-στο-πέταλο στάση (και πολιτική...)

    υ.γ. ρε απολίθωμα τι το ζαλίζεις?(κι αυτό με τις τριάντα χιλιάδες πως σου 'ρθε?)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χιλιαδες ονοματεπωνυμα που ειναι κατα του μνημονιου Μακη, οχι κομμουνιστες ετοιμοι για την επανασταση. Θα μπορουσε μεσα σ' αυτα τα ονοματα να ειναι και του Τσιπρα, του Καμμενου και ολων των υπολοιπων "συνεπων" αντιμνημονιακων δυναμεων (ανταρσυα, καζακης, χρυση αυγη κλπ), αλλα.....

    Ακομα περιμενουμε να μας πουν βεβαια, πού κανουμε λαθος οσον αφορα το χαφιεδισμο στο ιντερνετ, περα απο πλακιτσες γυμνασιακου επιπεδου και την πραγματικη αδυναμια του κομματος μεχρι τωρα να παρεμβει πιο δυναμικα κι οργανωμενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. καλά πέρα από την πλάκα καλό είναι να μαζέψουμε καμιά 1000000 υπογραφές. αλλά από την άλλη καλά κάνει κι ο Σφυροδρέπανος από τη στιγμή που υπάρχει και ένας πόλεμος του ίντερνετ και των μπλογκερς από πλευράς κόμματος του δίνει το όποιο δικαίωμα να αναρτήσει ή όχι τις υπογραφές, αν δεν το βάλει είναι κι ένα δείγμα συνέπειας απέναντι στο μπλογκ του, κάτι άλλο, το θέμα με το ίντερνετ είναι και λίγο αστείο όταν κοιτάς πίσω στην ιστορία και βλέπεις ότι ο Μεταξάς χωρίς ίντερνετ κινητά εσσελον κοκ σε μια βραδιά σε διάλυσε. Από την άλλη έχω ένα πιτσιρίκο στη γειτονιά που σου βρίσκει ΙΡ και διευθύνσεις στο φτερό και δεν πα να βάλεις τζεκινς χαν στο ψευδώνυμό σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμο 8:36 : έχεις πιεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αυτήν την ώρα οι υπογραφές ξεπερνούν τις 6000.

    Απευθυνόμαστε στην καθεμία και τον καθένα που θέλει να συμβάλλει στην κατάργηση του μνημονίου και των δανειακών συμβάσεων.

    Το θέμα της «αποκάλυψης» στους κρατικούς μηχανισμούς, τον ταξικό αντίπαλο, που έθεσαν ορισμένοι φωστήρες, είναι τελείως άκυρο: οι λίστες είτε στο ίντερνετ, είτε σε χαρτί είναι εξ'ορισμού δημόσιες!

    Αν κάποιος συμφωνεί με την πρωτοβουλία αλλά νομίζει οτι πρέπει να περιφρουρήσει την ύπαρξή του, ας μην υπογράψει, μα ας αναρωτηθεί πρώτα μήπως είναι ψώνιο ή μήπως απλά φοβάται.

    Γιατί με την ίδια λογική θα κρύβεται από κάθε μαζικό αγώνα, αν το κάνει ήδη για μια απλή υπογραφή.

    Ο μόνος φόβος που υπάρχει, είναι τελείως θεωρητικός: να αρχίσει να παρακολουθείται ο υπολογιστής κάποιου από τη στιγή που υπογράψει.

    Όποιος είναι τόσο παρανοϊκός με την ασφάλεια, αρκεί να απενεργοποιήσει τα κούκις στο μπράουζερ πριν υπογράψει. Να ξέρει πάντως οτι και οι σύντροφοι που διαχειρίζονται την ιστοσελίδα και το σέρβερ, έχουν λάβει όλα τα μέτρα ασφαλείας!

    Απολίθωμα ελπίζω να άφησες τις τσιριμόνιες και να υπέγραψες και να κάνεις δουλειά να υπογράψουν κι άλλοι, αν όχι, θα επανέλθω...

    Το ξαναγράφω, πιστεύω οτι το να βάλεις το μπανεράκι στο μπλογκ βοηθάει έστω και αν δεν έχεις την επσκεψιμότητα του πιτσιρίκου, στο είπαν και άλλοι φίλοι.

    Είναι απλό να βοηθήσουμε όλοι να πάει καλά η συλλογή των υπογραφών από το ίντερνετ. Κανείς δεν είπε οτι είναι το κύριο ή το σημαντικό, αλλά έχει τη σημασία του, που είναι πάντως πιό μεγάλη από το να λέμε τον πόνο μας στα μπλογκ!!!

    -Ναντέζντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ναντεζντα, αν νομιζεις οτι με το να "ψιλοαπειλεις" οποιονδηποτε να υπογραψει κανεις δουλεια υπερ του Κομματος, εισαι απλα ΗΛΙΘΙΑ. Οι κομμουνιστες, ειτε μελη ειτε συνειδητοι οπαδοι του κομματος, κανουμε δουλεια με την πειθω, την ταξικη αλληλεγγυη και το παραδειγμα και οχι με ελιτιστικο υφακι και μαλιστα απο το ιντερνετ με τις "ομφαλοσκοπικες ζυμωσεις". Γιατι στην πραγματικη ζωη, στη γειτονια, στη δουλεια, στο πανεπιστημιο, το υφακι σου θα τσαλακωθει αμεσως και θα τρεχεις. Σωστοτατα ολα τα υπολοιπα που λες, οταν φτανεις ομως στα επι προσωπικου με το Απολιθωμα, το χανεις σαν απο κομπλεξ. Ο οποιος σε πληροφορω οτι εχει υπογραψει, αν και δεν εχεις καμια δικαιοδοσια να το γνωριζεις, δεν το κανει απλα θεμα. Και στο κατω κατω θα ειχε καθε δικαιωμα να μην το κανει αν δεν ηθελε. Δεν παιρνουμε κανεναν απο το χερακι. Τελος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμε 2:03,
    ούτε θέλω ούτε μπορώ ούτε πρέπει να τσεκάρω αν υπέγραψε το Απολίθωμα.
    Εσύ το ανακοινώνεις, όλοι χαιρόμαστε που υπέγραψε λοιπόν κι ελπίζω κι εσύ να έχεις βάλει την υπογραφή σου. Ὀσα άλλα είχα να πω τα είπα παραπάνω και άμα δε γουστάρεις ξυδάκι, άμα γουστάρεις νερό κι αλάτι, τέλος κι από μένα.
    -Ναντέζντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΞΕΒΡΑΣΕ Η ΤΣΟΥΛΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΤΙ ΞΟΦΛΗΣΑΜΕ...
    http://sfyrodrepano.blogspot.gr/2008/02/blog-post.html

    (είμαι τελείως ανίκανος, παντελώς άσχετος με τα κομπιούτερ.)

    όπως και να 'χει.
    Γειά και Χαρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. "Ο μόνος φόβος που υπάρχει, είναι τελείως θεωρητικός: να αρχίσει να παρακολουθείται ο υπολογιστής κάποιου από τη στιγή που υπογράψει.

    Όποιος είναι τόσο παρανοϊκός με την ασφάλεια, αρκεί να απενεργοποιήσει τα κούκις στο μπράουζερ πριν υπογράψει."

    δε σου 'πα ότι θα πέσει γέλιο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Εγώ υπέγραψα αλλά ενώ είχα ξεκινήσει με νούμερο τάδε χτες είχα πέσει (ή ανέβει σωστότερα 2 θέσεις) ενώ σήμερα ανέβηκα μια ακόμα θέση. Πώς κ έτσι;

    Περίμενα πάντως περισσότερη "διαφήμιση" για την προσπάθεια. Μήπως είναι μαραθ΄βνιος κ κρατούνται δυνάμεις για πιο μετά; Η συζήτηση στη Βουλή για πότε είναι προγραμματισμένη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμο 4:28,

    ξεσκαρτάρουν διπλές υπογραφές, μπούρδες που μπορεί να γράφει κανείς κτλ. Έτσι μπορεί να δεις κάποια στιγμή κάποιες λιγότερες υπογραφές απ'ό,τι κάποια στιγμή στο πρόσφατο παρελθόν.
    Επίσης μπορεί να νομίζεις οτι ήσουν ο αμέσως επόμενος από τον τελευταίο που είδες οτι υπέγραψε, ενώ μόλις δημοσιευτεί το όνομά σου να είναι μερικές θέσεις παρακάτω γιατί κι άλλοι υπέγραφαν την ίδια ώρα.
    Γίνονται αυτά, το σύστημα παίρνει βελτίωση (πρώτη φορά το δοκιμάζουμε) αλλά η εμπειρία φαίνεται πολύ θετική.

    Μην ξεχνάτε επίσης οτι η έκφραση της υποστήριξης στην πρωτοβουλία αυτή του Κόμματος δεν περιορίζεται στις υπογραφές μέσω ίντερνετ (εννοείται όμως, οτι η έκφραση είναι δημόσια και επώνυμη). Όποιος δεν έχει πρόσβαση σε υπολογιστή ας στείλει γράμμα στο Ριζοσπάστη!

    -Ναντέζντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μάκη, τις τριάντα χιλιάδες τις βγάζω από το μυαλό μου, αλλά βάσει μερικών υπολογισμών, που δε νομίζω να πέφτουν δραματικά έξω.

    Ανώνυμε των 8.36, σε διαβεβαιώνω ότι δεν έχω νιώσει κάποιου είδους πόλεμο από το κόμμα (ούτε και το αντίθετο φυσικά, όπως αφήνουν κατά καιρούς να εννοηθεί κάτι ανώνυμα βλαστάρια).

    Και με αυτό ελπίζω να τελείωσαν οι ομφαλοσκοπήσεις για το τι έκανε ή δεν έκανε η κε του μπλοκ

    Χαράλαμπος Τσιριμονάκης (εκ των τσιριμονιών)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Η κε του μπλοκ είναι ανοιχτή σε κάθε σχόλιο που προσπαθεί να προσθέσει κάτι στην πολιτική συζήτηση
Αρκεί να έχει κάποιο διακριτό ψευδώνυμο ως υπογραφή.