Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

Το Μάη θα 'μαστε καλά

Η παραπάνω ατάκα ανήκει στον άγγελο αναστασιάδη, που με τη βοήθεια του θεού και της παναγίας φαίνεται πως συμφώνησε να αναλάβει για τέταρτη φορά, αν δεν χάνω το μέτρημα, τον παοκ –χαράς ευαγγέλια για τον ρα και λοιπά αγγελόσκυλα. Την ίδια στιγμή: οι παοκτσήδες έκαναν συλλαλητήριο στην καμάρα για τα χρέη και το προπονητικό κέντρο της ομάδας τους· οι αρειανοί γκρίνιαζαν, γιατί δεν τους συνάντησε ο σαμαράς· οι παναθηναϊκοί έστειλαν στο δημοτικό συμβούλιο το παν.κι.· και οι ολυμπιακοί έβγαζαν πρώτο τον (α)μώραλη, που στο δεύτερο γύρο έχει απέναντι το μιχαλολιάκο των ρέιντζερς και τον κενταύρων, σε μια σχεδόν ενδομαφιόζικη κι ενδοχουντική αντιπαράθεση, όπως στις συμμορίες της νέας υόρκης· ενώ τα ξαδελφάκια τους στο βόλο έδωσαν ακόμα μεγαλύτερη διαφορά στον αχιλλέα μπέο του ολυμπιακού βόλου. Ο ολυμπιακός δηλ να κερδάει κι όλοι οι άλλοι…

Κι εσύ έψαχνες να βρεις ένα στήριγμα εκτός χώρας, στους παίκτες της μπεσίκτας και τοφόρο τιμής τους για τους νεκρούς ανθρακωρύχους στην πατρίδα τους, για να επιβεβαιώσεις τον χαμένο λαϊκό χαρακτήρα του αθλητισμού και τους πολύ δυνατούς συμβολισμούς που μπορεί να προσφέρει. Και εμείς σφε, με ποιον είμαστε σε βόλο και πειραιά στο δεύτερο γύρο; Ψηφίζουμε νίκη βόλου σε πρώτο και δεύτερο γύρο. Αλλά ο τρίτος με τα πλέι οφ είναι ο τελικός. Αν κι εμείς βλέπουμε κάθε αγώνα σαν τελικό, που συνδέεται με τη στρατηγική μας πρόταση.

Το φαινομενικά παράδοξο της υπόθεσης είναι πως ενώ ο βλαδίμηρος είχε μιλήσει για την αστική δημοκρατία ως το ιδανικό, το πιο ασφαλές σύστημα για την αστική τάξη και την εξουσία της, που την ασκεί έμμεσα, δια αντιπροσώπων, τα δεδομένα εσχάτως ανατρέπονται. Προκειμένου να συγκρατήσουν οι αστοί την «πολιτική κρίση» του συστήματος (ως απόρροια της οικονομικής), επαναφέρουν στο προσκήνιο τη φασιστική εφεδρεία ή βάζουν μπροστά προβεβλημένα στελέχη τους να αναλάβουν, χωρίς άλλη διαμεσολάβηση. Κι εδώ φαίνεται η χρεοκοπία ενός «πολιτικού λόγου» που στοχοποιεί τις ανίκανες ηγεσίες και την κακή διαχείριση, αφήνοντας στο περιθώριο την ταξική-κοινωνική ανάλυση και τον πυρήνα της εκμετάλλευσης. Μια μεγάλη αγανακτισμένη μερίδα κόσμου δείχνει πρόθυμη να κρεμάσεις τους τρακόσιους στο γουδί, θεωρεί όμως ευεργέτες κι επενδυτές τους μεγαλοεπιχειρηματίες και τους επικεφαλής μονοπωλιακών ομίλων.

Αυτό φάνηκε εν μέρει και στην περίπτωση του δημοψηφίσματος για το νερό, που απασχόλησε χτες τη συμβασιλεύουσα και το απαγόρευσε τυπικά η κυβέρνηση αλλά το αγκάλιασαν οι τοπικές δημοτικές αρχές, φτιάχνοντας ένα ωραίο τεχνητό δίλημμα, χωρίς ουσία. Γιατί το ζήτημα δεν είναι προφανώς να επιλέξουμε μεταξύ μιας ιδιωτικής εταιρίας ή μιας δημόσιας, που θα λειτουργεί στο υπάρχουν πλαίσιο με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια κέρδους. Εξάλλου το χαρακτηριστικό γνώρισμα του κρατικομονοπωλιακού καπιταλισμού (κμκ) είναι η σύμφυση κράτους και μονοπωλίων, όχι ο διαχωρισμός τους. Κι αυτή είναι κι η σύγχρονη τάση-μοντέλο «ανάπτυξης», με τα σδιτ και την από κοινού διαχείριση ενός οργανισμού, ώστε να παραμείνουν στο κράτος και να μην επιβαρύνουν τους ιδιώτες, αλλά τους φορολογούμενους, μια σειρά μη κερδοφόροι τομείς, όπως πχ η συντήρηση του δικτύου.

Έρχονται στο καπάκι και τα αποτελέσματα σε δήμο και περιφέρεια, η πρωτιά του.. πετυχημένου επιχειρηματία μπουτάρη κι ο δεύτερος γύρος με δυο πατενταρισμένους δεξιούς που ετοιμάζονται να διαλύσουν, μεταξύ άλλων, την κυριακάτικη αργία, και καταλαβαίνεις πως ζεις σε μια από τις χειρότερες, τις πιο αντιδραστικές ελληνικές γωνιές.

Χουντόπολις...
Στο επιβεβαιώνουν ακόμα και τα ονόματα των διαφόρων συνδυασμών και ψηφοδελτίων. Ο ιωαννίδηςπχ (λοιπόν, τρεις λέξεις, λοιπόν…) είναι επικεφαλής της κίνησης ‘πρωταθλήτρια περιφέρεια’ –και πάλι καλά που δεν την είπε αυτοκράτειρα ή κάτι παρόμοιο, να παραπέμπει συνειρμικά στον μπασκετικό άρη του 80’. Ενώ ο καλαφάτης ονόμασε τη δική του δημοτική κίνηση «εντάξει». Αλλά αν ήθελε να πάρει τις ψήφους των παοκτζήδων, έπρεπε να βάλει μπροστά στο όνομα δυο φορές και «ξέρω ‘γω»: παοκ, ξέρω ‘γω, ξέρω ‘γω, εντάξει...

Τι άλλο είδαμε κατά την χτεσινή ημέρα; Τον τσίπρα να σαλιώνει ένα ψηφοδέλτιο με αυτοκόλλητο, ίσως για να ρίξει γέφυρες στην τρίτη ηλικία, που μπορεί να βραχυκυκλώσει με το παραμικρό. Και για να δώσει σαφές μήνυμα πως (αν γίνει κυβέρνηση) αυτός θα βάζει σάλιο και θα μας πονάει λιγότερο. Τους οικολόγους πράσινους να συμβολίζονται με κίτρινο, γιατί το πράσινο το ‘χει καπαρωμένο το πασόκ, που δε στήριξη επισήμως κανέναν, γιατί αν το ‘κανε, δε θα τον ψήφιζε κανείς. Κάποιες γωνιές της ελλάδας να βάφονται άσπρες (πήξαμε στην ανεξαρτησία) σα να ήτανε χιονισμένες. Αλλά και ένα τσουμακί –όπως το λένε στο χωριό μου- χρώμα, που δεν κατάλαβα πολύ καλά τι ακριβώς συμβόλιζε.

Το βορίδη να ζορίζεται στην αρχή και να σου δίνει την εντύπωση πως θα ήθελε να έχει το ελεύθερο να αντιστρέψει εκείνο το αγαπημένο κλισέ επί αλλαγής και να μιλήσει για το «άθροισμα των μη δημοκρατικών δυνάμεων» μαζί με την χρυσή αυγή. Το μέγκα να θέλει να βγάλει ντε και καλά νδ και πασόκ τους μόνους κερδισμένους των εκλογών και να χρησιμοποιεί ως πρώτη γραμμή άμυνας ότι «και ο ολάντ βγαίνει τρίτος ή ο κάμερον πέμπτος στις αυτοδιοικητικές, αλλά αυτό δε θέτει ζήτημα σταθερότητας για την κυβέρνησή τους», για να φτάσουν αργότερα στην ταπεινότητα του σαμαρά στις δηλώσεις του, αν και δικαιολογούταν λέει να θριαμβολογήσει, γιατί αδιαμφισβήτητα θριάμβευσε. Μόνο για τοπικές συντεχνίες που δε μίλησαν δηλ, για τις τοπικές κοινωνίες που τόλμησαν να μην ψηφίσουν τους εκλεκτούς της κυβέρνησης.
Στο σκάι μάλιστα το πήγαν ακόμα παραπέρα κι όσο μιλούσε η βαλαβάνη, κάποιος αντικειμενικός δημοσιογράφος έγραψε σε ένα χαρτί το ποσοστό του σύριζα στην α’ αθηνών τον ιούνη του 12 –που ήταν μεγαλύτερο από αυτό που συγκέντρωσε ο γκάμπριελ- και το ‘δωσε στην κοσιώνη, που το σήκωσε και το έδειξε κατευθείαν στην κάμερα.

Πιο πριν βέβαια οι συριζαίοι είχαν προλάβει να κάνουν μια μοναδική επίδειξη έμφυτης πασοκικής αλαζονείας, πριν καν κληθούν να κυβερνήσουν ή να βεβαιωθούν έστω πρώτα για τα αποτελέσματα. Και δεν περιορίστηκαν να επισημάνουν πόσο αναξιόπιστες είναι οι στημένες δημοσκοπήσεις και τα ευρήματά τους, αλλά την έπεσαν κατευθείαν στους δικούς μας και επικεντρώθηκαν στο αγαπημένο τους θέμα: τη στάση του κκε στο δεύτερο γύρο. Με το βούτση να την πέφτει κατευθείαν στη λιάνα με εμπάθεια –πρόβα για την πίεση που μας περιμένει αυτή τη βδομάδα- και με τον τατσόπουλο να στενοχωριέται για τον αριστερό εμφύλιο... Και με το σοφιανό να λέει βραχνιασμένος λίγο μετά πως αυτές τις μέρες οι δημοσιογράφοι τον έχουν ρωτήσει πιο πολλές φορές τι θα κάνει στο δεύτερο γύρο παρά τι θα κάνει στον πρώτο!

Τι έκανε λοιπόν το κουκουέ στον πρώτο γύρο;
Αν πιστέψουμε το αντικειμενικό μέγκα (και κάποιες γνωστές ιστοσελίδες που θα σπεύσουν να ευθυγραμμιστούν με αυτό το συμπέρασμα) η λασυ κατέγραψε πτώση σε σχέση με τις αντίστοιχες εκλογές του 10’. Το 10’ όμως δεν είναι ίδιο με το 12’, πολύ περισσότερο με το 14’, για να κάνουμε ευθείες συγκρίσεις. Το κόμμα κατάφερε να επαναπατρίσει ένα μεγάλο αριθμό ψηφοφόρων και να προσεγγίσει τις 500 χιλιάδες πανελλαδικά στις περιφέρειες, παρά τη μεγάλη αποχή. Αυτό μεταφράζεται σε ένα ποσοστό που υπερβαίνει μάλλον το 9% κι αναδεικνύει μια σημαντική δυναμική.
Γενικώς το κόμμα του λαού χτες είχε παράλληλη πορεία με την ομάδα του λαού στο μπάσκετ: αφού πέρασε την πρώτη ψυχρολουσία με τα αναξιόπιστα έξιτ πολ, ανακτήσαμε σταδιακά παλμούς και στο τέλος έκανε την ανατροπή και πέτυχε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

Παράλληλα το κκε είχε καλύτερα αποτελέσματα σε πολλές περιπτώσεις σε επίπεδο δήμων, όπου πήρε την πρώτη θέση στην πάτρα (αν και περιμέναμε αρχικά μεγαλύτερη διαφορά), το χαϊδάρι και την ικαρία (όπου ξεπέρασε το 44% και σε κάποια φάση φλέρταρε και με την εκλογή από τον πρώτο γύρο), ενώ μπαίνει στο δεύτερο γύρο και στην πετρούπολη, όπου μπορεί να επανεκλεγεί η παρούσα –ή μάλλον απερχόμενη- κόκκινη δημοτική αρχή. (Χώρια η καισαριανή κι η σέριφος, όπου χάσαμε για μια χούφτα ψήφους το δεύτερο γύρο και το δήμο αντίστοιχα).

Κι εδώ αντιστρέφεται, με πολύ διασκεδαστικούς όρους μάλιστα, αυτό το περιβόητο ερώτημα «τι θα κάνετε στο δεύτερο γύρο» προς τους κάθε λογής ενωτικούς αριστερούς, που το έχουν σαν καραμέλα, νομίζοντας πως έτσι μας στριμώχνουν. Κι αυτό γιατί σε όλες τις περιπτώσεις που η λασυ είναι στο β’ γύρο, ο σύριζα γίνεται κατά κάποιον τρόπο ρυθμιστής των εξελίξεων. Ή που θα αναγκαστούν να μας ψηφίσουν, για να φανούν συνεπείς με όσα λένε, ή που θα εκτεθούν ανεπανόρθωτα κι η κάλπη θα είναι αδιάψευστος μάρτυρας γι’ αυτό. Σε κάθε περίπτωση η κατάληξη θα είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Ή που θα δούνε τους δήμους να βάφονται κόκκινους και θα τρώνε τα καπέλα τους, σαν το ρόμπαξ, από το κακό τους, ή που θα φανούν τελείως ανακόλουθοι και θα γίνουν ρόμπαξ από την ανάποδη.

Οι άλλες δυνάμεις τώρα, προσπαθούν όλες σχεδόν να εφαρμόσουν τη λογική του αγγελάρα (με τη βοήθεια του θεού και της παναγίας) και του μισογεμάτου ποτηριού, να δείξουν πως το μάη (θα) είναι όντως καλά, παίρνοντας επιλεκτικά εκείνα τα παραδείγματα που επιβεβαιώνουν ένα προειλημμένο συμπέρασμα. Αυτή που σίγουρα βγαίνει κερδισμένη (κι από την εντατική -προσωρινά τουλάχιστον) είναι η ανταρσυα, σε παράλληλη σχεδόν πορεία με εμάς, που αποδεικνύεται καλή δεξαμενή ψήφων διαμαρτυρίας για δυσαρεστημένους συριζαίους και συγκεντρώνει πάνω από 120 χιλιάδες ψήφους και 2% στις περιφέρειες. Κρίμα μόνο που δε θα το χαρούν πολύ μάλλον αλλά μόνο για μια βδομάδα –{το ίδιο που κινδυνεύει να πάθει δηλ και η ατλέτικο, αν χάσει το σάββατο στον τελικό του τσου λου. Λες κι η ανταρσυα να είναι μια μικρή ατλέτικο, με ψυχή σιμεόνε και να μην το ξέρει; Και ποιος είναι στο ρόλο του ντιέγο κόστα, που πλακώνεται με όλους; Ή μάλλον, ποιος θα πρωτοείναι;}

Να δούμε κι εμείς τι θα κάνουμε δηλ. Γιατί ο σύριζα μπορεί να μην παίζει μεγάλη μπάλα, όπως λένε οι οπαδοί του, αλλά σίγουρα θα ασκήσει ασφυκτική πίεση εν όψει της δεύτερης κυριακής. Αλλά αυτά θα τα δούμε μες στη βδομάδα που άρχισε σήμερα ελπιδοφόρα.

63 σχόλια:

  1. 120.000 η ΑΝΤΑΡΣΥΑ,ειδικά στην Θεσσαλονίκη στην περιφέρεια τα πήγε εξαιρετικά.Γιατί θεωρείς ότι δεν θα τα πάει καλά στις ευρωεκλογές?Από τον Ιούνιο 2012 7πλασίασε τα ποσοστά της και από τον Μάιο 2012 σχεδόν 45.000 ψήφοι παραπάνω.Γενικώς είμαι πολύ ευχαριστημένος από το ποσοστά ΚΚΕ και ΑΝΤΑΡΣΥΑ.
    -Άσχετος-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιατί μπορεί να κάνει προεκλογική συγκέντρωση με τον Δελαστίκ να δίνει όρκο πίστης στον Αλέξη.

    ΓΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ικανοποιητικότατο το αποτέλεσμα-ειδικά στις περιφέρειες-εχτές, με μεγάλη ψυχολογική αξία για πολύ κόσμο. Δε θα απέκλεια ένα ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα την ερχόμενη Κυριακή στις ευρωεκλογές-όσο μπορεί ο καθένας ας το προσπαθήσουμε. Δε λέω ότι είναι εύκολο αλλά ας έχουμε υπόψη ότι είναι εκλογές που δε παίζουν ρόλο φιλίες, σόγια, γνωριμίες, υποσχέσεις για ρουσφέτια κτλ. Κι αυτό είναι κάτι που μπορεί να κάνει πιο εύκολη την αποδέσμευση κάποιων ψηφοφόρων.

    Μεγάλη η συγκίνηση για τον Άγγελο. Ήταν μια είδηση που έδιωξε κάποια ίχνη κακοκεφιάς για μια περίπτωση που ένιωσα τον Κύρκο που είχε πει το "μας αγαπούν αλλά δε μας ψηφίζουν" και θυμήθηκα το μικρό διάλογο στην ανάρτηση για τη Ρόδο.

    ρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δε θεωρώ κάτι. Λέω ότι όπως τα πήρε τώρα (από αρκετούς δυσαρεστημένους συριζαίους) μπορεί να τα χάσει στις ευρωεκλογές. Κι η πίεση που ασκεί ο σύριζα θα γίνει ασφυκτική, όχι μόνο για την ανταρσυα.

    Ρα αν πάμε καλύτερα από χτες στις ευρωεκλογές, τότε όλα είναι πιθανά. Ακόμα και να πάρει ο παοκ πρωτάθλημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ΚΚΕ ισχυουν τα ιδια. Πηρανε τις ψηφους του μαιου του 2012, οταν δεν εμπαινε με εκβιαστικο τροπο η ψηφος στο ΣΥΡΙΖΑ. Αρα το σχολιο περι δυσαρεστημενων συριζαιων δεν πρεπει να παει μονο στην ανταρσυα. το σχολιακι του γμ, τουλαχιστον γελοιο.

    ΕΝΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. " Κι η πίεση που ασκεί ο σύριζα θα γίνει ασφυκτική, όχι μόνο για την ανταρσυα."

    Έτσι ακριβώς...ΤΕΡΑΣΤΙΟ επίτευγμα αν ανταρσυα και ΚΚΕ βαστήξουν τις ψήφους του Ιούνη του 12

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παπουτσωμενος Γατος19 Μαΐου 2014 στις 4:08 μ.μ.

    Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ ειναι διαφορετικη περιπτωση απο το ΚΚΕ ομως.Μεγαλο τμημα της ειναι υπερ της συνεργασιας με τον ΣΥΡΙΖΑ,και επιπλεον αν το ΚΚΕ εχασε το 50% της δυναμης του τον Ιουνιο,η ΑΝΤΑΡΣΥΑ ειχε χασει το 75%.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  8. http://postimg.org/image/zechrkzhj/


    Гриша

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αρχίσαμε... Καλώς τα παιδιά!

    ΡΓ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΜΑΚΗΣ. Ελα πες μας ξεκαθαρα τον πο νο σου. Να φτιαξουμε ενα μετωπο με συριζα και ανταρσυα θελεις.Υπαρχει φαρμακο για αυτη την δουλεια. ΞΥΔΙ ΚΑΙ ΧΟΛΗ σε μεγαλες δοσεις γιατι ποναει πολυ ο ΒΟΘΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. "ποναει πολυ ο ΒΟΘΡΟΣ"

    Καλά τα λες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΟΚ εκανα λαθος. ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ΚΚΕ ειναι αναλογες, οχι ιδιες, περιπτωσεις. Το ΚΚΕ εχει σαφως μεγαλυτερο δυναμικο κι αυτο φαινεται.9 πηρε ο ενας και 2 ο αλλος. Στις περιφερειακες εκλογες δεν υπαρχει οριο εκλογης. Το 3% σαφως επηρεαζει χειροτερα την ΑΝΤΑΡΣΥΑ (χαμενη ψηφος), εξ ου και το 50%-75% στις εκλογες του ιουνιου. Ψηφοφοροι που ειναι υπερ της συνεργασιας με ΣΥΡΙΖΑ υπαρχουν και στο ΚΚΕ και στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ, αρα με αναλογη ευκολια μεταπηδουν στο συριζα, ποσο μαλλον τωρα με τα αρκετα χαμηλα ποσοστα του ΣΥΡΙΖΑ. Για την ΑΝΤΑΡΣΥΑ τα αποτελεσματα ηταν ικανοποιητικα, γιατι υπαρχουν κι αντικειμενικα ορια. Θελω να πω οτι και οι δυο θα εχουν χειροτερα αποτελεσματα στις ευρωεκλογες, πιο πολυ η ανταρσυα. Καταγραφτηκε ως υπαρκτος τριτος πολος στην αριστερα. Για το ΚΚΕ αν ο στοχος ηταν ο επαναπατρισμος των χαμενων ψηφων πηγε πολυ καλα, τον πετυχε. Αν ο στοχος ηταν η αυξηση της επιρροης στον λαο, η λαικη συπσειρωση, οσο μπορουν να δωσουν τετοια συμπερασματα οι εκλογες, πηγε μετρια.

    ΕΝΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Από "εκλογικές αυταπάτες" πάντως είμαστε πρώτο κόμμα, ε Παναγιώτη;

    Soulis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. 5.45 καμμια εκλογικη αυταπατη η συμ μετοχη του ΚΚΕ στις αστικες εκλογες ειναι χωρις αυταπατες τα τελευταια 23 χρονια. Και για εμενα προσωπικα ουτε για αστειο ΠΑΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Pes ta re panagiwth !!! Etsi ! Dwse pono

    Stalinas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. για το δημοψηφισμα για τον νερο στη θεσαλοννικη

    http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/48679

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δεν μπορούμε να λέμε για επαναπατρισμό ψηφοφόρων. Δεν τίθεται το δίλημμα τώρα για την κυβέρνηση. Απλώς αυτό το πάρε δώσε απο ΚΚΕ ΣΥΡΙΖΑ στις εθνικές και πίσω στις δημοτικές και μάλλον και στις ευροεκλογες μάλλον δείχνει την απελπισία και την ανάγκη ενούς μέρους του κόσμου του ΚΚΕ για αμεση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Για άμεση αλλαγή. Νομίζω στις εθνικές θα ξαναγυρίσουμε υπό την πίεση για αλλαγή σε μεγάλο βαθμό στον ΣΥΡΙΖΑ έστω και προσωρινά
    Xamogelo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Σεχτάρ ο Τρομερός19 Μαΐου 2014 στις 9:22 μ.μ.

    Πάντως ο Χαζονικολάου (που καθόλου χαζός δεν είναι) προ ολίγου υπογράμμισε τις πικρές αλήθειες: Μόνοι κερδισμένοι από τούτη την Κυριακή ήταν η Χ.Α. και το ΚΚΕ. Είναι μεγάλη κουφάλα και δεν ρισκάρει το προφίλ του σοβαρού μμούμενος τις καφρίλες των άλλων παπαγάλων.
    Γενικά θεωρώ πως, χωρίς αυτό να είναι λόγος επανάπαυσης η ...πανηγυρισμών(!), το ΚΚΕ κέρδισε χτές ένα μεγάλο στοίχημα, που το έβαλε δημοσίως την επομένη των εκλογών της 6/5/2012. Γύρισε σελίδα τον Μάη-Ιούνη του '12 και αυτό θα αρχίσει να φαίνεται πια όλο και περισσότερο από δω και πέρα. "Βούλωσε" τις μικροαστικές Κασσάνδρες, που ...προβλέπανε(!) το τέλος του ΚΚΕ. Τώρα έχει καλύτερες ευκαιρίες να κοινοποιήσει σε πλατειές μάζες το πολιτικό του μήνυμα, παρακάμπτοντας τους ύπουλους "διαμεσολαβητές". Ο κόσμος δεν γνωρίζει τι θέλει το ΚΚΕ και αυτό είναι ένας βασικός λόγος που ακόμη η Λασυ εμφανίζεται με τόσο χαμηλά ποσοστά. Αλλά το βασικό είναι ότι εμφανίζεται παντού κι αυτό είναι η αρχή. Είμαστε ακόμη στην αρχή. Τον επόμενο καιρό το βάρος πρέπει να πέσει κύρια στην εργατιά, γιατί εκεί έχει κάνει θραύση η ΧΑ, και είναι κρίμα. Σήμερα το πρωϊ μίλαγα πάλι με έναν 'αγνωστό μου εργάτη στον Πειραιά, που ήρθε σχεδόν θριαμβολογώντας για το "κωλοδάχτυλο, που τους έβαλε η ΧΑ". Οταν, χωρίς περιστροφές, του είπα πως είναι τραμπούκοι και άνθρωποι του Κεφαλαίου, παραπέμποντας σε χθεσινά τους καμώματα, αμέσως τα δίπλωσε και παίρνοντας ένα κακόμοιρο ύφος, που καθόλου ψεύτικο δεν ήταν, "φίλε, η πείνα είναι κακός σύμβουλος". Η συζήτηση μετά εξελίχτηκε καλά και επιβεβαίωσε την εκτίμησή μου ότι αυτοί οι άνθρωποι καθόλου φασίστες δεν είναι, απλά είναι σε απόγνωση, ακαθοδήγητοι και φοβισμένοι.
    Πρέπει να ξεκινήσουμε φούλ επίθεση στην εργατιά, τους ανέργους και τους εξαθλιωμένους μικροαστούς, αντί να χάνουμε τον καιρό μας με τους καραγκιόζηδες του Σύριζα και του Μ.Α./Ν.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τελικα η απογνωση στον ΒΟΘΡΟ ειναι μεγαλη.Δεν μπορει λεει να μιλαμε οτι γυρισανε ανθρωποι γιατι στις βουλευτικες θα υπαρξει οπορτουνιστι κη πιεση για αμεση λυση και θα ξανα γυρισουνε. Αφου λοιπον ειναι ετσι γιατι εχασε ποσοστα ο συριζα απο την στιγμη που εχει βαλει το στοχο για εκλογες. Δεν πειραζει χτες με την ανοδο του ΚΚΕ στεναχωρηθηκανε πολυ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Dwse kai allo pono Oanagiwth , etsi , gkazwse kai allo !!! Megale !

    Sfalinas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Να ρωτησω κατι θελω σαν απλος παρατηρητης του blog.
    Αυτος ο Stalinas- Sfalinas εχει απο καπου το δικαιωμα να ειρωνευεται καποιον αλλο σχολιαστη βγαζοντας ανουσιες κραυγες;Νομιζω δεν αφηνει κατι στη συζητηση περα απο βρωμια.

    Ζακ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αναρχομαρξιστομαοϊκοτιτοϊκοσταλινικός20 Μαΐου 2014 στις 1:47 π.μ.

    Αυτή η παράνοια των εκλογών πρέπει να σταματήσει κάποια στιγμή. Έχουμε από τη μία τα τρολλ και αυτούς που προκαλούν και από την άλλη τους αμιγώς κομματικούς που όποιος διανοηθεί να πει το οτιδήποτε που να αμφισβητεί την γραμμή ή τις απόψεις του ΚΚΕ τον κατακεραυνώνουν. Πως να κάνεις κουβέντα σ' αυτή την χώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. 5 και σήμερα αναρχοτέτοιε.

    mariori

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ρε αναρχομαρξιστο σταλινικε αν δεν φας ένα βρισίδι από κομματικό μέλος-κνιτη-φιλο-οπαδό, αφού έκλεισες τον εαυτό σου την οικογένειά σου, τη θειά σου τα ξαδέρφια σου και τη γειτόνισσα για ψήφο στο ΚΚΕ πως θα νιώσεις ότι είναι εκλογές; Χαλάρωσε και απόλαυσέ το έχει την πλάκα του. Είναι τόσο κλασικό όσο και τα αρθρα του Ρίζου για συμπαράταξη με το ΚΚΕ ακόμα και αν δεν συμφωνείς σε όλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Και τι θες vankas να σου πούν κι ευχαριστώ; Να σου μιλάνε με το σεις και με το σας.Ε όχι,αυτά είναι για τα αστικά κόμματα. Εδώ δε θα ακούσεις κολακείες.

    mariori

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αναρχομαρξιστομαοϊκοτιτοϊκοσταλινικός20 Μαΐου 2014 στις 2:31 π.μ.

    Κοίτα φίλε μου στην αρχή τα απολάμβανα όλα όπως λες και συ πολύ σωστά, αλλά μετά τα 220+ σχόλια σε μια προηγούμενη ανάρτηση άρχισα να κουράζομαι κάπως, όπως και να 'χει 5 και σήμερα όπως είπε η μαριορι. Άσχετο, αν ξέρει κάποιος μου λέει, για την περιφέρεια Αττικής, μία Σιάντου και ένας Πλουμπίδης που ήταν στο ψηφοδέλτιο έχουν συγγένεια με Σιάντο και Πλουμπίδη ή απλή συνωνυμία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. αν και ειναι σχετικο με την αναρτηση για τις φοιτητικες εκλογες

    Σε φυλλαδιο με βιογραφικα υποψηφιων του συριζα σε δημο των νοτιων προαστιων παρατηρησα οτι υπηρχαν τρεις (3) υποψηφιοι γεννημενοι μετα το 1987 με πανεπιστημιακες σπουδες που διαφημιζαν οτι ηταν στο παρελθον μελη της ΚΝΕ

    μου φαινεται οτι ο ratm τωρα δικαιωνεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Διαφωνώ με όσους βλέπουν "χαλαρή ψήφο" στις τωρινές Ευρωεκλογές και πως επομένως και να αποσπάσει τώρα ένα ποσοστό το ΚΚΕ στις βουλευτικές θα το ξαναχάσει εύκολα προς τον ΣΥΡΙΖΑ.

    Όλοι γνωρίζουν τί περιεχόμενο έχουν αυτές οι εκλογές όσον αφορά το τωρινό κυβερνητικό συνασπισμό. Όλοι ξέρουν πως αν ο ΣΥΡΙΖΑ πάρει ένα προβάδισμα 3+ και η ΝΔ κάτω από 24-25 αυτό δεν είναι αναστρέψιμο, πως δρομολογούνται αργά ή γρήγορα βουλευτικές και πως εκεί θα έχουμε κυβέρνηση με κορμό το ΣΥΡΙΖΑ.

    Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΠΡΩΗΝ ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ ΚΚΕ ΨΗΦΙΣΑΝ ΤΟΝ ΙΟΥΝΗ 2012 ΣΥΡΙΖΑ.
    Επομένως, για να επιλέξουν ΤΩΡΑ, ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΚΡΙΝΕΤΑΙ αν θα πάμε προς "κυβέρνηση της Αριστεράς" να μην ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ αλλά ΚΚΕ, σημαίνει πως πρέπει να ξεπεράσουν αυτό το (εξαιρετικά ισχυρό για τους ίδιους όποως έχουν αποδείξει το 2012) ιδεολόγημα.

    Καθόλου "χαλαρές" δεν είναι οι "ενδοαριστερές μετακινήσεις" (sic) σε αυτές τις Ευρωεκλογές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Εντάξει ρε σφυροδρέπανε μετά από ένα καλό αποτέλεσμα και τη Μεγάλη Επιστροφή μπορεί κάποιος να πει και μια πιο αισιόδοξη κουβέντα παραπάνω. Αν και εξακολουθώ να πιστεύω ότι δεν είναι εντελώς αδύνατο. Δε πρέπει να υποτιμούμε το μηχανισμό επηρρεασμού ψηφοφόρων που έχουν οι Περιφερειάρχες. Είναι δυνατό ακόμα και σε αυτούς που δε ψήφισαν Περιφερειάρχη της ΛΑΣΥ να βρεις ανθρώπους που στις ευρωεκλογές μπορεί να νιώσουν πιο απελευθερωμένοι (αυτό το πιστεύω απόλυτα). Και στο κάτω κάτω γιατί να αποκλείσουμε μωρέ το ότι κάποιος που λόγου χάρη στη περιφέρεια Κ. Μακεδονίας δε ψήφισε Ζιώγα μπορεί στις ευρωεκλογές να ψηφίσει Μαργαρίτη (μιας και σε τούτες τις ευρωεκλογές υπάρχει και σταυροδοσία); Ελπίζω να μη θεωρηθεί ότι κάνω προμόσιον στο Μαργαρίτη-παράδειγμα ανέφερα, δε σημαίνει καν ότι θα τον σταυρώσω.
    Καταλαβαίνω βέβαια ότι δε μπαίνει εκεί το ζήτημα όσον αφορά τη δυσκολία αλλά στη πίεση που θα ασκήσει ο Σύριζα. Αυτή ναι υπάρχει, οι διαφημίσεις του τις τελευταίες ημέρες δεν είναι κακιές, σήμερα ο Τσίπρας πάει πολύ πονηρά στη Πάτρα να μιλήσει, όποιος έχει καεί στο χυλό φυσά και το γιαούρτι αλλά προσωπικά είμαι αισιόδοξος ότι η ιστορία του 2012 (ειδικά του Ιουνίου αλλά και πιο πριν από αυτόν) δε θα επαναληφθεί. Ο Σύριζα είναι σε διαφορετική φάση του κύματος από το Μάιο του 2012 (μήνα με τον οποίο συγκρίνονται τα αποτελέσματά του τώρα). Τότε το κύμα τον ανέβαζε, φαινόταν αυτό. Τώρα δεν υπάρχει κύμα για τον Σύριζα-περισσότερο πάει με τη δύναμη της αδράνειας παρά με κάτι άλλο (δεν είναι άσχετο με το ότι οι δημοσκοπήσεις φαίνεται να υπερεκτιμούσαν τη Δούρου και υποεκτιμούσαν το Παφίλη και στην πρόθεση ψήφου και στην εκτίμηση εκλογικής επιρροής με αναγωγές επί των αναποφάσιστών). Δεν αποκλείω ότι κάποιες απώλειες μπορεί να υπάρξουν αλλά ειλικρινά δε πιστεύω ότι θα είναι πολύ μεγάλες (συν Αθηνά και χείρα κίνει βέβαια). Και για να πω την αλήθεια ούτε και οι απώλειες της ΑΝΤΑΡΣΥΑ προς ΣΥΡΙΖΑ πιστεύω ότι θα είναι τόσο μεγάλες όσο τα 3/4 των ψηφοφόρων που έχασε τον Ιούνιο του 2012. Και υπάρχει και η παράμετρος της αποχής που θα παίξει το ρόλο της ως προς τα ποσοστά.

    ρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Άσχετο με την ανάρτυση και την κουβέντα αλλά ξέρει κανένας τί γίνεται με Καισαριαννή. Κάναμε ένσταση για αποτελέσματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Βλέπω πολύ περισσότερο πιθανό οι διαρροές κομμάτων προς το σύριζα να είναι βασικά από τα "δεξιά".

    ρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. 2.15 Εσενα βεβαια σε χαλαει να ψηφι σει καποιος ΚΚΕ χωρις να συμφωνει σε ολλα. Προφανως χαλαει τα σχεδια της ΣΥΜΜΟΡΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Mariori τα οργανωμένα μέλη μου κάνουν την τιμή να μη μου μιλούν εδώ και πολυ καιρό πόσο μάλλον να με κολακεύουν. Καταλαβαίνω και γνωρίζω απο πρώτο χέρι την ένταση των ημερών την κούραση κ την αγωνία όλων που δουλεύουν συστηματικά για ένα καλό αποτέλεσμα κ γι αυτό δεν παρεξήγω ούτε το ύφος ούτε τα πικρόχολα σχόλια. Ακόμα και ο γνωστός τζων ριντ κόντεψε πολλές φορές να εκτελεστεί απο κομμουνιστές στρατιώτες μεσα στη δίνη της επαναςταςης. Δεν θα ακούσω μια κουβέντα παραπάνω σε εκλογική μάχη; Εχω την πολυτέλεια να ειμαι φίλος του κόμματος και ακατάλληλος για οργανωμένο μέλος όπως λέει ο Λένιν. Το τι πρεπει να κάνει το κόμμα με τέτοιους ανθρώπους ειναι δικό του θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. 11.16 για να μη σου μιλουν τα μελη του κομματος κατι θα ξερουνε παραπανω. και αφου εισαι και στην κατηγορια που λεει ο ΛΕΝΙΝ καταλαβα με τη ειδος φιλου εισαι ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Παπουτσωμενος Γατος20 Μαΐου 2014 στις 12:24 μ.μ.

    Ενα 6% μπορει να το κερδισει το ΚΚΕ σε αυτην την αναμετρηση.Ειναι σημαντικο να καταφερει να μεινει στην βουλη,εστω και με 3% το ΚΚΕ,μεχρι να περασει η μπορα ΣΥΡΙΖΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. @ Vankas

    Καλά, ρε φίλε, κι εσύ ποιος είσαι, ο Τζον Ριντ είσαι;

    Άσε που αυτό που λες δεν έγινε «πολλές φορές», αλλά μόνο μια και μάλλον τυχαίο ήτανε, αφού κανένας απ’ αυτούς που πιάσανε τον Τζον Ριντ δεν ήξερε να διαβάσει τα χαρτιά που είχε επάνω του.

    Άμα λοιπόν αριβάρεις εδώ και αραδιάζεις γραπτά τέτοιες αντικομμουνιστικές μ@@@@@ίες, φαντάζομαι τι θα τσαμπουνάς προφορικά…

    Άρα μάλλον δίκιο θάχουνε για να μη σου μιλάνε κι η mariori δεν έχει κι αυτή άδικο σ’ αυτά που σούγραψε.

    Ερυθρός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ρε Παναγιώτη έχεις πάρει το όπλο και πυροβολείς αδιακρίτως.Άσε κάτι να πέσει κάτω.Αμάν με τους ghostbusters

    mariori

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις εγώ πλάκα έκανα. Εντάξει εκλογές,τα νεύρα τσιτωμένα αλλά μην τρελαθούμε κιόλας.

    mariori

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Λοιπόν, όπως φαίνεται, δεν έχουμε ανάγκη τη βοήθεια κανενός τρολ για να αυτοτρολαριστούμε από μόνοι μας.
    Επειδή πάντως με αυτά και με εκείνα το κοντέρ κοντεύει να τερματίσει, η κε του μπλοκ συνιστά ψυχραιμία προς πάσα κατεύθυνση. Και αν κανείς δεν μπορεί να τη βρει μόνος του, θα τον βοηθήσει η κε με ψαλίδι, χωρίς άλλες ευγένεις και προειδοποιήσεις.
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. όχι μαργαρίτη στις βρυξέλλες μπας και τελειώσουμε κάνα μεταπτυχιακό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Παπουτσωμένε Γάτε, όπως το γράφεις φαίνεται σα να θεωρείς το 6% περίπου σαν την οροφή. Δε συμφωνώ καθόλου με αυτή την εκτίμηση. Δε λέω ότι θα επαληθευτώ ντε και καλά αλλά δε διαισθάνομαι αυτό το κλίμα διαρροών. Ούτε από τα αποτελέσματα των περιφερειακών βλέπω κάτι τέτοιο, ούτε από το "κλίμα" (που εντάξει δεν είμαι κι ο καλύτερος κριτής του) ούτε από τις δημοσκοπήσεις που έβγαιναν.

    Μια περιφέρεια πχ που υπήρχε ας πούμε κίνδυνος διαρροών ήταν η Βορείου Αιγαίου. Κι όμως ο Κόρακας πήρε καλό ποσοστό ενώ η "πολυδιαφημισμένη" Κυρίτση δεν πέρασε στο β γύρο.

    Δε μου φαίνεται καθόλου ότι φυσά με ίδια ένταση ο άνεμος του 2012 όσον αφορά τις διαρροές.

    ρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Αναρχομαρξιστομαοϊκοτιτοϊκοσταλινικός20 Μαΐου 2014 στις 2:01 μ.μ.

    Συμφωνώ με το ρα, έχει αλλάξει και η δεξαμενή που τραβάει ο συριζα, κατά πολύ. Οπότε δεν είναι απαραίτητο τα ποσοστά των δύο κομμάτων να είναι αντιστρόφως ανάλογα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. ΡΑ
    Στις προχτεσινές μάζεψε κάπου στο 8,5% αλλά αυτό θα πέσει στις επικείμενες εθνικές για πολλούς παράγοντες. Άρα πάμε για ένα ποσοστό του 7-7,5%. Όντως το 6% με βάση το αποτέλεσμα της Κυριακής φαίνεται μικρό. Κλίμα διαρροών υπάρχει ακόμα, όχι τόσο μεγάλο όμως όσο τον Ιούνη του 12. Πάντως πολύς κόσμος που ήρθε και μας ψήφισε ήταν κόσμος που πήγε Συριζα το 12.
    Αναρχομαρξιστομαοϊκοτιτοϊκοσταλινικέ
    Μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να έχει μικρύνει την απόσταση από ΝΔ αλλά ο Λαφα. αυτόν τον ρόλο παίζει. Τον "αριστερό επαναστάτη" γιατί πρέπει να έχει και κόσμο που να έχει αγωνιστικό προφίλ.Το πρόβλημα εντοπίζεται ότι υπάρχουν ακόμα και στον περιγυρο του Κόμματος μεγάλες ομάδες κόσμου που ακόμα μετακινούνται εκλογικά με σχετική ευκολία(π.χ. τον Ιούνη του ΄12), πράγμα που σημαίνει ελάχιστη ταξική συνείδηση του δικού μας κόσμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Παπουτσωμενος Γατος20 Μαΐου 2014 στις 2:32 μ.μ.

    Μακαρι να κανω λαθος,με ολη αυτην την πολωση,δεν βλεπω να ξανακερδιζουμε πισω την δυναμη που ειχαμε τον Μαιο εξ ολοκληρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Αναρχομαρξιστομαοϊκοτιτοϊκοσταλινικός20 Μαΐου 2014 στις 2:57 μ.μ.

    Ναι Ζαχαρία συμφωνώ, απλά θεωρώ πως ο κόσμος αυτός που επηρεάζεται από Λαφαζάνηδες έχει λιγοστέψει σε σχέση με τις προηγούμενες εκλογές, λόγω της δουλειάς του κόμματος αλλά και των επιλογών του ίδιου του συριζα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Τα αποτελεσματα ειναι θετικα. εχου με παντου σημαντικη ανοδο το ιδιο θα συμβη και την κυριακη.Ειναι πολυ σημαντικο οτι ο στρατηγικος τους στοχος να διαλυθη το ΚΚΕ δεν τους βγηκε ο χρονος δουλευει υπερ μας. η προσωπικη αποψη ειναι οτι το ποσο στο του 2012 ειναι οροφη και αυτο ειναι το σημαντικο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Καλή δύναμη σε όλους σύντοφοι. Η βδομάδα θα είναι πολύ μεγάλη και οι πιέσεις απίστευτες από όλες τις πάντες.

    Ένα σχόλιο επειδή μου έχουν σπάσει τα αρχ#$% να το βλέπω και να το ακούω στα αστικά ΜΜΕ. Τα ασπόνδυλα Δ Ε Ν ήταν τρίτο κόμμα στις εκλογές της Κυριακής. Τρίτο κόμμα σε αυτές τις εκλογές ήταν το Κ Κ Ε και η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ.
    Και για του λόγου το αληθές:

    Επικράτεια περιφερειακές:
    ΛΑΣΥ (ΚΚΕ) 498473 8.81% / Ασπόνδυλα (ΧΑ) 457839 8.09%

    Το ΚΚΕ είναι πάνω από τη ΧΑ σε 8 περιφέρειες ενώ υπολείπεται σε 5.

    Εξέλεξε 29 περιφερ. συμβούλους ενώ τα εξώγαμα του Χίτλερ 24. Εδώ να πούμε ότι τα φασιστάκια δεν κατάφεραν μέσα σε 250000 (ναι,1/4 του εκατομμυρίου κόσμος) εγγεγραμμένους στο Βόρειο Αιγαίο να βρουν ένα άνθρωπο να κατεβάσουν (όχι οτι στις άλλες περιφέρειες κατέβασαν ανθρώπους). Τιμή και δόξα στους ΒορειοΑιγαιώτες.

    Κατέβηκε σε 263 δήμους και εξέλεξε 349 εώς τώρα δημοτικούς συμβούλους όντας στον δεύτερο γύρο σε 4 δήμους που σημαίνει ότι θα φτάσει τους 370 με 400. Τα φασισταριά κατέβηκαν σε 8 δήμους και πήραν τα δεκαΤΡΙΑ τους...

    Και τέλος, εμείς τους κάναμε αυτό και ακόμα το θυμούνται:
    http://www.google.co.uk/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&docid=g9jevtmrjo4LQM&tbnid=pKSfuB-k1AnxsM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.902.gr%2Feidisi%2Fistoria-ideologia%2F15875%2Fsan-simera-30-aprili&ei=Olh7U-zHNITsPLSCgNAF&bvm=bv.67229260,d.ZGU&psig=AFQjCNFIdifnj8dULkmK17VBfgTaL8XPwg&ust=1400678840899037

    Άντε γιατι βγήκαν να τους σπρώξουν όλοι οι καλοθελητάδες και να δηλώσουν πως η ΧΑ "παγιώνει την τρίτη θέση". Από κάποιους "αριστερούς"και τον Βενιζέλο μέχρι την Καθημερινή και τον κάθε τελευταίο τηλεδημοσιογράφο...

    Ούτε λεπτό χαμένο!!!!!!!!!!!!!! Καλή δύναμη σε όλους

    Ιάκωβος Δανιηλίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Η κε του μπλοκ έχει μπανάρει τον καμίλο μπερνέρι και δε δημοσιεύει τα σχόλια που αφήνει. Παρόλα αυτά ο σύνδεσμος που άφησε είναι όλα τα ρούβλια και σε σκληρό συνάλλαγμα.

    http://iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=16382:konstantinou-kaminis&catid=71:dr-kinitopoiisis&Itemid=278

    Αντάριζα και τα μυλά στα κάγκελα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Μετά από μια πρόχειρη επεξεργασία στα αποτελέσματα των περιφερειακών (όπου μάλλον η ψήφος είναι σχετικά κοντά στην πραγματική πολιτική τοποθέτηση): πανελλαδικά τα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ παίρνουν 18,2%, του ΚΚΕ 8,8% και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ 2,3%. Δεν είναι εύκολο να εκτιμήσει κανείς ΝΔ / ΠΑΣΟΚ / ΔΗΜΑΡ, γιατί στηρίζαν δεξιά και αριστερά ό,τι νάναι. Πάντως η "παραδοσιακή δεξιά" ψήφος, μαζί με τον Τζιτζικώστα στην Κεντρική Μακεδονία που τα πήρε όλα, είναι στο 35%, αλλά και οι κλασικοί "αυτοδιοικητικοί άρχοντες" του ΠΑΣΟΚ παίζει και να μαζεύουν περισσότερους από τον ΣΥΡΙΖΑ.

    Φαίνεται λοιπόν ότι σε αυτή την "ομίχλη" - που πάντως επιτρέπει να δει κανείς κάποια πράγματα, σε αντίθεση με τις δημοτικές - η "κινηματική αριστερά" (χάριν συντομίας :-) ), μετράει σαφώς όσο και τον Μάιο του 2012(δεν φαίνεται λοιπόν να είναι οροφή εκείνη η επίδοση του κόμματος) . Ο ΣΥΡΙΖΑ μάλλον ξεφουσκώνει, όπως και οι ΑΝΕΛ που δεν κατέβασαν ψηφοδέλτια σε 10(!) περιφέρειες.

    Δεν προκύπτει, πάντως όχι με προφανή τρόπο, ότι η ΧΑ είναι ο νικητής κλπ κλπ. Βρίσκεται στο 8,1%, έχοντας κατεβάσει ψηφοδέλτια σε όλες τις περιφέρειες πλην του Βορείου Αιγαίου. Θα δούμε και στις Ευρωεκλογές πώς θα πάει, αλλά για την ώρα θα κρατούσα μικρό καλάθι.

    (... συνεχίζεται)

    ΗΝΒ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. (...)

    Τέλος, ορισμένες παρατηρήσεις:

    (Α) το ΠΑΣΟΚ δείχνει ότι όσο δεν χρησιμοποιεί το όνομά του είναι ακόμη ισχυρό, όπως (παν)ίσχυρη είναι ακόμη και η ΝΔ, έστω και αν χρειάζεται να σκορπίζει το κοπάδι σε δυο - τρεις τσοπάνηδες για ξεκάρφωμα (αυτή πάντως δεν χρειάζεται να κρύβεται τόσο).

    (Β) Να προσεχθεί ιδιαίτερα η περίπτωση Τζιτζικώστα: νέος, επιτυχημένος επιχειρηματίας, ευγενής, κλπ (αν και γόνος πολιτικής οικογένειας καμία σχέση με περιπτώσεις τύπου Βαρβιτσιώτη), σαρώνει τους πάντες. Κατά τη γνώμη μου πρόκειται για πιο πολιτισμένη περίπτωση Μαρινάκη: ανάπτυξη, δουλειά, κλπ κλπ. Όπως έχει γραφτεί εδώ ή αλλού, η ΑΤ αρχίζει να παίρνει τις υποθέσεις της απευθείας στα χέρια της, χωρίς (ανίκανους ή αναξιόπιστους) διαμεσολαβητες.

    (Γ) Το (Α) - δηλαδή η πολιτική έκφραση της ΑΤ - και το (Β) είναι βεβαίως συμπληρωματικά, αλλά παρόλα αυτά θα συγκρουτούν μεταξύ τους. Νομίζω ότι αποτελεί μια σοβαρή ευκαιρία και πρόκληση για το κομμουνιστικό κόμμα να αξιοποιήσει αυτές τις αντιθέσεις.

    (Δ) Το ΚΚΕ στις περισσότερες περιφέρειες κινείται στα επίπεδα του Μάη 2012 ή και αισθητά καλύτερα. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ έχει εντυπωσιακή (βοηθάει και το μικρό της διαμέτρημα) άνοδο. Μιλάω πάντα για απόλυτα νούμερα, όχι για ποσοστά. Αυτό λογικά θα πρέπει να φανεί και στο κίνημα. Αν μάλιστα συνδυαστεί με ένα αντίστοιχα καλό αποτέλεσμα στις Ευρωεκλογές, με το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τραβάει, και με τον ενδοΑΤ χαμό που θα γίνει εδώ αλλά και κατά μείζονα λόγο στην Ευρώπη, θεωρώ ότι δημιουργούνται πολύ ενδιαφέρουσες προϋποθέσεις που απαιτούν όμως και επιδέξιους χειρισμούς. Και βέβαια θα ξαμολυθούν και οι "νικητές των εκλογών" ναζί, και μαζί (πιθανότατα κυριολεκτικά!) θα δούμε και Μαρινάκηδες κλπ.

    (Ε) Κλείνω με έναν προβληματισμό που ίσως κινείται στα όρια της ανοχής των αναγνωστών, αλλά προτιμώ να τον διατυπώσω: νομίζω ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, καλά τεκμηριωμένες και κατ' εξαίρεση, θα έπρεπε ο ψηφοφόρος του κόμματος να ενθαρρυνθεί να ψηφίσει "κατά συνείδηση" στον Β γύρο. Μια τέτοια περίπτωση θα ήταν (δεν χρειάστηκε) κατά την γνώμη μου η περίπτωση αντι-Πάχτα (επίτηδες επιλεγμένη η διατύπωση). Έχοντας διχάσει ακραία την κοινωνία (δείτε τα αποτελέσματα του Αριστοτέλη Χαλκιδικής για να καταλάβετε), συνέχισε προβλέποντας ότι αν χάσει θα σταματήσει η επένδυση λόγω ΣΥΡΙΖΑ, αναρχικών, Γερμανών Πράσινων κλπ, θα χαθούν οι δουλειές, οπότε "ίσως οι εργαζόμενοι κάψουν κανένα χωριό και έχουμε ανθρώπινα θύματα":
    h**p://www.axiaplus.gr/article/61853/paxtas-h-tha-me-pshfisete-h-tha-exoyme-anthrwpina-thymata/ Κατά τη γνώμη μου απέναντι σε τέτοια έντονα αντικοινωνικά στοιχεία δικαιολογείται συνεργασία ακόμη και σε ελάχιστη βάση, χωρίς άλλες προσδοκίες. Το γεγονός ότι σε πολύ δύσκολες συνθήκες το ΚΚΕ επανασυσπειρώνει τις δυνάμεις του είναι κατά τη γνώμη μου εγγύηση ότι φαινόμενα 1989 δεν πρόκειται να επαναληφθούν.


    Απολίθωμα, σε ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο που ξόδεψες για να το διαβάσεις και για την φιλοξενία, την οποία ελπίζω ότι δεν καταχρώμαι.

    ΗΝΒ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Αν συγκρίνει κανείς τα προχτεσινά αποτελέσματα με τις αυτοδιοικητικές του 2010 βγαίνει κανα συμπέρασμα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Makis, φυσικα βγαινει. Οτι η ανθρωποτητα πηδηξε τα ετη 2011, 2012 και 2013 και προσγειωθηκε στο 2014.

    sniper

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. 9.01. δεν μπορει να γινει καμμια τε τοια συγκριση γιατι το ΜΑΗ του 2012 το αστικο πολιτικο συστημα εκανε αναπαλαιωση χρησιμοποιοντας το χαρτι του οπορτουνισμου ωστε μαζι και με τον ΒΟΘΡΟ μηπως μπορεσουνε και ριξουνε το ΚΚΕ στον ΒΟΥΡΚΟ. δεν το καταφερανε πληρωσαμε της αυταπατες που ειχανε καλλιεργηθη στον κοσμο πριν το 1991. Αρα λοιπον σημειο εκκινησης εχουμε τον ιουνιο του 2012. την περασμενη κυριακη λοιπον το ΚΚΕ διπλασιασε της δυναμεις του προς μεγαλη πικρα του ΒΟΘΡΟΥ που θα ηθελε αλλα πραγματα για να πει οτι ταχα δικαιωθηκε. Μπορουνε ανετα να κανουνε ενα ΜΕΤΩΠΟ με το ΑΝΤΑΡΙΖΑ για ενα καπιταλισμο ανθρωπινο. οσο για την πικρα που εχουνε ΞΥΔΙ ΚΑΙ ΧΟΛΗ ΜΠΟΛΙΚΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. @makis (20 Μαΐου 2014 - 9:01 μ.μ.)

    Τι να συγκρίνεις Μάκη; Τότε υπήρχε ακόμα δικομματισμός ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε 4% και η Χ.Α. 0.2%. Αν θέλεις να κάνεις σύγκριση, κάνε τη με τις εκλογές του Ιούνη του 12 γιατί το πολιτικό σκηνικό σήμερα έλκει σε μεγάλο βαθμό την καταγωγή του από εκείνες τις εκλογές. Αν κάνεις τη σύγκριση αυτή, θα δεις ότι το ΚΚΕ είναι ο μεγάλος νικητής της 18ης Μάη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Το ονομα του Μπαμπη Αγγουρακη υπαρχει τελικα στα ευρωψηφοδελτια μας. Ειμαι 50-50 να τον σταυρωσω.

    sniper

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Σεχτάρ ο Τρομερός20 Μαΐου 2014 στις 11:58 μ.μ.

    Κυρ' makis (20 Μαΐου 2014 - 9:01 μ.μ.),
    Ευχαριστώ για την πάσα, για να συνεχίσω το συλλογισμόν αυτόν:
    http://sfyrodrepano.blogspot.com/2014/05/blog-post_17.html?showComment=1400456976403#c8049180046788155476

    Για να συγκρίνεις δυό μεγέθη, αυτά πρέπει νάναι ομοειδή, δηλαδή της ίδιας ποιότητας.
    Αλλου είδους ψήφους πήρε το ΚΚΕ το 2010 και τον Μάη/2012, και άλλες έναν μήνα μετά, τον Ιούνη 2012.
    Δεν συγκρίνεις πορτοκάλια με δαμάσκηνα.
    Και για να προλάβω τα τρολλάκια να διευκρινίσω, πως αυτό καθόλου δεν σημαίνει οτι υπονοώ, πως το ΚΚΕ, και μάλιστα ειδικά την επομένη της 6/5/2012 άλλαξε γραμμή, όπως ορύονταν οι Κασσάνδρες. Απλά, επειδή απότομα σοβάρεψαν πολύ τα πράγματα, φρόντισε η Αλέκα τότε, επιλέγοντας την σαφήνεια έστω και σε βάρος της επικοινωνιακότητας, να ξεκαθαρίσει οτι το ΚΚΕ εννοεί αυτό που λέει (= "δε συμμετέχω σε κυβερνήσεις αστικής διαχείρισης - παλεύω για τη Λ.Ε.".
    Γιατί είναι γνωστό, πως δεν υπάρχει πάντα ταύτιση ανάμεσα σε αυτό, που λέει κάποιος, και στον τρόπο, που το προσλαμβάνει ο συνομιλητής του. Μπορεί εμείς να λέγαμε τα δικά μας, αλλά, όπως αποδείχτηκε, οι μισοί μας ψηφοφόροι μας ψήφισαν την 6/5/2012 για να βοηθήσουμε κι εμείς, ως λοιπές (του ΣΥΡΙΖΑ) δημοκρατικές δυνάμεις, "να φύγει το μνημόνιο". Προφανώς θεωρούσαν, πως ό,τι λέγαμε, το λέγαμε "βερεσέ" και στο τέλος θα τα διπλώναμε, με κάποια δικαιολογία, και θα συναινούσαμε, έστω και δια της ανοχής, σε μιαν "αριστερή" κυβέρνηση αριστερής χρεωκοπίας. (Ισως έτσι τους είχαμε διαπαιδαγωγήσει για πολλά χρόνια, αλλά ας μην επεκταθώ.)
    Δε νομίζω πως συνέβη κάτι ανάλογο και τούτη την Κυριακή, προχτές. Μετά από έναν δίχρονο ανελέητο πόλεμο από εχθρούς και "φίλους", είναι πια σήμερα πολύ καλύτερη από πριν η πρόσληψη των διακηρύξεων και της γραμμής του κόμματος. Βοηθήσατε πολλοί (ετερόκλητοι, σίγουρα...) ...άθελά σας - ας προσέχατε!
    Τούτες οι εκλογές, παρ' ότι "αυτοδιοικητικές", έγιναν σε ένα βαρύ πολιτικό κλίμα και γι αυτό ήταν από τις πιο πολιτικοποιημένες αντίστοιχες, που έχουν γίνει στην Ελλάδα εξαπανέκαθεν. Συνεπώς, οι προχτεσινοί ψηφοφόροι του ΚΚΕ ήξεραν καλύτερα από ποτέ τι ψήφιζαν. Να γιατί, δε βοηθάει η σύγκριση, που προτείνεις εσύ, (και η ...Τρέμη!).
    -----------------

    Κατά τα άλλα, Κάπταιν, κι εγώ δεν αισιοδοξώ, πως θα κρατήσουμε όλο αυτό το 8.82% που πιάσαμε στις περιφέρειες την Κυριακή, παρόλο, που η ψήφος για την περιφέρεια είναι πολύ πιο πολιτική από την ψήφο για τον δήμο, και αυτό ισχύει ακόμη και για το ΚΚΕ. Και δεν εννοώ αν θα το προσεγγίσουμε την επόμενη Κυριακή για το Ευρωκοινοβούλιο. Γιατί και αυτή η ψήφος είναι συνήθως "χαλαρή", όπως και να το κάνουμε, ακόμη και στις σημερινές συνθήκες. Μιλάω αν αποτελεί μέτρο της πολιτικής επιρροής, που συνήθως εκφράζεται σε βουλευτικές.
    Οπως και νάχει, πάντως, μπορούμε να μιλάμε με σιγουριά για άνοδο της πολιτικής επιρροής του ΚΚΕ και για μεγάλη νίκη, κύρια για τις σκληρές συνθήκες, που δόθηκε η μάχη.
    Την Κυριακή λοιπόν,
    Ευρωψηφοδέλτιο του ΚΚΕ και στις τρείς κάλπες,
    και ισχύει (για μένα) ό,τι σου είχα πεί προ καιρού, με βάση το παραπάνω σκεπτικό: Οτιδήποτε βγάλει η κάλπη πάνω από το 4.5% του 2012 συν μία ψήφο, είναι νίκη.
    Κι ας σκούζουν οι γεροντοκόρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Σεχτάρ ο Τρομερός21 Μαΐου 2014 στις 12:16 π.μ.

    "Ευρωψηφοδέλτιο του ΚΚΕ και στις τρείς κάλπες",
    ...προφανώς εννοώ εκεί, που δεν υπάρχει ψηφοδέλτιο της Λασυ για τις αυτοδιοικητικές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Προφανώς και δεν την καταχράσαι ΗΝΒ -πόσο μάλλον που ήταν σωστό, σοβαρό και τεκμηριωμένο σχόλιο.
    Η δική μου ένσταση αφορά τον προβληματισμό στο σημείο έψιλον. Η δική μου (ψήφος κατά) συνείδηση συμφωνεί με τη γραμμή του κουκουέ για λασυ σε πρώτο και δεύτερο γύρο. Προσωπικά δε θα μπορούσα ποτέ να ψηφίσω ούτε στο δεύτερο, ούτε στον τρίτο γύρο που θα 'ναι ο τελικός, ούτε καν σε πίτα γύρο απ' όλα, κάτι που δε θα ψήφιζα ή δε θα μπορούσα δυνητικά να ψηφίσω στον πρώτο γύρο. Κι εγώ πασοκ στη ζωή μου δεν ψηφίζω ό,τι μανδύα κι αν έχει. Ανεξάρτητα από τον γύρο κι από το ποιον έχει αντίπαλό του
    Η λογική του μικρότερου κακού φέρνει σχεδόν πάντα το μεγαλύτερο που πάμε θεωρητικά να αποφύγουμε. Μια μελλοντική κυβέρνηση σύριζα που θα παγιώσει στον κόσμο την αντίληψη πως κι η αριστερά μία από τα ίδια είναι και θα στρώσει το δρόμο στους φασίστες, θα είναι μια τραγική απόδειξη αυτής της απλής αλήθειας. Εμένα όμως δε με ενδιαφέρει να δικαιωθούμε και να πούμε τότε 'εμείς σας τα λέγαμε', αλλά να δούμε στο σήμερα πώς θα σπάσουμε την αλυσίδα που θα μας οδηγήσει νομοτελειακά προς τα εκεί

    Sniper, σε ξέρω και με ξέρεις, συνήθως ασταύρωτο το ρίχνω κι εσύ το ίδιο. Αλλά είμαι 50-50 να ξεκινήσουμε καμπάνια υπέρ του για να βγει πρώτος σε ψήφους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Σεχτάρ ο Τρομερός21 Μαΐου 2014 στις 1:12 π.μ.

    Δε συμφωνώ, Κάπταιν και sniper, για καμπάνια.
    Ο Μπάμπης αξίζει για ό,τι έπραξε στη ζωή του, όχι γιατί ...πέθανε!
    Οποιος σκόπευε να τον ψηφίσει από πριν, οφείλει να το κάνει και τώρα, και με την σειρά, που είχε αποφασίσει. Δεν αλλάζει τίποτε, λόγω θανάτου.
    Αθάνατος, λόγω μιας ζωής στον αγώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Ειμαι 50-50 οτι θα πετυχει αυτη η καμπανια.

    sniper

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Ευχαριστώ για την απάντηση Απολίθωμα.

    Προσωπικά δεν έχω καμία αντίρρηση στο σκεπτικό σου περί μικρότερου κακού. Και για μένα δεν τίθεται θέμα ότι "μια κυβέρνηση Συριζα που θα ...στρώσει το δρόμο στους φασίστες" (ακριβώς όπως το λες, μην το επαναλαμβάνω). Όμως νομίζω (και βέβαια μπορεί να κάνω λάθος) ότι σε εξαιρετικές περιπτώσεις πιθανόν να είναι προς όφελος της συνολικής υπόθεσης το να φεύγεις από τη νόρμα. Και πρόσεξε ότι δεν πρότεινα να δοθεί γραμμή υπερψήφισης, θα ήταν σημαντικό λάθος. Είπα "να ενθαρρυνθεί για ψήφο κατά συνείδηση", κάτι που σου επιτρέπει να κρατήσεις και να τονίσεις τις αποστάσεις σου, αλλά και να δείξεις ότι δεν είσαι εχθρικός απέναντι σε κοινωνικές συμμαχίες που είναι μεν ευκαιριακές και αποϊδεολογικοποιημένες, αλλά έχουν έναν πολύ ισχυρό (και βασικά σωστό) λόγο που δημιουργούνται τη στιγμή που δημιουργούνται. [Για να μην παρεξηγηθώ, δεν αγνοώ τι πρεσβεύει και τι είναι άλλωστε ο Μίχος που ψηφίστηκε αντί για τον Πάχτα, αλλά εδώ νομίζω ότι η χρήση του όρου "το μεγαλύτερο κακό" είναι ευφημισμός!]

    Τέλος πάντων, θα μπορούσε να είναι μια πολύ μεγάλη κουβέντα, αν και σίγουρα όχι πρωτότυπη. Σκέφτομαι όμως ότι γενικά πρέπει να αξιοποιηθεί κάθε αδυναμία της άλλης πλευράς, και μάλλον ζούμε σε εποχές που υπάρχουν πολλές (δεν ξέρω όμως αν είναι αρκετές).

    Καλό βράδυ,
    ΗΝΒ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Σεχταρ, προφανως και αστειευομασταν για την καμπανια. Εγω δηλαδη σιγουρα και για το απολιθωμα ειμαι 50-50.

    sniper

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Η κε του μπλοκ είναι ανοιχτή σε κάθε σχόλιο που προσπαθεί να προσθέσει κάτι στην πολιτική συζήτηση
Αρκεί να έχει κάποιο διακριτό ψευδώνυμο ως υπογραφή.