Μικρά προεκλογικά
στιγμιότυπα
-Άντε
ρε, που ήσουν τόση ώρα κι άργησες;
-Ε
να, πετάχτηκα λίγο στην τράπεζα και μετά στο μπουγατσατζίδικο στη γωνία, αλλά
είχε πολύ κόσμο.
-Τι,
δηλ ξεκίνησε το μπανκ-ραν;
-Όχι,
αλλά τους τελείωσε το μπουγατσάν.
Σουρεάλ
διάλογοι σε μια χώρα που μαθαίνει να τρέμει ένα πιθανό μπανκ-ραν, για τις
καταθέσεις που δεν έχει, και να εκστασιάζεται με το σάντα-ραν (και τους άδειους
αγιοβασιλίτικους σάκους), αλλά να διατηρεί την αισιοδοξία της (και το πολιτικό
κριτήριο του ραν-ταν-πλαν), για να τα ξεχάσει όλα με ένα μπουγατσάν –ιδίως αν
είσαι στη λδ του βορρά.
Χτες η
αλέκα πρέπει να ‘ταν από τους πιο ευτυχισμένους ανθρώπους στη βουλή –πιο πολύ
και από τους συριζαίους, που κατά βάθος ίσως προτιμούσαν να φύγει από το
προσκήνιο το επόμενο πακέτο μέτρων που θα απαιτηθεί, προτού αναλάβουν
κυβερνητικές ευθύνες. Η βαριεστημένη εικόνα της με την τσάντα πάνω στο έδρανο
παρέπεμπε σε μαθητή που περιμένει το τελευταίο κουδούνι της χρονιάς για να βγει
τρέχοντας να παίξει μπουγέλο. Τέρμα πια η θανάσιμη ανία με τις κακοστημένες
παράτες στο κοινοβούλιο και η αγγαρεία να εκφωνεί λόγους σε ένα σώμα που είναι
ζήτημα αν έχει διάθεση (και βασικά το επίπεδο) να την παρακολουθήσει και για
ένα τηλεοπτικό κοινό που ψοφά για ατάκες, εξυπνακισμούς και τζέρτζελο, αλλά όχι
για σοβαρές αναλύσεις. Και στο πικ απ του μυαλού της (γιατί τα βινύλια
προσφέρουν φαντασιακά ακόμα και σήμερα μεγαλύτερη απόλαυση) θα έπαιζαν
τραγούδια του γλεντιού και του κεφιού: απαλλάχτηκα από σένα, απαλλάχτηκα...
Η δεύτερη
εικόνα της ημέρας, μετά την αλέκα, ήταν το εκατέρωθεν χειροκρότημα στην
ανακοίνωση του τελικού αποτελέσματος της ψηφοφορίας. Με τον κυβερνητικό λόχο να
χειροκροτά με τη δύναμη της συνήθειας, πιθανότατα ως αποχαιρετιστήριο σόου, και
το επιτελείου του επίδοξου νέου λόχου να παραλαμβάνει μαζί με το νέο πόστο και
τα ήθη του, σε ένα άτυπο τελετουργικό παράδοσης. Και αν μας αντέξει το σχοινί,
θα φανεί στο χειροκρότημα.
Το πιο
ωραίο όμως είναι πως κανείς από τους δύο λόχους δε σταματούσε να χειροκροτά,
για να μη φανεί πως υστερεί προεκλογικά σε ζήλο, αισιοδοξία κι ενθουσιασμό, λες
και θα τους περίμενε στη γωνία ο αρχηγός να τους ζητήσει το λόγο και να τους
τελειώσει. Αλλά αυτά, ως γνωστόν, συνέβαιναν στη σοβιετία, όχι στην καλύτερη
δημοκρατία που είχαμε ποτέ –η οποία ωστόσο για τις ανάγκες του ρόλου και της
συγκυρίας, ανθεί στην τελευταία σοβιετική χώρα της ευρώπης, για να μην
ξεχνιόμαστε.
Η μπίλια
τελικά έκατσε πολύ κάτω από το όριο των 180, χωρίς καν να μας χαρίσει ένα
θρίλερ της προκοπής (με διπλούς πράκτορες τύπου χαϊκάλη, αυτομολήσεις, κτλ) ή
έστω μια βενιζέλεια, διασταλτική ερμηνεία των κανονισμών και του συντάγματος,
να ψηφίσουν πχ κι οι υπάλληλοι της βουλής, μέχρι να βγει το επιθυμητό
αποτέλεσμα. Αν υπήρχε θεός βέβαια, θα έπρεπε να κάτσει δύο ψήφους παρακάτω, στο
166, για να έχει μεγαλύτερη σημειολογική αξία με την χαροκαμένη εικόνα της
κυβέρνησης, που είχε να διαχειριστεί επικοινωνιακά χτες δύο ναυάγια: το δικό
της και της ανεκ. Κι όταν έφτασε χτες ο μετρητής του «όχι» στην οθόνη στο 119,
αρχίσαμε στην παρέα, με τα χέρια μπροστά σε στάση αναμονής (ωωω...) να ετοιμαζόμαστε
για το «όλε» και το εκλογικό πατατάκι. Κι ο 121ος ήταν τελικά ο
μουσουλμάνος χατζηοσμάν. Τυχαίο συνέλληνες; Τυχαίο αδέλφια;
Εν τω
μεταξύ τα ίδια κανάλια, που αποφεύγουν συστηματικά να ονοματίσουν την εταιρία
ανεκ του βαρδινογιάννη, διαμηνύουν σε όλους τους τόνους πως ο λαός δεν ήθελε
εκλογές. Το λένε εξάλλου κι οι δημοσκοπήσεις. Αλλά αν παίρναμε τοις μετρητοίς
ως δείγμα την τηλεοπτική κοινή γνώμη και τα στερεότυπα που της καλλιεργούν-διαμορφώνουν,
τότε ο μέσος έλληνας είναι υπέρ της δημοκρατίας, αλλά κατά της γιορτής της,
κατά της χούντας αλλά υπέρ του γύψου και της σταθερότητας, κατά του κράτους
αλλά υπέρ του παρακράτους, κοκ.
Και δεν
υπάρχουν πολλά πράγματα πιο διασκεδαστικά από την προσπάθειά τους να δείξουν
αντίφα φρόνημα και την αυθόρμητη αγανάκτησή τους με τους τσαμπουκάδες των
χρυσαυγιτών βουλευτών –ενώ κρατούν παράλληλα τα σεμνότυφα τηλεοπτικά προσχήματα.
Η αθλιότητα προς τον κύριο μπούκουρα... Η προσβολή προς τον κύριο μπούκουρα...
Η χλέπα κι οι φτ.. εε.. δηλ ο εμπτυσμός προς τον κύριο μπούκουρα, που
εμβαπτίστηκε στο δημοκρατικό τόξο. Οι δροσερές ψιχάλες προς τον κύριο
μπούκουρα.
Αλλά και
τα φοβερά καταληκτικά συμπεράσματα για όλα αυτά: δε μας αγγίζουν, δε μας
αφορούν... Σωστά, εμείς απλώς τα δημιουργήσαμε και τα εκθρέψαμε, τίποτα άλλο
πέραν αυτού.
Η χώρα
πάντως ετοιμάζεται για εκλογές κι ένα πρώτης τάξης ξεπόλιασμα ανάμεσα στα
ξέπολα του νεοπαγούς δικομματισμού-διπολισμού, ζώντας ήδη από την πρώτη μέρα με
το χρηματιστήριο και την ελεύθερη πτώση του, στιγμές από γκοτζίλα και
ίντερβιου. Ενώ οι λέξεις ετοιμάζονται να χάσουν για άλλη μια φορά το νόημά τους
και να παραδοθούν στην πολιτικάντικη κακοποίηση και φθορά.
Νέο,
παλιό, ελπίδα, ανάπτυξη, απασχόληση, μέλλον...
Τουλάχιστον
ο σύριζα μπορεί να κρατήσει αυτούσιο το σύνθημα των τελευταίων εκλογών, για να
μην κάψει τώρα κάποια καλή ιδέα. 25 ψηφίζουμε, 26 ξαναφεύγουν.
Και όταν
τελειώσει και αυτό, ας είναι καλά η μεγάλη του πασόκ –έστω και του σημιτικού. Το
μέλλον ξεκίνησε, όπως είπε χτες και ο αλέξης. Να δεις, τι μου θυμίζει, τι μου
θυμίζει...
Ενα εγκλημα στην Αδριατικη με 10 νεκρους με τον ιδιο παντα ενοχο το Καπιταλιστικο κερδος.Επιβατικο πλοιο που φευγει απο το Λιμανι με 10 Μποφωρ επειδη εχει καταργηθει το απαγορευτικο και το εχουνε φορτωσει στον Καπετανιο με το πιστολι στον κροταφο.η συνθεση του πληρωματος μιση και με ωραρια μεχρι τελικης πτωσης.Οδηγοι φορτηγων να κοιμουνται μεσα στα αυτοκινητα γιατι δεν υπαρχουνε καμπινες. Σωστικα και πυροσβεστικα μεσα ανυπαρκτα παστωμενα αυτοκινητα και φορτηγα στο Γκαραζ. Αυτο ειναι το σκηνικο της κολασης για επιβατες και πληρωμα. Καμπινες πληρωματος κατω απο την επιφανεια της θαλασσας για περισσοτερο χωρο 8 9 10 μηνες απληρωτοι ναυτικοι.Και ολα αυτα λεγονται δημοκρατια ενω οταν η εργατικη ταξη εχει την εξουσια ειναι λεει δικτακτορια.Και μεσα σε ολη αυτη την ζουγκλα θα παμε λεει σις 25 Γεναρη να ψηφισουμε και δευτερα πρωι με την καθε ΑΝΕΚ στην θεση της επειδη θα ερθει το Ανταριζα θα φοβηθουνε και ολα αυτα που περιεγραψα θα αλλαξουνε και δεν θα υπαρχει το Κερδος. Και εχουμε λεει βαρια ευθυνη αν δεν γινουμε σαν τα μουτρα τους Οτι και να πεις ειναι λιγο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια που αναφερθηκες στο τελος,στο σημιτικης εμπνευσης συνθημα του ΣΥΡΙΖΑ,θα ειχε ενδιαφερον να ξεραμε ποιες εταιριες μαρκετινγκ χρησιμοποιουν τα αστικα κομματα,και τι μεθοδους χρησιμοποιουν αυτες οι εταιριες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠχ ειχα διαβασει για το ΠΑΣΟΚ οτι πριν τις εκλογες του '81 ειχε νοικιασει τις υπηρεσιες μιας αμερικανικης ομαδας,που εβγαλε τα θρυλικα πλεον πασοκικα συνθηματα.
Επιπλεον,το Ποταμι,ή μαλλον οι μαρκετιστες που το προωθουν,εγκαινιασε την ταση,να χρησιμοποιουνται ουδετερες και αχρωμες πολιτικα λεξεις,για ονοματα κομματων.Ετσι,μετα το ''Ποταμι'',εχουμε ''Γεφυρες'',''Ελια'',''Τελεια'' και προσφατα ανακοινωθηκε ενα συνοθυλευμα που περιλαμβανει Τζημερο,Λεβεντη,Κυνηγους,Πειρατες και αλλους,με το ονομα ''Δουρειος Ιππος''.
ΓΑΤΟΣ. το 1981 ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ειχανε τις Αμερικανικες εταιριες Σωγιερ και Χαμιλτον ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε Παναγιώτη,(11:45 π.μ.)
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατί αμαυρώνεις την διεθνή εικόνα της χώρας με αυτή τη γκρίνια, δε σκέφτεσαι τον τουρισμό μας;
Χτες από το MEGA παρακολουθήσαμε ένα live ναυάγιο γεμάτο αισιόδοξα μηνύματα!
Και ο Τσιμπόγλου βρήκε πάλι την ευκαιρία ν' αρχίσει τις εξαλλοσύνες - α, ρε Παπαχελάς που σας χρειάζεται.
Εγώ, πάντως, μετά το αποψινό διάγγελμα του Θοδωράκη, που κατάγγειλε τα "άκρα" για λαϊκισμό/ξεπεσμό και τά ταξε αυτός όλα, και μέσα στην ΕΟΚ, δηλώνω ποτάμι!
Τέτοιο ταριχευμένο πτώμα προχουντικού "κέντρου" είχαμε 50 χρόνια να δούμε.
Αλλά, δε μπορεί, κάποια στιγμή θ' αρχίζει να παίζει και ο κανονικός φασισμός. Και είμαι περίεργος να δώ, εκτός αυγών, τι άλλη μορφή θα πάρει.
Ολοι είναι υποψήφιοι...
ΣΕΧΤΑΡ.Και λιγα ειπε ο Τσιμπογλου οπως και λιγα περιγραφω και εγω.Αν δεν το εχεις ζησει απο μεσα δεν μπορεις να καταλαβεις το μεγεθος.και εχω 18 χρονια στο ναυτικο φυλαδιο υπηρεσια.Να δεις συρματοσχοινο Καταπελτη να κοβεται σαν μαχαιρι και να πεφτει επειδη ητανε επανω 4 χρονια.Να δεις ατομικα σωσιβια μπλαστρωμενα και ο επιθεωρητης να τα βλεπει ολα ενταξει.Το καραβι ητανε 10 μιλια απο την Αλβανια και το ρυμουλκουσανε για Ιταλια. Και ο βαρβιτσιωτης να παραδεχεται οτι δεν ξερει ποσοι ητανε μεσα γιατι την κατασταση την στελνει η εταιρια. Αληθεια ελεγε ετσι γινεται. Εχεις δει καραβι να μη υπαρχει διαδρομος να περασεις εγω εχω δει παντου κοσμος και στο λιμανι ο λιμενικος μετραγε για τα ματια του κοσμου. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή@Σεχταρ
ΑπάντησηΔιαγραφή''Αλλά, δε μπορεί, κάποια στιγμή θ' αρχίζει να παίζει και ο κανονικός φασισμός. Και είμαι περίεργος να δώ, εκτός αυγών, τι άλλη μορφή θα πάρει.''
Ο LR ειχε γραψει καποτε ''οτι οι ποταμισιοι ειναι ναζι με σακιδιο και κοστουμι'',ή κατι τετοιο.
Αυτη τη μορφη φανταζομαι θα παρει ο φασισμος.
Αν και εδω που τα λεμε,ο φασισμος τους ειναι αχρειαστος τοσο χαιβανια που ειμαστε.Γιατι καποιος να σου βγαλει καραμπινα,και να εκτεθει κιολας,οταν με ενα ''μπου'' και μια καραμελα,σε κανει καλα?
Οι εφεδρειες τους καιγονται ταχυτατα απο την μια,αλλα απο την αλλη,το πολιτικο συστημα δεν εχει αντιμετωπισει τριγμους τετοιους που να κανουν αναγκαια μια φασιστικη λυση.Μεχρι στιγμης.
Kάπως έτσι είναι Γάτε (10:44 μ.μ.).
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλοι αυτοί είναι φασισμός "με σακίδιο και κουστούμι" η με φουλάρι, αν αγαπάς, η (λέω εγώ) ενίοτε και με κουκούλα, σε "αντιεξουσιαστική" έκδοση. Αλλά δεν είναι ακόμη κανονικός φασισμός - είναι ντροπαλός. Εγώ μιλάω για αδιάντροπο, όπως π.χ. της Χ.Α.
Το υπέδαφος υπάρχει έτοιμο στην ελληνική κοινωνία. Η ιδιόμορφη καπιταλιστική ανάπτυξη της Ελλάδας, μονοπώλια παράλληλα με ασύμμετρα μικροαστικά στρώματα, έφτειαξε ένα πρώτης τάξης θερμοκήπιο.
Και δε νομίζω πως τους είναι αχρείαστος, παρόλα, που, πράγματι, είμαστε χαϊβάνια. Η ελληνική αστική τάξη, αλλά και ο ξένος παράγοντας έχουν μεγάλες ανασφάλειες στην Ελλάδα, λόγω Μελιγαλά-Δεκέμβρη-ΔΣΕ. Η κρίση σε συνδυασμό με την μοιραία κατάρρευση του επίσημου ΠΑΣΟΚ τους τρόμαξε, γι αυτό κι έβγαλαν τους σκελετούς από τα ντουλάπια.
Η εντύπωσή μου είναι πως σε κάποια φάση συνειδητοποίησαν πως αυτή η εκδοχή (τα αυγά) δεν τους βολεύουν γιατί διεγείρουν, λόγω προιστορίας, αρνητικά αντανακλαστικά ακόμη και στον πασοκοποιημένο (με την ευρεία έννοια) κόσμο. Σαν εκδοχή το θέτω. Δε θάθελαν (υποθέτω) μιαν ανοιχτή κόντρα Χ.Α. vs. ΚΚΕ, που θάστελνε μάζες κόσμου στο ΚΚΕ. Ετσι κρατάνε τα αυγά σε θερμή εφεδρεία, και πειραματίζονται με νέες μορφές, πιο αποτελεσματικές.
Το ποτάμι, οι ανέλ, οι διάφοροι τζημεροτάδε, το εναπομείναν "σκληρό" ΠΑΣΟΚ, μεγάλο μέρος του συνοθυλεύματος τσύριζα+εξωκοινοβουλίου, έχοντας δουλεμένο αντικομμουνισμό, αποτελούν την απαραίτητη πρώτη ύλη για τα μελλοντικά φράϊκορπς. Η 20/11 ήταν μια πρώτη δοκιμή, που μάλλον δεν στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία.
Ψάχνουν (εικάζω) την πολιτική μορφή, που θα θέσει και εδώ το κκ εκτός νόμου, όπως δείχνει να γίνεται και σε όλες τις "capitalies" αυτό τον καιρό.
Αυτά είναι πολεμικές προετοιμασίες.
Φαίνεται πως προβλέπουν κοινωνικές αναστατώσεις, που θα προκαλέσουν και πολέμους.
Οι κομμουνιστές πρέπει νάναι μαντρωμένοι...
Πράγματι το μέλλον ξεκίνησε.
Η Αντίδραση μας πετάει το γάντι και πρέπει να το σηκώσουμε: ΤΑΞΙΚΗ ΠΑΛΗ, ΤΑΞΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΑΞΗΣ.
Το βασικό ζήτημα είναι να μπορέσει το Κόμμα να σταθεί όρθιο εκλογικά γιατι αυτή η αναμέτρηση θα είναι πολύ πιο δύσκολη από του Ιουνίου του 2012.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι πιέσεις θα είναι ισχυρότατες από τον πρώτο γύρο και ίσως να θέσουν το ΚΚΕ εκτός κοινοβουλίου αν ακολουθηθεί η ίδια ατυχής στρατηγική με τότε.
Δηλαδη αν ακολουθηθεί ο ίδιος ανόητος μονομέτωπος αγώνας κατα του Συριζα με τα γνωστα σύνθηματα "ο συριζα είναι το νέο Πασοκ" κτλ, η εκλογική πανωλεθρία του Κόμματος να θεωρειται δεδομένη. Και ειδικά όταν δεν δίδεται εναλλακτική πρόταση.
Φυσικά ο Συριζα είναι ένα συνονθύλευμα από γκρούπες και φράξιες και η ηγεσία του είναι άκρως τυχωδιωκτική και επικίνδυνη.
Δυστυ΄χως όμως ένα μεγάλο τμήμα των ψηφοφόρων του ΚΚΕ για λόγους που δεν έχω χρόνο να αναλύσω, έχει ανοιχτά τα αυτιά του και προς τα εκεί.
Οπότε χρειάζεται προσοχή γιατί και ο χρόνος είναι εκβιαστικά λίγος ως τις 25 Γενάρη
Τρύφωνας Μπόρισιτς
ΤΡΥΦΩΝΑΣ. Και εσενα τη σε νοιαζει τη θα κανει το ΚΚΕ καλυτερα για το ΑΝΤΑΡΙΖΑ. Εμεις θα συνεχισουμε με την στρατηγικη μας για την συγκεντρωση δυναμεων για ισχυρη Εργατικη Λαικη Αντιπολιτευση σημερα με τελικο στοχο την ανατροπη του καπιταλισμου. Οποτε μαζι με το υπολοιπο περιβολι μπορεις να χτυπηθεις κατω οσο θελεις. Δεν μας βγαζετε απο τον δρομο μας που να σας δουμε πεθαμενους κατω ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή@Σεχταρ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνω στην εκτιμηση σου,οτι τραβηξαν το λουρι στην ΧΑ(προσωρινα) γιατι προς το παρον δεν τους εξυπηρετει οπως θα θελαν.
Και πραγματι αν ξεσπασει πολεμος που χρειαζεται την ευρεια συμμετοχη και στηριξη της Ελλαδας,εχουμε να δουμε πολλα.
Αλλα πιστευω σε συνθηκες ειρηνης,δε θα δουμε τετοια σεναρια ακομα.
@Τρυφωνας
Και καθαρα εκλογιστικα να το δει καποιος,το ΚΚΕ δεν εχει αλλη επιλογη περα απο το διμετωπο.Αν δηλωσει στηριξη στο ΣΥΡΙΖΑ,τοτε οι ψηφοφοροι του θα πανε στο ΣΥΡΙΖΑ.
Ειναι οπως την επαθαν οι ΑΝΕΛ,που τους εχουν φυγει οι περισσοτεροι για το ΣΥΡΙΖΑ,με τη λογικη να στηριξουν τον πιο ισχυρο αντιμνημονιακο πολο.
Μονο δειχνοντας οτι ειναι κατι διαφορετικο και διακριτο απο το υπολοιπο πολιτικο κοσμο,μπορει το ΚΚΕ να διεκδικησει παραπανω ποσοστα.Ειναι αναλογο με αυτο που κανει η ΧΑ απο αλλη σκοπια,που με τον 'αντισυστημικο' λογο της ''Εναντιον Ολων''(οπως ελεγαν),εχει φτασει στο διψηφιο.
Πολύ συγκινήθηκα από το πόσο νοιάζεται ο Τρύφωνας για τα ποσοστά του ΚΚΕ. Ποιος κοροϊδεύει ποιον;
ΑπάντησηΔιαγραφή@Τρυφωνα
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμεις θελουμε το ΚΚΕ να λεει την αληθεια οπως κανει μεχρι τωρα.Αν σου κακοφαινεται η τεκμηριωμενη κριτικη που γινεται στο Συριζα,προβλημα σου.Και επειδη οντως μενει ελαχιστος χρονος για τις εκλογες,καταφανως προβοκατορικα σχολια σαν τα δικα σου εγω αν ηταν στο χερι μου θα τα εκοβα μαχαιρι.
Γκρίσα, το σχόλιο δεν κόπηκε, επειδή όλοι έχουμε ανάγκη από λίγο γέλιο πριν από την τελική ευθεία, ιδίως όταν είναι τόσο καταφανώς γελοία.
ΑπάντησηΔιαγραφήεύχομαι ειλικρινά να μην βγουν τα γέλια ξινά σε μερικούς την επαύριο των εκλογών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαπουτσωμένε Γάτε δίνεις την μοναδική ενδιαφέρουσα απάντηση.
Δεν είπα ποτέ ότι το ΚΚΕ πρέπει να συναινέσει σε λύση τυπου Συριζα. Ούτε καυτα διάνοια και για λόγους αρχής, ακόμα-ακόμα και για λόγους τακτικής.
Η όποια πολεμική κατά του Συριζα (πολύ σωστή κατά τη γνώμη μου όταν γίνεται απο θέση αρχής που συνήθως έτσι γίνεται) δεν αρκεί από μόνη της. Είτε γιατί πολύς κόσμος θέλει απλά να μαυρίσει τον Σαμαρά είτε γιατι το εκλογικό σώμα του ΚΚΕ δεν είναι τόσο συμπαγές (ας δούμε την διαφορά ανάμςσα στις εκλογές Μαίου-Ιουνίου 2012 ή ακόμα και στην διαφορά ανάμεσα στις δημοτικές-ευρωεκλογές.
Εδώ χρειάζεται συγκεκριμένη πρόταση και το παράδειγμα που φέρνεις με την Χ.Α. είναι πολύ έξυπνο, προκλητικά έξυπνο.
Δες όμως τί έπαθαν οι Νεοναζι. Πράγματι φιγούραραν (με την σχετική αβάντα) σαν αντισυστημική δύναμη εναντίον όλων, ξυλοκόπησαν καμπόσους, έσφαξαν τον Φύσσα, έκαναν μερικές περιπόλους με τα "μηχανοκίνητά" τους αλλά όταν ήρθε η ώρα, τους κόντυναν πολύ εύκολα.
Πάνε και τα διψήφια, πάνε και οι μαγκιές και τωρα η Χ.Α πασχίζει να επιβιώσει όσπου να έρχουν "καλύτερες" μέρες.
Άρα δεν μπορεί να είναι τέτοια η στρατηγική του ΚΚΕ.
Η λογική πολλών εδώ μέσα ότι το νέο δίπολο είναι ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ κάνει αβάντα σε αυτούς τους δύο, και απλά ελπίζει ότι θα ωφεληθεί εκλογικά από τα ψιχία των δυσαρεστημένων.
Είναι μια ανόητη και κοντόφθαλμη αντίληψη που κουβαλά νερό στο μύλο του ΣΥΡΙΖΑ που πράγματι θέλει να γίνει ο ένας πόλος του φαντασιακου "διπόλου", μπορεί όμως;
Η μάλλον μπορεί πια να σταθεί ένα τέτοιο δίπολο;
Η γνώμη μου είναι πως όχι. Ο Σύριζα είναι ασταθής σχηματισμός και κατα βάσιν μεταβατικός. Αυτό θα φανει καθαρά αν και εφ όσον κληθεί να αναλάβει κυβερνητικές ευθύνες.
Τρύφωνας Μπόρισιτς
Τρύφωνα, δεν καταλαβαίνω που τον βλέπεις τον "μονομέτωπο" του ΚΚΕ εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα ξεκαθαρίσω, ότι δεν απολογούμαι. Ακόμα και μονομέτωπο να κάνει, αν κρίνει ότι έτσι πρέπει, καλά κάνει.
Το θέμα όμως είναι ότι δεν κάνει μονομέτωπο. Εξ ίσου στρέφεται και ενάντια στο ΣΥΡΙΖΑ και ενάντια στη ΝΔ/ΠΑΣΟΚ.
λαθραναγνώστης
Παναγιώτη, ναυτεργάτης είσαι; Τώρα σε σέβομαι ακόμη περισσότερο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓάτε, Σεχτάρ: Πρέπει να καεί ο Σύριζα πρώτα. Άλλα τρία χρόνια τα έχουμε πιστεύω (1+2 ή 2+1). Υπάρχει ακόμη κάποιος χρόνος, και κρίνοντας από το 13-14 αξιοποιείται πολύ καλά, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δυντότητες για καλύτερα.
Τρύφων (Καρατζά), εσύ δεν ήσουν που έβαλες πλερέζες όταν κέρδισε η λασυ την Καισαριανή έναντι του Σύριζα; Πάλι εδώ σε χρέωσαν; (μαλάκες είναι;) Πες τους το κι εσύ, τουλάχιστον να σου αλλάξουν ψευδώνυμο. Κρίμα δηλαδή…
Καλή χρονιά παιδιά, έχουμε τρεις εβδομάδες καθημερινών εξορμήσεων πάλι, συν τα τακτικά.
Τρυφωνας.Οσο και να χτυπιεσε κατω το ΚΚΕ απο τον δρομο που χαραξε μετα το 1991 δεν βγαινει.Ο οπορτου νισμος θα αντιμετωπιστει σαν Χολερα μεσα στο ΚΚ.Και δεν προκειται να τον βαλεις απο το παραθυρο.Δικο μας το κλαμα μη σε νοιαζει καθολου πηγαινε στο ανταριζα να σωσετε τον καπιταλισμο. Αντε περαστικα ΣΟΣΙΑΛΦΑΣΙΣΤΑ. Για τους συντροφους και φιλους καλη χρονια με δυναμη και κεφι.Αφηστε τα σκυλια να γαυγιζουνε ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσχετο και συγνωώμη, αλλά μόλις διάβασα αυτό. Τέλειο :-)
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://agkarra.com/%CE%B1%CF%80%CE%BB%CE%AC-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1%CF%82-2/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=%25ce%25b1%25cf%2580%25ce%25bb%25ce%25ac-%25ce%25bc%25ce%25b1%25ce%25b8%25ce%25ae%25ce%25bc%25ce%25b1%25cf%2584%25ce%25b1-%25cf%2580%25ce%25bf%25ce%25bb%25ce%25b9%25cf%2584%25ce%25b9%25ce%25ba%25ce%25ae%25cf%2582-%25ce%25bf%25ce%25b9%25ce%25ba%25ce%25bf%25ce%25bd%25ce%25bf%25ce%25bc%25ce%25af%25ce%25b1%25cf%2582-2
Σε ότι αφορά τη ΧΑ, μια χαρά τη κόβω, πότε θα τη μαζεύουν και πότε θα τη ξαμολάνε. Τη δουλειά της τη κάνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ό,τι αφορά τις εργαστηριακά ελεγχόμενες διασπάσεις και ενώσεις(τωρινές και μετέπειτα) "δεξιά" κι "αριστερά" θα δούμε που θα το πάνε το πράγμα.
@Τρυφωνας
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην ΧΑ την ανεφερα αποκλειστικα σε επιπεδο εκλογικης τακτικης,με την εννοια οτι αυτη,οπως και το ΚΚΕ,εχει το δικο της ιδεολογικο και πολιτικο niche,και δεν κανει ανοιγματα σε αλλα κομματα που ειναι ή φαινονται συγγενικα.
Κατα τα αλλα,οι κομμουνιστες αν βρεθουν παλι στη φυλακη,οπως στο παρελθον,θα ειναι για τελειως διαφορετικους λογους απο την ΧΑ.
Καθαρα μακιαβελλικα να το δεις,το συμφερει το ΚΚΕ να το παιζει βαρυ πεπονι,ωστε να κρατησει ενα κοσμο κοντα του,και να τον χρησιμοποιησει μετεκλογικα για να διαπραγματευτει τους ορους συνεργασιας με το ΣΥΡΙΖΑ (οπως η ΝΔ το παιζε βαρυ πεπονι με το ΠΑΣΟΚ πριν το '12 και τελικα συνεργαστικανε)απο ισχυροτερη θεση.Αντιθετα,ο χωρος της ΑΝΤΑΡΣΥΑ που ειχε πιο φιλικη σταση στο ΣΥΡΙΖΑ,σαρωθηκε απο την πρωτη εκλογη του 12,στην δευτερη,πολυ πιο σφοδρα απο οτι το ΚΚΕ.
Φυσικα το ΚΚΕ τα βαζει με τον ΣΥΡΙΖΑ,οπως τα βαζε μαζι του απο την πρωτη στιγμη (ως ΣΥΝ),οχι για εκλογιστικους/μακιαβελλικους λογους,αλλα γιατι ως οπορτουνιστικο μορφωμα,ειναι η 5η φαλαγγα της Α.Τ. μεσα στο εργατικο κινημα.Μονο οποιος δεν εδινε σημασια στις θεσεις του ΚΚΕ την τελευταια 20ετια,πεφτει απο τα συννεφα απο την πολεμικη του ΚΚΕ στον ΣΥΡΙΖΑ.Δεν ηταν και ποτε φιλαρακια.
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα ναι σιγουρα η βαση του σοσιαλδημοκρατικου πολου του αστικου συστηματος.Μενουν μερικα ξεκαθαρισματα στο εσωτερικο του,και αναμεσα σε αυτον και την υπολοιπη σοσιαλδημοκρατια,αλλα σε γενικες γραμμες η τραπουλα εχει μοιραστει.
@Παπουτσωμένε Γάτε
ΑπάντησηΔιαγραφήη Χρυση Αυγη είναι μια άκρως προσωποπαγής δομή (μιχαλολιάκος κ οικογένεια) ή οποία προέρχεται από τα σπλάχνα της ΝΔ εχει σαν ιδεολογία έναν δανεικό αχταρμα χριστιανικών δοξασιών, καθαρου ναζισμου και παγανισμού, και ναι, δεν συνεργάζεται με τις άλλες επίσης προσωποπαγείς δομές του ακροδεξιού χώρου (πλεύρηδες κτλ) γιατί είναι και μοναχοφάιδες οι μιχαλολιακαίοι!
Το ΚΚΕ δεν συνεργάζεται από το 1999-2000 με άλλα κόμματα για λόγους αρχής.
Δεν διαφωνώ ότι το ΚΚΕ πρέπει να είναι ανυποχώρητο απέναντι στον Συριζα. Αλλά οχι με καφενειακά ευχολόγια αλα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ (εμείς μαζεύουμε δυνάμεις εσεις με τον καπιταλισμο κτλ κτλ), ούτε εξισώνοντας τον ΣΥΡΙΖΑ με την ΝΔ,
Ούτε βέβαια αποδίδοντας στον ΣΥΡΙΖΑ μαγικές ικανότητες που δεν έχει και δεν μπορεί να αποκτήσει.
Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να είναι η αρχή της νέας σοσιαλδημοκρατίας;
Τί θα πεί νέα σοσιαλδημοκρατία;
Η (παλιά) σοσιαλδημοκρατία είχε, στη Δυτική Ευρώπη γερά ιστορικά θεμέλια, προπολεμικά επηρέαζε εκατομμύρια εργαζόμενους οργανωμένους και μη, και μετά την καταστροφή του πολέμου συνδέθηκε και ταυτίστηκε με το δυτικοευρωπαϊκό μοντέλο της "ειρήνης και ευημερίας" παραπλανώντας αλλα τόσα εκατομμύρια.
Από που και ως που λοιπόν; Υποθέτω ότι επιχειρειται να δειχθεί ότι ο Σύριζα δεν θα είναι ένα αριστερό ριζοσπαστικό κόμμα. Ή ότι επιχειρείται να γίνει παραλληλισμός με την δημιουργία του Κέντρου τη δεκαετία του '50; Δεν ξέρω.
Πάντως η αποδοχή ενός τέτοιου "διπόλου" (ΝΔ-Συριζα) δεν ευνοεί καθόλου το ΚΚΕ, ούτε εκλογικά ούτε κινηματικά. Γιατί ιστορικά ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πολύ πιο στενούς δεσμούς με το ΚΚΕ (διασπάσεις 1968, 1991) από ότι το ΠΑΣΟΚ και άρα ευκολότερα θα λεηλατήσει την εκλογική βάση του με εξαίρεση έναν σκληρό πυρήνα.
Αυτό επίσης σημαίνει ότι ενδεχόμενη αποτυχία του Συριζα δεν σημαίνει ότι οι δυσαρεστημένοι θα πάνε προς το ΚΚΕ, ειδικά όταν δεν υπάρχει συγκροτημένη πειστική πρόταση και σχέδιο οργάνωσης.
Έπειτα ο ΣΥΡΙΖΑ ποντάρει έξυπνα και σε κάτι άλλο αν έχετε παρακολουθήσει τις πολύ τελευταίες ομιλίες του Τσίπρα: Στον έλεγχο και στην (πιθανή) τιμωρία των ενόχων για τα μνημόνια κτλ. Αυτό είναι κάτι που ανταποκρίνεται στο λαϊκό περι δικαίου αίσθημα.
Αυτό δεν μπορείς να το προσπεράσεις με διαλέξεις κατά του καπιταλισμού γενικώς και αορίστως. Ουαί και αλίμονο αν αρχίσουν οι λασπολόγοι της Κουμουνδούρου να λένε ότι το ΚΚΕ δεν συνεργάζεται και δεν θέλει την τιμωρία των ενόχων.
Τρύφωνας Μπόρισιτς
ΥΓ. Νεόφυτε κόμι δεν έχεις ήθος ως σχολιαστής. Ούτε είναι σωστό να μεταφέρεις διαλόγους από άλλα μπλογκς, ούτε να διαστρεβλώνεις αυτά που είπα εκεί.
ΥΓ1) Καλή χρονιά σε όλους!
ΤΡΥΦΩΝΑΣ ΟΠΟΡΤΟΥΝΟΒΙΤΣ.Στο ειπα ξανα τον οπορτουνισμο απο το παραθυρο δεν θα τον βαλεις. Εσυ και το Ανταριζα μπορειτε να κοψετε τον λαιμο σας και ασφαλως ειναι το ιδιο Ν.Δ και ανταριζα. το ΚΚΕ σε μη επαναστατικες συνθηκες κανει συγκεντρωση δυναμεων με στοχο την ανατροπη του καπιταλισμου. Και βεβαια το παραμυθι της καθαρσης μεσα στον καπιταλισμο πεθανε το 1989 μαζι με τον ΑΧΤΑΡΜΑ.συνεχισε να γραφεις την γελιοποιηση την εχεις στο τσεπακι. χαιρετισμους στα παιδια στον ΒΟΘΡΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι που εισαι πονηριδη Οπορτουνοβιτς το ΚΚΕ τελευταια φορα συνεργαστηκε με πολιτικο κομμα το 1989 1991. Τα προβοκα τορικα αλλου δεν μιλας με παιδακια. Και βεβαι α τα χρονια πολλα στον βοθρο σου ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΑΝΑΓΙΩΤΗ είσαι θεούλης!
ΑπάντησηΔιαγραφήη συνεργασία του ΚΚΕ με το ΔΗΚΚΙ και την κομμ. ανανέωση ( ή κάπως έτσι) το 99-2000 δεν ήταν συνεργασία κατα τη γνώμη σου;
Να σου θυμίσω, επί ΑΑΔΜ.
Μήπως ταξίδευες τότε;
Τρύφωνας Μπόρισιτς
Τρυφωνα λυπαμαι που θα σε στεναχωρησω αλλα το ΚΚΕ θα συνεχισει να υπαρχει ειτε εντος βουλης ειτε εκτος.ειναι γνωστο πως οι κομμουνιστες δεν πεθαινουν οποτε θα μεινεις με τον καημο εσυ και ολοι οι αντικκεδες του χωρου σου...ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΣΑΣ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρυφωνας ΟΠΟΡΤΟΥΝΟΒΙΤΣ. Στο εχω πει ξανα δεν μιλας με παιδακια.Το τελευταιο πολιτικο μετωπο ητανε το 1989. Απο το 1996 στο 15ο συνεδριο εχουνε καταργηθει και τα πολιτικα μετωπα και τα ενδιαμεσα Σταδια.Μιλαγε για ΑΑΔΜετωπα παλης μεσα στο κινημα και ποτε δεν κατεβηκαμε σε αστικες εκλογες με πολιτικη συνεργασια.Μιλαγε για κοινωνικη συμμαχια και υπηρχε και μια παραγραφος που εγραφε Οταν τα κομματα του Δικομματισμου και οι συμμαχοι τους εχουνε αδυνατισει στο επακρο οι συσχετισμοι στο συνδικαλιστικο κινημα και η ταξικη παλη εχουνε αλλαξει ριζικα τοτε ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ μια κυβερνηση ΑΑΔΜ που δεν θα αποτελει Ενδιαμεσο Σταδιο και δεν θα εχει σχεση με αστικο κοινοβουλιο. Αυτο ελεγε η παραγραφος που κανατε την προβοκα τσια το 2012 γιατι πολυ απλα ιδεολογικες παρεκλισεις 40 χρονων απο το 1956 δεν μπορουσε να αλλαξουνε σε μια μερα. Εμεις συνεχιζουμε σε μη επαναστατικες συνθηκες με συγκεντρωση δυναμεων με στοχο την ανατροπη του καπιταλι σμου.Ακομα και μονοπετωπο αγωνα εναντια στον οπορτουνισμο να εκανε το ΚΚΕ δεν θα υπηρχε προβλημα. Γιατι αυτος ειναι το χειροτερο προσωπο του καπιταλισμου Και επαναλαμβανω. Τα εγκληματα που κανατε με το ΕΑΜ ΤΗΝ ΕΔΑ και το 1989 με τον συνασπισμο δεν θα επαναληφθουνε.Θα συνεχισουμε στην πορεια που ξεκινησαμε το 1991 ακομα και αν σας δουμε να χτυπιοσαστε νεκροι στο εδαφος. Περαστικα σου λοιπον και να συνεχισεις την πορεια του βοθρου. Δειχνει οτι βαδιζουμε σωστα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοίτα να δεις κυρ-τρύφωνα. Δεν ξέρω από πού ακριβώς προκύπτει το δικό σου ήθος, σε αντίθεση με τους άλλους τους.. αήθεις, αλλά είναι η πολλοστή φορά που αλλάζεις τη συζήτηση στο αγαπημένο σου θέμα (το κκε), χωρίς άμεση σχέση με την αρχική ανάρτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά δε μου φαίνονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα τα σχόλιά σου, μπορώ να ζήσω και με αυτά και χωρίς αυτά, έχω συναντήσει πάντως πολύ πιο έξυπνες και καλοστημένες προβοκατσιούλες απ' όσα γράφεις εδώ (εσύ και τα ψευδωνυμικά σου άλτερ έγκο). Μην τρέφεις φρούδες ελπίδες όμως πως το συγκινητικό, ξαφνικό προεκλογικό σου ενδιαφέρον για το κκε θα μας απασχολήσει εδώ μέχρι τις 25 γενάρη. Το διαδίκτυο έχει χίλιες γωνιές για να πεις τα τόσα ενδιαφέροντα πράγματα που θες ή μπορείς να στήσεις εσύ τη δική σου και να το κάνεις. Σταμάτα να αφοδεύεις εδώ συνεπώς κι άντε στο καλό (και να μη μας ξαναγράψεις).
Ξεχασα ψευδονυμο 6:56.γιωργος τ.
ΑπάντησηΔιαγραφή''Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να είναι η αρχή της νέας σοσιαλδημοκρατίας;''
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατι εχει τον πιο συμπαγη κορμο απο στελεχη της παλιας σοσιαλδημοκρατιας τη δεδομενη στιγμη και γιατι μπορει να ξεπλυνει τη σοσιαλδημοκρατια λογω μη δοκιμης του στην κυβερνηση αυτα τα 40 χρονια.
''Τί θα πεί νέα σοσιαλδημοκρατία;''
Θα πει οτι παλια κραταια σοσιαλδημοκρατια του μεσοπολεμου και των πρωτων δεκαετιων μετα τον 2ο παγκοσμιο, με τους τεραστιους δεσμους με την εργατικη ταξη μας αφησε χρονους. Θα πει οτι το ΠΑΣΟΚ που αποτελεσαι κατα τη γνωμη μου το καμαρι της σοσιαλδημοκρατιας στην ευρωπη μαζι με τους Εργατικους της Αγγλιας και το SPD της Γερμανιας αποθανε επισης. Το ΠΑΣΟΚ που ειχε τεραστιους δεσμους με εργατικα -λαικα στρωματα και μεχρι το 89 πολυ πιο καλες σχεσεις με τον κοσμο του ΚΚΕ απ'οτι το μισητο ΚΚΕεσωτερικου ή ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ μετα. Σε πληροφορω οτι ο αντικομμουνισμος/αντισοβιετισμος του ΣΥΡΙΖΑ θυμιζει πολυ περισσοτερο την Ενωση Κεντρου και τον Πλαστηρα ή τον Γερο Παπατζη παρα τον εκλεπτισμενο και καλα καμουφλαρισμενο αντικομμουνισμο/αντισοβιετισμο του ΠΑΣΟΚ. Ιδιως του ΠΑΣΟΚ 74-85 περιπου.
Η νεα σοσιαλδημοκρατια και στην ευρωπη και στην Ελλαδα δεν εχει την ικανοτητα ενσωματωσης της παλιας αντικειμενικα. Γιατι αυτη την ικανοτητα την εχει χασει το ιδιο το συστημα. Οταν λεει το ΚΚΕ οτι η κριση δειχνει τα ορια του συστηματος, οταν λεει για το τελος της δυνατοτητας για παραχωρησεις απο μεριας συστηματος επιππεδου δεκαετιων 50,60,70 στην ευρωπη και 80 στην Ελλαδα,οταν λεει οτι η οποια ανακαμψη θα ειναι αναιμικη και μικρης διαρκειας και θα τη διαδεχτει νεα φαση κρισης δεν τα λεει για πλακα ή στον αερα.
''Αυτό επίσης σημαίνει ότι ενδεχόμενη αποτυχία του Συριζα δεν σημαίνει ότι οι δυσαρεστημένοι θα πάνε προς το ΚΚΕ, ειδικά όταν δεν υπάρχει συγκροτημένη πειστική πρόταση και σχέδιο οργάνωσης.''
Το δευτερο υπαρχει το πρωτο δεν το πιστευει ουτε το εχει πει ποτε το ΚΚΕ.
''Πάντως η αποδοχή ενός τέτοιου "διπόλου" (ΝΔ-Συριζα) δεν ευνοεί καθόλου το ΚΚΕ, ούτε εκλογικά ούτε κινηματικά. ''
Ξερεις η αναμορφωση του αστικου πολιτικου συστηματος καιαντικατασταση του παλιου δικομματισμου απο ενα νεο διπολο που στα δεξια εχει κορμο τη ΝΔ και στα ''αριστερα'' κορμο το ΣΥΡΙΖΑ δεν ειναι ζητημα αποδοχης απο το ΚΚΕ. Ειναι κατι που το σχεδιασε και το υλοποιει η αστικη ταξη. Ειναι αντικειμενικη πραγματικοτητα. Ασφαλως και το ΚΚΕ πολεμησε και πολεμα αυτη την εξελιξη αλλα θα κανει μια τρυπα στο νερο αν κανει οτι δεν τη βλεπει.
το ανωνυμο σχολιο ηταν δικο μου
ΑπάντησηΔιαγραφήratm