Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015

Αριστερά, όπως βγαίνεις

Αναδημοσίευση από το περιοδικό Ατέχνως

Τα δελτία ειδήσεων μεταδίδουν πως στην Ευρώπη προκάλεσε αίσθηση ο πολιτικός αρραβώνας μεταξύ Σύριζα και ΑΝΕΛ και η κυβερνητική σύμπραξη ενός κόμματος της ριζοσπαστικής Αριστεράς με ένα άλλο της ευρωσκεπτικιστικής Δεξιάς.

Σταματάς λίγο, παίρνεις μια ανάσα και σκέφτεσαι όσα διάβασες. Ως ριζοσπαστική αριστερά λογίζεται η πλήρης σύμπλευση με το Μάαστριχτ και τον ευρωμονόδρομο, ενώ συντηρητική δεξιά ο ευρωσκεπτικισμός των ΑΝΕΛ –που ούτε καν αυτό δεν είναι, αλλά ας το δεχτούμε ως υπόθεση εργασίας. Θαυμάζεις την οργουελική διπλή γλώσσα του κυρίαρχου δημόσιου λόγου και τη δύναμή του να αντιστρέφει τις έννοιες, και συνεχίζεις παρακάτω.

Ο επικεφαλής του «ακραίου κέντρου» (ψηλό προς το κοντό, φιλελεύθερο προς το φασίζον, δεξιό προς το αριστερό) κατηγορεί τον πετεινό των ΑΝΕΛ για ακροδεξιό (επι)κεφάλα. Ενώ ο Δελαστίκ της… άκρας αριστεράς, που το 89’ είχε φύγει από το ΚΚΕ, διαφωνώντας από τα αριστερά με την κυβέρνηση Τζανετάκη, τώρα υποδέχεται με θερμά, διθυραμβικά σχόλια την κυβερνητική συνεργασία των Σ-ΑΝΕΛ, και το σχηματισμό μιας γνήσια αντιμνημονιακής κυβέρνησης.


Χτες ανακοινώθηκε και η σύνθεση του νέου υπουργικού συμβουλίου, που είναι πολυσυλλεκτικό και περιέχει από παλιούς «ΝΑΡίτες» (Κοτζιάς, Βαλαβάνη), μέχρι γκεσέμια του εκσυγχρονισμού (όχι απλά κάποια τυχαία πασοκογενή στελέχη) και βαμμένους δεξιούς, σα διαφήμιση κινητής τηλεφωνίας: SYRIZA connecting people.
Και ενώ περιμέναμε να δούμε πρώτη φορά μετά από σαράντα χρόνια μια κυβέρνηση χωρίς τη συμμετοχή ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, δεν προλάβαινε να μετράει κανείς παλιούς Πασόκους και Νεοδημοκράτες στο νέο κυβερνητικό σχήμα.

Ήδη πολλοί κάνουν λόγο για δεξιά στροφή. Που μπορεί να την περάσεις και για αριστερή, αναλόγως που στέκεσαι και με τι θα τη συγκρίνεις. Με τη μνημονιακή Τζάκρη ή με τους ΑΝΕΛ, που, αν και ακροδεξιάς κοπής, έχουν πιο ριζοσπαστικές θέσεις για το χρέος από τον αριστερό ΣΥΡΙΖΑ. Και αυτό ακριβώς είναι το βασικό πρόβλημα με τις «γεωγραφικές έννοιες», που συσκοτίζουν την πολιτική ουσία.

Μήπως όμως έτσι χαρίζουμε τον όρο «αριστερά» σε εκείνους που τον δυσφημούν; Μήπως υποτιμάμε τα βιώματα και τη συνείδηση των απλών ανθρώπων που νιώθουν και δηλώνουν αριστεροί;

Ας σημειώσουμε καταρχάς πως δεν χαρίζουμε τίποτα. Κι αντιστρόφως, τίποτα δεν χαρίζεται· τα πάντα κατακτιούνται, με οργάνωση και αγώνα. (Εξαιρείται μόνο ο… χαρισματικός ηγέτης του «χαρίζω οικόπεδα, χαρίζω χρέη, (…)» και πάνω απ’ όλα άφθονο γέλιο σε δύσκολους καιρούς). Κι αυτό είναι ένα ασφαλές πολιτικό κριτήριο για κάθε απλό αριστερό, για να καταλάβει το ποιόν όσων του τάζουν εύκολες, κυβερνητικές λύσεις από τα πάνω, χωρίς αγώνες και… εξαλλοσύνες.

Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Η κριτική που κάνουν οι κομμουνιστές σε κάποια έννοια ή κάποια ιστορική περίοδο, δε σημαίνει πως την χαρίζουν στον πολιτικό τους αντίπαλο (που μπορεί να έρθει φορώντας προβιά φίλου).
Η κριτική εξέταση της στρατηγικής του ΕΑΜ πχ και των λόγων που οδήγησαν σε ήττα ένα τόσο σπουδαίο κίνημα με παλλαϊκό χαρακτήρα, απέχει πολύ από μια συλλήβδην απόρριψή του ή τον παραλληλισμό με τη σημερινή κυβέρνηση και τον Καμμένο στο ρόλο του Ζέρβα.

Όπως σημειώνει εύστοχα ο ιστορικός Γ. Μαργαρίτης:
Τα μέτωπα που προτείνονται ελάχιστα μοιάζουν με εκείνα του παρελθόντος, παρά τη συχνή επίκληση του ΕΑΜ. Το ΕΑΜ πολεμούσε το φασισμό κάτω από την πολιτική καθοδήγηση της εργατικής τάξης και του κόμματός της, του ΚΚΕ. Η νίκη επί του φασισμού συνοδευόταν από το αίτημα για Λαοκρατία. Ας μην πω Λαϊκή Εξουσία –για λόγους που καταλαβαίνετε. Αλήθεια, η διαχείριση των υποθέσεων και των συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ελλάδα του 2014, όπως έστω τη φαντάζεται ο ΣΥΡΙΖΑ, έχει οποιαδήποτε συγγένεια με τη Λαοκρατία του ΕΑΜ; Ας αφήσουν στην Κουμουνδούρου ήσυχες τις παρακαταθήκες του ελληνικού εργατικού και λαϊκού κινήματος. («Ο φασισμός στο χτες και το σήμερα», Θέματα Παιδείας, τ. 51-52, σ. 14)

Αντιστοίχως, η κριτική που γίνεται στους όρους διαμόρφωσης της ΕΔΑ και την πολιτική ουράς που κατέληξε να ακολουθεί απέναντι στην Ένωση Κέντρου, δεν την εξισώνει με τη σημερινή κυβερνώσα αριστερά. Ας μην ξεχνάμε πως η ΕΔΑ χαρακτήριζε πχ την τότε ΕΚΑΧ ως «λάκκο των λεόντων» για τους λαούς κι όχι ως ευκαιρία για την ανάπτυξη της ευημερίας τους, ευνοϊκό πεδίο ταξικής πάλης και αδιαπραγμάτευτο πλαίσιο για τη διακυβέρνησή τους.

Σήμερα κάποιες λέξεις είναι πολυφορεμένες, σκουριάζουν από την ανούσια χρήση τους και χάνουν το νόημά τους. Η Αριστερά που τόσο πολύ δυσφημίστηκε και ως ένα βαθμό εκφυλίστηκε ως έννοια στα χρόνια της Μεταπολίτευσης, δεν είναι παρά ένας γεωγραφικός όρος, που περιγράφει την πλευρά των εδράνων που κατέλαβε κάθε παράταξη στο κοινοβούλιο, επί Γαλλικής Επανάστασης. Τότε δηλ που καθιερώθηκε και ο διαχωρισμός εκκλησίας-κράτους, ως ώριμη ανάγκη κατάργησης των αναχρονιστικών κατάλοιπων της φεουδαρχίας. Κάτι που αποτελεί ταμπού όμως για τη σημερινή εκδοχή της σοσιαλδημοκρατίας, σχεδόν δυόμισι αιώνες μετά.


 Μια «Αριστερά» που αρκείται στον πολιτικό όρκο, αλλά αρνείται να συγκρουστεί με το εκκλησιαστικό κατεστημένο. Αρνείται να αμφισβητήσει το πλαίσιο ένταξης της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, περιμένοντας να αλλάξουν στη Δευτέρα Παρουσία (να κι ένα ακόμα κοινό σημείο αναφοράς με την Εκκλησία). Και καθιστά έτσι απόλυτα αναγκαίο κι επίκαιρο έναν άλλο διαχωρισμό: των κομμουνιστών απ’ ό,τι έχει επικρατήσει να ονομάζεται «Αριστερά», γενικά κι αόριστα στην χώρα μας. Και το οποίο μόνο βαλμένο σε εισαγωγικά μπορεί να σταθεί.


Γιατί η Αριστερά είναι αρκετά θολός και πολυφορεμένος όρος, που μπορεί να μη λέει τίποτα από μόνος του, όταν μιλάμε για έναν πολιτικό σχηματισμό. Αλλά εξακολουθεί να έχει νόημα για πολλούς αριστερούς (χωρίς εισαγωγικά), που δεν πρόκειται να τους χαρίσουμε στη σοσιαλδημοκρατική σκουριά της κυβερνώσας «αριστεράς» και των εναλλακτικών γενόσημών της.

30 σχόλια:

  1. Ξαναζεσταμένο φαΐ μας σερβίρετε κ. Σφυροδρέπανο. Είμαστε στην εργασία μας και μπαίνουμε να διαβάσουμε ένα καινούριο κείμενο στο blog και πέφτουμε πάνω στο κείμενο του Ατέχνως που έχουμε διαβάσει από το πρωί.

    Ε, όχι. Αυτή η κοροϊδία δεν θα περάσει. Ξεκινάω ανένδοτο, για να απαγορευτεί η αναδημοσίευση κειμένων του ατέχνως, αν πρώτα δεν έχει περάσει original sfyrodrepano κείμενο...

    Μετά τιμής, Ρένα Δουρού-τι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το αίτημά σας ικανοποιείται δεσποινίς Δουρού-τι (παραλίγο να μπερδευτώ και να αλλάξω το δέλτα με μι. Αγαπημένη μονταζιέρα..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εκτός γραμμής είσαι σφυροδρέπανε.

    Το ΕΑΜ και η ΕΔΑ ήταν οπορτουνιστικά, σοσιαλφασισμός, "πάλη κάτω από ξένες σημαίες".

    Μου φενετε το χριαζεσεναπαραιμβι ο ΠΑΝΑΓΗΟΤΥΣ ναστα κανυ ταλειρακηα.

    Κριτίας, ο εκ των Κασσιτερίδων νήσων ορμώμενος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωχ...ο ορειβάτης...ο "true"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νατος και ο Καουτσκι μεσα σε πανικο Διαλυση ΟΚΝΕ ΣΜΑ 1943 ΛΙΒΑΝΟΣ ΚΑΖΕΡΤΑ 1944 Καταδικη της ΑΣΟ ΒΑΡΚΙΖΑ 1945 Σβωλος Τσιριμωκος Κυρκος Πασαλιδης Μενσεβικος το 1921 στην Γεωργια. Αρνηση υποψηφιοτητας του Μπελλογιαννη το 1951. 11 ιουλη 1962 η κυβερνηση Καραμανλη εφερε και ψηφισε νομοσχεδιο για την αρση εκτακτων μετρων κατα του ΔΣΕ.καταψηφισανε ΕΚ ΕΔΑ. 1964 Σε 24 περιοχες η ΕΔΑ δεν κατεβασε συνδυασμους.Χρεωσανε την δολοφονια του Λαμπρακη στον Καραμανλη και οχι στο παλατι και στον ανενδοτο ητανε ουρα της Ε.Κ με συνθημα 1.1.4 δηλαδη υποστηριξει του συνταγματος που δολοφονησε τον Μπελογιαννη.Μιλαμε για μεγαλες επιτυχιες του ΑΑΔΜ αχαχαχαχαχαχαχαχαχα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μι ταλες σεμαινα φηλαι ΠΑΝΑΓΥΟΤΙ στο απολοιθομα παις τα πουωπωρτουνυζι Μιποςτσειμπαη καμοιαΜΑΡΣστακρηφα;

    Κριτίας, ο εκ των Κασσιτερίδων νήσων ορμώμενος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φιλος δεν ειμαι ποτε με Φιδια.Το ποιος ειναι Οπορτουνιστης το βλεπουνε οσοι παρακολουθουνε τον διαλογο. Εχεις χαιρετισμους απο την Τιτικα Σαριγκουλη την Τροτσκιστρια αχαχαχαχαχαχα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Έχουμε πεθάνει στο γέλιο με το κορυφαίο (μόνο για ορειβάτες, τόσο κορυφή) χιούμορ των σοκολατοτρολλς που έχει επίκεντρο τον ΠΑΝ (αυτόν με την λέσχη φίλων).

    Μερικοί κακεντρεχείς βέβαια ίσως πουν ότι ο στρατηγός δεν κάνει ακριβώς χούμορ (χωρίς ι), κι αυτό διότι μάλλον γράφει μεθυσμένος ακόμη από τα πανηγύρια, που δόθηκε το υπουργείο αμύνης σε έναν ντούρο σταλινικό πατριώτη. Χώρια το ότι δεν είναι ο μόνος σταλινικός πατριώτης (ποιός ξεχνάει τον Νίκο-κομεπ-γαπ-ισταμε-Κοτζιά) σε αυτήν την κυβέρνηση. Η αριστερή πίεση του σταλινικού τσουναμιού (χωρίς κατσαρόλες αυτήν την φορά, πάει η νύχτα η μαγική που μαγειρεύαμε μαζί) που έχει προκαλέσει η δυναμική της ανταρσυα φέρνει αποτελέσματα και προκαλεί εφιάλτες στους απανταχού πουλιόπουλους!

    Ijon Tichy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Παπουτσωμενος Γατος29 Ιανουαρίου 2015 στις 10:16 π.μ.

    Ας τραγουδησουμε ολοι μαζι συντροφοι:

    ''Για δες καιρο που διαλεξε
    Ο Κριτιας να με τρολλαρει
    Τωρα που κυβερνα η αριστερα
    Μ' ανταρσαιο μακελλαρη''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 3 μέρες αντιμνημονιακής διακυβέρνησης και το μένος κάποιων φάνηκε κίολας
    http://anemosantistasis.blogspot.gr/2015/01/blog-post_160.html
    πάντως πλάκα έχει που μιλάει και δαύτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Παρακληση στον Σφυροδρεπανο. Οτι υπαρχει με ειρωνια στο προσωπου να το βαζεις.Δειχνει πανικο και απογνωση απο την υπαρξει του ΚΚΕ και την ανοδο που εχουμε.Αν δεν βριζανε θα υπηρχε προβλημα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κριτία, πολύ άκομψο να ειρωνεύεσαι την ορθογραφία του άλλου.
    Και ενδεικτικό αμηχανίας.

    Υ.Γ Οι "ΜΑΡΣ" και όλα τα παρεμφερή συνοθυλεύματα, με λιγώνουν και με αηδιάζουν. Προτιμάω ΙΟΝ αμυγδάλου 200γρ με ολόκληρα αμύγδαλα.

    λαθραναγνώστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τιμουνε τους Πεθαμενους για να θα θαψουνε τους ζωντανους.Ο Κοψιδης λοιπον που πριν 14 χρονιαμας ελεγε τα ιδια που λενε σημερα η του Αντικομμουνιστικου αγωνα. ΑΑΔΜ λοιπον απο οτι μας λενε ανοιχτα πλεον ειναι μια κυβερνηση με τον τσυριζα και αλλες οπορτουνιστικες δυναμεις την στιγμη που η εξουσια των καπιταλιστων ειναι ακλονητη. Τη και αν στην Χιλη το 1973 σφαγιαστηκαν απο αυτες τις αυταπατες τη και αν το ιδιο συνεβη και με το ΕΑΜ το 1944. ΟΙ Ανθρωποι ειναι σε διατεταγμενη υπηρεσια.Και δεν δισταζουνε να λερωσουνε και νεκρους συντροφους οι Αθλιοι ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν είμαι τελείως σίγουρος αν καταλαβαίνει το ίδιο το τρολλ τι έγραψε ή αν έβαλε 3 άκυρους όρους (οπορτουνιστικά, σοσιαλφασισμός, πάλη κάτω από ξένες σημαίες) που διάβασε σε κείμενα του ΕΑ. Πόσο χαίρομαι που βρίσκονται σε τέτοιο πανικό.
    Ο.Χ.Ε.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εντελώς ξεφτίλα τα συγκεκριμένα σχόλια του συγκεκριμένου χρήστη. Καλό θα ήταν, για τον ίδιο πρώτα από όλα (αν έχει ίχνος αξιοπρέπειας σε επίπεδο χαρακτήρα), να ζητήσει συγγνώμη από τον ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ.

    ρα

    (Συμφωνώ και επαυξάνω με λαθραναγνώστη για την ΙΟΝ υγείας αμυγδάλου η οποία πραγματικά είναι εξάρτηση. Μόνη ένσταση το ότι προτιμώ τη συσκευασία των 100 γρ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Παπουτσωμενος Γατος29 Ιανουαρίου 2015 στις 6:45 μ.μ.

    Λυπηθειτε τον εκ των Κασιδιαρεων Νησων ορμωμενο.Δεν εχει περασει ακομα το 9ημερο,απο τοτε που φαγε το τρομπονι απο τον ρα,και πληκτρολογει ορθιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ειναι και αυτη η Σαριγκουλη που τωρα στα Γεραματα εγινε Τροτσκιστρια και ψηφισε ΚΚΕ χαχαχαχαχαχα.Πως την πατησε ετσι αυτη η γυναικα χοχοχοχοχοχο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Λοιπόν, επειδή η συζήτηση ανακυκλώνεται, διαβάστε το σχετικό εδάφιο στο βιβλίο του σ. Σπύρου Χαλβατζή (νομίζω είχε αναδημοσιευτεί από το απολίθωμα και εδώ πριν κάμποσο καιρό).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Η κε του μπλοκ προτιμάει τη σκέτη ιον γάλακτος, την κίτρινη μπρέικ και τη λευκή κραντς.
    Τη γραμμή την καθορίζει από μόνη της και δεν είναι απαραίτητα πάντα σωστή
    Αν κάποιος έχει επ' αυτού κάτι να σημειώσει, έχει καλώς. Αλλιώς νταξ, χαβαλές να γίνεται...
    Κι άμα είναι να μιλήσουμε περί ορθογραφίας, κριτία, ως κλασικός θετικός επιστήμονας, δε νομίζω ότι είναι το φόρτε σου και πως θα σε συνέφερε να το πιάσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Οι μισοί δεν έχετε χιούμορ και οι άλλοι μισοί είστε υποκριτές, γαμηθήκατε στο γέλιο όσο γράφατε την κριτική σας για το πόσο unfair ήτανε.

    Στο συγκεκριμένο άτομο δεν απευθύνομαι σχεδόν ποτέ μια και είναι φανερό ότι είναι εκτός γραμμής. Κάνει μόνο για τρολάρισμα.

    Υ.Γ. Κάποτε εδώ μέσα γίνονταν σοβαρή κουβέντα, από ενδιαφέροντα άτομα. Θεωρείς Βασίλη ότι έχεις κάποια ευθύνη γι' αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Και βέβαια έχει ευθύνες κριτία, μιας και σε αφήνει διαρκώς να γαμάς την συζήτηση (όπως είπε κι ο χαλβατζής) με τις παπάρες σου περί πουλιόπουλων, τροτσκιστικών στροφών, λαφαζανικών cojones κτλ. Άσ'το πληκτρολόγιο και γύρνα στα τσίπουρα που έπινε κι ο ψεκασμένος σου ήρωας με τους κουκουέδες στην ζώνη εκεί στο 50ο όνειρο του στάθη, ή στα πιο εκλεπτυσμένα ποτά που λογικά επιλέγει το άλλο σου σταλινικό πουλέν, ο σταθάκης που σου έσωσε την αξιοπρέπεια.

    Ijon Tichy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αγανάκτησε ο "true"...

    Τραγική ειρωνεία, ειδικά το ΥΓ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ο Καθενας γραφει την γνωμη του.Το αν εγω ειμαι εκτος Γραμμης το κρινουνε οσοι μας διαβαζουνε.Εχεις χαιρετισμους απο την Τιτικα Σαριγκουλη.οχοχοχοχο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλα μην τρελαθουμε κιολας. Τα κοκκινα μπλογκς ειναι ετη φωτος μπροστα στα θεματα που θιγουν και στην κουβεντα που γινεται. Τρολοtrue σαν τον Κριτια ασφαλως και προτιμουν επιππεδο "βαθυ κοκκινο" κλπ
    Τωρα θα μου πειτε παω και γω να απαντησω σοβαρα στον Κριτια...Τελος παντων...

    ratm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αν και έχω καιρό να γράψω, και χωρίς να έχω να προσθέσω κάτι πάνω στην δημοσίευση αλλά στην κουβέντα που έγινε στα σχόλια

    Κριτία: Ευθύνη θεωρώ ότι έχεις και εσύ γιατί ορισμένες φορές "γαμάς" την συζήτηση, ακόμα και κάποιες από τις απόψεις που εκφράζεις είναι σωστές (προσωπική γνώμη)

    ratm: Ισχύει για τα κόκκινα BLOG και για την συζήτηση που γίνεται. Όχι όμως πάντα. Το να υπάρχουν χαρακτηρισμοί που εύκολα εκτοξεύονται προς οποιαδήποτε κατεύθυνση μειώνει και ελαχιστοποιεί την πιθανότητα να γίνει πολιτικός διάλογος και κουβέντα μέσα από την οποία θα βγει συμπέρασμα.

    Το να εκτοξεύονται εκατέρωθεν χαρακτηρισμοί του τύπου Πουλιοπουλικοί, πράκτορες, Τυρίμος κ.α. δεν προσθέτουν και πολλά στη συζήτηση παρά μόνο λίγο παραπάνω εκνευρισμό σε κάποιους. Οπότε ίσως θα πρέπει, λίγο-πολύ όλοι, να αναπροσδιορίσουμε τους όρους με τους οποίους πιστεύαμε ότι συζητάγαμε μπας και κάποια στιγμή συζητήσουμε ουσιαστικά.

    Ζαχαρίας Αποστόλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Θεωρώ Γιάννη ότι δεν είναι εύκολη απάντηση για να τη δώσω με ένα ναι ή με ένα όχι, έχει νομίζω πολλές παραμέτρους. Θα μπορούσε πχ να γίνεται θεωρητικά καλύτερη κουβέντα, αν είχα πιο ενεργό συμμετοχή. Δεν είμαι σε θέση να το κάνω, και για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω αν θα είχα τη διάθεση να το κάνω, ακόμα κι αν δεν έμπαινε θέμα χρόνου. Συνεπώς από τη μία κάνω την αυτοκριτική μου, αλλά από την άλλη δεν είναι έμπρακτη, δεν πρόκειται να αλλάξει θεαματική η δική μου συμμετοχή στα σχόλια.
    Από εκεί και πέρα ο καθένας έχει το δικό του μερίδιο συμμετοχής. Αν εσύ θεωρείς πως κάποια πρόσφατα σχόλιά σου συμβάλλουν στο να γίνει καλή κουβέντα, τι να πω, έχουμε διαφορετικά κριτήρια..
    Γενικά συμφωνώ με το ρατμ, αλλά κι εν μέρει με το ζαχαρία. Σχόλια με τυρίμους και πουλιόπουλους, δε θα έχουν θέση στο μπλοκ από εδώ και πέρα, ακόμα κι αν λένε κάτι σωστό ή ουσιαστικό πέραν αυτού. Ελπίζω να γίνει κατανοητό και σεβαστό από όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Παπουτσωμενος Γατος30 Ιανουαρίου 2015 στις 1:44 μ.μ.

    Ειναι τα απονερα των εκλογων.Και το λεω αυτο γιατι περα απο μεμονωμενες Σαραντακειαδες και Περδικιαδες,στις περισσοτερες αναρτησεις πριν την προεκλογικη περιοδο,τα σχολια ηταν 9 στις 10 φορες ΚΚΕδιστικα.

    Η αλλη πλευρα (και εννοω κατα 90% τους ανταρσιωτες) ειχε επιτεθει χυδαια στο Κομμα πολλες φορες,ενω φουσκωνε τις εκλογικες προσδοκιες της.Και τι δεν ακουστηκε,οτι το ΚΚΕ θα μεινει εκτος βουλης,οτι το ΜΑΡΣ θα σκισει κλπ.

    Λογικο ειναι τωρα που ολα αυτα διαψευστηκαν,οι μεν να θελουν να παρουν το αιμα τους πισω (και δικαιολογημενα μετα απο ολα αυτα τα τρελα που ακουσαν),οι δε να σκυλιαζουν και επειδη δεν εχουν τι να πουν,αφου η πραγματικοτητα τους διεψευσε κατηγορηματικα,να το ριχνουν σε εμμονικα,υβριστικα και συκοφαντικα σχολια.

    Πιστευω πως θα καταλαγιασει ολο αυτο απο βδομαδα,ειδικα απο την στιγμη που η κυβερνηση αναγκαστικα θα πρεπει να δειξει εργο περα απο το επιπεδο των συμβολισμων.Οπως εχω ξαναπει εκει γυρω στο '11 θυμαμαι γινοταν χαμος στα σχολια,και συμμετειχαν απο αναρχικοι μεχρι συριζαιοι.Η τωρινη κατασταση ειναι πολυ υποτονικη σε σχεση με τοτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Κωδικοποιημένες απαντήσεις.
    Θεωρώ πολιτικά απαράδεκτη -και αυτό επιεικώς- την πορεία του.. σκληρού διαλεκτικού και του κακάριν. Κάποιοι σφοι εδώ πάνω το βίωσαν πολύ πιο τραυματικά από μένα, αν παρακολουθούσες εκείνο το διάστημα το μπλοκ, θα το είχες καταλάβει, νομίζω.
    Δε θυμόμουν τόσο καλά την πρώτη μας συνάντηση, χαίρομαι πάντως που δεν είμαι αναντίστοιχος.
    Δε νομίζω ότι συμμετείχαν ποτέ συστηματικά στα σχόλια τα μέλη του ομίλου. Ο κακάριν συμμετείχε παλιά σε τακτική βάση στο γκράνμα, το οποίο είναι 'ταξικό ναυάγιο' και ουδείς ασχολείται πλέον με το τι γράφει κι αν συνεχίζει να υπάρχει. Αν ανατρέξεις στο αρχείο του, θα βρεις κάποιες παλιές διαμάχες μας με το γιούρι, τον καιρό που νόμιζα κι εγώ πως είχε νόημα να το κάνω κι ότι δεν ήταν χαμένος χρόνος.
    Τα υπόλοιπα τα παίρνω υπ' όψιν ως κριτική, αλλά δε νομίζω πως είναι πολύ ενδιαφέρον να περιαυτολογήσω και να απαντήσω πώς και γιατί. Ο καθένας βλέπει, κρίνει και πράττει ανάλογα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Η κε του μπλοκ είναι ανοιχτή σε κάθε σχόλιο που προσπαθεί να προσθέσει κάτι στην πολιτική συζήτηση
Αρκεί να έχει κάποιο διακριτό ψευδώνυμο ως υπογραφή.