Είναι κοντά μας, είναι μαζί μας. Το λένε 20ό Συνέδριο.
Το Συνέδριο είναι μια κορυφαία διαδικασία, γιατί είναι το ανώτατο (κορυφαίο) όργανο που εκλέγει τα άλλα όργανα, κρίνει τα απερχόμενα, δεσμεύει τα νέα με τις αποφάσεις του, λύνει κάθε ζήτημα που εκκρεμεί, ακόμα και προσωπικές υποθέσεις συντρόφων, που πιστεύουν πχ πως αδικήθηκαν από τις αποφάσεις κατώτερων οργάνων.
Το Συνέδριο είναι η κορύφωση της δημοκρατικής συλλογικής λειτουργίας του κόμματος, που απαιτεί βέβαια να υπάρχει συνέχεια -ώστε να επέλθει η κορύφωση- και όχι μια στιγμή κάθε τέσσερα χρόνια, όπως οι εκλογές, που είναι η κορύφωση της αστικής δημοκρατίας. Κι όσο πιο ασταθής είναι αυτή η τελευταία, τόσο πιο συχνές είναι οι εκλογικές διαδικασίες. Κάπως σαν τα έκτακτα συνέδρια. Αν και θα μπορούσαν να γίνονται τακτικά συνέδρια σε πιο συχνή, τακτική βάση, πχ ετήσια, όπως παλιά οι μπολσεβίκοι, και σήμερα το ΕΕΚ του Σάββα Μιχαήλ -αλλά όχι αυτού που γράφει κάθε φορά από τη Λευκωσία στον προσυνεδριακό.
Και τι θα λέγαμε τότε; Τα ίδια και τα ίδια κάθε χρόνο;
Μα το Συνέδριο δεν είναι Μουντιάλ, για να βαρεθεί ο κόσμος από τη συχνή επανάληψη και το πολύ κυρελέησον, ούτε και παρέα που δεν προλαβαίνει να μαζέψει πολλά νέα, αν δε μεσολαβήσουν κάποιες μέρες. Το συνέδριο ασχολείται με την εφαρμογή του προγράμματος στη συγκεκριμένη συγκυρία, τη σύνδεση του ενός με το άλλο, ελέγχει πόσο προχώρησε στην πράξη η γενική γραμμή και πού παρουσιάζει αδυναμίες πού κολλάει (στα τομεακά γραφεία, στο κενό που άφησαν οι παλιές νομαρχιακές, κοκ), τι μέτρα απαιτούνται.
Εκτός κι αν είναι προγραμματικό συνέδριο, όπως το προηγούμενο, οπότε πιάνει πιο γενικά ζητήματα.
Κι έχω την εντύπωση πως, σε αντίθεση με το στερεότυπο για τους γραφειοπόντικες που βυζαντινολογούν και συνεδριάζουν σε γραφεία, ξεκομμένοι από την κοινωνία, ενώ ο κόσμος καίγεται...
(...έχω την εντύπωση λοιπόν) πως όσο πυκνώνουν ή πλησιάζουν οι πιο ενδιαφέρουσες διαδικασίες και διεργασίες στην κοινωνία, θα πληθαίνουν κι οι συνεδριακές διαδικασίες, θα μεγαλώνει η ανάγκη για (πιο) ολοκληρωμένες και ουσιαστικές επεξεργασίες, η ικανότητα του κόμματος να γενικεύει και να συγκεκριμενοποιεί, να προσαρμόζεται, να γίνεται κόμμα παντός καιρού, προβλέποντας όμως και τι καιρό θα κάνει -όχι με μια ομπρέλα-παρασόλι, χειμώνα-καλοκαίρι.
Η επαφή με τις μάζες είναι το παν, γιατί αλλιώς η κορύφωση υπάρχει μόνο στο φαντασιακό μας, θυμίζοντας θεωρητικό αυνανισμό γκρουπούσκουλων κι όχι δημιουργική, ερωτική-επαναστατική πράξη. Και δεν αρκούν οι καθιερωμένες αφισοκολλήσεις, για να σπάσουν το τείχος της άγνοιας και της μιντιακής απομόνωσης που καλύπτει τις κομματικές δραστηριότητες. Μια αφίσα πληροφορεί τον κόσμο για τις θέσεις που κυκλοφόρησαν και τη διεξαγωγή του 20ού Συνεδρίου, δεν του λέει τίποτα όμως για την ουσία και το περιεχόμενο.
Κι είναι φαινομενικά παράδοξο πώς αυτή η έγνοια για ανοίγματα και μαζικότητα εκφράζεται συνήθως με μεγάλα απαιτητικά κείμενα, που αποθαρρύνουν τον αρχάριο, βαριές αναλύσεις, δυσπρόσιτες έννοιες, κτλ. Πρέπει όμως να μάθουμε να λειτουργούμε σε πολλά επίπεδα, να μη θυσιάζουμε το βάθος στο βωμό μιας χοντροκομμένης εκλαΐκευσης, ούτε όμως να κόβουμε τα φτερά και τον αρχικό ενθουσιασμό σε όποιον μας προσεγγίζει, με κείμενα που φαίνονται βουνό σε κάποιον να τα κατανοήσει. Οπότε πρέπει να πηγαίνει το βουνό στον προφήτη, για την πολυπόθητη προσέγγιση, και να τον πείσει να (το) μελετήσει αντί να αρκείται σε εύκολες προφητείες και συνθήματα.
Δε νοείται ενθουσιασμός όμως που να μην ξεκινάει από μέσα μας, να μην εμπνέεται από τα κείμενά μας, όταν πχ οι ίδιοι οι σφοι βαριούνται να μελετήσουν τις θέσεις και τις διαβάζουν διεκπεραιωτικά. Κι ο ενθουσιασμός αυτός δεν κρίνεται από μια γενική έκφραση συμφωνίας με τις θέσεις, από μια παρέμβαση-επιστολή που ξεκινάει και τελειώνει με "ζήτω και γεια". Ούτε από μια ετικέτα (hashtag) στο τουίτα. Αλλά στην πράξη και τον αγώνα για να κατακτήσουν οι ιδέες τις μάζες και να γίνουν υλική δύναμη. Όχι τσιτάροντας αποσπάσματα (quote το λέμε σήμερα) από τις θέσεις, αλλά από το αν γίνονται στα χέρια μας εργαλείο, υλικό που εξειδικεύεται σε κάθε χώρο, αλληλεπιδρά με τον κόσμο, τον κινητοποιεί και τον φωτίζει στη δράση του.
Οι ιδέες δείχνουν τον πλούτο και τη δύναμή τους (ακόμα και δια της απουσίας τους, δηλαδή από την ανάποδη, κάποιες φορές) σε πολλές παρεμβάσεις του προσυνεδριακού διαλόγου, που ολοκληρώθηκε τις προάλλες και είναι ίσως η πιο μαζική και ενδιαφέρουσα αντίστοιχη διαδικασία, που μπορεί να παρακολουθήσει κανείς στη χώρα μας (η κε του μπλοκ σκοπεύει να παρουσιάσει εν καιρώ κάποια χαρακτηριστικά στιγμιότυπά της, αλλά περιμένει να ολοκληρωθεί πρώτα το συνέδριο).
Κι όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς. Όσο κι αν φαίνεται περίεργο -δεδομένων των δικών μας αδυναμιών και της επίγνωσής τους- διάφορα ΚΚ περιμένουν να αξιοποιήσουν τις επεξεργασίες του ΚΚΕ, για να εμπλουτίσουν τις δικές τους ή για να δουν την εξέλιξη της διαπάλης στις γραμμές του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος. Δεν είναι τυχαίο το "ρεκόρ" κι ο αριθμός των 90 εργατικών και κομμουνιστικών κομμάτων, που έστειλαν χαιρετιστήριο μήνυμα για τις εργασίες του συνεδρίου.
Τα αστικά ΜΜΕ αντιλαμβάνονται αυτήν την κορύφωση με όρους κορυφών. Ποιος θα είναι επικεφαλής, αν θα είναι σύνεδρος ο Μπογιόπουλος, ποιες προσωπικότητες ήρθαν ως καλεσμένοι στο πρώτο, ανοιχτό μέρος. Στο 19ο Συνέδριο πχ τα περισσότερα ΜΜΕ είχαν ασχοληθεί με την αλλαγή φρουράς και την εκλογή του Κουτσούμπα, παρά με την ψήφιση του νέου προγράμματος. Κι ύστερα ψέγουν εμάς για προσωπολατρία...
Ακόμα κι έτσι όμως, υπό αυτό το προσωποκεντρικό πρίσμα, δεν κάνουν δουλειά. Εξίσου ενδιαφέρουσα θα είναι πχ η σύνθεση των νέων οργάνων, τα άτομα που θα απαρτίζουν τη νέα ΚΕ και το Πολιτικό Γραφείο, ο βαθμός ανανέωσης στα όργανα.
Εξίσου ενδιαφέρουσα θα ήταν πχ -με όρους αστικών ΜΜΕ- μια αποτίμηση της πρώτης θητείας του ΓΓ, που διέψευσε τις χαμηλές προσδοκίες -ακόμα και μερικών σφων- ενώ στην πορεία σκότωσε τον Κνίτη που έχει μέσα του, κι ήθελε να φωνάζει συνθήματα στις συγκεντρώσεις, να απαντάει στο λαό από κάτω, κοκ. Παράλληλα φανέρωσε -εμμέσως πλην σαφώς- ότι είναι γάβρος, σε αντίθεση με την πράσινη Αλέκα, που πάντως πρέπει να ξέρει/βλέπει περισσότερη μπάλα.
Αυτά κι αν είναι ιδεολογικά ζητήματα. Ποιος θα καταγγείλει αυτή τη στροφή;
Ενδιαφέρον έχει κι η εισήγηση -που τη διαβάζει ο ΓΓ στην έναρξη των διαδικασιών, καθώς η κε του μπλοκ πληκτρολογεί αυτές τις γραμμές- όπου πολλές φορές θίγονται ζητήματα του προσυνεδριακού και γίνεται μια ολόπλευρη, σφαιρική ανάλυση -σαν περίληψη των θέσεων, για όσους τεμπέλιασαν και δεν τις διάβασαν εγκαίρως.
Όσο για τη σημειολογία των αριθμών και των ημερομηνιών: η έναρξη των εργασιών συμπίπτει με μια ιδιαίτερη επέτειο, της εκτέλεσης του Μπελογιάννη και των συντρόφων του απ' το αστικό κράτος.
Μεσολαβεί η Πρωταπριλιά, όπου θα χορτάσουμε πρωτότυπα αστεία (πχ σοκ: μυστική έκθεση του ΓΓ για την αποφλωρακοποίηση και την εγκληματική επίδραση του οπορτουνισμού). Αν και από μία άποψη, τα αστικά ΜΜΕ δε χρειάζεται να κάνουν κάτι διαφορετικό από ό,τι έκαναν μέχρι τώρα. Και από μία άλλη, τίποτα δε θα ξεπεράσει τα φοβερά εμπνευσμένα αστεία (χα-χα-χα, τα γράφω και γελάω μόνος μου) για το 20ό Συνέδριο, που θα εκλέξει ΓΓ το Χρουτσόφ και δε συμμαζεύεται.
Πού τα σκέφτονται οι σατανάδες, ήθελα να 'ξερα... Νομίζω πως ξεπερνάνε σε έμπνευση και τα πρόσφατα χωρατά για το 2017, τους συνειρμούς με το 1917 και την επανάσταση που έρχεται...
Το Συνέδριο είναι μια κορυφαία διαδικασία, γιατί είναι το ανώτατο (κορυφαίο) όργανο που εκλέγει τα άλλα όργανα, κρίνει τα απερχόμενα, δεσμεύει τα νέα με τις αποφάσεις του, λύνει κάθε ζήτημα που εκκρεμεί, ακόμα και προσωπικές υποθέσεις συντρόφων, που πιστεύουν πχ πως αδικήθηκαν από τις αποφάσεις κατώτερων οργάνων.
Το Συνέδριο είναι η κορύφωση της δημοκρατικής συλλογικής λειτουργίας του κόμματος, που απαιτεί βέβαια να υπάρχει συνέχεια -ώστε να επέλθει η κορύφωση- και όχι μια στιγμή κάθε τέσσερα χρόνια, όπως οι εκλογές, που είναι η κορύφωση της αστικής δημοκρατίας. Κι όσο πιο ασταθής είναι αυτή η τελευταία, τόσο πιο συχνές είναι οι εκλογικές διαδικασίες. Κάπως σαν τα έκτακτα συνέδρια. Αν και θα μπορούσαν να γίνονται τακτικά συνέδρια σε πιο συχνή, τακτική βάση, πχ ετήσια, όπως παλιά οι μπολσεβίκοι, και σήμερα το ΕΕΚ του Σάββα Μιχαήλ -αλλά όχι αυτού που γράφει κάθε φορά από τη Λευκωσία στον προσυνεδριακό.
Και τι θα λέγαμε τότε; Τα ίδια και τα ίδια κάθε χρόνο;
Μα το Συνέδριο δεν είναι Μουντιάλ, για να βαρεθεί ο κόσμος από τη συχνή επανάληψη και το πολύ κυρελέησον, ούτε και παρέα που δεν προλαβαίνει να μαζέψει πολλά νέα, αν δε μεσολαβήσουν κάποιες μέρες. Το συνέδριο ασχολείται με την εφαρμογή του προγράμματος στη συγκεκριμένη συγκυρία, τη σύνδεση του ενός με το άλλο, ελέγχει πόσο προχώρησε στην πράξη η γενική γραμμή και πού παρουσιάζει αδυναμίες πού κολλάει (στα τομεακά γραφεία, στο κενό που άφησαν οι παλιές νομαρχιακές, κοκ), τι μέτρα απαιτούνται.
Εκτός κι αν είναι προγραμματικό συνέδριο, όπως το προηγούμενο, οπότε πιάνει πιο γενικά ζητήματα.
Κι έχω την εντύπωση πως, σε αντίθεση με το στερεότυπο για τους γραφειοπόντικες που βυζαντινολογούν και συνεδριάζουν σε γραφεία, ξεκομμένοι από την κοινωνία, ενώ ο κόσμος καίγεται...
(...έχω την εντύπωση λοιπόν) πως όσο πυκνώνουν ή πλησιάζουν οι πιο ενδιαφέρουσες διαδικασίες και διεργασίες στην κοινωνία, θα πληθαίνουν κι οι συνεδριακές διαδικασίες, θα μεγαλώνει η ανάγκη για (πιο) ολοκληρωμένες και ουσιαστικές επεξεργασίες, η ικανότητα του κόμματος να γενικεύει και να συγκεκριμενοποιεί, να προσαρμόζεται, να γίνεται κόμμα παντός καιρού, προβλέποντας όμως και τι καιρό θα κάνει -όχι με μια ομπρέλα-παρασόλι, χειμώνα-καλοκαίρι.
Η επαφή με τις μάζες είναι το παν, γιατί αλλιώς η κορύφωση υπάρχει μόνο στο φαντασιακό μας, θυμίζοντας θεωρητικό αυνανισμό γκρουπούσκουλων κι όχι δημιουργική, ερωτική-επαναστατική πράξη. Και δεν αρκούν οι καθιερωμένες αφισοκολλήσεις, για να σπάσουν το τείχος της άγνοιας και της μιντιακής απομόνωσης που καλύπτει τις κομματικές δραστηριότητες. Μια αφίσα πληροφορεί τον κόσμο για τις θέσεις που κυκλοφόρησαν και τη διεξαγωγή του 20ού Συνεδρίου, δεν του λέει τίποτα όμως για την ουσία και το περιεχόμενο.
Κι είναι φαινομενικά παράδοξο πώς αυτή η έγνοια για ανοίγματα και μαζικότητα εκφράζεται συνήθως με μεγάλα απαιτητικά κείμενα, που αποθαρρύνουν τον αρχάριο, βαριές αναλύσεις, δυσπρόσιτες έννοιες, κτλ. Πρέπει όμως να μάθουμε να λειτουργούμε σε πολλά επίπεδα, να μη θυσιάζουμε το βάθος στο βωμό μιας χοντροκομμένης εκλαΐκευσης, ούτε όμως να κόβουμε τα φτερά και τον αρχικό ενθουσιασμό σε όποιον μας προσεγγίζει, με κείμενα που φαίνονται βουνό σε κάποιον να τα κατανοήσει. Οπότε πρέπει να πηγαίνει το βουνό στον προφήτη, για την πολυπόθητη προσέγγιση, και να τον πείσει να (το) μελετήσει αντί να αρκείται σε εύκολες προφητείες και συνθήματα.
Δε νοείται ενθουσιασμός όμως που να μην ξεκινάει από μέσα μας, να μην εμπνέεται από τα κείμενά μας, όταν πχ οι ίδιοι οι σφοι βαριούνται να μελετήσουν τις θέσεις και τις διαβάζουν διεκπεραιωτικά. Κι ο ενθουσιασμός αυτός δεν κρίνεται από μια γενική έκφραση συμφωνίας με τις θέσεις, από μια παρέμβαση-επιστολή που ξεκινάει και τελειώνει με "ζήτω και γεια". Ούτε από μια ετικέτα (hashtag) στο τουίτα. Αλλά στην πράξη και τον αγώνα για να κατακτήσουν οι ιδέες τις μάζες και να γίνουν υλική δύναμη. Όχι τσιτάροντας αποσπάσματα (quote το λέμε σήμερα) από τις θέσεις, αλλά από το αν γίνονται στα χέρια μας εργαλείο, υλικό που εξειδικεύεται σε κάθε χώρο, αλληλεπιδρά με τον κόσμο, τον κινητοποιεί και τον φωτίζει στη δράση του.
Οι ιδέες δείχνουν τον πλούτο και τη δύναμή τους (ακόμα και δια της απουσίας τους, δηλαδή από την ανάποδη, κάποιες φορές) σε πολλές παρεμβάσεις του προσυνεδριακού διαλόγου, που ολοκληρώθηκε τις προάλλες και είναι ίσως η πιο μαζική και ενδιαφέρουσα αντίστοιχη διαδικασία, που μπορεί να παρακολουθήσει κανείς στη χώρα μας (η κε του μπλοκ σκοπεύει να παρουσιάσει εν καιρώ κάποια χαρακτηριστικά στιγμιότυπά της, αλλά περιμένει να ολοκληρωθεί πρώτα το συνέδριο).
Κι όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς. Όσο κι αν φαίνεται περίεργο -δεδομένων των δικών μας αδυναμιών και της επίγνωσής τους- διάφορα ΚΚ περιμένουν να αξιοποιήσουν τις επεξεργασίες του ΚΚΕ, για να εμπλουτίσουν τις δικές τους ή για να δουν την εξέλιξη της διαπάλης στις γραμμές του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος. Δεν είναι τυχαίο το "ρεκόρ" κι ο αριθμός των 90 εργατικών και κομμουνιστικών κομμάτων, που έστειλαν χαιρετιστήριο μήνυμα για τις εργασίες του συνεδρίου.
Τα αστικά ΜΜΕ αντιλαμβάνονται αυτήν την κορύφωση με όρους κορυφών. Ποιος θα είναι επικεφαλής, αν θα είναι σύνεδρος ο Μπογιόπουλος, ποιες προσωπικότητες ήρθαν ως καλεσμένοι στο πρώτο, ανοιχτό μέρος. Στο 19ο Συνέδριο πχ τα περισσότερα ΜΜΕ είχαν ασχοληθεί με την αλλαγή φρουράς και την εκλογή του Κουτσούμπα, παρά με την ψήφιση του νέου προγράμματος. Κι ύστερα ψέγουν εμάς για προσωπολατρία...
Ακόμα κι έτσι όμως, υπό αυτό το προσωποκεντρικό πρίσμα, δεν κάνουν δουλειά. Εξίσου ενδιαφέρουσα θα είναι πχ η σύνθεση των νέων οργάνων, τα άτομα που θα απαρτίζουν τη νέα ΚΕ και το Πολιτικό Γραφείο, ο βαθμός ανανέωσης στα όργανα.
Εξίσου ενδιαφέρουσα θα ήταν πχ -με όρους αστικών ΜΜΕ- μια αποτίμηση της πρώτης θητείας του ΓΓ, που διέψευσε τις χαμηλές προσδοκίες -ακόμα και μερικών σφων- ενώ στην πορεία σκότωσε τον Κνίτη που έχει μέσα του, κι ήθελε να φωνάζει συνθήματα στις συγκεντρώσεις, να απαντάει στο λαό από κάτω, κοκ. Παράλληλα φανέρωσε -εμμέσως πλην σαφώς- ότι είναι γάβρος, σε αντίθεση με την πράσινη Αλέκα, που πάντως πρέπει να ξέρει/βλέπει περισσότερη μπάλα.
Αυτά κι αν είναι ιδεολογικά ζητήματα. Ποιος θα καταγγείλει αυτή τη στροφή;
Ενδιαφέρον έχει κι η εισήγηση -που τη διαβάζει ο ΓΓ στην έναρξη των διαδικασιών, καθώς η κε του μπλοκ πληκτρολογεί αυτές τις γραμμές- όπου πολλές φορές θίγονται ζητήματα του προσυνεδριακού και γίνεται μια ολόπλευρη, σφαιρική ανάλυση -σαν περίληψη των θέσεων, για όσους τεμπέλιασαν και δεν τις διάβασαν εγκαίρως.
Όσο για τη σημειολογία των αριθμών και των ημερομηνιών: η έναρξη των εργασιών συμπίπτει με μια ιδιαίτερη επέτειο, της εκτέλεσης του Μπελογιάννη και των συντρόφων του απ' το αστικό κράτος.
Μεσολαβεί η Πρωταπριλιά, όπου θα χορτάσουμε πρωτότυπα αστεία (πχ σοκ: μυστική έκθεση του ΓΓ για την αποφλωρακοποίηση και την εγκληματική επίδραση του οπορτουνισμού). Αν και από μία άποψη, τα αστικά ΜΜΕ δε χρειάζεται να κάνουν κάτι διαφορετικό από ό,τι έκαναν μέχρι τώρα. Και από μία άλλη, τίποτα δε θα ξεπεράσει τα φοβερά εμπνευσμένα αστεία (χα-χα-χα, τα γράφω και γελάω μόνος μου) για το 20ό Συνέδριο, που θα εκλέξει ΓΓ το Χρουτσόφ και δε συμμαζεύεται.
Πού τα σκέφτονται οι σατανάδες, ήθελα να 'ξερα... Νομίζω πως ξεπερνάνε σε έμπνευση και τα πρόσφατα χωρατά για το 2017, τους συνειρμούς με το 1917 και την επανάσταση που έρχεται...
Θα έλεγα ότι είναι ένα ξεχωριστώ συνέδριο, το οποίο δείχνει ότι το ΚΚΕ έχει για τα καλά ξεπετάξει την μούργα που το τράβαγε πίσω, ενώ έχει επανακτήσει για τα καλά τα επαναστατικά του χαρακτηριστικά. Βέβαια το μέλλον πάντα βρίσκετε μπροστά μας, ώστε να μας επιβεβαιώσει ή να μας διαψεύσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μπορούσε κάποιος χοντροκομμένα, να πει ότι είναι το συνέδριο της πολιτικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης, της ανασύνταξης του εργατικού κινήματος, του διεθνιστικού ανοίγματος, και του παραπέρα σχεδιασμού και ελέγχου των τελικών στόχων του προγράμματος.
Πραγματικά πολύ καλό και αισιόδοξο σημάδι, ότι τόσα κομμουνιστικά, εργατικά και άλλα προοδευτικά κόμματα ανά τον κόσμο, έστειλαν χαιρετιστήριο μήνυμα! Ακόμα καλύτερο το ότι αρκετά από αυτά δείχνουν όντως να περιμένουν από εμάς πολλά, και να αναμένουν την απόφαση του συνεδρίου για μελέτη και επεξεργασία!
Ιβάν Τζόνι
http://www.902.gr/eidisi/politiki/125621/eisigisi-tis-ke-toy-kke-sto-20o-synedrio-foto
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ.Χ.Ε.Π.
@ Ιβάν Τζόνι
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού αποκρούστηκε ο άμεσος κίνδυνος μετάλλαξης ή παθητικής στάσης απέναντι στην διακυβέρνηση του Σύριζα ή συρρίκνωσης κάτω του εκλογικού ορίου,
στο 20ο συνέδριο το Κόμμα δείχνει πιο άνετο να δημοσιεύσει τις αδυναμίες του, να ισχυροποιήσει ιδεολογικά ακόμα καλύτερα τα μέλη – οπαδούς – συνδικάτα – σωματεία και να προετοιμαστεί για τυχόν ενδεχόμενες αρνητικές εξελίξεις στην περιοχή της Ν.Α.Μεσογείου(Θέσεις 43-44)
Με υπογραφή για τo Sfyrodrepano.blogspot
Το 19ο, είχε την λάμψη, την αίγλη, τη "γκλαμουριά" αν θέλετε, της επανάκτησης του επαναστατικού χαρακτήρα του κόμματος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο 20ο, είναι συνέδριο ωρίμανσης της νέας, αέναης νιότης του.
Γιατί...
"Ο κομμουνισμός είναι η νιότη του κόσμου,
η λευτεριά κι η ομορφιά του κόσμου. Ορκιστείτε.
Ο Μπελογιάννης κλαίει όπου σκοντάφτουμε. Ορκιστείτε
νάναι γερές οι ρόδες που κυλάνε τη μέρα
νάναι η φωνή του κουλουρτζή μπροστά στις πρωινές πόρτες
σαν τη σιγουριά: θα πάρουμε καινούργια παπούτσια,
θα φτιάξουμε ένα σπίτι με τρία κάτασπρα δωμάτια,
με ηλεκτρική κουζίνα, ηλεκτρικό σίδερο,
να σιδερώνουμε τ' αλατζαδένια πουκάμισα του Απρίλη
να διαβάζουμε ποιήματα κάτου άπ' την πασχαλιά.
θα ξεπεράσουμε το πλάνο μας. - κάθε ώρα, κάθε στιγμή,
λίγο πιότερη λευτεριά, λίγο πιότερη αγάπη - το καινούργιο εργοστάσιο
η καινούργια εργατική συνοικία - παράξενη πούναι η χαρά μας.
Κι όταν πεθάνουμε - παράξενη πούναι η χαρά μας,
να κοιτάζουμε τις μέρες πούρχονται
χαρούμενες στην καμπύλη του ορίζοντα
όπως κοιτάζουμε τα βαγόνια της εναέριας σιδηροδρομικής γραμμής
στην καινούργια σοσιαλιστική πολιτεία μας
ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΙΝΓΚΡΑΝΤ.
Ορκιστείτε. ο κομμουνισμός, είναι η νιότη του κόσμου. Η λευτεριά και η ομορφιά του κόσμου...."
ΔΕΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΟΥΤΕ ΝΕΚΡΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.902.gr/eidisi/apopseis-sholia/125645/den-apoharaktirizetai
Β.Δ.
Εντυπωση προκαλουν τα χαιρετιστηρια των αλλων ΚΚ και ιδιαιτερα η συμφωνια τους (πολλων εξ αυτων)οτι η συμμετοχη σε αστικες διακυβερνησεις διαχειρησης ειναι καταστροφικη για τους κομμουνιστες ,οι θεσεις τους για τον ιμππεριαλισμο κλπ .Δειχνουμε πως αποτελουμαι σχολη πλεον για το ΚΚινημα παγκοσμια και πως το ΚΚΕ απολαμβανει τεραστιο κυρος διεθνως
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτός των "πετυχημένων" για το 20ο,κάποιοι πανίβλακες(πολιτικότατος ο χαρακτηρισμός,να περάσει δεν βρίζω) βρήκαν να γράψουν "εξυπνάδα" επειδή στο συνέδριο παραβρέθηκε στο πρώτο μέρος-τιμής ένεκεν λόγω του παππού του- και ο Πέτρος Κόκκαλης. Που στο κάτω κάτω της γραφής δεν τον θυμάμαι να έχει βγει και να ρίχνει λάσπη δημόσια σαν κάτι άλλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήωραίος ο σκατόψυχος, προληπτικά το λέει για να προλάβει ?
ΑπάντησηΔιαγραφήδηλ ρε φίλε αν θέλει κάποιος να σχολιάσει πως το ΚΚΕ τιμάει τον Πέτρο Κόκκαλη στο πρόσωπο ενός εκπρόσωπου της μεγαλοαστικής τάξης, τι πειράζει ? Και ότι ένας εκπρόσωπος της τιμάει το ΚΚΕ.
τιμή σας και καμάρι σας. Γιατί να μην σας τιμήσει άλλωστε ?
το πολιτικό ζήτημα δηλ, τελικά τελικά, δεν είναι αν το ΚΚΕ τον κάλεσε. Πες δεν είναι προκλητικός και η κεφαλαιακή σχέση είναι κοινωνική και όχι προσπωποποιημένη. Βέβαια αυτό θα σας έκανε και λίγο ... δομιστές, αλλά πες ότι είστε και από αυτό, όπως είστε, λέτε, και κατά των σταδίων, και κατά του 20ου, και με τον Στάλιν, και με όλους τους επόμενους, και χίλια δύο.
Το πολιτικό ζήτημα είναι ότι ήρθε, ότι εκπρόσωποι της μεγαλοαστικής τάξης νιώθουν άνετα με το ΚΚΕ. Ήρθε για να προβοκάρει ? Δύσκολο να το πούμε, τον καλέσατε, φταίτε. Απλά νιώθει άνετα, πως θα πάει σε μια δεξίωση να φάει μπρικ και καναπεδάκια, πάει και στο Συνέδριο του ΚΚΕ.
Από εκεί πρέπει να το πιάσουμε. Γιατί νιώθει άνετα ? Γιατί η γραμμή οικονομικά αιτήματα που ... δεν θα ικανοποιηθούν (λέει το ΚΚΕ) και επαναστατικές κορώνες για ... άλλη συγκυρία (λέει το ΚΚΕ) και εώς τότε ανοχή απέναντι στην αστική στρατηγική της διεθνοποίησης του κεφαλαίου και των θεσμών της, δεν τον ενοχλεί και τόσο πολύ ?
Κώστας
Να κι ο πανίβλακας που έλεγες σκατόψυχε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι να 'ταν μόνο αυτός...
Ποιός σου είπε ότι ο Π. Κόκκαλης ήρθε σαν εκπρόσωπος της μεγαλοαστικής(sic) τάξης?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι στο κάτω κάτω, για τέτοια θέματα, το ΚΚΕ δίνει λόγο μόνο στα μέλη και στους φίλους του.
Άντε, τραβάτε να στηρίξετε καμιά "λαϊκή δημοκρατία" με σήμα τον δικέφαλο αητό και τον αρχάγγελο Γαβριήλ, κάνα νέο ιμπεριαλιστικό μπλοκ με πλουτοκράτες και ολιγάρχες και αφήστε τους καλεσμένους του ΚΚΕ...
@zoot
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν το είπα μόνο εγώ,μπήκε και εισηγητικά από το Απολίθωμα ότι θα βρεθούν διάφορες χαζομάρες να ειπωθούν.Εγώ απλά το ψάρεψα από τα Ίντερνετς και το συγκεκριμενοποίησα.
@Κώστας
Άμα είχαμε καούρα να μας τιμήσουν και να τιμήσουμε μεγαλοαστούς θα είχαμε καλέσει και τον Σωκράτη Κόκκαλη.Ίσως η ΚΕ να είναι γεμάτη από βάζελους όμως και γι αυτό δεν καλέστηκε.Είδες τι έκαναν οι εποχές Αλέκας;Άλωσε το Κόμμα ο βάζελος.Ο γάβρικος φραξιονισμός όμως ξαναπαίρνει κεφάλι με την ανάδειξη Κουτσούμπα,οπότε σιγά-σιγά θα ξαναβγούν στην επιφάνεια φιλογαβρικές τάσεις.Μάλλον αυτο σηματοδοτεί η παρουσία του Πέτρου Κόκκαλη.Προφανώς και η συγκολλητική ουσία αυτού του Κόμματος είμαστε τα χανουμάκια.
λαθραναγνώστη ο Πέτρος Κόκκαλης είναι εκπρόσωπος της μεγαλοαστικής τάξης, δεν χρειάζεται να τον ... εκλέξει ως τέτοιον, τι ειναι δηλ ? Στο κάτω κάτω εγώ είπα ένα σκεπτικό για την κλήση του και βασικά για την αποδοχή της, πες και συ. Προδότης της τάξης του ή δεν τον ενοχλεί το ΚΚΕ ? Οκ, θέλει να τιμάει την οικογενειακή ρίζα αλλά λες να την έχει τόσο ψηλά, πάνω από τα συμφέροντα του ? Και με το ότι κολλάς τις ΛΔ της Νοβορωσίας στην κουβέντα τι ακριβώς δείχνεις εκτός απο πανικούλη ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚώστας
Η κε του μπλοκ απολογείται για τα μειωμένα αντανακλαστικά της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΛαΕτζής, απεργοσπάστης Κώστας και τα προβοκατόρικα σχόλιά του είναι ανεπιθύμητα στο μπλοκ -τα σημερινά δημοσιεύτηκαν εκ παραδρομής.
Δε χρειάζεται να του απαντάτε και να του δίνετε αξία, δεν πρόκειται να επανέλθει ούτως ή άλλως
https://www.youtube.com/watch?v=JqnnMV7rBt8
Για τον άλλο πάντως δε μας έχεις λυπηθεί καθόλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεϊκό το βίντεο, έκλαψα πραγματικά!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήSabbath.
ενδιαφερον αφιερωμα σε ολα τα συνεδρια - απο αστικη σκοπια
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.thetoc.gr/politiki/article/kke-apo-to-seke-ston-koutsoumpa-kai-to-komma-pantos-kairou-fwto
GK