Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Η Παπαρήγα η καλή

Αποχαιρέτα την, την αλεξάνδρα που χάνεις…

Ήταν μάλλον αναμενόμενο ότι θα άλλαζε η αλέκα. Και πως από τη στιγμή που θα άλλαζε, όλα τα άλλα θα περνούσαν σε δεύτερη μοίρα. Μπορεί να ήταν προγραμματικό το συνέδριο, να κράτησαν μία μέρα λιγότερο οι εργασίες του και να υπήρχαν κάποιες ηχηρές απουσίες από τη νέα κε –που έχει λιγότερα μέλη εξάλλου.. Όλα αυτά όμως επισκιάστηκαν μοιραία από την αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία. Και αν τα φώτα στρέφονται φυσιολογικά στον καινούριο γραμματέα, αξίζει κατά τη γνώμη μου να σταθούμε λίγο περισσότερο στην αλέκα, έστω για ένα τελευταίο χειροκρότημα, πριν πέσει η αυλαία –κι ανοίξει ίσως σε κάποιο άλλο πόστο.

Η αλεξάνδρα δρόσου, όπως λεγόταν πριν το γάμο της με τον παπαρήγα, ήταν μεγάλο κεφάλαιο για το κόμμα. {Και μπορεί να συνεχίσει να είναι, αν έχει τις δυνάμεις να το κάνει κι αξιοποιηθεί κατάλληλα –πχ για τη συγγραφή κάποιων μελετών, όπως η εξαντλημένη έκδοση της σύγχρονης εποχής για το γυναικείο ζήτημα}. Κι αυτό θα το καταλάβουμε καλύτερα με την πάροδο του χρόνου, καθώς θα βαραίνει η απουσία της, που θα γίνει μέτρο της αγάπης μας.

Αυτό το αναγνωρίζουν και τα δημοσιογραφικά επιτελεία του εχθρού, που της αφιερώνουν κατ’ εξαίρεση, σαν ευ αγωνίζεσθαι στο φινάλε, κάποια εκθει-αστικά κείμενα {άλλο αν κάποιοι ψαγμένοι τα εκλαμβάνουν ως επιβράβευση του κόμματος για τη συστημική του συμπεριφορά που το καθιστά ακίνδυνο. Κι όταν είναι επικριτικά, απλώς τα αναπαράγουν. Μονά ζυγά δικά τους}.
Ο πρετεντέρης φορώντας τη μάσκα του καλού ιανού της έπλεκε σήμερα το εγκώμιο, γιατί πήρε έναν παραπαίοντα μηχανισμό και κατάφερε να φτιάξει ένα πραγματικό κόμμα με αρχή, μέση και τέλος. Ενώ ο παπαχελάς είχε γράψει σε ανύποπτο χρόνο πως η αλέκα θα έλειπε πολύ από το σημερινό κοινοβούλιο.

Κι αυτό είναι ένα από τα λίγα πράγματα που μπορούμε να συμφωνήσουμε –ανεξάρτητα από το σκεπτικό του καθενός. Ειδικά αυτό το «αν θέλετε» που πετούσε σε κάτι στιγμές αμηχανίας η αλέκα κι αποστόμωνε φίλους και αντιπάλους –λες και αν δεν ήθελαν, θα το άλλαζε και θα το ‘λεγε διαφορετικά. Εμείς αν θέλετε μιλάμε για σοσιαλισμό και λαϊκή εξουσία.

Κατά κανόνα βέβαια τα αστικά μμε άφηναν κατά μέρος τις υποκριτικές αβρότητες της τάξης τους και τη στόλιζαν με διάφορα κοσμητικά, μεταξύ των οποίων και το απαράμιλλο «σιδηρά κυρία του περισσού», που είχε καθιερώσει ο δολ. Κι είναι στα όρια της τραγικής ειρωνείας ότι το τέλος της θητείας της ως γγ συνέπεσε σχεδόν χρονικά με το φυσικό τέλος της λαομίσητης θάτσερ, της αυθεντικής σιδηράς κυρίας, που έδωσε έστω την ύστατη ώρα μια χαρά με το θάνατό της σε εκατομμύρια βρετανούς –και όχι μόνο.

Ο εν λόγω χαρακτηρισμός ήταν βέβαια προσεκτικά επιλεγμένος για να δημιουργεί τους απαραίτητους αρνητικούς συνειρμούς στο κοινό. Παράλληλα όμως ήταν και ο πλέον άδικος. Γιατί η αλέκα δεν είχε καμία σχέση με τη μακαρίτισσα, όχι μόνο στο πολιτικό επίπεδο, που είναι προφανές, αλλά και γενικότερα ως φυσιογνωμία. Η αλέκα είναι ένας γλυκός άνθρωπος, βαθιά λαϊκός και το κυριότερο προσιτός και οικείος.

Κι αυτό είναι το κλειδί που εξηγεί την ιδιαίτερη σχέση της με τον απλό κόσμο, την αγάπη και την εκτίμηση που της έτρεφε, ότι την ένιωθε δικό του άνθρωπο. Καθώς και μια γενικότερη αίσθηση που σου έβγαζε, από το ότι θα έπινες ευχαρίστως ένα καφέ μαζί της, να τα πείτε για το κκε και για τη μπάλα... μέχρι το ότι θα την ήθελες να έρχεται σπίτι σου και να λέει ιστορίες στο παιδί σου, ή να κατεβάζουν μαζί εφαρμογές για τις καινούριες τους συσκευές.
Γιαγιά και γραμματέας παντός καιρού.

Αυτός ο χαρακτήρας αποτυπώθηκε εξάλλου στην κλίση της προς τη λαϊκή θυμοσοφία και τις παροιμίες για κάθε περίσταση, όπου συνέχισε επάξια την κληρονομιά του χαρίλαου σε αυτό το κομμάτι· με πιο χαρακτηριστική ίσως περίπτωση την εμφάνισή της σε κάποιο παλιότερο ντιμπέιτ πολιτικών αρχηγών και την επική αναφορά της στο σακαφλιά και τα δυο στενά των τρικάλων, όπου ετοιμάζονταν να στριμώξουν μετεκλογικά το λαό.

Θα μας λείψουν αυτά. Μαζί με τις σπάνιες πλην αξεπέραστες θυμωμένες παρεμβάσεις της, όταν ξέφευγαν τα πράγματα, όπως αυτή στο μάκη ζούγκλα.

Τις τρομερές στιχομυθίες της με τους δημοσιογράφους στις συνεντεύξεις τύπου, με μια ιδιαίτερη αδυναμία στο νεαρό συντάκτη του πριν.
Τις ποδοσφαιρικές της αναλύσεις, που γίνονταν γιατί είχε άποψη κι όχι για επικοινωνιακούς λόγους, όπως κάνουν κάτι τηλεμαϊντανοί, για να δείξουν ανθρώπινο πρόσωπο στους πολίτες


Κι αυτό ήταν ίσως το πιο σημαντικό πλεονέκτημά της. Ότι ήταν αυθεντική σε ένα πολιτικό σκηνικό, όπου περισσεύει το δήθεν και η υποκρισία.

Η κλασική συνοφρυωμένη έκφραση μυωπίας με το επιτιμητικό ανασήκωμα της μύτης που αναμετρούσε τον απέναντι και την περίσταση.
Τι μουσμουλιές γράφουν πάλι οι αστικές φυλλάδες...
Θα λείψουν ακόμα κι οι –τόσο προβλέψιμες μα ευρηματικές- διαστρεβλώσεις των δηλώσεών της, είτε αυτές ήταν για την έξοδο από το ευρώ, είτε για την επανάσταση και τα σπασμένα τζάμια, είτε για τα «αγράμματα στελέχη», είτε, είτε… Και τώρα τι θα γίνει χωρίς την αλέκα; Ήταν κι αυτή μια κάποια λύσις…

Κι η αλεκολογία με τα συγκλονιστικά αξιόπιστα ρεπορτάζ για την κούρσα διαδοχής της, που την τελευταία εβδομάδα είχαν σίγουρη την αποχώρησή της και θύμιζαν επιμνημόσυνη δέηση –λες και ήταν ήδη παρελθόν.
Χάρη σε ένα από αυτά όμως ψαρέψαμε και μια τρομερή φωτογραφία, πραγματικό διαμάντι.
Τόσο μπόι βρε παιδί μου, κι από μυαλό κουκούτσι...
Πάμε κι άλλη μια αποχαιρετιστήρια, ενθύμιο για γκραν φινάλε.
Για να με θυμάστε...
Και τι έχουμε να πούμε στον επίλογο για τον αντικαταστάτη της;
Οφείλω να ομολογήσω με πάσα ειλικρίνεια ότι σε πρώτο στάδιο δε μου έχει εμπνεύσει τον ενθουσιασμό και τα συναισθήματα που πρέπει μάλλον να προκαλεί ένας ηγέτης με λαϊκό έρεισμα. Αλλά ούτε η αλέκα είχε αυτά τα προσόντα στην αρχή της θητείας της. Κατάφερε να τα αναπτύξει σταδιακά, σε βάθος χρόνου, ίσως και βασανιστικά αργά, με την καθημερινή τριβή και την εμπειρία της. Κι αν ο νέος γγ καταφέρει να εξελιχθεί και να συνεισφέρει ένα κλάσμα έστω απ’ όσα προσέφερε η αλέκα, το έργο του θα είναι απολύτως πετυχημένο.

Και ντάμπα-ντούμπα και ντάμπα-ντούμπα
Θα τους τρελάνουμε με γραμματέα κουτσούμπα

58 σχόλια:

  1. το συνθημα πιο ...ευηχα:και νταμπα-ντουμπα και νταμπα-ντουμπα θα τουs τρελλανουμε με γραμμματεα τον κουτσουμπα!
    για την αλεκα δεν θελω να μιλησω υπο την συναισθηματικη φορτιση του προσφατου του γεγονοτοs.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δίκιο έχεις απολιθωμένε. Ξεχνάς όμως κάτι: Ποιόν-αν είχε στείλει η ΚΟΒ του στην Μ. Βρετανία κάνοντας έρανο μεταξύ των μελών γιατί δεν μπορούσαν να αντέξουν τον πανικό του/της όταν ξέσπασε η εξέγερση του Πολυτεχνείου 1973;

    Ν.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @απολίθωμα:

    1) Υπάρχει ένα σοβαρό σφάλμα στην ανάρτησή σου: η πρώτο φωτό είναι της κ. Δαμανάκη στα νιάτα της και όχι της Αλέκας. Το ίδιο λάθος με σένα αναφορικά με τη συγκεκριμένη φωτό έχει γίνει κατ' επανάληψη από διάφορα μπλογκ όλου του πολιτικού φάσματος.

    2) Το έχω ξαναγράψει εδώ: η Αλέκα είναι η σημαντικότερη φυσιογνωμία του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος σήμερα. Είμαι σίγουρος ότι οι ιστορικοί του μέλλοντος θα την κατατάξουν στις διαχρονικά μεγάλες μορφές του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος.

    3) Υπό την έννοια αυτή, η αποστολή του σ. Κουτσούμπα είναι δύσκολη γιατί η σύγκριση με την Αλέκα θα είναι αναπόφευκτη. Όμως ο σύντροφος έχει όλα τα εχέγγυα για να πετύχει: πριν απ' όλα τις συλλογικές επεξεργασίες του Κόμματος όπως αποτυπώθηκαν στο συνέδριο. Παραπέρα, και η ίδια η προσωπική του πορεία δίνει όλες τις εγγυήσεις ότι θα πετύχει. Προσωπικά πιστεύω ότι ήταν η καλύτερη επιλογή, από τη στιγμή που αποφασίστηκε η αντικατάσταση της Αλέκας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η Αλέκα έκανε μια τυπική γυναικεία δουλειά, αναβαθμισμένη σε κλίμακα μεγέθους και πολυπλοκότητας πολιτικού κόμματος.
    Συμμάζεψε το ΚΚΕ!

    Υ.Γ
    Όταν είπε εκείνο το περίφημο:
    "ο λαός να διορθώσει την ψήφο του", που ξεσήκωσε όλους τους υποκριτές, είχε κάθε δικαίωμα να το πεί.
    Αν δεν είχε δικαίωμα να το πει η Αλέκα, τότε ποιος άλλος το είχε?
    Και, κατά τη γνώμη μου, δεν την υπερασπιστήκαμε όσο επιθετικά έπρεπε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. κατά τη γνώμη μου η Αλέκα ήταν και είναι πρότυπο κομμουνιστριας. αυτά που έχει προσφέρει στο κόμμα από όλες τις χρεώσεις είναι τεράστιας σημασίας. επίσης ως ΓΓ στάθηκε οπως θα ζήλευαν πολλοί ΓΓ ΚΚ. ανέλαβε το κόμμα στις ανατροπές και κατάφερε να είναι το ΚΚΕ το μοναδικό ΚΚ στην ευρωπη που δεν απώλεσε τα χαρακτηριστικα του. στο διεθνές κίνημα η προσφορά της καθρεπτιζεται στην προσφορά του κόμματος αυτά τα 20 χρόνια... είναι κρίμα που χρεώθηκε όχι από τον κόσμο εντός και γύρω από το κκε τόσο, όσο από τον παρά έξω κόσμο την εκλογική πτώση του Ιουνίου. αν θέλετε το ότι στο προηγούμενο συνέδριο παρέβλεψε την δική της επιθυμία να αντικατασταθει και συνέχισε όπως πρότεινε η κ.ε. και ήπιε το ποτηριον του χλευασμού απο τον καθε λογης κονδυλοφορο των αστων για το κομμα και το κινημα αυτο ειναι που τηνκανει προτυπο κομμουνιστριας αδιαφορησε για την προσωπικη της υστεροφυμια , το εγω παντα το εβαζε κατω αποτο συλλογικο συμφερον. σιγουρα ο ιστορικος του μελλοντος θα της χαρισει μια περιοπτη θεση οπως της αξιζει. αν και νομιζω οτι ακομα και τωρα εχει ακομα να δωσει απο οπου χρειαστει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σεχτάρ ο Τρομερός15 Απριλίου 2013 στις 9:45 μ.μ.

    anonymous anonymous,
    Ούτε την Δαμανάκη, ούτε την Αλέκα ξέρεις και κόβεσαι και από γκαγκεμπίτης γιατί εσύ μπορείς να μας κάψεις σε καμιά σοβαρότερη περίπτωση. Καμία σχέση!
    ----------------------
    Η Αλέκα, Κάπταιν, ήταν μια καλή Γ.Γ., κράτησε το Κόμμα σε δύσκολη εποχή, με αυταπάρνηση και μαχητικότητα υποδειγματική, και επίσης με βαθειά πίστη στις εσωκομματικές διαδικασίες, χωρίς εγωϊστικές μικρότητες. Δεν νομίζω πως είχε την μεγάλη φώτιση, δυσκολεύομαι να πιστέψω, πως το '91 πήγε το αγαλματάκι του Ηρακλή στον Στιγματισμένο εν γνώσει της πως το κόμμα έκανε λάθος. Οτι θα εκτελούσε το οποιοδήποτε κομματικό καθήκον, άρα και αυτό, δεν το συζητάω, νομίζω όμως πως πίστευε ταυτόχρονα πως αυτό ήταν και σωστό. Η Αλέκα δεν νομίζω πως ήταν ο ηγέτης, που μπορούσε να βγεί μπροστά από το Κόμμα, μιλάω για τις εσωτερικές καταστατικές συζητήσεις/διεργασίες. Και το λέω αυτό γιατί, κατ' εμένα, αυτή την 20-ετία το Κόμμα έκανε κάποια σημαντικά βήματα προς τα εμπρός, που θέλανε τόλμη και "ριζοσπαστισμό", αφήνοντας πίσω πολλά "καθιερωμένα" μιάς ολόκληρης 40-ετίας. Εσπρωξε η κομματική βάση; Σε σημαντικό βαθμό θα έλεγα, έχοντας παρακολουθήσει τον ανοιχτό διάλογο στα τελευταία συνέδρια. Εσπρωξαν και πρωτοπόρα στελέχη; Ισως, οι "απομέσα" θα ξέρουν καλύτερα. Σημασία έχει πως, έστω και κρατώντας τις ισορροπίες για την συνεκτικότητα του στρατεύματος, μπόρεσε να ξεγεννήσει το καινούργιο, κι αυτό επίσης της πιστώνεται.
    Α, και κάτι άλλο: Εχω την αίσθηση, πως σε κάποιες δύσκολες φάσεις με προβοκάτσιες του εχθρού, όπως η Πρυτανεία του '95, ο Δεκέμβρης 2008 και η πλατεία Συντάγματος 10/11, πρέπει να έπαιξε ρόλο η γυναικεία της πρακτικότητα και μακροθυμία, αποφεύγοντας παρορμητικές αντιδράσεις, στις οποίες συνήθως είμαστε επιρρεπείς εμείς οι άνδρες, σαν ατελές φύλο.
    Για τον Κουτσούμπα, έχω να πω, ότι σε σύγκριση με τους αντιπάλους του αστούς (και εξωκοινοβουλευτικούς) αρχηγούς υπερέχει σαφώς: Ούτε πλούσιοι μπαμπάδες, ούτε κληρονομημένες "ακτινοβολίες", ούτε ΜΜΕ, ούτε πολιτικός σαλταδορισμός. Είναι ένας αγωνιστής. Του αξίζει κάθε βοήθεια, και σαν Γ.Γ. του ΚΚΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν θέλετε λέει κι ο Κουτσούμπας αβέρτα. Δες εδώ:
    http://www.youtube.com/watch?v=43Zxgigb_yU&feature=player_embedded

    Κουτσουμπικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΤΙ ΛΕΤΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ. Η ΑΛΕΚΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ. ΕΔΩ ΠΟΥ ΤΑ ΛΕΜΕ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κι εγώ θεωρώ πως ήταν η καλύτερη δυνατή επιλογή ο Κουτσούμπας. Τώρα θα μου πεις ποιος είμαι εγώ για να κρίνω. Ε, έτυχε να έχω και μια πολύ μικρή και ασήμαντη κοσμοιστορικά προσωπική εμπειρία, η οποία όμως για μένα λέει πολλά. Αν και δεν είναι της ώρας. Συμφωνώ απόλυτα με την εκτίμηση για το ρόλο της Αλέκας σε κρίσιμες καμπές του παγκόσμιου κομμουνιστικού κινήματος. Αν και θεωρώ πως η εκτίμηση θα είναι πιο ολοκληρωμένη στο μέλλον οπότε και θα λάβει μια ιδιαίτερη θέση στο βάθρο των πιο αξιόλογων ηγετών, με δεδομένο και το επίπεδο της ταξικής συνείδησης της εποχής.
    Youkali

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λοιπόν θα σας πω την λύση του κουίζ.
    Αυτός που την είχε κοπανήσει στο Λονδίνο μεσούσης της εξέγερσης του πολυτεχνειου 1973 ήταν η... Αλέκα παπαρήγα.
    Ρωτήστε τον οποιοδήποτε Κουκουέ της γενιάς του πολυτεχνείου.

    Κάποιος ανόητος είπε ότι είναι ο Λένιν του 21ου αιώνα....
    Έλεος λέμε.

    Φυσικά Κουτσούμπας 4 ever αν και μου φαίνεται μεταβατικός.

    Ν.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κλινω το γονυ στη μεγαλη Κυρια.

    γ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ωραία ήτο η ανασκόπηση της κομματικής ζωής της Αλέκας, αλλά δεν ήταν κατά τη γνώμη μου η κατάλληλη ώρα. Η γυναίκα έχει να προσφέρει πολλά ακόμη.
    Κάποιες παρατηρήσεις σχετικές αλλά
    και άσχετες
    Δρόσου λοιπόν το επίθετο και όχι Παπαρήγα. Αλήθεια πως η θιασώτης του γυναικείου κινήματος, η Αλέκα ντε, πήρε το όνομα του ανδρός της του καθόλα άξιου Θανάση Παπαρήγα; Μη μου πείτε ότι το έκανε για να τιμήσει το πατέρα του Παπαρήγα; Γιατί δεν έφτανε ο Θανάσης ,τα παιδιά του κλπ; Αδιερεύνητο αφού έστω και μια φορά θ' άφηνε τ' όνομά της να φανεί. Την ίδια απορία εχω και με τη Μπακογιάννη. Που ενώ έχει όνομα, έχει άλλον άντρα αυτή εκεί, χρησιμοποιεί του Π. Μπακογιάννη. Κακίες θα μου πείτε τώρα.
    Άλλη παρατήρηση
    Ο Πρετεντέρης και οι συν αυτόν ουδέποτε κατηγόρησε την Παπαρήγα. Μια χαρά δίπλα στο σύστημα στάθηκε το Δεκέμβρη του 2008 με τη δήλωσή της " στη δική μας επανάσταση δε θα σπάσει ούτε ένα τζάμι" Μια χαρά υμνούσαν τότε τα αστικά ΜΜΕ, το ΚΚΕ για τις οργανωμένες και περιφρουρημένες πορείες του. Μια χαρά αποτελεί εμπόδιο για οποιαδήποτε αλλαγή του πολιτικού σκηνικού η πολιτική που χάραξε η Παπαρήγα. Το "σιδηρά κυρία" είναι για αυτούς το καλύτερο κοσμητικό. Δεν το θεωρούν κακό. Γι αυτό και το αποδίδουν. Τιμητικό είναι γι αυτούς!
    Τρίτη παρατήρηση
    Θαυμάζω όταν αρχικώς τα μέλη του ΚΚΕ θεωρούν την προσωπικότητα κατώτερη της συλλογικότητας ,αλλά εκπλήσσομαι όταν ανακαλύπτουν την αξία προσωπικότητας.
    Ναι την Παπαρήγα θα τη κρίνει η Ιστορία. Ελπίζω το Ι να είναι κεφαλαίο και όχι μικρό ως αποτέλεσμα ψηφοφορίας σωματος που θα επικυρώνει τη συγγραφή του γ΄τόμου της ιστορίας του ΚΚΕ!!!

    Τέταρτη παρατήρηση και κριτική
    Αυτή η ανάρτηση είναι αφιερωμένη στην Αλέκα.
    Ο σοσιαλιστικός ρεαλισμός βέβαια και η σοσιαλιστική προοπτική της ανάρτησης επιβάλλει κατ'ουσίαν το άσμα:
    "Και ντάμπα-ντούμπα και ντάμπα-ντούμπα
    Θα τους τρελάνουμε με γραμματέα κουτσούμπα"

    Ελπίζω οι στίχοι γιατί όχι και η ανάρτηση καλή είναι σύντομα να συνεχιστούν σε μορφή διηγημάτων(ως ιδεολογική επιμόρφωση για την ιστοριά μεγάλων ηγετών του Κομμουνιστικού κινήματος) στο Ριζοσπάστη σε συνέχεια εκείνων για τον κατά λάθος (άτιμη κενωνία)δολοφόνο αστυνομικό και τη Ρηνιώ που έδωσε το μεροκάματο συνδρομή στο κόμμα.

    "Οπορτουνιστικό απολίθωμα"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ας λύσουμε με την ευκαιρία και κανα; σταυρόλεξο
    Ποιος ηταν ο παλιάτσος που έβαλαν στο Α" νεκροταφείο να μιλήσει αφου αποχώρησαν ο Χ.Φ και η Α.Π. και που.. εκμεταλλευόμενοι μια τετοια ιστορικη στιγμή φέρθηκαν.σαν να ηταν σε τσίρκο .. Τα ζωα

    κουσιατε ναζνταροβια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Οπορτουνιστικό κατσίκι .12.02...Αυριο εχει απεργία ,ξερειςε τι λεω .Να έρθεις μια και τα λες ωραια να μας τα πεις και απο κοντα στο λιμανι..?
    απο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Α, όλα κι όλα! Η Ρηνιώ είναι ένα από τα αριστουργήματα της προλετκουλτ.

    Να έχουμε υπ όψιν μας ότι το ΚΚΕ και η ΚΝΕ διαλύονται αυτή τη στιγμή και αυτό είναι επίτευγμα της ηγετικής ομάδας υπό την χαρισματικη Αλέκα.

    Σε λίγο καιρό θα δούμε τρομερές αλλαγες. Θα αλλάξουν ονόματα και σύμβολα.

    Ν.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Απολίθωμα, ωραίο και αγαπησάρικο το κείμενό σου. Η Αλέκα βγάζει τέτοια συναισθήματα. Και ήθος. Λάμπει στη Βουλή. Με υψηλό επίπεδο αντιπαράθεσης, χωρίς κλισέ, ψευτομαγκιές, και εξυπνακισμούς. Μεγάλη κληρονομιά αφήνει στον Κουτσούμπα.

    Στον γ της 15 Απριλίου 2013 - 11:23 μ.μ. Ναι ρε μεγάλε. Μην ακούς τι λέμε. Κατά βάθος, ξέρεις τι διασυνδέσεις είχε με το Σύστημα; Πράκτορας του ιμπεριαλισμού είναι. Αν θες να μάθεις λεπτομέρειες τρέχα στο Lenin Reloaded. Ολόκληρη συνωμοσία αποκαλύψαμε χτες με κάτι τρολοδύτες φιλαράκια σου. Αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι εσύ είσαι ιδιαίερα παρατηρητικός. Με άφησες άναυδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Όσοι κάνουν κριτική στην Α.Παπαρήγα από τα αριστερά, θα πρέπει να ξέρουν πως αν δεν υπήρχε το ΚΚΕ τη δεκαετία του'90,τότε οι ίδιοι θα έψαχναν βιβλία του Μαρξ (ή του Μπακούνιν ακόμα) σε παλαιοπωλεία, όσο περίεργο κι αν φαίνεται αυτό.
    Ας ρωτήσουν και τους συντρόφους τους στη Δ.Ευρώπη.

    υπογραφή
    Πιστός στις αποφάσεις του κάθε 14ου συνεδρίου (όταν η ελπίδα ξαναγεννιόταν)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @απο 12.17
    Εγω να σας τα πω κι από κοντά,εσείς θα καταλάβετε ή θα τραγουδάτε το "νταμπα ντούμπα";

    "Οπορτουνιστικό απολίθωμα"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΝΚ, πάντα ήθελα να συναντήσω -έστω και όχι από κοντά- την έγκυρη πηγή του φώτη παπούλια. Χαρά μου που σε γνώρισα.

    Κι όμως. Η γυναίκα της φωτογραφίας είναι τόσο αλεκόφατσα, που ακόμα κι ένας ανώνυμος στο τετράγωνο δε δικαιολογείται να μπερδεύεται και να τη συγχέει με τομαράκι-α.

    @Οπορτουνιστικό απολίθωμα
    Η αλέκα παντρεύτηκε καμιά εικοσάρα χρόνια πριν από τη μπακογιάννη, με διαφορετική νομοθεσία, που την υποχρέωνε να πάρει το επίθετο του ανδρός. Η ντόρα το κράτησε για να κάνει πολιτική καριέρα. Έχει πολύ μεγάλη διαφορά, δε βρίσκεις;
    Κι ω ναι, η προσωπικότητα έχει μεγάλη αξία, αλλά είναι κατώτερη της συλλογικότητας. Τι θαυμασμός κι έκπληξη για όποιον ανακαλύπτει τα αυτονόητα.
    Τα άλλα που λες είναι κατηγορίας ντάμπα-ντούμπα, και δε μπορείς να ελπίζεις σε καλύτερη απάντηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Προσωπικά δεν θα ξεχάσω πριν καιρό (αν δεν κάνω λάθος στις εκλογές του 2009) όπου είχες βάλει προς ψηφοφορία μια λίστα με προτεινόμενα συνθήματα για το ΚΚΕ εν όψη των εκλογών. Είχα ψηφίσει το : "Αλεμάο, Καρέκα, Ντιέγκο και Αλέκα" αλλά δεν θα ξεχάσω και το φοβερο: "Εμπρός κολίγα, τώρα Παπαρήγα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γ.Ρ.

    μετα το "φουλ του ρηγα αλεκα παπαρηγα"
    θα αρχισουμε να λεμε:

    μπροστα σου ο αλεξης κανει τουμπα,ρε κουτσουμπα ρε κουτσουμπα.

    αντε σιδιροκεφαλος ο σφος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Η μέγιστη συμβολή της Αλέκας είναι ότι με ελάχιστα κατάφερε πάρα πολλά. Χωρις την βεβαιότητα που εξασφαλιζε επι 70 χρονια η παρουσια της ΕΣΣΔ καταφερε να διατηρησει τα επαναστατικα χαρακτηριστικα του ΚΚΕ Αναμετρηθηκε με τις ρεφορμιστικές αυταπατες κι εντος του κομματος που θα μας ειχαν μετατρεψει σε έναν πιο φωνακλα συριζα καθως και με τις αιτιες της καπιταλιστικης παλινορθωσης. Σημερα εστω και χλευαζοντας ακομη και οι εχθροι μας (και οι ασπονδοι φίλοι) μιλανε για την λαικη εξουσια σαν πιθανό ενδεχομενο ενώ η δραση των μελων και των φιλων του Κομματος συντελει το να αφαιρουνται οι τσιμπλες της διαχειρησης από πολλα ζευαρια ματια Το ΚΚΕ καταφερε να αντισταθει και να μην υπογραψει τη νεα Βαρκιζα που αναζητουν τα αποπαιδια του καπιταλισμού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ποιος φώτης παπούλιας, ιντελιτζενς σέρβις λέμε!

    Απολιθωμένε είναι πικρή η αλήθεια για τον θηλυκό Λένιν. Εσύ είσαι στο πρώτο στάδιο, της άρνησης.
    Το είχε πει ο σχωρεμένος Κάππος που ήταν ο καθοδηγητής της. Το επιβεβαίωσε εμμέσως και ο Μίμης Ανδρουλάκης λίαν προσφάτως.

    Απορώ πάντως που ένα τόσο μέτριο άτομο σαν την Αλέκα εκθειάζεται τόσο, όχι μόνο από εσένα αλλά και από άλλους "ασθενείς". Δύο τινά συμβαίνουν: Ή τρολλάρετε ασύστολα, ή ...στα αλήθεια την θαυμάζετε οπότε ισχύει η ρήση με τους τυφλούς και τον μονόφθαλμο.

    ΝΚ




    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανδρέα, μπορούμε να συγκεντρώσουμε εδώ προτάσεις και συνθήματα για το νέο γραμματέα και να τα θέσουμε με νέα ψηφοφορία στην κρίση του κοινού

    Όχι νκ, δε σου το 'χω για πράκτορα. Εκτός από το σέρβις απαιτεί και το ιντέλιτζενς βλέπεις. Μέχρι πηγή του παπούλια μόνο. Διαλύονται η κνε και το κουκουε, μετριότητα η αλέκα αλλά μονόφθαλμη μες στους τυφλούς που θα τη διαδεχτούν. Κακής ποιότητας νουβέλα από το ίδιο generator με του φώτη.
    Τιμάμε την αλέκα για τη στάση που κράτησε σε πολύ δύσκολους καιρούς για το κομμουνιστικό κίνημα, αλλά κι ως άνθρωπο για τη λαϊκότητα και τον χαρακτήρα της. Εάν δε μπορείς να το καταλάβεις, τι να γίνει, θα ζήσουμε χωρίς την κατανόησή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Απολιθωμένε δεν πειράζει.

    Ούτε η Αλέκα Παπαρήγα δεν την κοπάνησε στην Αγγλία
    Ούτε ήταν με τους ανανεωτικούς το 89.
    Ούτε συνεχάρη τον Γκορμπατσόφ για το ηράκλειο έργο του μαζί με τον Τριγάζη το '91.

    Δεν είπα τυφλό τον Κουτσούμπα, κάθε άλλο. Τυφλοί είναι οι ασθενείς φανς της Αλέκας. Ο Κουτσούμπας θα χρεωθεί όμως την de facto διάλυση του ΚΚΕ που έχει ήδη ξεκινήσει από τις ΚΟΒ και τις κνίτικες οργανώσεις.

    ΝΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Δεν πειράζει νκ, (νι φορ νοστράδαμος).
    Ουδείς προφήτης στον τόπο του. Αλλά εσύ τα 'λεγες και μια μέρα, θα το δούμε, θα δικαιωθείς.
    Η διάλυση άρχισε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Νέα ήθη και έθιμα με εντολή Κουτσούμπα,
    κάθε πρωί στον Περισσό όλοι χορεύουν ζούμπα

    Πρέπει να χάσουνε κιλά, είναι γραμμή Κουτσούμπα,
    πιάσανε χτες το Σοφιανό να τρώει κρυφά γαρδούμπα

    Απαγορέψαν τα γλυκά μ'απόφαση Κουτσούμπα,
    μόνο στη μαύρη αγορά υπάρχει πια τουλούμπα

    Επί Αλέκας τρώγανε ζεστή λουκανικούμπα,
    αλλά τελειώσανε αυτά στην εποχή Κουτσούμπα,
    είναι σαφώς του κόμματος η πρώτη κωλοτούμπα

    Οι Αγιεκμπένι δεν γιορτάζουνε ποτέ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. 1. Και νέο ΠΓ της κετουκέ, χωρίς αλέκα -αναμενόμενο- και χωρίς τον στέφανο λουκά.

    http://902.gr/eidisi/politiki/14607/eklogi-toy-politikoy-grafeioy-tis-ke-toy-kke

    2. Ωωω! Φαϊτκλαμπική συγκίνηση. Μεγαλείο.
    Μένουν προς αξιοποίηση για ρίμες: ρούμπα, αρούμπα, θρούμπα, καλούμπα και μερικά ακόμα. Και ό,τι άλλο τελειώνει σε τονισμένο "ου" και ριμάρει με το κουτσού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Δηλαδή ρε Μπρεζνιεφικό Απολίθωμα περιμένεις να συνεδριάσει το Πολιτμπυρό και να εκδώσει ανακοίνωση που να λέει: "Συντροφοι έχουμε χάσει τα αυγά και τα πασκάλια;"

    Για να μην θυμηθώ πως πίστευαν κάποιοι (όπως και η Αλέκα) πως ο Μιχάλης Γκορμπατσόφ θα οδηγήσει την ΕΣΣΔ στον 21ο αιώνα...

    Διατηρείς μια στοιχειώδη (στοιχειώδικη) επαφή με την πραγματικότητα;

    Αυριο είναι οι φοιτητικές εκλογές και θα με θυμηθείς. Εσείς όμως το χαβά σας. Αν βολέυει το αποτέλεσμα, τότε "επιβεβαιώνεται η γραμμή μας" Αν όχι τότε έχουμε "εκλογικές αυταπάτες που θα πρέπει να εξαλειφθούν"

    Διαλέγεις και παίρνεις κάθε φορά.

    ΝΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Κατά την γνώμη μου, τα συμπεράσματα για τις θέσεις και τα πεπραγμένα της γγ, θα έπρεπε να ενταχθούν στα πλαίσια μιας συνολικότερης συζήτησης - αποτίμησης του περασμένου Προγράμματος στο παρόν -προγραμματικό- Συνέδριο.
    Πέρα από την πλάκα, δεν μπορείς να κρίνεις μια πορεία τόσων χρόνων απλοικά.. (και στο κάτω κάτω δεν είμαστε κόμμα προσώπων..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. 1991 κκε 4,56
    2012 κκε 4,37

    όλα τριγύρω αλλάζουνε
    και όλα τα ίδια μένουν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ρε δεν το εγραψα ειρωνικα. Κουλαρετε ορισμενοι. Που στο διαολο βγηκαν αυτα τα συμπερασματα;

    γ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Το κολατσιό είναι λιτό: μία ελίτσα θρούμπα,
    μετάνιωσαν που έβγαλαν το Μήτσο τον Κουτσούμπα

    Οι Αγιεκμπένι δεν γιορτάζουνε ποτέ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Πολλά συγχαρητήρια, σύντροφε Αγιεκμπένι!

    Με Ιβάν και με Κουτσούμπα
    Θα 'ρθει τρόπαιο στην Τούμπα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Μια φορά κι έναν καιρό μια αλεπού πεινασμένη τριγυρνούσε ψάχνοντας να φάει κάτι. Σε κοντινό λιβάδι έβοσκε ένα κοπάδι πρόβατα. Η αλεπού παρατήρησε ανάμεσα στα πόδια ενός ζώου ένα κομμάτι κρέας να κουνιέται έτοιμο να πέσει. Η δόλια είχε δει τα ΑΡΧΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΡΙΑΡΙΟΥ... Ακόμα περιμένει να πέσουν....

    ...αφιερωμένο σε όλους τους ΚΚΕδολόγους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. -Κόμμα μοντέλο το κάνατε μπουρδέλο
    -ΟΟΟ ΕΕΕ αλλιώς ονειρευόμαστε εμείς το ΚουΚουΕ
    -Εκεί εκεί έξω απ΄τη βουλή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Πολυ πικρα απ'την κουκουεδολογια. Ξυδι. Ταχουμε πει: 95 χρονια κομμα. Τσουζει. Μαγκες θαχετε πεθανει και θα παταμε στους ταφους σας. Παρτε το χαμπαρι. ΑΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Σχετικά με την πρώτη φωτό της ανάρτησης να ξεκαθαρίσω ότι όπου την έχω δει αναφέρεται στην Αλέκα. Δεν ξέρω για ποιο λόγο όμως μού έχει καρφωθεί ότι είναι η κ. Δαμανάκη. Οπωσδήποτε η γνώμη του Σεχτάρ είναι βαρύνουσα μια και είναι ηλικιακά πιο κοντά στην Αλέκα από μένα.

    Όσο για τον παλιάνθρωπο που πέταξε λάσπη για δήθεν φυγή της Αλέκας στο Λονδίνο τις μέρες του Πολυτεχνείου, θέλω να πω πως πρέπει να ντρέπεται για την κατάντια του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Για τους αγράμματους που εξισώνουν εκλογικά ποσοστά (4,5 το 1991 - 4,5 και το 2012), να θυμίσω πως στο μαρξισμό εκτός από την ποσότητα υπάρχει και η ποιότητα. Αλλά και η άρνηση της άρνησης... ΖΩΑ!!!
    Ιδιώνυμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Κάτι σχετικά άσχετο: με αφορμή το μήνυμα των FARC-EP προς το ΚΚΕ, έψαξα λίγο και είδα πως κι αυτοί οι ξεδιάντροποι έχουν λέει στόχο να πάρουν την εξουσία. Αμάν αυτό το ΚΚΕ ρε παιδί μου που έχει ξεκόψει από τις παραδόσεις του κομμουνιστικού κινήματος...
    Ιδιώνυμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. @Tαξική αντεπίθεση:

    Δηλαδή θες να μας πεις ότι το ΚΚΕ είναι @@?

    Αφιερωμένο: Η τελευταια παρέλαση της ΕΣΣΔ
    https://www.youtube.com/watch?v=LW9NO_yxxoo

    Με την γνωστή σοβιετική μεγαλοπρέπεια εορτάζεται η 73η επέτειος από τ το 1917

    Προβοκάτορες και νοστράδαμοι σοβιετολόγοι είχαν προβλέψει από χρόνια ότι θα καταρρεύσει η ΕΣΣΔ.

    ΝΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. ΝΚ το κόμμα διαλύεται. Με έπεισες, έχεις ατράνταχτα επιχειρήματα, είσαι ο μέγας νοστράδαμος, στον κόσμο άλλος κανένας. Θα σε θυμηθώ στις εκλογές αύριο, όταν πέσει η τροία -γιατί εσύ τα λεγες-, σαν τρελό φορτηγό, όπως θέλω εγώ, με τα μάτια κλαμμένα. Αν πάμε καλά είναι επειδή διαλύεται η πασπ πριν το κκε, αν όχι τότε δικαιώνεσαι για πολλοστή φορά, διαλέγεις και παίρνεις. Και αν δε βελτιώσεις δραματικά το στιλ σου, βλέπω να παίρνουν άδοξο τέλος οι τόσο μα τόσο καίριες παρεμβάσεις σου στο μπλοκ. Μπορώ να κάνω και εγώ προβλέψεις. Και οι δικές μου συνήθως βγαίνουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Ορέ σύντροφε Βασίλη τι το βάζεις αυτό το τρόλ τον νκ και κάτι άλλους? Μειώνει και την προσπάθειά σου και το επίπεδό σου. Βρώμικα σιχαμένα υποκείμενα. Χαλασμένοι μέχρι το μεδούλι . Αηδιάζουν όσους έχουν τη διάθεση να σερφάρουν σε ένα ποιοτικό μπλοκ. Σου κόβουν, δε σου προσθέτουν επισκεψιμότητα τέτοιοι σχολιασμοί. Άλλο η πλάκα και άλλο η βρομιά. Άλλο η αντιπαράθεση διαφορετικών απόψεων και άλλο η χολή, το ψέμα και η ύβρης. Δε συμφωνώ καθόλου με την άποψη «ο καθένας κρίνεται». Δουλεύουμε σα σκυλιά όλη μέρα, προσπαθούμε επίπονα να βάλουμε ένα λιθαράκι για την επανάσταση, και την ώρα της χαλάρωσης έρχεται ο υπόνομος και σε χαλάει. Τι επιχειρήματα να αντιπαραθέσεις στον Άδωνι και στον Πάγκαλο. Μπάστα ορέ σύντροφοι. Έλεος. ..RED...GO...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Εγώ ήξερα το άλλο, με τον τύπο που παραμέριζε τα αρχίδια του γαϊδάρου, για να δει απέναντι το ρολόι στο καμπαναριό, κι ο άλλος απορούσε πώς ήξερε τη σωστή ώρα;
    Άραγε πότε είναι η σωστή ώρα για επανάσταση και πόσα αρχίδια πρέπει να παραμερίσουμε για να την δούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Κουβέντα για αρχίδια ή αρχίδια κουβέντα; Αρχίζει και θυμίζει επικίνδυνα καταμέτρηση φοιτητικών στο εμπ, μέρα που'ναι...

    mariori

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. έχω αρχίσει να συμπαθώ το Demis...

    ΡΓ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Ehc, η κε του μπλοκ έλαβε το μήνυμά σου για το μαΐλη και "τον χαζούλη το μεντρέκα" αλλά δεν πρόκειται να το δημοσιεύσει. Ευχαριστούμε για την προσπάθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Tσούζει τσούζει τα 95 χρόνια αλλά αυτή η φωτό στη σ. 24 του κυριακάτικου ριζου με τα βοθρολύμματα τον μιχαλολιακο αδερφό και το μεϊμαράκη στη πρώτη σειρά είναι αποκαλυπτική για το αν το κκε είναι επαναστατικό κόμμα.

    Αν ήταν επαναστατικό κόμμα θα τους είχε σπάσει τα πόδια με το που πήγαιναν να μπουν δεν θα τους καλούσε απο πριν.
    Έτσι συμπεριφέρονται οι επαναστάτες στους λούμπεν ακροδεξιούς ολιγάρχες.


    κομμαντο καλοκαιρινης εντροπιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Θέλω να θέσω μια άποψη κάτι αλλά μάλλον είναι σκόπιμο να κάνω μια μικρή εισαγωγή.
    Είμαι απ τους τακτικούς, και φανατικούς κατά κάποιον τρόπο αναγνώστες του ιστολογιου, χωρίς να είμαι φίλος του κόμματος, ούτε φίλος του κουμμουνισμού, το αντίθετο μάλιστα.
    Αλλά παρακολουθώ τον χώρο με ενδιαφέρον και την ιστοσελίδα αυτή συγκεκριμένα, χρόνια τώρα. Έχω κάνει ελάχιστα σχόλια όλο τον καιρό αυτό, πότε όμως επί του πολιτικού, εκτιμώντας το πνεύμα και τον σκοπό του ιστολογιου. Τα ελάχιστα σχόλια μου πάντα είχαν να κάνουν με αλλά, μη πολιτικά θέματα, πχ μια μετάφραση που έκανα απ τα αρχαία και μ έδωσε εύσημα κάποιος απ την Βαλτική νομίζω.
    Ας μου επιτραπεί, να κάνω ένα και μόνο πολιτικό σχόλιο, δεδομένου ότι εκτιμώ ότι είναι ένα κομβικό σημείο για το ΚΚΕ, και μάλλον θα είναι το τελευταίο για αρκετά χρόνια ίσως.
    Δυστυχώς, για το ΚΚΕ, έχασε μια λαμπρή ευκαιρία να βρεθεί κοντά στον κόσμο, και το λέω έχοντας βαθιά πείρα και γνώση του εργασιακού χώρου, όντας διευθυντής εργοστάσιου με πολλούς εργάτες. Κύριοι του ΚΚΕ, έχω προετοιμαστεί μια ζωή για να αντιμετωπίζω κουμουνιστές εργάτες, αλλά δυστυχώς οι εργάτες μου πλέων είναι Χρυσαυγητες. Λυπάμαι που το λέω. Το κόμμα σας έχει αποκοπεί τελείως απ τον κόσμο, και μάλλον δεν το έχετε πάρει χαμπάρι.
    Μιλούσα χθες μ ένα λιμενεργάτη, ρωτώντας τον αν έχει κάποια σχέση με το ΚΚΕ και μου λέει «αυτοί θέλουν να έχεις τσιμέντο για μυαλά». Έχετε χάσει τελείως τον παλμό τις κοινωνίας, και το χειρότερο όλων δεν το έχετε καταλάβει.
    Αυτό είναι κατόρθωμα της ηγεσίας του κόμματος που έως τώρα που αρνείται πεισματικά και δογματικά να δει την πραγματικότητα. Πεισμένο για την ορθότητα των δοξασιών του, έχει χάσει την πραγματικότητα και ένα κόσμο που άλλαξε και αλλάζει. Έλπιζα ότι με το 19ο κάτι θα αλλάξει. Αλλά όχι.
    Παρακαλώ δεχτείτε το σχόλιο ενός άνθρωπου που παρακολουθεί αποστασιοποιημένος την κοινωνία, και εγγονός κάποιου που έδωσε την ζωή του για το κόμμα σας.

    Κοσμοκαλόγερος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Λυσσάξαν οι αστοί-Δείτε εδώ να ξερνούν τον τυφλό αντικομμουνισμό τους:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_17/04/2013_517735

    Η κ. Παπαρήγα

    Η κ. Αλέκα Παπαρήγα εκπροσωπεί απόψεις και ιδέες οι οποίες είναι σε πλήρη αντίθεση με τις θεμελιώδεις αρχές της αστικής δημοκρατίας. Ως αρχηγός του ΚΚΕ καθιέρωσε πρακτικές διαμαρτυρίας που έκαναν ζημιά στη χώρα και τις αναπτυξιακές της προοπτικές. Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να αναγνωρίσει κανείς το γεγονός πως σε κρίσιμες στιγμές συμπεριφέρθηκε με ψυχραιμία και υπευθυνότητα, είτε στο Κοινοβούλιο είτε στις συσκέψεις των πολιτικών αρχηγών. Η κ. Παπαρήγα ανήκει, άλλωστε, σε μια γενιά πολιτικών ηγετών που είχαν ζήσει ιστορικά επεισόδια της σύγχρονης Ελλάδας και αντιλαμβάνονταν πλήρως τους κινδύνους που δημιουργούν οι υπερβολές και οι ακρότητες. Υπ’ αυτήν την έννοια, η αποχώρησή της από την ηγεσία του κόμματός της αφήνει ένα κενό το οποίο θα φανεί στον δημόσιο βίο –παρά το ότι παραμένει μέλος της Βουλής– ο οποίος δεν είναι και ό,τι καλύτερο έχει αναδείξει η σύγχρονη πολιτική ζωή του τόπου...

    επιμηθέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Γκουγκλαρω "επιμηθεας" κ δε βρισκω κανεναν αστο να καταγγελει τον ανατρεπτικο του ρολο. Ειναι που θα λουζεται με αζαξ

    γ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Φιλε κοσμοκαλογερε υπαρχουν πολλοι διευθυντες σαν κ σενα?Αν ναι, ετσι εξηγειται η μη αποστολη επιστολης απ το ΚΚΜονακο για το συνεδριο

    Σογιουζ



    Σογιουζ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Αγαπητο απολιθωμα πιστευα πως αφηνες τα τρολλ να σχολιαζουν για να αποκτησουμε ανοσια μεσω χρονιας εκθεσης. ο ανησυχων φερελπις Μανεσης, ομως, με εκανε να καταλαβω πως τους αφηνεις για να αυτογελοιοποιηθουν. Μαντροσκυλο βιομηχανου με ανησυχιες για το κομματικο ερεισμα. Πλεον τα τρολλ ειναι απελπισμενα

    Σογιουζ



    Σογιουζ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Αγιεκμπένι παραγγελιά: θέλω ρίμα με πατρίς λουμούμπα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Έλεος πια έλεος φτάνει. Με πολύ σεβασμό στην διαχρονική προσπάθεια της Αλέκας να κρατήσει το κόμμα σε ύπαρξη , γιατί αυτό ήταν το έργο της. και ΜΠΡΆΒΟ της που το πάλεψε. Μην μπερδεύουμε όμως τον σκοπό του ιστορικού αυτού κόμματος, με την αναγκαιότητα της ύπαρξής του. Ο σκοπός του ΚΚΕ ήταν να καλύψει το τεράστιο κενό που υπάρχει ανάμεσα στην εργατική τάξη και στο τραπεζικό σύστημα. Το κόμμα το κράτησε σε ύπαρξη και αυτό όντως μαρτυρά την αξία της πρώην Γ.Γ. Ο σκοπός όμως χάθηκε πια και αυτό φαίνεται απ την ύπαρξη αλλότριων μορφωμάτων τα οποία αγκαλιάζονται πολύ επιπόλαια από τον λαό, ο οποίος έχει εγκαταλειφθεί ματαίως στα αδίστακτα σαγόνια τους΄των μορφωμάτων εννοώ. Το ΚΚΕ άφησε μεγάλο καινό εγκαταλείπωντας τον σκοπό του, από φόβο μήπως χάσει τον κοσμικό του χαρακτήρα, προτίμησε να συναγελάζεται με το κύρος που το τάιζαν, μη μπορώντας να σταθεί δίπλα στον λαό είναι πια ένα καθόλα νόμιμο κόμμα. Τώρα τον κίνδυνο αυτό τον διεκδικούν άλλοι!... Είναι αδύνατον μετά από τόσα που έχουν περικόψει από τον λαό το κόμμα που τον εκφράζει να παραπαίει, μεταξύ mega & net tv. Η λύση είναι η θυσία και όχι το πάσι θυσία. ( με αγάπη Μ. Γ. πολιτικός αναλυτής )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Διαβάζοντας από το μακρινό μέλλον τα άρθρα του μπλογκ αυτά, μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι όλα έχουν γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από το 19ο συνεδριο μέχρι σήμερα(αν δει ποτέ κανείς το σχόλιο αυτό, καλησπέρα από το μαγευτικό 2024)
    Θ.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Η κε του μπλοκ είναι ανοιχτή σε κάθε σχόλιο που προσπαθεί να προσθέσει κάτι στην πολιτική συζήτηση
Αρκεί να έχει κάποιο διακριτό ψευδώνυμο ως υπογραφή.