Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017

Περί σεξουαλικής επανάστασης

Δημοσιεύτηκε στην Κατιούσα

Δε θυμάμαι σε ποιο βιβλίο του Μίσσιου ήταν. Τα βιβλία του έχουν το γενικό χαρακτηριστικό πως μοιάζουν αρκετά μεταξύ τους, σαν κεφάλαια ενός ευρύτερου βιβλίου, αλλά έχουν φθίνουσα πορεία. Όχι απαραίτητα από το κακό στο χειρότερο, αλλά σα να είπε ό,τι ενδιαφέρον είχε να μας πει εξ αρχής και μετά να τα ανακυκλώνει. Γι’ αυτό και πολλοί ξέρουν πχ μόνο το πρώτο βιβλίο (“καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς”) ή τα τρία πρώτα κι αγνοούν τα τελευταία. Ενώ το “ντομάτα με γεύση μπανάνας” πχ, που πρέπει να είναι το τελευταίο του, είναι μάλλον ανέμπνευστο, με αφορμή κάτι που θα μπορούσε ίσως να γίνει άρθρο, αλλά όχι βιβλίο.

Πρέπει να ήταν λοιπόν στα “κεραμίδια στάζουν”, αλλά μπορεί και όχι, που λέει ο Μίσσιος πως το ΕΑΜ -που είχε γενέθλια προχτές- κέρδισε τον κόσμο γιατί πρόβαλε ως όραμα όχι την κοινωνική ή την εθνική αλλά τη σεξουαλική απελευθέρωση. Κι έχασε ξανά τις λαϊκές μάζες, όταν πρόδωσε αυτό το όραμα και τις απογοήτευσε.

Εδώ θα χωρούσε εμβόλιμα μια παράγραφος για το… “νέο ΕΑΜ” που ενσάρκωνε διακηρυκτικά ο ΣΥΡΙΖΑ και μπορεί να μην έχει κάνει τίποτα απολύτως για την κοινωνική χειραφέτηση -ή ακόμα και για την εθνική απελευθέρωση, για όσους πιστεύουν πως είμαστε υποδουλωμένοι ως έθνος στους δανειστές- αλλά κρατάει τη σημαία της σεξουαλικής απελευθέρωσης και της κατάργησης των χρόνιων διακρίσεων που αφορούν τις έμφυλες σχέσεις και το σεξουαλικό αυτοπροσδιορισμό του καθενός.

Δεν ξέρω τι θα ψήφιζε σήμερα ο Μίσσιος, που στο τέλος της ζωής του, με βάση όσα έγραφε, έμοιαζε με αναρχικό οικολόγο, κι αν θα πίστευε πως ο λαός έβγαλε το ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση, γιατί τον συσπείρωσε το όραμα της σεξουαλικής απελευθέρωσης -αν και έχω την εντύπωση πως τα τελευταία του έργα άρχισαν να χάνουν σε έμπνευση, ακριβώς εξαιτίας της διάψευσης των προσδοκιών που είχε βασίσει σε αυτό το κομμάτι.

Αφενός όμως η μοναδική ελευθερία που ζει και βασιλεύει στις μέρες μας είναι αυτή του επιχειρηματία να εκμεταλλεύεται τους υπαλλήλους του, που θα μπορούσαμε να το θέσουμε και με σεξουαλικούς όρους: η αστική τάξη πηδάει -ενίοτε και κυριολεκτικά- την εργατική, χωρίς σάλιο και προφυλάξεις. Και το ζητούμενο προφανώς δεν είναι να γίνει το πήδημα πιο γλυκό ή να χαλαρώσουμε και να το απολαύσουμε, όπως προτείνει η σοσιαλδημοκρατία, αλλά να το καταργήσουμε.

Αφετέρου, η πολυδιαφημιζόμενη σεξουαλική επανάσταση έχει οδηγήσει θεωρητικά στη χαλάρωση των περιορισμών κι ένα είδος απελευθέρωσης, που μυρίζει όμως σκλαβιά από μακριά και φέρει έντονα τα σημάδια της προηγούμενης κατάστασης, όπως ο λαιμός του σκύλου που φορούσε για χρόνια κολάρο. Οι προλετάριοι δεν έχουν παρά να χάσουνε τις αλυσίδες τους και να τις κάνουν χειροπέδες και σεξουαλικά φετίχ.

Αυτά δε λέγονται δασκαλίστικα με υψωμένο δάχτυλο και εν είδει επιβεβαίωσης, αλλά για να κρατήσουμε ένα βασικό και πολύτιμο δίδαγμα: η σεξουαλική επανάσταση επήρθε με αστικούς όρους και δεν ήταν καθόλου επαναστατική, εφόσον δε συνδέθηκε με μια πραγματική επανάσταση. Με άλλα λόγια, το σύστημα είναι τόσο δυνατό και ευέλικτο, που μπορεί να να απορροφά και να ενσωματώνει τάσεις και κινήματα, που φαίνεται να αμφισβητούν βασικές πτυχές και χαρακτηριστικά του, αλλά αφήνουν άθικτα τα θεμέλια της κυριαρχίας του.

Ο καπιταλισμός μπορεί να γίνει τα πάντα και τα αντίθετά τους, να χρησιμοποιεί στο δικό του πλαίσιο και με τους δικούς του όρους το δίπολο “πουριτανισμός-απελευθέρωση” και να το παρουσιάζει ως πολυφωνία και ελευθερία επιλογής. Αλλά την ίδια στιγμή δεν αλλάζει στο παραμικρό τις σχέσεις των ανθρώπων, την αλλοτρίωση και την καταπίεση, την ιδιοκτησιακή λογική απέναντι στην -“απελευθερωμένη πλέον”- γυναίκα, που αντιμετωπίζεται ως σάρκα, αντικείμενο και σκεύος ηδονής. Αλλά αυτό δεν αφήνει ανεπηρέαστο -ή σε θέση ισχύος- το ανδρικό φύλο, που κρύει τις δικές του ανασφάλειες πίσω από το ρόλο του επιβήτορα.

Η σημερινή αστική κοινωνία είναι τόσο “απελευθερωμένη” από ταμπού, που το βασικό μέσο σεξουαλικής αγωγής-διαπαιδαγώγησης για τα παιδιά και τους εφήβους είναι το πορνογραφικό υλικό στο διαδίκτυο, μαζί με τα σεξιστικά πρότυπα που προωθούν. Οι διακρίσεις κι η ανισότητα έχουν “καταργηθεί” σε τέτοιο βαθμό, που οι γυναίκες πέφτουν σε καθημερινή βάση θύματα βιασμού, αλλά θεωρείται ότι συναινούν, ότι προκάλεσαν, το ήθελαν, ότι δεν πρέπει να ασκούν υπερβολικά το δικαίωμα της αυτοάμυνας, κοκ…

Το κείμενο αυτό γράφτηκε με αφορμή το θάνατο του Χιου Χέφνερ κι όσα ειπώθηκαν σχετικά, το νομοσχέδιο για την αλλαγή φύλου, την επικοινωνιακή μπάλα που προσπαθεί να παίξει με το θέμα ο Σύριζα και τα έμμισθα τρολ του στο διαδίκτυο, με το απαραίτητο τσουβάλιασμα κομμουνιστών και φασιστών (γιατί αλλιώς τι ΠΑΣΟΚ είσαι;) και πολλές περιπτώσεις βιασμών με δικαστικές αποφάσεις που βγάζουν λάδι τους δράστες.

Κι αν χρειάζεται κάποιο επιμύθιο στο τέλος, δεν είναι να αναθεωρήσουμε τι εννοούμε προοδευτικό και συντηρητικό ή να αντιπαραθέσω τη σεξουαλική απελευθέρωση στην κοινωνική, αλλά να δούμε πώς μπαίνει συγκεκριμένα στην πράξη, πότε μπαίνει ως προκάλυμμα για να αποκρύψει κάτι άλλο και πώς μπορούμε να αποφύγουμε από τη δική μας πλευρά τον κίνδυνο της ενσωμάτωσης στο σύστημα, που τα αλέθει όλα, σαν τον καλό μύλο της αντίδρασης…

51 σχόλια:

  1. Παντως πριν καλα καλα καταλαγιασει η σκονη απο το συμφωνο συμβίωσης ηρθε αυτο το νομοσχέδιο για να επικυρώσει αυτο το παραθυρακι που ανοιξε η προηγούμενη συζητη και ετσι να δικαιωθει πανηγυρικα η αποψη του ΚΚΕ που ελεγε ότι η συζήτηση και το νομοσχέδιο δεν εχει καμια σχεση με τη δηθεν προστασία των ατομικων δικαιωμάτων αλλα απο την παραπερα καταστρατηγιση αφενως των συλλογικών δικαιωματων και φυσικα το ζητημα της υοθεσιας παιδιων που πλέον μπήκε για τα καλα αφου με το τελευταίο νομοσχέδιο μπορεί με νομικιστικα κολπα να υοθετηθουν πλεον.


    ratm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παρακολουθησα και το παραλληρημα του γνωστό πλεον ατσαλινου ξερολα εναντίον του Δελλη υποθετω μιας και τον αποκαλουσε Γιαννα και Γιαννακη.
    Το οτι η ημιμάθεια σε συνδυασμό με ένα τεράστιο ΕΓΩ τον οδηγησε να γραφει πολιτικες αρλουμπες και να βιαζει την πολιτική οικονομια και την κοινη λογική εννιοτε το χα διαπίστωσει αλλα πλεον με την αποδοχη του κοινωνικού φυλου που "υπάρχει" οσο το βιολογικο πέρασε τελείως στον ιδεαλισμο. Και οχι απλα στον γνωστό αντικειμενικο ιδεαλισμο που εντάσσεται πχ η θρησκεία αλλα στον υποκειμενικο ιδεαλισμο. Πλήρης αρνηση της αντικειμενικης πραγματικοτητας.

    ratm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παπουτσωμενος Γατος30 Σεπτεμβρίου 2017 στις 9:09 μ.μ.

    Οι ερωτικες σχεσεις μετα την λεγομενη σεξουαλικη απελευθερωση λειτουργουν με ορους καπιταλιστικης αγορας

    Η σχεση και το σεξ σαν φετιχ, ο καθε ερωτικος συντροφος μετατρεπεται σε αφηρημενος αριθμος αντι να αντιμετωπιζεται σαν ξεχωριστη προσωπικοτητα, ολοι αντιγραφουν ο,τι βλεπουν σε ρομαντικες ταινιες και τσοντες κλπ

    Σιγουρα ειναι προτιμοτερη κατασταση απο την εποχη των προξενιων και του ματωμενου σεντονιου, αλλα εν τελει η κατασταση παραμενει τραγικη στις σεξουαλικες και γενικα προσωπικες σχεσεις των ανθρωπων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συνεχίζει ο συγκεκριμένος.
    Και μάλιστα με τόση εμμονή, που φαίνεται να αποκλίνει από το φυσιολογικό.

    Τέλος πάντων, δεν αξίζει να ασχοληθεί κανείς παραπάνω μ'αυτόν.
    Αν θέλετε να κάψετε τα μυαλά σας με θεωρίες περί ύπαρξης εκατοντάδων φύλων (επιστημονικές!!!), τσεκάρετε :
    http://gender.wikia.com/wiki/Non-binary

    Εν τω μεταξύ, τα άτομα που αυτοπροσδιορίζονται ως non-binary είναι ως επί το πλείστον λευκά κορίτσια στις ΗΠΑ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. (από εκεί ξεκίνησε η μόδα, γιατί μόδα είναι, και προσβολή προς τους τρανς)

    Χιλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα δειξει με τον καθενα αργα ή γρηγορα, τι και γιατι λεει ο,τι λεει.

      Διαγραφή
  5. Επειδή βλέπω να εκτοξεύονται εκατέρωθεν κατηγοριές για "αντιεπιστημονικότητα", μπορεί να εξηγήσει κάποιος τι ακριβώς συμβαίνει και πώς ορίζεται αυτή η "αντιεπιστημονικότητα";

    Εννοώ φυσικά κάτι καλύτερο από τα παραδείγματα με τις "hello kitty" πυτζάμες από ένα άτομο που ξεσπάθωνε μέχρι πρότινος για το πόσο μη ρευστό είναι το φύλο (μικρή κωλοτούμπα μπροστά σε άλλα, δε βαριέσαι), ενώ παλιότερα αποθέωνε τον ακροδεξιό σκιτσογράφο των Νέων για τα αισχρά σεξιστικά σκίτσα του με στόχο τις Ζωή και Ραχήλ. Φυσικά προτιμώ βέβαια τα παραπάνω από τις εκκλήσεις να πατήσει το κουμπί ο Κιμ στα σοβαρά (μεταποσαδισμός, το ανώτατο στάδιο του ατσάλινου λενινισμού) και τις αναλύσεις για τα γαμάτα πυρηνικά των σοβιετικών (τώρα δικαιώνεται κι η κούρσα των εξοπλισμών, άντε να φτάνουμε και στην pizza hut σιγά σιγά), αλλά δεν τρελαίνομαι κιόλας (ειδικά όταν παίζεις πλέον με αντίπαλο την οακκε, οι απαιτήσεις είναι αυξημένες).

    Ijon Tichy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν θέλω καν να μπω στον κόπο να δω τα φληναφήματα του ατσαλένιου μαρξίσταρου. Δεν έχω την πολυτέλεια να σπαταλήσω χρόνο σε ανούσιες μπούρδες. Ο κ. καθηγητής πάντως το διαζύγιο, όχι απλά με τον μαρξισμό, με τον υλισμό εν γένει το πήρε τη στιγμή που είχε πει το βαθύ "οι τάξεις υπάρχουν από τη στιγμή που τις μελετουμε"! Αυτή ήταν η "νέα" (τουλάχιστον από τον 18ο αιώνα...) συμβολή του στην μαρξιστική θεωρία!

    ΡΓ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Για το Γκάλη που ετοιμάζεται να φορέσει τη γαλάζια φανέλα δεν θα γράψεις κάτι;

    https://www.voria.gr/article/politiko-flert-tis-neas-dimokratias-me-ton-niko-gkali

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εγώ αγαπώ τον τουιτερά ναρίτη με την χρυσή καρδιά(σεφερλικό), που ναι σταλινικός κι όλο γκρινιάζει για τους δικούς του. Αυτόν που πολύς πόνος για το ναυάγιο και τους ναυτικούς για κανα δεκάωρο, και μετά τουμπέκα για τις πρωτοβουλίες που παίρνουν οι Λακεδαιμόνιοι. Ίσα ίσα μας άθροιζε και με τους ανύπαρκτους δικούς του(έξυπνη γκρίνια). Χρησιμοποιούν το πρόβλημα σου για να πουν τη βρωμιά, και μετά...

    Για τον δάσκαλο, οι λόγοι ψιλοπροφανείς είναι.
    -Κυρώσεις ΗΠΑ σε Ρωσία:" Πράξη πολέμου"
    -Ομόφωνο ψήφισμα ΟΗΕ για Κορέα:" Τους κάνουν πλάκα οι Ρώσοι".
    Πολύ μελετηρός στα του πόρταλ, όταν το RT σπρώχνει ολημερίς AfD,και καμιά Λεπέν
    Χαίρομαι να βλέπω 50ρηδες πρωτοετείς εαακίτες, φρέσκους από μάζεμα με άλλους λάβρους αντιγραφειοκρατιστές. Δεν περίμενα,όμως, να κωλοτουμπιστεί έτσι με το κοινωνικό φύλο.

    Ijon, υπάρχουν επιστήμονες που λένε πως η κρίση του '29 δεν ήταν κρίση ,αλλά μια μεγάλη άδεια ανευ αποδοχών για τους άνεργους, που την πήραν εθελοντικά. Τι χαλιέσαι;

    Έχω βγάλει πρόγραμμα απεξάρτησης απ'το Ίντερνετ, απο αύριο. Ίντερνετ για μουσική και κανα αθλητικό. Για τ'άλλα, βιβλιοθήκη έχουμε. Συνιστώ σε όλον τον κόσμο το ίδιο.

    Φορθ Σπούτνικ

    ΥΓ Δες πως χαζεύεις όταν φεύγεις απ'το ΚΚΕ, ή πως υποχρεώνεσαι να λες βλακείες. Υπενθύμιση μόνιμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για την "αντιεπιστημονικότητα" ρωτάω σοβαρά ανεξαρτήτως του ατσάλινου θίασου. Την διαφωνία μπορώ να την καταλάβω, αλλά γιατί έχει βάση κάποια επιστημονικά δεδομένα σε αυτήν την περίπτωση και ποιά είναι αυτά;

    Ijon Tichy

    ΥΓ: @Φορθ Σπούτνικ: Το βασικό στοιχείο για να εισχωρήσεις στον ατσάλινο θίασο είναι το μεγάλο "εγώ". Ο ναρίτης που λες, ζητούσε να του στείλουν προσωπικά τα έγγραφα που είχε βγάλει στην φόρα ο 902 για το ατύχημα στην σαλαμίνα, να μας πει αν είναι πραγματικά, μετά δε από ενδελεχή μελέτη τους αποφάνθηκε (μέσω τουίτερ πάντα) ότι "ναι οκ". Δεν βαριέσαι, οι "hello kitty" φεύγουνε, τα πυρηνικά στον άραξο μένουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Παπουτσωμενος Γατος1 Οκτωβρίου 2017 στις 3:46 μ.μ.

    Eχει κανεις ιδεα προς τι ολη αυτη η καψα του καπιταλισμου με το κοινωνικο φυλο, την ΛΟΑΤΚΙ κοινοτητα κλπ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κάνοντας μια αναζήτηση στο διαδίκτυο βρήκα αυτό το αριστούργημα:

    http://www.kathimerini.gr/722596/opinion/epikairothta/arxeio-monimes-sthles/h-kryfh-sovietikh-istoria

    Ρίξτε του μια ματιά.


    Προλεκαλτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ένα μέρος αυτής τη κάψας έχει να κάνει κ με τα δικαιώματα της γυναίκας (άδειες,επιδόματα κλπ).

    mariori

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστα και με τα συλλογικα δικαιωματα συνολικοτερα.
      Προτασουν καποια ατομικα δικαιωματα χωρις καν να τα επιλυουν και αυτα επι της ουσίας ώστε με όχημα αυτα τα τσακισουν οτι απεμεινε απο τα συλλογικα. Επισης καλλιεργούν εναν διχως προηγουμενο ατομισμο σαν αντιληψη.

      ratm

      Διαγραφή
  13. Ο βασικότερος λόγος είναι ότι οι καπιταλιστές μια διάκριση αναγνωρίζουν φτωχός η πλούσιος Η μόνη δύναμη είναι το χρήμα Ο πλούσιος ομο διεκδικεί ισότητα από το πλούσιο έτερο μαζί με τον βασιλικό ποτίζεται και ξ γλάστρα που σέρνεται πίσω από αστούς ομο αν και φτωχός ομο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Επειδή μάς τα έκαναν τσουρέκια με την αντεπιστημονικότητα της θέσης ταύτισης βιολογικού και κοινωνικού φύλου:
    ''Εντέλει, το μόνο εργαλείο για να προσεγγίσουμε με αντικειμενικότητα και επιστημονική ακρίβεια το ζήτημα του φύλου δεν είναι παρά ο διαλεκτικός υλισμός, για τον οποίο ο άνθρωπος είναι ταυτόχρονα το προϊόν και το υποκείμενο της ιστορικής διαδικασίας και εξέλιξης. Τα φυσικά και τα κοινωνικά χαρακτηριστικά του ανθρώπου αποτελούν ένα ενιαίο όλο και δεν μπορούν να αντιπαρατεθούν ως ανεξάρτητα στοιχεία της προσωπικότητας. Η βιολογική και κοινωνική διάσταση δεν ταυτίζονται, αλλά ούτε και μπορούν να διαχωριστούν, καθώς τα βιολογικά χαρακτηριστικά, αναγκαίος όρος ύπαρξης των κοινωνικών, μεταβάλλονται σύμφωνα με τις αλλαγές στην κοινωνία. Ο άνθρωπος αλλάζοντας τον κόσμο του, αλλάζει και ο ίδιος.''
    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=8115072

    Sukhoi

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @Προλεκαλτ

    Ναι η καθημερινή δεν θα μπορούσε να έχει γράψει κάτι διαφορετικό. Μπορεί έυκολα κάποιος να το φανταστεί από την στιγμή που στο άρθρο υπάρχει αναφορά στους "2 ολοκληροτισμούς", στην κατοχή από την ΕΣΣΔ των χωρών τις οποίες απελευθέρωσε από τους ναζί κλπ...
    Τώρα τι ψάχνεις να βρεις... Άμα θες πάντως έχει ενδιαφέρον ένα "βιβλιαράκι" που έγραψε ένας Ρώσος ιστορικός ο οποίος πιάνει ένα ένα τα ψέματα του Soviet Story, και τα ξεβρακώνει.

    Να και το link: http://rugraz.net/index.php/ru/istoricheskoe-dostoinstvo/mifi-o-rossii-i-cccp/1009-alexander-dyukov-the-soviet-story-the-tissue-of-lies

    Ιβάν Τζόνι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πόσο εύκολα "τσιμπάνε" τελικά και κομμουνιστές στα δολώματα της αστικής τάξης!!!
    Ολοι μαζί, παιδιά, στο γκρεμό....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Παπουτσωμενος Γατος2 Οκτωβρίου 2017 στις 10:52 π.μ.

    @ mariori

    Ενδιαφερον αυτο, μπορεις να γινεις πιο συγκεκριμενη?

    @Αναυδος

    Θα συμφωνησω με αυτην την οπτικη σε ο,τι αφορα τα γενικοτερα ''φιλοΛΟΑΤΚΙ'' μετρα, αλλα το συγκεκριμενο νομοσχεδιο μου φαινεται too much ακομα και για τα δεδομενα εκεινου του ''κινηματος''.

    Καταλαβαινω δηλαδη οτι ενας ομο καπιταλιστης θελει διευκολυνσεις να υιοθετησει παιδι, αλλα δεν μπορω να φανταστω καποιον της ιδιας ταξης να παει στο ληξιαρχειο και να γινει απο Μπαμπης Μαρια.

    Σιγουρα το παιχνιδι παιζεται οπως παντα σε δυο πεδια: α) πολιτικο/ιδεολογικο, ενδυναμωση της αστικης ιδεολογιας β) οικονομικο, πιθανον το νομοσχεδιο να ανοιγει νεες ευκαιριες για μπιζνες με τιποτα ορμονοθεραπειες κλπ

    Απλως πιστευω οτι κατι πιο συγκεκριμενο ετοιμαζουν οι αρχουσες ταξεις με ολη αυτην την παρανοια που δεν το εχουμε πιασει πληρως.

    Εβλεπα την διαμαχη Δελη-Κοντωνη με τον συριζαιο να επικρινει σε εντονο υφος την θεση του ΚΚΕ οτι το φυλο καθοριζεται αντικειμενικα/βιολογικα, με τετοιο εκνευρισμο σαν να ειπε το ΚΚΕ τους εβραιους υπανθρωπους ξερω γω.

    Ολο αυτο το σκηνικο μου φαινεται πολυ παραλογο ακομα και για τα δεδομενα του καπιταλισμου. Πιστευω τα παιδια μας ή τα εγγονια μας που θα ζουν σε μια σοσιαλιστικη κοινωνια θα βλεπουν τον Κοντωνη και τους εμπνευστες αντιστοιχων νομοσχεδιων οπως εμεις βλεπουμε τους ιεροεξεταστες σημερα, και τον Δελη σαν τον Γαλιλαιο του 21ου αι. που καταδικαστηκε γιατι ειπε κατι αντιστοιχο του οτι η Γη γυριζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Η γυναικα εχει μικροτερη μυικη μαζα βιολογικα απο τον αντρα.
    Αρα αν δε υπαρχει κοινωνικο φυλο σε πληρη διαχωρισμο απο το βιολογικο τοτε η γυναικα ειναι κατωτερη απο τον αντρα οπως στις δουλοκτητικες κοινωνιες.

    Τάδε έφη επιστήμων

    Επισης στοιχειο αποδειξης του κοινωνικου φυλου ειναι οι φουστανελες που φοραγαν καποτε οι Ελληνες ή οι αντιστοιχες στη Σκωτια.

    Ταδε εφη επιστημων


    Οπως ελεγε και ο Ζαραλικος στο φεστιβαλ. Εχετε μιλησει ποτε με ψηφοφορο του Ποταμιου? Του λες δεν εχω δουλεια , σου απανταει κανε γιογκα.
    Του λες πειναω σου απαντα ολα στα μυαλο σου ειναι...

    ratm

    υγ. πανεπιστημονες απο ατσαλι....!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χθεσινό άρθρο στον Ρ βάζει τα πράμα σε μια πιο σωστή βάση: http://www.rizospastis.gr/story.do?id=9525560

    Χρειάζεται ακόμα αρκετή δουλειά και μια πιο επιθετική αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος. Το Κόμμα προς το παρόν δεν έχει την πρωτοβουλία κινήσεων στο συγκεκριμένο πεδίο, με αποτέλεσμα η σχετική συζήτηση να ακολουθεί μονίμως ένα αρνητικό μοτίβο όπου η κυβέρνηση βάζει τέτοια ζητήματα στην επικαιρότητα όταν πέφτει το αριστερόμετρό της και εμείς αναλωνόμαστε στο να αποκρούουμε ελεεινές διαστρευλώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Στις ΗΠΑ (ακραίο παράδειγμα) αναγνωρίζονται 32 φύλα (σε κάποιες πολιτείες).Με ποια λογική λοιπόν εσύ θα πας κ θα ζητήσεις άδειες λοχείας,μητρότητας,βαρέα κ ανθυγιεινά ή οτιδήποτε άλλο έχει πετύχει το γυναικείο κίνημα με αγώνες;Αφού το φύλο αλλάζει συνεχώς κ η βιολογία δεν παίζει κανένα ρόλο.Κ πρακτικά δηλ ποιος θα δικαιούται τι;Κ καλά στη λοχεία,υπάρχει εύκολος διαχωρισμός.
    Τέλος πάντων, ας μας πει κάποιος γιατί στην ΕΣΣΔ βελτιώθηκε η θέση της γυναίκας όσο ποτέ πριν κ όσο ποτέ μετά. (άσχετο με τα προηγούμενα)

    mariori

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Με το ρίσκο της "αποψάρας" (με το ρίσκο ακόμα και των ιδεολογικών παρενεργειών σ' έναν κόσμο που ζει στη διαστημική εποχή και ταυτόχρονα στον ιδεολογικό και συχνά βιοτικό μεσαίωνα), έχω τη γνώμη ότι όλη αυτή η "κάψα" (@ 1 Οκτωβρίου 2017 - 3:46 μ.μ.) δεν περιορίζεται στα ζητήματα του φύλου και της σεξουαλικότητας.
    Εννοώ ότι πέρα από άμεσα οικονομικά οφέλη για το κεφάλαιο, η όλη πρεμούρα είναι ενταγμένη στην ιδεολογική στρατηγική που προετοιμάζει το έδαφος της νέας "επιστημονικοτεχνικής επανάστασης", από την οποία τα επιτελεία των μονοπωλίων προσδοκούν έναν νέο μεγάλο γύρο καπιταλιστικής ανάπτυξης.

    Καθώς σήμερα η τεχνική (πληροφορική, βιοτεχνολογία, γενετική μηχανική κλπ) έχει φτάσει σε σημείο που η εφαρμογή της είναι ικανή να επιδρά και να παραβιάζει ζωτικά κέντρα της ατομικής και συλλογικής φυσικής και κοινωνικής ύπαρξης, και καθώς για την καπιταλιστική της αξιοποίηση πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή το δόγμα "οτιδήποτε μπορεί να γίνει, να γίνει, φτάνει να φέρνει κέρδος και να βαθαίνει την εκμεταλλευτική εξουσία", είναι λοιπόν αναγκαίο να προϋπάρξει μια ιδεολογική προεργασία με σκοπό την ανατροπή σειράς συνειδησιακών σταθερών γύρω από τη σχέση ανθρώπου-φύσης και ανθρώπου-ανθρώπου, γύρω από την ίδια την ανθρώπινη υπόσταση και τη θεώρηση από τον άνθρωπο της υπόστασης του, την διάλυσή τους σε υπαρξιακές νόρμες υπαγορευμένες από την προστυχία των αναγκών του κέρδους και της εξουσίας του, τη διάλυσή τους σ' ένα καθεστώς εφαρμοσμένης αλλοτρίωσης θα μπορούσαμε να πούμε.

    Επιμένοντας στα χαρακτηριστικά της "αποψάρας", η καπιταλιστική εφαρμογή της σύγχρονης τεχνικής θέτει απέναντι στον άνθρωπο ζητήματα που θυμίζουν την σύγκρουση Αντιγόνης - Κρέοντα για τα όρια δικαιοδοσίας της εξουσίας επί της ανθρώπινης ύπαρξης. Και σε τίποτα δεν αλλάζει το ζήτημα, από το γεγονός ότι γύρω από αυτό μπορεί να εμφανίζονται απαντήσεις είτε θρησκευτικής είτε υλιστικής-διαλεκτικής φιλοσοφικής αφετηρίας.

    Αν και η παραπάνω περιγραφή είναι πολύ τηλεγραφική, νομίζω ότι εκεί κατατείνει το ζήτημα, με δεδομένο και το ότι πριν τη βίαιη ανατροπή αυτών των σταθερών, πρέπει όπως είναι φυσικό να προηγείται η "βελούδινη" ανατροπή τους, περιτυλιγμένη σε ελκυστική συσκευασία, εμφανιζόμενη ως "εθελοντική" και ως "αίτημα". Ένα μικρό παράδειγμα εδώ:
    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=9451110

    Θα συμφωνήσω λοιπόν ότι εκτός από το οικονομικό πεδίο, το παιχνίδι παίζεται και στο πεδίο ενδυνάμωσης της αστικής ιδεολογίας (@ 2 Οκτωβρίου 2017 - 10:52 π.μ.) και μάλιστα σε μια δυναμική ενταγμένη στην παραπάνω ομολογημένη άλλωστε (βλ. Νταβός κλπ) στρατηγική.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ιβάν Τζόνι
    Ευχαριστώ για την παραπομπή, δεν την είχα υπ όψιν μου.

    Προλεκαλτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @Προλεκαλτ

    Να σαι καλά, έχει ενδιαφέρον το κείμενο. Σε πρώτη φάση επειδή κανείς δεν μπορεί να πει ότι ο συγγραφέας είναι σταλινικός, και σε 2η φάση επειδή είναι μια πολύ καλή αρχή για να μελετηθούν σε βάθος τα ζητήματα που εξετάζονται σχετικά επιφανειακά.
    Επιφανειακά, αφού η διαστρέβλωση και το ψέμα στο soviet story είναι τόσο κακότεχνα και χοντροκομμένα, που είναι και εύκολο να αποκαλυφθούν χωρίς να μπει κάποιος σε πολλές λεπτομέρειες και μεγάλες ιστορικές αναλύσεις.
    Πραγματικά κάποια από τα ψέματα στο "ντοκιμαντέρ" είναι απλά μια γελοία αντιστροφή της ιστορικής πραγματικότητας, η οποία δεν αντέχει ούτε σε μια γραμμή σοβαρής κριτικής, π.χ: ότι ο Στάλιν αρνούνταν να συμμετάσχει σε αντιχιτλερική συμμαχία, ενώ στην ουσία μόνο αυτός και η ΕΣΣΔ επιδίωξαν να γίνει αντιχιτλερική συμμαχία...

    @Παπουτσωμενος Γατος

    Εγώ πιστεύω ότι το παιχνίδι είναι αυστηρά ιδεολογικό-πολιτικό. Χτυπάνε με ένα σμπάρο πολλά τρυγόνια. 1)Φαίνονται προοδευτικοί και "αριστεροί", 2)κάνουν επίθεση στο κόμμα της εργατικής τάξης, 3)καλλιεργούν την ατομικότητα, 4)ισοπεδώνουν την επιστημονική θεώρηση της πραγματικότητας που λέει ότι η αλήθεια είναι αυτόνομη και ανεξάρτητη από τον παρατηρητή, και τέλος 5) αποπολιτικοποιούν και απομακρύνουν από την ταξική πάλη, τα όποια άτομα ψάχνουν να βρουν λύση στα προβλήματα που έχουν με την σεξουαλικότητα τους.
    Όλη η αστική τάξη παγκόσμια ετοιμάζετε για τα δύσκολα που και οι ίδιοι ξέρουν ότι θα έρθουν.

    Ιβάν Τζόνι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Γιατί πολύ απλά mariori μου η Σοβιετική Ένωση έθεσε το ζήτημα της γυναικείας απελευθέρωσης στη σωστή - μαρξιστική - βάση, θεωρώντας την οικονομική απελευθέρωση ως απαραίτητη προϋπόθεση για όλα τα άλλα. Κάτι που οι περισσότερες σημερινές φεμινίστριες φαίνεται να ξεχνάνε εντελώς.

    Gayoz Nisharadze

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Προκειμένου να αποφευχθούν μυστικιστικού τύπου παρερμηνείες, σκέφτομαι ότι πρέπει να εξηγήσω την παραπάνω πρόταση του προηγούμενου σχολίου μου:
    "Επιμένοντας στα χαρακτηριστικά της "αποψάρας", η καπιταλιστική εφαρμογή της σύγχρονης τεχνικής θέτει απέναντι στον άνθρωπο ζητήματα που θυμίζουν την σύγκρουση Αντιγόνης - Κρέοντα για τα όρια δικαιοδοσίας της εξουσίας επί της ανθρώπινης ύπαρξης. Και σε τίποτα δεν αλλάζει το ζήτημα, από το γεγονός ότι γύρω από αυτό μπορεί να εμφανίζονται απαντήσεις είτε θρησκευτικής είτε υλιστικής-διαλεκτικής φιλοσοφικής αφετηρίας."

    Καταρχήν, λοιπόν, ο αυτο-χαρακτηρισμός "αποψάρα" αφορά την ιστορική έκταση του ζητήματος (όχι του αρχαίου αλλά του σύγχρονου) την οποία θέτει αυτό το σχόλιο, με αφορμή ένα φαινομενικά περιορισμένο θέμα.

    Κατά τα άλλα, για την αποφυγή παρερμηνειών, είναι απαραίτητη μια συνοπτική περιγραφή της ανάγνωσής μου του μύθου της Αντιγόνης (ως μέρος του "τραγικού" κύκλου των Λαβδακιδών):
    Η τραγωδία λοιπόν - κατά τον κλασικό ορισμό της - είναι "μίμηση πράξης σπουδαίας και τέλειας", το οποίο μπορεί να μεταφραστεί στη σύγχρονη ελληνική και ως: μυθικο-θεατρική αναπαράσταση ενός ιστορικού κύκλου.
    Στην προκείμενη περίπτωση ο συγκεκριμένος μυθολογικός - τραγικός κύκλος (Οιδίποδας - 7 επί Θήβας - Αντιγόνη) αναπαριστά την εξάντληση-αποσύνθεση των πολιτικών (όπως θα τις λέγαμε σήμερα) δομών, των αναπτυγμένων στη βάση της φυλογενετικής κοινωνικής οργάνωσης, και την αντικατάστασή τους από πολιτικές-κρατικές δομές στηριγμένες στη συγκέντρωση της οικονομικοπολιτικής ισχύος.

    Ο Κρέων, ως εκφραστής και εκπρόσωπος της νέας κοινωνικοπολιτικής εποχής, θεωρεί την εξουσία που προσωποποιεί αποδεσμευμένη από κάθε προηγούμενο φραγμό, που εμφανίζεται (ο κάθε φραγμός) με ηθικοθρησκευτικό "μανδύα". Και είναι η Αντιγόνη αυτή, που με την εξέγερσή της θέτει στη "νέα εποχή" και προσωπικά στον εκφραστή της, τον Κρέοντα, τα όρια που πηγάζουν και υπαγορεύονται "από τους φυσικούς νόμους της ζωής".
    https://die3odos.wordpress.com/2012/09/30/%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%BE-%CE%B4%CF%85%CE%BF-%CF%86%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%B3%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF/ (η παραπομπή, αν και αναφερόμενη σε διαφορετικό ζήτημα, χρησιμεύει στην "μαρξιστική" αναγνώριση σχέσεων "υπαγορευμένων από τους φυσικούς νόμους της ζωής"...)
    Είναι αυτή, η Αντιγόνη, που απέναντι στις "άπειρες" δυνατότητες της νέας ιστορικής εποχής και εξουσίας, θέτει ένα ζήτημα το οποίο με την σημερινή τρέχουσα ορολογία (ανεξάρτητα από την ακρίβειά της) κατ' εξοχήν θα ονομαζόταν ζήτημα "βιοηθικής".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ζήτημα, δηλαδή, σαν κι αυτά που σε όλη της την έκταση θέτει η "νέα επιστημονικοτεχνική επανάσταση" της στρατηγικής του Νταβός, η εφαρμογή της σύγχρονης τεχνικής ανάπτυξης. Με τη διαφορά ότι σήμερα η εξουσία του κεφαλαίου, και η σύγχρονη τεχνική κάτω από αυτή την εξουσία, σηματοδοτεί όχι μια γενικά και αόριστα "νέα εποχή", αλλά μια εποχή (ιστορικής) "αντίδρασης σε όλη τη γραμμή" (Λένιν "Ιμπεριαλισμός", σελ. 129) και, ταυτόχρονα, αντίδρασης εξοπλισμένης με τα πιο σύγχρονα (και μελλοντικά) επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνικής, που η εφαρμογή τους εγείρει τεράστια ζητήματα της ίδιας κατηγορίας ("βιοηθική"), μπροστά στα οποία το "πολιτικό" ζήτημα της ταφής ή όχι του Πολυνείκη μοιάζει με απλή παρωνυχίδα.

    Και με τη διαφορά, συνακόλουθα, ότι η εποχή μας εγείρει το ζήτημα τής απόσπασης της επιστήμης και της τεχνικής, δηλαδή των συγκεντρωμένων παραγωγικών δυνάμεων, από τα χέρια της εξουσίας του κεφαλαίου, για χάρη της οποίας εξουσίας ο σύγχρονος κοινωνικο-οικονομικός σχηματισμός βρίσκεται σε φάση αποσύνθεσης ισάξιας με αυτήν του τέλους της κυριαρχίας των φυλογενετικών σχέσεων. Αλλά, φυσικά, η πάλη για αυτή την απόσπαση δεν μπορεί να οργανωθεί ξεκομμένα από την πάλη ενάντια σε όλες της πλευρές (υλικές και ιδεολογικές) της στρατηγικής της εκμεταλλευτικής εξουσίας.

    Ελπίζω με αυτά να αποσαφηνίζεται η αναλογία που είχα κατά νου γράφοντας το προηγούμενο σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @ratm: Τσίμπα εδώ λίγο διαφορετικό βίντατζ (τι βίντατζ δλδ, απ'τον ιούλη, δεν βαριέσαι) ατσάλινο επιστημονιλίκι για το γιατί πρέπει να εναντιωνόμαστε στα ιδεολογήματα περί ρευστότητας φύλου (ακόμη κι έλεγχο για το γιατί και πώς μπορεί να αλλάξει φύλο κάποιος ζητάει - μιλάμε για το άλλο άκρο εντελώς):

    https://twitter.com/Obscureobjet/status/888301610446835713

    Τώρα βέβαια ανακάλυψε τις "hello kitty" πυτζάμες κι είδε το φως το αληθινό. Έτσι για την ιστορία της κωλοτούμπας.

    Ijon Tichy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδη δε τους παρακολουθω απο τοτε με τα "εκκλησιαστικα", πες μου με ενα ναι ή οχι, ανεβαζαν τοποθετησεις προσυνεδριακου που νομιζαν πως τους...δικαιωνουν, οπως αλλοι παλιοτερα; Αυτο και κλεινει η παρενθεση.

      Διαγραφή
  28. Ijon,

    Για να μη λέμε ότι θέλουμε, εγώ προσωπικά δεν βλέπω κάποια αντίφαση σε αυτά που λέει ο ατσάλινος, χωρίς βεβαίως να έχω καμία διάθεση να υπερασπιστώ την πορεία του ή την υπαρκτή τάση του προς την κωλοτούμπα. Στο τιτίβισμα που δίνεις η θέση που αναπτύσσει είναι ότι το βιολογικό φύλο δεν είναι ρευστό, πράγμα με το οποίο φαντάζομαι δεν διαφωνούμε. Στην πρόσφατη αναλυσάρα του με τις πυτζάμες ισχύριζεται ότι οι διαφορετικοί κοινωνικοί ρόλοι που αποδίδονται στα δύο βιολογικά φύλα (αυτό δηλαδή που μπερδευτικά λέγεται κοινωνικό φύλο), είναι ιστορικά και κοινωνικά δοσμένοι, πράγμα φυσικά με το οποίο το Κόμμα δεν διαφωνεί και που ο εισηγητής του δεν αρνήθηκε. Δεν υπάρχει αντίφαση μεταξύ των δύο θέσεων. Το ότι ο ατσάλινος τιτιβιστής επέλεξε να παρουσιάσει την τοποθέτησή του ως αντιπαράθεση με το ΚΚΕ για να υπονοήσει (όπως και ο σφύριζα) ότι το Κόμμα δεν δέχεται κάτι αυτονόητο (ότι δηλαδή υπάρχουν ιστορικές και πολιτισμικές διαφορές ως προς το πως αντιμετωπίζονται και τι ρόλους βαράνε τα δύο φύλα) για να επιδοθεί στο θεωρητικό καράτε του απέναντι σε αχυρανθρώπους, τον χαρακτηρίζει όπως και οι άλλες τοποθετήσεις του. Δε χρειάζεται να χάνουμε και εμείς τη μπάλα από τις μπούρδες του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Διαφωνώ Ιστρολλικέ. Κοίτα την αναφορά του στον ΠΘ και το τι προωθείται από αυτήν. Χώρια το ότι είναι τεράστια καρααντίφαση με τα όσα γράφει αργότερα το να ζητάει πλήρη έλεγχο για το ποιός αλλάζει φύλο και γιατί.

    Δεν είναι η πρώτη φορά που κάνει τεράστια κωλοτούμπα και την τρίχα τριχιά για να την πει εκεί που θέλει. Το έκανε παλιότερα κι όταν στήριζε το κόμμα (απ'την αντίθετη) και στην όποια επισήμανση έλουζε με χαρακτηρισμούς αυτούς που του τα έλεγαν (κι ως φιλοσυριζαίους κτλ).

    Ijon Tichy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Επίσης κάτι άλλο που δεν ανέφερα είναι ότι ακριβώς λόγω των θεωριών περί ρευστότητας του φύλου έχουμε πλέον τέτοια διαμάχη για το λεγόμενο κοινωνικό φύλο, δεν είναι καθόλου άσχετα μεταξύ τους αυτά, όπου ο καθένας λέει ό,τι θέλει επικαλούμενος κάποια "επιστημονικότητα". Το να είσαι τόσο κάθετος όσον αφορά την μη ρευστότητα του φύλου κι απ'την άλλη να δέχεσαι τις χωρίς κανέναν αστερίσκο απόψεις της κυβέρνησης για το κοινωνικό φύλο είναι απλά γελοίο.

    Οπότε δεν ξέρω γιατί θα πρέπει να βρεθούν ελαφρυντικά σε αυτήν την περίπτωση επειδή λέει και κάτι στο οποίο εν μέρει συμφωνούμε.

    Ijon Tichy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ijon,

    Δεν έχω καμια πρεμούρα να βρω ελαφρυντικά, απλά μου φαίνεται λίγο άχαρο να ψάχνουμε αντιφάσεις εκεί που δεν υπάρχουν, ειδικά όταν μιλάμε για μια ιντερνετική περσόνα που έχει βαπτίσει την πιρουέτα θαραλλέο μαρξιστικό στοχασμό. Τέλος πάντων διαφωνούμε στο συγκεκριμένο ζήτημα. Σταματώ εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Σεβαστό, απλώς ενημερωτικά δεν είναι κάτι που έψαξα, απλώς το θυμόμουν καθώς μου είχε κάνει τεράστια εντύπωση τόσο η προηγούμενη θέση που ήταν τόσο ενάντια στην ρευστότητα του φύλου, όσο και η πολύ διαφορετική τωρινή με τα απίθανα για τις πυτζάμες και τις φουστανέλες.

    Ijon Tichy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Παπουτσωμενος Γατος4 Οκτωβρίου 2017 στις 12:06 π.μ.

    Ο συγκεκριμενος ανθρωπος εχει πολυ καλο μυαλο (αν κρινω απο τις παλιες του θεσεις και αναλυσεις) αλλα δυστυχως πολλα στοιχεια του χαρακτηρα και της προσωπικοτητας του (για να το πω κομψα) τον πανε πισω. Και αυτο φαινοταν και στις καλες του εποχες στο πως αντιμετωπιζε την κριτικη και τα σχολια.

    Θεωρω ομως αστοχη την συνεχη αναφορα προς το προσωπο του ή τα υπονοουμενα. Αυτος οπως και ο καθενας μας ειναι μια ανθυποσημειωση στη γενικοτερη εικονα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. ΠΓ,

    Συμφωνώ με το πνεύμα της τοποθέτησής σου και γενικά πιστεύω ότι καλό είναι να μην δίνουμε οξυγόνο σε περσόνες. Δυστυχώς όμως η συγκεκριμένη περίπτωση έχει κάποιες προεκτάσεις στις οποίες πρέπει να δωθεί προσοχή. Βρισκόμαστε σε μια περίοδο που το Κόμμα προσπαθεί να αναβαθμίσει την παρουσία του στο διαδίκτυο, υπάρχουν και σχετικές συνεδριακές αποφάσεις. Ταυτόχρονα, λόγω της αποκεντρωμένης φύσης του διαδικτύου, οι απαιτήσεις ανεβαίνουν για τους φίλους και τους οπαδούς το Κόμματος που επιδιώκουμε να προωθήσουμε και να υπερασπιστούμε τις θέσεις του. Έχουμε όλοι πλέον ένα δημόσιο βήμα.

    Λοιπόν σε αυτές τις συνθήκες, ο συγκεκριμένος ιστολόγος είχε δημιουργήσει έναν διαδικτυακό τόπο ο οποίος είχε μεγάλη επισκεψιμότητα (λόγω θεματολογίας) και του οποίου οι αναγνώστες δεν ταυτίζονταν με τους οπαδούς του Κόμματος, αλλά με έναν ευρύτερο κόσμο που είχε ένα ενδιαφέρον για το Μαρξισμό κλπ κλπ. Εκμεταλλευόμενος αυτήν του την έκθεση, ο ιστολόγος είχε γίνει κάτι σαν αυτόκλητος κέρβερος της ιδεολογικής καθαρότητας του Κόμματος, λοιδορώντας οποιονδήποτε διαφωνούσε μαζί του. Θυμίζω ότι στο ζενίθ του ΚΚΕ-οπαδισμού του, είχε κατά τα λεγόμενά του υπηρετήσει ως εκλογικός αντιπρόσωπος του Κόμματος, ενώ μια φορά τουλάχιστον κείμενο από το ιστολόγιο είχε αναδημοσιευθεί στο 902.gr Μόλις ένα χρόνο αργότερα και αφού είχε περάσει μερικούς μήνες βρίζοντας όποιον του έλεγε ότι οι θέσεις που υποστήριζε στα διεθνή δεν ήταν θέσεις του Κόμματος, έκλεισε το ιστολόγιο και έγινε ατσάλινος τιτιβιστής, στρέφοντας τη χυδαία πολεμική του απέναντι στο Κόμμα και τα στελέχη του (Γιαννάκη κλπ).

    Λοιπόν μια τέτοια συμπεριφορά δεν μπορεί να αγνοηθεί και σωστά κάνουν όσοι τον παρακολουθούν να καταδεικνύουν τις αντιφάσεις και κωλοτούμπες του. Είναι πολύ σημαντικό να θυμόμαστε τα παραδείγματα πρός αποφυγή, ειδικά τώρα που υπάρχει και η Κατιούσα, μια νέα προσπάθεια φίλων του Κόμματος η οποία έχει και πολύ πιο άμεση σχέση με το ίδιο καθώς φιλοξενεί και κείμενα της Κανέλλη και του Μαργαρίτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Παπουτσωμενος Γατος4 Οκτωβρίου 2017 στις 1:10 μ.μ.

    @ Ιστρολλικος

    ''Εκμεταλλευόμενος αυτήν του την έκθεση, ο ιστολόγος είχε γίνει κάτι σαν αυτόκλητος κέρβερος της ιδεολογικής καθαρότητας του Κόμματος, λοιδορώντας οποιονδήποτε διαφωνούσε μαζί του''

    Το ειχα βιωσει και ο ιδιος για αυτο μετα στην αρχη σκεφτομουν πολυ τι να γραψω και πως και εν τελει παραιτηθηκα απο την προσπαθεια γιατι καταλαβα οτι δυστυχως ο χαρακτηρας και η [b]ψυχολογια[/b] του (πολυ βασικο) δεν συμβαδιζουν με το μυαλο του

    Μην υπερεκτιμας παντως την απηχηση του ειδικα την εποχη που ειχε το μπλογκ

    Καταπιανοταν με δυσκολα θεματα επιπεδου ΚΟΜΕΠ και πανω, που αμφιβαλλω αν το μεσο μελος του κομματος ενδιαφεροταν να διαβασει τα ποστ, ποσο μαλλον ο ψηφοφορος, ο μεσος εργαζομενος ή καποιος που ανηκει στον αριστερισμο ή την αναρχια

    Μερικες δεκαδες ''τρελοι'' ειμαστε σταθεροι στην κοκκινη μπλογκοσφαιρα, δεν νομιζω παραπανω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. ΠΓ,

    Μερικές δεκάδες τρελοί είμαστε οι σταθεροί σχολιαστές. Υπάρχει πολύς κόσμος που διαβάζει και δεν σχολιάζει και η ζημιά μπορεί να γίνει με μια και μόνο εντύπωση. Η επισκεψιμότητα του ιστολογίου ήταν μεγάλη για τα δεδομένα του χώρου (σύμφωνα με κάποια ψαξίματα που είχα κάνει τότε σε κάποιες σχετικές μηχανές αναζήτησης). Εκτός από τα θέματα ΚΟΜΕΠ και πάνω που λες, μεγάλος (κατά περιόδους και ο κύριος) όγκος των ποστ ήταν η επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ μέχρι περίπου και το δημοψήφισμα οπότε και έκλεισε το ιστολόγιο. Αυτό νομίζω έκανε το μπλογκ αρκετά δημοφιλές σε κόσμο κοντά στο Κόμμα που δεν ψάχνεται τόσο με την υψηλή μαρξιστική. Ο δε τρόπος και λόγος, όσο στρεφόταν εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ, ενδεχομένως να ικανοποιούσε και τα χουλιγκανικά ένστινκτα κάποιων από εμάς που ίσως να βρίσκουμε το λόγο του Κόμματος κάπως μετριοπαθή ενίοτε.

    Συμφωνώ λοιπόν ότι δεν πρέπει να υπερεκτιμάμε την απήχηση κάποιων μέσων, αλλά καλώ είναι να μην την υποτιμάμε κιόλας. Το διαδίκτυο μας δίνει καμιά φορά την αντίληψη ότι τα λέμε μεταξύ μας, αλλά αυτό είναι μια ψευδαίσθηση, εξού και η προσεκτική πολιτική του Κόμματος ως προς αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ο καθένας έχει δικαίωμα να λέει τη γνώμη του και εμείς να την κριτικάρουμε, το να στοχοποιείται επίμονα ο συγκεκριμένος πρώην σύντροφος είναι επικίνδυνη τακτική γιατί χάνουμε το δίκιο μας στα μάτια των μη τακτικών αναγνωστών. Εγώ τον έχω μπλοκ στο Twitter τόσο απλό είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμια επι τουτου προσωπικη στοχοποιηση δε γίνεται λογω της πολιτικής διαδρομής του. Αυτο που γίνεται είναι οτι εισπρατει την απάντηση που του αρμοζει. Όταν κανει προσωπικες επιθέσεις σε στελέχη του κόμματος βλεπε Δελλη, Βαγενα, Κουτσουμπα κλπ σε προσωπικό επίπεδο θα λάβει και απαντηση οπου πρέπει και σε προσωπικό επίπεδο θα γίνει περιγελος. Έτσι και αλλιώς δεν αποτελει και καμια συλλογικοτητα εκτός και αν έχουν φτιάξει κινηση μαζί με τους αλλους 2-3 ψεκασμενους "κοκκινους" πουτινιστες...

      ratm

      Διαγραφή
    2. Οι απαντήσεις πρέπει να δίνονται από όσους μπορούν να τον στριμώξουν με επιχειρήματα, εννοείται δεν μπορεί να μείνει εντελώς στο απυρόβλητο ενώ πετάει καρφάρες για τις θέσεις του ΚΚΕ στην εξωτ.πολιτική. Εγώ για να μην πω τίποτα χοντρό γαλλικό τον έχω μπλοκάρει. Επειδή ήταν όμως κάποτε σύντροφος στην κόκκινη μπλογκόσφαιρα λογικό να τον ακολουθούν κάποιοι νέοι σύντροφοι που μπαίνουν περιστασιακά χωρίς να έχουν πλήρη γνώση της μετάλλαξης σε ρωσόφιλο.

      Διαγραφή
  38. Παπουτσωμενος Γατος6 Οκτωβρίου 2017 στις 10:24 π.μ.

    @Iστρολλικος

    Την παραμετρο με τα αντι-ΣΥΡΙΖΑ ποστ δεν την ειχα σκεφτει να πω την αληθεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. @Παπουτσωμενος Γατος
    "Eχει κανεις ιδεα προς τι ολη αυτη η καψα του καπιταλισμου με το κοινωνικο φυλο, την ΛΟΑΤΚΙ κοινοτητα κλπ?"

    Εκτός των προαναφερθέντων η κάψα έχει να κάνει γενικά με τον δικαιωματισμό και τις μειονότητες κατα τη γνώμη μου. Η Αμερική ειναι η πρώτη χώρα που έχει συμφέρον να ανάγει θέματα μειονοτήτων σε υψιστα, την ωρα που για 3δις Κινέζους-Ινδούς-Ρωσσους ολα αυτά ειναι .."κινέζικα". Τόσο τα φυλετικά όσο και τα υπόλοιπα.
    Συγχρόνως η Δύση ελλειψη αντιπάλου τρώγεται με τις σάρκες της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Καλή η κριτική, κακό το ξεκατίνιασμα. Αν αυτός είναι κατίνα γιατί να γινόμαστε και εμείς; Το μπλογκ το διαβάζουν χιλιάδες άνθρωποι που δεν ξέρουν ποιος είναι αυτός ο τύπος, και δε νομίζω να τους ενδιαφέρει να μάθουν, αλλά και αν τους ενδιαφέρει το πρόσωπο, δε νομίζω να τους ενδιαφέρουν τα υπονοούμενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Και κατι τελευταιο
    Η επιδιωξη της αρχουσας ταξης να αναγνωριζει δεκαδες διαφορετικες ταυτοτητες κυριως με βαση τον σεξουαλικο προσανατολισμο, την εθνικη καταγωγη τον τροπο ζωης (π.χ ορειβατες, ποδηλατες βεγκαν, κλπ) εξυπηρετει και έναν άλλο βασικο στοχο και αυτος είναι η διασπαση της εργατικης ταξης και των εργαζομενων αλλα γενικοτερα των καταπιεσμενων

    Η κοινωνια των πολιτων όπως την ονειρευτηκε η θατσερ και οι επιγονοι της εχει σαν στοχο να αποκρυψει την υπαρξη των ταξεων και να αποκοιμησει τους δουλους του σημερα Ετσι η ταυτοτητες πολλαπλασιαζονται εκθετικα ιδιατερα συμφεροντα, ενδιαφεροντα, οργανωσεις δημιουργουνται με αποτελεσμα τοσο μεσα στον εργασιακο χωρο οσο κι εξω από αυτόν να πηγαινουν περιπατο τοσο τα κοινα συμφεροντα οσο και ο πολιτικος και οικονομικος αγωνας

    Κι επειδη κάθε φαινομενο αποκτα τη δικη του δυναμικη αυτου του ειδους η ατομικοτητα διαμεσου μιας τεχνητης (σε πολύ μεγαλο βαθμο) ταυτοτητας γινεται και μεσο πλουτισμου για ορισμενους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Με πολλή καθυστέρηση, απλώς να πω ότι δεν γίνεται καμία στοχοποίηση, μπήκε ένα πολύ συγκεκριμένο θέμα και έγινε πολύ συγκεκριμένη κριτική πάνω σε μια άποψη που κυκλοφόρησε αρκετά αυτές τις μέρες. Η συζήτηση πάνω στο νομοσχέδιο και το πώς εξελίχθηκε είναι απλώς κάτι το τραγικό, ανάθεμα κι αν γνωρίζουν όσοι το στήριξαν τι λέει. Και σε αυτό το κλίμα είναι και οι "hello kitty" πιτζάμες παρέα με τα περί μη ρευστότητας του φύλου και το τι έκανε η εσσδ, όλα στο μπλέντερ για να βγει "αντιεπιστημονική" η άποψη του κκε (που όπως είπα και πριν αυτή η "αντιεπιστημονικότητα" έχει μείνει σκόπιμα χωρίς ακριβή ορισμό). Η κυβέρνηση επικοινωνιακά πέτυχε διάνα πάλι, κι ας ψάχνονται πλέον διάφοροι πλέον για το τι έγινε και προσπαθούν να μαζέψουν τα ασυμάζευτα (πχ το luben που έβαζε κκε παρέα με χα τις προηγούμενες μέρες, τώρα θυμήθηκε το pinkwashing -- και θέλουμε και σοβαρό διάλογο για το επερχόμενο ζήτημα της υιοθεσίας, καλά κρασιά).

    Γενικότερα, όποτε αναφέρομαι σε κάποιον από το συγκεκριμένο γκρουπ, το κάνω για απόψεις που εκφράζονται από αυτούς κι όχι επειδή δεν μου αρέσουν οι φάτσες τους, και το ίδιο γίνεται και από άλλους σχολιαστές. Δεν ξέρω ποιό δίκιο χάνεται επειδή εκφράζονται διαφωνίες με άτομα που εμφανίζονται ως εξ αριστερών επικριτές του κκε ενώ έχουν καταντήσει να είναι χειρότεροι κι απ'τον λιακόπουλο.

    Ijon Tichy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Συγνώμη αλλά επειδή έχω χάσει επεισόδια - και χωρις φυσικά να θελω να κανω διαφήμιση- ποιο είναι το μπλόγκ που υπάρχει το παραπάνω βίντεο και οι λοιπές απόψεις του Α.Μ. πρώην leninreloaded και πλέον ατσάλινος (;).
    υπεραστικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Η κε του μπλοκ είναι ανοιχτή σε κάθε σχόλιο που προσπαθεί να προσθέσει κάτι στην πολιτική συζήτηση
Αρκεί να έχει κάποιο διακριτό ψευδώνυμο ως υπογραφή.