Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2009

Είναι μικρό το γήπεδο

Ο χώρος είναι διαλεκτικά δεμένος με τον χρόνο. Κι ο χρόνος δε φτάνει ποτέ όταν είναι να απαγγείλει το λόγο του ένας σάββας μιχαήλ. Που όταν τελειώνει το παραληρούν πλήθος από κάτω φωνάζει κι άλλο, κι άλλο. Κι ο σάββας ξαναβγαίνει, πιο πολύ για να χορτάσει ο ίδιος τον εαυτό του και μετά όλοι οι υπόλοιποι.
Πάντως το γήπεδο γέμισε ούτως ή άλλως. Το πρώτο στοίχημα κερδήθηκε. Για τα υπόλοιπα οι συσχετισμοί είναι αρνητικοί κι ο μπουκ πιασμένος από τους αστούς.

Δεν έχω προσωπική εικόνα, παρά μόνο την ανταπόκριση ενός νΚαπελεύθερου στην οποία και θα βασιστώ.
Καταρχήν του έκανε εντύπωση ότι η αρας (ή μήπως η αραν; πάντα τις μπερδεύω γαμώτο) ενώ συνήθως βγάζει πολλή φοιτητιά, παραδόξως υπερέβη τον εαυτό της κι έβαλε να μιλήσει ένας δικός της εργαζόμενος από το σωματείο του φυσικού αερίου.
Παραδέχτηκε ότι στο προεδρείο το κεντρικό μέλος ήταν ναρίτης (δεν είχα την παραμικρή αμφιβολία).
Και τόνισε ως πολύ θετική την κίνηση με τα 90 πρωτοβάθμια σωματεία που συγκροτήθηκαν βάση του κινήματος αλληλεγγύης στην κούνεβα. Που καλό θα ήταν να βγάλουν ένα και να μείνουν 89 για να υπάρχει συμβολισμός.

Θα συμφωνήσω μαζί του. Κι είμαι ο τελευταίος που θα μειώσει τη σημασία της.
Αλλά εφόσον υπάρχει όντως τέτοια κίνηση, έχω άλλες απαιτήσεις. Να πηγαίνουν στην περιφρούρηση της απεργίας τα ξημερώματα. Δε στέκει πλέον το επιχείρημα ότι δεν υπάρχουν δυνάμεις να το κάνουν.
Να κυνηγήσουν και να προκηρύξουν μόνοι τους μια απεργία, κατά προτίμηση διαρκείας. Τόσα χρόνια μας τη λένε ότι έχουμε τόσα εργατικά κέντρα, αλλά δεν το κάνουμε. Με ενενήντα σωματεία μπορούν να κάνουν πράξη αυτό που περίμεναν από άλλους.

Περιμένω ακόμα να μην πάνε μαζί με τη γσεε στον επόμενο γύρο του ασφαλιστικού, ούτε σε απόσταση εκατό μέτρων πιο εκεί.
Ο διαχωρισμός ήταν εύκολος σε κάποιες φάσεις, πχ στις εννιά δεκέμβρη που οι εργατοπατέρες υπάκουσαν στα αφεντικά τους και δεν ξεκίνησαν ποτέ την πορεία και μείναν μόνοι τους. Αλλά όχι αρκετός να αναιρέσει τη συμπόρευση -όπως το βλέπω εγώ τουλάχιστον.

Καλό θα είναι επίσης την επόμενη φορά να υπάρχει κόσμος άσχετος από αυτά τα σωματεία. Δέκα από το καθένα να μαζεύονταν θα ήταν μια χιλιάρα άτομα επιπλέον.
Αλλιώς καταλήγουμε στα κλασικά. Όπου παρευρίσκονται και χαιρετίζουν καμιά πενηνταριά φορείς και στο σύνολο είναι 25 άτομα.

Πάμε και στο αλατοπίπερο που έδωσε γεύση και χρώμα στην όλη φάση, τη διαφωνία του εεκ. Το οποίο λίγα πράγματα το χωρίζουν με το σεκ. Ένα γράμμα και μια άβυσσος.

Το σκηνικό μου θύμισε συνειρμικά κάτι που έλεγαν οι αστοί για τη σοβιετία. Ότι στα κλειστά συστήματα οι κρίσεις και οι συγκρούσεις εκδηλώνονται απότομα σαν εκρήξεις, εκεί που δεν το περιμένεις. Κι ας μην ήταν κεραυνός εν αιθρία η διάλυση για όσους έβλεπαν καλύτερα κάποια πράγματα τότε.
Για κάποιους ο συνειρμός είναι άστοχος, για μένα κολλάει γιατί το κλειστό έχει πολλές έννοιες και το μερα ποτέ δε λειτούργησε στην ουσία για να είναι ανοιχτό. Κάτι σαν τη σοβιετία στα τελευταία της δηλ.

Ο ανταποκριτής δε συμφωνεί με την κριτική και τις αιτιάσεις του σάββα (ένας είναι ο σάββας). "Ειδικά στο σημείο για την εε, δε λέγαμε κάτι πολύ διαφορετικό ως μερα από αυτά που βάζει το κοινό κείμενο"..
Τη διαφωνία την εστιάζει πιο πολύ στα διεθνή, όπου το εεκ νιώθει υπόλογο απέναντι στους συμμάχους του που είναι στα μαχαίρια με τους ομοϊδεάτες τους (τροτσκιστές γαρ) συμμάχους του σεκ.

Από μια άποψη έχει δίκιο. Οι ενδο-εξωκοινοβουλευτικές διαφωνίες σε οδηγούν σε παράνοια αν κάνεις το λάθος να τις παρακολουθήσεις ως το τέλος χωρίς να διαβάζεις πίσω από τις γραμμές.
Οποιαδήποτε διαφωνία δε μπορεί να μπει έτσι απλά. Θα 'ταν πολύ φτηνό. Κάθε διαφωνία πρέπει να τηρεί τους κανόνες και να πληροί προϋποθέσεις. Να βάζει ολοκληρωμένη πλατφόρμα με πέντε τουλάχιστον άξονες. Να θέτει εαυτήν πιο αριστερά στο αριστερόμετρο από αυτόν που κριτικάρει. Να κάνει ολοκληρωμένη διάγνωση προτείνοντας θεραπεία.

Όχι σαν τους συντρόφους από το κόμμα, που ψιλοδιαφωνούν με ένα θαυμαστικό, ένα κομμα (αλλά ουδέποτε με το κόμμα) και μια διατύπωση στη θέση 32.
Εδώ το διαλεκτικό προτσές λειτουργεί αντίστροφα. Ξεκινάμε από τη μικροδιαφωνία και καταλήγουμε σε ολόκληρο κείμενο όπου την αναλύουμε.

Έτσι έγινε και στο πρόσφατο σώμα του ναρ. Όπου κατέβηκαν δύο κείμενα με βαθιές διαφορές, όσες κι οι εικόνες στο παιχνίδι με τον καθρέφτη στα σταυρόλεξα.
Ο ανυποψίαστος κόσμος που τα διάβαζε έμενε με την απορία. Εκτός κι αν ήξερε το διακύβευμα (η συμμαχία με το σεκ στις ευρωεκλογές και γενικώς), ή είχε εμπειρία από καθρέφτες και σταυρόλεξα (κατά προτίμηση κρυπτογραφικά).

Έχει τη γοητεία της όμως η υπόθεση αν εντρυφήσει κανείς.
Μπορεί να γίνει ένας από τους λιγοστούς πλην εκλεκτούς που κατανοούν και γελάνε με τα υπονοούμενα του σαμαρά στο τελευταίο του βιβλίο για την αριστερά.
Και σε ένα ανώτερο επίπεδο, μετά από σκληρή τριβή, να βρίσκει ουσία στα κείμενα του χοτζέα. Αλλά και σε άλλους αποκρυφιστές επιγόνους του γκράμσι, οπαδούς της θεωρίας της πράξης και της πυθίας.

Με κάτι τέτοια ο εξωκοινοβουλευτικός διάλογος καταντάει μακράν ο πιο βαρετός, πιο πολύ κι απ' το δικό μας.
Εμείς βαριόμαστε συνήθως στην εισήγηση (και σε όσες τοποθετήσεις την αναπαράγουν). Αλλά μετά αποκτά ενδιαφέρον.
Σε αυτούς η κάθε τοποθέτηση είναι μια μικρή εισήγηση. Μικρή που λέει ο λόγος.

Σε κάθε διάλογο κατεβαίνει όλο το βαρύ πυροβολικό των πλατφόρμερς, ο καθένας με τη δική του. Όπου το πρώτο συνθετικό παραπέμπει στο πλατειάζω και το δεύτερο στον -απαραίτητο σε κάθε κομμουνιστή- φορμαλισμό.
Ένας πλατφόρμερ με δέκα σημεία, άλλος με δώδεκα, ο τρίτος τα συνθέτει και βγάζει εικοσιδύο, ο κεντριστής κοπτοράπτει και καταλήγει σε έντεκα.
Ανάλογα τι σύστημα θέλει να παίξει ο καθένας. Θυμάται κανείς άραγε πόσα ψηφίζονται στο τέλος; Κι αν ναι μπορεί να τα πει απ' έξω;

Απ' την άλλη όμως ο σάββας έχει δίκιο. Πάντα. Αλλά και ειδικά.
Το κοινό κείμενο μυρίζει συγκόλληση από μακριά. Και μόνο σαν όνομα παραπέμπει στο κοινό πόρισμα που κάναμε με τον κύρκο το δεκέμβρη του 88. Είκοσι χρόνια κι ένα μήνα μετά, ο σάββας (που τότε ζούσε την ψευδαίσθηση της αντιγραφειοκρατικής επανάστασης της περεστρόικα) επικαιροποιεί τα διδάγματα της εποχής και κρούει καμπανάκι κινδύνου για τους νέους τζανετάκηδες που έρχονται με τη μορφή ευρωβουλευτή.
Μονάχα αυτός κράτησε ψηλά τα λάβαρα της επανάστασης, του μέρα, της τρίτης διεθνούς του λένιν-στάλιν (ένα πρόσωπο).
Καλά και του τρότσκι, δε θα τα χαλάσουμε εκεί τώρα.

Κι εκτός από αυτό βάζει κι άλλα ζητήματα.
Όπως τη λεπτή ειρωνεία "εργατική εξουσία-δημοκρατία, στη γλώσσα του ναρ". Η οποία παρά τις αναρχικές παραφθορές της έχει πολλά κοινά με τη μητρική ινδο-ευρωπαϊκή, την οποία μιλάμε εμείς ακόμα. Η πιο παλιά γλώσσα, που έμεινε αναλλοίωτη στον χρόνο, μαζί με τα ποντιακά και τα euskadi των βάσκων.

Βάζει και το θέμα του καπελώματος του μερα από το ναρ που την απόφαση για τη συνεργασία με την εναντια τη δρομολόγησε στο σώμα του. Ερήμην του υπόλοιπου μερα που είχε βαθιά μεσάνυχτα.
Τα γονίδια του παρελθόντος είναι σαν τα διαμάντια. Παντοτινά. Κι άσε τον μπιτσάκη να ασχολείται με αυτά του μέλλοντος.

Ειδικά αυτή η έννοια της πλειοψηφίας του μερα με έκανε να νιώθω πως έμεινα χρόνια πίσω.
Τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει;
Δημοκρατικός συγκεντρωτισμός δεν είναι, γιατί δεν επιβάλλει η πλειοψηφία τη γνώμη της στο σύνολο. Αλλά ούτε αρχή της ομοφωνίας είναι, γιατί δεν μπορεί να βάλει βέτο η μειοψηφία.
Όποιος έχει φώτα να δώσει σχετικά παρακαλείται να τα δώσει αφειδώλευτα. Χωρίς πλάκα...

(Συνεχίζεται...)

21 σχόλια:

  1. Αυτή η εποχή ωθεί σε επιλογές που μπορεί να είναι ελπιδοφόρες και να ανοίξουν δρόμους η να είναι καταστροφικές.
    Εγώ το ρισκάρω.
    Ασφαλώς και δεν είμαι σίγουρος για τίποτά . Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα πάρω το ρίσκο.
    Συμμετέχω με όλη μου την καρδιά στην δημιουργία της Αριστεράς που έχω ανάγκη (και εγώ).
    Το Σπόρτιγκ ήταν για όλους μας ένα πρώτο βήμα για το οποίο είχαμε αποφασίσει όλοι προ πολλού (πλην Σάββα). Τον οποίον και εγώ χειροκρότησα θερμά γιατί τον θεωρώ κομμάτι του κινήματος της απελευθέρωσης μας.
    Εάν ΤΩΡΑ δεν θέλει να συμμετέχει, αυτός δεν είναι λόγος για να τον αντιμετωπίσω αλλιώς.
    Ειδικά στους χώρους μας είναι αδιανόητο να ενεργήσει κάποιος χωρίς την συμφωνη γνώμη των υπολοίπων, εν ονόματι των συντρόφων του και πολλή περισσότερο , ενάντια σε αυτήν.
    2. Παραπάνω από εκατό σωματεία έχουν υπογράψει μέχρι τώρα για την κούνεβα.
    Ναί δεν μπορούν ακόμα να κηρύξουν απεργία .
    Ναί στην επαρχία πάμε συντεταγμένα στα κατατόπους εργατικά κέντρα γιατί πρώτον δεν έχουμε δυνάμεις και δευτερον γιατί εκεί βρίσκουμε και αρκετούς άλλους εργαζόμενους .
    Ναι δεν πάμε στο ΠΑΜΕ γιατί πρώτον απαγορεύεται να πάμε με τα πανώ μας και δευτερον γιατί κινδυνευουμε να συγκρουστούμε με τους διοργανωτές που το θεωρούν, και είναι prive party.
    Ναί το κκε εγραψε ένα μονόστηλο για την κούνεβα.
    Ναι την ίδια στιγμή μίλαγε στο συνέδριο των αξιωματικών της αστυνομίας, η Κανέλη και είπε πολλά.
    Ναι κάναμε συγκέντρωση για την κουνεβα με 10.000 κοσμο και είμασταν και στο περαμα με τους 8 νεκρούς. Καταλαβαίνεις βέβαια ότι υπάρχει μια ποιοτική διαφορά. Αυτό που συνέβη στην κουνεβα είναι δολοφονική επίθεση. Κάτι που δεν έχει προηγούμενο και δεν πρέπει να έχει και επόμενο.
    Ναί στο Σπόρτιγκ είμαστε 3000 και είμαστε λίγοι, και γιατί χρειαζεται να στρατευτούν οι πάντες και γιατί πολλοί συντροφοί μας δεν μπορεσαν να έρθουν και ακριβώς το επομενο διάστημα θα κάνουμε συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα.
    Στην επαρχία (σε πολλές πόλεις τελευταία κάνουμε συγκεντρώσεις ισάριθμες η και ακόμα μεγαλύτερες απο τα επίσημα κόμματα της Αριστεράς (με αθροιστικά ποσοστά σε πολλές περιπτώσεις πάνω απο 14%).
    Ναι με τους συντρόφους της Εναντια έχουμε στενές σχέσεις εδώ και χρόνια.
    Ναί ήταν καλύτεροι ομιλητές απο εμάς στο Σπόρτιγκ.
    Ναι θα συμβάλουμε στην συγκρότηση της Αντικαπιταλιστικής Αριστεράς στην Ευρώπη.
    ΝΑΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ ΤΙΠΟΤΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σάββας Μιχαήλ για το ΣΕΚ και την ταχύτητα των ηλ/μαγνητικών κυμάτων και του ήχου:

    "Δεν πρόκειται να κερδίσει αυτές τις δυνάμεις με εκλογικά τερτίπια ούτε με εφήμερες ενότητες με εκείνους σαν το ΣΕΚ που, ως γνωστόν, στην πρώτη έκρηξη βομβίδας λάμψης-κρότου εξαφανίζονται σε χρόνο dt, μετά την λάμψη και πριν καν τον κρότο, προς το κοντινότερο σταθμό του μετρό."

    Από: http://www.eek.gr/default.asp?pid=6&id=706

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν θέλετε να γυρίσει πίσω ο σάββας τάξτε του νοβα, όχι έδρα. Όταν ο λαός έχει να διαλέξει ανάμεσα στις αλυσίδες, τα όπλα, το σεκ και τον σάββα, επιλέγει τον σάββα (τον αλυσοδένει να μην του φύγει και δίνει τα όπλα στους σεκίτες που τα τρέμουν).
    Ο σάββας δεν είναι απλά αρχηγός, είναι αρχηγός των ατάκτων. Και κάθε καλλιτεχνικής ψυχής που είναι ταγμένη στο λογιτεχνικό μαρξισμό.
    Ο σάββας είναι και κρότος (κάνει πάταγο με τις τοποθετήσεις του) και λάμψη μαζί (το φως που μας οδηγεί, αυτός που καίγεται για να γενούν τα σκοτάδια φως).

    Μπαίνω στον πειρασμό να γράψω πολλά, θα περιοριστώ όμως μόνο στα εξής:
    Έχω όλη την καλή διάθεση να πιστέψω ότι α. ήθελες να πας στο παμε β. προσπάθησες να πας και δε σε άφησαν. αλλά δυσκολεύομαι.
    Οι συγκεντρώσεις του παμε μια φορά είναι οι μόνες που δεν υπάρχουν κομματικές σημαίες και δεν φωνάζονται κομματικά συνθήματα.
    Οπότε δυσκολεύομαι πολύ πιστέψω ότι πήγε κάποιο σωματείο με το πανό του και δεν το άφησαν οι παμίτες νε πάρει μέρος στη συγκέντρωση.

    "Ειδικά στους χώρους μας είναι αδιανόητο να ενεργήσει κάποιος χωρίς την συμφωνη γνώμη των υπολοίπων, εν ονόματι των συντρόφων του και πολλή περισσότερο , ενάντια σε αυτήν".
    Με όλη την καλή προαίρεση θα ήθελα να μου πεις πώς ακριβώς προχωράει η συνεργασία με την ενάντια, ενάντια στη διαφωνία του εεκ. Κι αν μπορείς να μου εξηγήσεις τι ακριβώς σημαίνει η φράση "η πλειοψηφία του μερα", γιατί προσωπικά δε βγάζω άκρη.

    Τες πα, απ' τη στιγμή που εσύ ξέρεις/βλέπεις ότι πατάς γερά στα πόδια σου, η κριτική και το χαβαλέ είναι ευπρόσδεκτα, έτσι; Στην τελική με αυτά βελτιωνόμαστε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χαχ, τίμια η κριτική. Περίμενα περισσότερο δούλεμα. Απολίθωμα σπας σιγά σιγά θαρρω... (χιούμορ, μη μασάς =ρ)

    Σχετικά με την "πλειοψηφία του ΜΕΡΑ" μόνο θέλω να απαντήσω, πως ο μέγας Σάββας δεν εννοεί ότι αποφάσισε το ΜΕΡΑ με όρους πλειοψηφίας, αλλά ότι η οργάνωση που αποτελείτο μεγαλύτερο κομμάτι του αποφάσισε ως οργάνωση να προχωρήσει στην όλη φάση, ούτως "τραβώντας" το ΜΕΡΑ ουσιαστικά.

    Σχετικά με το ΠΑΜΕ δε θέλω να θίξω κάτι παραπάνω, είναι γνωστές οι διαφωνίες, μόνο τα εξής δύο:

    α) συμφωνώ μαζί σου πως δεν είναι άμεση αιτία το ότι "δε με αφήνει να πάω μαζί του" (εδώ είχε κοτζάμ ΔΗΚΚΙ, χεχ), εκ των προτέρων δε θέλω

    β) μήπως το γεγονός όμως ότι το ΠΑΜΕ έχει τα μόνα μπλοκ χωρίς κομματικές σημαίες προκύπτει από το ότι το ίδιο έχει καταλήξει τέτοια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εάν πάς σε μια συγκέντρωση του ΜΕΡΑ Ως Μπρεζνιεφικό απολίθωμα και με τα χέρια στις τσέπες.
    Δήλαδή ψηφίζω κριτικά και κρατάω και απόσταση, είσαι καλοδεχούμενος.
    Εάν όμως πας ως μια άλλη οργάνωση με πανώ και συνθήματα και ομιλητή είσαι τουλάχιστον πράχτορας.
    Εγώ που σου μιλάω πήγα σε αντιπολεμική συγκέντρωση που οργάνωσε Ένα ΕΚ με μια επιτροπή ειρήνης.
    Πήγα ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕΡΑ με πανώ προκυρήξεις κλπ.
    Ένας ( αριστερός ανένταχτος και ψηφοφόρος του κκε) απο την οργανωτική επιτροπή μου είπε ότι μπορώ να απευθύνω χαιρετισμό για 60 δευτερόλεπτα.
    Όταν πήγα να μιλήσω στην εξέδρα μου επιτέθηκαν τα στελέχη του κόμματος φωνάζοντάς μου ότι εδώ δεν μπορεί να μιλάει ο κάθε Μ....ας .
    Με έσπρωξαν και οπισθοχωρόντας έπεσα σε ένα σιδερένιο παγκάκι με αποτέλεσμα να μείνω μία βδομάδα στο σπίτι με το πόδι μου πρησμένο.
    Έκτοτε δεν ξαναπήγα σε εκδήλωση του ΠΑΜΕ . Ζητώ συγνώμη.

    Εδώ η Αλέκα ύστερα απο όσα έχουν προηγηθεί αυτόν τον χειμώνα μας αποκαλεί Ποντίκια θα κωλώσει ο φανατικός γραμματέας της κοβας.

    Ριζοσπάστης 3 Φλ. 2009
    Ομιλία της Αλέκας στην Αν. ύπαιθρο Θεσσαλονίκης.

    «Το ξάφνιασμα από αυτήν την εξέλιξη, η απογοήτευση που ένιωσαν ένα μεγάλο μέρος των κομμουνιστών, η σύγχυση αλλά και το γεγονός ότι έβλεπες αυτό το καράβι το κομμουνιστικό να το εγκαταλείπουν αρκετά ποντίκια, και γνωστά ποντίκια, και σημαντικά ποντίκια. Σημαντικά, ας πούμε, για το τότε. Ήταν κάτι που για πρώτη φορά το ζήσαμε. Γιατί, μην ξεχνάτε ότι και το '41 και μετά τον πόλεμο και μετά τον εμφύλιο το κίνημα ανέβαινε. Είχες και αποτυχίες αλλά είχες και νίκες.»

    Όποιος δεν ταυτίζεται με τις θέσεις του ΚΚΕ και όποιος ανήκει σε άλλη οργάνωση ειναι ποντίκι που εγκατέλειψε το¨"σκάφος".
    Εγω ξέρω εκατοντάδες γνωστά στελέχη του ΚΚΕ που ήταν τα μαύρα πρόβατα απο το Πολυτεχνείο και μετα .



    Η πλειοψηφία του ΜΕΡΑ είναι χωρίς τον Σάββα.
    Ο Σάββας είναι φίλος μου και παραμένει όταν όμως διαφώνησε τι έπρεπε να κανουμε να μήν συνεχίσουμε ?
    Και αυτό το να μήν συνεχίσει η πλειοψηφία των οργανώσεων που απαρτίζουν το ΜΕΡΑ θα ήταν δημοκρατικό?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δαιμων του τυπογραφείου να μην σε βρώ πουθενα!
    Ηθελα να πώ (προφανώς)..σε συγκέντρωση του ΠΑΜΕ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και μιάς και είπα "ΠΑΜΕ".
    Τίέγινε στη Βέροια?
    Έχουν καμιά βάση αυτά που λέει ο skay?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν θα μπω καν στην διαδικασια να σχολιασω τα δρωμενα του σπορτινγκ για μια προαποφασισμενη συνεργασια από τα πανω μπροστα στις “ψηφοθηρικες ” καιροσκοπικες αναγκες των καιρων που τις βαφτιζουμε ενωτικη προταση…

    συντομες ερωτησεις χωρις να περιμενω πειστικες απαντησεις (γιατι εχω βαρεθει να διαβαζω παρα πολλες ανακριβιες και συκοφαντιες για την κουνεβα το τελευταιο καιρο..)

    ποιος φορεας πρωτοστατησε στο φτιαξιμο του σωματειου των καθαριστριων; ακομα και οταν ηταν εις βαρος του γιατι "ψηφοθηρικα" θα εχανε μια εδρα στο ΕΚΑ (για το φοιτηταριατο εξηγω οτι το εκα σημαινει εργατικο κεντρο αθηνας);
    ποιος εβαλε για αρχη 200 μελη του να στηριξουν την εξαπλωση του σωματειου για να φτασει τα 1200 οταν ξαφνικα το ανακαλυψατε ολοι σας πριν λιγο καιρο;
    ποιος καταφερε να μονιμοποιησει καθαριστριες στο πανεπ. αθηνων και σε νοσοκομεια οταν ολο το φοιτηταριατο οχι απλως αγνουσε την υπαρξη του σωματειου αλλα με χαρακτηριστικη ανεση γεμιζe με αδεια ποτηρια καφεδων και σκισμενες αφισσες ή πεταμενες προκυρηξεις τα αμφιθεατρα ως δωρο ενθυμιο στις καθαριστριες;
    αναλογιστηκε κανεις ποσες μερες καθαριζαν οι καθαριστριες τη νομικη μετα την καταληψη της;
    ποσοι απο εσας θα αφηνατε να εχετε προεδρους και αντιπροεδρους στα σωματεια σας αλλοδαπους και ατομα μη οργανωμενα στις γκρουπες σας αλλα απλα συνεργαζομενα μαζι σας; υποψην οτι το συνδικατο οικοδομων εχει γραμματεα τουρκο ο οποιος δεν ειναι οργανωμενο μελος του κκε
    ποιος εμαθε ποιοι γιατροι του ευαγγελισμου περιεθαλψαν την κουνεβα με το που εφτασε στον ευαγγελισμο και σε ποιο κομμα εντασσονται(όχι πως εχει σημασια για εμας αλλα για εσας που μετρατε την αριστεροσυνη με επιφανειακες παρουσιες στο χωρο..ηρθαν 50 ατομα εξω απτο νοσοκομειο με πανο και τρεχει κατι στα γυφτικα)
    Ποιος ασχοληθηκε να μαθει ποιος συνδικαλιστικος φορεας εφτασε πρωτος στον ευαγγελισμο (όχι πως και σε αυτή την περιπτωση εχει ιδιαιτερη σημασια γιατι φροντισαν ολοι να φτασουν την ωρα που ηταν οι καμερες)

    Νομιζετε ολοι εσεις οι κακομοιροι ότι με το να κανετε 5 πορειες και να γραψετε 10 συνθηματα στον τοιχο θα αναπληρωσετε την απουσια σας διπλα από αυτην την γυναικα όλα αυτά τα χρονια; Ή η ευκολη λυση είναι να μαζευετε λεφτα για την καημενη γυναικα ικανοποιωντας τον μικροαστικο σας ουμανισμο μεχρι το επομενο θυμα;

    Αν ειχατε συνεπη ταξικη συνειδηση θα ειχατε σωσει την κουνεβα. Και θα ειχατε σωσει πολλους αλλους …θα τρεχατε για τον νεκρο εργατη στο metro της θεσαλονικης, για τους νεκρους ναυτεργατες στο περαμα, για τον νεκρο 70χρονο οικοδομο που επεσε τις προαλες από τις σκαλωσιες, στο τζαμπο, στις απεργιες του φαρου, του κατσελη, της φαγε, της ING και οπου αλλου δεν εχετε παρει χαμπαρι.

    Τολματε να κανετε και σχολια για τους αλλους που μπορει να εχουν τα χιλια μυρια κουσουρια ή λαθη αλλα τουλαχιστον τρεχουν και κερδιζουν συνειδησεις. Κανουν πολλα πιο ουσιαστικα πραγματα απτο να παιζουν κλεφτες και αστυνομους στις πορειες. Οι πραγματικες μαχες δινονται στον ταξικο –εργασιακο πολεμο. Γιατι εκει πεθαινεις και πεινανε τα παιδια σου… νομιζετε ότι η κουνεβα είναι η πρωτη εργαζομενη που εχει υποστει σωματικη βλαβη επειδη εσεις το μαθατε τυχαια; Ο ξυλοδαρμος και Οι απειλες πεφτουν συννεφο..αλλα εσεις κοιμαστε τον υπνο του φοιτηταριατου….

    Ευτυχως που δεν είναι στο κκε η κουνεβα για να μην εχει συμπαρασταση -εστω και εκ των υστερων- μονο από αυτό….ευτυχως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. συγγνωμη για το επιθετικο υφος μου αλλα οταν τα εγραφα μολις ειχα δει διαφημιση στον σκαϊ της εκπομπης του παπαχελα με θεμα την κουνεβα!!! ο παπαχελας μαζι με την πρωτοπορια του φοιτηταριατου υποστηρικτης της εργατικης ταξης...ελεος...

    και κατι αλλο.
    τα 100 σωματεια που υπεργραψαν για την κουνεβα δεν ανηκουν στην επιροη της εξωκοινοβουλευτικης αριστερας ουτε στις πιο φαντασιωδεις ονειρωξεις της...καμια 20αρια με το ζορι σε συνεργασια παντα με τους συναγωνιστες του συριζα.

    το μονοστιλο του ριζου ο trovatore που το βρηκε; ή μυωπας ειναι ή υποκειμενικος (για να μην πω τιποτα χειροτερο...) αν βαλεις αναζητηση στην ιστοσελιδα του ριζου σου βγαζει ολοσελιδα δημοσιευματα για τον αγωνα του σωματειου των καθαριστριων απο το 2004. και ειδικα για την κουνεβα πανω απο 20 αρθρα. χωρις αυτο να σημαινει κατι -τουλαχιστον για εμενα. η αληθινη αλληλεγγυη στις εργαζομενες ειναι στους χωρους δουλειας και οχι σε 4 σελιδα κατεβατα...

    μια ερωτηση (εδω θελω σοβαρη απαντηση ή ο σφυροδρεπανος να γραψει ενα κειμενακι ως εναρξη για συζητηση): η κομμουνιστικη αριστερα δεν ειναι εξ ορισμου και αντικαπιταλιστικη; γιατι ετεροπροσδιοριζεστε ειδικα ως προς τον καπιταλισμο; γιατι δεν χρησιμοποιειτε και τον ορο αντι ευρωπαϊκη, αντικρατικη (για να πιασετε και κανεναν αναρχιζον) ή αντιιμπεριαλιστικη; υπαρχει λογος;

    και παλι συγγνωμη σφυροδρεπανε για το επιθετικο υφος μου (το συγγνωμη παει μονο προς το ατομο σου...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητή Ναντιένζντα

    Μιας και είπες για skay .Χτές το βράδυ στις ειδήσεις είχε τον πρόεδρο του ΕΚΗμαθίας (του ΠΑΜΕ) που έβγαινε απο το γραφείο του εισαγγελέα.
    Τόν ρώτησε ο δημοσιογράφος άν ήξερε ότι το αφεντικό είχε κλείσει τους εργαζόμενους στο ψυγείο όταν πήγαν με την επιθεώρηση εργασίας.
    Είπε ότι το ξεραμε αλλά δεν είπαμε τίποτα για να μην χάσουν την δουλειά τους οι εργαζόμενοι.
    Αμέσως μετά έβγαινε το Νο 2 του ΕΚΗ όπου κατηγορήται ότι εκβίαζε ιδιοκτήτη συνεργείου αυτοκινήτων και του απέσπασε 2000 ευρώ για να μην τον καταγγείλει.
    Καταλαβαίνω την συναισθηματική σου φόρτιση, την θεωρώ ανθρώπινη και την σέβομαι.
    Η πραγματικοτητα όμως είναι αυτή που είναι και θα γίνει χειρότερη.
    Αν δεν την δούμε κατάματα και δεν την αντιμετωπίσουμε θα μας συντρίψει.
    Εγώ που σου γράφω είμαι βιομηχανικός εργάτης με 7000 ένσημα (σχεδόν) , η μάνα μου ήταν καθαρίστρια σαν την κούνεβα επί 30 χρόνια, ο πατέρας μου επίσης βιομηχανικός εργάτης επί 30 χρόνια.
    Δέν ρίχνω ούτε το αποτσίγαρο μου κάτω γιατί δεν θέλω να παιδευτεί κάποια σαν την μάνα μου για να το μαζέψει. Δεν ξέρω τι κάνει το φοιτηταριάτο στα αμφιθέατρα αλλά με μερικούς φοιτητές της αντικαπιταλιστικής αριστεράς που συναναστρέφωμαι είμαστε απο το ίδιο χαρμάνι.
    Η αντικαπιταλιστική αριστερά ,πράγματι, εταιροκαθορίζεται όπως ακριβώς λές.
    Αλλά έχει ξεκινήσει ένα ταξίδι για να ανακαλύψει την Αμερική.
    Στην διάρκεια του ταξιδιού θα αυτοπροσδιοριστούμε.
    Πήραμε μαζί ΟΤΙ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ απο τους δικούς μας.
    Προτιμούμε αυτό το ταξίδι απο την ασφάλεια και την θαλπωρή της οικογενειακής ζωής.
    Σκέψου το!!
    Ισα που προλαβαίνεις να ανέβεις στο καράβι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. "ποιος εμαθε ποιοι γιατροι του ευαγγελισμου περιεθαλψαν την κουνεβα με το που εφτασε στον ευαγγελισμο και σε ποιο κομμα εντασσονται"

    Από τα χειρότερα σχόλια που έχω διαβάσει εδώ και πολύ καιρό.

    Η μονομέρεια στις πηγές μας και την ίδια τη σκέψη είναι ένα πράγμα, η κακοήθεια είναι κάτι πολύ χειρότερο όμως.

    Πραγματικά, δεν αντέχω να βλέπω ότι τέτοιες "πατριωτικές" αντιλήψεις μπορεί να έχουν χώρο στην αριστερά (και δε μιλώ καν για το υπόλοιπο σχόλιο που ήταν γεμάτο από πληροφορίες που δείχνουν το λίγοτερο άγνοια).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Έχουμε ζητήσει να υπογράψουν το κείμενο για την Κούνεβα και όλα τα σωματεία του ΠΑΜΕ και ακόμα δεν έχει υπογράψει κανένας.
    Όταν γυρνούσαμε απο το Σπόρτιγκ πήραμε τηλ. γνωστό συνδικαλιστή του ΠΑΜΕ (τον πιό καλοπροαίρετο που γνωρίζαμε).
    Μας είπε ότι θα ρωτήσει και θα μας πεί.
    Έχουν περάσει επτά μέρες.
    Τα σωματεία του Σύριζα τα ρωτήσαμε άν θέλουν να υπογράψουν και δέχθηκαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Trovatore ειλικρινα συγκινηθηκα από την εργατικη λαικη σχεδον λουμπεν καταγωγη σου -στην κνε και το κομμα υπαρχουν πολλοι ανταξιοι σου και σου στελνουν ταξικους χαιρετισμους. η υπαρξη σου υποδηλωνει 2 πραγματα: πρωτον εισαι η εξαιρεση που επιβεβαιωνει τον κανονα για την εξωκ. Αριστερα (εκτος αν θεωρεις ότι η εξωκ. αριστερα συσπειρωνει πλειοψηφικα εργαζομενους και όχι φοιτηταριατο-) και δευτερον επιβεβαιωνεις ότι η ταξικη προελευση ενός ατομου δεν προϋποθετει αυτοματα ιδεολογικη χειραφετηση και ωριμοτητα.. ας μην ξεχναμε ότι οι κυριοι εκφραστες του αριστερισμου ηταν και ειναι ατομα από ανωριμα–πολιτικα- τμηματα της εργατικης ταξης που θεωρητικοποιουσαν το αυθορμητο και τοποθετουσαν την εξεγερση στα ορια του αυτοσκοπου ερνοντας σε δευτερη μοιρα την επανασταση και την αλλαγη της εξουσιας.

    Σε ευχαριστω επισης που μου υπενθυμισες ότι μπορει η πραγματικοτητα να είναι διαφορετικη από αυτό που βλεπω. Προσεξε μην ισχυει το ιδιο και για εσενα.
    το ταξιδι για την αμερικη το ξεκινησαν πολλοι. Ενας όμως το εφτασε…και εγω σε εκεινου το καραβι εχω ανεβει εδώ και πολλα χρονια. διαβαζω οσο μπορω τις συμβουλες και τα διδαγματα του. μελεταω με σεβασμο και αγαπη το επιτευγμα του και προσπαθω να βγαλω συμπερασματα για τις αυριανες σοσιαλιστικες κοινωνιες. Προτιμω να ειμαι σε ένα καραβι που θα κανει και λαθη αλλα φροντιζει να κανει τα λιγοτερα κανοντας αυτοκριτικη –αργα ή γρηγορα- και στοχευοντας σε αλλαγη της εξουσιας, σε σοσιαλιστικες και κομμουνιστικες κοινωνιες.δεν εμπιστευομαι αυτοσχεδιες σχεδιες που δεν ξερουν που πανε και που η πειρα της ιστοριας εχει αποδειξει ηδη την αποτυχια τετοιων τακτικων. στο κοινο κειμενο σας δεν υπαρχει καν η προοπτικη για αλλαγη εξουσιας. δεν μιλατε καν για σοσιαλισμο! ποσο μαλλον για κομμουνισμο..
    Αληθεια υπαρχει κανενα άλλο κομμα της αριστερας πλην του κκε που να εχει κανει αυτοκριτικη; Εννοω με επισημα κειμενα και δοκιμια ιστοριας.
    Μπορει να κανω λαθος και η ιστορια να σας επιβραβευσει. Ας γινει αυτή η ρημαδα η επανασταση και ας μην γινει απτο κκε. Αρκει να γινει. Δυστυχως η ιστορια των κινηματων και των επαναστασεων προς το παρον σας διαψευδει περιτρανα. Ο αριστερισμος δεν οδηγησε πουθενα νικηφορα. Εκτος εάν σου αρκουν οι εκτονωσεις και ο αποπροσανατολισμος .
    Τωρα περι σχολιασμου για παμε ημαθιας δεν θα μπω στο κοπο να σχολιασω αναλυτικα. Πρωτον γιατι δεν είναι αληθεια (ο 902 και ο ριζος ειχε καταγγειλει το περιστατικο με το ψυγειο πριν το μαθεις απτον σκαϊ), δευτερον γιατι χρησιμοποιεις ως αποδεικτικο μεσο αστικο καναλι, τριτον γιατι δεν γνωριζω το περιστατικο με τον εκβιασμο. γνωριζω όμως καλα άναλογη κατασταση οπου το αφεντικο κατηγορησε συνδικαλιστη ότι τον εκβιαζε αλλα τελικα η αληθεια ηταν ότι ο συνδικαλιστης διεκδικουσε τα δεδουλευμενα μιας απολυμενης. Το αφεντικο πηγε στην αστυνομια – κατειγγειλε ότι τον εκβιαζε ο συνδικαλιστης- και όταν πηγε να παρει τα χρηματα του εδωσε προσημειωμενα και οι μπατσοι τον πιασαν αυτοφωρω!! Ευτυχως που το εργατικο κεντρο ηταν ηδη ενημερο ειχε ηδη γινει καταγγελια στην επιθεωρηση εργασιας και κατεθεσε υπερ του η απολυμενη. Καποιοι όμως “καλοι ανθρωποι” της εξωκ. Αριστερας προσπαθησαν να βγαλουν βρωμα…. Για το περιστατικο αυτό που λες δεν εχω ιδεα. Προσεχε μην είναι καμια αναλογη κατασταση γιατι τελικα θα παιζεις το παιχνιδι των αφεντικων…
    Οσο περι υπογραφων ή μη απτο παμε βαριεμαι να απαριθμησω απειρα φωτεινα παραδειματα αριστεριστων που δεν συμμετειχαν σε απεργιες του κλαδου τους επειδη τις καλουσε το παμε ή δεν υπεγραφαν σε κειμενα υποστηριξης απολυμενων γιατι ηταν μελη του κκε ή αριστεριστες που τα κανανε πλακακια με καθηγητες ή εργοδοτες…αλλα νομιζω οτι ή εισαι αδαης ή προσπαθεις να φτιαξεις επιχειρημα. λες και δεν γνωριζεις πως αν καποιος δεν συμφωνει με το πολιτικο περιεχομενο ενος κειμενου δεν βαζει την υπογραφουλα του

    Και ένα σχολιο για τον «πρεσβυωπα» μπαγουδο.
    Τα επιχειρηματα που παρεθεσα ηταν ανταξια του χαμηλου επιπεδου των σχολιασμων που διαβασα το τελευταιο καιρο. Παρολα αυτά για να εχω τη συνειδηση μου ησυχη εβαλα εντος παρενθεσης και σχολιο –ξαναδιαβασε το λοιπον:
    ποιος εμαθε ποιοι γιατροι του ευαγγελισμου περιεθαλψαν την κουνεβα με το που εφτασε στον ευαγγελισμο και σε ποιο κομμα εντασσονται(όχι πως εχει σημασια…)
    για την ιστορια-επαναλαμβανω για τους πρεσβυωπες- οι γιατροι ηταν ενας της νεας δημοκρατιας ένας του κκε και οι υπολοιποι πασοκοι…αυτό που ηθελα να πω-γιατι καποιοι δεν θελουν να καταλαβουν- είναι ότι δεν μου λεει απολυτως τιποτα ποιος βρεθηκε εκει, τι ωρα, με τι σειρα και σε τι φαση. Και το λεω αυτό γιατι την πρωτη μερα ακουγα στο “κοκκινο” τον εκφωνητης που οριοταν ότι δεν βρισκοταν κανεις στο πλευρο της κουνεβας παρα μονο ο συριζα! Την ιδια στιγμη που απεξω ηταν 50 ατομα (αναρχικοι ή αριστεριστες θα σε γελασω) και τα χαραματα ηταν συνδικαλιστες του παμε και του κκε απεξω απτην εντατικη.
    το σχολιο περι «πατριωτικων» αντιληψεων ειλικρινα δεν το καταλαβα.
    αγνοια δεν εχω παντως καθολου επι του θεματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εγώ τώρα να κάνω πυροσβεστική παρέμβαση ή θα χρεωθεί στην κνίτικη ανατροφή μου;

    Σάμις, εγώ είμαι με τον αριστερό ανένταχτο που λες. Δεν καταλαβαίνω γιατί έπρεπε να πατε με κομματικό πανό, ούτε γιατί οι δικοί μας δεν έκαναν μια φορά την έκπληξη να υπερβούν τον εαυτό τους.
    Αλήθεια, αν εγώ πήγαινα εδώ στη θεσσαλονίκη με πανό κκε το δεκέμβρη στους πλην λακεδαιμονίων, θα την έβγαζα καθαρή πιστεύεις; Γιατί ως μπρεζνιεφικό απολίθωμα πήγα μια-δυο φορές (και δε μου άρεσαν όσα είδα, αλλά αυτό είναι άλλο ανέκδοτο).
    Δυστυχώς αυτά γίνονται, είναι θέμα όλων όσων καταλαβαίνουμε πέντε πράγματα παραπάνω από κομματικό πατριωτισμό να κάνουμε κάτι να τα αλλάξουμε.

    Έμπαινε ναντιέζντα!

    Προσυπογράφω σχεδόν το σύνολο όσων λες, αλλά όχι το στιλ (ούτε κι εσύ εν τέλει απ' ό,τι κατάλαβα).

    Μπαγούδο, αν δεν κάνω λάθος, τα υπολείμματα του δηκκι (κι όχι μόνο) τα συναντήσατε στις πορείες για το ασφαλιστικό και στην απεργία στις 10 δεκέμβρη. Εκεί γιατί δε σε πειράζει;
    Καταλαβαίνω πώς το εννοείς για το παμε. Οι 40.000 στην απεργία του δεκέμβρη ήταν δηλ κομματικοί; Τόσος είναι κι ο κόσμος στις άλλες πορείες που κατεβαίνει μόνο ο στενός κομματικός πυρήνας; Μπράβο κόσμο που έχουμε στην αθήνα!
    Το τίμια κριτική ελπίζω να μην παραπέμπει στο "τίμιοι οπορτουνιστές" του ένγκελς. Θα ακολουθήσει και δεύτερο μέρος πιο άτιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Για τα περισσότερα δεν έχω παρά να σηκώσω το χεράκι μου και να συμφωνήσω με την προλαλήλασα ναντιέζντα, το ειπα και πριν.
    Το μόνο που θα ήθελα να προσθέσω -και το οποίο θεωρώ εκπληκτικό- είναι ότι ενώ το ποστ ήταν για το σπόρτινγκ, η κουβέντα πήγε στο κόμμα, είτε για αντιπερισπασμό, είτε επειδή ο άνθρωπος την έχει την σύγκριση μες στο αίμα του και το κόμμα είναι σημείο αναφοράς. Ή απλώς αγαπημένο θέμα συζήτησης.
    Όταν σου λέει κάποιος, για χαβαλέ έστω, κάποια πράγματα ως κριτική και η απάντηση είναι: ναι, αλλά το κόμμα εκείνο και το άλλο, είναι μια μορφή ετεροπροσδιορισμού από μια άποψη.
    Τέλος πάντων, για να μη νομίσει κανείς ότι κάνει τον έξυπνο κι εγώ την ίδια γραμμή υπεράσπισης έχω όταν μου τη λένε για το κόμμα. Αν μου την πεις για την κανέλλη θα σου την πω για τον δελαστίκ. Κι ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί η πρώτη είναι πρόβλημα της αριστεράς ενώ ο δεύτερος (ο οποίος μου είναι εξαιρετικά συμπαθής κατά τα άλλα) δεν είναι. ενώ γράφει πολύ χειρότερα πράγματα.
    Το όλο πράγμα καταλήγει σαν τους οπαδούς με τις ομάδες.
    -Ήταν πέναλντι αυτό το πέτσινο που κερδίσατε;
    -Μιλάτε εσείς που τις προάλλες το 'να, τ' άλλο (τα πάντα όλα);
    Και η ζωή κυλάει όμορφα.
    Όμως και μόνο το γεγονός ότι απαντάμε με ερώτηση, δείχνει ότι μας έχει μείνει λίγο νιονιό να καταλαβαίνουμε ότι κάτι πάει στραβά στο θέμα που αποφύγαμε να απαντήσουμε.
    Κι από τη στιγμή που μας κόβει, είναι κρίμα να συγκρινόμαστε ποιος έκανε τη μικρότερη μ..., αντί να προβληματιστεί ο καθένας για τις δικές του.

    Λες παπαρήγα και δεσύλλας να φτιάχνουν ιδιωτικούς στρατούς; Και το κόμμα μαζί με το εξωκοινοβούλιο να συγκροτούν το ποκ και να είναι κατεστημένο; Και πίσω απ' όλα να κρύβεται ένα ξένο κέντρο αποφάσεων και η κατιάνα μπαλανίκα ως κατ γούμαν στα νιάτα της όπως στη θρυλική ταινία χούλιγκανς στα θρυλικά 80'ς;
    Λες να βγήκε πολύ μεγάλο το σχόλιο και να έπρεπε να το ανεβάσω ποστ;

    Υγ: και μια ειλικρινής απορία. Γιατί ρε παιδιά δε γράφετε κάποια πράγματα στα μπλοκ σας για αυτά που έγιναν στο σπόρτινγκ; Και δεν εννοώ λινκ σε ανακοινώσεις και κείμενα. Εννοώ κριτική και αποτίμηση από όσους πήγαν κι έχουν προσωπική εικόνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητή μου Ναντζιένζντα!

    Αυτό το "ανώριμος" είναι το καλύτερο κοπλιμέντο που θα μπορούσε κάποιος να μου κάνει.
    Δέν ξέρεις τι τραβάει κόσμος και κοσμάκης για να παραμείνει ανώριμος .
    Όσο για την "εργατική σχεδόν λούμπεν" καταγωγή μου, έχω να σου πώ τα εξής
    Πρώτον δεν είμαι περήφανος που είμαι εργάτης και γιαυτό αγωνίζομαι για μιά κοινωνία χωρίς εργάτες (και χωρίς αφεντικά).
    Η εργατική τάξη είναι τάξη του καπιταλισμού και συμμετέχει στην αγοραπωλησία . Επειδή όμως είναι μονίμως "ριγμένη" (απο την αγοραπωλησία). Ευελπιστούμε ότι θα επαναστατήσει μαζί μας .
    Για να σου δώσω να καταλάβεις, τον κόσμο έτσι όπως είναι σήμερα (σε αυτά τα χάλια) τον έχω φτιάξει εγώ .
    Αναλαμβάνω την ευθύνη(που μου αναλογεί και ακόμα περισσότερη αν έτσι είναι καλύτερα).
    Θα μπορούσα να σου μιλήσω θεωρητικά για την σχέση ΚΚΕ εργατικής τάξης αλλά δεν θα το κάνω.
    Θα σου αφηγηθώ όμως μια μικρή ερωτική ιστορία μου (απο τα χρόνια εκείνα που είμουν, ακόμα πιό ανώριμος).
    Εγνώρισα (καποια φορά σ'ενα καράβι ξενο) μια φλογερή κνίτισα και μέλος του γραφείου περιοχής- παρακαλώ!!
    Λύσσαξε να με γράψει στην κνε για τι το προλεταριατο- μου έλεγε- έχει ως αποστολή την επανάσταση και την οικοδόμηση του σοσιαλισμού.
    Υπέκυψα στην ανήθικη πρόταση της και έτσι εγώ βρέθηκα να χτυπάω πόρτες την κυριακή το πρωί στις εφτά η ώρα και να ακούω μπινελίκια εναντίον εμού και του οργάνου μου (του Ριζου).
    Η εν λόγω Κνίτισα, δε , ύστερα απο την στρατολόγησή μου επροβιβάσθηκε σε γραμματέα γραφείου περιοχής.
    Αν και μεγαλύτερή μου με ερωτεύτηκε και με αποπλάνησε (για δεύτερη φορά) στην θλιβερή μου γκαρσονιέρα .
    Ήταν τέτοια η λύσσα της για την εργατική τάξη που μου έγδαρε την πλάτη, με αποτέλεσμα να τρέχουμε νυχτιάτικα στα εξωτερικά ιατρεία του ΙΚΑ με αντιτετανικούς ορούς.
    Όλα πηγαιναν καλά ώσπου αποφάσισα να γραφτώ στο Ωδείον.
    Μάθαινα κιθάρα και αργότερα μαντολίνο.
    Στήν οβα όμως με αποκαλούσαν, κοροιδευτικά και πίσω απο την πλάτη μου "ο προλετάριος που έπαιζε όμποε".
    Έτσι η οβα ανέδειξε σε γραμματέα της και sex symbol έναν άλλο προλετάριο, απο το Αγρίνιο, που μούγκριζε και έτρωγε κρύα ρεβύθια απο την κατσαρόλα στις εφτά το πρωί, πριν πάει για δουλειά.
    Η εξελιξη αυτή πλήγωσε βαθειά την γραμματέα μας .
    Προσπάθησε να μήν μου το δείξει αλλά φαινόταν πλέον οτι κάτι "κρυωσε" αναμεσά μας.
    Μιά φορά που τις είπα να πάμε στην Λυρική Σκηνή στον "Don Giovani" (που απο τότε του είχα αδυναμία).
    Γούρλωσε τα μάτια της και μου είπε ότι έχω χάσει το "ταξικό μου ένστικτο". Τήν ρώτησα άν έχει πάει ποτέ στην όπερα και μου απάντησε ότι αυτά είναι "πολιτισμός της Αστικής Τάξης" και με πήγε σε ένα καταγώγιο στον Ταύρο που έπαιζε ένας άθλιος με ένα ξεκούρδιστο μπουζούκι ενώ εγώ ρουφούσα σαλιγγάρια με σάλτσα.
    Μετά απο λίγο καιρό μου ανακοίνωσε ότι "δεν έχω να τις δώσω τίποτα" και τάφτιαξε με έναν πρώην συμφοιτητή της που όπως αποκαλύφθηκε "είχε τι να τις δώσει" .
    Τώρα ζεί στην Αθήνα άνετα και με δύο επώνυμα.
    Ο επιστήμων πολιτικός μηχανικός ανέλαβε ένα σημαντικό έργο (ας μην τον φωτογραφίσουμε) με το που βγήκε απο το πολυτεχνείο. Τον "έσπρωξε" ο μπαμπάς.
    Στις προηγούμενες εκλογές ήταν και υποψήφια βουλευτής (του κόμματος της Εργατικής Τάξης).
    Όταν την ακούσα να μιλάει για τα δικαιώματα της Εργατικής Τάξης και κατά της πλουτοκρατίας ένας κόμπος ανέβηκε στο λαιμό μου , βουρκώσανε τα μάτια μου.
    Σου λέω αλήθεια αγαπητή μου Ναζντιεντζα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. δεν ηξερα οτι η ανωριμοτητα ειναι και προσον! μορια για τον ασεπ πιανει; παιδικη αρρωστια τη λεει ο καημενος ο λενιν αλλα ποιος τον ακουει..οποτε τι να πω εγω;

    απο το παραπανω κειμενο- για να καταλαβω δηλαδη- η πολιτικη σου στρατευση στο χωρο του κομμουνιστικου κομματος εληξε αδοξα επειδη σε παρατησε η κνιτισσα απλα ή επειδη σε αντικατεστησε με ατομο που δεν ανηκε στην εργατικη ταξη; οποτε εδω τιθεται και το ζητημα της τακτικης περι συνεργασιας ή μη με τα μικροαστικα και μεσαια στρωματα..

    ουφ! ανακουφιστηκα!παλι καλα που εχω σχεση με πρωην ναριτη ωστε να μην επηρεαζεται η πολιτικη μου κριση απτο κρεββατι και τις ερωτικες απογοητευσεις!!!!

    παιζεις μαντολινο; αντε βρε! εγω πιανο και κιθαρα, ο αδελφος μου βιολι και μαντολινο. να κανουμε κανα κουαρτετο με χερια και ποδια αφιερωμενο στην κουνεβα στην "απελευθερωμενη" λυρικη σκηνη. χαχα! παντως απτο το dion giovani του μοτσαρτ θα προτιμουσα τη καρμεν. ο λαος βγαζει περισσοτερα επαναστατικα συμπερασματα και ικανοποιειται η φεμινιστικη πλευρα των γυναικων

    παντως ο προεδρος του πολιτιστικου συλλογου του χωριου μου και της μαντολινατας μας ειναι κουκουες με τα ολα του!! απο ποτε το μαντολινο εγινε οργανο της αστικης ταξης δεν το γνωριζω.. μια ντουζινα οπερες ειχαν στην ΕΣΣΔ για να μην πω για τα μπαλετα...μηπως απο τοτε που επαιξε πρωταγωνιστικο ρολο παρεα με τον λοχαγο κορελι;

    βρε μηπως τελικα τα ονειρευτηκες ολα; παντως για τον ριζο και το πρωινο ξυπνημα δεν το ονειρευτηκες σιγουρα. ηταν ενας ζωντανος εφιαλτης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Να φανταστείς σάμις, μέχρι κι εγώ συγκινήθηκα. Αλήθεια.

    Αυτή δεν ήταν απλό στέλεχος, η κατ-γούμαν ήταν.
    Ήταν η μισέλ πφάιφερ υποψήφια του κόμματος στις προηγούμενες εκλογές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Επειδή ΣΕΚ κ ΟΚΔΕ-Σπάρτακος θα βρουν σεξιστικό το καινούργιο poll, προτείνω να ανανεωθεί η ψηφοφορία:

    α) Ρόζα Λούξεμπουργκ
    β) Τζένη φον Βεστφάλεν
    γ) Κρούπσκαγια (η κλασική)
    δ) Κρούπσκαγια (η ιατρική)
    ε) Αλέκα Παπαρήγα
    ζ) Σιμόν ντε Μπουβουάρ
    η) Frida Kahlo
    Θ) Frida Kalho (από Salma Hayek)
    ι) Βαλεντίνα Τερέσκοβα
    κ) Η καθοδήγηση του trovatore

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αγαπητέ ανώνυμε,

    είχα κάνει ανάλογη ψηφοφορία πριν πάρει μεγάλη δημοσιότητα το μπλοκ. Είχε κερδίσει η ρόζα, ενώ η γιατρίνα κρούπσκαγια έπαιξε φερ πλέι και δεν ψήφισε τον κλασικό εαυτό της. Οι μισές από τις προτάσεις σου είχαν αξιοποιηθεί. Δυστυχώς δεν ήξερα τότε για την καθοδήγηση του τροβαδούρου. Είχε αξιοποιηθεί ωστόσο η πρόταση από τα κάτω για την βαλεντίνα τερένσκοβα. Αλλά κανείς από τους ασυνείδητους δεν την είχε ψηφίσει!! Τιμή και δόξα σε όσους επώνυμους και ανώνυμους τη θυμούνται και την αναφέρουν ακόμα...

    Για περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να ανατρέξεις στο παλιότερο κείμενο που θα βρεις στην παρακάτω διεύθυνση.
    http://sfyrodrepano.blogspot.com/2008/11/blog-post_28.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμε!
    Κατάλαβα. Είμαστε περικυκλωμένοι απο παντού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Η κε του μπλοκ είναι ανοιχτή σε κάθε σχόλιο που προσπαθεί να προσθέσει κάτι στην πολιτική συζήτηση
Αρκεί να έχει κάποιο διακριτό ψευδώνυμο ως υπογραφή.