Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2009

Αηδία βαθιά

Δύσκολο να πυροβολείς απέναντι όταν ο σκηνοθέτης θεωρείται αριστερός
Αλλά εύκολο να καταλάβεις γιατί έπεσε τόση ρεκλάμα στην ταινία του


Δέκα μέρες αφότου είδα την ταινία, τα περισσότερα απ’ όσα ήθελα να πω, τα άκουσα ή τα διάβασα αλλού.
Ψυχή βαθιά, ρηχά νοήματα.

Μπορεί κανείς να σταθεί σε πολλά.
Στις κακές ερμηνείες (χειρότερη απ’ όλες της μάνας). Στη μουσική που έμοιαζε ξεκούδουνη. Στο φτηνό συναισθηματισμό. Στις ίσες αποστάσεις. Στο κακό σενάριο. Στην πολύ κακή ψυχογράφηση των ανταρτών, των μεταξύ τους σχέσεων και της επιλογής τους. Στις σκηνές που δεν είχαν σταγόνα ρεαλισμό (ο μικρός που το ‘σκαγε για να συναντήσει τον αδερφό του κανονικά θα περνούσε ανταρτοδικείο, το αυτό κι όσοι ξόδευαν σφαίρες στον αέρα).

Αλλά η ουσία είναι αλλού κι είναι πολιτική, όπως κι η ταινία άλλωστε.
Ο βούλγαρης κάνει μια ταινία για τη φρίκη του πολέμου και τη συμφιλίωση. Τόσο καλά.
Εμένα μου έμεινε μόνο η φρίκη για το βούλγαρη. Με ποια πραγματικότητα μας καλεί να συμφιλιωθούμε;
Σε ποια πραγματικότητα να γυρίσουμε; που λέει κι ένας αντάρτης στην ταινία. Αλλά ο βούλγαρης αποφεύγει να απαντήσει στο ίδιο του το ερώτημα.

Και βάζει το βέγγο να αναρωτιέται γιατί έλληνες να τουφεκάν έλληνες. Τα άλλα είδη (ξένους, μετανάστες κτλ) τα τουφεκάμε ελεύθερα.
Μα άνθρωπος να τουφεκάει άνθρωπο;
Αυτό θα το αναρωτηθούμε σε άλλη ταινία.
Μαζί με το: έλληνας να εκμεταλλεύεται έλληνα; Ε, αυτό δεν είναι και τόσο τρομερό. Είναι ηθικό και νόμιμο.
Άμα κάνουμε ηλίθιες αφαιρέσεις όμως να τις πάμε μέχρι τέλους.

Το πρόβλημα ξέρετε ποιο είναι; Ότι πάλι εμείς, οι υποψιασμένοι θα πάμε σα μ… να τη δούμε. Είτε λόγω θέματος, είτε από περιέργεια, ή για να έχουμε γνώμη αν πάει εκεί η συζήτηση. Κι οι αρνητικές κριτικές ακόμα, διαφήμιση είναι. Ποιος καίγεται δηλ περισσότερο για τον εμφύλιο;

Οπότε το (δικό μου) επιμύθιο –πάντα πρέπει να υπάρχει ένα- είναι να μην πάτε να δείτε την ταινία, αν δεν την έχετε ήδη δει. Πραγματικά, δεν υπάρχει λόγος, δεν χάνετε και τίποτα.
Προτιμήστε να δείτε κάτι άλλο για τον εμφύλιο. Πχ το γράμμος-βίτσι (που είναι και καλτ) να γελάστε με την καρδιά σας.

Αναζητήστε και τη δυσεύρετη κάθοδο των εννιά που έπαιξε στα θρυλικά 80'ς (τότε που ο βούλγαρης γύριζε τα πέτρινα χρόνια κι ο βέγγος ταινίες για την εοκ) στο φεστιβάλ θεσσαλονίκης και βραβεύτηκε ένα χρόνο μετά σε αυτό της μόσχας. Λεπτομέρειες μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση: http://www.tainiothiki.gr/Collection/film/1135

Κι επειδή (το επιμύθιο) πρέπει να είναι κι ηθικοπλαστικό ας κλείσουμε με το εξής:
Ζήτω οι εαμοβούλγαροι, σκατά στην ταινία του βούλγαρη.
Κι αν κάποιος προσβάλλεται ας γράψει ένα ποσό για ηθική βλάβη κι εξύβριση κι ας κρατήσει την απόδειξη.
Θα του το αποπληρώσουμε επί λαοκρατίας…

Υγ: -Μα ζερβοί (αριστεροί) να τουφεκάν το ζέρβα;
Πού ακούστηκε...;

Αντί να παν στην αθήνα να σκοτώσουν τίποτα άγγλους...

25 σχόλια:

  1. Με βαθυ αισθημα νοσταλγιας και σοβιετικου πατριωτισμου

    http://www.youtube.com/watch?v=jH8gtrD4_C4

    συμφωνω κατα τα αλλα για την ψυχη βαθια αλλα δυστυχως ηδη πηραν τα ευρουλακια μου(οι πολυεθνικοι ομιλοι κινηματογραφων).τι να κανουμε που ελεγε κι συντροφος με το μουσακι. επρεπε να γινει κι αυτο για να παθουμε ωστε να μαθουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. παντως το βιντεο ειναι παντως καιρου και θυμιζει και ενα ποστ που εβαλες για τον σκληρο διαλεκτικο (η μηπως ηταν ο σοβιετικος κυριουλης?) που στα 15μελη της ελλαδας παλευε να μην πανε στην ντισκο και στην σοβιετια που πηγε πρωτοστατουσαν οι κομσομολοι και τουλαχιστον φερναν το εν λογω συγκροτημα!

    κομαντο χαβαλετζιδικης ραθυμιας

    ο απο πανω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πες τα ρε μπρεζνιεφ μας τα χουνε κανει τσουρεκια με την κολοταινία!
    Να συμπληρώσω ότι σιχάθηκα και τον παπάρα τον Αγγελάκα(έγραψε τη μουσική του έπους) που έλεγε σε μια συνεντευξή ότι "Ονειρεύομαι ότι θα μπορούν να βγαίνουν από το σινεμά είτε ένας δεξιός είτε ένας αριστερός δακρυσμένοι – κι αυτό είναι κάτι που ξεπερνάει την ταινία. " Μόνο στη μαλακία την περνάει την ταινία μου φαίνεται η επιθυμία του! Και όλο να μου έρχεται ο γιωργάκης(γιώργος πλέον) στο μυαλό που ήθελε δακρυσμένος να ανάψει ένα κεράκι στη μνήμη του μικρού αλέξη. Ικανός είναι να τρέχει στα σινεμά με καμια λαμπάδα παραμάσχαλα για τους αλληλοσπαραγμενους Έλληνες, Άγγλους, Γερμανοτσολιάδες, Ταγματασφαλίτες, Σκόμπυδες, Γέρους της Δικτατορίας, Ναπαλμ κλπ κλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ρε απολίθομα να σου πω καλά κάνεις και ασχολείσαι με την ψυχη βαθεια κτλ.
    αλλά ρε φίλε θα βγω πολύ εκτός τοπικ.Αλλα προβλήματα έχει ο λαός.Η εξαθλίωση της μάζας πάει γαμ#οντας...
    Και ηθική αλλά πλέον και σε επίπεδο διαβίωσης....
    Την τρέλα μου μέσα δεν υπάρχει ένας κομμουνιστής σκηνοθέτης να πάει μια μέρα στα γιαπιά και στις τράπεζες,την άλλη στις ουρές των ανέργων στον οαεδ που περιμένουν στην ουρα για τα μόρια,να δεί τον εργάτη να ματώνει και απλά να καταγράψει τα λόγια και τη ζωή του λαού και να τα βγάλει σαν ταινία??.Και δεν με ενδιαφέρει τι ψηφίζει ο εργάτης.Αυτή τη στιγμή είναι κρίσιμο αυτοί που μπορούν να πάρουν την πραγματικότητα ή ακόμα καλύτερα να ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΤΡΤΑΓΟΥΔΙ,ΠΟΙΗΣΗ,ΤΑΙΝΙΑ ΚΤΛ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΤΑΞΟΥΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΣΑΒΟΥΡΑ ΤΟΥΣ.και για να επηρεασουν συνειδήσεις αλλά έστω ρε φίλε να πάρει κουράγιο ο λαός και μεσα απο την τέχνη.
    Θα μου πεις εδω δεν γίνονται άλλα τι ζητάς τώρα και συ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 1. @κομάντο χαλβατζίδικης νοοτροπίας

    Φοβερό βίντεο με ιμπεριαλιστικό δάκτυλο στους υπότιτλους. Κλασικό αριστούργημα σοσιαλιστικού σουρεαλισμού. Πολύ καλό από τζέγκις χαν είναι και το ομώνυμο τραγούδι.
    -Ο σοβιετικός κυριούλης ήταν. Κι οι σύντροφοι κομσομόλοι δεν πρωτοστατούσαν απλώς, διηύθυναν την ντισκοτέκ της περιοχής.
    Ντισκοτεκική κολεκτίβα...

    2. Λέει κι άλλες παπαριές ο αγγελάκας κι αποκαλύπτεται.
    Ο γιωργάκης (πάντα γιωργάκης στις καρδιές μας) έχει πάρει φόρα κι όποιον πάρει ο χάρος. Πηγαίνοντας στο σινεμά μπορεί να κάνει καμιά ακόμα δήλωση και για τον παππού του. Να μας πει τι άλλο έκανε αφού ελευθέρωσε την αθήνα κι ύψωσε τη σημαία.

    3. Κι εσύ καλά κάνεις ανώνυμε και πιάνεις τη σαβούρα της εποχής.
    Του 'παν έχεις δίκιο, μα πού να το βρεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ πάντως θα πάω να τη δω την ταινία για να σχηματίσω δική μου άποψη. Εν γένει δε θεωρώ ότι κάθε σκηνοθέτης που γυρίζει μια ταινία με αφορμή ένα ιστορικό γεγονός, πρέπει οπωσδήποτε να κάνει "ιστορικό ντομυμαντέρ" με μορφή μυθοπλασίας. Είναι ελεύθερος να επικεντρώσει και σε δευτερεύοντα στοιχεία.

    Πάντως την ταινία "Η Κάθοδος των εννιά" μπορείτε να τη δείτε εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι, αλλά με το veoh δεν τα 'βαλε κανείς.
    Τουλάχιστον από τους γνωστούς μου...

    Υγ: γιατί εξαφανίστηκες σα σοσιαλιστική κοινότητα;
    Άντε, γράψε τίποτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τι εννοείς με το σχόλιο για το Veoh; Έχεις τεχνικό πρόβλημα; Εγώ το χρησιμοποιώ κανονικά.

    Δεν είχα πολύ όρεξη τώρα τελευταία για πολλά σχόλια. Έγραψα βέβαια στο granma για την εθνική συνείδηση, την ΕΦΕΕ και την οικολογία.

    Τώρα ετοιμάζω δύο μεγάλα θέματα, το ένα αφορά τους Βλαχόφωνους Έλληνες, το άλλο τα πνευματικά δικαιώματα-ελεύθερο λογισμικό. Αλλά απαιτούν πολύ χρόνο και τα καθυστερώ...

    ΥΓ. Στην "ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ" που με υποχρεώνει το blogger.com να βάλω για να σταλεί το σχόλιο αυτό, μου δίνουν τη λέξη "knessidd", ΚΝΕ και σιδηρούν παραπέτασμα δηλαδή:) Κι εγώ που νόμιζα πως βγαίνουν τυχαία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό ακριβώς εννοώ για το βε-οχ. Δεν πειράζει, ίσως είναι πιο εύκολο για όσους έπιασαν τελικά το τρένο της ετε.

    Μη μασάς, είναι ο ελ σιντ στη δική μας διάλεκτο. Κνε σιντ.

    Στην ταινία πήγαινε αν θες. Όπως λέει κι ο μαρξ, οι θεατές δεν έχουν να χάσουν παρά τον χρόνο και την ψυχραιμία τους.
    Αλλά είναι τόσο το θανατικό (για να μας πιάσει το συναίσθημα) που θα θυμηθείς εκείνο το ανέκδοτο που είχαν οπτικοπιήσει οι αμαν.
    Βούλγαρη-σφαγεία!!!
    Το παλιό όνομα του θρυλικού 31 του οασθ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. είχα αποφασίσει να μην τη δω. Έρχεται ομω η πολιτιστική κίνηση Κομοτηνής ( πολύ αξιόλογη προσπάθεια) και ανακοινώνει προβολή της ταινίας, την οποία θα προλογίσει ο ίδιος ο Βούλγαρης. Το καλό είναι πως θα μου δωθεί η ευκαιρία να του "επιτεθώ" . Το κακό είναι οτί θα το κάνω προτού δω τη ταινία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Κριτίας
    "Τι εννοείς με το σχόλιο για το Veoh; Έχεις τεχνικό πρόβλημα; Εγώ το χρησιμοποιώ κανονικά."

    Είσαι ο πρώτος που γνωρίζω. Είμαι βαθύτατα συγκινημένος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Στα πλαίσια της συμφιλίωσης και της ιδεολογικής αμνησ(τ)ίας που διακηρύσσει ο βούλγαρης ας αναρωτηθούμε σύντροφοι:
    -Μα ζερβοί (αριστεροί) να κυνηγάν τον ζέρβα; Πού ακούστηκε;
    Αντί να παν να σκοτώσουν τίποτα άγγλους...

    (το τελευταίο το προσθέτω και στο κείμενο ως εκ των υστέρων υστερόγραφο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κι εμένα δεν μου πάει να του κόψω εισιτήρια κι ας παίζουν και ναρίτες στην ταινία, όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές μου. Οι ίδιες προσθέτουν ότι η συμμετοχή ήταν αφιλοκερδώς ενώ τώρα όλοι βρίζουν το σκηνοθέτη. Έτσι λέω να συνταχθώ με το απολίθωμα.
    Άλλωστε, τώρα βγήκε και το ντοκιμαντέρ της Αλίντας Δημητρίου με τίτλο Η Ζωή στους Βράχους που δείχνει αντάρτισες να μιλούν για τα βουνά, τα βασανιστήρια και τις εξορίες που πέρασαν. Θα παίζεται στο Τριανόν στην Αθήνα από 19/11. Το είδα και είναι συγκινητικό και μάχιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Όπως πάντα sparila παραπληροφορείς. Τώρα βγήκε στους Αθηναϊκούς κινηματογράφους. Η Λαϊκή Δημοκρατία του Βορρά το απόλαυσε στο περσινό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ όπως επίσης και το "Πουλιά στο Βάλτο" για τις γυναίκες στην Αντίσταση που προβλήθηκε στο προπέρσινο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσ/κης.

    Υ.Γ. Έχει δίκιο ο παραπληροφορητής πάντως. Να πάτε να το δείτε. Είναι εκπληκτικό, ίσως διότι δεν συμμετέχουν Ναρίτες.

    Υ.Γ.2 Καλά πληροφορημένες πηγές λένε πως θα παραστεί και ο sparilas μετα αιθέριων υπάρξεων στο Τριανόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η κάθοδος των εννέα: http://www.gamato.info/details.php?id=8365645494408d8ac48acf15fca261c0d31651e5

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αντί σχολίου

    "Ο Εμφύλιος Πόλεμος 1946-1949 υπήρξε,βέβαια, μια τραγωδιά για τον Ελληνικό Λαό και την Πατρίδα μας και μια περίοδος Μεγαλείου και Θυσίας για κείνους που έδωσαν αφειδώλευτα τη ζωή τους για μια καλύτερη Ελλάδα.
    Και όπως όλοι οι εμφύλιοι πόλεμοι, ο Εμφύλιος Πόλεμος της περιόδου 1946-1949 ήταν πολύ σκληρός. Γι αυτό,άλλωστε,ο λαός μας λέει:
    -Γιατί είναι βαθιά βγαλμένο το μάτι σου;
    -Γιατί μου το ΄βγαλε ο αδερφός μου.
    Χιλιάδες οικογένειες «σχίστικαν»,ματώθηκαν. Έτσι σαν ελάχιστο απειροελάχιστο δείγμα και παράδειγμα,θα αναφέρω τα παρακάτω:
    Τα αδέλφια Κατσαβού από την Καρυά Ολύμπου. Ο Θανάσης θανατοποινήτης στις φυλακές,ο Νίκος αντάρτης στο ΔΣΕ,ο Βσίλης στρατιώτης στο Στρατό.
    «όποιος νικήει,εγώ θα κλάψω»έλεγε η θεια Αγγέλω Κυριακοπούλου-Πιπίνου, «γιατί ο Παναγιώτης μου είναι αξιωματικός στο Δημοκρατικό Στρατό και ο γιάννης μου αξιωματικός στη χωροφυλακή»(Κ.Παπακωνσταντίνου Η Νεκρή μεραρχία,τομ.Α΄σ.13)
    -Σύντροφε διοικητή,αν πάθει τίποτα ο αδερφός μου θα αυτοκτονήσω.
    -Που είναι ο αδερφός σου;
    -Είναι ΛΟΚατζής.Είναι εδώ στο νοσοκομείο τραυματίας.
    Ο διάλογος αυτός έγινε μεταξύ μαχητή του ΔΣΕ και του διοικητή της Ι μεραρχίας του ΔΣΕ,του Χαρ.Φλωράκη,στο Καρπενήσι τον Ιανουάριο του 1949,όταν οι δυνάμεις των ανταρτών κατέλαβαν αυτή την πόλη (Β.Αποστολόπουλου:Το Χρονικό μιας εποποιίας,σελ.185)

    Τα παραπάνω αποσπάσματα από το Βιβλίο του Τριαντάφυλλου Αθ.Γεροζήση,Ανταρτόπουλο στο ΔΣΕ,Το χαμένο ημερολόγιο μεπρόλογο του Χ.Φλωράκη,σ.20

    Αν τώρα μέσα σ΄αυτό αναγνωρίζεις κάτι έως και αυτούσιες φράσεις...από τη ταινία του Βούλγαρη πάει καλά...αν όχι μάλλον θα πρεπει να ξαναδεις τη ταινία...

    ΥΓ: Παρμπιπτόντως το βιβλίο του Γεροζήση είναι ένα υπέροχο βιβλίο και δε ξέρω αλήθεια πως το βγαλε η Συγχρονη Εποχή...αφου ο Γεροζήσης αφήνει πολλά να δεις και τις λιποταξίες και τις άδικες εκτελέσεις και τις επιστρατεύσεις.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. me apogohteueis.evgales olh thn stalinoknitikh usteria pou tha mporouses.isopedwsh twn pantwn ek tou asfalous.o vegkos phge kai mia makronhso.tha mou peis,esu thaumazeis otidhpote sovietiko,ftanei na einai kareklato.profanws sugxronos hrwas sou einai o kurillos papastaurou.egw proteinw na exoume skhnes "elenhs" me to na empodizete ton kosmo apo to na paei na dei thn tainia.kai meta aporeite giati akoma kai se periodous eksathliwshs,sas gurnaei thn plath o kosmos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Γεώργιος Καραϊσκάκης είπε...

    αχ αχ αχ, κουφαλίτσες ανώνυμοι... λίγο μυαλό παραπάνω να είχαν ο Σιάντος και οι άλλοι, και η φάση θα είχε λήξει το '44. Ούτε γράμμος ούτε τίποτα...

    ''Ο εμφύλιος πόλεμος είναι η ύψιστη μορφή ταξικής πάλης'', όπως έλεγε και ο καραφλός δικηγορίσκος με τη γραβάτα. Να κόβουμε μερικά προσκυνημένα ποπάκια σαν και το δικό σου..

    PS: (Βέβαια αν είχαν λήξει όλα το '44, θα είχε νικήσει ο σοσιαλισμός, η ελεύθερη και λαϊκοδημοκρατική Ελλάδα θα είχε πέσει το '91, και τώρα οι ελληνίδες θα δουλεύαν ως πόρνες στα ιταλικά μπορντέλα...αλλά θα γουστάραμε και εμείς για τέσσερις δεκαετίες, ν'ούμε..).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμε μην τρέφεις προσδοκίες (ειδικά από μένα) για να μην απογοητεύεσαι.
    Όποιος αποδοκιμάζει πολιτικά την ταινία είναι σταλινοκνίτικη υστέρω (με ήρωα τον παπασταύρου); Ξέρεις, οι χειρότεροι "σταλινικοί" είναι οι αντισταλινικοί (με ήρωα τον ζντάνοφ).
    Ακριβώς επειδή πήγε μακρόνησο, ο βέγγος ξέρει πολύ καλύτερα από μένα γιατί βρέθηκε εκεί. Κι ότι δεν ήταν απλώς έληνες που τουφεκάν έλληνες.
    Η πρότασή σου θα εξεταστεί στα όργανα.

    Φίλε αστυάνακτα, το πρόβλημα δεν είναι να αναδεικνύεις κι αυτή την πτυχή. Πρόβλημα είναι αν ερμηνεύουμε συνολικά τον εμφύλιο με βάση αυτή την πτυχή. Φαντάσου δηλ τον αντίστοιχο ρώσο βούλγαρη να λέει για τον εμφύλιο μετά τον οκτώβρη: πού ακούστηκε ρώσοι να πολεμάν ρώσους;
    Αν αυτό είναι το βασικό σκεπτικό του παπαζήση, δεν έχω πρόβλημα να γράψω ότι συνιστώ στον κόσμο να μην το διαβάσουν. Κι ας το 'βγαλε η σύγχρονη εποχή.

    -Δηλ εσένα η ταινία σου άρεσε;
    Για σένα ο εμφύλιος ήταν αυτό που μας παρουσίασε ο βούλγαρης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Φίλε μου
    Μπ...απολίθωμα
    Να σου απαντήσω σταράτα...Ο εμφύλιος περιέχει και αυτή την πτυχή του Βούλγαρη....κι αυτό δε το λέει μόνο ο Γεροζήσης,(και δεν είναι σωστό να μην διαβάζεις και αυτή την άποψη) αλλά απ΄ότι φαίνεται κι από το απόσπασμα το λένε και άλλοι αγωνιστές....Κακώς μένεις σ΄αυτή την πτυχή-σκηνή και μόνο....γιατί ο Βούλγαρης λέει κι άλλα....δείχνει το πιτσιρικά παροτι βίαια επιστρατευμένος να μάχεται και να εντάσσεται με το τρόπο του στον αγώνα...να πεθαίνει για ατά τα λίγα που φαίνεται να ξέρει ότι πολεμά....δείχνει το βάναυσο κράτος που δολοφονεί παιδιά κτλ)-κατά τη γνώμη μου δείχνει και λίγα δηλ. κρύβει πράγματα και για το Εθνικό στρατό και από το ΔΣΕ. Παράδειγμα κρύβει βιαιότητες του ενικού στρατού, κρύβει βίαιες επιστρατεύσεις που ήταν πολλέ και έμμεσα τις αναφέρει κι ο Μαργαρίτης......πολλές λιποταξίες και άδικες εκτελέσεις από το ΔΣΕ...Δυστυχώς ο εμφύλιος είναι αυτό το πράγμα....μία άνευ προηγουμένου σκληρότητα...αυτό πριγράφει η ταινία....Εως και πριν λίγο καιρό μας διδάσκονταν εκεί στο ΚΚΕ ότι το δεύτερο αντάρτικο το κάναμε αναγκαστικά...μας ανάγκασαν να ανεβούμε στο βουνό...αυτή ήταν η επίσημη άποψη....τώρα ο Μαίλης (ανισόρητα τοποθετείται κατά τη γνώμη μου) μιλά για κορυφαία στιγμή της ταξικής πάλης...Ταξική πάλη κάνεις όταν είσαι πλήρως συνειδητοποιημένος...δε κάνεις επιστρατευμένος αναγκαστικά....ας πούμε....
    Ο ΔΣΕ και οι αγωνιστές του αγωνίστηκαν για μία καλύτερη κοινωνία....αλλά η κοινωνία δε την ήθελε τη σύγκρουση και αυτό η ηγεσία τουΚΚΕ δεν το είχε μυριστεί αν και Καράγιωργας,Χάτζηβασιλείου,Πλουμπίδης φαίνεται ότι διαφωνούσαν μ΄αυτή τη τακτική...
    Ο εμφύλιος ήταν απλά κινήσεις στα πλαίσια του ψυχρού πολέμου...
    κι αυτό ήθελε να το δείξει....

    ΥΓ: Η ταινία ήταν ιδιαιτέρως αριστερή...ναι μου άρεσε...

    Θα επανέλθω αν θες για την αισθητική και τις κριτικές και μέσω ανάρτησής μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ο βούλγαρης δείχνει κυρίως άλλα πράγματα.
    Αντάρτες που ανέβηκαν στο βουνό είτε τυχαία (σαν το μικρό) είτε εξαπατημένοι από τους σοβιετικούς στους οποίους είχαν μεταφυσική πίστη.
    Κανείς έλληνας δεν έφταιξε, εμείς απλώς αλληλοσπαραχθήκαμε γιατί μας έβαλαν οι ξένες δυνάμεις. Και τις ναπάλμ μας τις επέβαλε ο βαν φλιτ στον εθνικό στρατό που ήθελε να τις αποφύγει, αλλά δε μπόρεσε.

    Ο εμφύλιος δεν ήταν λάθος, ήταν ταξική πάλη. Τέθηκε θέμα εξουσίας, δεν ήταν απλά κινήσεις στο πλαίσιο του ψυχρού πολέμου. Κι αυτό δεν το αλλάζουν οι παλινδρομήσεις της ηγεσίας που σύρθηκε στον εμφύλιο αντί να τον διεξάγει νωρίτερα με καλύτερους όρους. Ούτε η στάση κι οι περιορισμοί των σοβιετικών.
    Λάθος ήταν που δεν τον ξεκινήσαμε όταν έπρεπε.

    Εν τέλει σε αυτό κρίνεται πολιτικά η ταινία του βούλγαρη που είναι βαθύτατα πολιτική.
    Βγάζει λάθος την ταξική πάλη και καλεί σε μια αταξική συμφιλίωση. Με ποια πραγματικότητα; Με ποιον και γιατί;
    Σε αυτό αποφεύγει να μας απαντήσει.

    -να επανέρθεις οπωσδήποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Φίλε Μπρ. απ.

    Διαφωνώ μαζί σου....Όλα τα δείχνει...ανάμεσα και αυτά που λες....Ο Ντούλας και οι άλλοι Γιαννούλα και λοιποί δεν ήταν εξαπατημένοι ...και δεν τους δείχνει τέτοιους.Όμως τους δείχνει να περιμένουν βοήθεια από τη Σοβιετία κάτι που δεν ήταν ψέμμα...τη περιμένανε τη βοήθεια....γι αυτό και το σχέδιο «λίμνες». Η μεταφυσική πίστη στη Σοβιετία στο ΚΚΣΕ και στο Κόμμα ,αλλά και στο Στάλιν υπήρχε...δε θα καθίσουμε να αποδείξουμε το αυταπόδεικτο...άλλωστε σε μια παλιά συζήτηση που κάναμε το αποδεχτήκαμε και οι δύο για τη μεταφυσική πίστη...
    Δεν είπα ότι ήταν λάθος ο εμφύλιος ..είπα ότι ήταν ανάγκη...μετά από το κυνηγητό των αριστερών...κι αυτό το επεσήμαναν αγωνιστές σαν τον Πλουμπίδη, Χατζηβασιλείου και Καραγιώργη.... Πολιτική λύση ήθελαν..αλλλά ο Ζαχαριάδης είχε άλλα σχέδια....(και ο Στάλιν).Το κυριότερο ήταν ότι δεν είχε πρόγραμμα η ηγεσία του ΚΚΕ την κατάληψη της εξουσίας...άλλωστε έτσι όπως αποδεικνύεται από συνομιλίες Στάλιν –Τσώρσιλ η Ελλάδα δόθηκε από του Σοβιετικούς ως αντάλλαγμα για τη Ρουμανία πριν ακόμη και από τη συμφωνία της Γιάλτας. (Διαβάζω ένα καταπληκτικό βιβλίο του Μπάεφ)
    Είναι επιβεβαιωμένη η σκηνή με τις ναπάλμ με ντοκουμέντα από τα πρακτικά της συνεδρίασης....και δε νομίζω ότι αθωώνει το Εθνικό Στρατό...ρόμπα το κάνει...ρόμπα....κι απ΄ότι είποε ο ίδιος η σκηνή με τις συζητήσεις με τον Βαν Φλίτ ήταν ακόμη χειρότερη στην πραγματικότητα...
    Βεβαίως και είναι πολιτική η ταινία...είναι ανθρώπινη γι΄αυτό και αριστερή...
    Θα τα ξαναπούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Σύντροφοι, τα έβαλα με το βε-οχ και βγήκα νικητής!

    ορίστε η κάθοδος των 9 σε rapidshare links!

    http://rapidshare.com/files/312915433/HKathodostwnEnnea.dlc

    (εννοείται κρυπτογραφημένα! μπορέιτε να τα ανοίξετε με Cryptload ή jDownloader)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. "Και βάζει το βέγγο να αναρωτιέται γιατί έλληνες να τουφεκάν έλληνες. Τα άλλα είδη (ξένους, μετανάστες κτλ) τα τουφεκάμε ελεύθερα."

    Λέει πουθενά στην ταινία ο Βούλγαρης να τουφεκάμε ελεύθερα ξένους, μετανάστες κτλ;

    "Ο εμφύλιος δεν ήταν λάθος, ήταν ταξική πάλη. Τέθηκε θέμα εξουσίας, δεν ήταν απλά κινήσεις στο πλαίσιο του ψυχρού πολέμου."

    Οι φτωχοί ήταν αυτοί που σφάχτηκαν! Οι απλοί σφάχτηκαν! Στα βουνά δεν πήγανε οι πλούσιοι, δεν πήγε η ολιγαρχία! Παιδιά του λαού από τη μια, παιδιά του λαού και από την άλλη. Οι δεξιοί-εθνικόφρονες πολεμούσαν για την ελλαδα. Οι αντάρτες και οι ΚΚΕδες
    πολεμούσαν για την ΕΛΛΑΔΑ; Γιατί πολεμούσαν οι αντάρτες και οι ΚΚΕδες; Μήπως για τη Ρωσία και τη Βουλγαρία;;;;;

    Δυο γιους είχες μανούλα μου
    δυο δέντρα, δυο ποτάμια,
    δυο κάστρα Βενετσιάνικα,
    δυο δυόσμους, δυο λαχτάρες.

    Ένας για την ανατολή
    κι ο άλλος για τη δύση
    κι εσύ στη μέση μοναχή
    μιλάς, ρωτάς, μιλάς, ρωτάς
    τον ήλιο.

    http://www.youtube.com/watch?v=ELljhj9Nklc

    ΑΛΗΣ

    Υ.Γ. Ήμουν κομπάρσος στην "Ψυχή Βαθιά" του Βούλγαρη, και όλα αυτά που λες την ταινία είναι ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. "Οι αντάρτες και οι ΚΚΕδες
    πολεμούσαν για την ΕΛΛΑΔΑ;"

    Οι αντάρτες και οι ΚΚΕδες
    πολεμούσαν για την ΕΛΛΑΔΑ.

    (με τελεια κι οχι με ερωτηματικο ηταν αυτο που ηθελα να γραψω)

    ΑΛΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Η κε του μπλοκ είναι ανοιχτή σε κάθε σχόλιο που προσπαθεί να προσθέσει κάτι στην πολιτική συζήτηση
Αρκεί να έχει κάποιο διακριτό ψευδώνυμο ως υπογραφή.