Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

Περιπλανήσεις στην Μπογκοτά

Και γιατί δηλ να την πούμε μπογκοτά; Λόγω χρώματος κι εγκληματικότητας; Δεν είναι λίγο ρατσιστικό αυτό; Και γιατί να μην την πούμε καράκας;

Μα δεν έχω ιδέα πώς είναι η μπογκοτά και το καράκας, συμβατικά τη λέμε έτσι. Και πιο πολύ αναφέρομαι στην πρώτη εντύπωση που αποκομίζει ένας ανυποψίαστος που έρχεται, ας πούμε από την επαρχία. Μια σφισσα πχ με είχε πάρει τηλέφωνο και μου ‘χε πει αυθόρμητα, έλα είμαι κοντά στα λημέρια σου, στην μπογκοτά· κι έτσι καθιερώθηκε. Κι ένας άλλος φίλος ερχόταν με το κτελ και συνεννοηθήκαμε να πάω να τον πάρω από εκεί που θα τον αφήσει το λεωφορείο, στάση ομόνοια, πριν φτάσει στο πεδίο του άρεως. Και τον βρίσκω σε μια γωνιά· απέναντι κάτι αφρικανούλες που έκαναν πεζοδρόμιο, λίγο πιο πάνω τα άδεια βλέμματα που συγκεντρώνει ο οκανα, κι αυτός στη μέση, κολλημένος σε έναν τοίχο, να μην κάνει ούτε βήμα, ώσπου να πάω να τον πιάσω από το χεράκι και να φύγουμε. Δε σου λέω πως ήταν τα τρία χειρότερα λεπτά της ζωής του. Ήταν όμως οι πρώτες εντυπώσεις από την πόλη και θα του μείνουν αξέχαστες.

Πρέπει να ζήσεις λίγο καιρό στην όμορφη μπογκοτά, όχι για να συνηθίσεις στην εικόνα και να αναισθητοποιηθείς –γιατί συμβαίνει κι αυτό- αλλά για να καταλάβεις πως δεν υπάρχουν πολλά πράγματα να φοβηθείς στην πραγματικότητα, όσο κι αν η ανάγκη σπρώχνει καμιά φορά τους φτωχοδιαβόλους σε πράξεις απελπισίας και παίρνουν κι εσένα τα σκάγια. Προσωπικά έχω αγριευτεί πολύ περισσότερο με το χαφιεδότσουρμο που κάθε 17 νοέμβρη πολιορκεί το πολυτεχνείο και τους γύρω δρόμους και δε σε αφήνει να το πλησιάσεις εύκολα. Κι έτσι σε βάζουν στο κλίμα, όχι μόνο της επετείου, αλλά κι εκείνων των ημερών του 73’. Θέλω να πω δηλ πως συνήθως οι περιοχές που αστυνομοκρατούνται είναι αυτές που έχουν ούτως ή άλλως πολύ χαμηλά ποσοστά εγκληματικότητας, κλοπών, διαρρήξεων, κτλ. Κι η παρουσία της αστυνομίας εκεί δεν έχει το νόημα να νιώσεις ασφαλής να κυκλοφορείς, αλλά να τρομοκρατήσουν τον κόσμο και να τον κλείσουν στα σπίτια του. Αυτό το λέω για όσους συνδέουν την ασφάλεια με τον μπάτσο της γειτονιάς, λες και μπορεί ποτέ να νιώσει πραγματικά ασφαλής ένας ανασφάλιστος ή όσοι ζουν καθημερινά με τις ανασφάλειες που προκαλεί η ανεργία, ο βασικός μισθός των πεντακοσίων ευρώ, κτλ.

Αυτό που φοβούνται οι περισσότεροι είναι μάλλον η φτώχια, η εξαθλίωση κι οι βρώμικες τρώγλες ως εικόνα από τα προσεχώς, από το δικό τους μέλλον, και προσπαθούν να την απωθήσουν, λες και μεταδίδεται δια της επαφής, σαν κολλητική ασθένεια. Μαζί με το φόβο όμως φωλιάζει μέσα τους ως συμπλήρωμα κι η αδιαφορία, πιο πολύ σαν άμυνα του οργανισμού για να αντέξει όσα βλέπει γύρω του, τις εκρηκτικές αντιθέσεις και την ακραία δυστυχία, περίπου όπως συνηθίζει και τις φρικτές εικόνες στα δελτία ειδήσεων, παύοντας να αντιδρά στο επαναλαμβανόμενο ερέθισμα, οπότε του μένει κουσούρι η απάθεια για τους γύρω του και γενικώς.

Η κρίση επέτεινε κάποιες ήδη υπαρκτές κι αντικειμενικές τάσεις και διεργασίες, προλεταριοποίησης και ραγδαίας φτωχοποίησης για τους ξεπεσμένους μικροαστούς της περιοχής (όσοι είχαν περισσότερα λεφτά την κοπάνησαν εγκαίρως μακριά από το κέντρο), ταχείας λουμπενοποίησης για της αττικής γης τους κολασμένους, που συγκεντρώνονται γύρω από την ομόνοια και στοιβάζονται κατά δεκάδες σε υπόγεια και σκοτεινά δωμάτια. Αλλά ο μέσος μικροαστός αρνείται να αντικρίσει κατάματα την πραγματικότητα και βρίσκει βολικό άλλοθι κι εξιλαστήριο θύμα στους μετανάστες και το παραεμπόριο για την κατάντια του κι όχι στα μεγάλα μονοπώλια και τους αντικειμενικούς νόμους κίνησης της καπιταλιστικής οικονομίας, που επιταχύνει τη συγκέντρωση κεφαλαίου σε λίγα χέρια. Τα καταστήματα στο κέντρο της αθήνας δεν κλείνουν από τους πλανόδιους μικροπωλητές, ούτε από τις διαδηλώσεις και τις πορείες. Και προφανώς δεν πρόκειται να παραμείνουν ανοιχτά, αν καταργηθεί η κυριακάτικη αργία και βγει ο κόσμος να κοιτάει βιτρίνες, σαν το κοριτσάκι με τα σπίρτα.

Κι οι μετανάστες που αποτελούν τα νέα τμήματα της εργατικής τάξης; Αυτοί είναι μια παράξενη λιγάκι ιστορία. Ένα μικρό κομμάτι τους μπορεί να οργανώνεται στα σωματεία ή να μας έχει μάθει από τις εξορμήσεις και να αναφωνούσε παλιά χαρούμενο «μαουρίκος, μαουρίκος» (που έχει μεγάλη αναγνωρισιμότητα στις τάξεις τους), όταν έβλεπε το σήμα του παμε. Αλλά αυτοί είναι μειοψηφία, κι η επαφή με το σύνολό τους καθίσταται πολύ δύσκολη υπόθεση, είτε λόγω κουλτούρας και γλώσσας, που δυσκολεύει αντικειμενικά την επικοινωνία, είτε και λόγω νοοτροπίας, γιατί κάποιοι πχ θεωρούν τους εαυτούς τους «προνομιούχους», εφόσον εργάζονται, σε σχέση και με τις συνθήκες που είχαν στην χώρα τους ή γιατί αντιμετωπίζουν την παραμονή τους εδώ σα μεταβατική κατάσταση και συγκεντρώνουν χρήματα για να φύγουν από την ελλάδα, οπότε δεν ενδιαφέρονται να αναπτύξουν πιο μόνιμους δεσμούς με τους δικούς μας.

Η τραγική ειρωνεία με αυτή την περιοχή του κέντρου είναι πως ένας παλιός προπολεμικός σχεδιασμός έφτιαξε όμορφη την αχαρνών, με δέντρα, πάρκα και φαρδιά πεζοδρόμια, για να μείνουν κατά μήκος της τα ευκατάστατα μεσοαστικά στρώματα, και άφησε στη μορία της τη λιοσίων, που είναι πιο κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό και προοριζόταν για τις φτωχές λαϊκές οικογένειες. Αλλά η ζωή είχε άλλα σχέδια και στην πορεία του χρόνου έφερε τα πράγματα τελείως διαφορετικά, ομογενοποιώντας βίαια τον πληθυσμό, το βιοτικό του επίπεδο και κάποιες ταξικές διαφοροποιήσεις. Σήμερα ο σχεδιασμός που φαίνεται να υπάρχει είναι η συνειδητή υποβάθμιση κάποιων περιοχών-φιλέτων του κέντρου, για να περιέλθουν συγκεκριμένοι χώροι, με φτηνό σχετικά αντίτιμο, στο υποπολλαπλάσιο της αξίας τους, στα χέρια αετονύχηδων και μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων, ό,τι περίπου γίνεται δηλ με παιδεία, υγεία και το αλάνθαστο σύστημα: υποβάθμιση-ιδιωτικοποίηση.

Επί δημαρχίας τρίτση (χρατς-χρουτς) υπήρχε ένα σχέδιο πεζοδρόμησης κάποιων κάθετων σε κεντρικές οδικές αρτηρίες, αλλά έμεινε μισό κι ανέσωτο, γιατί σκόνταφτε στο ζήτημα του παρκαρίσματος και των περιορισμένων θέσεων για τους κατοίκους. Σήμερα έχει ανοίξει η συζήτηση για την πεζοδρόμηση της πανεπιστημίου, που δεν αφορά στενά το δήμο. Αλλά το (σχηματικό) δίλημμα «οικολογία ή αυτοκίνητο» είναι αρκετά φτωχό για να χωρέσει όλες τις παραμέτρους του, εφόσον δεν υπάρχει ένα συνολικό σχέδιο και μελέτη για υπόγειους, δωρεάν χώρους στάθμευσης, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, κτλ.

Μιλήσαμε και παραπάνω για τις κοινωνικές αντιθέσεις που συσσωρεύονται και σιγοβράζουν. Και μπορεί να μη φτάνουν τις εικόνες του ρίο πχ με τις φαβέλες δίπλα στους πρόποδες ενός ουρανοξύστη, αλλά είναι εμφανείς και διαρκώς οξυνόμενες, με τους άστεγους να βρίσκουν καταφύγιο δίπλα σε κυριλέ, πρωτοκλασάτα στέκια και την εξαθλίωση να συνυπάρχει (ειρηνικά προς το παρόν, αλλά όχι για πολύ ακόμα) με την πιο προκλητική χλιδή, στο κολωνάκι και τα πέριξ της πάλαι ποτέ σκωμπίας.

Μιας και το αναφέραμε, η αντίθεση (ή μήπως ψευτοδίλημμα) εξαρχείων-κολωνακίου, αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο που απαιτεί ειδική εξέταση των δύο πλατειών, οι οποίες δεν απέχουν μεταξύ τους περισσότερο από ένα τέταρτο περπάτημα, πρακτικά στο ύψος από την αρχή ως το τέλος της σόλωνος, που ‘ναι γεμάτη βιβλιοπωλεία. Σε κανένα από αυτά όμως δε θα βρεις τις θρυλικές εκδόσεις «οπορτούνα», που συναντήσαμε με μια παρέα σε ένα ουζερί-κολεκτίβα κάπου κοντά στο κλειστό του σπόρτινγκ. Κι αυτή είναι μια καινούρια μόδα που έχει κατακλύσει το κέντρο και τις γύρω συνοικίες με διάφορα καφενεία-κολεκτίβες κι εναλλακτικά στέκια, φτιαγμένα από κόσμο που βρίσκει κάποια «πολιτική» κι οικονομική διέξοδο από τις δυσκολίες της κρίσης. Κι είναι από τα λίγα ωραία πράγματα που ξεφυτρώνουν αυτό τον καιρό στην πόλη, μαζί με κάποια πολλά ωραία φαγάδικα μεταναστών (τούρκικα, βουλγάρικα, αφρικανικά) που δίνουν στην πόλη ένα πολυεθνικό χρώμα. Και δεν ξέρω εάν θες να προσθέσεις στα παραπάνω ότι μπορείς να κουρευτείς φτηνά ό,τι ώρα θελήσεις και να βρεις ανοιχτό κουρείο κάθε στιγμή της μέρας. Ούτε η νέα υόρκη τέτοια μεγαλεία..




Τα εξάρχεια βέβαια παραμένουν ένα διαρκές φεστιβάλ πολιτικής αφίσας (κυρίως των αναρχικών και δευτερευόντως όλων των άλλων) και καλλιτεχνικών γεγονότων-δραστηριοτήτων, αλλά έχουν χάσει μάλλον την παλιά τους αίγλη. Η εμβληματική τους πλατεία περιστοιχίζεται από αρκετά ακριβά και τρέντι μαγαζιά –πλην του ιστορικού φλοράλ και μερικών ακόμα- ενώ κουμάντο φαίνεται να κάνουν η πρέζα (που τώρα πάντως έχει πάει παρακάτω) κι άνθρωποι της νύχτας, που πουλάνε.. «κινηματική προστασία».

Απέναντι σε αυτό έχει ξεκινήσει με υγιή αντανακλαστικά μια πρωτοβουλία αντίδρασης, που θέλει να κρατήσει την πλατεία καθαρή από πρέζα κι εμπόρους ναρκωτικών. Η οριοθέτηση μιας καθαρής ζώνης ωστόσο καθορίζει και τα πολιτικά όρια της κίνησης, που δεν αντιμετωπίζει συνολικά το πρόβλημα, αλλά προσπαθεί κατά μία έννοια να το κρατήσει μακριά της. Και από αυτή την άποψη, στο δικό μου μυαλό τουλάχιστον, το σκεπτικό της προσεγγίζει ίσως, σε κάποιο επίπεδο αφαίρεσης, μερικές άλλες πρωτοβουλίες κατοίκων, σε κάποιες άλλες πλατείες, που θέλουν να τις κρατήσουν καθαρές από ό,τι θεωρούν αυτές πως μολύνει την ελληνική τους ψυχή και τα ιδανικά της καθαρής, λευκής φυλής. Δεν τους ταυτίζω προφανώς, γιατί πολλές φορές παρεξηγούνται και τα αυτονόητα, επισημαίνω ωστόσο τον παραλληλισμό και τις αναλογίες σε τελική ανάλυση.

Κι εφόσον πιάσαμε τις πλατείες που ορίζουν το κέντρο της αθήνας, ας σημειωθεί παρενθετικά το ζήτημα της ανάπλασής τους, που έχει καταντήσει ανέκδοτο, καθώς πολλές φορές καταλήγει να επιδεινώνει αντί να βελτιώνει την όψη και τη λειτουργικότητά τους. Το πλέον χαρακτηριστικό ίσως παράδειγμα είναι η ομόνοια. Ενώ στη βικτώρια (πλατεία κυριακού) έχουν καταστρέψει την παιδική χαρά (σπουδαία παιδική ανάμνηση όσων είναι στη δική μου γενιά, κάπου κοντά στα τριάντα), για να μην πηγαίνουν τα μικρά μεταναστόπουλα με τους γονείς τους και το μόνο που έχει μείνει όρθιο είναι κάποιο άγαλμα που με είδε από το πουλιοπουλικό άσμα και το στίχο του λευτέρη παπαδόπουλου, που έμενε στην περιοχή.




Στις δημοτικές εκλογές τώρα (σε ένα δήμο που πρακτικά ταυτίζεται με την α’ αθήνας) το σκηνικό είναι αρκετά ρευστό, αν κι οι κατευθυνόμενες δημοσκοπήσεις δίνουν σαφές αβάντζο στον καμίνη κι αφήνουν ανοιχτό ποιος θα είναι ο αντίπαλός του στο δεύτερο γύρο –κάποιες εξ αυτών μάλιστα φαίνεται να σπρώχνουν τον κασιδιάρη, ίσως γιατί τον θεωρούν ευκολότερο αντίπαλο για τον καμίνη, στα πλαίσια του δημοκρατικού τόξου.

Αν εξαιρέσεις πάντως το σοφιανό, που χτες έκανε έναν άκρως «αυτοδιοικητικό» λόγο, με πολλές αναφορές στα «τοπικά» ζητήματα (άντε και τον κωνσταντίνου) από τους υπόλοιπους συνδυασμούς την πιο.. σκληρή αντιπολίτευση στη δημοτική αρχή την κάνει το παναθηναϊκό κίνημα. Το οποίο είναι αυτό ακριβώς που λέει το όνομά του, τόσο καλτ όσο φαίνεται, έχει ως βασικό ζήτημα που το απασχολεί το γήπεδο της λεωφόρου (αν και λέει πως έχει και συνολικές προτάσεις για το δήμο) και βασικό εκλογικό του κέντρο το οινομαγειρείο απέναντι απ’ τη θύρα 13, που έχει πολύ ωραίο κρασί και κεφτεδάκια –αν έχεις λίγη υπομονή, γιατί οι βιαστικοί σερβίρονται αύριο. Κι ο ιδιοκτήτης του είναι υποψήφιος του συνδυασμού μαζί με γνωστούς παναθηναϊκούς, όπως ο διονυσίου κι η παλιά αθλήτρια ρούξι ντουμιτρέσκου. Τους διέφυγε όμως ο προδότης κριστόφ βαζέχα (που δεν τον λέμε βαρτζίχα, όπως είναι το κανονικό, για να κάνει παρήχηση με το ‘βαζέλα), που πήρε μεταγραφή στον άρη και κατεβαίνει υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με το σπηλιωτόπουλο.

Αυτή είναι όμως απλά η γραφική και σχετικά ακίνδυνη πλευρά των εκλογών. Καμία σχέση δηλ με το ψηφοδέλτιο του μώραλη και του μαρινάκη στον πειραιά που πλασάρεται ως πολυσυλλεκτικό, όχι από πολιτική άποψη, αλλά γιατί έχει στις γραμμές του –εκτός από ολυμπιακούς- μερικούς βάζελους, έναν αεκτζή και κάποιους οπαδούς του εθνικού.

Αλλά αυτό θα ήταν το θέμα μιας διαφορετικής ανάρτησης.

55 σχόλια:

  1. Το "παναθηναϊκό κίνημα" δεν ξέρω αν κάνει αντιπολίτευση, αλλά εμάς μας εχθρεύεται ανοικτά και μας προκαλεί. Πρόκειται καθαρά για χουλιγκάνους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγγνώμη, ποια περιοχή είναι η "Μπογκοτά";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το "παναθηναϊκό κίνημα" και ο βαζελοχουλιγκανισμός γενικότερα σίγουρα έχουν (βρώμικες) πολιτικές στοχεύσεις που δεν έχουν ακόμα ξεδιπλωθεί πλήρως.

    Οι Αθηναίοι θα γνωρίζουν ότι πριν 3 χρονιά στην Αλεξάνδρας δημιουργήθηκε νέος, κεντρικός σύνδεσμος βαζελοοπαδών που καταλαμβάνει 3όροφο κτήριο. Το κόστος προφανώς δεν καλύφθηκε με έρανο. Όποιος από τους γνωστούς ή όχι βαζελοκεφαλαιοκράτες έριξε το χρήμα, θα θέλει στο μέλλον να εκμεταλλευτεί την επένδυσή του.

    Επίσης, χίλια μπράβο στο Μεγάλο Μπρεζνιεβικό Απολίθωμα των Λαών για αυτή τη σειρά αναρτήσεων. Ειδικά για όσους από εμάς ζούν εκτός Ελλάδας, είναι πραγματικός θυσαυρός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σφυροδρέπανε, μόλις γυρισα από την πολύ καλή συγκέντρωση της Δούρου και του Γαβριήλ. Φοβάμαι ότι θα έχετε δίλημμα και στην Αθήνα για τη δεύτερη Κυριακή, όχι μόνο στην περιφέρεια Αττικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αναρχομαρξιστομαοϊκοτιτοϊκοσταλινικός17 Μαΐου 2014 στις 12:49 π.μ.

    Μπορεί να μην έχουμε φαβέλες δίπλα σε ουρανοξύστες εδώ, πολύ εύκολα όμως μπορείς να πετύχεις άστεγο να ψάχνει στα σκουπίδια, στην κυριολεξία βουτηγμένος μέσα, και πίσω του στο δρόμο να περνάει κανα πορσικό ή μια μερτσέντε στην καλύτερη. Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι πως ο Καμίνης πάει για επανεκλογή, με το μηδαμινό έργο που έχει κάνει και δεν μπορώ παρά να το αποδώσω στην έλλειψη αντιπάλου. Πάντως στον 2ο γύρο βλέπω τον Άρη τον εκ Μυκόνου ορμώμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ούτε ίχνος διλήμματος. Λαϊκή Συσπείρωση και στο δεύτερο γύρο.
    Ρε Σαραντάκο, πραγματικά δεν έχω ξανασχολιάσει στο blog, ενώ το διάβαζα ανέκαθεν. Είσαι όμως τόσο προκλητικός, που δεν αντέχεσαι.

    Έχεις βγει για ψάρεμα ψήφων, αλλά χτυπάς λάθος πόρτες... Στους ψεκασμένους, με τους οποίους περιμένεις να συγκυβερνήσεις να απευθυνθείς... Άσε που τώρα που έκανε την αυτοκριτική του, μπορείς να πάρεις μεταγραφή και τον Μπούκουρα.

    Καληνύχτα και καλή τύχη.
    Αν.Αν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. εξάρχεια=εξώστρεφης για μαγαζί."υπόγειες" και εξοκοινοβουλιακές καταστάσεις

    -άσχετος-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. στο δεύτερο γύρο ψηφίζουμε okcomrade
    https://www.facebook.com/OKComrade
    γνωριμίες μόνο για κομμουνιστές.

    -δρεπάνι και καρδιά-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προφανώς και δεν κάνει αντιπολίτευση το πανκι cos, απλά μου φάνηκε γραφικό και ακίνδυνο. Μπορεί και να κάνω λάθος, και να μην έχουν ξεδιπλώσει πλήρως τις στοχεύσεις τους, όπως λέει και ο ιστρολλικός, ή να μου φαίνονται τέτοιοι απλά και μόνο λόγω της μικρής τους απήχησης.

    Η μπογκοτά, για όποιον δεν το κατάλαβε, είναι χοντρικά οι περιοχές γύρω από την ομόνοια, το μεταξουργείο, τη βικτώρια κι ό,τι πηγαίνει κατά μήκος της πατησίων.

    Ιστρολλικέ, ε όχι και Μεγάλο και με κεφαλαίο. Μπρεζνιεφικός είμαι, όχι ο ίδιος ο μπρέζνιεφ. Εξάλλου ο βασικός έπαινος ανήκει στη βάση του μπλοκ και τους ανταποκριτές, που συγκέντρωσαν το πρωτογενές υλικό.

    Αναρχοκτλ, και μένα μου κάνουν εντύπωση τα ποσοστά που μαζεύει ο καμίνης. Ούτε με το νόμο της αδράνειας δεν εξηγείται αυτή η μη φθορά του από εκλογική άποψη.

    Όντως ωραίος ο εξωστρεφής άσχετε, για κοινοβουλευτικούς και μη. Και ακόμα καλύτερος ο συνδυασμός που έβαλε το δρεπάνι και καρδιά. Από τη δούρου πάντως, χίλιες φορές θα προτιμούσα αυτό. Εκτός δηλ και αν έκαναν εισοδισμό οι συριζαίοι και είχαν βρει τρόπο να ξεπερνάνε το φίλτρο 'μόνο για κομμουνιστές'.

    Νίκο, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με τον αν.αν.
    Να δούμε τι θα κάνουν οι δικοί σου στην πάτρα στο δεύτερο γύρο. Αν κι όπως απέδειξαν και στην ικαρία, δεν τίθεται γι' αυτούς κανένα δίλημμα. Όπου υπάρχει προοπτική νίκης για το κουκουέ, αυτοί είναι απέναντι και κάνουν επίθεση.

    http://www.patrastimes.gr/arthro.php?id=62219

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σφυροδρέπανε, αν ο Πελετίδης περάσει δεύτερο γύρο στην Πάτρα ο ΣΥΡΙΖΑ θα τον στηρίξει -εκτός βέβαια αν έχει περάσει και ο δικός μας. Αυτό έχουμε υποσχεθεί, κι αν δεν γίνει θα το καταδικάσω. Μακάρι να βρεθούμε σε τέτοιο δίλημμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. οπου δεν υπαρχει κομμουνιστης στο δευτερο γυρο μαυριζουμε τους υπηρετες της ΕΕ και του κεφαλαιου οποια προβια και αν φορανε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΛΑΟΚΟΩΝ (!;!;!;)

    […] (το σύμπλεγμα του λαοκόοντα) […]

    Το χάλκινο άγαλμα της Πλατείας Βικτωρίας (παλιά Πλατείας Κυριακού) δεν απεικονίζει βέβαια τον Λαοκόοντα (!;!;!;). Φέρει την ονομασία Ο Θησεύς σώζων την Ιπποδάμειαν (δεν πρόκειται για την Ιπποδάμεια, κόρη του Οινόμαου, αλλά για την Ιπποδάμεια, κόρη του Βούτη ―ή του Άδραστου κατά επικρατέστερη εκδοχή― και συζύγου του βασιλιά των Λαπιθών Πειρίθου· για περισσότερα ας ανατρέξουν οι ενδιαφερόμενες κι ενδιαφερόμενοι σε εγχειρίδια αρχαίας ελληνικής μυθολογίας). Είναι έργο του Γερμανού γλύπτη Johannes Pfuhl [Ιωάννης Πφουλ] (1846–1914), κατασκευάστηκε μεταξύ 1906 και 1907 και αρχικά επονομαζόταν «Η κενταυρομαχία του Θησέως» (έτσι αναφέρεται στον κατάλογο της «Μεγάλης Βερολιναίας Εκθέσεως Τέχνης» του 1907). Η τεχνική της κατασκευής του είναι η γαλβανοπλαστική, δηλαδή το άγαλμα δεν έχει χυθεί, αλλά γαλβανιστεί σύμφωνα μέθοδο που τελειοποίησε θυγατρική εταιρία της γερμανικής εταιρίας WMF (Württembergische Metallwarenfabrik [Μεταλλοβιομηχανία Βιρτεμβέργης]). Στην χάλκινη (όχι στην μαρμάρινη) βάση του αγάλματος καθαρά διακρίνεται χαραγμένη η υπογραφή του δημιουργού στα λατινικά: Joh.[annes] Pfuhl fecit (= Ιω.[άννης] Πφουλ εποίησε) και δίπλα ―αν είναι ακριβής η σχετική μου σημείωση― αναγράφεται Berlin 1906.

    Αυτά, για να ξέρουμε τι μας γίνεται, δηλαδή, κι ας ζούμε εκτός Ελλάδας (έχω μεγαλώσει στην περιοχή και την έχω βιώσει κι απ’ την καλή κι απ’ την ανάποδη)…

    Μη Απολιθωμένος (ακόμα!) από τις ακτές της Ανατολικής Βαλτικής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σαραντάκο, δεν βαρέθηκες να λες ψέματα ακόμα;


    http://leninreloaded.blogspot.com/2014/05/blog-post_17.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. «Συναγερμός» σε ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ από τη δημοφιλία Πελετίδη
    http://www.patrisnews.com/nea-enimerosi/ekloges/synagermos-se-syriza-kai-nd-apo-ti-dimofilia-peletidi#.U3cXFBzerAg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κύριε Σαραντάκο, είστε μακριά νυχτωμένος. Οι κομμουνιστές στο δεύτερο γύρο θα ψηφίσουν άκυρο/λευκό σε ΟΛΕΣ (και όταν λέμε "όλες" εννοούμε "όλες") τις περιπτώσεις που δεν θα υπάρχει κομμουνιστής υποψήφιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΝΣ, μου δίνεις την εντύπωση πως δε διάβασες καν το σύνδεσμο που έβαλα. Δεν πειράζει κι εγώ στη θέση σου το ίδιο θα έκανα ίσως. Σημασία όμως δεν έχει τι δηλώνει ή καταδικάζει ένα πρόσωπο αλλά τι στάση κρατά το κόμμα του. Που κι αυτό δηλ δημόσια μπορεί να λέει κάτι για τα μάτια του κόσμου και στην πράξη να κάνει το ακριβώς αντίθετο. Από αυτά που γίνονται και δε λέγονται στην πολιτική, όπως έλεγε κι ο καραμανλής.

    Απολιθωμένε, με έβγαλες από μια πλάνη (που ίσως να μην ήταν μόνο δική μου), σε ευχαριστώ για τη διόρθωση. Να γράφεις πιο συχνά, όταν μπορείς, έστω ως ένδειξη ότι είσαι καλά στην υγεία σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αντώνη, δεν διαβάζεις ούτε τα σχόλια που γράφονται στο μπλογκ σου (απ' όπου μ' έχεις αποκλείσει επειδή δεν μπορούσες να αντιπαρατεθείς).

    Στο ίδιο νήμα όπου παραπέμπεις, άλλος σχολιαστής γράφει: "Ο Σπαρτινός, έριξε το τελευταίο του χαρτί την προηγούμενη εβδομάδα, δηλώνοντας πως στον δεύτερο γύρο θα στηρίξει τον Κ. Πελετίδη, ελπίζοντας φυσικά πως με αυτόν "ενωτικό" τρόπο, θα καταφέρει να επαναπατρίσει ικανοποιητικό αριθμό ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να μπει ξανά στο παιχνίδι. "

    Η δήλωση υποστήριξης υπάρχει και είναι πεντακάθαρη και δεν αίρεται επειδή ο Σπαρτινός άσκησε κριτική στον Πελετίδη. Αυτό μας έλειπε, να απαιτείς και ασυλία από την κριτική!

    Πάντως χτες η Δούρου και ο Γαβριήλ, απ' όσο θυμάμαι, δεν έκαναν καμία αναφορά στον Σοφιανό ή στον Παφίλη. Και είναι βέβαιο ότι η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών που θα ψηφίσουν στον πρώτο γύρο Σοφιανό και Παφίλη, στον δεύτερο γύρο θα ψηφίσουν Γαβριήλ και Δούρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σφυροδρέπανε, τώρα είδα το δικό σου. Προφανώς το διάβασα, και ισχύει η απάντηση που έδωσα στον Αντώνη. Ο Σπαρτινός δεσμεύτηκε ότι θα ψηφίσει Πελετίδη, αν αυτός περάσει στον δεύτερο γύρο. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πάψει να του κάνει κριτική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ελα ρε σαραντακο, θα ψηφισετε στον δευτερο γυρο τον παλαιοκομματικο; αυτον που θελει να καρφωσει την σημαια του ΚΚΕ στο δημαρχειο; την ντουντουκα του περισσου;
    αν τον ψηφισετε θα βγαλετε και πρωτοσελιδο στην αυγη οτι βγηκε υποστηριζομενος και απο τον συρφετο σας;;
    αληθεια ο αγωνιστης σας δημαρχος στην ικαρια τι κανει; (οταν τον στηριζατε τα μνημονια υπηρχαν και το οτι δεν καταλαβαινατε τι ητανε, μαλλον ρομπα σας κανει παρα σας δικαιολογει. λογια δικα σας ειναι αυτα). στο ρεντη;
    αληθεια ο γκοτσης που εφαρμοζει "μνημονιακες" πολιτικες γιατι τον στηριζετε ακομα;
    Υ.Γ. οταν βγαζετε τα πληρωμενα συνεργεια σας για αφισες να τους λετε να μην βαζουν αφισες μπροστα απο τα περιπτερα του ΚΚΕ, γιατι αυτοι δεν φταινε σε τιποτα αλλα θα την πληρωσει ο εργοδοτης τους.
    ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟ ΜΗΝ ΑΡΧΙΣΕΤΕ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΚΑΙ ΑΥΡΙΟ ΤΑ ΚΑΛΑ ΤΟΥ ΙΟΥΝΗ ΟΤΙ Ο ΤΑΔΕ ΚΚΕς ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΣΥΡΙΖΑ. ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΕΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. οτι παραμυθι και να πειτε οτι θα κα νετε στον δευτερο γυρω οι ΚΟΜΜΟΥΝΙ ΣΤΕΣ δεν τσιμπανε σαραντακο. Οπου δεν ειμαστε στον δευτερο γυρο ΛΕΥΚΟ ΑΚΥΡΟ. Δεν διαλεγουμε δημιο οτι μα σκα και να βαλει ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μα προφανώς δε θα έκαναν αναφορά στον Παφίλη ή στο Σοφιανό γιατί δε νιώθουν να απειλούνται από αυτούς.Όπου υπάρχει "κίνδυνος" γίνεται κριτική και συνήθως όχι πολιτική αλλά στο επίπεδο κομματικός,ντουντούκα,απολιθωμένος κλπ κλπ.
    Στο επόμενο επεισόδιο θα γίνουν και ψάλτες της δεξιάς αλλά αυτό όταν γίνει κυβέρνηση ο συριζα και υποστεί κάποια φθορά.
    Και σε προσωπικό επίπεδο Δούρου δε θα ψήφιζα.Το προφίλ που πουλάει ως κόρη αστυνομικού,πολίτης του κόσμου,με τον Ομπάμα, την εκκλησία και λοιπά δε μου ταιριάζει.
    Ούτε και οι διάφορες τυχαίες συναντήσεις.

    mariori

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αντικειμενικός17 Μαΐου 2014 στις 2:56 μ.μ.

    Αγαπητέ κ. Σαραντάκο.

    Αν μέτρο σύγκρισης είναι οι προεκλογικές συγκεντρώσεις, τότε Παφίλης-Σοφιανός είναι χαλαρά πρώτοι και με διαφορά!

    Μην ενθουσιάζεστε, μπερδεύοντας το μπόι σας με τη σκιά σας.

    Διότι εσείς (ο ΣΥΡΙΖΑ), όπως έχει αποδειχθεί στο εργατικό, το αγροτικό, το φοιτητικό κίνημα είσαστε ανύπαρκτοι. Είστε ένα φουσκωμένο -από τη θύελλα της κρίσης- σακί, που μόλις κοπάσει ο άνεμος θα ξαναγίνει ένα άχρηστο ρετάλι.
    Η ανυπαρξία σας θα αποδειχθεί και στις αυριανές τοπικές εκλογές κάτι που σημαίνει ότι στις ευρωεκλογές μπορεί και να φάτε κανένα χαστούκι Φαντάζεστε να βρεθείτε πίσω από τη ΝΔ; (Που δεν το πιστεύω ούτε για αστείο). Θα μιλάμε για πανωλεθρία και ίσως την αρχή του τέλους του παραμυθιού της "κυβερνώσας αριστεράς".

    ΥΓ: Πολύ φοβάμαι ότι τα διλήμματα του δεύτερου γύρου θα τα έχετε εσείς, γενικώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ν.Σ
    Λες ότι η Δούρου και ο Γαβριήλ δεν έκαναν καμία αναφορά στον Σοφιανό και στον Παφίλη.
    Υπενθυμίζω ότι αυτή ήταν και η πάγια ταχτική του ΠΑΣΟΚ απέναντι στο ΚΚΕ.

    Ποτέ επίθεση από βήματος.

    (Σχεδόν)πάντα, ο επίσημος λόγος τους ήταν ενωτικός,φιλικός και κατευναστικός.
    Η υπονόμευση γίνονταν πάντα υπόγεια, κατ'ιδίαν, στα πλαίσια μικρών και συγκεκριμένων χώρων και σχεδόν πάντα από μικρομεσαία στελέχη. Οι "μεγάλοι" ποτέ δεν επιτίθονταν ώστε να κινδυνεύσουν να λάβουν μια ανταπάντηση δημόσια.
    Αποδιοργάνωση του αντιπάλου μέσω δημόσιων αντισεχταριστικών επιθέσεων φιλίας για να ενισχύσουμε την επιρροή μας στη βάση του και μετά "δουλειά" σε επι μέρους τμήματα.
    Την ίδια ακριβώς ταχτική παρατηρώ ακολουθεί σήμερα και ο ΣΥΡΙΖΑ.

    λαθραναγνώστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ορμωμενος απο το σχολιο που μιλαει για τον δευτερο γυρο και τι θα κανετε εσεις.
    επειδη κανενας δεν πιστευει οτι επειδη θα κανετε την αναγκη φιλοτιμια και οπου ειμαστε Β γυρο θα "δηλωσετε" οτι στηριζετε ΚΚΕ θα το κανετε κιολας, ρωταω εγω. οπου εχει περασει νδ/νδ νδ/πασοκ πασοκ/πασοκ τι θα κανετε;
    και ρωταω εγω τωρα. ο καμινης δεν βγηκε και με δικους ψηφους και πανυγηριζατε; αν στην ικαρια ειναι δευτερος γυρος ΚΚΕ με τον νυν δημαρχο (που ειστε μαζι ακομα μεσα στο δημοτικο συμβουλιο) που κανατε το παν για να βγει τι θα κανετε; και αλλη ερωτηση. αν ηταν να ψηφισετε κατι αλλο στον δευτερο γυρο γιατι δεν ψηφιζετε εξαρχης για να τελειωνει μια και καλη το πανυγηρι;
    στην πετρουπομη γιατι δεν στηριζετε κατευθειαν τον σιμο; και εκει αποδεδειγμενα οτι πηρατε δημο υποδειγμα με ολους τους εγαζομενους με κανονικες συμβασεις, που λειτουργουσε αψογα, με τους χαμηλοτερους φορους πανελλαδικα που δεν χρωσταγε και μια (πλεονασμα) και τον κανατε μπουρδελο. χρωσταγε οταν τον χασατε σε οποιον μιλαει ελληνικα, stage, φοροι στον θεο κτλ κτλ
    τις συριζιες/πασοκιες αλλου
    ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΤΟ ΝΟΥ ΣΑΣ ΑΥΡΙΟ ΜΗΝ ΠΑΡΟΥΜΕ ΧΑΜΠΑΡΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΑ ΤΟΥ ΙΟΥΝΗ/12. Η ΙΔΙΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΒΔΟΜΑΔΑ ΕΙΔΙΚΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟΝ Β ΓΥΡΟ ΓΙΑΤΙ ΣΤΑ ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΩΝ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ

    Υ.Γ. δεν εχω αυταπατες οτι επειδη στις συγκεντρωσεις σας ειστε λιγοτεροι και απο την ανταρσυα θα παρετε μικρο ποσοστο, αλλα ρε 27% που το εχετε κρειμενο; στο μουσκιο; οπως ειπε και ο παφιλης θα ειχε το ΚΚΕ (οχι 27) 15% και θα περναγε νομος;;;;;

    και επειδη τοση ωρα ειμαι κοσμιος, αλλα γραφωντας ανεβαζω στροφες, αθλιε προβοκατορα, ψευτη (επανειλημμενα), υπαλληλε του βοθρου που λεγετε αυγη, ηθικε αυτουργε στην δολοφονια κοτζαριδη (ως υπαλληλος του βοθρου "αυγη"), φιλε του δασκαλοπουλου και του σορος, συνομιλητη του περεζ, φαν του ομπαμα, εσυ που ο αρχηγος σου δηλωσε "ανηκωμεν εις την δυση την εε και το ΝΑΤΟ" να σου πω κατι στην γλωσσα που καταλαβαινεις καλυτερα ελεω της συγκατοικησης στην πλατεια με τους χρυσαυγητες και στα ουκ εστι αριθμος ψηφοδελτια σε δημους περιφερειες, οτα, σωματεια κτλ κτλ (οι γκριζοι λυκοι καλα; τι λεει ο γκριζος λυκος υποψηφιος σας)
    ΟΥΣΤ ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αντικειμενικέ, δίκιο έχεις: ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει αναιμικές συγκεντρώσεις σε σύγκριση είτε με το ΚΚΕ είτε με το εκλογικό ποσοστό του. Το έχω γράψει κι εγώ αυτό, ίσως και εδώ. Κι ακόμα, η κυκλοφορία της Αυγής είναι πολύ χαμηλότερη από του Ριζοσπάστη, παρόλο που το περιεχόμενό της είναι ασύγκριτα πιο αξιόλογο, ιδίως τώρα που ο Ρ. έχει απογυμνωθεί από δημοσιογράφους. Οπότε, η αισιόδοξη διάθεσή μου έχει συνεκτιμήσει αυτά τα προβλήματα. Τέλος πάντων, σε 28 ώρες θα ξέρουμε αν έχεις δίκιο εσύ ή αν πρόβλεψα σωστά εγώ. Εγώ προβλέπω Δούρου πρώτη και Γαβριήλ στο β' γύρο, Παφίλη και Σοφιανό κάτω από 10%

    Μαριορή, προτιμάς το προφίλ του Σγουρού;

    Λαθραναγνώστη, δεν έχεις άδικο στην παρατήρησή σου. Όχι ότι αυτό σημαίνει κάτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. 3.26 Το μονο που δεν θα συμφωνησω μαζι σου συντροφε ειναι οτι βριζεις τα κοπροσκυλα. Αυτα τα καημενα τα ζωακια εχουνε περισοτερο αξιοπρε πεια απο ολους αυτους τους που εχουνε φορεσει την προβια του αρι στερου και στην πραξη ειναι τσιρα κια του καπιταλισμου γνησιοι απογο νοι του ΚΟΥΤΣΟΓΙΩΡΓΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟ ΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @ λαθραναγνώστης

    "...Η υπονόμευση γίνονταν πάντα υπόγεια, κατ'ιδίαν, στα πλαίσια μικρών και συγκεκριμένων χώρων και σχεδόν πάντα από μικρομεσαία στελέχη..."

    Μεγάλη αλήθεια είπες, συντροφε.
    Ακριβώς έτσι γίνεται και τώρα.
    Τα μικρομεσαία στελέχη του Συριζα στην Πάτρα άρχισαν από τώρα (σκέψου τι έχει να γίνει από βδομάδα ! ) το γνωστό παραμύθι :
    " Θα ψηφίσουμε Πελετίδη στο δεύτερο γύρο, εάν και εσείς ψηφίσετε Χατζηλάμπρου για την Περιφέρεια, αφού ο Καραθανασόπουλος δεν θα περάσει. "
    Το άκουσα ο ίδιος χτες το βράδυ. Και μη μου ζητήσετε ονόματα, γιατί είναι μικρομεσαία στελέχη και δεν τους ξέρετε. Ακριβώς αυτό, που λέει ο λαθραναγνώστης!

    Η απάντηση, βέβαια, είναι μία και ενιαία:
    Εμείς Πελετίδη-Καραθανασόπουλο την πρώτη Κυριακή, Πελετίδη-Καραθανασόπουλο και τη δεύτερη. Και εσείς κόψτε το λαιμό σας!
    (φυλάξτε ψηφοδέλτια της Λαϊκής Συσπείρωσης για την άλλη Κυριακή, να έχουμε να ρίχνουμε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Όχι δεν προτιμώ το Σγουρό, όπως δεν προτιμούσα τον Καμίνη, τον Ολάντ ή και τον ΓΑΠ το 2009,τον Καραμανλή το 04,τον Ανδρέα το 93 (αν ψήφιζα δηλ) κλπ κλπ. Μη φτάσω και στο τι Πλαστήρας τι Παπάγος.
    Και τέλος πάντων δε θα ήθελα σε 4 χρόνια να στηρίζω το 20% των ανεξάρτητων που ψήφισα επειδή οι άλλοι δε μου άρεσαν. Αθήνα,Πάτρα,Ικαρία κλπ κλπ


    mariori

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μαριορή, δυστυχώς η ιστορία με ανεξάρτητους δήμαρχους που τους στηρίζει η αριστερά και μετά αποδεικνύονται ανάξιοι της εμπιστοσύνης της είναι πολύ μεγάλη, και κανένα κομμάτι της αριστεράς δεν έχει αποφύγει τέτοια χουνέρια. Από το 1926 ακόμα, όταν το Ενιαίο Μέτωπο (ΚΚΕ δηλαδή) κέρδισε τον δημο Θεσσαλονίκης με τον Πατρίκιο -που μετά αποδείχτηκε τυχοδιώκτης- ίσαμε τον Κατσώτα και τον Τσουκαλά που τους στήριξε η ΕΔΑ, περνώντας από κάποιες συνεργασίες του ΚΚΕ στη δεκαετία του 1980 και φτάνοντας σε αυτούς που λες εσύ.

    Όταν κάνεις συνεργασίες, κάπου θα την πατήσεις. Νόμος.

    ΥΓ Επειδή γράφτηκε πιο πριν: Δεν είναι σωστό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στήριξε επίσημα Καμίνη την προηγούμενη φορά. Μόνο κάποια μέλη του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ. και επειδη η εμπειρια ειναι τρομερη απο την εποχη που ει χαμε φιδια διπλα μας τα συμπερασμα τα ειναι ατρανταχτα ΠΑΝΤΟΥ ΚΚΕ και οπου δεν ειμαστε ξανα ΚΚΕ. ο οπορ τουνισμος αντιμετωπιζετε παντα σαν ο χειροτερος εχθρος του κινηματος ειναι ΚΑΡΚΙΝΩΜΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Τον Καμίνη δεν τον είχε στηρίξει ο ΣΥΡΙΖΑ επίσημα (αν και πολλοί σχεδόν πανηγύριζαν). Αλλά στο 2ο γύρο ήταν αρκετά ξεκάθαρη η στήριξη για να μη βγει ο Κακλαμάνης.Όπως και στον Μπουτάρη για να μη βγει ο Παπαγεωργόπουλος κλπ. Ε η λογική του μικρότερου κακού έχει παλιώσει αρκετά για να συνεχίσει να μας απασχολεί.Τα κριτήρια ψήφου είναι ενιαία. Δεν αλλάζουν μέσα σε μια βδομάδα.

    mariori

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ορθα οι παραπλανημενοι ψηφοφοροι του συριζα θα ψηφισουν (αν ψηφισουν) υποψηφιους που υποστηριζει το ΚΚΕ στον β΄γυρο
    πιο καλα θα εκαναν αν τους ψηφιζαν απο τον πρωτο γυρο

    ορθα οι ψηφοφοροι του ΚΚΕ δεν θα ψηφισουν κανενα υπηρετη της ΕΕ και των μονοπολιων στο β γυρο των δημοτικων περιφερειακων Τι δουρου τι σγουρος τι σακελαρης τι αρης τι καμινης κλπ ολοι τους τα αφεντικα εξυπηρετουν

    οποτε ολοι ψηφιζουμε τους υποψηφιους του ΚΚΕ στο α γυρο και οποιος εκανε το λαθος να ψηφισει καποιον αλλα οπου δινεται η δυνατοτητα διορθωνει το λαθος του ψηφιζοντας τον υποψηφιο του ΚΚΕ στο β γυρο

    δεν ειναι συμμετρικη η ψηφος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Και νόμος είναι να την πατάς με τις συνεργασίες όταν αυτές γίνονται με μοναδικό κριτήριο τις ψήφους και τα ποσοστά. Δε νομίζω πχ να βγει ο Βουδούρης αλλά αν τύχει θα έχουμε να γελάσουμε πολύ.Και ο κατάλογος θα συνεχιστεί και θα μεγαλώσει φοβάμαι γιατί πρέπει να γίνουμε και κυβέρνηση

    mariori

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Πρώτη φορά σχολιάζω κι αφορμή είναι οι αθλιότητες του Σαραντάκου.

    Ειλικρινά πού νομίζεις οτι γράφεις?
    Σε κάποιο μπλογκ που απευθύνεται σε καθυστερημένους πολιτικά συριζαίους ή σε "αντι-μνημονιακά" απολιτίκ τετράποδα?

    Μπήκες εδώ μέσα για να κάνεις προπαγάνδα υπέρ του οχετού που λέγεται συριζα με αθλιότητες περί ψήφου μας στο β γύρο κτλ, ποιος θα τσιμπήσει στις γελοιότητες σου ρε απολογητή του τραγέλαφου που λέγεται συριζα ,ταξικά ρετάλια έχετε και το θράσος να κάνετε προπαγάνδα σε κομμουνιστικά μπλογκς.Πολύ σωστά έπραξε ο Αντώνης και σε μπλόκαρε ανήθικε και ψεύτη.
    Με τα σοσιαλδημοκρατικά σκατά οι κομμουνιστές ουδεμία σχέση θέλουμε.

    Όσο για τη δήθεν "πεντακάθαρη" στήριξη του Σπαρτινού στον Πελετίδη όπως υποστηρίζεις, από πότε οι προεκλογικοί ψηφοθηρικοί ελιγμοί,ο ανήθικος καιροσκοπισμός και η κατ' επίφασιν επίκληση της "ενότητας της αριστερας",όποτε δεν μας βγαινουν τα κουκιά μπας και μαζέψουμε κανά ψήφο ή για να μετριάσουμε την ήττα κερδίζοντας εντυπώσεις δήθεν στήριξης μετεκλογικά.
    αΑπό πότε λοιπόν όλα αυτά λέγονται "πεντακάθαρη στηριξη"?

    Σαραντάκο οι αθλιότητες σου, σε κομμουνιστές δεν περνάνε, αυτά αλλού εκεί που σε παίρνει.

    Decadent

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. εχεις δικιο συντροφε μου! δεν μου φταιει σε τιποτα ο σκυλακος της γωνιας. ηταν η εκφραση που λεγετε. απλα δεν μπορω να βρω κατι τοσο σιχαμενο, ποταπο, βγδελυρο και σαπιο σε μια λεξη.
    ισως ο μεταφραστης να ξερει.
    μεταφραστακο μαθε και κατι αλλο. απο αυτα τα "μετωπα" απο πανω με το καθε τσουτσεκι παθαμε και μαθαμε. επισης σε καθε ασχημη στιγμη του κομματος απο πισω υπαρχει και ενας προδοτης οπορτουνιστης που μετα εφυγε για να εισπραξει απο τους αστους.
    οσο και να ψαρευεις -επαγγελματια τρολ- το ΚΚΕ ψηφιζει πρωτο δευτερο τριτο, οσους γυρους θες ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΠΑΝΤΟΥ.]
    και επειδη κανεις οτι δεν μου δινεις σημασια αλλα ξερω ποσο σε εκνευριζω και ποσο θα ηθελες να βγαλεις τον πραγματικο σου εαυτο, σου υπενθυμιζω τα κοληταρια σας τους χρυσαυγητες.
    αληθεια για τις δηλωσεις βουτση πειρατε "μερτικο" μονο σε ψηφους; γιατι φτανουν στα αυτια μου κατι φημες για προτροπες μη προφυλακισμενου στελεχους των αυγων να λεει ψηφιστε ακομα και συριζα να μην βγει ο σαμαρας! (τα παραπονα σου στον συριζαιο που τα μετεφερε ή μηπως ο συνταγματολογος του ψ/λτιου σας μαζευει ψηφους απο κει και οπου σταθει και οπου βρεθει τους υπερασπιζεται.

    ακομα δεν απαντησατε γιατι δωσατε χωρο στα αυγα στην αθηνα και κανατε μετα το σσου στον πειραια μπας και διαδκεδασετε τις εντυπωσεις.
    ΤΣΑΤΣΟΙ ΤΟΥ ΝΑΤΟ. τωρα καταλααβα γιατι πηγατε στην σουδα. δεν πηγατε για διαδηλωση. δηλωσεις συμμετοχης κανατε, αμερικανακια ε αμερικανακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αντιγράφω από ένα σχόλιο του red-fly σχετικά με την πάτρα και την.. πεντακάθαρη στήριξη του σπαρτινού

    http://leninreloaded.blogspot.gr/2014/05/blog-post_17.html?showComment=1400317369815#c8545350570407066151

    "Δυστυχώς δεν πρόλαβα να γράψω τίποτα αυτές τις μέρες για την Πάτρα, καθώς έχουν πάρει φωτιά τα πόδια μας απο την μάχη του ψηφοδελτίου.

    Αλλά μιας και θα είμαστε στον δεύτερο γύρο, παρά τις όποιες προσπάθειες των τοπικών παραγόντων, μέσων ενημέρωσης και αστικών κομμάτων, θα βρω τον χρόνο από Δευτέρα να κάνω μια ανάλυση της κατάστασης και των νέων δεδομένων απο τα αποτελέσματα της Κυριακής.

    Επιγραμματικά πάντως, και εαν παρακολουθήσει κάποιος τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, θα δει πως ο τσακωμός τις τελευταίες μέρες γίνεται μεταξύ Χριστόπουλου και Δημαρά, πράγμα που σημαίνει πως αυτοί οι δυο διεκδικούν την δεύτερη θέση. Ο Σπαρτινός, έριξε το τελευταίο του χαρτί την προηγούμενη εβδομάδα, δηλώνοντας πως στον δεύτερο γύρο θα στηρίξει τον Κ. Πελετίδη, ελπίζοντας φυσικά πως με αυτόν "ενωτικό" τρόπο, θα καταφέρει να επαναπατρίσει ικανοποιητικό αριθμό ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να μπει ξανά στο παιχνίδι. Κι όμως αυτή η "επίθεση αγάπης" δεν έπιασε, με αποτέλεσμα στην συγκεντρωσούλα τους προχθές στην Πάτρα, όπου ο Σπαρτινός είπε αυτά που έγραψες παραπάνω, να μην συγκεντρωθούν ούτε 300 άτομα.

    Εγώ θεωρώ πως θα έχουμε δεύτερο γύρο με αντίπαλο τον νεοδημοκράτη Χριστόπουλο, ο οποίος έστειλε ήδη εξώδικο στην Singular Logic, ώστε να απεικονίζεται με λευκό ανθρωπάκι, ως ανεξάρτητος δηλαδή. Διότι ξέρει πολύ καλά πως ως νεοδημοκράτης δεν έχει καμία ελπίδα στην Πάτρα απέναντι σε κομμουνιστή. Όπου κι εαν δηλώσουν στήριξη οι πασόκοι, οι σφυριζαίοι, οι δημαρίτες και λοιποί συγγενείς του αστικού πολιτικού τόξου.

    Περισσότερα όμως την επόμενη εβδομάδα"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Α και κάτι ακόμα, επειδή έτυχε να πάρουμε την αυγή της προηγούμενης κυριακής στο σπίτι, για το ένθετο βιβλιαράκι που είχε για την εδα και τις δημοτικές εκλογές. Είπα λοιπόν να δω τι φοβερό έχει τέλος πάντων η πολυδιαφημισμένη αυγή. Ε από όγκο άλλο τίποτα, αλλά από περιεχόμενο, δε διαβαζόταν το φύλλο. Δεν είναι πολύ περίεργο που δεν την αγοράζει κανείς σχεδόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Χαίρομαι πολύ μου που μετά από τόσο καιρό ξαναδιαβάζω σχόλιο του
    "Μη Απολιθωμένος (ακόμα!) από τις ακτές της Ανατολικής Βαλτικής". Ελπίζω το όποιο πρόβλημα υγείας να ξεπεράστηκε.

    Πραγματικά εξωφρενική η περίπτωση της πλατείας Ομόνοιας με την κάθε ανάπλαση να είναι απίστευτα χειρότερη της προηγούμενης-όταν η αρχική (αυτή με το συντριβάνι που βλέπουμε στις παλιές ταινίες) ήταν μια χαρά. Και δυστυχώς η περίπτωσή της δεν είναι καθόλου μοναδική, Τη μόδα της τσιμεντοποίησης των πλατειών τη βρίσκεις σε πάρα πολλές πόλεις της χώρας. Έχουν κατασκευαστεί πλατείες-πραγματικά εκτρώματα τα οποία έχουν κοστίσει και πανάκριβα.

    Αλήθεια ποιά είναι η κατάσταση με το Πεδίο του Άρεως; Έχω χρόνια να προχωρήσω εκεί που σαν παιδί έπαιζα.

    Κάποτε άκουσα στην τηλεόραση (στη μηχανή του χρόνου νομίζω) μια εξήγηση για κάτι που επί χρόνια με προβλημάτιζε σχετικά με τη περιοχή: "Γιατί η Τρίτης Σεπτεμβρίου σταματά στην Αγ. Μελετίου και δε συνεχίζει παράλληλα με τη Πατησίων και την Αχαρνών;". Η εξήγηση που είχε δοθεί ήταν το ότι όταν-πολλά πολλά χρόνια πριν-είχε ξεκινήσει η κατασκευή της ως παράλληλης των Αχαρνών και Πατησίων, ένας συνταγματάρχης που το σπίτι του ήταν κάπου στο σημείο εκείνο και θα έπρεπε να του το πάρει ο δρόμος, απείλησε ότι θα κατέβαζε το σύνταγμά του από την Αυλώνα στην Αθήνα αν αυτό συνέβαινε. Και έτσι η Τρίτης Σεπτεμβρίου ποτέ δεν έφτασε εκεί που είχε σχεδιαστεί να φτάσει. Δε βάζω το χέρι μου στη φωτιά ότι έτσι είχαν τα πράγματα αλλά "λογικό" μου φαίνεται.

    ρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Αναρχομαρξιστομαοϊκοτιτοϊκοσταλινικός17 Μαΐου 2014 στις 7:02 μ.μ.

    Όπως τα λέει η μαριορί είναι τα πράγματα, πως μπορείς να αλλάξεις άποψη μέσα σε μια βδομάδα, όταν έχεις επιλέξει να ψηφίσεις κάτι με σοβαρά πολιτικά κριτήρια; Έναν αστερίσκο θα βάλω μόνο αν και δεν υφίσταται ακόμα τέτοιο θέμα. Εάν έχεις να διαλέξεις, στο δεύτερο γύρο, ανάμεσα σε έναν νεοναζί και σε κάτι άλλο, ίσως τότε να έκανα δεύτερες σκέψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. 7.Ο2 Με ολο το σεβασμο θα διαφωνησω μαζι σου. Εδω ακριβως ειναι η μεγα λη παγιδα του συστηματος. χρησιμο ποιοντας την χρυση αυγη που ειναι το μακρυ δολοφονικο χερι του καπιτα λισμου σαν μπαμπουλα να σε σπρωξει στο αλλο παιδι του συστηματος που ειναι οι αυταπατες του οπορτουνι σμου. Με σεβασμο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Αναρχομαρξιστομαοϊκοτιτοϊκοσταλινικός17 Μαΐου 2014 στις 7:55 μ.μ.

    Κοίτα Παναγιώτη κατανοητό αυτό που λες και συμφωνώ αλλά όταν έχεις να κάνεις με έναν νεοναζί, με ότι αυτό συνεπάγεται, ίσως να έκανα δεύτερες σκέψεις. Γι αυτό έβαλα το ίσως δεν ξέρω τι θα έκανα και ελπίζω να μην χρειαστεί να το μάθω ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. 7.55 καταλαβαινω απολυτα τον συλογι σμο σου και φιλικα σου εγραψα την γνωμη μου χωρις παρεξηγηση.Απλα κρι νοντας απο την ιστορια και οτι πα ντα ο καπιταλισμος με αυτον τον τρο πο οδηγουσε το ΚΚ σε διολησθηση εγω προσωπικα και να βρεθω σε τετοια περιπτωση χωρις βεβαια να θελω να γινει δεν εχω πραγματικα καμμια δευ τερη σκεψη ΦΙΛΙΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Η πχιότητα της αυγής έχει εκτοξευθεί κατακόρυφα τις τελευταίες βδομάδες. Και πριν δλδ στα ύψη βρισκόταν (με ανανά-καρτερό, κυρίτση, χρήστου, με τα φασιστικά παραληρήματα του ν. σεβαστάκη, με τις μεταφράσεις όλων των απίθανων διαονοούμενων της κακιάς ώρας σαν τον ζίζεκ, με το ανύπαρκτο -- αφού είναι μπανάλ -- εργατικό ρεπορτάζ και πολλά άλλα) αλλά πλέον πάει γι'άλλους γαλαξίες.

    Δεν είναι μόνο οι αμέτρητες στηρίξεις-φαντάσματα, δεν είναι μόνο η κάλυψη των γεγονότων στην ουκρανία, δεν είναι μόνο η κατσαπλιάδικη προσπάθεια προβολής των θέσεων του κόμματος και τα ξεκατινιάσματα με την νδ για τις καρεκλίτσες, είναι κι ο μοναδικός τρόπος που απαντάει στην "στείρα και εμμονική" κριτική του κκε απέναντί του, εδώ ένα δείγμα:

    http://www.avgi.gr/article/2590430/d-koutsoumpas-to-mnimonio-den-allaxe-tipota-sta-ergasiaka-dikaiomata

    Μεγάλο πράγμα το να έχεις δημοσιογράφους, σε αντίθεση με τον ρίζο πχ. Τα σέβη μου στον Νίκο, που έχει βάλει το χεράκι του για το να είναι σήμερα η αυγή αυτή που είναι (το'χω ξαναπεί, δεν φτιάχνει καφέδες εκεί μέσα, πρόσφατα πχ είχε ενεργή συμμετοχή στην φαρσοκωμωδία με το τουίτ του άδωνη ώστε να περάσει στα ψιλά το θέμα των αμέτρητων συνεργασιών με πασόκους, δεξιούς, φασίστες κτλ).

    Ijon Tichy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Σεχτάρ ο Τρομερός17 Μαΐου 2014 στις 9:36 μ.μ.

    Αναρχο...κλπ.
    Με προλάβατε, κι εσύ κι ο Παναγιώτης.
    Πιστεύω πως αυτό είναι το ... δίλημμα(!), που ΜΕΘΟΔΙΚΑ μας προετοιμάζουν, η Αντίδραση και τα τσουτσέκια της, από καιρό!
    Αλλά θάχουν ευκαιρία να καταλάβουν οτι το ΚΚΕ...
    ...ΤΡΑΒΑΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ!

    ΚΚΕ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ, ενάντια σε Φασίστες και Σοσιαλφασίστες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Το κκε τι λεει για το γηπεδο πλακα πλακα?εχει κανεις προχειρη τη θεση του για διπλη αναπλαση,εμπορικα,λεωφορο κλπ?

    χοταχοτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Διαβάζω όλη αυτή τη φαγομάρα για το 2ο γύρο και νομίζω πως ζω σε άλλο πλανήτη...

    Στα μάτια μου ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κάνει επιλογές ήττας παντού, εκτός από την Αττική, που και εκεί τελικά θα χάσει γιατί ο Σγουρός συσπειρώνει όλο το αστικό κόσμο.

    Ο ΣΥΡΙΖΑ συνειδητά επιλέγει ο χάρτης να βαφτεί γαλαζοπράσινος, ώστε τα ποσοστά του στις ευρωεκλογές τη 2η Κυριακή να είναι κουρεμένα, ώστε να μην αναγκαστεί να βάλει θέμα πρόωρων εκλογών ακόμα. Και όλα τα παιδαριώδη λάθη, π.χ. Θράκη, σ' αυτό συντείνουν. Ο ΣΥΡΙΖΑ δε θέλει να κυβερνήσει ακόμα, στα μάτια μου αυτό είναι παραπάνω από καθαρό.

    Επίσης, ο ΣΥΡΙΖΑ προφανώς αδυνατεί να ελέγξει τους ψηφοφόρους του. Εδώ, όπως μάθαμε το Μαη-ιούνη του 2012, ούτε καν το ΚΚΕ δε μπορεί να ελέγξει τους ψηφοφόρους του σε βουλευτικές, θα μπορέσει να το κάνει το σκορποχώρι που λέγεται ΣΥΡΙΖΑ σε αυτοδιοικητικές; Αστεία πράγματα...

    Και για τους δύο αυτούς λόγους η φαγομάρα σχετικά με το δεύτερο γύρο είναι τελείως άνευ περιεχομένου.

    Και όσο για τις ευρωεκλογές, σε σχέση με τις βουλευτικές του 2012, περιμένω σημαντική πτώση του ΣΥΡΙΖΑ και ενίσχυση των 2 τροτσκιστικών σχηματισμών, κάτι που θα αφήσει ενδόμυχα όλους ευχαριστημένους.

    Ο ΣΥΡΙΖΑ θα κερδίσει το χρόνο που επιθυμεί, ο νεο-τροτσκισμός θα βγει να πανηγυρίσει την επιβεβαίωση της γραμμής του 19ου, ο παλαιο-τροτσκισμός κάτι θα βρει να πει, όπως πάντα πρωταθλητής στη γραφικότητα.

    Το αστικό πολιτικό σύστημα θα βγει πιο ενισχυμένο και τι είχα Παντελάκη μου τι είχα Παντελή μου...

    Κριτίας, ο εκ των Κασσιτερίδων νήσων ορμώμενος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Νεο-τρολλισμός, αυτός κι αν βγαίνει κερδισμένος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Σεχτάρ, την άλλη φορά που είπαμε "σοσιαλφασίστες" ήρθε ο Χίτλερ. Κανόνισε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Κριτία, όταν λες "σημαντική πτώση" του ΣΥΡΙΖΑ ως προς το 2012 εννοείς τις πρώτες ή τις δεύτερες εκλογές; Υποθέτω τις δεύτερες. Και πόσο είναι η "σημαντική" πτώση; Πάμε κανένα στοίχημα;

    (Κατά τα άλλα, μακάρι να είχες δίκιο και να έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ μαλακίες βάσει σχεδίου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. η θεση του ΚΚΕ ειναι να διαλυθουν ολες οι ΠΑΕ να παψει ο αθλητισμος να ειναι εμπορευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. ο κριτιας και η παρεα του συνεχιζουνε την γελοιοποιηση τους μεσα στον πανικο και την απογνωση που βρισκονται.Κανει και καλα κριτικη στον συριζα για το ξεκαρφωμα και μετα μας το παιζει ΛΕΝΙΝΙΣΤΗΣ και οτι ταχα το ΚΚΕ ειναι τροτσκιστικο. το 15ο συνεδριο το 1996 σας εβαλε την ταφοπλακα κριτια και οσο και αν λυσαξατε η συλλογικη σκεψη του κομ ματος που ωριμασε σας ξεβρακωσε εσενα και τον ΒΟΘΡΟ σου. Υπομονη λοιπον μαζι με μπολικες δοσεις ΞΥΔΙ ΚΑΙ ΧΟΛΗ. σαραντακο μη τα βαζεις με τον κριτια κοληταρια ει σαστε απλα πρεπει να υποκρινετε για να το παιζει λενινιστης. οσο για τους ΣΟΣΙΑΛΦΑΣΙΣΤΕΣ αυτο ακρι βως εισαστε και φερατε τον χιτλερ αυτη ειναι η αποστολη σας τσιρακια του καπιταλισμου παρεα με τον κριτια και τον ΒΟΘΡΟ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. @Σαραντάκος
    Σωστά, εννοούσα τις βουλευτικές του Ιουνίου. Μιλάω για πτώση στο 4-5% μπορεί και παραπάνω αν επηρεάσει πολύ τον κόσμο ο γαλαζοπράσινος χάρτης την 1η Κυριακή.

    Τώρα για στοίχημα τι να σου πω, τουλάχιστον έτσι τα βλέπω τα πράγματα από το εξωτερικό.

    Με το χέρι στην καρδιά, εσύ πιστεύεις πως ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να κυβερνήσει εδώ και τώρα;;

    @Παναγιώτης
    Είμαι πιο κοντά σε σένα παρά στο Σαραντάκο, αλλά μ' αυτόν μπορώ να συζητώ με αρχή, μέση και τέλος, με σένα όχι, όπως μπορεί να (μην) έχεις καταλάβει από το ότι σου απαντώ προσωπικά πρώτη φορά μετά από τόσες αναφορές σου σε 'μένα.

    Όσο για το ύφος μου, το δέχομαι πως είναι κάπως trolling, αλλά τον πυρήνα των όσων γράφω τα πιστεύω. Άλλωστε στα blogs γράφουμε και για πλάκα, "ψυχοθεραπεία" που λέει το απολίθωμα, τουλάχιστον όσοι το κάνουμε χωρίς χρέωση...

    Καλή τύχη για αύριο και ψυχραιμία, δε χρειάζεται πολύ χαρά, ούτε πολύ λύπη, έτσι κι αλλιώς το παιχνίδι είναι στημένο από πολλές πλευρές...

    Κριτίας, ο εκ των Κασσιτερίδων νήσων ορμώμενος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. ΚΡΙΤΙΑΣ. οτι γραφω και λεω το πισ τευω απολυτα. Σεβομαι την αποψη του καθενα αλλα οταν καποιος προσπαθει να πει το ΚΚΕ Τροτσκιστικο ενω γνω ριζει οτι λεει ψεματα συνειδητα εκει υπαρχει τεραστιο προβλημα.Με το σαραντακο συμφωνεις και οχι με εμενα.οσο για την χαρα που λες η ασ τικες καλπες δεν ειναι το βασικο κριτηριο για το ΚΚΕ και για εμενα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Κριτία, με το χέρι στην καρδιά δεν πιστεύω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλει να κυβερνήσει και κάνει εξεπίτηδες λάθη. Όπως λέει η παλιά παροιμία, μην αποδίδεις στον δόλο ό,τι κάλλιστα εξηγείται από την ανικανότητα (την απειρία, την έλλειψη οργανωτικού ιστού, τις αντιμαχόμενες μερίδες).

    Εγώ τον ΣΥΡΙΖΑ τον βλέπω πάνω από 25% στις ευρωεκλογές, εσύ το πολύ στο 22-23%. Ας μη βάλουμε στοίχημα, ας μείνουν οι προβλέψεις εδώ ως την άλλη Κυριακή που θα δούμε ποιος έπεσε μέσα. Εκτός αν πάρει 24% οπότε θάμαστε κι οι δυο μέσα (κι έξω).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. σοβαρα ρε σφυροδρεπανε τωρα. σαραντακος;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Η κε του μπλοκ είναι ανοιχτή σε κάθε σχόλιο που προσπαθεί να προσθέσει κάτι στην πολιτική συζήτηση
Αρκεί να έχει κάποιο διακριτό ψευδώνυμο ως υπογραφή.