Ίσως
να ήταν λόγω της ημέρας –και δεν εννοώ που ο μήνας είχε εννιά. Ίσως πάλι λόγω
του μέρους και της ιστορίας που κουβαλάει. Και βασικά λόγω της μέρας και του
μέρους, ως συνδυασμός. Γιατί πού αλλού, πλην της ηρωικής κι αδάμαστης
καισαριανής θα μπορούσε να βιώσει κανείς καλύτερα το συναίσθημα μιας τέτοιας
μέρας σαν την 9η μάη; Στο σύνταγμα,
μπορεί να απαντήσει κανείς. Κι εγώ θα του έλεγα, τι πίνεις και δε μας δίνεις; Αν και δεν είναι πολύ δύσκολο να το
μαντέψει κανείς.
Δεν
ξέρω πόσος κόσμος έπιασε τον αντιφασιστικό μάη στους καπνούς της πλατείας
συντάγματος, πάντως στην καισαριανή μαζεύτηκε μια λαοθάλασσα. Η κεντρική πλατεία
ήταν γεμάτη με το νόημα που ‘χει κάτι απ’ τις φωτιές και αποκλειστικά από
νεολαίους, που έδωσαν βροντερό «παρών». Στο δημαρχείο υπήρχε κίνηση με την
έκθεση για την αντιφασιστική νίκη, ενώ οι ντόπιοι είχαν μαζευτεί ήδη στο χώρο της
εκδήλωσης. Τόσος κόσμος (υπολογίζω πάνω από πέντε χιλιάδες) που μύρισε φεστιβάλ
και δεν εννοώ τη μυρωδιά απ’ τα σουβλάκια –ή τις… εναλλακτικές μυρωδιές που
μπορείς να πετύχεις σε άλλα φεστιβάλ.
Εννοώ
το κυνήγι της καρέκλας και της θέσης για να παρκάρεις (κάποιοι σφοι δε βρήκαν
τίποτα κι αναγκάστηκαν να γυρίσουν πίσω άπρακτοι), την ομιλία του γγ, τις καντίνες,
το πεντάχρονο παιδί που ήξερε και τραγουδούσε απέξω τους στίχους από τα «σγουρά
μαλλιά», την παλαιού τύπου γιαγιά του που μπορεί να το νανούριζε με τέτοιες
μελωδίες το βράδυ, τα μπλουζάκια με τη cccp, τις farc και γουίλι το κογιότ (άσχετο,
αλλά καλό), τις «πραμάτειες» με τα άπειρα αναμνηστικά για την οικονομική
εξόρμηση, κάτι ρετρό νέους με τζιν-σωλήνες και μπίρες στο χέρι (που όσο
περνούσε η βραδιά γίνονταν τσιπουράκια), τον τσε ζωγραφισμένο σε έναν τοίχο
στον κεντρικό δρόμο (this
is
kaisarianh),
το σήμα για τα 100χρονα του κκε, τον ξέχειλο ενθουσιασμό, το συναίσθημα…
Ακόμα
και τη στιγμιαία ψιχάλα που έριξε, χωρίς να υπάρχουν καλά-καλά σύννεφα στον
ουρανό, αλλά ήταν βγαλμένη από τις καλύτερες φεστιβαλικές παραδόσεις. Όπως άλλωστε
κι η προσπάθεια κάποιων σφων να ξορκίσουν το επικείμενο κακό και τις σταγόνες,
κουνώντας τις σημαίες τους –ένας μάλιστα με σκέτο κοντάρι, χωρίς λάβαρο.
Τα
συνθήματα πιάνουν ένα κεφάλαιο από μόνα τους. Καταρχάς η νεολαία πρωτοπόρησε κι
έκανε την πολυπόθητη στροφή που περιμέναμε (αν και όχι την πολιτική στροφή που
θα περίμεναν άλλοι): «ΕΝΑΣ ΑΙΏΝΑΣ αγώνες και θυσία…». Μετά στη συγκέντρωση, τα
μεγάφωνα το ξαναγύρισαν σε «εννιά δεκαετίες», αλλά ο πάγος έσπασε, ο δρόμος
χαράχτηκε. Και μήπως εσύ σφε αναγνώστη ήξερες πως «πίσω από το βόλγα δεν
υπάρχει γη, η ιστορία γράφεται με πάλη ταξική»; Πως «ό,τι γράφτηκε με αίμα, δε
σβήνει με βρώμικο μελάνι» -σύνθημα γραμμένο στο κεντρικό πανό; Ή πως «χρυσή
αυγή ρουφιάνοι των αφεντικών» (θα σας τσακίσει πάλι η πάλη των λαών);
Καλτ
τόνο στην προσυγκέντρωση της νεολαίας έδινε το μότο στο απέναντι περίπτερο, που
έμοιαζε με κοινωνικό μήνυμα του υπουργείου υγείας: «το προφυλακτικό δεν αρκεί
μόνο να το αγοράσεις, χρησιμοποίησέ του» (πχ στο μπουγέλο, γεμίζοντάς το με
νερό). Όπως κι ένα πανό του σύριζα (για τις νάρκες του έβρου, τον πάτο του
αιγαίου), ακριβώς πάνω από την προσυγκέντωση, που προσφέρονταν για έτοιμη
παραχάραξη, κατευθείαν, χωρίς φωτομοντάζ. Πανό σύριζα κι από κάτω τόσος κόσμος,
που θα τον ξανάβρισκαν 9 μάη; Α ναι, στο σύνταγμα. Δεν ξέρω αν πέρασε καμιά
βόλτα κι ο διονύσης, που χτύπησε και βρήκε ανοιχτές πόρτες –όχι σαν εμάς τους κουφούς,
που δεν ακούμε τον παλμό του κόσμου και δεν του ανοίγαμε.
Για
την έκθεση στο δημαρχείο, μερικές εικόνες θα μιλούσαν πολύ πιο εύγλωττα από
οποιαδήποτε δική μου περιγραφή. Ξεχωρίζω το σύνθημα σε έναν τοίχο που έλεγε:
εσύ πατριώτη τι έκανες για τον αγώνα σήμερα; Όπως και την κατακλείδα μιας
ανακοίνωσης (δε συγκράτησα όμως ποιος φορέας την υπέγραφε) που καλούσε τους δωσίλογους
παοτζήδες να συνέλθουν (sic!)
και να σκοτώσουν τους αρχηγούς τους! Και ο σφος δίπλα να λέει μεταξύ σοβαρού
και αστείου πως πρέπει να κάνουμε και σήμερα κάτι παρόμοιο, καλώντας πχ τους συριζαίους
–καλά τώρα, ψώνισες από σβέρκο.
Την
ομιλία του γγ θα τη διαβάσατε ή θα είδατε κάποια βασικά σημεία της στο πόρταλ
του 902, συνεπώς δεν έχει νόημα να παρουσιαστεί εδώ αναλυτικά. Θα σταθώ μόνο σε
ένα σημείο που έβαλε και τόνισε ο κουτσούμπας: μπορεί το εργατικό-λαϊκό κίνημα
να ανατρέψει-σταματήσει τον πόλεμο που διεξάγει η τάξη που έχει την εξουσία,
χωρίς να τη διεκδικήσει για λογαριασμό του; Το παράδειγμα των μπολσεβίκων
απαντά πειστικά στο παραπάνω ερώτημα.
Κι
αν απορεί κάποιος, πού χρειάζονται όλες αυτές οι συχνές αναφορές στον πόλεμο, η
απάντηση είναι πως αφενός είναι ένα ενδεχόμενο που φαντάζει ολοένα και πιο
πιθανό κι αφετέρου πως συνδέεται με την επαναστατική κατάσταση και προοπτική.
Το οποίο χρήζει ειδικής εξέτασης που την έχω καθυστερήσει ήδη αρκετά, κι
υπόσχομαι (σε μένα πρώτα) πως εντός της εβδομάδας θα μοιραστώ με τη βάση του
μπλοκ τις αβεβαιότητές μου επί του θέματος.
Κρατάω
επίσης την εκτίμηση ενός σφου –που ήταν λίγο πιο συγκεντρωμένος από μένα- πως
σε ένα σημείο ουσιαστικά προαναγγέλθηκε η αποχή από κάθε εκβιαστικό δίλημμα και
οποιοδήποτε δημοψήφισμα. Αν κι εγώ νομίζω πως δεν έχει πολύ νόημα τώρα αυτή η
συζήτηση, αν δε δούμε πρώτα το συγκεκριμένο ερώτημα που θα τεθεί. Ούτε είμαι
πολύ σίγουρος πως το δημοψήφισμα είναι τόσο πιθανό, όσο μας το παρουσιάζουν
τελευταία.
Τη
μουσικοθεατρική παράσταση που ακολούθησε ομολογώ πως δεν ήμουν σε θέση να την
ακούσω πολύ καλά και να την εκτιμήσω, από εκεί που βρισκόμουν, με θορυβώδεις
τεϊτζήδες. Ξεχωρίζω ως στιγμή την ανάγνωση του πρώτου γράμματος του ζαχαριάδη,
χωρίς την επίμαχη φράση για την ανεπιφύλακτη στήριξη στον πόλεμο που διευθύνει
η κυβέρνηση μεταξά (αν δεν έκαναν πουλάκια τα αυτιά μου τουλάχιστον).
Κι
αν χρειάζεται ένα επιμύθιο για τη ημέρα, ας κρατήσουμε τη βροντερή παρουσία της
νεολαίας. Μπορεί αυτή η στρογγυλή επέτειος της αντιφασιστικής νίκης να είναι η
τελευταία στην οποία έχουμε κοντά μας επιζώντες της γενιάς της αντίστασης. Αλλά
όσο βλέπουν τέτοιες ενθαρρυντικές εικόνες, μπορούν τουλάχιστον να φύγουν ήσυχοι,
πως η σπορά έμεινε κι έδωσε καρπούς.
"Κρατάω επίσης την εκτίμηση ενός σφου πως σε ένα σημείο ουσιαστικά προαναγγέλθηκε η αποχή από κάθε εκβιαστικό δίλημμα και οποιοδήποτε δημοψήφισμα."
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και δεν πιστεύω ότι θα θέσουν τον λαό μπροστά σε "εκβιαστικά διλήμματα" (δυστυχώς) γιατί δεν τους συμφέρει κάτι τέτοιο, ελπίζω ο σφος να μην κατάλαβε καλά.
Προσωπικά συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο του Cogito Ergo Sum sto "ΑΤΕΧΝΩΣ".
http://atexnos.gr/%CE%BC%CE%B7-%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%AC%CF%83%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%B8%CE%B1-%CE%B2%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E/
Αποχή από δημοψηφίσματα και εκλογές δεν θα υπάρξει από τον κόσμο του ΚΚΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι θα πει εκβιαστικά διλήμματα ; Και σε τόσες εκλογικές μάχες δεν υπήρξαν διλήμματα ;
Ελπίζω πως δεν ισχύει η φήμη αυτή.
Καλή επιτυχία και με τη νίκη εύχομαι στα παιδιά του Μ.Α.Σ , παντού να σαρώσει Πανσπουδαστική , φέτος θα το 20 % στα ΑΕΙ είναι εφικτός στόχος.
Αποστάτη Διονύση δόσε μας και την ψυχή μας πάρε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦοιτητικό άρθρο δεν έχει ο μπαχτσές;
Ηλίας του 19ου
Κατά τη γνώμη μου η πιο τίμια εξήγηση στον κόσμο σχετικά με ένα δημοψήφισμα που θα καλεί το λαό να επιλέξει μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης προκειμένου να του φορτώσει τον λογαριασμό, θα ήταν η αποχή. Και αν μου το έθετε κανείς ως ερώτηση εγώ την αποχή θα διάλεγα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην επιλογή όμως της αποχής υπάρχουν κατά τη γνώμη μου δυο δυσκολίες: α) Η διεξαγωγή δημοψηφίσματος είναι για ένα μεγάλο μέρος του εκλογικού σώματος ένα πρωτόγνωρο γεγονός κάτι που κάνει πολύ πιθανή μια ιδιαίτερα μεγάλη συμμετοχή και β) ότι ένα τέτοιο δημοψήφισμα και προσφέρει ίσως την καλύτερη επικοινωνιακά ευκαιρία για να στηθεί καινούργιο ανάχωμα στην ουσιαστική ριζοσπαστικοποίηση λαϊκών στρωμάτων. Αυτό το ενδεχόμενο θα πρέπει να ακυρωθεί. Με μια επιλογή αποχής νομίζω θα ήταν επικοινωνιακά πιο δύσκολο να χτυπηθεί επικοινωνιακά το χτίσιμο του αναχώματος-θα χρειάζονταν πραγματική υπέρβαση δυνατοτήτων από όλους ώστε αυτό να γίνει κατορθωτό.
ρα
ΥΓ. Το άρθρο του Cogito Ergo Sum μολονότι πολύ καλό και με ωραίο πάθος γραμμένο, νομίζω ότι υποτιμά αρκετά κάποια πράγματα και ως προς την υποτίμηση του Μαρκεζίνη στην οποία νομίζω ότι αναφέρεται και στην αναλογία μεταξύ εκείνης της υποτίμησης και μιας ενδεχόμενης, ανάλογου μεγέθους, υποτίμησης σήμερα.
Μωρέ, ας πεί το Κόμμα αποχή, και θα σου πω εγώ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΟχι, που θα φορέσουμε μόνοι μας τις αλυσσίδες μας!
Συνενόχους και συνυπεύθυνους ψάχνουνε ρε, ξυπνάτε!
Δε βλέπετε εκείνη τη σουπιά-ποντικομαμή, τον Μητρόπουλο, που τον έχουν βγάλει λαγό, δυο μήνες τώρα, να "γραδάρει" την ιδέα του δημοψηφίσματος;
Ο Διονύσης διευθυντής στην ΕΡΤ. Άσε με λίγο ρε Απολίθωμα να φανταστώ το πρόγραμμα.
ΑπάντησηΔιαγραφή08:00-10:00 ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΠΙΔΑ (πρωινό μαγκαζίνο με τον Στάθη Σταυρόπουλο)
10:00-12:00 ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΗ ΜΙΣΣΙΟ (ντοκιμαντέρ)
12:00-13:00 Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ (ρεπορτάζ με τον Κώστα Μπαξεβάνη)
13:00-14:00 PODEMOS (ξένη σειρά ισπανο-βραζιλιάνικης παραγωγής)
14:00-15:00 ΛΙΤΟΣ ΒΙΟΣ (οικονομικό μαγκαζίνο με την Γιάννα Δασκαλάκη-Αγγελοπούλου)
15:00-16:00 ΣΤΑ ΑΔΥΤΑ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΥ (φιλοσοφική εκπομπή με τον Γ.Ρούση)
16:00-17:00 ΛΕΚΤΙΚΗ ΑΣΑΦΕΙΑ (εκπαιδευτική εκπομπή με τον Ν.Σαραντάκο)
17:00-19:00 Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΚΑΝΝΑΒΗΣ (live)
19:00-20:00 ΞΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ - ΣΙΔΗΡΟΥΝ ΠΑΡΑΠΕΤΑΣΜΑ 15ο ΜΕΡΟΣ (ρεπορτάζ με τον Σ.Κούλογλου)
20:00-21:00 ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ (παρουσιάζει ο Χ.Γιαννούλης - σχολιάζουν Γ.Δελαστίκ, Κ.Μπαξεβάνης και Γ.Κουρής)
21:00-22:30 ΔΕΚΑ ΜΙΚΡΟΙ-ΑΣΤΟΙ (σατυρική εκπομπή με τον Λ.Λαζόπουλο)
22:30-24:00 ROCKY IV (ξένη ταινία)
24:00-01:00 ΚΑΤΙΟΥΣΑ (σατυρική εκπομπή με τον Τζίμη Πανούση)
Β.Δ.
Εγώ ξαναλέω ότι είναι άκαιρη κάθε τέτοια συζήτηση, πριν δούμε το ερώτημα. Αλλιώς μιλάμε αφηρημένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή υποψιάζομαι όμως πως η ένσταση έχει να κάνει με ένα (όχι και τόσο) πιθανό ερώτημα εντός ή εκτός ευρώ στο δημοψήφισμα, δεν ξέρω πόσο εύστοχο θα ήταν να πάρει θέση κανείς (με το όχι, προφανώς) σε ένα τέτοιο ψευτοδίλημμα. Και το λέω ψευτοδίλημμα, πέρα από όλα τα άλλα, γιατί θα ήταν αυτογκόλ να περιστρέψουμε γύρω από το νόμισμα τη βασική συζήτηση.
Φοιτητικό θα έχει τη μέρα των εκλογών όπως κάθε χρονιά.
ΒΔ είναι ωραίο πρόγραμμα αλλά θέλει έναν εμπλουτισμό (μετά από συνεδριακές διαδικασίες).
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα μη βάλουμε κι ενημερωτικό με τον πι-πι για διεθνή θέματα;
Να μη βάλουμε σε επανάληψη και το εμείς κι εμείς με την κανελλοπούλου;
Να μη μπει και μία εκπομπή του ρεύματος για τις μειονότητες;
Δε θέλει και πολιτικά μαγειρέματα με μαμαλάκη και στρατούλη;
Να μην έχει μία κυριακάτικη εκπομπή με αμφισβητούμενες φάσεις και τον κωνσταντινέα;
Κι επιστροφή του μαμουζέλου στην αθλητική κυριακή;
Αυτά έτσι πρόχειρα, είναι πολύ καλή βάση για να χτίσουμε πάνω της.
Άκαιρη η συζήτηση για ένα δημοψήφισμα, που ίσως γίνει και ποιος ξέρει με τι ερώτημα.Η αποχή σε κάθε περίπτωση θα ήταν αποδεκτή αν απέχαμε από κάθε αστική εκλογική διαδικασία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ήταν ορθότερο να καταγραφεί η επιλογή του ΚΚΕ στην κάλπη με τη λευκή ψήφος.
Συμφωνώ με το Ρα ότι θα υπάρξει μαζική συμμετοχή αν γίνει δημοψήφισμα.
Σε κάθε περίπτωση ας περιμένουμε τις εξελίξεις αν και προτιμότερο θα ήταν να τις προκαλέσουμε. Οι μάσκες έπεσαν , δικαιωθήκαμε 100%.
Απολίθωμα με αδικείς.Έναρξη προγράμματος είναι. Στην πορεία πέρα από αυτά που λες είναι σίγουρο οτι θα προσθέσουμε και καν δυο εκπομπές για τις ένοπλες δυνάμεις γιατί είμαστε και συγκυβέρνηση. Επίσης μια στον Αμβρόσιο και μια λαογραφική με θέμα λαϊκά πανηγύρια σε στρατόπεδα. Ακόμη θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ευρηματικά τηλεπαιχνίδια με αντίπαλες ομάδες όπως αστυνομικοί-αναρχικοί,εργάτες-βιομήχανοι,εθνικιστές-μετανάστες κ.α. για πνεύμα συμφιλίωσης. Και φυσικά θα λανσάρουμε και την απόλυτη καινοτομία. Την ώρα της ΓΣΕΕ με μόνιμο παρουσιαστή τον Μητρόπουλο και καλεσμένο κάθε φορά ένα εκπρόσωπο της. Έτσι για να τους αποστομώσουμε όλους ταξικά. Άσχετο αλλά θα μπορούσαμε να δώσουμε και μια εκπομπή στην ΟΑΚΚΕ και να λέμε ότι είναι σατυρική. Δεν νομίζω ότι θα καταλάβει και κανείς τη διαφορά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒ.Δ.
Μια πρώτη σκέψη:Σε περίπτωση δημοψηφίσματος για την συμφωνία, ξεσικώνουμε τον κόσμο για να ξεφύγει απο τη συννενοχή και μοιράζουμε εκατομμύρια <> με απαντηση: Εξω απο ΕΕ και ΝΑΤΟ με κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής. Εργάτη μπορείς και αν το καταλάβεις, θα γίνεις ο κυρίαρχος του πλούτου που παράγεις. Ζεμάτισμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΙνδιάνα
Χάθηκε η λέξη ψηφοδέλτια από το σχόλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙνδιάνα
Ας το παίξω κι εγώ λίγο προβοκάτορας γιατί η Καισαριανή καθόλου δε με καθησύχασε, γι αυτό, που συνέβαινε στο Σύνταγμα την σημαδιακή Μέρα της Νίκης:
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΙΚΟ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟ,
ΤΙ ΘΕΣΗ ΠΗΡΕΣ ΕΣΥ ΓΙ ΑΥΤΌ;
"Αποχή από δημοψηφίσματα και εκλογές δεν θα υπάρξει από τον κόσμο του ΚΚΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι θα πει εκβιαστικά διλήμματα ; Και σε τόσες εκλογικές μάχες δεν υπήρξαν διλήμματα ;"
Στις εκλογικές μάχες ψηφίζαμε το ΚΚΕ, δεν διαλέγαμε μόνο ανάμεσα σε δύο αστικά κόμματα και τα διλήμματα τους, άλλο που το προσπαθούσαν.
ΓΜ
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ συστηματική, και μαζική προώθηση των ναρκωτικών από το κράτος προς το λαό, με σκοπό την αποχαύνωση, την παράληση κάθε αντίστασης και κατα συνέπεια την καθυπόταξη, έγινε από τον καπιταλισμό. Κίνα, Αμερική και τελευταίο περιστατικό, οργανωμένης από τα πάνω προώθησης, ήταν στην Αργεντινή την περίοδο της κορύφωσης κρίσης, όταν το καθεστώς αισθάνθηκε την απειλή της εξέγερσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα υπερκέρδη από τα ναρκωτικά, δεν προέρχονται από την απαγόρευση αλλά από την υποκριτική απαγόρευση. Δηλαδή, στα λόγια το αστικό κράτος τα απαγορεύει, ενώ στη πράξη, μέσω των υπηρεσιών του, τα προωθεί για τους λόγους που λέγαμε παραπάνω.
Και στο κάτω κάτω, με τη λογική αυτή και η διαφθορά έχει υπερκέρδη. Να την νομιμοποιήσουμε και αυτή, να κάνουμε και φεστιβαλ?
Το ότι δεν συμφωνείς με τις θέσεις της νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ, είναι θετικό, αλλά πες μου, αυτή η νεολαία, για να ονομάζεται "νεολαία ΣΥΡΙΖΑ", δεν πρέπει να πληρεί κάποιες, μίνιμουμ έστω, προϋποθέσεις? Η αποχή από την προώθηση έστω, των ναρκωτικών, δεν είναι προϋπόθεση?
Τι ρωτάω κι εγώ......
Η συριζεικη βλακεια είναι εντελει ασυνορη
ΑπάντησηΔιαγραφήγια ποια υπερκερδη μιλαμε;
η νομιμοποιηση των ναρκωτικων θα αυγατισει τα κερδη των νομιμων αφεντικων σε βαρος των παρανομων και των διεφθαρμενων κρατικων λειτουργων. Αδιανομη προς οφελος των ισχυρων θα γινει. Για άλλη μια φορα ο συριζα στο πλευρο των αφεντικών Φαινεται ότι η υποστηριξη από τη ντοπια φαρμακοβιομηχανια δεν είναι χωρις απτα ανταλλαγματα και σε άλλες σφαιρες (περαν το λρατικων προμηθειων)
Νίκο Σαραντάκο, Μμμμμά...στα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΩστε, όταν επιβάλλουμε απαγορεύσεις, δηλαδή εμπόδια, στην κυκλοφορία ενός εμπορεύματος ...διευρύνουμε τα κέρδη της πώλησής του;!;!;!
Ωρα, να βγεί και ο Μίχαλος να διαμαρτυρηθεί για την ...ανάλγητη ....εγκατάλειψη στη νομιμότητα(!) της κυκλοφορίας όλων των άλλων εμπορευμάτων από το κράτος, στερώντας τον εμπορικό κόσμο από πολύτιμα κέρδη!!!
Ειλικρινά, ...θα λαλήσω!!!
Αποκλείεται νάμαθες αυτή την Πολιτική Οικονομία στο ΚΚΕ η έστω στο Μετσόβιο....
Λοιπόν, για να μην ξεστρατίζουμε από την ουσία, να ξεμπερδεύουμε και με αυτή την παραμύθα: Η απαγόρευση επιβαρύνει το κόστος του προϊόντος με τα πρόσθετα έξοδα της παράνομης διακίνησής του, και γι αυτό περιορίζει το κέρδος της συγκεκριμένης ποσότητας, που πουλιέται σε αυτές τις συνθήκες.
Τα κέρδη όμως παραμένουν, γιατί αυτό το εμπόριο δεν πληρώνει φόρους στο επίσημο κράτος. Πληρώνει στο ....ανεπίσημο! Ετερον εκάτερον.
Και είναι γεγονός, ότι οι συνθήκες στενότητας προσφοράς λόγω απαγόρευσης δημιουργούν προϋποθέσεις μονοπωλιακής εκμετάλλευσης της στενής αγοράς, που (θεωρεί ότι) τώχει μεγάλη "ανάγκη" λόγω της εξάρτησης.
Εδώ όμως γίνεται η ταχυδακτυλουργία από τους κεφαλαιοκράτες-εμπόρους των ναρκωτικών και τα τσιράκια τους, εν οις και η "Νεολαία" (ο Θεός να την κάνει) του τΣύριζα:
Την εξάρτηση δεν δημιουργεί η απαγόρευση!
Η εξάρτηση είναι κοινωνικό φαινόμενο, κατ' εμένα συναρτημένο σε μεγάλο βαθμό με τις εκμεταλλευτικές κοινωνίες. Το νέο με τον Καπιταλισμό είναι η βιομηχανοποίηση του μέχρι τότε περιθωριακού φαινομένου-αποστήματος της εξάρτησης. Μαζικοποίηση και εντατικοποίηση των αδιεξόδων της εκμετάλλευσης, εξώθηση στην εξάρτηση για άμβλυνση των κοινωνικών εντάσεων, και όλο αυτό υπό την πίεση των ισχυρότερων και πιο ολοκληρωτικών μηχανισμών ιδεολογικής χειραγώγησης και ψυχικής βίας, που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα(*).
Να γιατί «το πρόβλημα των ναρκωτικών εμφανίζεται ιστορικά μαζί με τον καπιταλισμό» - καλά τα λένε οι του ΠΑΜΕ.
Ως "πρόβλημα" εμφανίζεται με τον Καπιταλισμό, ως περιθωριακό φαινόμενο ασφαλώς προϋπήρχε.
Η εξάρτηση από ψυχότροπες ουσίες εικονικής φυγής από την πραγματικότητα δεν είναι βιολογικό φαινόμενο, άρα ούτε και "Φύση" (!), όπως ισχυρίζονταν τα κνώδαλα της πλατείας Συντάγματος. Ο άγριος ενδιαφερόταν κυρίως να μην τον φάει το λιοντάρι - δεν είχε καιρό για μαστούρες. Αλλωστε, αν κάποιος ξέπεφτε κατά τύχη στην μαστούρα, τον έτρωγε αμέσως το λιοντάρι κι έτσι το πρόβλημα λυνόταν, με τις μεθόδους της μαμάς-Φύσης, εν τη γενέσει του.
---------------------------------------------
(*) Eίναι χαρακτηριστικό, ότι στην, κατά τα στερεότυπα του χώρου σας (και του Πρωθυπουργού σας,) "ολοκληρωτική κοινωνία του Σοσιαλισμού" ήταν αδιανόητη η υποστήριξη των ναρκωτικών. Δεν ξέρω αν αυτό έσπασε προς το τέλος, όταν ο Σοσιαλισμός άρχισε να ζηλεύει τον Καπιταλισμό, περεστρόϊκα κλπ.
(συνεχίζεται)
(συνέχεια)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να κλείσω (πάντα ξεστρατίζοντας από την ουσία) με την οικονομική σημασία της αντιαπαγόρευσης: Η νομιμοποίηση θα εκτινάξει στα ύψη το εμπόριο των ναρκωτικών γενικά γιατί θα το διευκολύνει, απαλλάσσοντάς το από "μή αναγκαία έξοδα". Ο (κεφαλαιοκράτης) έμπορος και ο μεγαλέμπορος ναρκωτικών καθόλου δε γουστάρει να πληρώνει τους κουμπουροφόρους της παράνομης διακίνησης και τα βαποράκια - βαρίδια του είναι. Προτιμάει τα περίπτερα και τα κούριερ - ούτε λόγος. Η τιμή ίσως να πέσει λίγο στην αρχή, αλλά, καθώς η εξάρτηση (που καθόλου δεν εξαρτάται από τις συνθήκες διακίνησης) πλαταίνει και βαθαίνει μαζί με το σάπισμα του Καπιταλισμού, και όλο και περισσότεροι θα βρίσκουν "διέξοδο" στη ντρόγκα, η αγορά θα μεγαλώνει και η προσφορά θα μονοπωλιστικοποιείται σύμφωνα με τους γενικούς νόμους του Καπιταλισμού - άρα και οι τιμές θα γίνουν μονοπωλιακές. Μηδέν εις το πηλίκον, δηλαδή με την "αντιαπαγόρευση" σαν μέσο ίασης μιας κοινωνικής πληγής.
Και το χειρότερο, για νάρθουμε επιτέλους και στην ουσία του θέματος, είναι η, απαραίτητη για την "απελευθέρωση" συνθηκολόγηση με την αθλιότητα της αποδόμησης της προσωπικότητας του χρήστη, που συνεπάγεται η φυγή από την πραγματικότητα, που καλλιεργείται με το ναρκωτικό.
Αλλωστε, όπως επισημαίνει και ο Λαθρά και άλλοι, όχι λίγες φορές οι εκμεταλλευτές χρησιμοποίησαν τα ναρκωτικά για τους πολιτικούς και στρατιωτικούς σκοπούς τους.
Κάτι τέτοιο τρέχει και στις μέρες μας, και όχι μόνο εδώ. Δες και τι γίνεται στην Wall-Street με τα cannabis-stocks και τα ....cannabi-nomics.
Τα υπόλοιπα (και πολύ τεκμηριωμένα) έχουν γραφεί στις ανακοινώσεις των κοινοτήτων απεξάρτησης και στον Ρίζο τελευταία.
Αυτό λοιπόν, η ουσία, ήταν το νόημα της πρόκλησής μου.
Οχι το θέμα της απαγόρευσης αλλά το θέμα της ΣΤΑΣΗΣ όλων μας, άρα και της δικής σου, απέναντι στη μαστούρα.
Κι επειδή γνώριζα την θέση του Δημήτρη Σαραντάκου σε αυτό το θέμα σε προκάλεσα.
Οι νοούντες νοείτωσαν...
Το πρόβλημα των ναρκωτικών ως τέτοιο, κ. Σαραντάκο, εμφανίζεται πραγματικά στον καπιταλισμό. Στους προκαπιταλιστικούς σχηματισμούς η χρήση ουσιών γινόταν κυρίως στα πλαίσια της κοινότητας μέσα από τελετές "δεσίματος" των μελών της. Έχει καμία σχέση αυτό με την κοινωνική ουσία της αξιοποίησης των ναρκωτικών από τον καπιταλισμό και το κρατος του;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιπρόσθετα, πότε τα ναρκωτικά γίνονται εξ' ολοκλήρου εμπόρευμα έτσι ώστε να στηθεί όλο αυτό το πανηγύρι γύρω τους; Εκεί που όλα πουλιούνται κι αγοράζονται, στον καπιταλισμό! Άρα είστε για άλλη μια φορά εκτός... Μην μου αντιτείνετε μεμονωμένες περιπτώσεις που αφορούν τους δουλοκτητες ή τους φεουδάρχες, συζητάμε πότε γίνονται πλέον καθολικά εμπόρευμα, πότε γίνονται πρόβλημα. Κατά τα άλλα να χαίρεστε το κόμμα σας και τα φυντάνια του. Ντουμανια μπας και δούμε το νέο μνημόνιο ως ευλογία δια τον τόπον... "αρωματίζουν" και την 9η του Μάη, διπλό κέρδος για τα αφεντικά σας!
ΡΓ
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί...
ΑπάντησηΔιαγραφήΡΓ
ΓΜ
ΑπάντησηΔιαγραφή"Στις εκλογικές μάχες ψηφίζαμε το ΚΚΕ, δεν διαλέγαμε μόνο ανάμεσα σε δύο αστικά κόμματα και τα διλήμματα τους, άλλο που το προσπαθούσαν."
Υπάρχει το λευκό , ή το ψηφοδέλτιο του ΚΚΕ ως άκυρο.Η αποχή δεν συσπειρώνει τον κόσμο μας. Εκτός αν επαναλαμβάνω αποφασίσουμε να απέχουμε από κάθε αστική εκλογική διαδικασία.
Ας δούμε και το ερώτημα Ττου δημοψηφίσματος γιατί όταν ψήφιζε η Γαλλία για τη συνθήκη του Μάαστριχτ, θυμάμαι όλοι στο ΚΚΕ είχαμε την ελπίδα στο ΌΧΙ.
Μία στο εκατομμύριο μπορεί το ερώτημα να μας υποχρεώσει να ψηφίσουμε κάτι από τα 2.
@ Σαραντάκο
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών δεν λέει οτι τα ναρκωτικά ανακαλύφθηκαν ιστορικά με την εμφάνιση του καπιταλισμού αλλά το πρόβλημα (διαφήμιση - διακίνηση - εθισμός).
Β.Δ.
@ Σεχτάρ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγνώμη άλλα δεν είχα διαβάσει τι έγραψες. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Β.Δ.