Αφήνοντας πίσω τα παλαιοπωλεία στο θησείο και τους
καταχωνιασμένους θησαυρούς τους, τους κράχτες στου ψυρρή (δουλειά κι αυτή όμως)
και την παραδοσιακή αυλή της «Αυλής», βγαλμένη από ασπρόμαυρη ελληνική ταινία,
μπορείς να βγεις στην αρχή της σωκράτους και την μπόχα από τα παρασκήνια της
βαρβάκειου, που δε φεύγει ούτε καν τις κυριακές, αλλά είναι λιγότερο επώδυνη
από την ανθρώπινη βόχα (όπως την αναφέρει ο βάρναλης στα ενθυμήματά του από τον
άι-στράτη) που ενδέχεται να βρεις στη συνέχεια.
Το πρώτο στενό στα αριστερά, πριν το υπόγειο μαγειρείο,
όπου περιμένεις να βρεις το ζήκο και τους συμπρωταγωνιστές του, είναι η οδός
θεάτρου, που βγάζει στη μενάνδρου, γιατί του ψυρρή είναι γεμάτο αρχαίους
ποιητές. Κι εκεί μπορείς να δεις μια παλιά, ηρωική πινακίδα από τα γραφεία της
τοπικής κοβ, που μοιάζουν εγκατελειμμένα, όπως και η γύρω περιοχή εξάλλου. Στα
επόμενα μέτρα της σωκράτους στήνεται ένα πανηγύρι φυλών και πολιτισμών, και
βασικά μαγαζιών, γιατί έτσι μετράει τον πολιτισμό ο σύγχρονος αστικός κόσμος, με
το εμπόριο, θεωρώντας συνήθως πιο πολιτισμένους και φιλήσυχους τους μετανάστες
μαγαζάτορες –με εξαίρεση τους ντόπιους φασίστες βάρβαρους, που δε συνηθίζουν να
κάνουν διακρίσεις στο ρατσισμό τους, εκτός και αν συμμαχούν με τους μετανάστες
δεύτερης γενιάς ενάντια στις καινούριες φουρνιές των κολασμένων της γης.
Στην επόμενη γωνιά, πρέπει να υπάρχει ένα στούντιο
ηχογράφησης. Κι αν είσαι τυχερός, μπορείς να πετύχεις ένα ροκάκι ή κάποιο φανκ
κομμάτι να ντύνει μουσικά την κίνηση του δρόμου, σα βιντεοκλίπ που παρωδεί τη
μελωδία της ευτυχίας: always look on the bright side of death, όπως έλεγαν κι οι μόντι πάιθονς, που
μπορεί να τους ερωτευτείς ή να τους μισήσεις κεραυνοβόλα, αλλά δύσκολα θα σε
αφήσουν απλώς αδιάφορο.
Κι ύστερα φτάνεις στη διασταύρωση με πειραιώς και την
πολυκλινική, που πέρασε από σαράντα κύματα, για να επαναλειτουργήσει
κουτσουρεμένη, και έτυχε (;) να την κλείσει ο άδωνις, τότε ακριβώς που πήραν οι
δικοί μας για πρώτη (κι ιστορική) φορά την πλειοψηφία στο σωματείο, κρίνοντας
προφανώς πως το καθημερινό πανδαιμόνιο στον (επίσης κόκκινο) ευαγγελισμό δεν
είναι αρκετό και χρειάζεται ενισχύσεις.
Δεξιά σου έχεις την ομόνοια και τους πάγκους με τις
εφημερίδες, που έχουν τις κυριακάτικες από το απόγευμα του σαββάτου. Και είναι
αγαπημένη συνήθεια να στήνεσαι για να δεις τα πρωτοσέλιδα ή στα κλεφτά κάτι από
τις μέσα σελίδες, αρκεί να μη θυμηθείς τον (όχι και πάρα πολύ) μακρινό καιρό
που τις αγόραζες με το κιλό –κι ας μην τις διάβαζες όλες- και μελαγχολήσεις.
Ευθεία στη σωκράτους βλέπεις ένα μαγαζί οπτικών με τιμές
τΣΟΚου, σε ένα από τα πιο τσοκαριστικά λογοπαίγνια όλων των εποχών –που πρέπει
να είσαι τσόκος αναγραμματισμένος, για να μην το πιάσεις.
Περνάς κάποιες στοές με ενδιαφέροντες μεζέδες και
πελατεία, όπου βρίσκει καταφύγιο ο 20ός αιώνας κι η παράδοσή του. Κλίνεις
ευλαβικά το γόνυ προς τα γραφεία της δημαρ στο βάθος και την κουλτούρα να
φύγουμε. Και μπαίνεις στο σκληροπυρηνικό κομμάτι της σωκράτους, πριν και μετά
τη διασταύρωση με την οδό ξούθου, που σου κάνει για όνομα κάποιας άγριας φυλής.
Ένα κομμάτι που το δέρνουν οι αντιθέσεις και την πιο
χτυπητή εξ αυτών τη συναντάς στη βερανζέρου. Από τη μία τρία κόκκινα γράμματα
και το καινούριο δέντρο, που φύτρωσε και ρίζωσε στην αθήνα μες στο κέντρο (κι
αν δεν έχεις διαβάσει νίκο μπίστη να φτύνει χολή στο βιβλίο του για τη
μετριότητα αυτού του τραγουδιού, δεν έχεις δει τίποτα σε αυτή τη ζωή). Και από
την άλλη το άλφα ταυ (που δεν είναι τα αρχικά αστικής τάξης, αλλά την
εκπροσωπούν κατά μία έννοια, ως οργανικό κομμάτι του κράτους της) ομονοίας και
το χαφιεδότσουρμο, που στήνει μπλόκα και σπάει πλάκα με όσους μετανάστες δεν
έχουν χαρτιά και με το φόβο μες στα μάτια τους. Αλλά δεν έχει κανένα πρόβλημα
με τις κυρίες που φοράνε μίνι στο πεζοδρόμιο και τα πλεούμενα βαποράκια που
είναι καμιά δεκαριά χιλιόμετρα μακριά από τη θάλασσα. Ίσα-ίσα που οργανώνει τις
δουλειές τους, για να είναι πιο αποτελεσματικές, και τους έχει στο διπλανό
τετράγωνο –ούτε καν δυο δρόμους πιο εκεί, για ξεκάρφωμα- για να τους επιτηρεί
καλύτερα. Το πραγματικό πρόβλημα όμως, όπως ξέρεις, είναι ότι οι γειτονιές μας
μένουν αφρούρητες, χωρίς άλφα ταυ (που δεν είναι η αστική τάξη, αλλά είναι
κιόλας κατά μία έννοια) και τον μπάτσο της γειτονιάς. Κι ότι δεν προχωράμε στις
απαραίτητες μεταρρυθμίσεις. Και βρες μου εσύ, σφε αναγνώστη, μία αστική
κυβέρνηση, της αριστεράς ή ό,τι άλλο, που να είναι σε θέση να προχωρήσει μία
αστικοδημοκρατική μεταρρύθμιση: να τα βάλει πχ με τη μαφία και το αστυνομικό
παρακράτος. Κι αν τη βρεις, ξανασυζητάμε σε νέα βάση.
Περνάς το παλιό εφετείο, όπου είχαν κάνει μία από τις πρώτες
τους εμφανίσεις τα χρυσαυγίτικα τάγματα εφόδου –όλως τυχαίως δίπλα από το άλφα
ταυ και αυτοί- ενάντια στους στοιβαγμένους φτωχοδιαβόλους μετανάστες. Έξω οι ξένοι, τους ακούς να λένε και
γυρνάς το βλέμμα στους οδοδείκτες: βερανζέρου, σατωβριάνδου, παραδίπλα
γλάδστωνος, κι άλλα τέτοια που κάνου το λαϊκό στρώμα να ξεκαρδίζεται από τον
πολύ αρχοντοχωριατισμό.
Περνάς αμίλητος, χωρίς να μπορείς να αντιδράσεις, δίπλα
από τις επιχειρήσεις-σκούπα και σκέφτεσαι πότε θα πάρουμε εμείς τη σκούπα, σαν
το βλαδίμηρο, για να καθαρίσουμε τον αστικό σταύλο του αυγεία με το
χαφιεδότσουρμο και όλα τα παλιοπράγματα που συνοδεύουν τις ταξικές κοινωνίες
από τη στιγμή που συγκροτήθηκαν.
Πιο κάτω αρχίζουν τα φαλάφελ της λιοσίου και της αχαρνών,
με τους πιο «πολιτισμένους, φιλήσυχους» μετανάστες, που οι «πιο» πολιτισμένοι,
φιλήσυχοι λευκοί αποφεύγουν καχύποπτα, γιατί τους φαίνονται πολύ βρώμικα ή πολύ
πικάντικα για τα γούστα τους. Και η σωκράτους γίνεται αριστοτέλους. Γιατί αυτή
η περιοχή είναι γεμάτη φιλοσόφους κι ας μην το δείχνει με πολλούς τρόπους. Αλλά
δε βαριέσαι, ούτε κι η χώρα το δείχνει, γιατί να γίνει εδώ η διαφορά;
Πολύ ωραία η "διαδρομή" σου ρε σφυροδρέπανε.
ΑπάντησηΔιαγραφήρα
(σχετικά πάντως με την επιγραφή για τις τιμές των οπτικών, στο χωριό και την αρκετά ευρύτερη περιοχή, τσόκος είναι η π@ύτσα)
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήρε σαραντακε, σε εχει κοψει ο αντωνης και εχουμε καιρο να σε κερασουμε!
ΑπάντησηΔιαγραφήμου αρεσει που κανεις σχολιασμο στη διαδρομη, αλλα στα πολιτικα σχολια μουγκα!!!
ετσι σε θελω! περηφανα! πρωτη φορα αριστερα!
με πακη
με ψεκασμενο υπουργο αμυνας
με πρωτη φορα επισημα παρουσια κρατους στη φασιστογιορτη στο γραμμο (ουτε επι χουντας)
με ραχηλ
με 70% συμφωνια στο μνημονιο
με 70-30 στους αμερικανους στο ιονιο
με 500 μυρια απευθειας αναθεση στους ιδιους
με τον κοτζια να κωλοτριβεται με τους φασιστες της ουκρανιας και να τους φερνει και στα νοσοκομεια μας για γιατρεια
με την ανεκδιηγητη υπουργο μεταναστευσης
με την ιδιοτικοποιηση των λιμανιων/αεροδρομιων
με το κοβουμε το 5ευρω στα νοσοκομεια αλλα αφηνουμε τη συμμετοχη στα φαρμακα!
εχω ομως να πω και θετικα
ευχαριστω για το 751
για 13-14 συνταξη/μισθο
που καταργηθηκε ο ενφια
που στη τοπικη αυτοδιοικηση επιτελους της δοθηκαν τα λεφτα που της χρωστανε
που οι ελεγχοι απεναντι στη μεγαλοεργοδοσια ειναι αμιληκτοι (7 νεκροι στο τετραμηνο)
που καταργησατε τις φοροαπαλλαγες των εφοπλιστων
που διωξατε το νατο (κανοντας προταση για μια ακομα βαση, κολπο ειναι το ξερω)
που δεν κανετε κολεγιες με τους ισραηλινους.
που εχετε αξιους αντικαπιταλιστες πολεμιους της αστικης ταξης (βαρουφακης, σταθακης, τσακαλωτος, παναριτη, παππας κτλ κτλ)
αντι να βρεις τρυπα να κρυφτεις σχολιαζεις και τη διαδρομη;
ΡΕ ΟΥΣΤ!
Μην είσαι άδικος. Κοτζάμ άρθρο έγραψε ο Σοσιαλφασιστάκος στο μπλογκ του τις προάλλες, με σκοπό από τη μια να ξεπλύνει αυτήν που ξεπλένει τα χρυσά αυγά και από την άλλη να αφήσει γκεμπελικής έμπνευσης μπηχτές για αντισημιτισμό του κκε. Μια χαρά πολιτικά σχόλια κάνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΤΦ
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι γιατί στην εμφανώς κακή κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ ο κόσμος είχε ξεσηκωθεί κ δε μαζευόταν από τις εκλογές του 12 και μετά. Ο ΣΥΡΙΖΑ του 27% είχε κάνει τέτοιο χαμό που δεν προλαβαίναμε να ξεκουραστούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για τη διαδρομή θα μπορούσε να τελειώσει στο πρακτορείο ΟΠΑΠ που κέρδισε το ΤΖΟΚΕΡ :)
mariori
δεν καταλαβες το πνευμα μου σαραντακε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΤΗΝ ΤΡΥΠΑ ΣΟΥ ΣΟΣΙΑΛΦΑΣΙΣΤΑ!
κανε την αυτοκριτικη σου και ανοιξε το παραθυρο και πεσε!
θα σε ελεγα σκουλικι,αλλα αυτα εχουν μια χρησιμοτητα σε αυτο το πλανητη.
η φαρα σου μια χρησιμοτητα εχει -γιουσουφακι των αστων- για αυτο βουλωστο.
συχρωτισμο να κανεις με τους ομοιους σου.
επειδη το διαβασα το αρθρο σου, δε καταλαβα το πνευμα σου! ή μαλλον το καταλαβα πολυ καλα!
Το ΚΚΕ -αυτο με τα γνωστα συμβολα του και την ιδεολογια του- εχει εκατονταδες χιλιαδες νεκρους!
υπαρχουν στιγμε και μερη που το ΚΚΕ επιλεγει να τιμα νεκρους του. δεν τους επιλεγει -σιγουρα- ουτε γιατι ηταν αρβανιτες-εβραιοι ή δεν ξερω και εγω τι αλλο.
το να επιτιθεσαι στο ΚΚΕ τοσο βρωμικα και υπουλα -δηθεν για να τιμησεις τη μνημη αγωνιστων- ειναι χαρακτηριστικο της φαρας σου.
ειναι κατι που το κανεις κατ επαγγελμα και ειναι ο λογος που εχεις γινει τοσο μισητος απο οσους ειχαν τη "τυχη" να σε διαβασουν.
ΜΗΝ ΞΑΝΑΠΙΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΒΡΩΜΟΣΤΟΜΑ ΣΟΥ ΤΟ ΚΚΕ! και αν στραβωσει η φαση και αναγκαστεις να χρησιμοποιησεις 2 Κ και ενα Ε μαζι σε φραση, πες το με αλλο τροπο για να το αποφυγεις. ενταξει γιουσουφακι των χρυσυαγιτων;
Υ.Γ. ειμαι απολυτα σιγουρος οτι οι 2 που αναφερεις θα προτιμουσαν να ξαναπεθανουν απο το να τους "υπερασπιστεις" εσυ και η φαρα σου
Κύριε Σαραντάκο,
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο 42 που εκτελέσθηκαν οι δύο Εβραίοι βουλευτές του ΚΚΕ, το Κόμμα δεν είχε διασπαστεί ακόμα. Συνεπώς, η ερώτησή σας θα έπρεπε να απευθύνεται και στο ΚΚΕ(ες), δηλαδή στον ΣΥΡΙΖΑ, ως επίγονό του.
λαθραναγνώστης
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήτο ΚΚΕ δεν εχει αναγκη απο παροτρυνσεις απο το συναφι σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήαν θελει το συναφι σου να βοηθησει το τμημα ιστοριας το ΚΚΕ να του επιστρεψει το αρχειο που εκλεψε! επειδη δεν ειμαστε και κακοι, δεν θελουμε τα πρωτοτυπα, ας ειναι και σκαναρισμενα, με ενα ορο φυσικα, οτι θα ειναι και ΚΚΕδες στη διαδικασια γιατι προφανως και δεν εμπιστευομαστε οτι θα τα δωσετε ολα!
τοτε τα ξαναλεμε!
μεχρι τοτε λοιπον...τσιμουδια και μην ξαναπιασεις στο στομα σου το ΚΚΕ
Θλιβερος για άλλη μια φορα ο νσ. Προτεινει να τιμηθουν από τη ζωη κωνσταντοπουλου καποιοι για τους οποιους αγνοει το πώς και ποτε πεθαναν η σκοτωθηκαν. Ωστοσο παρολη την αγνοια του τη μπηχτη στο ΚΚΕ τη ριχνει (για να ακολουθησουν ορισμενοι από τους σχολιαστες του μπλογκ του ακομη πιο ανοικτα) ότι δηθεν δεν τους τιμα επειδη διαφοροποιηθηκαν (αυτό δεν το ξερει αλλα δεν τον σταματα από λιγη επιπλεον συκοφαντια)
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχως για τον κυριο αυτό αναφορα στους 2 αυτους βουλευτες του ΚΚΕ υπάρχουν και στον α’ τομο του δοκιμιου της ιστοριας τους ΚΚΕ (αλλά και στο Ριζοσπαστη 5/12/2004).
Τα μελη οπαδοι και στελεχη του ΚΚΕ που εδωσαν τη ζωη τους στον αγωνα για το σοσιαλισμο ανερχονται σε δεκαδες χιλιαδες και το Κομμα τους τιμα ολους επώνυμα ή ανωνυμα (γιατι δυστυχως για παρα πολλους η θυσια τους εμεινε αγνωστη) κι ανεξαρτητα από τα αν υπηρξαν βουλευτες ή όχι. Το να μας εγκαλει ενας συριζεος για το ότι δεν τιμαμαι τους νεκρους μας είναι περιπου προσβολη όταν ο ιδιος και το κομμα του εχουν ριξει τονους λασπης στην ιστορία του ΚΚΕ.
Υγ. η εκθεση του Μ. Γκαζέ (το 1941) αναφορικά με την υποπτη συμπεριφορα του Γ. Σιαντου αναφερεται στο πορισμα της επιτροπης της ΚΕ το 1950 για την υποθεση Σιαντου . Ενας τυπολατρης και λεπτομεριολαγνος σαν το νσ οφειλε να εχει κανει καλυτερη δουλια (από το να προτεινει γιορτουλες στη νεομνημονιακη βουλη με σκοπο το ξεπλυμα της κυβερνησης συριζανελ)
Δεν καταλαβαινω που κολλαει ο ΝΣ και ο ΣΥΡΙΖΑ σε αυτη την αναρτηση.Παλεψτε την λιγο με τον τυπο.
ΑπάντησηΔιαγραφή