Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2015

Προβλέψεις

Αν και έχουν ήδη αρχίσει να διαρρέουν οι πρώτες πληροφορίες για τα πρώτα δείγματα του exit poll (που καταλαβαίνεις για πόση αξιοπιστία μιλάμε, έτσι; Πληροφορίες για τα πρώτα –και ούτε καν τα τελικά- δείγματα του exit poll, που αποδεικνύεται σχεδόν κατά παράδοση τελείως αναξιόπιστο), όπως είχε πει ο Χαρίλαος, η κάλπη είναι γκαστρωμένη. Θα μου πεις, έχουμε τις δημοσκοπήσεις που βοηθάνε να προβλέψουμε το φύλο του παιδιού, άλλο που μοιάζει με έκτρωμα κάθε φορά, με αυτά τα αποτελέσματα και τόσο καταθλιπτικούς συσχετισμούς. Αλλά αυτοί είναι τσαρλατάνοι, που κοροϊδεύουν τον κόσμο, με ‘ρσενικοβότανα και μαγειρεμένς δημοσκοπήσεις, ανάλογα με αυτόν που τις παραγγέλνει. Κι είναι ίσως από τις λίγες φορές, που κανείς δεν μπορεί να είναι απολύτως σίγουρος, όχι μόνο για τα ποσοστά, αλλά και για τη θέση του κάθε κόμματος. Τι γίνεται στη μάχη για την πρωτιά, για τα μετάλλια ή την τετράδχα, και το όριο του 3%; Μια αβεβαιότητα που επιτείνεται από αστάθμητους παράγοντες, όπως την αποχή, ως απόρροια της διάχυτης απογοήτευσης για πάρα πολύ κόσμο και την πρώτη εμφάνιση της ΛαΕ, που δεν έχει καταγραφεί σε κάποια άλλη αναμέτρηση, για να υπάρχει ένα πιο ασφαλές μέτρο σύγκρισης.

Αυτή τη φορά λοιπόν, η κε του μπλοκ δε δίνει λέξεις παρηγοριά, ούτε ακριβώς προβλέψεις, αλλά εκτιμήσεις, που επιχειρούν να μαντέψουν-αποκωδικοποιήσουν όσα βλέπει κι ακούει, παρά να ποσοτικοποιήσουν κάποια υποκειμενική αίσθηση από την επαφή της με τον κόσμο.

Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις έδειχναν αυξητικές τάσεις για το δικομματισμό, που είναι εν μέρει λογικό, καθώς εντείνεται η πόλωση για τον εγκλωβισμό των αναποφάσιστων, και εν μέρει μαγειρμένο, για να καλλιεργήσει αυτήν ακριβώς την πίεση. Ελπίζω προσωπικά να λένε τη μισή αλήθεια και το δίπολο Νδ-Σύριζα να μην κατορθώσει να υπερβεί το 60%.
Η μεταξύ τους ψαλίδα κλείνει σαφώς σε σχέση με το Γενάρη, με το Σύριζα να διατηρεί πάντως καθαρό προβάδισμα. Αλλά το παιχνίδι βασικά θα παιχτεί στο ποσοστό που θα πάρει ο πρώτος, οι υποψήφιοι εταίροι του κι αυτοί που θα μείνουν κάτω από το 3%. Δηλ με μια λέξη οι έδρες...

Στα πιο χαμηλά πατώματα φαίνεται να υπάρχουν τρία επιμέρους ντέρμπι: για το χάλκινο μετάλλιο, την πέμπτη θέση και για το όριο του 3%.
Φαβορί για την τριτιά (κατά την πρωτιά) φέρονται οι φασίστες, με αντίπαλο μάλλον εμάς. Αν και είναι πολύ ύποπτη η δήλωση του Μιχαλολιάκου κι η ανάλυψη της πολιτικής ευθύνης για τη δολοφονία του Φύσσα, που –παρεμπιπτόντως- αφαιρεί κάθε άλλοθι απ’ όσους ψηφίζουν συνειδητά το ναζιστικό μόρφωμα.
Το ποσοστό του ΚΚΕ είναι πολύ πιθανό να έχει μπροστά 6άρι. Αλλά έξι από έξι διαφέρει (6,0% από 6,9% πχ). Κι όλα εξάλλου λειτουργούν σχετικά και συγκριτικά με το γενικότερο συσχετισμό.

Στην 5η θέση συνωστίζονται το νεκραναστημένο Πασοκ (ένα ακόμα κατόρθωμα της πρώτης φοράς Αριστερά), το κάθε άλλο παρά φουσκωμένο Ποτάμι, που θέλει δέκα και μπορεί αντ’ αυτού να πάρει δύο φάσκελα, κι η ΛαΕ που, παρά τα σόου της Ζωής, δε φαίνεται να τραβά δημοσκοπικά –εκτός κι αν της κάνουν καψόνια οι εταιρίες, που θα τους γυρίσουν το βράδυ μπούμερανγκ. Με βάση όσα ξέρουμε πάντως ο Λαφαζάνης θα καταγραφεί μάλλον κάτω από εμάς κι ο συσχετισμός μπορεί να θυμίζει αυτό το 5 προς 3, που είχαμε και παλιά με τον παλιό Σύριζα.

Λεβέντης και Ανελ παλεύουν κοντά στο όριο της επιβίωσης, ενώ η Ανταρσυα περνάει σε αρκετές δημοσκοπήσεις τη μονάδα, παρά την πρόσφατη διάσπασή της, πιθανότατα γιατί οι επίσημες διαρροές της είναι όσες ήταν και πριν οι υπόγειες, ανεπίσημες, ενώ είναι πιθανό να κερδίζει από ξενερωμένοηυς νεολαίους του Σύριζα που κάνουν (έως) και δουλειά υπέρ της.

Ας συμπυκνώσουμε όλα τα παραπάνω σε κάποια βασικά ερωτήματα.
Θα περάσει το 30% το πρώτο κόμμα; (Δυστυχώς μάλλον ναι).
Θα ξεπεράσει αθροιστικά ο δικομματισμός το 60%;
Είναι το 8% ταβάνι για τουης φασίστες;
Έχουμε δυναμική να φτάσουμε ή να ξεπεράσουμε το 7%;
Νεκρανασταίνεται όντως το Πασόκ; Ψοφάει το Ποτάμι;
Παίζουν άσχημο παιχνίδι στη ΛαΕ οι δημοσκόποι, όπως έκαναν πχ τον καιρό του δημοψηφίσματος;
Ξεφούσκωσε αρκετά το μπαλόνι του Λεβέντη, για να μην το λουστούμε στη Βουλή; Παλεύει με καλύτερες πιθανότητες ο Καμμένος;         
Θα φτάσει τη μονάδα η Ανταρσυα; Αλήθεια;
Θα περάσει δηλ και τον Καζάκη;
Ποιο ντέρμπι κάτω από τη μονάδα θα μας απασχολήσει σήμερα, για να ξημερωθούμε από την αγωνία;

Κι επειδή το σημαντικό είναι πώς θα μεταφραστούν τα ποσοστά σε έχδρες κι όχι ποιος θα βγει πρώτος (όπως με τις σχολές στα πανεπιστήμια, που μετράμε απλώς ποιος τις «πήρε»): με δεδομένο ότι δε θα υπάρξει αυτοδυναμία, πόσα κόμματα-συνεργάτες (μου καλοί) θα χρειαστεί ο πρώτος, για να τη φτάσει; Ένα ή δύο; Πόσοι θα καούν από τη συμμαχία των προθύμων; Κι είμαστε άραγε κοντά στη μέρα, που μόνο ο μεγάλος συνασπισμός θα μπορεί να δώσει κυβέρνηση και να τους εξασφαλίσει την κοινοβουλευτική πλειοψηφία, για να συνεχίσουν να περνάνε μέτρα; Ή θα έχουν ακόμα περιθώρια να μην κάψουν τους δυο βασικούς τους παίκτες;


Και το ακόμα πιο βασικό: από τι θέσεις θα οργανώνουμε την άμυνα (ου μην και την αντεπίθεση) από αύριο; Λίγες ώρες υπομονή και θα το ξανασυζητήσουμε σε νέα βάση...

36 σχόλια:

  1. Σήμερα παντως στο πρωιναδικο του Παπαδακη του ξεφυγε μια ΜΕΓΑΛΗ αληθεια που αποτυπωνει και την πρεμουρα (το "διακυδευμα") του συστηματος μεσα κι εξω απο τη χωρα : "Αν υποθεσουμε οτι πλεον ειναι αντιμνημονιακοι μονο οσοι ψηφισουν ΛαΕν ,ΚΚΕ και ΧΑ ....οταν θα ερθει ο οδοστρωτηρας των συνταξεων ΔΕΝ θα ειναι μονο οι ψηφοφοροι αυτων των κομματων στο δρομο αλλα ΚΑΙ ΟΣΟΙ ψηφισαν τα μνημονιακα κομματα "
    Και ναι το προβλημα τους δεν ειναι τα ψηφαλακια που θα περνανε τα εφαρμοστικα στη Βουλη αλλα Η ΜΑΖΑ που θα τα παλευει στο πεζοδρομιο κατα ποσο οργανωμενα ,μαζικα και συντονισμενα θα το κανει αυτο .Το ιδιο και για τους αγροτες ,ΔΥ , μικροεπαγγελματιες κλπ .Το θεμα ειναι ολα αυτα τα κοινωνικα στρωματα που θα χτυπιουνται αν θα επιδειξουν αλληλεγγυη μεταξυ τους ,συντονισμο και οργανωτικοτητα και αν θα γινουν το ποταμι της τελικης ανατροπης .Και σε αυτο το στοιχημα ΕΝΑΣ παικτης υπαρχει !.Ο καλυτερος "μπαλαδωρος" στην Οργανωση ,την προπονηση και την αντεπιθεση . Γι αυτο εχει αξια η αποψινη του δυναμη 10 φορες περσοτερο απο αλλοτε ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για άλλη μια φορά στις κάλπες πάντως ο σοφός λαός έκανε τη σωστή επιλογή ... τέλος πάντων ας ελπισουμε ότι θα συναντηθούμε στους δρόμους γιατί ο χειμωνας που έρχεται θα ειναι βαρύς, εμεις πάντως εκεί θα ειμαστε .

    Nemo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παπουτσωμενος Γατος20 Σεπτεμβρίου 2015 στις 9:37 μ.μ.

    5,5% με 43% ενσωματωση.Απογοητευτικοτατο.Το Κόμμα πρέπει να κάνει σκληρή αυτοκριτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να κάνει σκληρότατη αυτοκριτική Παπουτσωμένε Γάτε.Αλλά με τέτοια συντηρητική στροφή τι ακριβώς να πεις;Να πω ότι καρπώθηκε κάποιος "κινηματικός" να πω εντάξει

    mariori

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ εδω δεν εκανε ο Λενιν που στην κατω Δουμα οι μπολσεβικοι δεν περασαν ποτε τις 15 εδρες και το 4,5 %!!!! http://leninreloaded.blogspot.gr/2012/05/5.html
    Αστο παππουτσωμενε με το 2017 κοντα μπορει να ειναι και σημαδιακο !!!
    (κοιτατε -δουλεψτε- να φερουμε κανα σωματειο στο ΠΑΜΕ και για τα ποσοστα στη Βουλη θα τα βρουμε στην πορεια )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ κακό το ποσοστό σε συνδυασμό με την αποχή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το ποσοστό μπορεί να μην είναι ότι θέλαμε να δούμε, αλλά είναι μια πραγματικότητα που έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο λαός είναι σαστισμένος.
    Ψυχολογικά άμα το πάρουμε, είναι στην φάση της άρνησης γενικά, νομίζοντας ότι άμα αρνηθεί την πραγματικότητα, αυτή θα αλλάξει ή θα χαθεί...
    Η πραγματικότητα όμως ότι και να κάνεις, είναι πεισματάρα και επιστρέφει πάντα να διαψεύσει και να διαλύσει τις αυταπάτες.

    Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ήταν ένα αποτέλεσμα με σημαντικό μήνυμα στην ηγεσία του ΚΚΕ που θα επηρεάσει τη ψυχολογία του απλού ψηφοφόρου. Στεναχώρια είναι αυτό που με πλημμυρίζει γιατί η συμπάθεια της προεκλογικής περιόδου περιορίστηκε έως εκεί.Από την άλλη δε χωρά απογοήτευση , ας ακουστούν οι φωνές της κριτικής μέσα στα κομματικά όργανα.

    Δε χωρά απογοήτευση γιατί το ΚΚΕ είναι το μοναδικό αποκούμπι της εργατικής τάξης ,των αγροτών, της νεολαίας και των ανέργων.

    Νικόλας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Στο ερωτημα που έθεσε ο διαχειριστής του blog << Ποιό πιστεύετε ότι πρέπει να ειναι το επόμενο ερωτημα-δημοψήφισμα που θα τεθεί στον κυριαρχο λαό >> βλέπω ότι στην πρωτη θέση ειναι το σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα , το οποιο από ότι φαινεται αν τεθόταν τωρα με ποσοστό 90+% θα έβγαινε βαρβαρότητα και θα ειχαμε και πανηγυρισμούς στους δρόμους ...

    Nemo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μωρε ποιό ΚΚΕ; Εδώ η ΛΑΕ που σε θεωρητικό επίπεδο εξέφραζε "το πραγματικό ΟΧΙ" το οποίο "υφέρπαξε" ο Τσίπρας απο τον ελληνικό λαό, και δεν-μπήκε-καν-στη-Βουλή! Το μεγάλο αυτό 60%(ή έστω η πλειοψηφία του) τελικά μάλλον ανακουφίστηκε όταν τα πράγματα μπήκαν στην κανονικότητα και ψηφίστηκε το 3ο μνημόνιο. Και που η ΛΑΕ τι εξέφραζε; Το πρόγραμμα ενός ΚΚ; Ούτε καν. Μια ελάχιστη διαφοροποίηση εξέφρασε και ο κόσμος την έφτυσε κατάμουτρα. Το ίδιο και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ με τα "μεταβατικά προγράμματα".

    Η επιλογή του κόσμου ήταν ξεκάθαρη. Και αναμενόμενη κατα μια έννοια, με τόση κινηματική νηνεμία, τι περιμένατε να εκφραστεί στις κάλπες;



    Υπομονή και επιμονή(;).


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ουτε Βενιζελος, ουτε Σαμαρας
    Θελουμε μνημονια της αριστερας!

    Αντε τωρα, μ αυτους που ψηφισαμε, να κατσουμε με αξιοπρεπεια να τον πιουμε, οπως θα λεγε και ο Αθεριδης.


    Προλεκαλτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν περίμενα να μην είχαμε έστω και μια μικρή άνοδο. Και επ ουδενί δεν έβλεπα την οριακή πτώση. Μακάρι έστω και στο τέλος να βγάλουμε 15 έδρες, αν και δεν το βλέπω. Συμπεράσματα από αυριο.Για τα των εκλογών βεβαίως βεβαίως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κάποιες πάρα πολύ πρόχειρες και νυσταγμένες σκέψεις.

    1. Αύξηση αποχής, αύξηση των «μνημονιακών» αστικών κομμάτων (και προφανώς μετράω μέσα και την ΧΑ), σε συνδυασμό με αποτυχία ΛΑΕΝ, Ανταρσύας. Αυτό δείχνει ένα πράγμα: Ότι το «αντιμνημονιακό» πέθανε. Απέτυχε να εξηγήσει πώς μπορεί να υπάρξει φιλολαϊκή λύση στο έδαφος του καπιταλισμού (θέλω να πιστεύω ότι βοηθήσαμε κι εμείς όσο μπορούσαμε). Έτσι, ο λαός είτε απείχε («είδαμε και στο δημοψήφισμα, δεν έχει νόημα») ή υποτάχθηκε («αφού το μνημόνιο είναι μονόδρομος, θα πάω να το ψηφίσω ενεργά»), δηλαδή εκφασίστηκε.

    2. Το Κόμμα αντί να ανεβεί στο 6-6,5 που περιμέναμε (22:57, 58% επικράτειας) έπεσε οριακά από το 5,47 στο 5,43. Αυτό σημαίνει ότι η πρότασή μας δεν έπεισε. Την ευθύνη σ' αυτό έχει βέβαια η «αριστερά», που προσπαθούσε να πείσει ότι η μη πρότασή της είναι ίδια με την δική μας πρόταση, με αποτέλεσμα να μας τραβήξει κάτω μαζί μας. Όμως έχουμε κι εμείς, που δίναμε καθ' όλο το προηγούμενο διάστημα περισσότερη σημασία στην οικοδόμηση της πλατιάς λαϊκής συμμαχίας κλπ (δηλαδή στον αγώνα, που δεν ενδιαφέρει από μόνος του τον κόσμο) και λιγότερη στην ίδια την πρόταση, δηλαδή την σοσιαλιστική οικοδόμηση.

    Κατά την ταπεινή (και ενδεχομένως εσφαλμένη) γνώμη μου, πρέπει να ξεκινάμε ανάποδα: Στον σοσιαλισμό θα έχεις παιδεία, υγεία, ασφάλιση (τα ξέρεις αυτά). Θα έχεις δουλειά και σπίτι (δεν πολυείσαι σίγουρος). Θα έχεις τηλεόραση, σμάρτφόουν, ίντερνετ (είσαι πεπεισμένος ότι δεν θα τα έχεις), που θα τα φτιάχνουν κρατικά εργοστάσια και θα τα διαθέτουν πολύ φθηνά. Θα έχεις ενέργεια για όλα αυτά γιατί θα καις λιγνήτη (κι ας μην είναι πράσινος, χέσε μας). Ναι, θα μας επιτεθούν, αλλά θα νικήσουμε γιατί θα πας εσύ να πολεμήσεις και θα σ' αρέσει, γιατί σε αντάλλαγμα θα έχεις φθηνό σμάρτφόουν (και γιατί θα τρως, μαλάκα, αλλά αυτό το θεωρείς δευτερεύον έτσι κι αλλιώς). Ναι, τα προϊόντα θα είναι μαϊμούδες, αλλά θα δουλεύουν καλύτερα από τα αυθεντικά, όπως το Λάντα του παππού σου δούλευε σαράντα χρόνια ενώ το Σμαρτ χαλάει στα τρία. Ναι, οι αντίθετες απόψεις θα καταστέλλονται, αλλά δεν σε παίρνει να πεις τίποτε γιατί κι τώρα αβαντάρεις χρυσαυγίτες. (Εντάξει όχι έτσι, καταλαβαίνετε τι λέω.)

    Με άλλα λόγια, πρέπει πρώτα να εξηγήσουμε αναλυτικά τον σοσιαλισμό, να πείσουμε ότι είναι εφαρμόσιμος, να κάνουμε πλατύτατη καμπάνια (για τον ορυκτό πλούτο, για την απόφαση του 18ου κλπ) και αφού πείσουμε τον κόσμο για το τέλος (εντάξει, ταυτόχρονα· στάδια δεν υπάρχουν) να του πούμε να αγωνιστεί για την δωρεάν μετακίνηση των ανέργων γιατί έτσι ανοίγει δρόμο για την επανάσταση. Δηλαδή, από το τέλος στην αρχή και όχι αντίστροφα. (Αντιδιαλεκτικά, αν θέλετε.)

    ΥΓ: Η «αυτοκριτική», στην κατεύθυνση που θα ακούσουμε πολύ στις επόμενες ημέρες, οδηγεί πίσω, όχι μπροστά. Θέλει να σκληρύνουμε την στάση περισσότερο, όχι να την απαλύνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Παπουτσωμενος Γατος20 Σεπτεμβρίου 2015 στις 11:30 μ.μ.

    @mariori

    Μα αυτό είναι το θέμα,ότι η στροφή είναι εξ ολοκλήρου συντηρητική παρα όσα έχουν γίνει

    @ζουκωφ

    Όλα ποπα δηλαδή?Τίποτα ανησυχητικό?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ καλός πάλι ο Ζαραλίκος στον Χατζηνικολάου. Είπε πάλι το ίδιο αστείο, ότι όλοι εδώ στο στούντιο ψηφίσαμε ΚΚΕ, έκανε και αυτός το σχόλιο όπως ο Αποστόλης για την ποιότητα των σ/φισσων.
    Η ενσωμάτωση μας ανέβασε λίγο πάνω και ελπίζω να μας κάτσει, όπως συμβαι΄νει τώρα, η 15η έδρα. ΝΑ κλείσουν και οι ΧΑδες κάτω από το 7 και τα υπόλοιπα από αυριο.
    Καλή συνέχεια και καλή δύναμη για τον δύσκολο χειμώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μπορεί το αποτέλεσμα να απογοητεύει αλλα δεν πρέπει να ξεχνάμε κάτι βασικό
    Οι εκλογές καταρχήν απαντούν στο ερώτημα ποιος θα είναι ο διαχειριστής του καπιταλισμού. Το ΚΚΕ ορθά τέτοιου είδους απάντηση δεν έχει με αποτέλεσμα στον εκλογικό στιβο να χάνει ακόμη και μέρος της στενής συνδικαλιστικής του επιρροής. Ουτε και θα κερδιζει εύκολα ψηφαλάκια πέρα από αυτούς που μπορούν να αντιληφθούν οτι χρειάζεται και μια αντιπολίτευση

    Αν αφήναμε να υπονοηθεί μια ενοτητα μια κυβέρνηση τύπου συριζα αλλά καλύτερη σήμερα πιθανα να είχαμε ένα τεράστιο ποσοστό αλλά όχι ένα επαναστατικό κόμμα της εργατικής τάξης.

    Το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό γενικά γιατί δείχνει ότι ο ραγιάς είναι εδώ και δείχνει ότι η δυσκολία να πείσεις και να ενεργοποίησεις τον φορέα της λαικής εξουσίας είναι στόχος δύσκολος και μακροχρονιος. αλλα ως εκεί. δηλ. τι λαθος εκανε το ΚΚΕ και ψηφισαν τον κωλοτουμπα ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Παιδιά μην τρελαίνεστε ο πολύς κόσμος αγαπά τον καπιταλισμό ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ τι δεν καταλαβαίνετε και επισης πολύς κόσμος φοβάται να φύγει από αυτόν αυτός είναι ο λόγος που δεν υπάρχει στήριξη εργατικών κομμάτων. Το ΚΚΕ θα ανέβει αν περισσότεροι άνθρωποι απορρίψουν τον καπιταλισμο. Σημαντική σημείωση ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΧΑΣΑΝ ΨΗΦΟΥΣ. Ο Λ Α. Απλά κάποια χάσανε λιγότερους. Αποχή στο 44%. Καλώς ήρθες πολιτική τακτική ΗΠΑ η πλήρως χειραγωγίσιμη. Για να υπάρξει αλλαγή προς κομμουνιστική κατεύθυνση ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΚΕ._

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Χιουμορακι ηταν συντροφε για να μη σας παρει αποκατω .Πρωτα γιατι το ΠΓ ,η ΚΕ ,και το κομμα στο συνολο του θα αποτιμησει τα συν και τα πλην της δουλειας μας ετσι κι αλλιως οπως κανει παντα και δευτερον γιατι ΠΑΝΤΑ τα εκλογικα ποσοστα του κομματος συμβαδιζαν με την ενταση των αγωνων της εργ.ταξης (εξ ου και η αναφορα μου στα συνδικατα ) .Αυτοι οι 7 μηνες της ΠΦΑ χαχολεψαν και αποπλανησαν την εργ.ταξη κανοντας ενα "διαλλειμα" απο τα μετρα που με ενταση θα φερουν απο σημερα ...αναγκαστικα .Νοσταλγησα τους καταπελτες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Συμφωνώ με το νεόφυτο κουμμούνι.
    Ο νεοέλληνας, σε μεγάλο ποσοστό, συμβιβασμένος και συντηρητικοποιημένος στην πράξη μέχρι το μεδούλι, φαντασιωνόταν πως είναι "αριστερός", "σοσιαλιστής" ("δημοκρατικός", ενίοτε και "κινηματικός από τα αριστερά και από τα κάτω", γιατί όχι και "κομμουνιστής", αλλά σε καμία περίπτωση "σταλινικός"), ερμηνεύοντας τα αργύρια της εξαγοράς του σαν "κατακτήσεις" των "αγώνων" της αριστεροσύνης του. Οταν σφίξανε οι κώλοι και τα αργύρια εξέλιπαν ως περιττή παραχώρηση (για την άρχουσα τάξη, που τάδινε), του ήρθε νταμπλάς. Στην αρχή τώπαιξε τσαμπουκάς, νομίζοντας πως θα ...φοβίσει το Θηρίο. Οταν είδε οτι αυτά δεν περνάνε, και πως με πορδές δε βάφουνται αυγά, του πέρασαν οι τσαμπουκάδες, και το σκέφτηκε αλλιώς. Ηρθε η ώρα του συμβιβασμού: Στροφή σε Χρυσή Αυγή, η "μνημονιακά" κόμματα, όλα αυτά, που αναδείχτηκαν σήμερα, πλην ΚΚΕ.
    Τώπαν οι ξένοι: "Πέρασε ο θυμός των ελλήνων, και ήρθε η ώρα της προσαρμογής στην πραγματικότητα". Ρεαλιστικός κυνισμός.
    Αυτό το "προτσές" παρακολουθούμε από το 2010 και δώθε.
    Τώχω ξαναπεί: Δεν είναι εύκολο στον καθένα να παραδεχτεί πως "η μαγκιά του ήταν ναφθαλίνη", που έλεγε κ' η Μπέλλου, η Σωτηρία.
    Θα κάνει διάφορα σχιζοφρενικά, σαν αυτά, που μας αφήνουν έκθαμβους, και (κακώς) απογοητευμένους. Θα δοκιμάσει ό,τι μπορεί, θα χτυπηθεί σαν το χταπόδι, για να μην αποχωριστεί από την αυταπάτη και τις χίμαιρές του. Θα την φάει την κεφάλα του, και αυτό είναι δικαίωμά του.
    Κάνουμε (κάναμε) ένα λάθος, παρά το ότι έχει το ΚΚΕ διορθώσει την γραμμή του. Τον αντιμετωπίζουμε ακόμη σαν "αριστερό", "προοδευτικό" κλπ., κολακεύοντας τον ναρκισσισμό του. Ετσι δεν απαντάμε (απαντάγαμε) στα ερωτήματα, που ντρεπόταν μεχρι σήμερα να θέσει, αλλά, που αυτά καθόριζαν τη στάση του. Τώρα, που επιτέλους συμβιβάζεται κυνικά με τον Καπιταλισμό, απορρίπτοντας φαντασιώσεις και προφάσεις, είναι καιρός να του μιλήσουμε επί της ουσίας, πιο στοχοπροσηλωμένα και πιο αποτελεσματικά. Πως ο Καπιταλισμός, που επιτέλους τον παραδέχεται όπως είναι, είναι αβίωτος και δεν έχει κανένα μέλλον σ' αυτόν. Να του μιλήσουμε για τον Σοσιαλισμό, αυτή την "Δευτέρα Παρουσία", που ούτε ν' ακούσει ήθελε, πιο ανοιχτά και πιο συγκεκριμένα. Και θάχει, από την άλλη, την ζοφερή πραγματικότητα, να τον προσγειώνει στα τενάγη της ουτοπίας του. Αλλά, αυτό θέλει χρόνο, αυτοσυντήρηση, υπομονή και επιμονή.
    Οσοι βιάζονται, ας δούν τι έπαθε ο πιλάφης και οι "νομαδικοί ακτιβιστές" των "μεταβατικών προγραμμάτων" και του ....κινήματος "ΟΧΙ"-μέχρι-το-τέλος! Σκάνε εκκωφαντικές φούσκες τριγύρω μας και δεν είμαστε εμείς αυτές. Θυμηθείτε και τους καραγκιόζηδες, που μονίμως ανακάλυπταν "αριστερές στροφές του εκλογικού σώματος", τις αντίστοιχες "νίκες", και εγκαλούσαν το ΚΚΕ που "περιχαρακώνεται"...
    (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. (συνέχεια)
    ---------------------

    Για τις εκλογές δεν είχα μεγάλες προσδοκίες. Βέβαια, περίμενα να τσιμπήσουμε κάτι παραπάνω, αλλά το σημαντικό είναι ότι το Κόμμα και ο κόσμος του σιγά-σιγά ενηλικιώνεται. Εδωσε τη μάχη δυνατά, με σημαντικά ποσοστά συσπείρωσης, που τα ανεγνώρισαν και οι αστοί παπαγάλοι.
    Οπως είχα πεί προ μηνός εδώ, τούτες οι εκλογές γίνονται για να αποτοξινωθεί το τΣύριζα από τα "αριστερά" του βαρίδια. Και όχι μόνο, αλλά και ολόκληρη η βουλή και το αστικό πολιτικό σύστημα, από τα διάφορα αριστερά "παράσιτά" του, μέσα και το ΚΚΕ. Ετσι ακριβώς έγινε, το σχέδιο πέτυχε κατά 95%. Μόνο ένα μικρό γαλατικό χωριό κράτησε και αυτή τη φορά τις θέσεις του. Δείγμα ότι πια είναι πολύ καλύτερα ομογενοποιημένο και συνειδητό, πιο συμπαγές, απ' ότι ήταν το 2012. Και με αυτή την αφορμή και αφετηρία να γίνουν ιδεολογικές "εκκαθαριστικές" επιχειρήσεις στους τριγύρω ιδεολογικά "όμορους", αληθινά η κατ' επίφαση, χώρους, όπου υπάρχει μπόλικος οπορτουνισμός, που αποδιοργανώνει το κίνημα. Τώρα, που έχουν πάθει το κάζο πρέπει να μην τους αφήσουμε σε χλωρό κλαρί.
    Ασφαλώς πρέπει να γίνει πιο σφιχτός ο έλεγχος της επαφής με τον περίγυρο, επιρροές, οπαδούς, συνεργαζόμενους. Επίσης να ελεχθεί και η αποχή, γιατί ενδέχεται (λέω "ενδέχεται", με βάση προσωπικές παρατηρήσεις) να χτύπησε πολύ δικό μας κόσμο, ετεροδημότες, που δεν έχει την δυνατότητα να υποστεί το οικονομικό βάρος της μετακίνησης.
    Αυτά, σαν πρώτες και προσωπικές εντυπώσεις/εκτιμήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @Γκεόργκυ Ζούκωφ
    "ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ εδω δεν εκανε ο Λενιν που στην κατω Δουμα οι μπολσεβικοι δεν περασαν ποτε τις 15 εδρες και το 4,5 %"

    Κάθε φορα που κάποιος συγκρίνει τις αρχές του 20ου αιώνα με το σήμερα, ένας φοιτητής του Ιστορικού τα παρατάει και γίνεται μπαρμαν.

    Ναι Ζούκωφ, το ίδιο πράγμα η αυτοκρατορική Ρωσία του 1917 με την Ελλάδα του 2015. Ίδιες συνθήκες, ίδιες νοοτροπίες, ίδιες ανάγκες, ίδιο μορφωτικό επίπεδο, ιδια κοινωνία. Και εάν το ΚΚΕ είναι ανάλογο του κόμματος των μπολσεβίκων κατα την γνωμη σου, τότε αυτό σημαίνει ότι ο αντίστοιχος Λενιν είναι...ο Κουτσούμπας, ε; Ρε μη ξεφτιλίζετε ετσι την επιστήμη της ιστορίας, δεν μπορει ο καθένας να συγκρίνει μήλα με πορτοκάλια επειδή έτσι του καπνισε!

    ps. Τότε είχανε και Τσάρο, τώρα που Τσάρος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. -Η "ελληνοφρένεια", είναι αρώστια, πολύ χειρότερη από την σχιζοφρένεια και είναι η κατάσταση όπου, οι "από πάνω" δεν μπορούν και οι "από κάτω".....δεν ξέρουν τι θέλουν....


    Καλή σας μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ' Σκάνε εκκωφαντικές φούσκες τριγύρω μας και δεν είμαστε εμείς αυτές.'
    Σεχτάρ τα είπες όλα.

    Δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό από αυτό. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω πως γίνεται κάποιοι να βλέπουν το αποτέλεσμα του κόμματος ως κακό.

    Χθες ο λαός αποφάσισε ότι θέλει ακριβώς την ίδια κυβέρνηση, ότι δεν αντέχει να αποχωριστεί το ΠΑΣΟΚ (το μόνο από τα κόμματα της προήγουμενης βουλής που αύξησε τις ψήφους του) και ότι η σημαντικότερη μεταβολή που χρειαζότανε στη βουλή είναι να μπει ο Λεβέντης! Ένα 7% αποφάσισε ότι είναι φασίστες με τη βούλα.

    Αυτό δεν έχει να κάνει με την τακτική του κόμματος ούτε με το αν τα λέει καλά. Έχει να κάνει με όλους τους λόγους που λέει ο σεχτάρ παραπάνω.

    Το κόμμα θα εκτιμήσει τα αποτελέσματα και θα κάνει την αυτοκριτική του εκεί που πρέπει. Δεν μπορω να καταλάβω όμως πως γίνεται σε αυτή τη συγκυρία να πιστεύουν φίλοι του κόμματος ότι θα μπορούσαμε να τα έχουμε πάει καλύτερα αν τα είχαμε κάνει κάπως διαφορετικά.

    Είναι χίλιες φορές πιο εύκολο για το μικροαστό να γίνει καννίβαλος παρά να γίνει κομμάτι της ΛΣ. Το θέμα είναι ότι εμείς αντέχουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Διαβασα ολα τα σχολια. Χθες ημουν κουρασμενος και προτιμησα να πιω μπυρες με μελη και φιλους του κομματος.
    Συμφωνω με πολλα που γραψαν ολοι κυριως με τον Σεχταρ. Και εγω περιμενα οπως και το κομμα νομιζω ενα 6-6,5%. Χθες βραδυ ειχαμε το δικαιωμα να ειμαστε απογοητευμενοι. Σημερα οχι. Ερχεται βαρυς χειμωνας. Ο κυκλος της κρισης εκλεισε παγκοσμια αναιμικα και ερχεται νεα και στην Ελλαδα σχεδον δεν εκλεισε περα απο μια σχετικη σταθεροποιηση το 2013-14. Η πεινα δεν ειναι το χειροτερο που εχουμε μπροστα μας και αυτο εμεις που το καταλαβαινουμε πρεπει να μας τσιτωσει.
    Θα κανω σε επομενο νημα μια πιο αναλυτικη προσωπικη εκτιμηση περιμενωντας και τις εκτιμησεις του κομματος.

    ratm

    Υγ. Ψυχη βαθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μ.Κ. η Έλλαδα του 2015 δε συγκρίνεται με τη Ρωσία του 1917. Καταφέρνει σε σημεία να είναι και χειρότερη.
    Κατά τ'άλλα μάλλον ξαναβγαίνουν διάφορα "σαλιγκάρια".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @ Μ.Κ.
    Μαλλον δεν προλαβες την απαντηση μου στον σ."παπουτσωμενο" ,οποτε δικιολογησαι

    (εναλλακτικα απο μπαρμαν υπαρχουν πολλες θεσεις κενες σε προπονητες - αναλυτες ποδοσφαιρου πχ Αλεφαντος )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλά, σε ολόκληρο νομό Πιερίας και η αντασρύα δεν πήρε ούτε ένα ψήφο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. δεν είχε κατεβάσει ψηφοδέλτιο για "τεχνικούς λόγους".
    απλός λοχίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. δεν είχε κατεβάσει ψηφοδέλτιο για "τεχνικούς λόγους" νομίζω.
    απλός λοχίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. ορισμενα σχολια αξιζουν να προωθουνται ευρυτερα

    http://laikhexousia.blogspot.gr/2015/09/blog-post_21.html#more

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Το ένα ζήτημα είναι αυτό που έθιξε Neophyte_commie, o Σεχτάρ κι άλλοι σχετικά με τη πρόταση επί της σοσιαλιστικής οικοδόμησης. Συμφωνώ και μάλιστα θα πρότεινα ο λόγος του κόμματος να έχει "γωνίες"-να μην είναι στρογγυλεμένος. Το άλλο και καθόλου λιγότερο σημαντικό (δυστυχώς πρέπει να τα καταφέρουμε με δυο καρπούζια στις μασχάλες), είναι η ανασύνταξη του εργατικού κινήματος. Είμαι ο τελευταίος που μπορώ να μιλήσω για κάτι τέτοιο αλλά θα ξαναπώ ότι μέσα στη ΓΣΕΕ δε βλέπω να υπάρχει ελπίδα για ανασύνταξη. Πρέπει να δημιουργηθεί, από την αρχή, μια νέα ΓΣΕΕ. Πρέπει να το θάψουμε το πτώμα της παλιάς. Φαντάζομαι τη δυσκολία του πράγματος αλλά από την άλλη αυτή η μεγάλη δυσκολία ίσως να σταθεί η αφορμή να κινητοποιηθούν πολύ ευρύτερες υγιείς δυνάμεις στους διάφορους χώρους δουλειάς.

    Το εκλογικό αποτέλεσμα είναι κακό με την έννοια ότι δεν είναι καλό. Η πίκρα επιτρέπεται, η απογοήτευση απαγορεύεται. Εδώ που τα λέμε, μια γυναίκα έχουμε ρε και δε μπορούμε εύκολα να πάρουμε το καπελάκι μας και να φύγουμε σαν τον αντωνάκη, περιμένουμε να ξεμπερδέψουμε ως λαός με τις αυταπάτες που μας ποτίζει ο καπιταλισμός;

    ρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. "περιμένουμε να ξεμπερδέψουμε ως λαός με τις αυταπάτες που μας ποτίζει ο καπιταλισμός;"
    ορθή επανάληψη:
    "περιμένουμε να ξεμπερδέψουμε εύκολα ως λαός με τις αυταπάτες που μας ποτίζει ο καπιταλισμός;

    ρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. αυτο με τη γυναικα ξανα πες το

    α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. @Neophyte_commie Η αλήθεια είναι ότι εδώ και καιρό μιλάμε πολύ για τον σοσιαλισμό στον κόσμο και με λεπτομέρειες (οικοδόμηση, παροχές, εργασία, ελευθερίες κτλ)

    @ρα Αυτό που λες για την Νέα ΓΣΕΕ εκφράζει το ΠΑΜΕ, γι'αυτό φτιάχτηκε.

    Το ζουμί νομίζω είναι πως βιώνουμε μια συντηριτικοποίηση της κοινωνίας εξαιτίας της έλλειψης κινήματος. Αυτό όμως είναι ρευστό και μπορεί να αλλάξει άρδην στο μέλλον από τις ίδιες τις συνθήκες σε συνδυασμό με την δράση μας.

    Νάρκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Πολλά σχόλια ήταν καλά αλλά αυτό του Νεόφυτου με συγκίνησε. Όταν έκανα και εγώ τον φοιτητή είχα παρέες σε αυτούς που τότε τους λέγαμε αριστεριστές που πέρναγαν καλά και επαναστατικά και δεν μπορούσα να μπω στον τρόπο σκέψης τους αλλά ζήλευα λίγο τον ανέμελο τρόπο δουλειάς και ζωης τους. Καθόμασταν και «δίναμε καθ' όλο το προηγούμενο διάστημα περισσότερη σημασία στην οικοδόμηση της πλατιάς λαϊκής συμμαχίας κλπ (δηλαδή στον ΑΓΩΝΑ, που δεν ενδιαφέρει από μόνος του τον κόσμο)».

    Γιατί να είσαι δίπλα στον κόσμο σε κάθε επιθεση που του κάνει το κεφάλαιο αφου δεν θέλει να σωθει; Το πολύ πολύ να φας τη ζωή σου για κάποιες μικροκατακτήσεις που θα στις πάρουν πίσω στη πρώτη στροφή.

    Αν δεν θες σοσιαλιστικη οικοδόμηση μην γκρινιαζεις για την ζωή σου τώρα γιατι μονο έτσι και με πόλεμο βγαινει ο καπιταλισμός από τη κρίση. «Ναι, θα μας επιτεθούν, αλλά θα νικήσουμε γιατί θα πας ΕΣΥ να πολεμήσεις και θα Σ' ΑΡΕΣΕΙ, γιατί σε αντάλλαγμα θα έχεις φθηνό σμάρτφόουν (και γιατί θα τρως, ΜΑΛΑΚΑ, .... . Ναι, τα προϊόντα θα είναι μαϊμούδες, αλλά θα δουλεύουν καλύτερα από τα αυθεντικά, όπως το Λάντα του παππού σου δούλευε σαράντα χρόνια.... . Ναι, οι αντίθετες απόψεις θα καταστέλλονται.....».

    Βέβαια δεν θα ανέβεις σε ποσοστό αν του πεις αυτά, θα πέσεις. Άλλα θα είσαι επαναστατικό κόμμα και δεν θα φας τη ζωή σου με αυτους τους ραγιάδες.
    Δίνω το χέρι «σε όποιον σηκώνεται». Δεν σηκώνω κανέναν που δεν το έχει αποφασίσει.

    Δανιήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Παπουτσωμενος Γατος22 Σεπτεμβρίου 2015 στις 10:34 π.μ.

    @Nαρκος

    Το ΠΑΜΕ υποτιθεται οτι ειναι συσπειρωση ταξικων σωματειων που δρα εντος της ΓΣΕΕ,οχι υποκαταστατο της ΓΣΣΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Η κε του μπλοκ είναι ανοιχτή σε κάθε σχόλιο που προσπαθεί να προσθέσει κάτι στην πολιτική συζήτηση
Αρκεί να έχει κάποιο διακριτό ψευδώνυμο ως υπογραφή.