Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

Διπολική διαταραχή

Ξαναδιαβάζοντας τις προάλλες το βιβλίο του Μαΐλη 'από την 4η Αυγούστου ως τις μέρες μας' και τη συλλογή άρθρων που περιλαμβάνει, είχα την ευκαιρία να δω από κάπως διαφορετικό πρίσμα και με τη στερνή γνώση, κάποια αποσπάσματα από το άρθρο για τις βασικές εξελίξεις στο αστικό πολιτικό σύστημα στα χρόνια της μεταπολίτευσης, που μπορείτε να το βρείτε και να το διαβάσετε ολόκληρο εδώ. Παρακάτω ακολουθούν τα επίμαχα αποσπάσματα. Υπόψη πως το άρθρο είναι γραμμένο το (κοντινό και μακρινό συνάμα) 2008 (ή τέλη του 07'), πριν το ξέσπασμα της κρίσης.


Το δικομματικό σύστημα στην Ελλάδα συνεχίζει να λειτουργεί με αυτοδύναμες κοινοβουλευτικά κυβερνήσεις, που αποκτούν την αυτοδυναμία χάρη στους καλπονοθευτικούς εκλογικούς νόμους που ψηφίζουν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Οι δύο βασικοί πόλοι του δικομματισμού δεν υποχρεώθηκαν μέχρι τώρα να προχωρήσουν σε πολιτικές συμμαχίες για να σχηματίσουν κυβέρνηση, όπως έγινε στη Γερμανία ούτε να ψηφίσουν την απλή αναλογική, που επίσης θεσπίστηκε στο παρελθόν και συνταγματικά σε άλλα κράτη, π.χ. στην Ιταλία, όπου όμως ήταν εξασφαλισμένο ότι η μεγάλη εκλογικά δύναμη του ΙΚΚ δε θα έθετε σε κίνδυνο το αστικό σύστημα, όπως βεβαίωνε ο «ιστορικός συμβιβασμός» του.

Σενάρια διπολισμού απασχολούν σήμερα την αστική τάξη πολύ περισσότερο απ’ ότι στο παρελθόν. Ήδη αστοί πολιτικοί εκφράζουν και δημόσια εκτιμήσεις τους για σχεδιασμούς ντόπιων και ξένων κέντρων να διασπασθούν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Ενόψει πιθανών εξελίξεων αναπροσαρμόζεται και ο εκλογικός νόμος, αφού η ουσία των εκλογικών συστημάτων δε βρίσκεται μόνο στην κομματική επιδίωξη του ισχυρότερου αστικού κόμματος να διατηρείται στην κυβερνητική εξουσία και άρα να προσαρμόζει σε αυτό τον στόχο το εκάστοτε σύστημα διεξαγωγής των εκλογών, αλλά και στην εξυπηρέτηση των γενικότερων ταξικών στόχων.

Παράλληλα, οι τοποθετήσεις για «το τέλος της μεταπολιτευτικής περιόδου» πληθαίνουν, ενώ ο ΣΥΝ υπολογίζει σε πιθανή διάσπαση του ΠΑΣΟΚ για να προκύψουν «θετικές πολιτικές ανακατατάξεις», όπως ισχυρίζεται. Αυτή ήταν και η έννοια της εκτίμησης του ΣΥΝ ότι οι εκλογές (σ.σ.: εννοεί του 07') μπορούν να αποτελέσουν το «κύκνειο άσμα του δικομματισμού». Τις θέσεις του για συμμετοχή σε κυβέρνηση συνεργασίας, αρχικά με τη ΝΔ ή και με το ΠΑΣΟΚ, έχει διατυπώσει πολλές φορές και ο ΛΑ.Ο.Σ.

Το ΚΚΕ έχει προειδοποιήσει πριν από πολλά χρόνια ότι υπάρχουν σενάρια που η άρχουσα τάξη θα υλοποιήσει, για να κάμψει την τάση ριζοσπαστικοποίησης λαϊκών μαζών, για να εδραιώσει ένα πολιτικό σύστημα άλλης μορφής και ίδιου περιεχομένου με το σημερινό.

Το 15ο Συνέδριο του ΚΚΕ (1996) υπογράμμισε:

«Στους κόλπους των μεγάλων ιδιαίτερα κομμάτων, στο πολιτικό σύστημα κυοφορούνται διεργασίες αναπροσαρμογής στη μορφή του πολιτικού συστήματος, με διάφορα σενάρια κυβερνητικής ή γενικότερης συνεργασίας, αναπαραγωγής του δικομματισμού με το σχήμα των δύο πόλων «κεντροδεξιά» - «κεντροαριστερά».

Οι διεργασίες αντανακλούν τη δυσφορία του ελληνικού λαού για τη σημερινή κρίση και εκφράζουν διαφορετικές αντιλήψεις σε θέματα τακτικής. Αντανακλούν τον ενδοϊμπεριαλιστικό ανταγωνισμό, τη διαπάλη μερίδων της άρχουσας τάξης στα πλαίσια του γενικότερου πολυεθνικού ανταγωνισμού. Εκφράζουν προθέσεις και σενάρια παγίδευσης ριζοσπαστικών δυνάμεων, ώστε αυτές να μη δρασκελίσουν το κατώφλι προς το δρόμο του αντιιμπεριαλιστικού αντιμονοπωλιακού αγώνα.

[…] Τα μικρότερα κόμματα διαδραματίζουν το ρόλο της εφεδρείας και του αναχώματος…


(...)

Αναμφισβήτητο είναι το στοιχείο των προσωπικών βλέψεων που πράγματι ώθησε στη δημιουργία τους, αν και αυτό δεν μπορεί να την εξηγήσει ικανοποιητικά από μόνο του. Ίσως πρέπει η γέννηση του κάθε κόμματος να εξεταστεί με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες που την προκάλεσαν. Και πάντως, δίχως να επιχειρείται μια αυστηρή υπαγωγή του καθενός από αυτά στην α΄ ή στη β΄ αιτία ή και σε όλες μαζί, φαίνεται ότι γενικά μπορούμε να προσδιορίσουμε σειρά παραγόντων που επέδρασαν στη δημιουργία τους:

1. Ανακατατάξεις σε τμήματα του κεφαλαίου. Με αυτές σχετίζονται και συμφέροντα για προσαρμογές και εκσυγχρονισμούς στη διοίκηση και σε θεσμούς. Διαπλέκεται επίσης η πίεση να προχωρήσει πιο γρήγορα ο αστικός εκσυγχρονισμός και η φιλοδοξία ηγετικών στελεχών να λειτουργήσουν ως ατμομηχανή των παρατάξεών τους ή να υπερφαλαγγίσουν άλλα ηγετικά στελέχη.

2. Τα «νέα» κόμματα ιδρύθηκαν σε περίοδο απελευθέρωσης των αγορών, εξαγοράς επιχειρήσεων και συγχωνεύσεων, σε περίοδο που εντεινόταν η εξαγωγή κεφαλαίων στα Βαλκάνια και αλλού, ενώ προετοιμαζόταν και η είσοδος της Ελλάδας στο λεγόμενο «σκληρό πυρήνα» της ΕΕ.

3. Το πώς τμήμα των πολιτικών προσλαμβάνει τη λαϊκή αντίδραση στην αντιλαϊκή πολιτική, αλλά και τις αντιφάσεις στην άσκησή της.

4. Η επιδίωξη δημιουργίας αναχωμάτων, με σκοπό να απορροφηθούν μελλοντικοί κραδασμοί από τα αντιλαϊκά μέτρα.

5. Η ανάμιξη του ξένου παράγοντα, στο πλαίσιο των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων, αλλά και η ανάμιξη επιμέρους αστικών οικονομικών συμφερόντων που επιδίωκαν συγκεκριμένα οφέλη (Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης, Ολυμπιακοί Αγώνες κ.ά.).

(...)

Είναι δυνατό, σε μία πορεία, τόσο ο κλασσικός δικομματισμός όσο και ο διπολισμός να οδηγηθούν σε βαθιά κρίση, κάτω από προϋποθέσεις, με πιο βασικές την ανάπτυξη του αντιιμπεριαλιστικού κινήματος με την προώθηση του Αντιιμπεριαλιστικού Αντιμονοπωλιακού Δημοκρατικού Μετώπου πάλης, άρα με το μαζικό απεγκλωβισμό λαϊκών δυνάμεων από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, προς την αποφασιστική ενίσχυση του ΚΚΕ. Η διαπάλη θα είναι σκληρή, για να μην εγκλωβιστούν σε διπολικά σχήματα οι απογοητευμένες, αλλά και με χαμηλό επίπεδο συνείδησης, μάζες.

Άλλου είδους ανακατατάξεις, όπως η συζητούμενη διάσπαση του ΠΑΣΟΚ και η συμπόρευση ενός από τα δύο τμήματά με το ΣΥΝ, δε θα αποτελούν έκφραση ριζοσπαστικοποίησης των μαζών. Ακόμα και στην περίπτωση που το ΠΑΣΟΚ διασπαστεί, θα παραμένει ως στόχος ο απεγκλωβισμός των εργατικών και λαϊκών δυνάμεων.

Η αστάθεια και ο κλονισμός του αστικού πολιτικού συστήματος πρέπει να επιδιώκεται από την εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα, με προοπτική την εγκαθίδρυση της λαϊκής εξουσίας, δηλαδή της σοσιαλιστικής. Βασική προϋπόθεση για αυτή την πορεία είναι και η ιδεολογική συντριβή του οπορτουνισμού, η χρεοκοπία της αντίληψης για την «ενότητα της αριστεράς» και γενικά κάθε αντίληψης που έχει περιεχόμενο τη δήθεν δυνατότητα να δημιουργηθεί ένας φιλολαϊκός καπιταλισμός.

Τα αστικά κόμματα, βεβαίως, όπως και συνολικά η αστική τάξη με τους μηχανισμούς της, θα πάρουν όλα τα μέτρα για να αποτρέψουν αρνητικές γι’ αυτούς εξελίξεις. Ο αγώνας του λαού είναι και θα γίνει πιο δύσκολος γιατί οι ταξικοί αντίπαλοι έχουν και πολλά μέσα, έχουν και τη διεθνή στήριξη των διεθνών ιμπεριαλιστικών οργανισμών (ΕΕ - ΝΑΤΟ - ΔΝΤ κ.ά.). Έχουν και μεγάλη πείρα, τόσο στην ανασυγκρότηση του αστικού πολιτικού συστήματος, όσο και στην αντιμετώπιση του εργατικού και λαϊκού κινήματος, αν και πρώτη φορά τα τελευταία 40 χρόνια το αστικό πολιτικό σύστημα αντιμετωπίζει τόσες δυσκολίες. Ομως αν και ισχυροί, δεν είναι ανίκητοι.

Οι υπογραμμίσεις στο παραπάνω απόσπασμα είναι δικές μου. Και βασικά το σχόλιο ως προς τις υπογραμμισμένες παραγράφους είναι ένα πρόσφατο διαφημιστικό σλόγκαν: το 'βλεπες, το 'παιξες;

Αντί επιλόγου, ένα μικρότερο απόσπασμα, που αναφέρεται στο θεσμό των δημοψηφισμάτων, σε μια σχετικά ανύποπτη στιγμή για τη χώρα μας.

Η κατ’ επίφαση δημοκρατική συμμετοχή των μαζών επιδιώκουν να εκφράζεται και με την υιοθέτηση δημοψηφισμάτων, όταν είναι δυνατό να χειραγωγηθούν οι μάζες από τα αστικά κόμματα. Σε σειρά κρατών της ΕΕ πραγματοποιήθηκαν δημοψηφίσματα, όπως για το «ευρωσύνταγμα». Αποδείχτηκε ότι κυρίως διενεργούνται στο βαθμό που το αποτέλεσμά τους κρίνεται ότι θα αποβεί θετικό, όπως στην Ιταλία, όπου το 80% όσων ψήφισαν τάχθηκε υπέρ της αύξησης των ορίων συνταξιοδότησης. Αντίθετα, αν ο συσχετισμός τείνει σε αρνητικό αποτέλεσμα, τότε τα δημοψηφίσματα δε γίνονται. Αυτό συνέβη τελευταία και με την «ευρωσυνθήκη».

27 σχόλια:

  1. "Η αστάθεια και ο κλονισμός του αστικού πολιτικού συστήματος πρέπει να επιδιώκεται από την εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα, με προοπτική την εγκαθίδρυση της λαϊκής εξουσίας, δηλαδή της σοσιαλιστικής."
    Σφυροδρέπανε, η ερώτηση σου "το 'βλεπες, το 'παιξες;" ως προς την παραπάνω πολύ σημαντική θέση, νομίζω θα έπρεπε να είναι: το λες, το κάνεις; (τουλάχιστον στον βαθμό που μπορείς να το κάνεις). Αυτήν την απάντηση πρέπει να ψάχνουμε συνεχώς, ατή πρέπει να είναι η πυξίδα μας. Γιατί χωρίς τον κλονισμό του αστικού πολιτικού συστήματος δεν μπορεί να ανοίξει οποιαδήποτε προοπτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αφήνω στην άκρη τον νεολογισμό "σοσιαλιστική εξουσία" αντί του δικτατορία του προλεταριάτου ή έστω του εργατική εξουσία.

    Υπήρχε το 2007 συνεδριακή απόφαση, μέχρι το 17ο δηλ, ότι η λαική εξουσία είναι η σοσιαλιστική εξουσία ?

    Επίσης αφήνω στην άκρη και το τι εννοούσε το ΚΚΕ λαική εξουσία πριν, αντικομματικά, ταυτιστεί με την σοσιαλιστική εξουσία, που είναι και αυτό μια ολόκληρη κουβέντα για το τι μπορεί να είναι η λαική εξουσία, και αν μπορεί να είναι κάτι, σε συνθήκες καπιταλισμού.

    Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αφήνω στην άκρη την κουτοπόνηρη αφέλεια και τα δήθεν αθώα ερωτήματα.
    Αφήνω στην άκρη την προκλητική άγνοια των σχετικών ντοκουμέντων (απόφαση και πρόγραμμα 15ου Συνεδρίου), που πλασάρεται ως βεβαιότητα για αντικομματική αλλαγή-ερμηνεία θέσεων.

    Κι απευθύνομαι στους σφους αναγνώστες.
    Υπάρχει κανείς που θα τσιμπήσει με τόσο χαμηλού επιπέδου τρολιές; Δεν είναι αντιθέτως πολύ πιο ενδιαφέρον το ζήτημα που βάζει η ανάρτηση και το σχόλιο του Cos;

    Τα τρολ γίνονται υπό όρους κι ως ένα βαθμό ανεκτά, γιατί προσφέρουν γέλιο. Τα σχόλια που θα τα παίρνουν σοβαρά και θα τους δίνουν αξία που δεν έχουν, όχι. Και δεν πρόκειται να δημοσιευτούν -τουλάχιστον όχι άμεσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το κρισιμο δεν ειναι τι θα ΕΠΡΕΠΕ,η τι θα ηθελες αλλα τι ΕΙΧΕΣ την δεδομενη στιγμη .To κακο ειναι οτι στις παρυφες του ξεσπασματος της κρισης η κατασταση του εργατικου και λαικου κινηματος ηταν περιπου σε κατασταση νιρβανας και "ευμαρειας" ακομα .Αγωνες βεβαια γιναν αμεσως μετα το 10 αλλα αποσπασματικοι και σκορπιοι . Μεχρι να καταλαβει ο κοσμος τι θα τον εβρισκε ,ειχαν ηδη μεγαλα τμηματα υποστει βιαιη προλεταριοποιηση και μια τεραστια ανεργια κατακεφαλα ,οποτε το συστημα μπορεσε να προσαρμοστει και να απορροφησει την ασταθεια και τους κλυδωνισμους ,σχετικα ευκολα (αν και εκαψε πολλα απο τα καλυτερα παιδια του ) .Και εδω τωρα να τα λεμε ολα .Αλλο πραγμα παλευω για ανασυνταξη κι ανασυγκροτηση του ε.κ. με ορατη πλεον στον καθε πικραμενο την ολομετωπη επιθεση του κεφαλαιου και αλλο πραγμα σε συνθηκες πριν το 08 οπου οι περισσοτεροι ηταν μες την καλη χαρα ,τα δανεικα απο τις καρτες και τις "βεβαιες " καλυτερες μερες του Γιωργακη .Ολοι τα θυμομαστε αυτα που ζουσαμε τοτε αν μιλαγες για εργατικους αγωνες και προετοιμασια για οσα θα ερχονταν ... μονο κουδουνια δεν μας κρεμαγαν οι εργαζομενοι ..Αρα οι σοβαροι κλυδωνισμοι στο α.π.σ. θα ερχονται οσο δυναμωνει και ξεκαθαριζει το ε.κ. και βρισκει τα ισα του .Κι οσο θα συμβαινει αυτο τοσο θα χανει τον μπουσουλα το συστημα και (το κυριωτερο) θα πεφτει σε λαθη ,ωσπου να κανει και το μοιραιο ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ενα σχολιο λοιπον για τα δημοψηφισματα και την θεση του ΚΚΕ. Προκειται για σταθερη θεση του... καχυποπτου και πρακτορολογικου σταλινικου σεχταριστικου γραφειοκρατικου μορφωματος με επικεφαλης τον Κουτσουμπα. Λεει δηλαδη το "Κ"ΚΕ, και το ελεγε πριν ερθει το δημοψηφισμα και στην Ελλαδα, πως τα δημοψηφισματα γινονται μια και καλη οταν συμφερουν τους αστους και αν το αποτελεσμα τους δεν συμφερει, τοτε το επαναλαμβανουν βομβαρδιζοντας οι αστοι με τα ΜΜΕ τους τους ψηφοφορους, οποτε το αποτελεσμα στημενο. Αρα το "Κ"ΚΕ εχει και για τα δοψηφισματα αντιστοιχη θεση με τη συμμετοχη στις κυβερνησεις διαχειρισης.
    ΝΟΤ
    Ευκολη δεν ειναι η λασπη ομως; Το ΚΚΕ λοιπον, εξετασε και το συγκεκριμενο ερωτημα, που για καθε νοημονα που ειχε σταματησει να πιστευει στον τσυριζα σημαινε "δε θα παρουμε αυτα τα μετρα, μα θα παρουμε παρομοια", αλλα και κατεβηκε στον δρομο για να μην περασει κανενα μετρο, ενω η "αριστερα" με γοργο ρυθμο, την επομενη κιολας μερα, τα βρηκε με ολους τους αρχηγους κομματων πλην Κουτσουμπα. Την ιδια στιγμη βεβαια κατεβηκαν μαζι μας (απεναντι μας) στους δρομους και για πρωτη φορα με την πρωτη φορα αριστερα τα "παιδια". Προσεξτε το τελευταιο.
    Ο λαος ομως καθηλωμενος μετα τις νεες πλατειες και μετα το σοκ ρευστοτητας στα μικρομαγαζα δεν ακολουθησε. Οποτε τωρα, αν ΔΕΝ πανε σε εκλογες και παλι, αν δεν ξαναχρησιμοποιησουν αυτην την τρομπα για ξεφουσκωμα της οργης, το φουσκωμενο ποταμι θα ξεσπασει. Στην 48ωρη. Αρα να αναμενουμε και βιαιη καταστολη, φουλ απειλες και ξινισμενα μουτρα απο προϊσταμενους και αφεντικα και φυσικα την γκρινια των κοιμισμενων μικρο-αστων για την αντιδημοκρατικοτητα του ΠΑΜΕ που σπαει βιτρινες και τα γνωστα.

    υ.γ.:Επιβεβαιωνεται πως νεοσποριτες-φιλοΑΑΔΜ και Λαφαζαναιοι εχουν κοινη "γραμμη" επιθεσης-φιλιας. Οι υπουργοι του ΣΥΡΙΖΑ ρε πουστη μου, τα απολυτα ξεπουληταρια, να μιλανε για κομματικοτητα και εξελιξη θεσεων του ΚΚΕ. Αυτο σαν σημειωση και οχι για να μπω σε διαλογο με τον κωτα.

    σαπορ τουτουρκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νομίζω συχνά μπερδεύουμε το αστικό πολιτικό σύστημα με τα αστικά πολιτικά κόμματα. Εδώ είχαμε κλονισμό των αστικών κομμάτων αλλά το πολιτικό σύστημα μέχρι που ισχυροποιήθηκε με την ανανέωση-ξέπλυμα τους.

    Ο κλονισμός του αστικού πολιτικού συστήματος μάλλον είναι αποτέλεσμα ιδεολογικού αγώνα παρά κάτι άλλου.

    ΓΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. στα πλάισια του συγκεκριμένου άρθρου το σχόλιο τρολ που αναφέρεις έχει πρόσθετη αξία: έρχεται να επιβεβαιώσει τα λεγόμενα περί αναμόρφωσης του πολιτικού σκηνικού, νέου διπολισμού αλλά και νέων μικρών κομμάτων- αναχωμάτων- μια διαδικασία που είναι συνεχής αν και ενίοτε επαναλαμβάνεται ως φάρσα: οι ελπίδες του ΣΥΡΙΖΑ περι διάσπασης του ΠΑΣΟΚ και συμπόρευσης του ενός τμήματος μαζί του, μου θυμίζουν τις ελπίδες της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για συνεργασία με τμήματα που διασπώνται απο τον ΣΥΡΙΖΑ (Αλαβάνος, Λαφαζάνης) και φυσικά στα πλαίσια πάντα της συγκεκριμένης οικονομίας και με τα μονοπώλια άθικτα..το ερώτημα είναι αν στα πλάισια της οοικονομικής κρίσης θα ζήσουμε κι έναν μελλοντικό διπολισμό του στιλ δολλάριο ή ρούβλι, Μέρκελ ή Πούτιν, ευρώ η δραχμή κτλ..ας μην ξεχνάμε πως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και η ΧΑ σε κάτι τέτοιο για να κλείσει η λαβίδα κι απο τα "δεξια" κι απο τα "αριστερά"
    Μανουήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συμφωνώ ότι το αστικό πολιτικό σύστημα, παρά τους κλυδωνισμούς, έχει καταφέρει να κρατήσει εκεί που θέλει τις όποιες αντιδράσεις. Για τα κόμματα μιας-δυο χρήσεων που διασπώνται και συσσωματόνονται διαρκώς, απλά να πούμε πως αποδεικνύονται εξαιρετικά "μαντριά" για την ώρα. Ίσως κάποιοι να νόμισαν (κι εγώ μέσα) πώς όταν οι αστοί έδωσαν γραμμή ενίσχυσης του Λεβέντη, άρχισαν να στερεύουν από πρόσωπα. Μπορεί, αλλά φαίνεται να έχουν και καλές μονάδες "ανακύκλωσης" (ΠΑΣΟΚ,ΝΔ). Επίσης καβάτζα Ζωή,ΛΑΕ,Καρατζαφύρερ,ΕΠΑΜ κτλ.
    Βασική ζημιά έχει γίνει στο συνδικαλισμό, με τον εκφυλισμό και την απαξίωση δεκαετιών. Αποτέλεσμα να μη μπορεί να πάρει μπροστά το εργατικό κίνημα ή να προχωράει αναντίστοιχα των καταστάσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επειδή λογάκια ξέρει να λέει ο καθένας, ακόμα και ο Απολίθωμα, είναι πολύ απλό δηλ και για τον πιο άσχετο, παραθέτω απόσπασμα από το πρόγραμμα του ΚΚΕ όπως ψηφίστηκε στο 15ο συνέδριο όπου φαίνεται καθαρά πως η λαική εξουσία δεν είναι η δικτατορία του προλεταριάτου αλλά κάτι που και με μη ομαλές διαδικασίες δεν είναι ακριβώς η δικτατορία του προλεταριάτου, ή ξεκινάει και με εκλογές και κατάληψη της κυβέρνησης. Απλά αυτό που κάνετε είναι να εκμεταλλεύστε το γράμμα της απόφασης και μόνο στο σημείο που λέει ότι η λαική εξουσία είναι η σοσιαλιστική εξουσία, σημείο που προφανώς μπήκε σκόπιμα για να μπορεί να επιδέχεται αριστερίστικης ερμηνείας. Δεν αναιρεί όμως όλο το υπόλοιπο κείμενο που λέει πως το ΑΑΔΜ δεν έχει στόχο τον σοσιαλισμό αλλά την λαική οικονομία εξουσία που το ΚΚΕ δεν κρύβει πως την θεωρεί δρόμο για τον σοσιαλισμό.

    Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το αντιϊμπεριαλιστικό, αντιμονοπωλιακό Μέτωπο και το πρόβλημα της εξουσίας

    Στις γραμμές του Μετώπου εντάσσονται δυνάμεις ανομοιογενείς από άποψη κοινωνικής θέσης και ιδεολογικοπολιτικής στάσης. Αντανακλώνται διαφορετικές τάσεις, σε ό,τι αφορά την προοπτική και το σκοπό της αντιιμπεριαλιστικής, αντιμονοπωλιακής πάλης.

    Η ανάπτυξη των κοινωνικοπολιτικών αναμετρήσεων, των ταξικών συγκρούσεων, θα φέρνει στην ημερήσια διάταξη το πρόβλημα της εξουσίας. To KKE κατευθύνει τη δράση του, ώστε η αντιιμπεριαλιστική, αντιμονοπωλιακή πάλη να αναπτύσσεται και να βαθαίνει η αντικαπιταλιστική συνείδηση της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων. Το ΚΚΕ σταθερά προσπαθεί να πείθει ότι δεν αρκεί να φύγουν τα αστικά κόμματα και οι σύμμαχοί τους από το τιμόνι της διακυβέρνησης. Πρέπει να ανατραπεί το αστικό κράτος και οι μηχανισμοί του. Να δημιουργηθεί μια νέα λαϊκή εξουσία, που δεν είναι άλλη από τη σοσιαλιστική.

    Σε συνθήκες κορύφωσης της ταξικής πάλης, επαναστατικής ανόδου του λαϊκού κινήματος, όταν η επαναστατική διαδικασία έχει ξεκινήσει, μπορεί να προκύψει κυβέρνηση, ως όργανο λαϊκής εξουσίας, που έχει την έγκριση και τη συγκατάθεση του αγωνιζόμενου λαού, χωρίς γενικές εκλογές και κοινοβουλευτικές διαδικασίες. Αυτή η κυβέρνηση θα ταυτίζεται, ή θα τη χωρίζει τυπική απόσταση από την εξουσία της εργατικής τάξης και των συμμάχων της.

    Σε συνθήκες ταξικών αναμετρήσεων και μεγάλης φθοράς στην επιρροή των αστικών κομμάτων και των συμμάχων τους, μπορεί να προκύψει κυβέρνηση αντιιμπεριαλιστικών αντιμονοπωλιακών δυνάμεων με βάση το κοινοβούλιο χωρίς να έχουν διαμορφωθεί ακόμα οι όροι για το επαναστατικό πέρασμα.

    Η δρομολόγηση κυβερνητικών μέτρων που στοχεύουν στην ανακούφιση του λαού, ενάντια στο πολυεθνικό κεφάλαιο, στην εξάρτηση και τη συμμετοχή της χώρας στις ιμπεριαλιστικές ενώσεις, είναι δυνατόν να συσπειρώνει και να πείθει για την ανάγκη γενικότερης ρήξης.

    Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το ΚΚΕ επιδιώκει μια τέτοια κυβέρνηση, με τη δράση της και τη γενικότερη λαϊκή παρέμβαση, να συμβάλει στην έναρξη της επαναστατικής διαδικασίας. Το διάστημα μέσα στο οποίο θα κριθεί αν η κυβέρνηση θα προχωρήσει προς τα εμπρός δε θα είναι μακρόχρονο. Η πείρα δείχνει ότι θα είναι βραχύχρονο. Αν οι εξελίξεις δεν πάρουν θετική πορεία, τότε η κυβέρνηση θα ανατραπεί, κάτω από την αντίδραση της κυρίαρχης τάξης και την ιμπεριαλιστική παρέμβαση. Η ανατροπή της δε σημαίνει υποχρεωτικά συνολικό πισωγύρισμα. Μπορεί να γίνει παράγοντας για να κατανοηθεί βαθύτερα η ανάγκη ριζικής ανατροπής του καπιταλιστικού συστήματος.

    Σε κάθε περίπτωση ο αποφασιστικός παράγοντας θα είναι η ενότητα της εργατικής τάξης, η κατάκτηση του ηγετικού καθοδηγητικού ρόλου της, καθώς και του Κόμματός της, του ΚΚΕ, στο Μέτωπο.

    Με την καθοδήγηση του ΚΚΕ, του πιο μαχητικού και έμπειρου τμήματος της εργατικής τάξης, το Μέτωπο θα κατακτά την ικανότητα να εναλλάσσει έγκαιρα όλες τις μορφές πάλης, προκειμένου να αντιμετωπίσει την αντίδραση και αντεπίθεση που θα δεχθεί από την κυρίαρχη τάξη της χώρας. Στις κορυφαίες αυτές στιγμές σύγκρουσης, όταν τίθεται στην ημερήσια διάταξη η ρήξη με το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα, θα συντελούνται αναδιατάξεις και ανακατατάξεις των πολιτικών δυνάμεων. Η εργατική τάξη θα επιδιώκει να διατηρεί τη συμμαχία και τους δεσμούς της με όσο γίνεται περισσότερες από τις άλλες αντιιμπεριαλιστικές, αντιμονοπωλιακές δυνάμεις.

    Για να μπορέσει το ΚΚΕ να ανταποκριθεί στα καθήκοντα της πάλης για τη συγκέντρωση των απαραίτητων δυνάμεων για το σοσιαλισμό, πρέπει το ίδιο να ενισχύεται αποφασιστικά και ολόπλευρα.

    Να αναπτύσσει ακατάλυτους δεσμούς με την εργατική τάξη, τη νεολαία. Να συγκροτεί γερές οργανώσεις σε κάθε τόπο δουλειάς, μόρφωσης, κατοικίας, της νεολαίας, της επιστήμης και στους χώρους της υπαίθρου. Χρειάζεται να ενισχύει διαρκώς την ιδεολογικοπολιτική του ενότητα, να αναβαθμίζει τον πρωτοποριακό ρόλο του. Απαραίτητοι όροι για την εκπλήρωση αυτών των στόχων είναι το δυνάμωμα των επαναστατικών χαρακτηριστικών του, ως κόμματος νέου τύπου, η συνεχής αφομοίωση της θεωρίας του μαρξισμού-λενινισμού, η διεύρυνση της συλλογικότητας στην επεξεργασία της πολιτικής του ΚΚΕ και στην εφαρμογή της στη δράση, η ανανέωση των γραμμών του και η ανάδειξη χιλιάδων νέων στελεχών, εργατών, εργατριών και άλλων εργαζομένων του χεριού και του πνεύματος.

    Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το Πρόγραμμα του ΚΚΕ δίνει σε γενικές γραμμές τη συνολική στρατηγική του για το σοσιαλισμό και τα βασικά καθήκοντα της ταξικής πάλης.

    Από όλη τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα αναδείχνεται η ανάγκη να απαντήσουν οι εργαζόμενοι σε ένα δίλημμα πιο πιεστικό από κάθε άλλη φορά: να πουν ναι στην υποταγή, στη συνεχή επιδείνωση της ζωής τους, στην οπισθοδρόμηση και το σκοταδισμό ή να πουν ναι στο δρόμο της αντίστασης ενάντια στις κυρίαρχες επιλογές του κεφαλαίου, ενάντια στον ιμπεριαλισμό και τα μονοπώλια, με στόχο την ανατροπή της κυριαρχίας και της εξουσίας τους και την οικοδόμηση του σοσιαλισμού.

    Κινητήριες δυνάμεις της σοσιαλιστικής επανάστασης θα είναι η εργατική τάξη ως ηγετική δύναμη, οι μισοπρολετάριοι, η φτωχή αγροτιά και τα πιο καταπιεσμένα λαϊκά μικροαστικά στρώματα της πόλης. Η νεολαία θα παίξει δραστήριο ρόλο στον αγώνα για το σοσιαλισμό και την οικοδόμησή του. Το ΚΚΕ επιδιώκει να πείσει και άλλα τμήματα των μεσαίων στρωμάτων ότι τα μακροπρόθεσμα συμφέροντά τους δεν υπηρετούνται με τη διατήρηση του καπιταλιστικού συστήματος. Ότι πρέπει να σταθούν στο πλευρό των δυνάμεων που παλεύουν για το σοσιαλιστικό μετασχηματισμό. Έστω και ουδετερότητα αυτών των στρωμάτων θα συμβάλει στο πέρασμα στο σοσιαλισμό. Η πορεία της σοσιαλιστικής οικοδόμησης θα εξαλείψει τις αυταπάτες για τον καπιταλισμό και θα διαλύσει τις προκαταλήψεις για το σοσιαλισμό.

    «Η αντιιμπεριαλιστική αντιμονοπωλιακή δημοκρατική γραμμή πάλης συμβάλλει στη συσπείρωση της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού, στην αντίσταση και υπεράσπιση των συμφερόντων του από την επιθετικότητα του μεγάλου κεφαλαίου. Είναι ο δρόμος που βοηθά να αλλάξει ο συσχετισμός των δυνάμεων, να γίνει η προσέγγιση και, κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, να πραγματοποιηθεί το πέρασμα στο σοσιαλισμό

    Το ΚΚΕ, συμμετέχοντας και δουλεύοντας για την ανάπτυξη της ενότητας και της μαχητικότητας του αντιιμπεριαλιστικού αντιμονοπωλιακού δημοκρατικού μετώπου, διατηρεί παράλληλα την ιδεολογική, πολιτική και οργανωτική του αυτοτέλεια. Θεωρεί άμεσο πραχτικό καθήκον να εκθέτει ανοιχτά στο λαό το πρόγραμμα του, να προβάλλει την αναγκαιότητα και επικαιρότητα του σοσιαλιστικού μετασχηματισμού, να δουλεύει ενεργά για την κατανόησή τους.

    Για να μπορέσει το ΚΚΕ να ανταποκριθεί στα καθήκοντα της πάλης για τη συγκέντρωση των απαραίτητων δυνάμεων για το σοσιαλισμό, πρέπει το ίδιο να ενισχύεται αποφασιστικά και ολόπλευρα.

    Το ΚΚΕ σταθερά προσπαθεί να πείθει ότι δεν αρκεί να φύγουν τα αστικά κόμματα και οι σύμμαχοί τους από το τιμόνι της διακυβέρνησης. Πρέπει να ανατραπεί το αστικό κράτος και οι μηχανισμοί του. Να δημιουργηθεί μια νέα λαϊκή εξουσία, που δεν είναι άλλη από τη σοσιαλιστική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θα μπορούσαμε να κρατήσουμε απλά το τελευταίο.

    Το ΚΚΕ σταθερά προσπαθεί να πείθει ότι δεν αρκεί να φύγουν τα αστικά κόμματα και οι σύμμαχοί τους από το τιμόνι της διακυβέρνησης. Πρέπει να ανατραπεί το αστικό κράτος και οι μηχανισμοί του. Να δημιουργηθεί μια νέα λαϊκή εξουσία, που δεν είναι άλλη από τη σοσιαλιστική.

    Και να προσθέσουμε και την πολιτική απόφαση του 16ου Συνεδρίου

    Το Μέτωπο από την αρχή της συγκρότησής του πρέπει να προβάλει μια γενική ιδέα για το πρόβλημα της εξουσίας. Το ΚΚΕ θεωρεί ότι ο όρος λαϊκή εξουσία μπορεί να λειτουργήσει ενοποιητικά, αρκεί να περιέχει βασικές ιδέες που διαχωρίζουν την εξουσία αυτή από τη σημερινή εξουσία και τις διάφορες παραλλαγές διαχείρισης.

    Η διαφορά της λαϊκής εξουσίας θα είναι ότι εκφράζει τα συμφέροντα της εργατικής τάξης και των συμμάχων της. Θα βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τα μονοπώλια και τον ιμπεριαλισμό. Θα έχει χαρακτηριστικό της τη δημιουργία της λαϊκής οικονομίας, την κοινωνική ιδιοκτησία, τον εργατικό κοινωνικό έλεγχο. Θα προωθεί πολιτική ανεξάρτητη από τους διεθνείς ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, θα απαλλαγεί και από τις τυπικές δεσμεύσεις μαζί τους.

    Το ΚΚΕ υποστηρίζει ότι λαϊκή εξουσία είναι η σοσιαλιστική εξουσία. Αυτή μπορεί να αντιμετωπίσει και να απαλλάξει το λαό από τα δεσμά των μονοπωλίων, της ιμπεριαλιστικής καταπίεσης και εξάρτησης. Δε θεωρούμε όμως αυτή τη θέση ως όρο για τη συγκρότηση του Μετώπου, αφού αυτό δε θα συγκροτηθεί στη βάση της συμφωνίας για το σοσιαλισμό. Η κάθε δύναμη του Μετώπου θα διατηρεί τη δική της αντίληψη για το χαρακτήρα της εξουσίας.

    Στα πλαίσια του Μετώπου και εκτός του Μετώπου οι δυνάμεις που το απαρτίζουν θα αναπτύσσουν τις ιδιαίτερες απόψεις τους για το χαρακτήρα της εξουσίας, τις μορφές της, φροντίζοντας ώστε αυτό να μην εμποδίζει την κοινή δράση, να μη θέτει σε κίνδυνο το κατακτημένο επίπεδο συμφωνίας στη γενική κατεύθυνση της πάλης κατά των μονοπωλίων και του ιμπεριαλισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συμφωνώ ότι "το εργατικό κίνημα προχωράει αναντίστοιχα με την κατάσταση". Η ύπαρξη όμως ενός εργατικού κινήματος που θα παλεύει σε αντιστοιχία με την υπάρχουσα κατάσταση είναι βάρος που πέφτει αποκλειστικά στις πλάτες του ΚΚΕ.
    Συμφωνώ εν μέρει ότι "ο κλονισμός του αστικού πολιτικού συστήματος μάλλον είναι αποτέλεσμα ιδεολογικού αγώνα παρά κάτι άλλου." Γιατί είναι και συνδικαλιστικού και πολιτικού αγώνα. Κατά την άποψη μου μάλιστα ο πολιτικός και ο ιδεολογικός αγώνας σήμερα είναι κυρίαρχοι. Σε ποιόν πέφτει το βάρος της οργάνωσης αυτού του αγώνα και εδώ; Πάλι στις πλάτες του ΚΚΕ.
    Τι κάνουμε λοιπόν; Το μόνο που έχουμε να κάνουμε, γιατί άλλος δρόμος δεν υπάρχει, είναι να σηκώσουμε αυτό το βάρος, χωρίς βέβαια να λυγίσουμε. Να έρθουμε παντού σε απευθείας σύγκρουση με το αστικό κράτος, ιδεολογικά και πολιτικά και να δείξουμε έτσι τον δρόμο στους εργαζόμενους. Μόνο με σκληρούς αγώνες, χωρίς φόβους και παλινωδίες, μπορούμε να τους κερδίσουμε και να φθάσουμε στο ζητούμενο, στην αστάθεια δηλαδή και τον κλονισμό του αστικού πολιτικού συστήματος. Κάθε απόφαση μας, κάθε δράση μας, πρέπει πάνω από όλα να έχει σαν βάση τι είναι θετικό ή αδιάφορο και τι επικίνδυνο και αποσταθεροποιητικό για το σύστημα.
    Ακούω και διαβάζω συχνά για το τι έκανε ή κάνει ο Σύριζα ή η ΛΑΕ. Δεν μου λέει τίποτα αυτό. Ο Σύριζα θα κάνει ότι απαιτείται για την "αναδιάρθρωση" του καπιταλισμού, την σταθεροποίηση του πολιτικού συστήματος και ταυτόχρονα δεν θα διστάσει καθόλου να παίξει τον ρόλο που δεν μπόρεσαν να παίξουν μέχρι τώρα με επιτυχία τα άλλα αστικά κόμματα: την εξαφάνιση του ΚΚΕ και του εργατικού κινήματος. Η ΛΑΕ παίζει τον ρόλο του νέου Σύριζα, τώρα που η "αριστερά" του Κύρκου και του Τσίπρα μας τελείωσε. Το ζήτημα δεν είναι τι κάνει ο Σύριζα ή τα άλλα αστικά κόμματα, αλλοίμονο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κώστα, μπορεί να πιστεύεις ότι εκφράζεις το πνεύμα του 15ου Συνεδρίου, του Λένιν και του Μαρξ μαζί. Αλλά δυστυχώς για σένα, τα γραπτά μένουν κι όπως αποδείχτηκε τα'χεις διαβάσει πολύ καλά, αρκετά για να ξέρεις πως δε βολεύουν τα συμπεράσματά σου. Έτσι το ρίχνεις στο(ν) Καλαματιανό, και μας λες για τη διαφορά μεταξύ γράμματος και πνεύματος, πουλώντας φτηνό πνεύμα. Αλλά αν εσύ είσαι κουτοπόνηρος, δε σημαίνει ότι απευθύνεσαι σε ηλίθιους, μην κρίνεις εξ ιδίων.

    Αυτά και τέλος. Σχόλια που είναι άσχετα με το θέμα της ανάρτησης κι αποπροσανατολίζουν φανερά τη συζήτηση, δεν πρόκειται να δημοσιευτούν άμεσα. Ευχαριστούμε για την κατανόηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Επί του πρακτέου και ως ευγενική υπενθύμιση παραθέτω αυτά:

    https://www.youtube.com/watch?v=T9k74pGtJYc (πρώτη μεταφόρτωση 27 Ιουνίου 2011)
    https://www.youtube.com/watch?v=mTEU2PNaBog (Από '10 μέχρι τέλη '11)

    Έχω κι άλλο.
    https://www.youtube.com/watch?v=4hjgNGBGPHE

    Με αυτούς συμμάχησαν οι αριστεροί και με τους ΑΝΕΛ στην κυβέρνηση, γι' αυτό δεν προέκυψε μέτωπο. Θυμίζω ότι στην πλατεία χτυπήθηκε μουλάς με σφυροδρέπανο. Στην κάτω πλατεία.
    Μέτωπο με την Τουρκία για πάντα
    σαπόρ τουτούρκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σχόλια που είναι άσχετα με το θέμα της ανάρτησης κι αποπροσανατολίζουν φανερά τη συζήτηση, δεν πρόκειται να δημοσιευτούν άμεσα. Ευχαριστούμε για την κατανόηση.

    (δεν είναι για σένα σαπόρ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ρε φίλε, γίνεσαι ρόμπα, τι άσχετο με το θέμα ?? αν λες για μένα, που μάλλον για μένα λες.

    μας βάζεις ένα κείμενο το ΜΜ που λέει, μεταξύ άλλων, αλλά το λέει, για την σχέση ΛΕ-σοσιαλισμού στην τακτική και στρατηγική του ΚΚΕ.

    για αυτό συζητάω, πως είναι άσχετο ??

    μην δημοσιεύεις τίποτα βέβαια αν είναι δουλειά σου αυτή, να σπρώχνεις διαδικτυακά αυτήν την απίθανη θράκα άσχετων και άκαπνων αριστεριστών που παρουσιάζονται ως ΚΚΕ, αν και καμιά φορά η δουλειά είναι ντροπή, δεν έχει δίκιο ο λαός.

    επειδή όμως οι καιροί είναι δύσκολοι, και ένα κόμμα μπορεί, σαν μικρό υποσύνολο των στελεχών του, να έχει πρακτικές επαγγελματοποίησης, εγώ σε καταλαβαίνω, μην ανησυχείς, δεν είναι πολύ κακό.

    απλά δεν το κάνεις καν έξυπνα, βάζεις σχόλια 100% πάνω στην ανάρτηση και λες ότι είναι ... εκτός !!

    Διαβάζει ο άλλος και λέει τι μπαγλαμάς είναι τούτος ??!!Σε ότι δεν ξέρει να απαντήσει λέει ότι είναι εκτός θέματος ?

    Κώστας

    Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. 2010
    Το ΠΑΜΕ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΨΕΙ ΤΗ ΒΟΥΛΗ, με ομοβροντία λάσπης από Καρατζαφέρη και πιο δεξιά. Απαντήσεις δόθηκαν εντός και εκτός κοινοβουλίου.
    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=5634209

    Φτάνει βέβαια μόνο αυτή η φωτογραφία με τη λεζάντα της από τον "Ρ" στις 6 Μαΐου 2010.
    http://www.rizospastis.gr/getImage.do?size=medium&id=284810
    Χρυσαυγίτες και άλλα φασιστοειδή (κρατώντας σημαία φασιστικής οργάνωσης) προσπαθούν να μπουν στη Βουλή, 15 λεπτά μετά την αποχώρηση και του τελευταίου διαδηλωτή του ΠΑΜΕ


    2011
    Το ΠΑΜΕ ΠΕΡΙΦΡΟΥΡΕΙ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, η οποία απέτυχε από την πανοπλία του αντιπάλου, κοντόξυλα και κράνη. ΟΛΟΚΛΗΡΑ.
    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=6504167

    Αυτά για αρχείο και για μέτωπα κλπ. Και στους χώρους εργασίας; Εκεί να δεις μέτωπα. Ρουφιανιές, γελάκια πισώπλατα με απολιτίκ - δεξιούς, γλειψιματάκια, οι "πρωτοπόροι" να χωθούνε πίσω από το πανό της ΓΣΕΕ για να βγάλουν φωτογραφίες και στις διεκδικήσεις αχταρμάς με την κυβέρνηση από την οποία οι true αριστεροί ξεκόψανε και καλά. Να είστε καλά ρε μετωπικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αχ Κώστα-Κώστα (και δύο φορές για έμφαση), με τα μπαγλαμαδίστικα που γράφεις, θέτεις εαυτόν εκτός μπλοκ (στο γράφω στη γλώσσα σου, τα πασοκικά, για να το καταλάβεις).

    Για να σε βοηθήσω, το θέμα της ανάρτησης είναι για το αστικό πολιτικό σύστημα, την κρίση, τον κλονισμό του και τα πρακτικά καθήκοντα που απορρέουν από αυτό.
    Το δικό σου αρχικό θέμα ήταν ότι για το ΚΚΕ η λαϊκή εξουσία που έμπαινε προγραμματικά δεν ήταν η σοσιαλιστική κι ότι ταυτίστηκε μαζί της εκ των υστέρων κι αντικομματικά. Αφού κατάλαβες ότι η πραγματικότητα δε συμφωνεί μαζί σου, τόσο το χειρότερο για αυτήν. Θέμα σου πλέον έγινε πώς και γιατί άλλαξε πρόγραμμα το ΚΚΕ και ότι αυτό δεν έγινε σε προγραμματικό συνέδριο!! (δηλ το 19ο τι ήταν;)

    Κώστα, αν το θέμα μας ήταν το πολιτικό σου ξεβράκωμα, θα ήταν κάπως διασκεδαστικό κι ας μην είσαι τίποτα άλλο παρά ένα διαδικτυακό ψευδώνυμο, δηλ τίποτα. Όποιος σφος θα είχε όρεξη και χρόνο για χάσιμο, θα μπορούσε να παίξει μαζί σου, για να περνάει η ώρα.
    Το πρόβλημα είναι ότι χώνεσαι σε μια προσπάθεια να γίνει σοβαρή συζήτηση για να τη γαμήσεις εν τη γενέσει της. Και δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνεις. Οπότε ας φροντίσουμε να είναι η τελευταία. Κι αφού δεν μπορείς να το κάνεις εσύ, μου ρίχνεις το γάντι.

    Στο καλό και να μη μας γράφεις, καλέ μου μπαγλαμά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Παπουτσωμενος Γατος28 Μαρτίου 2016 στις 3:32 μ.μ.

    ''Το ΚΚΕ υποστηρίζει ότι λαϊκή εξουσία είναι η σοσιαλιστική εξουσία. Αυτή μπορεί να αντιμετωπίσει και να απαλλάξει το λαό από τα δεσμά των μονοπωλίων, της ιμπεριαλιστικής καταπίεσης και εξάρτησης. Δε θεωρούμε όμως αυτή τη θέση ως όρο για τη συγκρότηση του Μετώπου, αφού αυτό δε θα συγκροτηθεί στη βάση της συμφωνίας για το σοσιαλισμό. Η κάθε δύναμη του Μετώπου θα διατηρεί τη δική της αντίληψη για το χαρακτήρα της εξουσίας.

    Στα πλαίσια του Μετώπου και εκτός του Μετώπου οι δυνάμεις που το απαρτίζουν θα αναπτύσσουν τις ιδιαίτερες απόψεις τους για το χαρακτήρα της εξουσίας, τις μορφές της, φροντίζοντας ώστε αυτό να μην εμποδίζει την κοινή δράση, να μη θέτει σε κίνδυνο το κατακτημένο επίπεδο συμφωνίας στη γενική κατεύθυνση της πάλης κατά των μονοπωλίων και του ιμπεριαλισμού.''

    Αυτο το κομματι ειναι ασαφες.

    Τι ιδιαιτερες αποψεις για την εξουσια μπορουν να χουν οι συμμαχοι αφου α)δεν θα ειναι καν οργανωμενοι σε κομμα (η ΛΣ ειναι κοινωνικη οχι κομματικη/πολιτικη συμμαχια) β)η εξουσια μπορει να ναι ή αστικη ή εργατικη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γατε το αποσπασμα ειναι απο το 16ο συνεδριο. Η ΛΣ είναι η τακτική που ψηφιστηκε το 2013 στο 19ο συνεδριο. Στο ΑΑΔΜ συμμετειχαν κομματα αφου ηταν μετωπο κοινωνικοπολιτικο πχ το ΔΗΚΚΙ. Στη ΛΣ δεν συμμετέχουν κομματα ως τετοια αφου ειναι κοινωνικη συμμαχία χωρις αυτο να σημαινει οτι δεν παρεμβαινουν κομματα μεσω των μελων και στελεχών τους.

      ratm

      Διαγραφή
  22. Επανεμφανίστηκε ο πολύ true της αριστεράς

    Ερώτηση -όχι προς τον πολύ true-:

    Στο πριν λίγες ημέρες "διπλό" ΣΥΡΙΖΑ-ΛΑΕ(ή ό,τι άλλο τέλος πάντων ήταν κατά την ΛΑΕ), στην πλατεία Γαρδένιας - Ζωγράφου, ακούστηκε στο video από κάποιους το σύνθημα "Κάτω ο Σταλινισμός";;!!?;

    Δεν κάνω πλάκα, κάτι τέτοιο νομίζω πως άκουσα σε δύο κανάλια.

    Ο 4:14

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. 1) Η καλυτερη απαντηση για να καταλαβει καποιος πως βλεπει το ΚΚΕ την Λαικη Συμμαχια και γιατι ,ειναι αυτη που δοθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ απο το Κομμα στο "παιχνιδακι" εντυπωσιασμου του γκρουπουσκουλου της ΑΝΤΑΡΣΥ-ΡΙΖΑ προσφατα .
    2) Η καραμελα του 15ου συνεχως απο καποιους δεν δειχνει μονο την πολιτικη ενδοια τους αλλα και την μην κατανοηση του ρολου που παιζουν τα Συνεδρια των κομμουνιστων καθε 4 χρονια ...Ισωμα ολες οι συνθηκες καθε ιστορικης στιγμης και κοπυ-πειστ θεσεις για πασα νοσο και πασα μαλκια .Ενας τσελεμεντες διαχρονικος κι ας εχουν ερθει τα πανω κατω και ο κοσμος αναποδα ακομα και απο το ενα Συνεδριο στο αλλο .Ποσο μαλλον οταν παρεμβαλλονται 20 χρονια και η κριση πεφτει στην κοινωνια σαν Αρμαγεδωνας ...η επιτομη του οπορτουνισμου και βουτυρο στο ψωμι του αντιπαλου .
    3) Δεν συμφωνω οτι η αστικη ταξη ειναι στα πανω της και παιζει μπαλλα μονη της .Και οι διεργασιες που γινονται εντος της τα 6 τελευταια χρονια δειχνουν πανικο και οι καθυστερησεις στην αντιλαικη πολιτικη δειχνουν οτι φοβαται ο Γιαννης το θεριο και το θεριο τον Γιαννη.Το κρισιμο ερωτημα για εμας ειναι η ανασυγκροτηση του εργατικου και λαικου κινηματος και το ποσο γρηγορα και αποφασιστικα θα προχωρησει .Ακομα και η πιο μικρη ειδηση στο εργατικο του Πορταλ ή του Ρ για μια αλλαγη συσχετισμων σε ενα μικρο Συνδικατο εχει βαρυνουσα αξια και σημασια για τον συνολικο μας δρομο .Εκει βρισκεται και το κλειδι αυτου του δρομου ,στην καρδια της ταξικης παλης και εδω χωραν πολλα να πουμε για βελτιωσεις ,καθυστερησεις και χαλαρωματα του καθενα μας .Δεν ειναι καθολου τυχαιο οτι οποτε οι αστοι ειχαν εστω και υποψια να ξεφυγουν τα πραγματα εντεινονταν οι επιθεσεις στο "υποκειμενο" και δειχναν εναν σχεδον απελπισμενο τροπο αντιδρασης (παραδειγματα ειπαν και παραπανω σφοι) ...Ας μην εχουμε καμμια αυταπατη επισης οτι δεν θα διστασουν ακομα και για συνολικη "ρηξη με το υποκειμενο" οσο ανεβαινει ο παραγοντας ε.κ. Το αν θα ειναι το ..απονενοημενο τους θα εξαρτηθει ΠΑΛΙ απο εμας και την δουλεια μας σ αυτο .

    (ας μην μας ξεφυγει της προσοχης οτι στο Συνεδριο τους οι ΝΑΖΙ προχτες ,βαλαν μετ επιτασεως ΕΠΙΣΗΣ την δουλεια τους στα Συνδικατα και στην ..αγροτια !!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το 1 δεν το έπιασα. Λίγη βοήθεια,τι παίχτηκε; Βγήκε η ανταρσύα να τα χώσει στο ΚΚΕ σε κανένα πάνελ και έφαγε φόλα;

      Διαγραφή
    2. Η ανταρσυα εκανε ενα κατα την γνωμη μου αισχρο καλεσμα σε ολες τις "αριστερες δυναμεις" ελαχιστες μερες πριν την τελευταια απεργια.
      Η απαντηση του κκε:
      http://www.rizospastis.gr/story.do?id=8753078

      Ο.Χ.Ε.Π.

      Διαγραφή
    3. Α πάσο,νόμιζα έγινε τίποτα πιο πρόσφατο.

      Διαγραφή

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

Η κε του μπλοκ είναι ανοιχτή σε κάθε σχόλιο που προσπαθεί να προσθέσει κάτι στην πολιτική συζήτηση
Αρκεί να έχει κάποιο διακριτό ψευδώνυμο ως υπογραφή.