Σχεδόν Ακριβώς πενήντα χρόνια. Στρογγυλή
επέτειος. Μέγα πλήθος, μέγα πάθος, παλμός και
συγκίνηση. Πάρα πολύς κόσμος να μπαίνει στα
μπλοκ, από την εκκίνηση ως και τον Ευαγγελισμό. Η
συγκέντρωση ανάβει και όλα είναι συνειδητά.
Αλλά αυτά θα τα είδατε και αλλού. Ή μάλλον δια ζώσης -αλλιώς πού να τα δεις. Τα κανάλια είχαν στραμμένες τις κάμερες στον μεγάλο ηγέτη, τον πρόεδρο (Yes we) Κεν, που ζούσε μια πρωτόγνωρη περιπέτεια, με βλέμμα απόγνωσης, βυθισμένο στις απορίες του.
Γιατί με πιάνουν αγκαζέ; Πού θα μας πάνε;
Πότε θα τελειώσει αυτό το μαρτύριο; Έτσι τους βασάνιζαν και στην ΕΑΤ-ΕΣΑ;
«Ζει, ζει, ο Τεμπονέρας ζει...» Μα γιατί να μη ζει; Αφού προχτές τον είδα.
(Το τελευταίο ήταν ιδέα του Γιάννη Α-Γιάννη).
Ποιος δε σκαμπάζει από Αριστερά;
Στεφ Κασσελάκης (τραγουδιστά, στον ρυθμό του Μπομπ του Σφουγγαράκη).
Τελικά ο πρόεδρος Κεν δεν είχε να χάσει
παρά μόνο την αλυσίδα του με τη Ρένα Δούρου και τερμάτισε τη δική
του μαρτυρική πορεία κάπου στην Κλαυθμώνος,
γιατί είχε ανειλημμένες υποχρεώσεις και δεν
είχε υπολογίσει πόσο θα διαρκούσε το χάπενινγκ
(η ίσως να είχε υπολογίσει πόσο χρόνο παίρνει
να το κάνει τρέχοντας).
Ποιος διαδηλώνει για
δέκα λεπτά; Στεφ Κασσελάκης.
Κι αν τα ΜΜΕ ήθελαν μια πραγματική είδηση,
αυτή ήταν η εξής:"
Νέο ρεκόρ συντομότερης παρουσίας στην
πορεία σημείωσε σήμερα ο Στέφανος Κασσελάκης.
Το προηγούμενο ρεκόρ είχε ο Αλέξης Τσίπρας,
που είχε στρίψει στο Hilton, λίγο πριν την τελική ευθεία.
Νέο ρεκόρ σε συμμετοχή προέδρου σε πορεία. Πήγε στα Χαυτεία και έφυγε πριν την Κλαυθμώνος, μην τον πάρει και κανένα μάτι της πρεσβείας.
— Γιάννης Α-Γιάννης (@BrazucaWhore) November 17, 2023
Αχ, Στέφανε, πόσο δίκαιο είχες -αλλά ούτε αυτό θα το διαβάσετε πουθενά. Πόσο δίκαιο είχες που δεν πορεύτηκες μαζί μας, ως σεμνός celebrity στις λεωφόρους του μέλλοντος, το οποίο διαρκεί πολύ (πάρα πολύ, υπερβολικά πολύ) και έχει μπόλικη ξηρασία. Ή μάλλον απίστευτη κίνηση. Ή μάλλον το ακριβώς αντίθετο. Σταμάτα-ξεκίνα, γκάζι-φρένο. Σαν το τραγούδι του Γιάννη Γιοκαρίνη (λε-λε-λευτεριά στην Παλαιστίνη). Αλλάζει η αγάπη μας ρυθμόκαι τακτική...
17.00: Ηθικό ακμαιότατο, σκέψεις ότι θα συνεχίσουμε ως την πορεία του Ισραήλ, του κράτους-τρομοκράτη. Ή και ως το Ισραήλ...
Στο Ισραήλ η πορεία. Κατάληξη στο λόφο του Γολγοθά |
17.15: Απαντάμε χαμογελαστά στην ευγενική συντρόφισσα ότι έχουμε προμηθευτεί ήδη το Λεύκωμα της ΚΝΕ κι ήταν πολύ ενδιαφέρον. Παλμός, συνθήματα, λευτεριά στην Παλαιστίνη.
17.30: Ο κλασικός ελιγμός Γράμμος-Βίτσι Σταδίου-Προπύλαια
από την Πανεπιστημίου, περιμένουμε να περάσουν
τα μπλοκ που προπορεύονται. Αναμενόμενη εξέλιξη,
κλασικά εικονογραφημένα, συνηθισμένα τα βουνά
από αντάρτες.
17.40: Η αναμονή συνεχίζεται με ευχάριστες συζητήσεις σε πηγαδάκια, το ηθικό παραμένει υψηλό. Λευτεριά στην Παλαιστίνη.
17.50: Απαντάς ευγενικά στην πεντηκοστή συντρόφισσα που σε ρωτάει για το Λεύκωμα της ΚΝΕ. Σκέφτεσαι μήπως το πάρεις ξανά, για να ανταμείψεις την επιμονή, αλλά έχεις βάλει και άλλα στο μάτι -όπως «το Κόκκινο και το Γκρίζο» του Τζιάρα.
18.00: Ακόμα περιμένουμε. Αρχίζουν οι πρώτες ενοχλήσεις στη μέση. Πετάς νοερά τάπες βαρελιών, περιμένοντας να ωριμάσουν οι συνθήκες. Λευτεριά στην Παλαιστίνη.
18.03: Ακόμα περιμένουμε. Αυτό δεν είναι πορεία, η μεγάλη έξοδος (στην Παλαιστίνη) είναι. Και πάμε ολοταχώς για Νάκμπα.
18.05: Επιτέλους ξεκινάμε, ηθικό ακμαίο. Λευτεριά στην Παλαιστίνη.
18.06: Σταματήσαμε πάλι.
18.07: Ξεκινάμε πάλ... Όχι, σταματήσαμε στο καπάκι.
18.11: Σταμάτα-ξεκίνα, σταμάτα-ξεκίνα. Μέχρι να σβήσει ο ήλιος.
18.13: Ο μπροστά μου σταματάει. Κούμπωσε καισταματά.
18.16: Αλλάζει η αγάπη μας ρυθμό και τακτική.
18.17: Τη μια στο τέλος είμαστε την άλλη, στην αρχή...
18.20: Αρχίζουν οι πρώτοι απαισιόδοξοι υπολογισμοί. Εντάξει, δεν μπορεί να είναι όλα ηρωικά σε αυτή την πορεία, αλλά το τέλος θα μας αποζημιώσει.
18.21: Ποιο τέλος; Να δεις, δε θα φτάσουμε ούτε στα Λουλουδάδικα.
18.23: Στιγμιαία ηθική ανάταση. Λευτεριά στην Παλαιστίνη.
18.25: Μα ο δρόμος που τραβάω δεν έχει τελειωμό...
18.30: Έχουμε διανύσει 150 ολόκληρα μέτρα, σε 15 λεπτά. Νέο ρεκόρ, ζηλεύει ο Μπομπ Κασσελάκης.
18.31: Με αυτόν τον ρυθμό θα φτάσουμε στην πρεσβεία λίγο πριν τα μεσάνυχτα.
18.40: Νιώθεις τη μέση σου κάπως σαν του Λάρι Μπερντ. Αν αποσυρθείς, σκέφτεσαι να ζητήσεις ένα φιλικό, προς τιμήν σου, με τους Μπόστον Σέλτικς. Λευτεριά στην Παλαιστίνη.
18.44: Δεν έχει καμία σημασία πού θα φτάσουμε, αρκεί να προχωρήσουμε λίγο. Ο τελικός προορισμός δεν είναι τίποτα, η κίνηση είναι το παν.
18.45: Συνειδητοποιείς ότι ο ρεφορμισμός γεννήθηκε ίσως σε κάποια πορεία προς την πρεσβεία. Και ο νόμος της βαρύτητας από ένα μήλο που έπεσε στο κεφάλι του Νεύτωνα. Ναι, αλλά όχι. Μα είναι κάτι πιο βαρύ -που με λερώνει...
18.55: Λευτεριά στην Παλαιστίνη. Και σε όλους γενικά.
19.00: Το βασανιστήριο συνεχίζεται. Είσαι έτοιμος να τα ομολογήσεις όλα και να δώσεις ονόματα. Μπήκα στην ΚΝΕ το 2001. Ιδρυτικό στέλεχος του ΚΚΕ είναι ο Νίκος Κοτζιάς...
19.04: Μα πραγματικά, τι τις θέλουμε τις διαδηλώσεις; Σκέτη ταλαι-πορεία έχει καταντήσει.
19.05: Και να σου πω κάτι; Δίκιο είχε ο Μπομπ Κασσελάκης, που έφυγε νωρίτερα.
19.06: Να τις καταργήσουμε, εντάξει; Δίκιο είχαν η Σώτη και οι άλλοι που μισούν το Πολυτεχνείο...
19.17: Στρίβουμε στην τελική ευθεία -εκεί που έστριψε λάθος ο Τσίπρας. Το ηθικό ανεβαίνει. Και ξανά προς τη δόξα τραβά.
19.22. Αδύναμη η σαρξ -έτσι γράφει και ο Μαρξ-, αλλά το φρόνημα αλύγιστο.
19.25: Ούτε σε εξορίες, ούτε σε φυλακές. Φονιάδες των λαών. Λευτεριά στην Παλαιστίνη.
19.30: Φτάνουμε στο πάρκο Ελευθερίας -με το άγαλμα του Λευτεράκη, που θα γίνει κάποτε του Λένιν. Ό,τι δε σε σκοτώνει, σε κάνει πιο δυνατό.
19.33: Ήξερες ότι στη Μυτιλήνη φωνάζουν «Αυτοί σκοτώσαν Λαμπράκη, Μυρογιάννη...»; Το λέει και ο 902.
19.40: Συνθήματα, παλμός, ρυθμικό βήμα. Μην καρτεράτε να λυγίσουμε -μήτε για μια στιγμή.
19.41: Ποτέ δεν κάμφθηκε το ηθικό μας. Και πάντοτε είχαμε πόλεμο με την Ανατολασία. Και τις ΗΠΑ.
19.50: Η πορεία ολοκληρώνεται. Μετράς ήδη αντίστροφα για την επόμενη. Λευτεριά στην Παλαιστίνη.
Στο τέλος φτάνουν, προτελευταίοι και
καταϊδρωμένοι, διακόσιοι νοματαίοι του ΠΑΣΟΚ,
που βρίσκουν καταφύγιο πίσω από το δικό μας
πλήθος. Ο μόνος δρόμος είναι πίσω απ’ τα παιδιά.
Και πίσω από τον ήλιο (που ανατέλλει),
το μπλοκ του ΣΥΡΙΖΑ, που είχε πανστρατιά με 100
νοματαίους. Οι 150 χιλιάδες που ψήφισαν τον Κασσελάκη,
έστριψαν φαίνεται στην Κλαυθμώνος για ποτό,
μαζί με τον ηγέτη.
Οι φευγάτοι του ΣΥΡΙΖΑ ήταν άλλοι τόσοι
(ίσως λίγο παραπάνω) και πιο μπροστά, με άγνοια
κινδύνου, κάνοντας πράξη τις 50 αποχρώσεις της
σοσιαλδημοκρατίας και το σύνθημα Ένα, δύο, χιλιάδες
Πολυτεχνεία ΠΑΣΟΚ. Εμπρός για της γενιάς
μας τις αυταπάτες.
Και αν τελικά διασπαστεί, όπως λένε, και η περίπου ανύπαρκτη νεολαία ΣΥΡΙΖΑ, υπάρχουν διάφορες ιστορικές διασπάσεις στο εξωκοινοβούλιο -από τροτσκιστές μέχρι μαοϊκούς και αλτουσεριανούς, που αφορούσαν σίγουρα μεγαλύτερες οργανωτικές και περισσότερα άτομα.
Την ίδια ώρα η Μποφίλιου, που έχει πέσει μικρή στη χύτρα με την κομμουνιστική αισιοδοξία, το ζούσε ολόψυχα, στον δικό της ρυθμό, πηγαίνοντας με τους φοιτητές, που έχουν πάντα περισσότερο παλμό. Και στην πορεία πήγε. Και τις επιρροές της έφερε (μια σεφ από την πλατεία Αυδή, κοντά στο στέκι της). Και το «Ακορντεόν» τραγούδησε με παρέα. Και την τσάντα της με τη σημαία της Παλαιστίνης πήρε. Και ένα σωρό στόρι στο Ίνστα έκανε. Είχε πρόγραμμα (Λαοκρατία).
Και κατάφερε να εξοργίσει, άλλη μια φορά, τους δεξιούς τρόμπες, που δε χάνουν ευκαιρία να δείξουν ότι είναι εξαρτημένα μαντρόσκυλα του συστήματος, εκπαιδευμένα να γαβγίζουν σε οτιδήποτε κινείται (έστω και 150 μέτρα σε 15 λεπτά) και δε βουλιάζει στον βούρκο τους. Τώρα τρολ, τότε φιλήσυχοι πολίτες. Το παρακράτος έχει συνέχεια. Οι μάσκες του με τον καιρό αλλάζουν, μα όχι και το μίσος του για μένα και το Πολυτεχνείο. Και για την Μποφίλιου -τα ρούχα της, την τσάντα της...
Θα έπρεπε μια χρονιά να γιολάρουμε και να το ζήσουμε κι εμείς όπως κι αυτή. Να την πέσουμε πχ με καφέδες στα ψοφίμια της ΓΣΕΕ, που τόλμησαν και βγήκαν από τον τάφο τους. Ή να πηγαίναμε στην παγκόσμια πρωτοβουλία της Πατελικής Διεθνούς, που κατέθεσε στεφάνι, και να φωνάζαμε ρυθμικά Πού-τιν, Πού-τιν. Εμπρός στον δρόμο που χάραξε ο Βλαδίμηρος... (διπλής ανάγνωσης).
Η ώρα της αποτίμησης. Το Πολυτεχνείο ζει -και σπέρνει εφιάλτες. Σπάνια οι αστοί δημοσιολόγοι μιλάνε τόσο καθαρά, χωρίς προσχήματα, για αυτό που τους ενοχλεί και θέλουν να ξεριζώσουν. Το Πολυτεχνείο δεν είναι ο γενέθλιος μύθος της αστικής δημοκρατίας τους (στην τελική, με τα γενέθλια του Κόμματος συμπίπτει χρονικά). Αλλά μια ετήσια, καθιερωμένη, μαζικότατη πορεία, που καταλήγει στην πρεσβεία με συνθήματα ενάντια στον ιμπεριαλισμό, και δεν έχει όμοιά της στον δυτικό κόσμο.
Το Πολυτεχνείο δεν είναι μόνο η λάμψη εκείνης της εξέγερσης, που φωτίζει ακόμα, αλλά και η ιστορία όλων των πορειών, στην επέτειο της εξέγερσης. Ο Κουμής και η Κανελλοπούλου, ο Καλτεζάς, η λαοθάλασσα για την επίσκεψη του Κλίντον, οι πορείες ως την πρεσβεία του Ισραήλ και τα συνθήματα για την Παλαιστίνη. Είναι όλα όσα τους ενοχλούν και θέλουν να θάψουν, μαζί με την ιστορική μνήμη.
Το Πολυτεχνείο δε ζει μόνο στο φαντασιακό όσων συμμετέχουν. «Επιζεί» ακόμα και στην κοινή γνώμη, που την κόβουν και την ράβουν στα μέτρα τους, αλλά παρά τους τόνους φασιστικών σκουπιδιών και προπαγάνδας, θυμάται και τιμά το πνεύμα της εξέγερσης.
Γνωρίζει ότι υπήρξαν νεκροί στην εξέγερση και πως οι πρωταγωνιστές των γεγονότων δεν ταυτίζονται με τη λεγόμενη «γενιά του Πολυτεχνείου». Συμφωνεί με τον εορτασμό -ακόμα και με τις πορείες, με οριακή πλειοψηφία. Θεωρεί ότι η δημοκρατία στη χώρα μας λειτουργεί ολοένα και χειρότερα, αν δε μετατρέπεται σταδιακά σε αυταρχικό καθεστώς. Και ότι ο βασικός πολιτικός διαχωρισμός είναι μεταξύ των κομμάτων «του λαού και των μεγάλων συμφερόντων». (Ωστόσο, στο δημοσίευμα του ηλεκτρονικού Βήματος αυτή η κάρτα δεν εμφανίζεται πουθενά και έτσι ο αναγνώστης θα δει μόνο την «επιστημονική» εκτίμηση του Φαναρά που χαρακτηρίζει τον διαχωρισμό «λαϊκίστικο»).
Τι μας κρύβουνε... |
Ακόμα και αν δεν υπήρχαν οι κομμουνιστές, όλα αυτά θα ήταν λόγος για τους αστούς να φοβούνται και να μισούν το Πολυτεχνείο. Τον φόβο του -και τον φόβο μας- να έχουν... Θα φροντίσουμε εμείς για αυτό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ
Η κε του μπλοκ είναι ανοιχτή σε κάθε σχόλιο που προσπαθεί να προσθέσει κάτι στην πολιτική συζήτηση
Αρκεί να έχει κάποιο διακριτό ψευδώνυμο ως υπογραφή.