Το
περασμένο χρονικό διάστημα, η επικαιρότητα έδωσε δύο σημαντικές αφορμές, για να
(ξαν)ανοίξει το θέμα των έμφυλων σχέσεων.
Η
κηδεία του ηθοποιού Χατζησάββα, που ήταν ομοφυλόφιλος, το παράπονο του
συντρόφου του και η γεμάτη ανδρικό ήθος ανάρτηση του Φαήλου Κρανιδιώτη περί
αξύριστης χήρας –χώρια το παράπλευρο ζήτημα που προέκυψε με την αποτέφρωση, που
δεν επιτρέπεται ακόμα στην Ελλάδα του 21ου αιώνα και της δεύτερης φοράς
Αριστερά (που προχωρά με γοργά βήματα στο διαχωρισμό εκκλησίας-κράτους.
Τα
«Πατελικά», με ένα από τα «απλά μαθήματα σύγχρονης επαναστατικής θεωρίας» του
ομίλου της Αθήνας και το απόσπασμα που ανέβασε η «Ομάδα Ομοφοβία και Τρανσφοβία
στην Εκπαίδευση», για να γνωρίσει απρόσμενη διάδοση (πιθανότατα μεγαλύτερη από
κάθε άλλη δραστηριότητα του Ομίλου και του Πατέλη προσωπικά), και να θίξει το
ζήτημα της ομοφοβίας ή τρανσφοβίας του Πατέλη συγκεκριμένα ή γενικότερα μεγάλων
τμημάτων της κοινωνίας ή της Αριστεράς (ό,τι περιεχόμενο κι αν δίνει κανείς
στον τελευταίο όρο).
Ως
προς το πρώτο ζήτημα, μπορούμε να προσπεράσουμε την προκλητική τοποθέτηση
Κρανιδιώτη, (που είναι πιασάρικο θέμα, αλλά δεν προκαλεί καμία έκπληξη ή
ενδιαφέρον), για να κρατήσουμε αυτό που λέει ο Φαλελάκης, που διατηρούσε σχέση
τα τελευταία είκοσι χρόνια με το Χατζησάββα, αλλά δεν είχε δικαίωμα να
βρίσκεται δίπλα του, στην εντατική, στις τελευταίες του στιγμές, γιατί δεν είχε
κάποια αναγνωρισμένη συγγένεια, α’ βαθμού, με το σύντροφό του (με άλλα λόγια
δεν είχαν παντρευτεί). Κάτι που θα μπορούσε να επιλυθεί πχ αν είχε περάσει το
Σύμφωνο Συμβίωσης για τους ομοφυλόφιλους, που θεωρητικά είναι και θέση του
Σύριζα, αλλά διστάζει να το φέρει προς ψήφιση στη Βουλή, πιθανότατα για να μη
χαλάσει τις καλές του σχέσεις με τη θρησκευτική ηγεσία. Κι αυτό, ανεξάρτητα με
το αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με τη θέσπιση του συμφώνου, και πέρα από την
υποκρισία ενός αστικού κόμματος, όπως ο Σύριζα, αναδεικνύει (μία πτυχή μόνο
από) τα υπαρκτά, σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα ομόφυλα
ζευγάρια, εν είδει «τιμωρίας» για τη σεξουαλική τους επιλογή.
Η
δεύτερη περίπτωση είναι λίγο πιο σύνθετη κι ιντριγκαδόρικη, γιατί εμπεριέχει «ενδοαριστερές
αντιθέσεις» και την προσπάθεια να χρεωθεί ή να μη χρεωθεί κάπου ο Πατέλης κι οι
απόψεις του. Ενώ είναι γνωστό δηλ ότι κινείται στον εξωκοινοβουλευτικό χώρο (με
την ευρεία έννοια, για να συμπεριλάβει το πέρασμά του από το εθνικιστικό
μόρφωμα του Καζάκη), στις παρυφές του (διαλυμένου πια) ΜΑΡΣ και της Ανταρσυα,
πολλοί σύντροφοι και συναγωνιστές του ξεσπάθωσαν εναντίον του (μπορεί και να
του το κρατούσαν ή να είχαν προηγούμενο), για να αποδώσουν τις θέσεις του στη
σοβιετική του παιδεία και το σταλινισμό του. Πάλι καλά, που δεν το χρέωσαν
δηλαδή και στην ιδεολογία του ρωσόδουλου μπλοκ ή κατευθείαν στο ΚΚΕ, ξέρω ‘γω.
Κάποιος μάλιστα ξέθαψε και ένα προπολεμικό κείμενο της κε του μπλοκ, πιθανότατα
για να μας δείξει τις ικανότητές του στο γκουγκλάρισμα, και να μας πει κάτι
χωρίς καμία απολύτως σημασία.
Παρεμπτιπτόντως,
βγήκε ένα κείμενο υπεράσπισης του Πατέλη από την οργανωτική ομάδα των δέκα
απλών μαθημάτων, δηλ από τους νότιους Ομίλους (Γ’ Εθνική γίναμε, Αρειανάρα
ολέ), που είναι ζήτημα αν μετάπεισε κανένα ή βασικά αν τον έπεισε να το
διαβάσει μέχρι το τέλος, χάρη στο κλασικό περιεκτικό,
σοβαρό της ύφος. Όπως είναι ζήτημα αν θα βρει άλλο μάρτυρα υπεράσπισης ο
Πατέλης για τις άστοχες χοντροκομμένες φράσεις του (που μάλλον εκφράζουν κάτι
παραπάνω από μια απλή διατύπωση). Αλλά αυτό αφορά πρωτίστως τους συμμάχους του
στο εξωκοινοβούλιο, που δε φρόντισαν εγκαίρως να πάρουν αποστάσεις από τη
ρητορεία του περί πατριωτικών μετώπων και τα συναφή.
Η
ουσία του ζητήματος πάντως ξεφεύγει κατά πολύ από τον (όποιο) Πατέλη και στο
βαθμό που μπορώ να τη συλλάβω και να τη μεταφέρω, δεν αφορά την ομοφοβία, την
τρανσφοβία και άλλα ομοιοκατάληκτά ουσιαστικά, αλλά τον προσδιορισμό της ανθρώπινης
φύσης εν γένει και την παγίδα του κοινωνικού αναγωγισμού. Με άλλα λόγια, αφορά
το ζήτημα εάν το φύλο αποτελεί εξ ολοκλήρου μια κοινωνική κατασκευή και
δικαίωμα επιλογής του καθενός, όπως υποστηρίζει η μεταμοντέρνα (αναρχική)
αντίληψη ή αν έχουμε διαλεκτική σύνδεση – αλληλεπίδραση του βιολογικού και του
κοινωνικού παράγοντα (η οποία είναι κι ένα από τα βασικά στοιχεία που εξετάζει
η Λογική της Ιστορίας, του σοβιετικού φιλοσόφου Βαζιούλιν).
Γράφω
παραπάνω «παγίδα» (του κοινωνικού αναγωγισμού) γιατί είναι πολύ εύκολο να
απλώσεις μια βασικά σωστή θέση πέρα από τα όριά της. Κι ενώ αναδεικνύουμε τα
κοινωνικά αίτια που προκαλούν πχ την εγκληματικότητα (για να αποκρούσουμε τις απλοϊκές,
αστικές αντιλήψεις περί εγκληματικής φύσης, κακού-προβληματικού DNA, κτλ), να αγνοήσουμε το ρόλο του
βιολογικού παράγοντα σε άλλες πτυχές της κοινωνικής μας συμπεριφοράς.
Και
για να κλείσω τη δική μου σύντομη αναφορά στο ζήτημα, πιστεύω ότι χρήζει
περεταίρω διερεύνησης τα εξής ζητήματα:
α.
πώς το σύστημα κι η μαζική αλλοτρίωση κάθε μορφής που το συνοδεύει, κάνει
πολλούς ανθρώπους να μην αισθάνονται άνετα-ωραία με αυτό που είναι και να
αναζητούν κάτι άλλο, την άρνηση του εαυτού τους (κάτι που αφορά εξίσου
ομοφυλόφιλους και ετεροφυλόφιλους και βασικά δεν περιορίζεται στο σεξουαλικό
τομέα).
β.
η σοβιετική πρακτική πείρα στο συγκεκριμένο ζήτημα και το επιστημονικό
κεκτημένο της σε αυτόν τον τομέα. Που είναι πολύ δύσκολο, στις μέρες μας, να
προσεγγιστεί χωρίς φόβο, πάθος και υστερικές προκαταλήψεις (περί σταλινισμού,
σοβιετικής μούχλας, κτλ).
213 σχόλια:
«Παλαιότερο ‹Παλαιότερο 201 – 213 από 213Οσοι το εχουν το εχουν ικανοποιησει οπως ακριβως και οι ετεροφυλοφυλοι. Να αλλαξει η αναπαραγωγικη διαδικασια για να χωρα τις επιλογες καποιου;
Λοιπόν επιτροχάδην γιατί γράφω από τη δουλειά.
Ευχαριστώ τον «οπαδό» του Βαζιούλιν ή το «μέλος» του κύκλου της «Σχολής» ή ό,τι άλλο τέλος πάντων μπορεί να είναι που μπήκε στον κόπο να αναγνώσει τις ταπεινές μου περί Βαζιούλιν ενστάσεις· για το μάθημα για αρχάριους που προσπάθησε να μου κάνει θέλω να πω ότι υποπίπτει στο ίδιο λάθος που έκαναν οι έλληνες αρχειομαρξιστές της προτροτσκιστικής περιόδου, ότι δηλ. εκλαμβάνει την ευγενική μετριοπάθεια της κριτικής ως αδυναμία, ασχετοσύνη κι ό,τι άλλο φανταστεί. Επειδή είπα και προηγουμένως ότι το σχετικό ζήτημα είναι τεράστιο και ως εκ τούτου είναι αδύνατο να εξαντληθεί εντός των ορίων σχολίων νήματος, θα περιοριστώ σε κάποιες επιγραμματικές παρατηρήσεις. Τόνισα ότι ο Βαζιούλιν και οι προβληματισμοί του δεν αναφύονται εκ του μηδενός, αλλά είναι οι ωδίνες του τοκετού μιας μαρξιστικής οντολογίας, εξ ου και το έργο του είναι σεβαστό και μελετητέο, όμως κριτικά και χωρίς θεοποιητικούς διαθλαστικούς φακούς. Αναφέρθηκα και στους κινδύνους που εγκυμονούν ορισμένες μεθοδολογικές «καινοτομίες» της «Σχολής», περισσότερα δεν γίνεται προς ώρας να γράψω. Ο Βαζιούλιν ανήκε σε μια γενιά σοβιετικών φιλοσόφων που μετουσίωσαν στην πράξη επί δεκαετίες τα εικοστοσυνεδριακά «αξιώματα» του 1956 ― άλλοι λιγότερο, άλλοι περισσότερο. Απ’ όσο μπόρεσα να τον μελετήσω ―εδώ επιφυλάσσομαι για την ακρίβειά μου εφ’ όσον δεν έχω μελετήσει όλα του τα δημοσιεύματα― δεν είδα να παίρνει κριτική θέση απέναντι στον αντισταλινισμό και στο 20ό Συνέδριο του ΚΚΣΕ, μάλλον «σιγήν ιχθύος» διαπίστωσα να τηρεί, αν και η αόριστη πολλές φορές κριτική που κάνει στο λεγόμενο «δογματισμό» μάλλον αποδοχή των εικοστοσυνεδριακών «θεσφάτων» υποδηλώνει. Γενικά πάει πολύ να γίνεται κανείς post festum ―αν και το σωστό θα ’ταν στην περίπτωση post catastropham με τη νεολατινική σημασία― «σωτήρας» του μαρξισμού με αυτό το ιστορικό παρελθόν. Και τελειώνοντας κάτι για τον Γίντρζιχ Ζελένι: ο «οπαδός» ή «μέλος» δεν έχει ιδέα από το έργο του Ζελένι. Γι’ αυτό θα του συνιστούσα να το αναζητήσει και να το μελετήσει, η αναλυτική βιβλιογραφία είναι εδώ: http://www.phil.muni.cz/fil/scf/komplet/zeleny.html · θα πρέπει να μάθει, βέβαια, τσεχικά, αλλά αυτό είναι δικό του πρόβλημα. Άμα και αφού το κάνει, ας επανέλθει, και τα λέμε ένα χεράκι· αυτό βέβαια πολύ αργότερα, γιατί εγώ δεν πρόκειται να σχολιάσω άλλο σ’ αυτό το νήμα, αλλά και για να του δώσω το χρόνο και την ευκαιρία να μάθει καλά μια ξένη γλώσσα. Κλείνω με τη θλιβερή διαπίστωση ότι στην Ελλάδα δεν ισχύει μόνο το «Στην αναβροχιά καλό είναι και το χαλάζι», αλλά και το «Στο βασίλειο των τυφλών ο μονόφθαλμος βασιλεύει»…
Παρατηρητικός
Συγγνώμη που παρεμβαίνω στην συζήτηση για αυτό το κάπως οφφ-τόπικ κομμάτι, απλώς θέλω να πω εδώ ότι κάποιες απόψεις του Βαζιούλιν για τον Στάλιν εκφράζονται στην παρακάτω συνέντευξη:
http://www.ilhs.tuc.gr/gr/Sinenteuxi.htm
Συνολικά εκτιμά ως θετικό τον ρόλο του Στάλιν (όπως λέει κατά λέξη), ενώ ασκεί κριτική στον Χρουτσώφ και εμμέσως και στα 20συνεδριακά συμπεράσματα (στέκεται κριτικά βέβαια απέναντι σε πολλά που συνέβησαν την σταλινική περίοδο). Επιφυλάσσομαι για περαιτέρω καθώς δεν γνωρίζω παραπάνω επί του ζητήματος.
Παρατηρητικέ αν μπορείς κάποια στιγμή (ίσως σε κάποια άλλη ανάρτηση πιο σχετική) θα ενδιαφερόμουν για την άποψή σου για το έργο του Ιλιένκοφ που έχει επίσης καταπιαστεί με παρόμοια ζητήματα με αυτά που καταπιάστηκε κι ο Βαζιούλιν (δυστυχώς, τον ανακάλυψαν πρόσφατα κι αυτόν οι δυτικοί και προσπαθούν με το ζόρι να τον βγάλουν πέρα από αντισταλινικό, αντισοβιετικό κτλ και αντικομμουνιστή λίγο πολύ, αυτοκτόνησε κιόλας οπότε να κι άλλη μια απόδειξη...).
Ijon Tichy
el quinto
σορρυ ρε συ παρατηρητικέ,
αλλα επειδη το ειχα απορια και απο προηγούμενες
παρεμβάσεις σου, πρέπει να ξέρουμε τσέχικα, ρώσικα,
ή λατινικά για να κρίνουμε κάποιον στο έργο του;
Σα περιεργα μας τα λες. Εγω οσμιζομαι ενα περιεγο μυστικισμο
στη παρέμβασή σου περιβεβλημενο με δόσεις...
επαρσης και αλαζονειας.
Και ασε που δεν απάντησες σε αυτο που σου έθεσαν οι πατελικοι.
Το γύρισες στο Στάλιν. Μονο που μιλάμε για ...φιλοσοφια.
Ο Χεγγελ ξέρεις εξυμνούσε το πρωσικό κράτος. Να σβήσουμε τη φιλοσοφία
του, δεν νομίζω;
τελικά αποδέχεσαι αυτα που γράφουν εκει στις ΗΠΑ οτι οι σοβιετικοι
ήταν επηρεασμένοι από τις αντιλήψεις περί ψυχικής ασθένειας για τους
ομοφυλοφίλους. Γιατι εγώ ξέρω για.... αστικο εκφυλισμο... ή εκει
ξέχασες τα ρώσικα που ήξερες; :-)
@ Ijon Tichy
Κατ’ εξαίρεση αποκλειστική επανακάμπτω για να σ’ ευχαριστήσω πάρα πολύ για την πληροφόρηση σε κάτι που διέλαθε τελείως της προσοχής μου· επομένως ήταν σωστή η επιφύλαξή μου για ενδεχόμενη μη ακρίβεια των ισχυρισμών μου επί του συγκεκριμένου και τους ανακαλώ εξ ολοκλήρου όχι μόνο για την τάξη, αλλά και για την εντιμότητα έναντι θανόντων που δεν είναι σε θέση να απαντούν σε ό,τι τους αφορά.
Στα σημεία της συνέντευξης του Βαζιούλιν στην οποία με παρέπεμψες και στα οποία αναφέρεται ο Βαζιούλιν στον Στάλιν, ίσως χρειαστεί να σταθώ αναλυτικά κάποια άλλη φορά. Πάντως κακή εντύπωση μου προκάλεσε η ευκολία με την οποία υιοθετεί ο Βαζιούλιν ένα από τα δεκάδες αν μη εκατοντάδες καραμπινάτα ψεύδη της γκορμπατσοφικής περιόδου, ότι δηλαδή ένας γιος του Χρουστσιόφ που πολεμώντας κατά των Ναζί πιάστηκε αιχμάλωτος και κατόπιν, αφού απελευθερώθηκε, εκτελέστηκε, όταν είναι γνωστό ότι ο γιος του Χρουστσιόφ από το δεύτερό του γάμο, Λεονίντ Νικίτιτς Χρουστσιόφ, πιλότος της σοβιετικής πολεμικής αεροπορίας, βρήκε ηρωικό θάνατο στις 11 Μαρτίου 1943 — παρέμβαλε το καταδιωκτικό του μεταξύ του αεροπλάνου της Λουφτβάφε που είχε ανοίξει πυρ και του αεροπλάνου του σοβιετικού συναδέλφου του Β. Ζαμόριν με τον οποίο βρισκόταν σε αναγνωριστική πτήση στην περιοχή της Καλούγκα· ας σημειωθεί ότι όλοι οι συγγενείς του Χρουστσιόφ είχαν επανειλημμένα διαψεύσει αυτή την γκορμπατσοφική συκοφαντία.
Αλλά αυτά δεν είναι επί της φιλοσοφίας. Το είπα και το επαναλαμβάνω: Ο Βαζιούλιν και οι προβληματισμοί του έργου του δεν αναφύονται εκ του μηδενός, αλλά είναι οι ωδίνες του τοκετού μιας μαρξιστικής οντολογίας, εξ ου και το έργο του είναι σεβαστό και μελετητέο, όμως κριτικά και χωρίς θεοποιητικούς διαθλαστικούς φακούς. Τα υπόλοιπα ας τ’ αφήσουμε να τα δείξει το μέλλον, γιατί τώρα είναι πολύ νωρίς για αποτίμηση.
Ναι, θα πρέπει να σου γράψω τη γνώμη μου για τον πρόωρα χαμένο Έβαλντ Βασίλιεβιτς Ιλιένκοφ· μόνο που πρέπει να έχω επιστρέψει στην έδρα μου —άδηλον το πότε αυτή τη στιγμή— για να έχω πρόσβαση στις σημειώσεις και στη βιβλιοθήκη μου και να βρω τον απαραίτητο χρόνο —κι αυτό δεν είναι εύκολο με τον εργασιακό μου ρυθμό— για να συγκεντρωθώ. Άσε που χρωστάω ακόμα δυο συνέχειες στον Άναυδο για τα «μυστικά ημερολόγια» του Μπέρια. Όμως: pacta sunt servanda, εκτός απροόπτου δηλαδή.
Σ’ ευχαριστώ και πάλι για την πληροφόρηση,
Παρατηρητικός
Άναυδε, γενικά είσαι εξαιρετικός. Σε αυτή σου όμως την ανάρτηση λες πράγματα που δεν καταλαβαίνω από που προκύπτουν. Για το αν η ομοφυλοφιλία είναι ασθένεια, όπως η εκ γενετής κωφοτητα,έχει αποφανθεί η επιστήμη εδώ και χρονια, και την ορίζει ως "φυσιολογική παραλλαγή της ανθρώπινης σεξουαλικής συμπεριφορας". Εντάξει οι πρακτικές στις φυλακές και την εκκλησία ,αλλά δεν αρκούν για να ερμηνεύσουν όλους αυτούς τους ομοφυλόφιλους που είναι γιατροί, εργαζόμενοι, καλλιτεχνες, υπάλληλοι, και που όλοι τους έχουν προελθει από μια χαρά ετεροφυλες οικογενειες. Επίσης δεν καταλαβαίνω την βεβαιότητα με την οποία λες ότι οι ομοφυλόφιλοι στερούνται ενός τόσο βαθιά ανθρώπινου ενστίκτου όπως αυτού της αναπαραγωγής. Αν έχεις κάποια βιβλιογραφία σε παρακαλώ πες μας.
Κατά τα άλλα, συμφωνώ 100% μαζί σου στην τελευταία παράγραφο.
Πρωταρης
"ενημερωτικό"
Πολιτική παρέμβαση ενάντια στη τρανσφοβία Πατέλη
https://athens.indymedia.org/post/1553187/
Κείμενο συντρόφων που αναφέρεται στην απόπειρα βίαιης διάλυσης του 5ου μαθήματος και στο κείμενο που διένειμαν οι ως άνω "ακτιβιστές" και αναρτήθηκε στο indymedia
Με αφορμή το περιστατικό-παρέμβαση στο 5ο μάθημα επαναστατικής θεωρίας του Δ. Πατέλη!
mean
@el quinto
Φιλε δεν ξερω ποσο χρονών είσαι αλλά συμπεριφέρεται σα 15χρονο. Επειδή αναφέρθηκε ότι οι Ομιλοι δεν έχουν προσφέρει τίποτα στη θεωρία, σου παραθέτω 20 λεπτά πολιτικού πλούτου
https://www.youtube.com/watch?v=hem3Y4R5kTA
Ψάξε ακόμη το site των Ομίλων στο youtube με ποικίλη θεματολογία. Για να σε προλάβω πριν γαβγίσεις-και αρχίσει πολιτικό bradefer για να μου τη βγείς - "και καλά θα μου μιλήσεις εσύ για Φιλοσοφία ρε τσοπάνη", αυτό στο λέω, άσχετα με το αν συμφωνείς με τον Πατέλη ή τους Ομίλους γίνεται μπόλικη θεωρητική δουλειά.
https://www.youtube.com/channel/UChIEVkVH_1WlC8Cwkr2VOeQ
https://www.youtube.com/channel/UC48kW7yik5B_vPaToTwqiFg
el quinto
Δον Φλαμίγκο,
εγω ειμαι 5 που λεει και ο Μπιλ :-)
κοιτα ομως να δεις. Εχω αρχες με αρχιδια
και οχι αρχιδια αρχές.
για δες
https://athens.indymedia.org/post/1552062/
την επομενη φορά λοιπόν να μην βγαινετε με
τουπε (ακου κει μπογδάνος)
να βριζετε ορισμενοι απο σας οσους
διαφωνουν με σας. ΟΚ;
Ο Πατέλης μπορει να λέει δημοσια αυτα που θέλει
και εγώ ειμαι σε αυτο του το δικαιωμα μαζι του,
αλλα κριτική θα δέχεται. Ειμαστε σύμφωνοι;
Κατα τα άλλα αυστηρα μιλώντας, οχι δεν εχετε
προσφέρει τιποτε ΝΕΟ στη θεωρία, ούτε στη φιλοσοφία.
Κι αλοιμονο αν νομιζετε το αντιθετο.
Ενας ομιλος μαρξιστικος ειναι κυριως για να φερνει
διευρύνει τις ιδέες αυτές σε περισσότερο κοσμο,
αυτη ειναι η δουλειά του, καθόλου αμεληταία.
Αλλοι βγαινουν να τη παρουσιασουν ως ΝΕΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ
ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ. Φαντάζομαι καταλαβαινει αυτος
που τα έγραψε αυτα, αναφορομαι στα περι μαρξιστικής άρσης,
οτι λέει χοντράδες κι ας μαζευτει λιγάκι. Ας προσέξει
ποιοι ειναι οι πραγματικοι του οχτροι.
el quinto
προς δον Φλαμίγκο
δε μου λες φιλε μου, τι πινεις ακριβώς;
βλέπεις να αποκάλεσα πουθενά τον Πατέλη...
φασίστα;
Σας κατατρύχουν τίποτε περιεργες μητριαρχικές
ερινύες
και τα βλέπετε ολα μπλε;
ρε που έμπλεξα...
τεσπα φαντάζομαι εσύ απλώς είσαι περίπτωση
δεν μπορει να ειναι ολοι ετσι, αφου γνωρίζω
παιδιά απο τον ομιλο και ειναι και φιλοι μου.
τι να πω...
ρε ανθρωπε ξεκολλα λιγο και να στα πω ξανα:
κριτικη στο Πατέλη εκανε ο σφυροδρέπανος
γι αυτα που ειπε στο επιμαχο βιντεο
δε στραρεύτηκε με το συρμο των ομοφασιστών.
Στο έκανα λιανά τώρα; Ελα να στο κάνω και τάλιρα.
Στο ιντυ εγω υπερασπιζομαι το Παντέλη στο συγκεκριμενο
θρεντ οι αλλοι (πλειοψηφία ) τον κοπανάνε.
Δεν μπορει να εισαι μειωμένης αντίληψης. Δες προσεκτικα.
Α, μα πια! ΕΛΕΟΣ!! Ρώτα τον Αλεξ να σου εξηγήσει.
και το αρχές αρχίδια δεν πήγαινε στο οτι εχω
αρχιδοσακούλες τεράστιες, αλλα στο οτι επειδη διαφωνώ
πολιτικά με κάποιον, δε σημαινει οτι θα ανέχομαι
τα πουστριλίκια εις βάρος του.
ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ???
αντιθέτως εσύ βγαίνεις εδώ και μιλάς για μπογδάνους.
ΣΟΒΑΡΕΨΟΥ
@Poe:
Οι υιοθεσίες δεν χρειάζεται να μπουν σε καμμία απολύτως ψήφιση. Εφόσον είναι "δικαίωμα" που έχουν τα εταιρόφυλα ζευγάρια με ΣΣ, τότε έχουμε μια σαφώς "ρατσιστική" διάκριση σε βάρος των ομόφυλων εάν δεν το έχουν αυτά. Θά έρθουν και τα πρόστιμα από την ΕΕ και η σχετική νομοθεσία θα ερμηνευτεί (χωρίς να χρειαστεί να προσαρμοστεί καν) αναλόγως. Έτσι όμορφα και ευρωπαϊκότατα (και "προοδευτικότατα" φυσικά).
Δημοσίευση σχολίου