Τα τηλεοπτικά δελτία έκαναν μες στη βδομάδα είδηση την αισχροκέρδεια κάποιων εμπόρων-μαγαζατόρων, κατά μήκος της εθνικής οδού, που χρέωναν με δύο ευρώ ένα μπουκαλάκι νερό και με οκτώ ευρώ τη χρήση τουαλέτας στους πρόσφυγες. Η κοινή γνώμη είναι σοκαρισμένη με την κίνηση που δυσφημεί συνολικά την ελληνική υποψηφιότητα για το Νόμπελ Ειρήνης και τον αγαθό, επιχειρηματικό κλάδο. Το σωστό θα ήταν να δίνουν φτηνότερα (ή ακόμα και δωρεάν) το νερό, για να φουσκώσει η κύστη τους, και να χρεώνουν μετά περισσότερο την τουαλέτα. Κι αν κάποιοι αρνούνται να συμμορφωθούν και κάνουν την ανάγκη τους στο ύπαιθρο, να τους φωτογραφίζουμε και να τους διαπομπεύσουμε, για να επιβεβαιώσουμε αυτάρεσκα πως είναι "ζώα απολίτιστα", σε αντίθεση με εμάς τους Ευρωπαίους.
Κι αν οι Έλληνες φλερτάρουν με το Νόμπελ, τα κανάλια (που στηρίζουν, παρεμπιπτόντως, αυτήν την καμπάνια) βάζουν γερή υποψηφιότητα για το Πούλιτζερ, καθώς παίζουν πλάνα αρχείου με τρακτέρ στα μπλόκα, ενώ η είδηση αφορά το μπλόκο της αστυνομίας στις προσφυγικές μετακινήσεις. Τέτοια πλάνα βοηθάνε εξάλλου και τους αρνητικούς συνειρμούς για πρόσφυγες κι αγρότες, που είναι κοινωνικές ομάδες υψηλού κινδύνου κι ευθύνονται για μια σειρά στραβά, όπως η ανεργία κι η κρίση. Εξαιρούνται οι τσιφλικάδες της Μανωλάδας (και κάθε άλλης ματοβαμμένης ελληνικής γωνιάς), με το αναπτυξιακό τους όραμα.
Σε ένα άλλο τηλεοπτικό πάνελ, ο εκπρόσωπος των Ελλήνων Μικρασιατών (!) έλεγε πως οι δικοί μας πρόσφυγες το 22' επέστρεψαν στην πατρίδα τους και δεν επιβάρυναν άλλες χώρες. Και να τα λέει αυτά σε έναν Κούρδο πρόσφυγα, που δεν έχει δική του πατρίδα και το τουρκικό κράτος κυνηγάει το λαό του μέχρι τελικής εξόντωσης. Ενώ οι Σαουδάραβες πχ χρηματοδοτούν αδρά, συνεχώς και χωρίς προσχήματα τον ISIS, για να συνεχίσει το θεάρεστο έργο του κατά του Κουρδιστάν.
Υπάρχουν και χειρότερα, μα θα στα πω αργότερα.
Όπως ο απαράμιλλος δημοκρατικός-ανθρωπιστικός ζήλος της Αυστρίας, που αφενός ενδιαφέρεται για την οικονομική της διείσδυση στα Βαλκάνια (ου μην και για την αναβίωση της αυτοκρατορικής Αυστροουγγαρίας), αφετέρου έχει βγάλει ένα Χίτλερ (πάνω στα συντρίμμια του αυστομαρξισμού) κι έχει ένα μεγάλο κυβερνητικό συνασπισμό, αλλά πρώτο κόμμα (στην αντιπολίτευση) την ακροδεξιά, κάπου κοντά στο 30%, αν δεν απατώμαι.
Αυτή είναι η πιο συνεπής εκδοχής της ενωμένης ιμπεριαλιστικής Ευρώπης και των ιδανικών της, με τα σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης να παραπέμπουν ευθέως στη ναζιστική Γερμανία, την πρώτη απόπειρα ευρωπαϊκής ενοποίησης, πρόδρομο της σημερινής ΕΕ και πρότυπό της σε μια σειρά τομείς (όπως στις εργασιακές σχέσεις). Κλειστά σύνορα, στρατόπεδα συγκέντρωσης (που βαφτίζονται hot-spots, για να πέφτουν καλύτερα στο αυτί), άγρια, απάνθρωπη εκμετάλλευση και πόλεμοι. Μια σκοτεινή ήπειρος από την οποία μοιάζει να πέρασε και να μην ακούμπησε ο Διαφωτισμός.
Αυτή είναι η μεγάλη ευρωπαϊκή ιδέα που αναφέρει συνεχώς και πίνει νερό στο όνομά της ο Έλληνας πρωθυπουργός της ΔΦΑ. Κι η Αυστρία δεν είναι η εξαίρεση στον κανόνα, αλλά η πιο υποδειγματική συνεπής εκδοχή του.
-Μα δε βλέπετε πως οι πρόσφυγες θέλουν να έρθουν σε αυτήν την Ευρώπη, που εσείς λοιδορείτε και κατακρίνετε;
Λέει ένα αήττητο επιχείρημα.
-Μα δε βλέπετε πως ΚΑΙ αυτή η Ευρώπη ματοκυλάει τους λαούς και ξεριζώνει τους πρόσφυγες από τις πατρίδες τους;
Κανείς φράχτης, καμία κλειστή συνοριακή γραμμή, κανένα αστυνομικό μπλόκο ή καυτό σημείο, ούτε καν το ανθρώπινο τείχος από τα πτώματα των προσφύγων που ξεβράζει καθημερινά το Αιγαίο (κι ίσως θα έπρεπε να αφήσει πίσω το μύθο του Αιγέα και να αλλάξει όνομα) δεν μπορεί να κρατήσει το προσφυγικό κύμα και της γης τους κολασμένους, που βλέπουν οτιδήποτε άλλο πέρα από την κόλαση του πολέμου, σαν παράδεισο.
Και προσφέρουν βιβλικές εικόνες, με τις μαζικές μετακινήσεις τους, καθώς ψάχνουν απεγνωσμένα και με κάθε κόστος το δρόμο για τη Γη της Επαγγελίας. Προτού καταλάβουν πως όλα όσα τους είχαν υποσχεθεί είναι ψεύτικα κι ότι ο απατηλός ευρωπαϊκό παράδεισος είναι αληθινός μόνο για τις ΜΚΟ, με τις χρυσοφόρες αγαθοεργίες και τον αγαθό, επιχειρηματικό κλάδο, που επενδύει στην ανθρώπινη δυστυχία κι αναπτύσσεται επί πτωμάτων.
Μπροστά σε αυτό το (θείο) δράμα, τα αυτονόητα είναι λιγοστά, σταγόνα στον ωκεανό. Χρειάζεται εγρήγορση, ένταση της αλληλεγγύης και πιο δυναμικές πρωτοβουλίες, όπως η πορεία στη Θεσσαλονίκη (όπου υπάρχει και το προηγούμενο με τις εκδηλώσεις αλληλεγγύης στους Αιγύπτιους αλιεργάτες της Νέας Μηχανιώνας), στην ευρύτερη περιοχή του (υπό δημιουργία) στρατοπέδου συγκέντρωσης στα Διαβατά, με σύνθημα: Έλληνες και ξένοι εργάτες ενωμένοι.
Πολύ ενδιαφέρον είναι κι αυτό το κάλεσμα που απευθύνουν σωματεία κι εργατικοί φορείς για το προσφυγικό και τις εγκληματικές ευθύνες της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, που ξεκινάει να περιφρουρεί από σήμερα το Αιγαίο, ενσαρκώνοντας στην κυριολεξία την παροιμία του θυμόσοφου λαού για το λύκο -ή μάλλον τη λυκοσυμμαχία- που θα φυλάει τα πρόβατα, για να μην πάθουν κανένα κακό...
Κι αν οι Έλληνες φλερτάρουν με το Νόμπελ, τα κανάλια (που στηρίζουν, παρεμπιπτόντως, αυτήν την καμπάνια) βάζουν γερή υποψηφιότητα για το Πούλιτζερ, καθώς παίζουν πλάνα αρχείου με τρακτέρ στα μπλόκα, ενώ η είδηση αφορά το μπλόκο της αστυνομίας στις προσφυγικές μετακινήσεις. Τέτοια πλάνα βοηθάνε εξάλλου και τους αρνητικούς συνειρμούς για πρόσφυγες κι αγρότες, που είναι κοινωνικές ομάδες υψηλού κινδύνου κι ευθύνονται για μια σειρά στραβά, όπως η ανεργία κι η κρίση. Εξαιρούνται οι τσιφλικάδες της Μανωλάδας (και κάθε άλλης ματοβαμμένης ελληνικής γωνιάς), με το αναπτυξιακό τους όραμα.
Σε ένα άλλο τηλεοπτικό πάνελ, ο εκπρόσωπος των Ελλήνων Μικρασιατών (!) έλεγε πως οι δικοί μας πρόσφυγες το 22' επέστρεψαν στην πατρίδα τους και δεν επιβάρυναν άλλες χώρες. Και να τα λέει αυτά σε έναν Κούρδο πρόσφυγα, που δεν έχει δική του πατρίδα και το τουρκικό κράτος κυνηγάει το λαό του μέχρι τελικής εξόντωσης. Ενώ οι Σαουδάραβες πχ χρηματοδοτούν αδρά, συνεχώς και χωρίς προσχήματα τον ISIS, για να συνεχίσει το θεάρεστο έργο του κατά του Κουρδιστάν.
Υπάρχουν και χειρότερα, μα θα στα πω αργότερα.
Όπως ο απαράμιλλος δημοκρατικός-ανθρωπιστικός ζήλος της Αυστρίας, που αφενός ενδιαφέρεται για την οικονομική της διείσδυση στα Βαλκάνια (ου μην και για την αναβίωση της αυτοκρατορικής Αυστροουγγαρίας), αφετέρου έχει βγάλει ένα Χίτλερ (πάνω στα συντρίμμια του αυστομαρξισμού) κι έχει ένα μεγάλο κυβερνητικό συνασπισμό, αλλά πρώτο κόμμα (στην αντιπολίτευση) την ακροδεξιά, κάπου κοντά στο 30%, αν δεν απατώμαι.
Αυτή είναι η πιο συνεπής εκδοχής της ενωμένης ιμπεριαλιστικής Ευρώπης και των ιδανικών της, με τα σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης να παραπέμπουν ευθέως στη ναζιστική Γερμανία, την πρώτη απόπειρα ευρωπαϊκής ενοποίησης, πρόδρομο της σημερινής ΕΕ και πρότυπό της σε μια σειρά τομείς (όπως στις εργασιακές σχέσεις). Κλειστά σύνορα, στρατόπεδα συγκέντρωσης (που βαφτίζονται hot-spots, για να πέφτουν καλύτερα στο αυτί), άγρια, απάνθρωπη εκμετάλλευση και πόλεμοι. Μια σκοτεινή ήπειρος από την οποία μοιάζει να πέρασε και να μην ακούμπησε ο Διαφωτισμός.
Αυτή είναι η μεγάλη ευρωπαϊκή ιδέα που αναφέρει συνεχώς και πίνει νερό στο όνομά της ο Έλληνας πρωθυπουργός της ΔΦΑ. Κι η Αυστρία δεν είναι η εξαίρεση στον κανόνα, αλλά η πιο υποδειγματική συνεπής εκδοχή του.
-Μα δε βλέπετε πως οι πρόσφυγες θέλουν να έρθουν σε αυτήν την Ευρώπη, που εσείς λοιδορείτε και κατακρίνετε;
Λέει ένα αήττητο επιχείρημα.
-Μα δε βλέπετε πως ΚΑΙ αυτή η Ευρώπη ματοκυλάει τους λαούς και ξεριζώνει τους πρόσφυγες από τις πατρίδες τους;
Κανείς φράχτης, καμία κλειστή συνοριακή γραμμή, κανένα αστυνομικό μπλόκο ή καυτό σημείο, ούτε καν το ανθρώπινο τείχος από τα πτώματα των προσφύγων που ξεβράζει καθημερινά το Αιγαίο (κι ίσως θα έπρεπε να αφήσει πίσω το μύθο του Αιγέα και να αλλάξει όνομα) δεν μπορεί να κρατήσει το προσφυγικό κύμα και της γης τους κολασμένους, που βλέπουν οτιδήποτε άλλο πέρα από την κόλαση του πολέμου, σαν παράδεισο.
Και προσφέρουν βιβλικές εικόνες, με τις μαζικές μετακινήσεις τους, καθώς ψάχνουν απεγνωσμένα και με κάθε κόστος το δρόμο για τη Γη της Επαγγελίας. Προτού καταλάβουν πως όλα όσα τους είχαν υποσχεθεί είναι ψεύτικα κι ότι ο απατηλός ευρωπαϊκό παράδεισος είναι αληθινός μόνο για τις ΜΚΟ, με τις χρυσοφόρες αγαθοεργίες και τον αγαθό, επιχειρηματικό κλάδο, που επενδύει στην ανθρώπινη δυστυχία κι αναπτύσσεται επί πτωμάτων.
Μπροστά σε αυτό το (θείο) δράμα, τα αυτονόητα είναι λιγοστά, σταγόνα στον ωκεανό. Χρειάζεται εγρήγορση, ένταση της αλληλεγγύης και πιο δυναμικές πρωτοβουλίες, όπως η πορεία στη Θεσσαλονίκη (όπου υπάρχει και το προηγούμενο με τις εκδηλώσεις αλληλεγγύης στους Αιγύπτιους αλιεργάτες της Νέας Μηχανιώνας), στην ευρύτερη περιοχή του (υπό δημιουργία) στρατοπέδου συγκέντρωσης στα Διαβατά, με σύνθημα: Έλληνες και ξένοι εργάτες ενωμένοι.
Πολύ ενδιαφέρον είναι κι αυτό το κάλεσμα που απευθύνουν σωματεία κι εργατικοί φορείς για το προσφυγικό και τις εγκληματικές ευθύνες της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, που ξεκινάει να περιφρουρεί από σήμερα το Αιγαίο, ενσαρκώνοντας στην κυριολεξία την παροιμία του θυμόσοφου λαού για το λύκο -ή μάλλον τη λυκοσυμμαχία- που θα φυλάει τα πρόβατα, για να μην πάθουν κανένα κακό...
40 σχόλια:
Το link για αυτό το κάλεσμα είναι αυτό εδώ:
http://www.902.gr/eidisi/ergatiki-taxi/89797/syskepsi-kai-poreia-sta-grafeia-tis-ee-gia-prosfygiko
«Σε ένα άλλο τηλεοπτικό πάνελ, ο εκπρόσωπος των Ελλήνων Μικρασιατών (!) έλεγε πως οι δικοί μας πρόσφυγες το 22' επέστρεψαν στην πατρίδα τους και δεν επιβάρυναν άλλες χώρες.»
Το λένε πολλοί αυτό. Εγώ τους υπενθυμίζω ότι το ελληνικό κράτος τότε ήθελε σαν τρελό την προσφυγιά (την οποίαν άλλωστε επισημοποίησε αμέσως μετά και διεύρυνε σε ολόκληρη την τουρκική επικράτεια με την ανταλλαγή πληθυσμών), ακριβώς γιατί έπρεπε να εποικίσει με Έλληνες τη Μακεδονία και Θράκη (τα κομμάτια τους δηλαδή που συμπεριέλαβε, γιατί Μακεδονία και Θράκη ιστορικά και γεωγραφικά είναι πολύ μεγαλύτερες περιοχές και απλώνονται σε ΠΓΔΜ, Βουλγαρία κα Τουρκία), γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσε ποτέ να τις κρατήσει. Όσο κι αν δεν αρέσει σε κάποιους, πάνω από τη Λάρισσα ελληνικά ώς το '22 μιλούσε μια ισχνή μειονότητα. Πολύ απλά, δεν ήταν απελευθερωθείσες ελληνικές χώρες αλλά κατεκτημένα πολυεθνικά τουρκικά εδάφη. (Η Κύπρος είχε πολύ περισσότερους Έλληνες· αν μας φαίνεται λάθος σήμερα η ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα στη δεκαετία '50, η κατάκτηση Μακεδονίας και Θράκης το '12 ήταν απλά αδιανόητες, πληθυσμιακά μιλώντας.) Και πάλι, το ελληνικό αστικό κράτος φέρθηκε στους Έλληνες πρόσφυγες όπως φέρεται σήμερα στους Μεσανατολίτες, απλά στη συνέχεια τους εγκατέστησε. Ενδεικτικά, η Φεντερασιόν (πρόδρομος της ΚΟΘ) μέχρι το '12 (μετά υπήρξαν απαγορεύεις) έβγαζε τις ανακοινώσεις της, με αυτή τη σειρά, στα ισπανοεβραϊκά, στα «βουλγαρικά» («ντόπικα» άκουσα τα λένε οι ντόπιοι, δηλαδή ντόπια), στα τουρκικά και τελευταία στα ελληνικά. Άρα, το επιχείρημα, ότι οι Μικρασιάτες ήταν Έλληνες που πήγαιναν στην Ελλάδα (παλινοστούντες), δεν ισχύει και πρέπει να το χτυπάμε.
Neophyte_commie
"Άρα, το επιχείρημα, ότι οι Μικρασιάτες ήταν Έλληνες που πήγαιναν στην Ελλάδα (παλινοστούντες), δεν ισχύει και πρέπει να το χτυπάμε."
ρε φιλαράκο αν ανοίξεις το λεξικό κάπου λέει έλληνας
για σένα τι χαρακτηριστικά έχουν αυτά τα οντα τρία πόδια τέσσερα κεφαλια που τα κάνει να διαφέρουν από κάποια αλλα οντα ??
την κουλτούρα που έχουν κάποιοι λαοί που την βάζεις??
από τον αλαβάνο άκουσα και πέντε προτάσεις
http://www.ertopen.com/news/ellada/item/38516-a-alabanos-%C2%ABpente-protaseis-gia-to-prosfygiko%C2%BB
ο 902 μήπως τα παραλέει που είναι οι προτάσεις??
θα με κάνει να αισθάνομαι ότι για τον πόλεμο αυτό που γίνετε στην συρια ο κύριος υπεύθυνος είμαι εγώ γιατί ανήκω στους πολίτες τις ευρωπαϊκής ένωσης
giannis
Σωστοί προβληματισμοί από το Νεόφυτο αλλά και συγχύσεις, οπότε νομίζω ότι απαιτείται μια μικρή κριτική:
1) Η Φεντερασιον επουδενί ήταν πρόδρομος της ΚΟΘ, αλλά ήταν η εβραϊκή συνδικαλιστική οργάνωση της Θεσσαλονίκης πριν τον Α΄Παγκόσμιο (εξού και η χρήση της σεφαραδίτικης εβραϊκής διακλέκτου στα κείμενα της) με σοσιαλιστικό βέβαια χαρακτήρα, η οποία συμμετείχε στο ιδρυτικό συνέδριο του ΣΕΚΕ, όμως πολύ γρήγορα όταν το ΣΕΚΕ προσχώρησε στην Κομιντέρν, η πλειονότητα των μελών της Φεντερασιόν και προπαντός τα σημαντικότερα ηγετικά της στελέχη διαφώνησαν και αποχώρησαν ή αποστασιοποιήθηκαν από το Κόμμα
2)Οι Μικρασιάτες πρόσφυγες φυσικά και ήταν Έλληνες, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος τους, όχι λόγω κάποιου υπερβατικού ελληνικού γονιδιώματος αλλά επειδή για συγκεκριμένους ιστορικούς λόγους (ποιοι ήταν αυτοί θα αποτελούσε θέμα άλλης συζήτησης για το πως συντελείται η διαμόφωση εθνοτήτων και εθνών) στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αι. είχαν πια αποκτήσει ελληνικό εθνικό χαρακτήρα, ιδιαίτερα οι πιο αστικοποιημένοι πληθυσμοί τους, στη βάση της γλώσσας, της θρησκευτικής ταυτότητας και των διάφορων οικονομικών και πολιτιστικών ανταλλαγών με το ελληνικό κράτος ή με μέρη της οθωμανικής αυτοκρατορίας που οι παλιοί ρωμιοί ραγιάδες είχαν από νωρίς αποκτήσει μια ελληνική εθνική ταυτότητα. Μην παραβλέπεις το γεγονός ότι μια μερίδα και των Μικρασιατών προσφύγων που ήρθαν ξεριζωμένοι στην Ελλάδα το 1922 ήταν σχετικά πρόσφατα εγκατεστημένοι στη Μικρασία μετανάστες ή απόγονοι μεταναστατών από το Αιγαίο και από περιοχές των Βαλκανίων μετά το 1856. Το ότι η εμπλοκή της Ελλάδας στη Μικρασία στα 1919-22 ήταν μια τυχοδιωκτική επιχείρηση ενταγμένη στους ληστρικούς σχεδιασμούς των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων σε καμία περίπτωση δεν αναιρεί το πως διαμορφώθηκαν οι εθνικές ταυτότητες Ελλήνων και Τούρκων στην περίοδο αυτή. Τώρα, αυτά που έλεγε ο απόγονος προσφύγων για τους σημερινούς πρόσφυγες είναι επιφανειακές, πιασάρικες ατάκες για τα συντηρητικά αντανακλαστικά πολλών , όμως η ανάγκη μας να αντιπαρατεθούμε σε αυτά τα σοφίσματα δεν πρέπει να μας οδηγεί ούτε στον ετεροκαθορισμό ούτε στον ετεροπροσδιορισμό της μεθόδου μας ή σε μια ρητορική ιστορικού αναθεωρητισμού και σχετικισμού (ελπίζω να μην παρεξηγηθείς από αυτά θεωρώντας ότι το παίζω ξερόλας, απλώς επιμένω ότι απαιτείται η καλύτερη δυνατή ιστορική ακρίβεια για να αποφευχθούν ταυτίσεις σημερινών φαινομένων με επιφανειακά όμοια φαινόμενα του περελθόντος)
Κνιτάκος 1998
Το παζλ της Θεσσαλονίκης...
Μερικά πράγματα για τους σεφραδίτες.
Όντως η κοινότητα των σεφραδιτών της Θεσσαλονίκης ήταν πληθυσμιακά και οικονομικά πολύ ισχυρή για αιώνες. Οι σεφραδίτες διώχτηκαν από τους Ισπανούς στο τέλος της "επανακατάκτησης" (1490) και καλωσορίστηκαν από τον σουλτάνο στη Θεσσαλονίκη, γιατί θα του έφερναν χρήμα, ενώ τους έδωσε και κάποια προνόμια. Τελικά ο Σουλτάνος ευχαρίστησε τον βασιλιά της Ισπανίας για το δώρο που του έκανε. Αυτό και σαν μάθημα στους σύγχρονους Εβραίους-Ισραηλίτες που πιστεύουν σε μεγάλο ποσοστό ότι η αντιπαλότητα εβραίων και μουσουλμάνων είναι αιώνια και πως οι μουσουλμάνοι έχουν δόγμα να τους μισούν.
βλπ. και reconquista (επανακατάκτηση) και limpieza de sangre (καθαρό αίμα, που πρέπει να είναι και η πρώτη ιστορική αναφορά)
https://en.wikipedia.org/wiki/Limpieza_de_sangre
Για αιώνες λοιπόν, είχαν ισχυρή επιρροή στην πόλη. Πριν τον Α' Π.Π., το 1912, επί πρωθυπουργίας Βενιζέλου, οι σεφραδίτες κυνηγήθηκαν από τον ελληνικό στρατό, όταν αυτός μπήκε και πήρε... την Θεσσαλονίκη, ενώ τα προνόμια που είχανε για αιώνες καταργήθηκαν. Οι σεφραδίτες βέβαια, λίγο πριν τον Β' Π.Π., το 1931 αν δεν κάνω λάθος, είχανε ένα "ατύχημα", αφού φασίστες τριεψιλίτες οργανώσανε πογκρόμ και κάψανε τη γειτονιά τους. Από ισχυρό αστικό και μικροαστικό στοιχείο είχαν καταντήσει διωκόμενη μειονότητα. Μέσα στον Β' Π.Π. πόλεμο, αρκετοί εβραίοι της Θεσσαλονίκης στάλθηκαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης ή εξοντώθηκαν με άλλους τρόπους.
Βέβαια, σήμερα υπάρχουν εβραίοι επιχειρηματίες με ισχυρή επιρροή στην αγορά του κέντρου της Θεσσαλονίκης, αλλά και μικρομεσαίοι, και βέβαια τμήματα του εβραϊκού πληθυσμού ανήκουν στην εργατική τάξη, χωρίς όμως να αποκόπτωνται από την ισραηλίτικη νοοτροπία. Διοργανώνουν κατασκηνώσεις, ταξίδια σε μνημεία του ολοκαυτώματος, εισπράττουν δώρα και υποτροφίες από το Ισραήλ, ενώ πολλές φορές στη σκέψη τους υφέρπει αντιμουσουλμανικό μένος.
Τέλος, παραθέτω λόγια του Βενιζέλου, 1934. Προσέξτε χρονολογία!
"Οι έλληνες δεν θέλουν να επηρεάζουν οι εβραίοι την ελληνική πολιτική σκηνή... Οι εβραίοι της Θεσσαλονίκης ακολουθούν εθνική εβραϊκή πολιτική. Δεν είναι έλληνες και δεν νιώθουν έλληνες. Επομένως δεν πρέπει να ανακατεύονται στις ελληνικές υποθέσεις... Οι εβραίοι της Θεσσαλονίκης δεν είναι έλληνες πατριώτες αλλά εβραίοι πατριώτες. Αισθάνονται πιο κοντά στους τούρκους απ’ ότι σε μας... Δεν θα επιτρέψω στους εβραίους να επηρεάζουν την ελληνική πολιτική".
Ελευθέριος Βενιζέλος, 1934
σαπορ τουτουρκι
Δύο παρατηρήσεις
1."Τουρκόσπορους" και "Αούτους", έτσι ονόμαζαν οι "παλιοελλαδίτες" τους πρόσφυγες.
2.Διαφορετικές περιπτώσεις, διαφορετικές συνθήκες και περίοδοι, οπότε κάθε παραλληλισμός γίνεται εκ του πονηρού.
3.Για την κλασσική περίπτωση πασόκου που λέγεται giannis:
Ναι ρε εσύ φταις "πολίτη της ΕΕ"! Έβαλες και σύνδεσμο ertopen να συγκινηθούμε ρε απίθανε.
Αργά ή γρήγορα θα τον έβγαζες το φερετζέ του "ακομμάτιστου", τον αλαβάνο σου μέσα.
Είσαι φανατικός αντικομμουνιστής έτσι;
Αποτέτοιος
Είναι δυνατόν να ασχοληθείς με τον giannis αποτέτοιε; Πιστεύεις ότι έχει τη δύναμη να επηρεάσει οποιονδήποτε από το πληκτρολόγιο ή από κοντά;
μπα και πάλι έπεσες έξω το πασοκ το αηδιάζω όσο τίποτα άλλο για πόλους και διαφορους λόγους....
όσο για αυτά που είπε ο αλαβάνος είναι ρεαλιστικά θα έλεγα βλέπεις εγώ είμαι και εδώ και κάπου αλλου μπαίνω χωρίς να διστάζω να αναγνωρίζω και να προβάλω κάτι θετικό που βλέπω κάπου αλλου....
μια από τις προτάσεις που είχα κάνει παλιότερα για το μεταναστευτικό την βρήκα εκεί μέσα ( οι προσφυγες να μεταφέρονται κατευθείαν από τουρκια στις χώρες προορισμού )τι καλύτερο ???
διαφωνείς για αυτά που λέει για το ΝΑΤΟ???
εσέι προβάλεις το θετικό αν δεν το λέει ο 902??
απλά ερώτηση κάνω μην το πάρεις στραβά και πάλι....
αντικουμμουνιστής δεν είμαι και σε αυτό έπεσες έξω
απλά πιστεύω ότι πρέπει ο κομμουνισμός να ανανεωθεί να μπούν καινούριες σύχρονες ιδέες και να λάβει υπόψιν ότι οι κοινωνίες εξελίσσονται και να μην μένει πίσω σε θεωρίες άλλης εποχής...
γιτί φταίω εγώ και εσέι που είμαστε πολίτες τις ΕΕ μου το αναλύεις λίγο καλύτερα σε παρακαλώ???
giannis
Από "Κώστα" σε "giannis";
Ωραία αυτά τα "υπεράνω" γενικώς.
@σαπόρ
Αυτός τη δουλειά του κάνει-πρωτόγονο αντικομμουνισμό γιατί παραπάνω δεν νογάει, κι εγώ σκοτώνω μύγες να περνάω την ώρα μου.Από την άλλη,αν νομίζεις πως ο Ντύρινγκ ήταν κάτι περισσότερο από αυτό το giannis, ξαναρίξε μια ματιά ρε σαπόρ.
Πάντως, η πλακίτσα κομμένη με τα λοιμώδη νοσήματα τύπου "πασόκ", νισάφι,πεθαίνουμε.
Αποτέτοιος
Δεν ξέρω αν γίνομαι σχολαστικός, αλλά το limpieza όπως το καταλαβαίνω τουλάχιστον σημαίνει καθαρισμός (αίματος εν προκειμένω).
Σεχτάρ, κάτι έκανα λάθος και δεν μπήκε. Το πρόσθεσα εκ των υστέρων. Καλά έκανες κι έβαλες το σύνδεσμο.
Εντάξει, η φεντερασιόν είναι ποιητική αδεία πρόδρομος της κοθ, όχι ακριβολογώντας
θα "ανανεωθει" -κοιμησου ησυχος - τωρα που μπαινει και νεο αιμα ,οπως η Ραχηλ και ο Αλαβανος ....για να μην παρουμε και τον τιτανομεγιστο Καζακη .
Κανα δυο πυρσοδρομιες και 3-4 αρλουμπολογιες σαν τα πεντε σημεια του ερτοπεν και θα δεις συγχρονες ιδεες που θα τριβεις τα ματακια σου ...
ουτε στο Συνεδριο του Fasci d'azione rivoluzionaria internazionalista (Πυρήνες επαναστατικής διεθνιστικής δράσης) δεν ματακουστηκαν τετοιες ιδεες
Σωστό κι αυτό που λες αποτέτοιε, αλλά αφενός ο Ντίρινγκ είχε μια κάποια επιρροή στον καιρό του, αφετέρου ο Ένγκελς πήρε την ευκαιρία και προχώρησε πέρα από την πολεμική, στην ανάπτυξη θετικών θέσεων. Δεν στο γράφω ως μομφή, αλλά καλό είναι να το έχουμε όλοι κατά νου, όταν πάμε να γράψουμε κάτι, ακόμα κι αν λειτουργεί ως μυγοσκοτώστρα.
Σε κάθε περίπτωση, όπως λέει κι ο Οβελίξ στις δάφνες του Καίσαρα.
Σωποδήποτε. Ο αποτέτοιος έχει δίκιο...
@giannis
Επίσης, επειδή συνεχώς συλλαμβάνεσαι με κατεβασμένα τα βρακιά να ψεύδεσαι ΑΣΥΣΤΟΛΑ και χρυσαυγιτικώς ανορθόγραφα, κόβω το κεφάλι σου πως όχι μόνο πασοκ είσαι αλλά ψήφισες και τον γιωργάκη για πρόεδρο.
Αποτέτοιος
Οι ντύρινγκ της εποχής του φατσοβιβλίου είναι κάτι τέτοιοι τύποι, και δυστυχώς ανάλογη των μέσων η επιρροή τους. Αποδεικνύεται καθημερινώς.Επιβάλλεται άμεσο ψέκασμα.
(Το "σκότωμα μύγας αναφέρεται" στην ρυπαρότητα: Όταν πίσω από την προσωπίδα του καλοπροαίρετου υπάρχει η νεκροκεφαλή του πράσινου Χάρου η γιορτή μολύνεται από την αποφορά κι ο θάνατος ετοιμάζει το πανυγήρι του.
Συγνώμη αν κούρασα.)
Αποτέτοιος
Κνιτάκο, ο Νeophyte δεν αμφισβητεί καθόλου την ελληνικότητα των Μικρασιατών προσφύγων,αλλά το πόσο ισχυρά ελληνικές από άποψη πληθυσμού ήταν οι βόρειες περιοχές της Ελλάδας πριν από την μετεγκατάστασή τους.
Ινδιάνα
Οι προτασεις του giannis ειναι παιδαριωδεις, γιατι αυτα που προτεινει ειναι αυτα που γινονται ηδη. Τι απαντας σε καποιον που ταχαμου αθωος προτεινει το ΔΝΤ να χρηματοδοτησει παγκοσμιες αγαθοεργιες, οπως ενα καλυτερο συστημα υγειας;
Το ΔΝΤ ηδη "κοβει χρημα" και το δανειζει στα κρατη. Οι τραπεζες ανακεφαλαιοποιουνται και ο κασιδης (εμεις) πληρωνουμε τα σπασμενα, που πρεπει με την "ανταγωνιστικοτητα" μας και την "καινοτομια" μας να τα επιστρεψουμε με τοκο. Κι ας παει χαραμι η υγεια μας τελικα. Τι πιο ομορφο;
Ο giannis ταχαμου δεν τα καταλαβαινει αυτα;
Ειναι τοσο μονος...
Το περίεργο είναι ότι με όλα αυτά που λέει η ανάρτηση, με τον κίνδυνο του πολέμου παρόντα και με το ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, δεν έχει αναπτυχθεί ένα αντιπολεμικό - αντιιμπεριαλιστικό κίνημα. Νομίζω πως πρέπει να προβληματιστούμε πολύ πάνω σε αυτό.
σαπόρ τουτούρκι
αυτό που λέω είναι πολύ συγκεκριμένο τα πανεπιστήμια να ορίσουν συντελεστές με βάσει τον οποιον να διανέμονται κεφαλαια στις χώρες του πλανήτη για να γίνονται κάποια θετικά βήματα
εσύ τι φοβάσαι από αυτό μην χάσουν αξια τα χρήματα σου από πληθωριστικές τάσεις που μπορεί να αναπτυχθούν?????
ποιος είσαι ρε φιλε???? μεγαλοκεφαλαιούχος εκβιαστής?????
giannis
Η αριστερή σοσιαλδημοκρατία στα καλύτερα της!
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=488393
«Το σκληρό ευρώ είναι ένας από τους κύριους λόγους του μεγάλου ρεύματος προς τη χώρα μας»
« Το ευρώ είναι το «κλειδί» στο μεγάλο παράδοξο: χιλιάδες μετανάστες που αναζητούν απεγνωσμένα εργασία κατευθύνονται σε μια χώρα μικρή, με τη μεγαλύτερη ύφεση στον ευρωπαϊκό χώρο, με μηδενική σχεδόν οικονομική δραστηριότητα, με πλήρη σχεδόν παύση της οικοδομής και της βιομηχανίας, με ασύλληπτη ανεργία, με αποδυναμωμένη αγοραστική δύναμη. Δεν επιλέγεται καμία άλλη βαλκανική χώρα, μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που δεν έχει την ύφεση και την ανεργία της Ελλάδας, δεν έχει όμως και το ευρώ, με υπερπολλαπλάσια αξία στις χώρες προέλευσης των μεταναστών».
Λύθηκε ΚΑΙ το μεταναστευτικό από τον κύρ-Αλέκο με τον κόκκινο γιλέκο.
Σοβαρότητα πάνω από όλα
Ο 4:14
@giannis
Και μ αυτους τους συντελεστες απο τα αντικειμενικοτατα πανεπιστημια το ΔΝΤ θα κοψει χρηματα για τις χωρες ή θα δανεισει χρηματα που τους τοκους θα ξεπληρωσουν οι λαοι;
Μεχρι τωρα για κοψιμο ελεγες. Ξανασκεψου το.
Εγώ με τη σειρά μου να προτείνω οι τράπεζες να λαμβάνουν το 50% από τις καταθέσεις μεγαλοκαταθετών(τα όρια ας προσδιοριστούν από πανεπιστημιακούς και τραπεζίτες) και να τα μοιράζει αναλογικά και με τη χρήση βαθμίδων σε μικρούς καταθέτες.
Όποιος αντιδρά είναι γιατί είναι βιομήχανος και φοβάται τον πληθωρισμό.
Ο επόμενος.Μόνο να γυρίζει γρήγορα παιδιά το (πράσινο) μαγικό χορτάρι...
ΓΩ
Εντάξει giannis, έγινε.
Κνιτάκο: Κάθε άλλο, πολύ καλά κάνεις και τοποθετείσαι. Αλλά μην μένουμε σε αναλύσεις του '98 :-) Η Φεντεραστιόν συμμετείχε, όπως πολύ σωστά είπες, στο ιδρυτικό συνέδριο του ΣΕΚΕ, μετατρεπόμενη σε Τμήμα Θεσσαλονίκης. Με τη μετονομασία του ΣΕΚΕ σε ΚΚΕ, μετατράπηκε σε ΚΟΘ. Ότι είχε σοσιαλδημοκρατικές θέσεις είχε, αλλά αυτό δεν αναιρεί τον ιστορικό της χαρακτήρα ως πρόγονο της ΚΟΘ. Άλλο μετά τι έκαναν τα στελέχη της.
Καμιά αντιρρηση για τους Εβραίους, Σαπόρ. Τα έχει αναπτύξει και ο Στάλιν στο Μαρξισμός και εθνικό ζήτημα για την Μπουντ κλπ.
Εν πάση περιπτώσει, το ζήτημα το ανέφερα προκειμένου να δείξω πως οι εργάτες της εποχής μόνον κατά μειοψηφία μιλούσαν ελληνικά πριν το 1912. (Αυτό που κατάλαβε η Ινδιάνα είπα.) Ρωμιοί, Εβραίοι, Τούρκοι και Σλάβοι ήτανε, αλλά Έλληνες δεν ήτανε και έπρεπε να γίνουν. Εξ ού και η μετεγκατάσταση των Μικρασιατών Ελλήνων στη Μακεδονία και Θράκη, που από τη δική μας σκοπιά ήταν προσφυγιά (ρακένδυτοι ήρθαν οι δικοί μου, ίδια με τους Μεσανατολίτες τώρα). Δεν λέω ότι δεν ήταν Έλληνες οι Μικρασιάτες, ότι δεν ήταν Ελλάδα από πληθυσμιακής απόψεως η Μακεδονία και η Θράκη λέω. (Και το λέω σε απάντηση στο χρυσαγίτικης/πασοκτσίδικης έμπνευσης επιχείρημα «οι Μικρασιάτες ήταν Έλληνες που ήρθαν στην Ελλάδα, άρα άλλη περίπτωση».) Εξ ού και η θέση της Γʹ Διεθνούς, άσχετα που ήρθε αργοπορημένη, άρα ανεπίκαιρη, και δημιούργησε προβλήματα.
Κι ένα πολύ καλό άρθρο: http://www.902.gr/eidisi/politiki/89827/epivradynei-ti-metafora-apo-ta-nisia-i-kyvernisi-shedio-ektaktis-anagkis
σαπόρ τουτούρκι
δεν είπα να δανείσει χρήματα η παγκόσμια τράπεζα...
παίρνουν χρήματα τα κράτη και είναι αγύριστα να αξιοποιηθούν προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση...
αν έχεις γνώσεις οικονομικόν θα καταλάβεις τι λέω αν δεν έχεις ρότα κανένα οικονομολόγο να σου το εξηγήσει..
δεν έγραψα ένα μονο σχόλιο η σκέψη μου είναι διάσπαρτη σε αρκετά σχόλια
συμπύκνωση αυτόν και ολοκληρωτική παρουσίαση μπορεί να γίνει μονο από τον Βασίλη
εγώ κουράστηκα με σας σιγά να μην ξανά ασχοληθώ
epanalamvano
αυτό που λέω είναι πολύ συγκεκριμένο τα πανεπιστήμια να ορίσουν συντελεστές με βάσει τον οποιον να διανέμονται κεφαλαια στις χώρες του πλανήτη για να γίνονται κάποια θετικά βήματα
εσύ τι φοβάσαι από αυτό μην χάσουν αξια τα χρήματα σου από πληθωριστικές τάσεις που μπορεί να αναπτυχθούν?????
ποιος είσαι ρε φιλε???? μεγαλοκεφαλαιούχος εκβιαστής?????
giannis
Καλές οι ιστορικές αναλύσεις , αναρωτιέμαι ποιο σύγχρονο πολιτικό καθήκον δικαιολογούν ; (κατά μια ακραία εργαλειακή θεώρηση του παρελθόντος που καλώς ή κακώς δεσπόζει στο μυαλό πολλών συντρόφων και συναγωνιστών). Ας τσιγκλίσω καλοπροαίρετα λίγο ακόμη: λες Ινδιάνα ότι η ελληνικότητα των βόρειων περιοχών του ελληνικού κράτους αμφισβητείται από το Νεόφυτο στο βαθμό που πριν το 1922 δεν είχαν εγκατασταθεί εκεί οι πρόσφυγες της Μικρασίας, αν καταλαβαίνω ορθά.
Σωστή η παρατήρηση, καθώς πριν το 1922 κατοικούσαν στη Μακεδονία προπάντων και μη ελληνικοί πληθυσμοί των οποίων η αναλογία επί του συνολικού πληθυσμού της περιοχής ανταγωνιζόταν την κυριαρχία του ελληνικού πληθυσμού. Αυτό είναι ορθό και αποδεκτό ακόμη και από την αστική και σχολική ιστοριογραφία, όμως αλλού πιστεύω ότι είναι το πρόβλημα: Ο Νεόφυτος αναφέρεται βασιζόμενος σε αυτό το αριθμητικό τεκμήριο στην προσάρτηση της Μακεδονίας στα 1912-13 ως "περιοχές όχι απελευθερωθείσες, αλλά κατακτημένα πολυεθνικά τουρκικά εδάφη". Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε... Δεν ήταν τουρκικά εδάφη αλλά εδάφη της οθωμανικής αυτοκρατορίας, επειδή όπως ήταν μειοψηφία ο ελληνικός εθνικά πλυθυσμός τους πριν το 1922, το ίδιο κριτήριο ισχύει και για τους Τούρκους. Ακόμη, δεν ήταν οι εδαφικές προσαρτήσεις του 1912-13 απλές κατακτήσεις (που για κάποιους "υπεραριστερούς", όπως π΄χ αναρχικοί θεωρούνται και ως ιμπεριαλιστικός επεκτατισμός), αλλά ολοκλήρωση των εθνικοαπελευθερωτικών αγώνων για τους καταπιεζόμενους από την οπισθοδρομικη σουλτανική αυτοκρατορία βαλκανικούς λαούς, και έτσι σαν έναν προοδευτικό αστικοδημοκρατικό για την εποχή του μετασχηματισμό στα καθυστερημένα Βαλκάνια είδε και ο Λένιν τους βαλκανικούς πολέμους παρά τα παιχνίδια Μεγάλων Δυνάμεων και αστικών, εθνικών ανταγωνισμών που υπήρχαν παράλληλα. Τελος, μετά το 1922 η αλλαγή των πληθυσμιακών συσχετισμών υπέρ του ελληνικού στοιχείου στο γεωγραφικό τμήμα της Μακεδονίας του Αιγαίου ωσ γνωστόν προκάλεσε αμφιλεγόμενες τριβές και στο εσωτερικό του Κομμουνιστικού κινηματος επί μακρόν λόγω του μη συνυπολογισμού των νέων πληθυσμιακών δεδομένων (θυμίζω ότι ο κυριος λόγος που ο Κορδάτος βρέθηκε εκτός ΚΚΕ ήταν η αντίθεση του στο θέμα του Μακεδονικού με το Βαλκανικό Τμήμα της Διεθνούς). Κλίνω με μια "προβοκατόρικη" απορία: βάσει αυτού του σκεπτικού του Νεόφυτου, τα εδάφη της Θράκης όπου πλειοψηφεί το τουρκικό στοιχείο πρέπει να αποτελούν τμήμα της Ελλάδας ή πρέπει να νομιμοποιήσουμε πιθανή αλλαγή συνόρων στην περιοχή ; Αξίζει να διαβαστεί με προσοχή η τοποθέτηση του Βαγενά για το Κυπριακό και η κριτική στη διζωνική-δικοινοτική λυση για το νησί όπου είναι σαφές ότι υπάρχουν δύο διακριτές εθνότητες.
Κνιτάκος 1998
Οι ντύρινγκ της εποχής του φατσοβιβλίου είναι κάτι τέτοιοι τύποι, και δυστυχώς ανάλογη των μέσων η επιρροή τους. Αποδεικνύεται καθημερινώς.Επιβάλλεται άμεσο ψέκασμα.
(Το "σκότωμα μύγας αναφέρεται" στην ρυπαρότητα: Όταν πίσω από την προσωπίδα του καλοπροαίρετου υπάρχει η νεκροκεφαλή του πράσινου Χάρου η γιορτή μολύνεται από την αποφορά κι ο θάνατος ετοιμάζει το πανυγήρι του.
Συγνώμη αν κούρασα.)
Αποτέτοιος
oriste ???????????????????????????????????????????????????
an den ise esi fasistario tote ti ise????
enas mithos oti i aristera den exei fasistoidi ston xoro tis .....
aples episimanseis kano den se vaftisa ego esi aftoprosdiorizese....
giannis
giannis, χειρότερος από Κώστα, τώρα και σε greeklish.
Αγαπητό ημερολόγιο,
Να θυμηθώ να xeaftoso to apayto the aprosdioristias ston xoro ton mpizelion. (ama grafo greekglish fainontai ta ortografika mou?)
Ο μικροαστός είναι ένας πράμμας που κάτω από την μυλόπετρα της κρίσης βγάζει ένα μαύρο δύσοσμο ζουμί: Δεν είναι το χούι, είναι "θεωρίες" που προσπαθούν απεγνωσμένα να αποκαταστήσουν ένα είδος φανταστικής ευταξίας που υπήρχε πριν την εκδήλωση της κρίσης.
"Νέες ιδέες","νέοι θεσμοί", "αναζωογόνηση της δημοκρατίας", "τεχνοκράτες-διανούμενοι" είναι μερικά από τα εργαλεία που χρησιμοποιεί καθώς σέρνεται πίσω από την κυρίαρχη τάξη στον αγώνα της να μεταφέρει τις συνέπειες της κρίσης στην εργατιά, καθώς ο ίδιος προλεταριοποιείται βίαια(βίαιη προλεταριοποίηση σημαίνει εκτός των άλλων να μείνεις με το κωλόπτυχίο στο χέρι εκει που ονειρευόσουν μεγαλεία). Καμία λύση με κατεύθυνση την πάλη για κατάργηση του συστήματος της εκμετάλλευσης, δεν πρόκειται να τον συγκινήσει. Θέλει την "παραμύθα" του, ένα καπιταλισμό με ανθρωπιστικές αξίες(*Αχαχούχααα), έναν καπιταλισμό-in vitro, θεωρητικό μοντέλο, με όλα τα θετικά για τους μικροαστούς αλλά χωρίς τα αρνητικά του.
Από αυτό προκύπτει και η εχθρική του στάση προς το εργατικό κίνημα που παλεύει για την πλήρη κατάργηση του συστήματος.Η αριστερά από την άλλη,εκφράζει τον πόθο για τη διαιώνιση του συστήματος αφού η υποσχεσιολογία της αφορά την δήθεν προστασία τους από τις συνέπειες της κρίσης διατηρώντας το υπάρχον οικονομικό σύστημα.Όταν αποδειχτεί πως αυτό είναι αδύνατο, το ίδιο εύκολα περνάνε στον απροκάλυπτο φασισμό.
Η μεταφυσική τους είναι ένα μέρος τρόμος, ένα μέρος βλακεία- κοντόφθαλμος συμφεροντολογισμός-κι ένα μέρος αμάθεια.
Τίποτα δεν είναι αθώο τελικά. Η επίμονη προσπάθεια τους να αποδείξουν πως ο "μαρξισμός είναι μια βλακεία" ή πως "χρειάζεται ανανέωση" αποτελεί μέρος του οπλοστασίου τους για να εμποδίσουν την χειραφέτηση της εργατιάς-αγροτιάς προκειμένου να κρατήσουν ζωντανούς τους μικροαστικούς ευσεβείς πόθους και τις φρούδες ελπίδες τους και μόνο έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται ,σαν βλαβερά παράσιτα.
Τέλος, αφού χρησιμοποιούν την "επιστημονικότητα"-τρομάρα τους- και το "υπερκομματικό" εκεί πρέπει να τους αποκαθηλώνεις.Το περιεχόμενο είναι δεδομένα σάπιο τζουτζούκο μου.
Αποτέτοιος
*Αχαχούχααα: Σουηδός μάγειρας-οικονομολόγος πρωτοξάδερφος του Αμαρτία Σεν από τη μεριά της μάνας του. Διατύπωσε το μαθηματικό τύπο 3L+3X=3LX που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό των επιτοκίων στα δάνεια από ΔΝΤ και άλλα ευαγή ιδρύματα.
Οθωμανικού και όχι τουρκικού, Κνιτάκο, δεκτό. Πρόσεξε όμως: Ότι η κατάκτηση της Μακεδονίας από τους Έλληνες (και των λοιπών Βαλκανίων από τους άλλους βαλκανικούς λαούς) συνέβαλε στην ολοκλήρωση των αστικών μετασχηματισμών στα πρώην οθωμανικά εδάφη είναι σωστό, και από αυτή την άποψη ήταν προοδευτική, αλλά ολοκλήρωση των αστικών μετασχηματισμών θα μπορούσε να γίνει και εντός του κράτους τους. Κάτι είχε αρχίσει ήδη από το 1909, αν δεν μπερδεύω την ημερομηνία, με τους νεότουρκους, και ολοκληρώθηκε γύρω στο 1922 στον μικρασιατικό χώρο. Άρα το πράγμα θα γινόταν κι από μόνο του, χωρίς την κατάκτηση των οθωμανικών εδαφών (άλλο που επιταχύνθηκε). Με τη λογική σου, θα 'πρεπε να πάρουμε όλη τη Μικρασία για να την…. μετασχηματίσουμε. Δεν είναι έτσι. Η κατάκτηση της Μακεδονίας και της Θράκης (και της Κρήτης) από την Ελλάδα στους Βαλκανικούς Πολέμους είχε ως στόχο την αύξηση του εδάφους της χώρας, άρα την αύξηση των αγορών, άρα της κερδοφορίας της άρχουσας τάξης (αστικής, αλλά με σοβαρά φεουδαρχικά κατάλοιπα) και μόνον ως παραπροϊόν (όπως συμβαίνει πάντα) την ολοκλήρωση των αστικών μετασχηματισμών σε αυτές τις περιοχές. Δεν μπορούμε να μιλάμε για ιμπεριαλισμό σε προμονοπωλιακό στάδιο, κατακτητικούς πολέμους όμως έχουμε και για χιλιάδες χρόνια πριν τον ιμπεριαλισμό (και δεν αποτελούν καν αυτοί την ουσία του), άρα για κατακτητικό πόλεμο μπορούμε να μιλάμε.
Για τη Θράκη δεν είπα τέτοιο πράγμα και δεν ισχύει καν. Μεταξύ των μουσουλμάνων της Θράκης, κάποιοι είναι Τούρκοι αλλά έχω την εντύπωση ότι οι περισσότεροι είναι τουρκόφωνοι Έλληνες μουσουλμάνοι (Πομάκοι κλπ). Το δε πρόγραμμα του κόμματος το έχει λυμένο: ελεύθερη εκμάθηση και χρήση της γλώσσας, πλήρης θρησκευτική ελευθερία, αλλά όχι αναγνώριση εθνικών μειονοτήτων. Συμφωνώ με αυτή τη θέση, όχι για άλλον λόγο, αλλά γιατί οι μειονότητες χρησιμοποιούνται ως αφορμές ιμπεριαλιστικών πολέμων (όχι ότι χρειάζονται αφορμές πια, αλλά τέλος πάντων).
Και για να μην αφήσω καμιά απορία: Θεωρώ ότι η θέση για ανεξάρτητη Μακεδονία και Θράκη θα ήταν σωστή, αν είχε ειπωθεί πριν το '12, αλλά από το '12 και μετά ξεπεράσθηκε από τα γεγονότα. Πολύ περισσότερο που λειτούργησε προβοκατόρικα.
Αν δεν υπαρξει περαιτερω αναλυση απο τον κυρ Αλεκο για "το κοπη το χρημα" απο το ΔΝΤ ...απειλω ευθεως την μπολγκοσφαιρα οτι θα βαλω στο ιστολογιο διαφημισεις του DiEM25 του Βαρουφακη !
epanalamvano
ΕΦΘΑΙΟΣ ....του DiEM25 !!! (http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/varoyfakhs-sto-tedglobal-to-fantasma-ths-essd-kai-to-megalutero-toy-lathos-san-ypoyrgos.3892564.html)
ade bravo sobietolagnoi edo mesa ...
"μεγαλοκεφαλαιούχος εκβιαστής" ....πρωην πραξικοπηματιας Στραταρχης
@zoot horn
Άμα βγάλεις την πέτσα, το κώστας από κάτω έχει giannis. Μπλιαχ!
Αποτέτοιος
Τα εχει ξαναπει αυτα τα μουσολινικα. "Δεν υπαρχει διαφορα κεφαλαιου εργασιας. Η εργασια δεν μπορει να εχει απαιτησεις αν δεν ανακαμψει το κεφαλαιο". Μια φορα το χρονο αποκαλυπτει το νεοφασιστικο του προσωπειο ο Γιανης.
Ειναι επιστημονας της μπαρουφας ο ανθρωπος. "Οι φτωχοι ειχανε λογο στην Α/Α (αρχαια αθηνα)". Βεβαια.
Ναι... Και θα εχουμε κεφαλαιουχους εργατες. Οι αλλοι που ηδη εχουν κεφαλαια θα δουλεψουν αναλογα με το κεφαλαιο τους. Αντιστροφως αναλογα.
Οποτε αλλαζει και το ποιηματακι του Βαρναλη και το δουλοι, αφεντικο γινεται δουλοι-αφεντικα. Οξυμωρο; Δεν απανταει.
Μπρεζνιεφικό απολίθωμα
ειπα έναν τρόπο με τον οποιο πιστεύω ότι μπορεί να προωθηθεί ο παγκόσμιος σοσιαλισμός ο οποιος κατά την γνώμη μου είναι αποδεκτός από το σύνολο τον ανθρώπων αν θες αξιοποίησε το.....
Γκεόργκυ Ζούκωφ
έψαξα για σένα να βρω τρόπο επικοινωνίας μέσου mail δεν τα κατάφερα θα ήθελα να ανταλλάξουμε δυο τρεις απόψεις σε προσωπικό επίπεδο αν δεν σε πειράζει.....
papjon@in.gr
θα ήθελα βασικά να σου ζητήσω να μου προτείνεις ορισμένα βιβλία να διαβάσω τα οποια αναλύουν κάποια θέματα που με ενδιαφέρουν...
φαίνεται ότι είσαι πολύ διαβασμένος....
από τις καλές φωνές εδώ μέσα.....
Αποτέτοιος
ποιος σου είπε ότι εκπροσωπείς τον κουμμουνισμό
αν τα βάζω με φασισταριά σαν εσένα δεν σημαίνει αυτό ότι γίνομαι αντικουμμουνιστής
φιλαράκια κουμμουνιστές έχω και μα σέβονται και τους σέβομαι διαφορετικές απόψεις μπορεί να έχουμε
τι πιο όμορφο συζητήσεις κάνουμε βελτιωνόμαστε θετικά από κάτι τέτοιο σαφώς όλοι μας
τα κατάφερες να αυτογελοιοποίηθεις για άλλη μια φορα
giannis
Νομίζω ότι τώρα Νεόφυτε αρχίζουμε και συγκλίνουμε στα ιστορικά ζητήματα που ωραία έθεσες. Σωστά επισημαίνεις ότι αστικοί μετασχηματισμοί στα υπό σουλτανική κατοχή Βαλκάνια μπορούσαν να γίνουν και χωρίς την εδαφική επέκταση των μικρών βαλκανικών εθνικών κρατών και προφανώς δεν εννοείς μόνο τα πρώτα σπέρματα αστικής οικονομικής ανάπτυξης στην ενδοχώρα της οθωμανικής αυτοκρατορίας αλλά και το Νεοτουρκικό εθνικό κίνημα που υποσχόταν ισονομία για όλες τις εθνότητες με ανάλογο τρόπο που στα 1856 και ο Σουλτάνος υποσχόταν ανάλογες μεταρρυθμίσεις. Η παρατήρηση σου είναι γενικά ορθή, όμως τέτοιοι αστικοδημοκρατικοί σχηματισμοί που θα μπορούσαν να προωθηθούν χωρίς διάλυση του πολυεθνικού οθωμανικού κράτους στις δοσμένες συνθήκες του τέλους του 19ου αι. δεν μπορούσαν να γίνουν, όπως και δεν έγιναν, καθώς η οθωμανική άρχουσα τάξη εν πολλοίς είχε φεουδαρχικό χαρακτήρα, η δυναμική των εθνικοαπελευθερωτικών κινημάτων στα Βαλκάνια ήταν ήδη ισχυρή από τα τέλη του 18ου αι.ακόμη και αν στην ενδοχώρα της Μακεδονίας υπήρχαν ακόμη μερίδες του πληθυσμού χωρίς διαμορφωμένη εθνική συνείδηση, και στην περιοχή περιπλέκονταν και οι ανταγωνισμοί των Μεγάλων Δυνάμεων μαζί τη διαμόρφωση σχέσεων εξάρτησης με τα υπό δημιουργία βαλκανικά εθνικά κράτη. Εξάλλου, την ίδια περίοδο ακόμη και σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη πολυεθνικού τύπου (π.χ ΑυστροΟυγγαρία-Τσαρική Ρωσία) όπου θεωρητικά ήταν λιγότερο ισχυρή από τα Βαλκάνια η "ανατολίτικη καθυστέρηση" τελικά η ολοκλήρωση των αστικοδημοκρατικών διαδικασιών πήρε και εκεί εθνικό-αποσχιστικό χαρακτήρα, πράγμα αναγκαίο καθώς η εθνοκρατική οργάνωση είναι η βασική μορφή πολιτικής και οικονομικής κυριαρχίας οποιουδήποτε κεφαλαίου. Τώρα, το ότι ειδικά οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης καιμαζί τους και η Φεντερασιον βαυκαλιζόταν με όνειρα περί αστικού εκσυγχρονισμού ή ακόμη και σοσιαλιστικής προοπτικής εντός της πολυεθνικης οθωμανικής επικράτειας χωρίς εθνικές συγκρούσεις, αυτό σχετίζεται με το ότι οι ίδιοι οι Εβραίοι αστοί αδυνατουσαν εκτός Σαλονίκης να οργανώσουν πραγματικά υπό την ηγεμονία τους κάποιο εθνικό κίνημα και μελλοντικό κρατικό πρόπλασμα λόγω του μικρού συνολικού αριθμού τους, της πολιτιστικής απομόνωσης τους από τις αγροτικές μάζες της περιοχής, του κοσμοπολιτικού χαρακτήρα μεγάλου μέρους της ελίτ της σεφαραδιτικής κοινότητας. Γι' αυτό νομιζω ότι ακόμη και οι πιο συνεπείς, "επαναστάτες" σοσιαλιστές που συνυπήρχαν αρχικά μαζί με τη Φεντερασιόν στο εργατικό κίνημα της Σαλονίκης (οι λεγόμενοι "στενοι" Βούλγαροι σοσιαλιστές του Μπλαγκόεφ)όχι μόνο διεκοψαν τη σύνδεση τους με τη Φεντερασιόν, αλλά πρόκριναν και την εθνική ανεξαρτησία του πληθυσμού της περιοχής βάζοντας και αυτοί το δικό τους λιθαρι στη συγκρότηση τόσο της σλαβομακεδονικής εθνότητας, όσο και στην ενίσχυση του βουλγαρικού εθνικού κινήματος στην περιοχή
Κνιτάκος 1998
Χιλιοπαιγμενο εργo, εχει παιχτει και καλυτερ...
Έχεις δίκιο για τους στενούς, Κνιτάκο, και πιθανότατα και για υπόλοιπα. Απλώς αυτή η κατάκτηση (και όσα την ακολούθησαν) δεν μου αρέσει καθόλου. Ίσως γιατί σκέπτομαι ταυτόχρονα την ομοσπονδιακή πολυεθνική ΕΣΣΔ, που κατάφερε να γίνει χωρίς να ολοκληρωθούν οι αστικοί μετασχηματισμοί δι' αποσπάσεως εθνών. Την καλησπέρα μου.
Ζούκωφ έχεις να μου προτείνεις καμιά ταινεία;
Αποτέτοιος
@ Aποτετοιος
Θελεις να "βελτιωθεις ...θετικα" μεσω της 7ης τεχνης ?
@Ζουκωφ
Εννοείται!Τελευταία γίνομαι συνεχώς ρεζίλι.
Αποτέτοιος
Δημοσίευση σχολίου