Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016

Υστερόγραφα

Δεν είναι πως μια εικόνα ισοδυναμεί πάντα με χίλιες λέξεις (αυτό το λένε συνήθως όσοι βαριούνται να γράψουν), αλλά τα παρακάτω σκίτσα καθιστούν περιττή τη δική μου φλυαρία. Κι η αλήθεια είναι πως η επικαιρότητα των ημερών έχει εμπνεύσει μερικά πολύ μεστά και δυνατά -από πολιτική άποψη πρωτίστως- σκίτσα στον Πάνο Ζάχαρη.
(Παρεμπιπτόντως, φέισμπουκ έχετε; Αν ναι, ακολουθήστε τον Πάνο, για να μην πέφτετε μόνο τυχαία πάνω στη δουλειά του -που δεν εξαντλείται στα σκίτσα. Και εάν πάλι δεν τον ακολουθείτε, τότε γιατί το έχετε και δεν το κλείνετε;)





Οι Νατοϊκοί δεν είναι απλώς ιεραπόστολοι της δημοκρατίας και του πολιτισμού*. Δεν εξανθρωπίζουν μόνο τα αλλόχρωμα δίποδα βάρβαρα ζώα που υποτάσσουν κι εξημερώνουν (άλλο αν αυτοί εξόπλισαν και δημιούργησαν τους τζιχαντιστές). Οι άνθρωποι είναι κομμουνιστές-αναρχικοί, που καταργούν σύνορα (με των λαών το αίμα να λειτουργεί ως μπλάνκο αυτή τη φορά), διαλύουν τα κράτη, κοκ. Πώς να μη γοητευτεί λοιπόν από αυτό το ριζοσπαστικό πνεύμα μια γνήσια, αριστερή κυβέρνηση σαν την ελληνική; Με τι καρδιά να αποχωρήσει από τη νατοϊκή λυκοσυμμαχία; (Λες σε αυτούς να αναφερόταν προφητικά ο Παλαμάς όταν ρίμαρε τους λύκους με τους μπολσεβίκους;)

(*θα έγραφα βαδίζοντας στα χνάρια του Μεγαλέξανδρου, αλλά εκεί θα κολλούσε και η φράση-θέση για τον πρώτο έλληνα ιμπεριαλιστή -ή μήπως ήταν η Αθήνα αυτή;- και ως αντίλογος η διαφορά του imperium από το μονοπώλιο. Αλλά φοβάμαι ότι μερικοί θα μπερδευτούν χειρότερα ή ανεπανόρθωτα. Εδώ δε βγάζουν άκρη για τα πιο σύγχρονα και τον ιμπεριαλισμό του Λένιν, πόσο μάλλον...

-Πρόσφατα το Ατέχνως φιλοξένησε αυτό το κείμενο, με τον πολύ εύστοχο τίτλο "οι κακοί είναι στη φυλακή", τόσο πετυχημένος που σχεδόν ζηλεύω-θυμώνω που δεν το σκέφτηκα προτού το διαβάσω.
Οι κακοί είναι στη φυλακή κι όσοι είναι εκτός τους κυνηγάει ο Λούκι-Λουκ. Εκτός κι αν έχουν δηλ κάποιο καλό δικηγόρο, σαν τον Κούγια (που είναι από μόνος του πειστήριο ενοχής) και την τυφλή, ανεξάρτητη δικαιοσύνη -που ξέρει όμως να μυρίζει το χρήμα, για να προσανατολιστεί σωστά και να ξεχωρίζει τους πλούσιους- να παίρνει το μέρος σου.

Για την ακρίβεια: οι κακοί γλιτώνουν σχεδόν πάντα τη φυλακή, αν μπορούν να εξαγοράσουν την ποινή τους ή την εύνοια των δικαστών. Εκτός κι αν πρέπει να βρεθεί κάποιος αποδιοπομπαίος τράγος να θυσιαστεί προσωρινά, για να εξιλεωθούν οι υπόλοιποι. Καλή ώρα όπως ο Ρουπακιάς, που έμεινε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, μέχρι να γίνει η δίκη του. Θα μας ταράξουν στη νομιμότητα...

Προχτές όμως είχαμε άλλη μια αστυνομική επιτυχία με τη σύλληψη μιας συμμορίας επαγγελματιών μπαχαλάκηδων. Οι πιο πολλοί δημοσιογράφοι στάθηκαν στη συμμετοχή τους σε αθλητικά επεισόδια, που μπορεί να παρουσιαστεί και ως προβοκάτσια εναντίον των αγαθών και τίμιων ΠΑΕ. Ελάχιστοι ήταν αυτοί που ξεχώρισαν τη συμμετοχή τους στην προβοκάτσια του Πολυτεχνείου, όταν ήθελαν να την πέσουν θεωρητικά στους Κνίτες, αλλά τους μπέρδεψαν με τους Εαακίτες και λοιπές δυνάμεις του εξωκοινοβουλίου, που βρήκαν στο δρόμο τους. Κι ακόμα λιγότεροι σκέφτηκαν να ρωτήσουν αν όλοι αυτοί λειτουργούσαν μόνοι τους ή είχαν κάποιον πίσω τους να τους πληρώνει και να τους συντονίζει.

Με τούτα και με εκείνα πάντως καθίσταται τραγικά επίκαιρη η προλεκάλτ ταινία χούλιγκανς (και ας έβγαλε από τις τάξεις της ένα χρυσαυγίτη Πετρόχειλο) με το κοινωνικό μήνυμα που έχει, στο πνεύμα της εποχής, για τους λόγους και τους παράγοντες που καλλιεργούν το χουλιγκανισμό. Αλλά και αυτή η παλιότερη ανάρτηση της ρένας δουρου-τι (όπως πρόλαβε να σημειώσει Ο 4.14, που είναι μία μέρα μπροστά από τις αναρτήσεις) με τίτλο: Μπόχουμ δέρνουμε;

Σε άλλα υστερόγραφα του δελτίου μας:
-δείτε εδώ μια ανάρτηση από το ιστολόγιο "σπασμένο παράθυρο" που έκανε τον κόπο να μαζέψει σε μια ανάρτηση όλο το συντροφικό μένος του ρ/σ στο Κόκκινο εναντίον του Πελετίδη (ούτε να τους πλήρωνε κάποιος).
-γελάστε άφοβα με τη διαδήλωση των Συριζαίων έξω από την πρεσβεία της Αυστρίας και με την έναρξη του συνεδρίου του Ποταμιού, που επιβεβαιώνει πως το τριώδιο άνοιξε.

-Επίλογος με τη συγκλονιστική φωτογραφία που κάνει σήμερα το γύρο του διαδικτύου. Έγραψα χτες ότι κάποιες σκηνές από τη μετακίνηση των προσφύγων είναι σχεδόν βιβλικές. Σήμερα οι αυτονόητοι συνειρμοί είναι με τα έπη και την Αινειάδα του Βιργίλιου, για τον πολεμιστή που κουβαλούσε στην πλάτη του το γέροντα πατέρα του, για να τον σώσει από τα ερείπια της Τροίας που καταστρεφόταν.

Άλαλα τα χείλη των ασεβών

Η φωτό είναι παρμένη από το προφίλ του φωτογράφου Γιάννη Μπεχράκη στο τουίτερ

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

@Μπρεζνιεφικό απολίθωμα

Thanks για τα καλά σου λόγια. Όμως τίποτα δεν υπάρχει τίποτα μπροστά στο μεγαλείο της Νεολαίας Σύριζα. Η τελευταία 100 – 3 = 97 χρόνια μπροστά, με μία πρωτοποριακή παρέμβαση της, είχε ορθώσει το ανάστημα της πριν 3 χρόνια, το 2013. Σαν τις καινούργιες μορφές αγώνα -μοντερνιες- και τον Σοσιαλισμό με ιδιωτικά μέσα παραγωγής.

Κάτω τα χέρια από τον Djiango. Είναι ο δικός μας(τους) ήρωας.
Σφυρίχτρες, στολές, τρικάκια ,
Πατρινό καρναβάλι για πάντα

https://poexania.wordpress.com/2013/10/06/%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BA%CF%8C%CE%B2%CE%B5%CE%B9-%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CE%AF-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B6%CE%B1/

#################
Συνέδριο του Ποταμιού και από κάτω Φώφη και Κούλης για το ποιος θα πρώτο αρπάξει κάτι από τα ιμάτια του. Το Λ-αύριο τελείωσε νωρίς. Δεν θα λείψει σε κανένα μας.

#################
Επιμένω για το άρθρο του Καίσαρη.
http://www.sentragoal.gr/article.asp?catid=39409&subid=2&pubid=130297835

Αναφέρεται -πέρα από τις μαγειρικές προτιμήσεις του Απόστολου– σε παλαιά και σε τρέχοντα θέματα με αφορμή τις διαφημίσεις στα ΜΜΕ και την κηδεία Παντελίδη. Όπως σε μία παρουσιάστρια στην εκπομπή του Φουρθιώτη, και στους τρεις που απόχιασε -ρήμα που χρησιμοποιεί ο Καίσαρης και μαντεύω πως έρχεται από την απόχη- η αστυνομία. Αν η πένα έχει κέφια, γράφει θαύματα.

Με Σοβαρότητα και υπευθυνότητα προς τον καταναλωτή

Ο 4:14

Σεχταρ ο Τρομερός είπε...

Μπόχουμ δέρνουμε;
Μάλλον περισσότερο μπλέξανε τα πράγματα, παρά ξεδιαλύθηκαν, με την αστυνομική ανακοίνωση. Η δεν πιάνω κάτι εγώ.
Εφόσον ήταν "άσχετοι" επαγγελματίες, εξηγείται αρκετά καλά το γιατί δεν μπόρεσαν να ξεχωρίσουν έναν εαακίτη από έναν κνίτη.
Ομως γιατί πήγαν μετά "αντιεξουσιαστές" στα γραφεία του Ναρ και κλαιγόντουσαν, οτι "δεν είχαμε στόχο εσάς, παρεξήγηση έγινε, να, τώρα να κάτσουμε να μας δείρετε για να ...πατσίσουμε" κι άλλα τερπνά;
Στον "αντιεξουσιαστικό" χώρο, άλλος δέρνει και άλλος ...μετανιώνει;!;!
Και να θυμίσω, πως, πριν καιρό από εκείνο το περιστατικό, είχε ξαναγίνει "ντου" από αναρχικούς κατευθείαν σε κάποια γραφεία του Ναρ λίγο πιο πάνω, Αραχώβης η Μαυρομιχάλη, δεν καλοθυμάμαι. Εκεί πήγαν συστημένοι, άρα δεν υπήρχε περίπτωση λάθους! Θα μου πείς, παίζει οι πρώτοι (οι ...συστημένοι) να ήταν γνήσιοι μπαχαλάκηδες (=....εθελοντές!), και τούτοι άσχετοι επαγγελματίες χουλιγκάνοι. Ναι, αλλά παραμένει το ερώτημα, ποιοί και γιατί τρέχανε να ζητήσουν συγγνώμη για κάτι, που δεν είχαν κάνει(!).....
Και βέβαια παραμένει το ερώτημα του άμεσου χρηματοδότη/εντολοδότη/οργανωτή, γιατί το cui bono απαντήθηκε εξ αρχής πολύ εύκολα.

"Κάτι δεν έχω πιάσει....., πρέπει να σκεφτώ", που έλεγε κι ο Πουαρό.

Αναυδος είπε...

παντως αυτη η συμμορια αντιεξουσιαστων μπαχαλακιδων ειχε εκτος των αλλων και επιχειρηματικο πνευμα καλλιεργουσε τη δικη της καναβη κλπ.

ο ορισμος του λουμπεν που πολλοι βλεπουν σε αυτο το επαναστατικο υποκειμενο ενω δεν ειναι τιποτε αλλο απο wanabe αφεντικουλια

αλγεινη εντυπωση κανει στο χαφιεδοσαιι η μεγαλη κουβεντα για μαφιες ναρκωτικα προστασια πορνεια κλπ που κυριαρχει στα εξαρχεια.

Ανώνυμος είπε...

Άσχετο, αυτό το είδατε;
http://www.rizospastis.gr/story.do?id=8794991

Άτομα συνελήφθησαν για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση. Ανάμεσα στα άλλα κατηγορούνται για πρόκληση επεισοδίων σε γήπεδα και διαδηλώσεις, καθώς και για διακίνηση ναρκωτικών.

Το ζουμερο της υπόθεσης είναι το παρακάτω απόσπασμα στην ανακοίνωση της αστυνομίας, σύμφωνα με την οποία ή συγκεκριμένη ομάδα βαρύνεται με:
"Την επίθεση στις 15/11/2015, με τη χρήση σιδερένιων λοστών, καδρονιών, γυάλινων μπουκαλιών και άλλων αντικειμένων, κατά μελών πολιτικών οργανώσεων έξω από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στην οδό Στουρνάρη, προκαλώντας τον τραυματισμό τουλάχιστον επτά ατόμων."

Σας θυμίζει κάτι;

Προλεκαλτ

ΛΑΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ είπε...

Υποκλινόμαστε στους Αινείες των καιρών μας...
Στο περίφημο έργο του Βιργιλίου «Αινειάς» περιγράφεται πώς ο ήρωας και υπερασπιστής της Τροίας Αινείας,φεύγει μετά την άλωση της πόλης, κρατώντας τον πατέρα του στους ώμους του αφού οι Αχαιοί διεμήνυσαν ότι μπορούσαν να αποχωρήσουν παίρνοντας ο καθένας τους ό,τι μπορούσε να σηκώσει στα χέρια του.
Και ενώ όλοι οι άλλοι γέμισαν και πήραν σακιά με χρυσάφι, ασήμι, κοσμήματα, χρήματα, εκείνος σήκωσε στους ώμους του τον γέροντα και ανήμπορο πατέρα του, τον Αγχίση, και τον μετέφερε έξω από την πόλη...



Έλα λοιπόν πατερούλη, ανέβα στο σβέρκο μου
Θα σε κουβαλήσω εγώ στους ώμους μου και δεν θα με βαραίνεις
Ότι και να γίνει εγώ θα σε φροντίσω
Ο ίδιος χαμός ή η ίδια σωτηρία θα μας περιμένει και τους δυο

Βιργίλιος, Αινειάδα, ΙΙ, 707-710

Ανώνυμος είπε...

Ακολουθούν για τους ρέκτες του είδους ολόκληρο το απόσπασμα (δεύτερο βιβλίο της «Αινειάδας» του Βιργίλιου, στίχοι 707 ως 729) και ελληνική μετάφραση, η οποία είναι μεν αρκετά παλιά (1890), σε πεζό λόγο και στην καθαρεύουσα, αλλά έχει το πλεονέκτημα της κατά λέξη μετάφρασης που θα βοηθήσει αρκετά όσους επιθυμούν να διαβάσουν το πρωτότυπο. Σημειωτέον —και πάλι για τους ρέκτες— ότι το μέτρο του πρωτότυπου είναι ο δακτυλικός εξάμετρος.

‘ergo age, care pater, cervici imponere nostrae;
ipse subibo umeris nec me labor iste gravabit;
quo res cumque cadent, unum et commune periclum,
una salus ambobus erit. mihi parvus Iulus
sit comes, et longe servet vestigia coniunx.
vos, famuli, quae dicam animis advertite vestris.
est urbe egressis tumulus templumque vetustum
desertae Cereris, iuxtaque antiqua cupressus
religione patrum multos servata per annos:
hanc ex diverso sedem veniemus in unam.
tu, genitor, cape sacra manu patriosque penatis;
me bello e tanto digressum et caede recenti
attrectare nefas, donec me flumine vivo
abluero.’
haec fatus latos umeros subiectaque colla
veste super fuluique insternor pelle leonis
succedoque oneri; dextrae se paruus Iulus
implicuit sequiturque patrem non passibus aequis;
pone subit coniunx. ferimur per opaca locorum,
et me, quem dudum non ulla iniecta movebant
tela neque adverso glomerati examine Grai,
nunc omnes terrent aurae, sonus excitat omnis
suspensum et pariter comitique onerique timentem.

Publi Vergili Maronis Aeneidos II 707–729 (recensuit Gian Biagio Conte, Berlin-New York 2009)


«Λοιπὸν ἄγε, προσφιλὲς πάτερ, ἐπίθεσον [σαυτὸν] ἐπὶ τοῦ ἡμετέρου τραχήλου·
ἐγὼ θὰ ὑποβάλω τοὺς ὤμους, οὐδ’ αὐτὸς ὁ κόπος (τὸ βάρος) θὰ μὲ βαρύνῃ·
εἰς οἱανδήποτε θέσιν τὰ πράγματα περιπέσωσι, εἷς καὶ μόνος καὶ κοινὸς κίνδυνος,
μία σωτηρία θὰ ὑπάρχῃ δι’ ἀμφοτέρους. Ὁ μικρὸς Ἴουλος
ἔσται ἐμοὶ συνοδοιπόρος καὶ ἡ σύζυγος ἂς τηρῇ τὰ ἴχνη μακρόθεν.
Ὑμεῖς, θεράποντες, πρόσχετε τὸν νοῦν ὑμῶν εἰς ὅσα θὰ εἴπω.
Οἱ ἐξελθόντες τῆς πόλεως ἀπαντῶσι λόφον καὶ ἀρχαῖον ναὸν
τῆς ἐγκαταλειφθείσης Δήμητρος, καὶ ἐγγὺς ἀρχαίαν κυπάρισσον
διατηρηθεῖσαν ἐπὶ πολλὰ ἔτη ὑπὸ τῆς εὐσεβείας τῶν πατέρων:
ἐκ διαφόρων θέσεων θὰ ἔλθωμεν εἰς τοῦτο μόνον τὸ μέρος.
Σύ, γονεῦ, λάβε εἰς τὴν χεῖρά [σου] τὰ ἱερὰ καὶ τοὺς πατρῴους ἐφεστίους·
ἐγὼ ἐξελθὼν ἐκ τοσούτου πολέμου καὶ σφαγῆς προσφάτου
ἀνόσιον [θὰ ἦτο] νὰ τοὺς ἐγγίσω, ἕως ὅτου εἰς πηγὴν ῥέουσαν
ἀπονιφθῶ.»
Εἰπὼν ταῦτα τοὺς εὐρεῖς ὤμους καὶ τὸν ὑποβληθέντα τράχηλον
καλύπτω δι’ ἐσθῆτος καὶ ὑπεράνω δέρματος λέοντος πυρρότριχος
καὶ τίθεμαι ὑπὸ τὸ βάρος· εἰς τὴν δεξιάν [μου] ὁ μικρὸς Ἴουλος
ἐνέπλεξε ἑαυτὸν καὶ ἀκολουθεῖ τὸν πατέρα οὐχὶ δι’ ἴσων βημάτων·
ἡ σύζυγος ἀκολουθεῖ ὄπισθεν. Φερόμεθα διὰ τῶν σκιῶν τῶν τόπων,
καὶ ἐμέ, ὃν πρότερον [οὔτε] τινὰ ῥιφθέντα [κατ’ ἐμοῦ] δὲν συνεκίνουν
βέλη οὔτε οἱ συμπεπυκνωμένοι ἐκ παρατάξεως ἀντιθέτου Ἕλληνες,
νῦν πᾶσαι αἱ αὖραι φοβίζουσι, πᾶς ἦχος κινεῖ
τὴν ὑποψίαν [μου] φοβουμένου ἐξ ἴσου καὶ διὰ τὸν συνοδοιπόρον καὶ διὰ τὸ φορτίον.

(Οὐεργιλίου Αἰνειάδος Βιβλία α΄, β΄, γ΄ καὶ δ΄, Μετάφρασις διπλῆ ἐλευθέρα καὶ κατὰ λέξιν ἐκδίδοται ὑπὸ Ἰωάννου Νοτάρη, Ἐν Ἀθήναις 1890, σελ. 85, 87)

Παρατηρητικός

Ανώνυμος είπε...

Με την τρεχάλα των γεγονότων, ρίχνω το επίπεδο των προηγούμενων σχολίων

#################
Ο ηγέτης, ο εκδότης και... η γάτα των Ιμαλαΐων
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=780477

Κερνάω μπύρες!

#################
Mega 1
Βγήκε ένας από αυτούς που προσέβαλε ένας κρητικός βουλευτής του Συριζα και είπε πως 20 χρόνια ψήφιζε ΠΑΣΟΚ και ψήφισε Σύριζα αλλά ο Σύριζα τον κορόιδεψε. Που βλέπει τους ακροδεξιούς η κυβέρνηση; Μάλλον θα είναι βολικότερο να βλέπει ακροδεξιούς από εξαπατημένους δικούς της ή από κομμουνιστές

#################
Mega 2
Μία αμφιλεγόμενη, διφορούμενη δήλωση του ήπιου υπουργού μεταναστευτικής πολιτικής.

«δεν είναι τραγικό το να κηρυχθεί η χώρα σε έκτακτη ανάγκη γιατί αυτό μπορεί να σου λύσει τα χέρια σε προσλήψεις. Από ό,τι ξέρω δεν έχει υπάρξει απόφαση γι’ αυτό αλλά σε επίπεδο πολιτικής προστασίας υπάρχουν τέτοια σχέδια»

Κάποια sites “παίζουν” την είδηση

http://tvxs.gr/news/ellada/moyzalas-exoyme-ypoballei-stin-ee-sxedio-ektaktis-anagkis-gia-prosfygiko
http://www.iapopsi.gr/den-einai-tragiko-na-kirixtehi-i-xora-se-ektakti-anagki/
http://www.avgi.gr/article/6312472/g-mouzalas-exoume-sxedio-ektaktis-anagkis-to-opoio-prepei-na-ulopoiithei
http://www.protothema.gr/politics/article/556994/omologia-mouzala-upovalame-stin-ee-shedio-ektaktis-anagis-gia-tin-ellada-/
http://www.thepressproject.gr/article/90063/Mouzalas-Exoume-sxedio-ektaktis-anagkis-Eos-70000-tha-egklobistoun-ton-epomeno-mina

Τι εννοεί ο ποιητής; Τώρα πως περνάνε από το μυαλό μου κάποιες γραφικές φωνές του ΣΚΑΙ που φώναζαν σχεδόν όλη την εβδομάδα να αναλάβει την διαχείριση του προσφυγικού ο στρατός;

#################
SKAI TV
Τέλος στην εκπομπή του Μπογδάνου Provocatsia tv. Να μην μπορεί να κάνει μία προβοκάτσια από την τηλεόραση αυτό το καλό παιδί; Δεν άρεσαν τα πρόβατα με τα σοβιετικά τραγούδια στους τηλεθεατές του Μπογδάνου;
http://www.iefimerida.gr/news/251728/kovetai-i-provokatsia-tivi-toy-konstantinoy-mpogdanoy-den-toys-vgike-i-syntagi

#################
Φουρθιώτης - κανάλι Ε
Η κυρία “ο μαρξισμός είναι βλακεία” έδωσε νέο ρεσιτάλ σήμερα Κυριακή σε video στην εκπομπή αποκαλυπτικά. Γιατί δεν την καλούν να μιλήσει σε παράθυρο μαζί με τον Πιλάφ;

Με Σοβαρότητα και υπευθυνότητα προς τον καταναλωτή

Ο 4:14