Όσο την κροστάνδη θα έχετε οδηγό
εμείς στην αντεπίθεση με κόκκινο στρατό
Ο κωστα-γιάννης είναι πρόσωπο υπαρκτό σα σοσιαλισμός που μπήκε πρόσφατα στα/στην εαακ.
Το περασμένο σαββατοκύριακο συνδύασε το διήμερο του ομίλου με αυτό της/των εαακ.
Και βασικά επειδή οι πρωινές συνεδρίες του ομίλου έπεφταν πολύ νωρίς για τα δικά του εαακίτικα στάνταρντ συνδύασε το διήμερο εαακ με τον ύπνο του.
Τι είναι όμως το διήμερο εαακ; Υπαρξιακό το ερώτημα.
Καταρχάς διήμερο... τι; Συνέδριο, συμβούλιο, κονκλάβιο, κάμπινγκ; Τι;
Στην οργάνωση λέμε διήμερο κι εννοούμε αντι-ιμπεριαλιστικό, απλά ποτέ κανείς δεν το λέει ολόκληρο.
Στο λύκειο η διήμερη σήμαινε αποβολή κι η πενταήμερη εκδρομή.
Αυτό τι είναι; Τρελό γουικέντ στου μπέρνι;
Έμεινε το επίθετο αλλά χάθηκε το ουσιαστικό, μαζί κι η ουσία.
Από γραμματικής απόψεως τα προβλήματα δεν είναι λιγότερα.
Τι μέρος του λόγου είναι οι εαακίτες; Αναρχικοί, ελευθεριακοί ή ορθόδοξοι;
Και προπαντός, τι γένος είναι το λήμμα εαακ;
Έχει γένος ή είναι άφυλο;
Έθνος ανάδελφο χωρίς συγγενείς; -μόνο λιγάκι αγενείς.
Στο μπλοκ στηρίζουμε γραμμή ναρ, δηλ εαακ, (η).
Αφενός γιατί είναι σαρξ εκ της σαρκός μας.
Αφετέρου γιατί είναι αστείο να λες τα αριστερή ανεξάρτητη κίνηση. Άσε που άμα βάλεις πληθυντικό τι ρόλο βαράει το ενιαίο στο αρκτικόλεξο;
Είναι σα να μιλάει ο ριζομπρέικερ για ενιαίους κι αδιαίρετους παναθηναϊκούς.
Αλλά οι αλτουσεριανοί διαφωνούν κάθετα.
Θεωρούν τον ενικό αριθμό και τη γραμματική περιοριστικές γλωσσικές δομές που αναπαράγουν το σύστημα.
Έτσι το λήμμα εαακ ανήκει στα ουσιαστικά που έχουν δύο γένη κι ανάλογα με το γένος αλλάζει η σημασία του.
Όπως πχ η άμπελος που γίνεται κι αμπέλι και συνδέεται άρρηκτα με την εαακ και διονυσιακές καταστάσεις όπως το διήμερο.
Στην πρώτη μορφή παραπέμπει άμεσα στην αμπελοφιλοσοφία, ενώ ως ουδέτερο αφήνει αιχμές για τις χαλαρές έως ανύπαρκτες οργανωτικές δομές της που την κάνουν ξέφραγο αμπέλι.
Οι διγενείς εαακίτες λοιπόν μαζεύονται στα μαρμαρένια αλώνια και πραγματοποιούν μια sui generis ανερμάτιστη διαδικασία που ενάντια στους θεσμούς ξεκινάει βράδυ και τελειώνει πρωί (οι άλλοι όπως βαδίζουν εμείς ανάποδα).
Μπαίνουν σε ένα μεγάλο αμφιθέατρο όπου τρώνε, πίνουν, διαβάζουν εφημερίδες (ελευθεροτυπία και πριν κατά κύριο λόγο) φωνάζουν δυνατά όσο τοποθετούνται οι άλλοι και κάνουν σσσσς... με το δάχτυλο στο στόμα όταν είναι να μιλήσει το δικό τους σχήμα.
Για να σε προσέξουν μες σε αυτή τη χάβρα πρέπει να είσαι είτε μεγάλο κεφάλι είτε πολύ καλός ρήτορας. Που σημαίνει να πετάξεις κανά αστείο στην αρχή για να κερδίσεις το κοινό, ή να σκαρφιστείς κάποιο τέχνασμα.
Σαν αυτό της εδώ νομικής που κατέληξε σε ναρίτικη γραμμή αλλά βάλανε να τα πει μια γνωστή αρανίτισσα και την πρόσεχαν πολλοί.
Ή σαν τον συναγωνιστή που όταν ήρθε η σειρά του άρχισε να φωνάζει χωρίς μικρόφωνο για να κάνουν ησυχία να τον ακούσουν.
Ο δραμινός της παρέας που 'ναι μικρός ψάρωσε.
-Κάτσε, κάτσε να ακούσουμε τι θα πει.
-Γιατί;
-Γιατί δεν έχει μικρόφωνο, κάτι σημαντικό θα πει.
-Άσε ρε, τόσα χρόνια στο κουρμπέτι, τώρα θα τα μάθουμε το κόλπα; Πάμε να φύγουμε.
Αυτό λοιπόν στην εαακίτικη αργκό λέγεται συνδιαμόρφωση.
Δηλ μορφώματα (σχήματα) που συνδιαμορφώνουν.
Γενικώς πολλή μόρφωση μαζεμένη. Σχεδόν παραμόρφωση.
Αλλά η αμεσοδημοκρατική αρένα είναι απλώς μια βιτρίνα. Το ζουμί είναι σε άλλη αίθουσα με την επιτροπή κειμένου που είναι ανοιχτή, στην πράξη όμως μαζεύονται τα στελέχη κάθε συνιστώσας και συνδιαμορφώνουν.
-Τι είναι επιτροπή κειμένου; ρωτάει ο δραμινός.
-Καλά εσύ είσαι εαακ, εγώ θα σου πω τι σημαίνει;
Τελικά το φίδι από την τρύπα το έβγαλε ένας τρίτος.
-Φτιάχνουν όλοι μαζί ένα κείμενο, όπου ο πρώτος γράφει όταν, ο δεύτερος λέει όποτε κι ο τρίτος αντιπροτείνει εφόσον. Μέχρι να συμφωνήσουν.
Με άλλα λόγια όλη η δουλειά γίνεται στο παρασκήνιο κι η αμεσοδημοκρατία στην ουσία πάει περίπατο.
-Δεν είναι έτσι, μου είπε ο μήτσος από το φυσικό. Οι συσχετισμοί πάνω καθορίζουν τι γίνεται εδώ πέρα.
Το επιχείρημα ήταν τόσο σοβιετικό που με συγκίνησε. Ένα δάκρυ κύλησε νοερά στο μάγουλο.
Στη συνέχεια είπαμε για τον μαϊούνη και για τον λιοδάκη στα χανιά, το ανώτατο στάδιο του ακαδημαϊκού κρετινισμού.
Αλλά κι η επιτροπή κειμένου δεν είναι κάτι σημαντικό.
Το περίφημο οκτασέλιδο που βγαίνει εκφράζει μόνο ένα γενικό πνεύμα και δε δεσμεύει κανέναν.
-Και τότε γιατί δε βγάζουν το ίδιο κάθε χρόνο; ρωτάει ένας ομιλίτης.
Κι εγώ το ίδιο θα τον ρωτούσα, αλλά με πρόλαβε.
Έτσι κι αλλιώς συγκεκριμένο διακύβευμα δεν υπάρχει.
Ανταρσύα στους φοιτητές δεν έπαιζε να γίνει. Η γένοβα είχε ήδη διαλυθεί και συμμετείχε ως συνιστώσα βάση εαακ.
Βάση σε αντίθεση με τους άλλους που είναι τα στελέχη; Ή με το εποικοδόμημα και τους αλτουσεριανούς;
-Θα υπογράψετε για τους εργάτες του λαναρά;
Οι σεκίτες ήταν η μόνη εύθυμη νότα σε ένα διήμερο που κύλησε μονότονα με ένα-δυο εθιμοτυπικούς τσαμπουκάδες και κάτι ψιλές.
Φυλλάδια κι αφίσες μαρξισμός 2009 που τώρα με την κρίση είναι και πάλι επίκαιρος (πριν δηλ δεν ήταν) και συλλογή υπογραφών για χαρτογράφηση.
-Άσε φίλε. Αν οι υπογραφές μπορούσαν να αλλάξουν τον κόσμο θα ήταν παράνομες.
Οι σεκίτες ήταν η μόνη αλλαγή στο διήμερο.
Όλα τα άλλα, η μπαχαλο-διαδικασία, οι παρασυναγωγές παραπλεύρως του αμφιθεάτρου, η χάβρα ενώ μιλάει ο συναγωνιστής, η αποθέωση της ατάκας και του χαβαλέ, μένουν αξίες σταθερές κι αναλλοίωτες στον χρόνο.
Κεκτημένα του κινήματος.
Αυτά εν πολλοίς ήταν κι ο λόγος που μπήκα στην κνε.
Θυμάμαι την πρώτη φορά που είχα πάει οκτώ χρόνια πριν, μικρός κι άμαθος. Τόσο που ενώ πήγαμε σε παλαιοπωλείο με πρακτικά συνεδρίων του κκσε δε μου έκοβε και πήρα μόνο τον εθνικισμό του παπαναστασίου.
Κι όχι τίποτα άλλο, αλλά έκτοτε δεν τα ξαναβρήκα. Ακόμα με μουτζώνω.
Εντός αίθουσας το κοινό πρόσεχε μόνο τους στεντ απ κόμεντι που πετούσαν καλές ατάκες.
Εκτός, η πολιτική αγωνία ενός συναγωνιστή ήταν πώς καταφέρνεις να πείσεις την άλλη να τελειώσεις μέσα της.
Κι εγώ ήθελα να πάρω κυριακάτικο ρίζο αλλά φοβόμουν τους άλλους (δεν χωρούσε να τον κρύψω μες στο πριν).
Στο τέλος ο καρπόζηλος που ήταν στην επιτροπή κειμένου μπήκε φορτσάτος, ξεσπάθωσε εναντίον των πατρινών κι η εαακ θεσσαλονίκης αποχώρησε καταγγέλλοντας τα εαακ πάτρας.
Εγώ δεν ήξερα ακόμα τι σημαίνει αρας κι η καταγγελία μου έκανε αλγεινή εντύπωση.
Αλλά επειδή είχα ξενερώσει με τη διαδικασία, δεν έβλεπα την ώρα να φύγουν τα πούλμαν κι ήμουν έτοιμος να καταγγείλω οποιονδήποτε μας εμπόδιζε να φύγουμε καταγγέλλοντας.
Αρκετά χρόνια μετά η θρυλική επιστολή των επτά στο ρίζο έκανε τον καρπόζηλο τραγούδι στα χείλη όλων μας.
Λευτεριά στους επτά.
Μετά από αυτά η απόφαση για την οργάνωση κλείδωσε μέσα μου.
Το βιογραφικό το είχα δώσει ήδη, αλλά αυτό στο παιδικό μου μυαλό δε σήμαινε κάτι οριστικό. Αφού δεν είχε εγκριθεί ακόμα...
Θυμάμαι τι αγωνία είχα στην πρώτη όβα όσο περίμενα απ' έξω την έγκριση. Θα με πάρουν, δε θα με πάρουν...
Τελικά με πήραν κι έτσι στους άλλους [εαακ] μου βγήκε η ρετσινιά του ρουφ-πράκτορα (από μικρός φαινόμουνα).
Πώς ακριβώς κάνεις τον ρουφ σε μια χύμα διαδικασία ακόμα μου διαφεύγει. Η ρετσινιά μια φορά έμεινε.
Τώρα όμως με ξέρουν ως απολίθωμα και με αγαπάνε.
Τόσο που ένιωσα σχεδόν σύντροφός τους.
Γιατί σύντροφοι είναι εκεί που σε αγαπάνε. Και τελευταία δεν το βρίσκω πολύ συχνά. Όχι εκεί που αγαπάω εγώ τουλάχιστον.
Τώρα που με αγαπάνε λοιπόν θα ζητήσω στο επόμενο διήμερο να με αποκαταστήσουν.
Αυτή ήταν η πρώτη -και για πολύ καιρό τελευταία- επαφή με τον αριστερισμό (τον οποίο ο κον μπεντίτ θεωρεί φάρμακο στη γεροντική αρρώστεια του κομμουνισμού!).
Στο τελευταίο ταξίδι, εκτός απ' το καλτ βιβλίο του κον μπεντίτ, ανακάλυψα κι άλλους δυο ομιλίτες με ανάλογη τραυματική εμπειρία που ξέκοψαν νωρίς (είναι ωραίο να ξέρεις πως δεν είσαι ο μόνος).
Ο ένας είχε πάει σε διήμερο εαακ ως μαθητής και μου είπε το συμπέρασμά του στο τέλος της διαδικασίας:
Εγώ δεν πρόκειται ποτέ να πάω με αυτούς.
Τόνιζε τις λέξεις μία-μία κι η φρίκη ήταν ακόμη ζωγραφισμένη στα μάτια του.
Αυτό που γίνεται σε κάθε διήμερο είναι χωρίς υπερβολή τραγικό από πολιτικής απόψεως. Προτσές αποσύνθεσης και διάλυσης.
Ο σύντροφος μήτσος συμφώνησε, αναγκαστικά.
Φταίει λέει που είναι πολλά τα σχήματα. Παλιά με λιγότερα λειτουργούσε καλύτερα.
Αν δεν ήξερα εξ ιδίων ίσως να με έπειθε. Αλλά το επιχείρημα ήταν τόσο διαλεκτικό (ποσότητα και ποιότητα) που άλλο ένα δάκρυ συγκίνησης κύλησε νοερά στο μάγουλο.
Την επομένη ο βενιαμίν του εδώ ομίλου που άκουγε το διάλογο με το μήτσο, μου έλεγε για την πρόταση στρατολόγησης που του κάνανε!
Τον πιάνει ένας και του λέει είσαι στο σχήμα τάδε;
-Ναι.
-Στη νεολαία είσαι;
-Όχι, λέει ο βενιαμίν.
-Θες να μπεις;
Και του λέει ότι τρεις είναι οι προϋποθέσεις.
Εκεί περίμενα μια ανάλυση αλά λένιν εναντίον μαρτόφ (να είσαι μέλος σε μια από τις οργανώσεις βάσης κτλ) αλλά τελικά ακολούθησε κάτι πολύ πεζό. Να έχει χρόνο, όρεξη να προσφέρει κι άλλο ένα που δεν το θυμάμαι.
Τον είχα όμως δασκαλεμένο τον βενιαμίν κι αυτός έβαλε ζήτημα δομής και δημοκρατικού συγκεντρωτισμού!
Κι εσύ αναγνώστη να μην ξέρεις τι να πιστέψεις σε αυτή τη ζωή.
Υπάρχουν ναρίτες που στρατολογούν;
Βεβαίως. Όσο υπάρχουν εαακίτες που στηρίζουν δημοκρατικό συγκεντρωτισμό.
Σύντροφοι μετανοείτε (υπογράψτε δηλώσεις όσο είναι καιρός).
Μετά, μου λέει ο βενιαμίν, έμαθα ότι αυτός ήταν ο γράψας.
(Εντάξει, σκέφτομαι μέσα μου. Αυτός έχει άλλη ανατροφή από το σπίτι, δικαιολογείται να στρατολογεί, μπορεί να έχει και χαρτογράφηση).
Και συμπληρώνει χωρίς ανάσα: αυτός που μιλούσε χτες μαζί σου.
-Ποιος ρε συ; Ο μήτσος από το φυσικό είναι ο γράψας;
-Ναι, αυτός είναι.
-Και τώρα μου το λες γαμώτο;
Και δεν πρόλαβα να ρωτήσω κάτι για τον πατέρα του.
Καλός άνθρωπος ήτανε...
28 σχόλια:
xairetizw tin ay8ormiti kinisi tou sintrofou (sintrofos logou agapis, opws anefere). na asxoli8ei, toso ligo , me emena. o titlos einai paraplanitikos ,,, den exei kamia anafora gia thn sinisfora mou sto kinima..
Y.G oso gia to dhimero .. o sintrofos , itan prokatilimenos ... i diadikasia einai apli ,
8esi - anti8esi = sin8esi ..
Pragmati o kostas hrizei kaliteris antimetopisis ,kai i sineisfora tou sto kinima mallon de taytizetai me ta diimera ton eaak.Ena keimeno afioremeno se afton tha prepei na anadeiknuei tin plousia ebeiria tou se diora panelladika sintonistika.kati se dio ores pou siglonisan me styl sfyrodrepanou.Taxidaki athina ,megalis theoritikis axias kouventes,poreia perifroumena stis mia,me silogous taxikous me paidia apo laikes oikogeneies .ohi tipota kolopaida pou sihnazoun exarheia ,kai sto telos to kalitero, keimeno varvato pou vazei ta zitimata kai de hreiazetai kopo sindiamorfosis ,(apo grafeio kou sou sto dimokratikotero) .Paralirimata ,zitokrayges ,meli stelehi paragontes na to vriskoun katapliktiko ,k.o.k.na simpliroso kai go ton sintrofo kosta . i diadikasia ton eaak einai apli ,arnisi tis arnisis... comgpaga
Η συνεισφορά του κωστα-γιάννη στο κίνημα είναι απλή κι ανεκτίμητη.
Επίθεση - επίθεση = επίθεση..
Ε και καμιά θέση πού και πού.
Υγ: αυτό με τη σύνθεση στο χωριό μου το λεν κοπτοραπτική. Εγώ προτιμώ να το λέω διαλεκτικό κεντρισμό.
kai oi dio diadikasies einai provlimatikes, horis prothesi kentrismou.Airetotita,anaklitotia,logodosia,ek peritropis antiprosopeusi ,dimokratia organomena nomizo einai i lysi.ehoun perigrafei apo allous.h antiexousiastiki kinisi ehei megalitero vathmo organotikotitas apo pollous feromenous os marxistes.To ideologima tis amesodimokratias ektos tis ousias pou krivetai ,( to idio to apotelesma,oi theseis ,analiseis ,taktiki ktl ),sti praxi apo oti vlepoume leitourgei san grafeiokratia af eaytis.Tha tahtho omos me ta eaak parolayta kai de tha me apasholisei na tous travixo to ayti gia deytereyonta ,sti sigekrimeni kampi, zitimata afou xreothikan tous foitikous agones ,se kairous genikeymenis antidrasis. comgpaga
Χαιρετώ, ωραία όλα όσα γράφεις. Μου γεννήθηκε μία απορία. Ποιο το συμπέρασμα σου και που θέλεις να οδηγηθείς-σεις τον (ελάχιστα) πληροφορημένο-μυημένο αναγνώστη, λειτουργεί ή δεν λειτουργεί,με τις αντιφάσεις της ενδεχομένως, αυτή η κίνηση τελικά; και ποιο το ειλικρινές σχόλιο σου, αν ασχολήθηκες ποτέ σοβαρά με τα σχήματα. αν λειτουργεί, λειτουργεί ως αρωγός προς το τρίπτυχο νδ-πασοκ(συριζα)-εε ή προς το κκε με κάποιο τρόπο;
Με λίγα λόγια και με το χέρι στο .. (ελεύθερη προσθήκη, βλ. μανιφέστου, φλεγόμενου μπουκαλιού, σφυροδρέπανου ή του βιβλίου του αλεξάνδρου το κιβώτιο)να υπάρχει ή να μην υπάρχει;
Φιλικά.
1) το "διήμερο" είναι για το διήμερο συντονιστικό ρε μούλε.
2) χοχοχοχοοχ δεν ήξερες το γράψα χοχοοχοχ
3) έχεις παραχαράξει τα λεγόμενά του / παρανόηση χιούμορ / κάτι.
4) τάσσομαι κι εγώ με την πλευρά ΤΟΥ εαακ γιατί στο κνε δε θα είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω τις καταληκτικές ανταλλάσοντας ανέκδοτα για την ΑΡΑΣ με το σύντροφο κωσταγιάννη.
Προς απολίθωμα
Αν και δεν έχω παρακολουθήσει ποτέ διήμερο των ΕΑΑΚ, η παρουσίαση που κάνεις ταιριάζει ακριβώς στην ιδέα που μου έχουν αποτυπώσει.
Ειδικά τα σχόλιά σου για το κυνήγι της ατάκας κλπ. σπάνε κόκκαλα. Αυτή η αποθέωση της εικόνας σε βάρος του περιεχομένου κάνει μπαμ σε όλο το εξω-κοινοβούλιο, όχι ότι αφήνει ανεπηρέαστες και τις κνίτικες δυνάμεις...
Σε κάθε περίπτωση, ένας τέτοιος πολιτικός πολιτισμός απομακρύνει σε ψυχολογικό επίπεδο (πριν προχωρήσει κανείς στο πολιτικό 'η ιδεολογικό) κάθε συγκροτημένο άνθρωπο, ότι ορισμό κι αν δόσει κανείς στην έννοια "συγκροτημένος". Η φράση του γνωστού του απολιθώματος "Εγώ δεν πρόκειται ποτέ να πάω με αυτούς", εκφράζει πριν απ' όλα ψυχολογική απόσταση και έχει κυρίως την εξήγησή του σ' αυτό τον ποολιτικό πολιτισμό και όχι σε κάποια ιδεολογική ανάλυση.
Προς τους Ανώνυμους (που όπως καταλαβαίνω κινούνται στο χώρο των ΕΑΑΚ)
Δεν είδα κανένα σχόλιό σας πάνω σ' αυτό το ζήτημα που θίγει το απολίθωμα. Αναρωτιέμαι πως βλέπετε το θέμα. Αναγνωρίζετε ότι υπάρχει τέτοιο φαινόμενο; Αν ναι, το θεωρείτε χρήσιμο, επιζήμιο ή αδιάφορο και για ποιο λόγο;
Εντελώς φιλικά.
Πρώτα στο ερώτημα του ανώνυμου συντρόφου.
Με το ένα χέρι στο πληκτρολόγιο (και το άλλο εκεί που δεν πιάνει μελάνη) απαντώ τα εξής:
Δεν θεωρώ τον εαυτό μου μυημένο και δεν επιθυμώ να οδηγήσω κανέναν σε κάποιο συμπέρασμα, απλώς τις εντυπώσεις μου γράφω.
Οτιδήποτε έχει αντιφάσεις αν μη τι άλλο κινείται, δηλ λειτουργεί (το θέμα είναι προς ποια κατεύθυνση).
Αυτό που με καμία έννοια δεν είναι λειτουργικό είναι το διήμερο με τον τρόπο που γίνεται (μάλλον γραφειοκρατικός εν τέλει παρά αμεσοδημοκρατικός). Όπως επίσης αδιέξοδη είναι κι η προοπτική που μπαίνει στο κίνημα με τη λογική περί ακηδεμόνευτου, αμεσοδημοκρατίας κτλ.
Σοβαρά κι εκ των έσω με τα σχήματα δεν ασχολήθηκα ποτέ, παρόλα αυτά το ειλικρινές μου σχόλιο είναι ότι τα περί νδ-πασοκ-εε είναι επιεικώς αστειότητες (τα 'χει όμως αυτά ο συνδικαλισμός).
Η εαακ είναι αρκετά ανομοιογενής για να βγει ενιαίο συμπέρασμα.
Σε γενικές γραμμές πιστεύω ότι από συνδικαλιστικής άποψης (και κρίνοντας πάντα κατά περίπτωση) υπάρχουν πολύ μεγαλύτερα περιθώρια συνεργασίας με την οργάνωση κι αυτό για μένα είναι το βασικό συμπέρασμα του μαϊούνη.
Από πολιτικής απόψεως, τρέφω γενικώς συμπάθεια σε όλο το φάσμα της κομμουνιστικής αριστεράς. Δε μπορώ να πω ότι η εαακ είναι τέτοια στο σύνολό της, αλλά σίγουρα έχει κομμουνιστές στις γραμμές της κι εν πάση περιπτώσει δεν είναι από την απέναντι όχθη.
Συντονιστικό, ε; Ωραία μπαγούδο, ευχαριστώ για την απάντηση.
Και τι ακριβώς συντονίζει είπαμε;
Υγ: το κριτήριό σου δηλ είναι τα ανέκδοτα; Στην οργάνωση έχουμε καλύτερα.
Κριτία έχεις δίκιο σε ό,τι λες περί πολιτικού πολιτισμού και ψυχολογικής προσέγγισης.
Θα μπορούσα εκ των υστέρων να λέω ότι έκανα την επιλογή μου με πολιτικά ιδεολογικά κριτήρια. Όποιος το κάνει νομίζω λέει ψέματα. Η συνείδηση δεν προχωρά έτσι.
αφενός το σοβαρό χιούμορ στην κνε λείπει, αφετέρου δεν έχω ιδιαίτερη διάθεση να εξηγώ ότι ήταν κι αυτό που έγραψα (προσπάθεια για) χιούμορ, καθώς και το ποιο είναι το κριτήριό μου.
αφετρίτον, πανελλαδικό διήμερο συντονιστικό των σχημάτων της ΕΑΑΚ είναι το φουλ όνομα. κάποια ερώτηση επ' αυτού;;;
Έλα ρε μη νευριάζεις. Κι εγώ προσπάθεια για χιούμορ έκανα αλλά δεν ήταν καλή. Ξαναδιάβασε τι έγραψα.
Ήθελα να πω ότι το διήμερο μόνο την αίσθηση ότι συντονίζει κάτι δε δίνει. Βγαίνει ένα κείμενο κι ένα γενικό πνεύμα που δε δεσμεύει απολύτως κανέναν. Τι συντονισμός είναι αυτός δηλ;
Το κριτήριό σου το σέβομαι. Και χιουμοριστικά έγραψα ότι τα δικά μας ανέκδοτα είναι καλύτερα. Τα καλύτερα ανέκδοτα είναι για την οργάνωση, διαφωνείς;
Μέλος της οργάνωσης δεν είμαι, οπότε η έλλειψη χιούμορ που λες αφορά εμένα. Το πρώτο πληθυντικό που βάζω ακόμα είναι καταχρηστικό.
geniko simperasma otan to xioumor , komatikopoieitai ... xanei tin ousia tou :)..
kgiannis
Εκεί που σταματάει το χιούμορ ξεκινάει ο κωστα-γιάννης
"Μέλος της οργάνωσης δεν είμαι, οπότε η έλλειψη χιούμορ που λες αφορά εμένα. Το πρώτο πληθυντικό που βάζω ακόμα είναι καταχρηστικό."
χαχα ώπα ντάξει, η ΚΝΕ δεν έχει χιούμορ, όχι όλοι οι ΚΝίτες (πρώην και νυν). παρεξήγησις.
ότι ο συντονισμός ειναι κλάιν είναι γενικώς αποδεκτό, αλλά μέχρι να κάνουμε κι εμείς λίγο δημοκρ- εεε εργατική δημοκρατία, κάτι είναι κι αυτό. δες το ως μια μάζωξη-ακτιφάρισμα που ως ένα σημείο κρατάει και τα μπόσικα για το τι λέμε/ κάνουμε ανά περιόδους.
το θέμα με το κείμενο είναι άλλο, ότι όσος ιδρώτας και να χυθεί γι' αυτό, τελικά δε μοιράζεται ούτως ή άλλως.
Χαιρετώ τον φωτεινό φάρο του ιντερνετικού πολιτισμού απολίθωμα.
Βενιαμίν
Νομίζω πάνως ότι σε ότι έχει να κάνει με την γραφειοκρατία αυτή είναι αναγκαία και όπως οι Χρηματοοικονομικές σχέσεις ,αν δεν έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για να εξαληφθούν, όσο και να το συζητήσεις πάντα θα υπάρχει η γραφειοκρατία στα ΕΑΑΚ και οι χρηματοοικονομικές στον υπαρκτό έστω και σαν παραοικονομία.
Η διαφορά είναι ότι η γραφειοκρατία ίσως μπορεί να μειωθεί αν εκμεταλλευθούμε την τεχνολογία (στο επόμενο συντονιστικό Πόλης θα το θέσω).
Κατά τα άλλα νομίζω ότι περάσαμε ένα όμορφο 4ήμερο με συντροφική φιλοξενεία.
ΥΓ1 Θα γράψεις κείμενο για την εκδήλωση του ομίλου?
Χαιρετώ τους μπρεζνιεφικούς υπηκόους.
Όσο υπάρχει η αντίθεση πνευματικής χειρωνακτικής εργασίας κι η αντίθεση αραν-αρας οι εμπορευματικές σχέσεις στην εαακ θα είναι νομοτέλεια. Οι προϋποθέσεις διαλεκτικής άρσης της βρίσκονται στην ανάπτυξη της τεχνολογίας και την αυτοματοποίηση.
Για την εκδήλωση του ομίλου θα το σκεφτώ. Χαιρετισμούς στον ιακώβ.
"Με άλλα λόγια όλη η δουλειά γίνεται στο παρασκήνιο" (είσαι κακός!)"κι η αμεσοδημοκρατία στην ουσία πάει περίπατο".
Η αμεσοδημοκρατία μπορεί να σε πάει παντού (και περίπατο) αρκεί να την εγκαταλείψεις εγκαίρως!
Η αμεσοδημοκρατία είναι μια απάτη
νόμος είναι το δίκιο του εργάτη
Οι απορίες περί συντονιστικού υπερβολικές. Συντονίζει τα σχήματα της (ώπα καρφώθηκα!) εαακ.
Ότι είναι σκατά η διαδικασία είναι κοινά αποδεκτό σε ποσοστά άνω του 99%. Γιατί δεν αλλάζει; Γιατί δεν αλλάζουν τα προβλήματα του ΚΚΕ που τα περισσότερα μέλη του εντοπίζουν (είτε τα παραδέχονται είτε όχι); Κάποια στιγμή θα αλλάξουν ή θα εκφυλιστούμε εντελώς και θα διαλύσουμε.
Η γραφειοκρατία φίλε μου είναι μεγάλη αρρώστια. Είτε μέσω "αμεσοδημοκρατίας", είτε μέσω οργάνων κι αυστηρά καθορισμένων διαδικασιών. Είναι αρρώστια του κομμουνιστικού κινήματος από πολύ παλιά. Είναι κάτι παραπάνω...που χρειάζεται ειδικό post!
Κι εντάξει ΑΡΑΝ-ΑΡΑΣ-ΣΕΚ δεν είναι κι οι καλύτεροι σύμμαχοι...αλλά δεν είναι και ΔΗΚΚΙ-Κανέλλη-Ζουράρις-Τριφύλλη-Γκλέτσος κλπ (γίνομαι βρώμικος για να με καταλάβεις). Μακάρι ο κόσμος μας να 'τανε αγγελικά πλασμένος. Οψόμεθα σύντροφοι...
Υ.Γ.
Αυτό για τον Λιοδάκη δεν το 'πιασα...
Πριν από τη συζήτηση για τα συνδικάτα ο τρότσκι έλεγε: δεν υποφέρουμε επειδή υιοθετήσαμε τα κακά της γραφειοκρατίας, αλλά επειδή δεν πήραμε τα καλά της.
Δεν ξέρω αν ισχύει αυτό για την εαακ. Αλλά όταν φτάνεις ετεροπροσδιοριζόμενος στο άλλο άκρο μιας αρρώστειας είναι εξίσου αρρωστημένη κατάσταση. Παιδική ίσως, αλλά παρόλα αυτά αρρώστεια (γίνομαι κι εγώ βρώμικος σαν 89).
Άσε που η γραφειοκρατία είναι αναγκαίο κακό, όχι αρρώστεια. Κι όταν παίρνεις φάρμακα χωρίς να έχεις αρρώστεια, είναι σίγουρο ότι θα αρρωστήσεις.
Αλλά οψόμεθα σύντροφοι.
Τα του λιοδάκη είναι τοπικής χανιώτικης εμβέλειας και δεν τα ξέρω από πρώτο χέρι. Αλλά όσα μαθαίνω είναι ολοκληρωτικός ξεπεσμός για τον συνιδρυτή του ολοκληρωτικού.
Τελευταίο χτύπημα -απ' ό,τι έμαθα- ήταν ότι έφυγε από μια αμφίρροπη ψηφοφορία για την αξιολόγηση σε γ.σ. τμήματος.
Το θέμα το ξέρουν καλύτερα κάποιοι αναγνώστες του μπλοκ. Αν θέλουν μπορούν να επεκταθούν. Η επίσημη άποψη διατυπωμένη από τα πλέον επίσημα χείλη (μήτσος από το φυσικό) είναι ότι ο λιοδάκης το χάνει στο συνδικαλιστικό.
Το γιατί είναι αναγκαίο κακό η γραφειοκρατία δεν το κατάλαβα αλλά φαντάζομαι ότι είναι μεγάλη συζήτηση για να γίνει στα σχόλια.
Γενιές και γενιές κομμουνιστών (ή "κομμουνιστών") έχουν γαλουχηθεί για να γίνουν γραφειοκράτες, παράγοντες-παραγοντίσκοι, ηγετίσκοι, ιντριγκαδόροι, γραφειάκηδες κ.ο.κ.
Κι αυτό γίνεται από το ΚΚΕ και τον ΣΥΝ μέχρι το εξωκοινοβούλιο συνολικά (το τονίζω το συνολικά!).
Για τον Λιοδάκη από περιέργεια ρώτησα αλλά από καθηγητές παν/μιου όλα τα περιμένω. Και στη σχολή μου καθηγητής του ΚΚΕ δεν είχε εναντιωθεί σε διάσπαση τμήματος αλλά είχε δει κι είχε αποδεί...τες πα. Λεπτομέρειες...
Συνεχίζοντας τη συζήτηση,νομίζω η γραφειοκρατία αντανακλά και μέσα στις πολιτικές,συνδικαλιστικές οργανώσεις της εργατικής τάξης ,τον υποδουλωτικό καταμερισμό εργασίας και κύρια την αντίθεση χειρωνακτικής πνευματικής εργασίας.Παράλληλα,ανεξάρτητα και συνεπικουρικά διογκώνεται από εργατικές αριστοκρατίες , μίσθαρνους του κεφάλαίου,μηχανισμούς του κράτους στο εσωτερικό αυτών.Όσες 'επαναστατικές' αντιγραφειοκρατικές διακυρήξεις και να βγάζουμε,αυτή θα αναγεννάται ,εφόσον υπάρχει ανάγκη ''διεύθυνσης'' ανθρώπου από άνθρωπο.Απόψεις που δεν αντιλαμβάνονται αυτή την αντίθεση ,δε βλέπουν τις αιτίες του φαινομένου και καταλήγουν να το διαιωνίζουν ανεξαρτήτων προθέσεων.Αποψή μου είναι ότι αν δε μπορούμε να την αποφύγουμε.. πρέπει να τη θεσμοποιούμε με τον μεγαλύτερο δυνατό έλεγχο-μετριασμό αλλά παράλληλα να προσπαθούμε να ανυψώνουμε το επίπεδο του κάθε συντρόφου,μέλους.Να χρειάζεται όσο το δυνατόν λιγότερη διεύθυνση.Και δεν είναι κακό έστω και συμβολικά να κόβουν κανά ζαχαροκάλαμο,να κολλάνε αφίσες και οι γραφιάδες.Για παράδειγμα πριν ακόμα να αρθούν ολοκληρωτικά οι τεχνολογικοί όροι του καταμερισμού στη κοινωνία, επιτροπές γειτονιάς θα μπορούσαν να αναλάβουν την καθαριότητα ,μια εγώ μετά εσύ..Έχοντας κακή εμπειρία από γραφειοκρατίες,συγκεκριμένα την κνε,μπορώ να πω ότι είναι συνεχής η τάση αυτονομήσης παραγόντων ,ηγετίσκων που μόνο να ελέγχονται δε θέλουν.Πέρα από την ψυχολογική συγκεκριμενοποιήση-προέκταση που έχει το ζήτημα,είναι στην ουσία του οι σχέσεις κυριαρχίας-υποταγής.Και ας πούμε ότι στις εργατικές,έτσι έχουν τα πράγματα ..Στη φοιτητική ο.β που ήμουν εγώ,υπήρχε μεγάλη ζήτηση επαναστατικής θεωρίας,μαρξισμού ,γνώσης.Πως έβλεπε το θέμα η γραφειοκρατία;Διαβάστε ριζοσπάστη ,τις θέσεις,τα φυλλάδια.Κομματικές σχολές μόνο για στελέχη λίγους και εκλεκτούς.Και τη καταννοώ απόλυτα ,άντε να πείσεις π.χ μέλη που έχουν γνώση της ιστορίας της τακτικής-συμμαχιών των μπολσεβίκων ή τη στρατηγική των κομμουνιστών, για ξεχωριστά πλαίσια ,πορείες ,επιτροπές αγώνα κ.τ.λ.Λειτουργεί λοιπόν ένα ιερατείο της γνώσηε ,μια ροή πληροφορίας με το σταγονόμετρο.Δε πειράζει όμως αφού στον όμιλο χανίων ήρθα σε επαφή με τη νέα επαναστατική-κοινωνική θεωρία,προβληματισμοί αμφισβητήσεις θεμελιώθηκαν σε ανώτερο επίπεδο.Επιστρέφοντας στο θέμα ,το πρόβλημα είναι αδύνατον να συλληφθεί,λυθεί μαζικά μέσα σε ένα τέτοιο μηχανισμό.Οι πάνω δε θέλουν και οι κάτω δε μπορούν.-comgpaga
aytos o compaga .. ti wraia pou ta leei ... xerei polla pragmata.. eleni
Πράγματα ελένη, ωραία τα λέει ο comgpaga. Αλλά για το λιοδάκη δε μας είπε τίποτα.
Υγ: Ελπίζω να μην είσαι ο κωστα-γιάννης που υπογράφει με ψευδώνυμο.
Γενικότερα. Το κόμμα δεν είναι αυταξία, αλλά διαμεσολάβηση για το σκοπό που θέλουμε να πετύχουμε. Στα πλαίσια αυτά μια μορφή γραφειοκρατίας είναι απαραίτητη, αναγκαίο κακό (και για αυτό εγώ δε συμμερίζομαι το δεν πειράζει στο οποίο καταλήγει ο comgpaga. Πειράζει και μάλιστα πολύ).
Το θέμα είναι κατά πόσο μια γραφειοκρατική δομή είναι σε θέση να υπερβεί τον εαυτό της, να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να ξεπεραστεί. Και με όρους σοσιαλιστικής κοινωνίας: αν κάποιοι θρέφονται από το κράτος γιατί να προωθήσουν την απονέκρωσή του; Αν κάποιος έχει ιδιαίτερα προνόμια βάση κάποιας θέσης γιατί να τα απολέσει;
Σε κάθε περίπτωση πείστηκα να γράψω κάτι ειδικά για τη γραφειοκρατία. Όχι τώρα στα κοντά, αλλά είναι δέσμευση.
"Αν κάποιος έχει ιδιαίτερα προνόμια βάση κάποιας θέσης γιατί να τα απολέσει;"
Αυτό τον προβληματισμό τον βάζουν και οι θεωρητικοί του αναρχισμού (με τη γραφικότητα του χώρου πάντα:) ), ο Μπακούνιν -νομίζω- έλεγε ότι καμιά εξουσία δε μπορεί να έχει στόχο την κατάργηση του εαυτού της.
Πράγματι. Μόνο ο γκόρμπι το έκανε και διέλυσε την χώρα της οποίας ηγούνταν.
Είχε δίκιο ο σάββας που έβλεπε στην περεστρόικα την αντιγραφειοκρατική επανάσταση που έβαζε στόχο ο τρότσκι.
χα χα χα μόλις σήμερα διαβασα το αρθρακι χαχαχα ωραια τα λες φιλαρακι
εν τω μεταξυ εγω καθως πολυ παλιος εαακιτης(αποστρατευτηκα το 2002) παραμενω φυσικα αριστεριστης και ανηκω στους αλτουσεριανους με μια γκραμσιανη αποψη θα σου απαντουσα οτι η σωστη ονομασια είναι "τα σχηματα της εαακ" αλλα δεν εχει καμια σημασια γιατι μετα απο τοσα χρονια μου αρεσει να ακουω τους ναριτες να τα αποκαλουν(τα σχήματα) Η εαακ (με το Η τονισμένο)
Τωρα όλους αυτους τους νεους δεν τους ξερω-εκτος απο αυτους που ονοματησες που ειναι γνωστοι- παλια οντως ηταν ποιο ωραια γιατι δεν μαζευομασταν ποτε πανω απο 300 ατομα στα διημερα(συντονιστικα),επισης τοτε ηταν διημερα.Οταν εμαθα οτι τελειωνουν τα χαραματα γελαγα 3 ημερες(οσο ενα διημερο δηλαδη).
Παντως ειναι να απορεις πως εμεις με τοσα προβληματικα στοιχεια που ανεφερες εδω και 20 χρονια στηνουμε κινηματα στα πανεπιστημια και το κομμα με τοσο κοσμο ασχολειται μονο με προφεστιβαλικες εκδηλωσεις.
Τελος μια αναφορα για την επιτροπη κειμενου:
1)απο οσο ξερω απο το 1998 και μετα βγαίνει πάντα το ιδιο κειμενο χαχαχαχα
2)όντως η δυναμικη των οργανωσεων στην αιθουσα μεταφραζεται στο ποση απο την γραμμη της θα βαλει η καθε οργανωση στο κειμενο
χααχχαχαχαχαχαχα
όλα αυτα εχουν πλακα
αλλα απο την αλλη......
εδω και τοσα και τοσα χρονια
εαακ με πετρες με πετρες και καδρονια...
ισως δεν αφορα κανεναν σας αλλα σαν ασχετος με αυτα που περιγραφονται εχω ενα να πω?μιληστε ανθρωπινα και απλα,και αφηστε τα κωδκα που σας κανουν να νοιωθετε ξεχωριστοι.μπορειτε να εισαστε μοναδες και καλοι ανθρωποι χωρις τις διαφορες υποτιθεται οργανωσεις και κινηματα,μαζωξεις η οτι αλλο.Παρεες χρειαζεστρε,να αγαπησετε τους αλλους χρειαζεστε,να πλυνετε τα μυαλα σας απο τα σκατα που σας εβαζαν τοσα χρονια μεσα και να δειτε την απλοτητα που σας προτεινει η ιδια η φυση ...και να πραξετε αναλογα.Απλα φιλικα,κατανοητα και χωρις κομπλεξ και απωθημενα αν μπορει κανεις....μπορειτε?..
Δημοσίευση σχολίου