Μετά από την έμμεση παρότρυνση ενός καλού φίλου και
συντρόφου, η κε του μπλοκ αποφάσισε να κάνει τελικά αυτή την ανάρτηση.
Εγώ περιμένω και χειρότερα.Τι περιμέναμε, δηλαδή, ότι η ενωμένη Ευρώπη θα μας σώσει; Τι είναι η ενωμένηΕυρώπη και αποφασίζει για τα πάντα; Δεν κατάλαβα. Δεν έχουμε άποψη, δεν έχουμεθέσεις, δεν έχουμε τίποτε εμείς; Δεν υπάρχουμε σαν λαός εμείς; Δεν υπάρχειτίποτε; Υπάρχει μόνο η ενωμένη Ευρώπη; Κάπως αλλιώς τείνει να γίνει η ενωμένηΕυρώπη. Εν πάση περιπτώσει, μακάρι να κάνουν τέτοια πράγματα για να τους πάρουνχαμπάρι όλοι και θα απαντήσουμε, πιστεύω, ανάλογα».
Για να είμαι ειλικρινής, τον μητροπάνο τον σέβομαι, αλλά δε
μπορώ να πω ότι ανήκει στα μουσικά μου ακούσματα. Από καθαρά καλλιτεχνική
άποψη, τείνω μάλλον να συμφωνήσω με κάτι που είχα ακούσει στην ταινία polaroid (στην
σκηνή που αρχίζει στο 1.08 και 40 δεύτερα). Γιατί λατρεύει τον μητροπάνο ο
κόσμος; Για τη φωνή του σίγουρα, τα προσόντα του... Αλλά του αρέσει κιόλας
επειδή τρέχει, αγωνίζεται να φτάσει τη μουσική που προηγείται πάντα, και έτσι
ταυτίζεται με την αγωνία του να τα καταφέρει και νιώθει καλά μαζί του.
Άντε να βάλω στα ακούσματα και το «για να σ’ εκδικηθώ», που
το έγραψε ο λάκης παπαδόπουλος. Κάπου εκεί σταματάει η σχέση μας. Οπότε αν
κάποιος περίμενε να διαβάσει κάτι εκθειαστικό για τα τραγούδια του, θα τον
απογοητεύσω μάλλον. Αυτό θα το αφήσω στον trash, που είναι και λαϊκό παιδί, με αντίστοιχα ακούσματα.
Αλλά στο μητροπάνο δε μπορείς να δεις μόνο τον καλλιτέχνη.
Πρέπει να πιάσεις κι άλλες πτυχές. Το παιδί που μέχρι την εφηβεία του νόμιζε
ότι ο πατέρας του είχε πεθάνει πολεμώντας στο βουνό, ενώ αυτός ήταν πολιτικός
πρόσφυγας στη ρουμανία. Το νέο που οργανώθηκε στους λαμπράκηδες, έτρεχε,
μοίραζε προκηρύξεις κι έτρωγε ξύλο στις πορείες. Την καταγωγή του από μια
συνοικία των τρικάλων, που λεγόταν μονή, αλλά ήτανε μια μικρή μόσχα που έβγαζε
«αυτοδυναμία» της εδα και δίνει ακόμα και σήμερα ψηλά ποσοστά στο κόμμα.
Την χυλόπιτα στον εθνάρχη
τριανταφυλλίδη που πήγε ως θαμώνας στο μαγαζί που εμφανιζόταν, αλλά ο
μητροπάνος αρνήθηκε να τραγουδήσει μπροστά του, γιατί ήταν ένας από τους
υπεύθυνους που γνώρισε τον πατέρα του, μόλις πριν τριανταρίσει. Και μια φήμη
λέει ότι τελικά τραγούδησε με πλάτη στο κοινό, για αυτόν ακριβώς το λόγο.
Την επαν-εμφάνισή του στο προπέρσινο φεστιβάλ, μετά από
απουσία μερικών χρόνων –καθώς ήδη αντιμετώπιζε προβλήματα με την υγεία του-
όπου το κοινό ξεσηκώθηκε και τον αποθέωνε για ένα λεπτό και αρκετές φορές στη
συνέχεια, ενώ «μεράκλωσε» και ο –πατέρας- χαλβατζής, με τον οποίο ήταν και
προσωπικοί φίλοι άλλωστε. Κι όλοι ξέρουμε ότι το επόμενο φεστιβάλ θα έχει
πιθανότατα κάποιο αφιέρωμα στο έργο του, για να τιμήσει τη μνήμη του.
Κι αυτό παρά κάποια μελανά υστερόγραφα στη διαδρομή του.
Όπως η τελευταία συνεργασία του με την πέγκι ζήνα, που ίσως ξένισε αρκετούς. Ή
μια άλλη πρόσφατη δήλωσή του για το γερασμένο κουκουέ, όπου κάνουν κουμάντο οι
ογδοντάρηδες. Αλλά αυτά μπορούν να θεωρηθούν απλώς σαν τις κηλίδες στην
επιφάνεια του ήλιου. Όπως στην περίπτωση του βέγγου, που άφησε ως τελευταία
εντύπωση την ατάκα έλληνες να τουφεκάνε
έλληνες από την ψυχή βαθιά. Αλλά αυτό δεν αλλάζει την ουσία.
Το κλείσιμο ανήκει στον ίδιο το μητροπάνο, με μια παλιότερη
δήλωσή του στο ρίζο, τον καιρό που η εε προωθούσε την ψήφιση του
αντικομμουνιστικού μνημονίου –και δεν έμεινε μόνο σε εκείνο το μνημόνιο, όπως
φάνηκε. Κι επί της ευκαιρίας, ευχαριστώ τον σύντροφο που την βρήκε και μου την
έστειλε.
10 σχόλια:
Θα συμφωνησω. Ουτε εγω ακουσα ποτε Μητροπανο, αλλα ειχα παντα την εντυπωση οτι ηταν ενας ειλικρινης και σεμνος ανθρωπος, που προσφερε στο λαικο τραγουδι, ειχε ηθος και εμεινε πιστος στις ιδεες του, κατι που δεν μπορουμε να πουμε για πολλους πια. Με αυτη την εννοια τον σεβομαι και ας μην εχω τιποτα κοινο μαζι του.
ΥΓ Συμφωνω και με το αποσπασμα απο τη ταινια Polaroid ;)
Την περίφημη ατάκα βρε Απολίθωμα δεν την είπε ο Βέγγος, ο χαρακτήρας του Βέγγου την είπε. Άμα ήταν να πρέπει να ταυτίζεσαι ντε και καλά με το σενάριο δεν θα υπήρχε ούτε ένας αριστερός ηθοποιός.
Πιανομαι απο μια φραση που γραφτηκε: "τη μουσικη του". Ειναι αραγε ιδιοκτησια ενος τραγουδιστη ενα τραγουδι; Δεν υπαρχει αμφιβολια οτι σε γενικες γραμμες τα φωτα πεφτουν στο τραγουδιστη. Ειναι ομως αυτο σωστο. Ο τραγουδιστης κανει το τραγουδι 'η το τραγουδι (οπερ μεθερμηνευομενο οι δημιουργοι του) τον τραγουδιστη; Κατα τη γνωμη μου-με την εξαιρεση του Καζαντζιδη-το τραγουδι κανει τον τραγουδιστη. Αναρρωτιεμαι αν ακομα κ η επιλογη ενος τραγουδιου απο ενα τραγουδιστη ειναι εν τελει πλαστη κ στην ουσια ειναι το τραγουδι (που τωρα δεν το ταυτιζω με τους δημιουργους) που πολλες φορες διαλεγει τραγουδιστη. Πχ. Το "αλλοιμονο" ('η μηπως "αλιμονο";) ειναι του μητροπανου 'η μηπως των δημιουργων του τους οποιους αγνοω; Κ μηπως τελικα ηταν το τραγουδι που επελεξε το μητροπανο (κ του πετυχε η επιλογη με την πρωτη);
Θα συνεχισω τωρα ρωτωντας αν ο τραγουδιστης τελικα διαφερει γενικως απο εναν εργαζομενο. Δεν εχει αναγκες βιοπορισμου; Δε θελει να καλυψει μεσω της εργασιας του οσο περισσοτερες αναγκες του; Γιατι επιμενουμε να τον αντιμετωπιζουμε ως κατι "ιερο"; Γιατι λοιπον να σταθουμε επικριτικα απεναντι του απο μια συνεργασια του 'η απο το χωρο εργασιας του (πχ πεγκυ ζηνα);
Σωστά τα λες για τα αντικομματικά "φάουλ" που σε αρκετές περιπτώσεις είχε υποπέσει ο Μητροπάνος με δηλώσεις του. Αυτοκριτική για τα δικά σου αντικομματικά φάουλ, πότε θα κάνεις;
Στο τέλος της καριέρας μου. Ή όταν μας φανερώσεις ποιος είσαι και πόσα παίρνεις από τους δικούς σου για να μας διασκεδάζεις με τέτοια σχόλια. Διαλέγεις και παίρνεις.
Ο βέγγος ρε κολάπς δεν είχε ανάγκη στο τέλος της καριέρας του να παίξει αυτό το ρόλο, με αυτήν την ατάκα. Όταν είσαι φτασμένος σε "παίρνει" να κάνεις επιλογές. Κι αυτό ισχύει και για το μητροπάνο.
η συνεισφορά του Trash στην ανάρτηση
http://www.youtube.com/watch?v=bb7lHESYIOk
Ανωνυμε των 10:46 τα πραγματα δεν ειναι ακριβως ετσι οπως τα λες, φυσικα και εχουν μεριδιο στη δημιουργια και το καλιτεχνικο αποτελεσμα οι δημιουργοι των τραγουδιων αλλα εσυ πας στο αλλο ακρο και βγαζεις εξω τον τραγουδιστη. Κανοντας μαλιστα συλλογισμους πανω σε λαθασμενα γεγονοτα, διοτι ΟΧΙ, το αλιμονο δεν διαλεξε τον μητροπανο ουτε "πετυχε" με την πρωτη, αλλος (που δεν θυμαμαι τωρα το ονομα του) το ειχε πει πρωτος, ο Μητροπανος το επανεκτελεσε και φυσικα του εδωσε την διασταση που ολοι ξερουμε.
δεν πιστευω οτι ο μητροπανος ειχε κανει περισσοτερα ''αντικομματικα'' σχολια απο τον καθε μεσο ψηφοφορο του κκε.προφανως ο καθενας βρισκει λιγοτερα ή περισσοτερα στραβα στο κκε ασχετα αν γενικα συμφωνει μαζι του.το ιδιο φανταζομαι και τα μελη του.
Ανακαλω για το αλιμονο αλλα πραγματικα πιστευω οτι το τραγουδι κανει τον τραγουδιστη. Εξαιρω τον Καζαντζιδη καθως κανεις δε μπορει να πλησιασει εκτελεσεις του κ καθως απογειωσε τραγουδια που ηταν ως κ κακα καποιες φορες.
Anomymous anonymous, επειδη για μια φορα μιλησες σαν κατι-σαν-ανθρωπος σου αξιζουν συγχαρητηρια και μια ΨΙΛΟσοβαρη απαντηση: αντικομματικα φαουλ κανει καποιος που ειναι κομματικος. Ουτε ο Μητροπανος ουτε το Απολιθωμα ειναι κομματικοι, οποτε...
Οσον αφορα τη διαμαχη για το αν το τραγουδι κανει τον τραγουδιστη ή το αντιθετο, μη ξεχνατε οτι υπαρχουν και οι τραγουδιστες-δημιουργοι (δεν ειναι δηλαδη απλα εκτελεστικα οργανα), αλλα και κατι αλλο: λαβετε υποχη σας οτι πολυ συχνα ενας τραγουδιστης γραφει ο ιδιος τις μελωδικες γραμμες που θα τραγουδησει. Οποτε λοιπον γραφει μουσικη, ασχετα αν αυτο αναφερεται στα credits. Ετσι με αυτο τον τροπο συμβαλλει σημαντικα στην τελικη μορφη του τραγουδιου προσαρμοζοντας τις δυνατοτητες του στη μουσικη ή προσπαθωντας να τις ξεπερασει. Οποτε ο τραγουδιστης διαμορφωνει το τραγουδι κι αυτο με τη σειρα του αυτον.
Δημοσίευση σχολίου