Δημοσιεύτηκε στην Κατιούσα
Το “χάρτινο σπίτι” όπως μεταφράζεται επί λέξει το “Casa de Papel”, είναι μια σειρά ισπανικής παραγωγής που αναφέρεται σε μια ληστεία στο Εθνικό Νομισματοκοπείο στη Μαδρίτη. Στα ελληνικά μεταφέρθηκε με τον τίτλο “η τέλεια ληστεία” αν και στην πραγματικότητα βλέπουμε πώς περιπλέκεται και στραβώνει το αρχικό “τέλειο σχέδιο” οκτώ ληστών και του καθηγητή που τους εκπαίδευσε, ως ο εγκέφαλος της επιχείρησης. Ως εδώ η περιγραφή μοιάζει λίγο με το “The Κόπανοι” του Γ. Κωνσταντίνου, αλλά οι ομοιότητες είναι απλά και μόνο εξωτερικές.
Η δράση είναι πυκνή, ενίοτε καταιγιστική και τα 15 επεισόδια των δύο πρώτων κύκλων αναφέρονται σε γεγονότα που δεν ξεπερνούν συνολικά τη μια βδομάδα, στο χωροχρόνο της σειράς, αν και υπάρχουν συχνές αναδρομές στους πέντε μήνες της προετοιμασίας και της εκπαίδευσης των ληστών για την εφαρμογή του σχεδίου.
Η επιτυχία της σειράς ήταν τέτοια που έκανε το γνωστό Netflix να ενδιαφερθεί και να αγοράσει τελικά τα δικαιώματά της. Μια λογική κίνηση αφού το Casa de Papel τα έχει στην κυριολεξία όλα. Κι η κυριολεξία εδώ περιλαμβάνει ακόμα και τις άσχημες πλευρές, αδυναμίες κι αντιφάσεις.
Η σειρά έχει πχ σκηνές που μοιάζουν, μυρίζουν ή μάλλον βρωμάνε Ταραντίνο από χιλιόμετρα, με τους ληστές να σημαδεύουν ο ένας τον άλλο με πιστόλια, αλλά (τους βάζει να) αναγνωρίζουν με αυτοσαρκασμό, γιατί δεν παίζουν σε δική του ταινία και πρέπει να ηρεμήσουν.
Έχει στοιχεία “αμερικανιάς” και μερικά κλισέ, αλλά δεν εξυμνεί τους καλούς αστυνομικούς, όπως θα έκανε κάθε made in USA παραγωγή που σέβεται την τηλεθέαση, τους χορηγούς και το μέλλον της στην τηλεόραση. Ίσα-ίσα που δεν τηρεί καν ίσες αποστάσεις και παίρνει θέση υπέρ των ληστών, παρουσιάζοντάς τους ανθρώπινους, συμπαθείς, ακόμα και ιδεολόγους, ως ένα σημείο. Λίγο-πολύ στο πνεύμα των γνωστών στίχων του Σιδηρόπουλου.
Ληστέψανε την τράπεζα
και τι με νοιάζει εμένα
δεν είμαι με κανένα.
Σου λέω καλά της κάνανε
γιατί μας προκαλούσε,
γεμάτη εκατομμύρια,
ενώ κι ο Θεός πεινούσε.
(…)
Άντε και καλή τύχη μάγκες…
Μεγάλο μέρος της επιτυχίας του σχεδίου εξάλλου βασίζεται ακριβώς στην έξωθεν καλή μαρτυρία των ληστών, ενάντια στην εκστρατεία συκοφάντησής τους από την αστυνομία. Προς το τέλος καταλήγουν μάλιστα να κάνουν κάτι σαν… ληστεία λαϊκής βάσης, μια επιχείρηση σοσιαλ-ληστών, αλλά αυτά θα τα δείτε καλύτερα και μόνοι σας.
Η ιστορία είναι αρκετά ρεαλιστική για να σε κρατήσει, φαίνεται ιδιοφυής στη σύλληψη, αλλά όσο προχωρά και ξετυλίγεται το νήμα της, μένουν διάφορα κενά και τρύπες στην εξέλιξη, ενώ κάποια γεγονότα είναι τραβηγμένα από τα μαλλιά, με μια σειρά συμπτωματικών συμπτώσεων, για να προκληθεί σασπένς σε κάθε επεισόδιο. Κατά συνέπεια το πράγμα αρχίζει να ξεχειλώνει σε κάποια σημεία, αφήνοντάς μου προσωπικά παρόμοια αίσθηση με τον “Κώδικα Ντα Βίντσι” όπου εντυπωσιάζεσαι από τις πρώτες σελίδες, αλλά κάπου χάνεις το ενδιαφέρον σου, γιατί πρόκειται για μια κορύφωση διαρκείας, που ακυρώνει εν μέρει τον εαυτό της.
Μιας και μιλάμε για ξεχείλωμα, είναι απορίας άξιο τι θα βρουν να κάνουν οι υπεύθυνοι της σειράς στον τρίτο κύκλο της, που έχει προαναγγελθεί για το 19′, μολονότι οι δύο πρώτοι στέκονται αυτοτελώς και δεν αφήνουν την ανάγκη για έναν τρίτο. Οι λόγοι είναι εύλογοι και η ανάλυσή τους περισσεύει, από τη στιγμή που μπήκε στη μέση το Netflix. Κι αυτή η δικτατορία της επιτυχίας είναι μια βασική αιτία που καταστρέφει πολλές σειρές που έγιναν όμηροι της δικής τους απήχησης, παρασύρθηκαν, σύρθηκαν παραπάνω από όσο έπρεπε δηλαδή και δεν έκλεισαν εγκαίρως τον κύκλο τους, παρά περιφέρονταν ως άταφα πτώματα, μέχρι που άρχισαν να σαπίζουν.
Η σειρά έχει πολύ καλές ερμηνείες, υψηλότατου επιπέδου, αλλά και μια βασική πρωταγωνίστρια-αφηγήτρια, την Τόκιο (γιατί οι δράστες έχουν βασικά ονόματα πόλεων ως ψευδώνυμα) που είναι αρκετές σκάλες κάτω από όλους τους άλλους, κατά τη γνώμη μου, κερδίζει όμως το ενδιαφέρον των ανδρών τηλεθεατών, αλλά και των ελληνικών ΜΜΕ, με την πρόσφατη παρουσία της στη χώρα μας.
Παρά τα διάφορα κενά, το Casa de Papel φροντίζει να δημιουργεί πολύ δυνατούς χαρακτήρες-ρόλους (papel εξάλλου σημαίνει και ρόλος εκτός από χαρτί) και έντονες σχέσεις μεταξύ τους, καθημερινές κι ανθρώπινες. Όπως μου είπε και μια φίλη, με την οποία συζητούσαμε για τη σειρά, είχε αγωνία κάθε βράδυ που πήγαινε για ύπνο, μετά από δύο-τρία επεισόδια, να μην πάθουν κάτι κακό στα επόμενα. Έχει όμως κι εξαιρέσεις στον κανόνα, την εξής μία (καλά θα την/τον καταλάβετε από την πρώτη αρχή), που εύχεσαι να πεθάνει από τα πρώτα λεπτά και φτάνει όντως κοντά, αλλά είναι πάντα εκεί, γιατί έχει ένα συγκεκριμένο ρόλο να επιτελέσει.
Άφησα για το τέλος το καλό (;) για να κάνουμε πολιτικό φινάλε. Η σειρά έχει ξεκάθαρες αναφορές στους αγανακτισμένους που ξεκίνησαν άλλωστε από την Ισπανία (Que hora es, estamos despiertos ya…), την αστυνομική τους καταστολή, τη μητριαρχία και την πατριαρχία εντός της ομάδας των ληστών -αλλά ούτε ένα τσιτάτο του Ένγκελς απ’ την καταγωγή της οκογένειας… Κάνει μια ανάλυση επιπέδου Βαρουφάκη στο τελευταίο επεισόδιο για τα χρήματα που μπορεί να αντιστοιχούν σε αέρα κοπανιστό αλλά βαφτίζονται ένεση ρευστότητας για το τραπεζικό σύστημα. Έχει μάσκες του Νταλί και κόκκινες φόρμες, που παραπέμπουν κάπως συνειρμικά στη μάσκα του V for Vendetta. Και επιβεβαιώνει το Ζαραλίκο που εκτιμά πως παράγουμε περισσότερο “Bella Ciao” από όσο μπορούμε να καταναλώσουμε. Υπάρχει μάλιστα μια σκηνή με τον εγκέφαλο και τον υπαρχηγό, που το τραγουδάνε συγκινημένοι, την τελευταία νύχτα πριν την επιχείρηση, λες και ξεκινάν να βγουν στο βουνό (αλλά την κατέβασαν από το Youtube).
Αλλά όπως σημειώνει μια άλλη φίλη, αποφεύγει τα “σεσημασμένα” και χρωματισμένα τραγούδια του ισπανικού εμφυλίου, που μπορεί να ξυπνούσαν πάθη και αντιδράσεις στο τηλεοπτικό της κοινό που αργότερα βέβαια έγινε διεθνές. Ενώ το Bella Ciao είναι πιο διεθνές και -δια της συχνής επανάληψης ακόμα και σε διασκευή στη Μύκονο- αποφορτισμένο.
Σε κάθε περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με νομισματοκοπείο, έκδοση χρήματος, που είναι η ονείρωξη του Λαφαζάνη και μια ληστεία που αν ήμασταν σε πιο πολιτικοποιημένες εποχές, θα την παρουσίαζαν -ξέρω εγώ- σα συνέχεια των αντίστοιχων επιχειρήσεων των μπολσεβίκων στον Καύκασο, για να χρηματοδοτήσουν τις επαναστατικές δράσεις τους, παρά τις αντιδράσεις των μενσεβίκων, που σοκάρονταν με τέτοιες μεθόδους. Κι αν είχε γυριστεί μέχρι το 2015, είναι εντελώς σίγουρο πως το διαφημιστικό της ΛΑΕ με το Λάφα, δε θα είχε απλά ένα ταξί, αλλά κανονική σκηνή απ’ τη σειρά. Μη σου πω κιόλας ότι οι (σοσια)ληστές θα έβαζαν μάσκα Λαφαζάνη, αντί για μάσκα Νταλί, δείχνοντας με τη δράση τους πως το αστικό κράτος κι οι δυνάμεις καταστολής του δεν είναι πανίσχυρα, όπως νομίζουμε.
Δεν είναι εύκολο να αποφασίσεις τελικά αν τα αριστερίζοντα στοιχεία συγκαταλέγονται στα θετικά ή τα αρνητικά σημεία της σειράς. Σίγουρα όμως δίνουν ένα ιδιαίτερο χρώμα και μια καλτ αίσθηση. Ή μάλλον προλεκάλτ, αφού έχουμε ακόμα κι έναν ανθρακωρύχο από την Αστούρια, γεννημένο την Πρωτομαγιά, που έφαγε τη μισή ζωή του σκάβοντας τούνελ και θέλει να βρει μια διέξοδο, κάτι διαφορετικό, να νιώσει τη γλυκιά πλευρά της ζωής, ότι είναι ωραία, λα βίτα ε μπέλα.
Ω μπέλα τσάο, μπέλα τσάο, μπέλα τσάο-τσάο-τσάο…
Το “χάρτινο σπίτι” όπως μεταφράζεται επί λέξει το “Casa de Papel”, είναι μια σειρά ισπανικής παραγωγής που αναφέρεται σε μια ληστεία στο Εθνικό Νομισματοκοπείο στη Μαδρίτη. Στα ελληνικά μεταφέρθηκε με τον τίτλο “η τέλεια ληστεία” αν και στην πραγματικότητα βλέπουμε πώς περιπλέκεται και στραβώνει το αρχικό “τέλειο σχέδιο” οκτώ ληστών και του καθηγητή που τους εκπαίδευσε, ως ο εγκέφαλος της επιχείρησης. Ως εδώ η περιγραφή μοιάζει λίγο με το “The Κόπανοι” του Γ. Κωνσταντίνου, αλλά οι ομοιότητες είναι απλά και μόνο εξωτερικές.
Η δράση είναι πυκνή, ενίοτε καταιγιστική και τα 15 επεισόδια των δύο πρώτων κύκλων αναφέρονται σε γεγονότα που δεν ξεπερνούν συνολικά τη μια βδομάδα, στο χωροχρόνο της σειράς, αν και υπάρχουν συχνές αναδρομές στους πέντε μήνες της προετοιμασίας και της εκπαίδευσης των ληστών για την εφαρμογή του σχεδίου.
Η επιτυχία της σειράς ήταν τέτοια που έκανε το γνωστό Netflix να ενδιαφερθεί και να αγοράσει τελικά τα δικαιώματά της. Μια λογική κίνηση αφού το Casa de Papel τα έχει στην κυριολεξία όλα. Κι η κυριολεξία εδώ περιλαμβάνει ακόμα και τις άσχημες πλευρές, αδυναμίες κι αντιφάσεις.
Η σειρά έχει πχ σκηνές που μοιάζουν, μυρίζουν ή μάλλον βρωμάνε Ταραντίνο από χιλιόμετρα, με τους ληστές να σημαδεύουν ο ένας τον άλλο με πιστόλια, αλλά (τους βάζει να) αναγνωρίζουν με αυτοσαρκασμό, γιατί δεν παίζουν σε δική του ταινία και πρέπει να ηρεμήσουν.
Έχει στοιχεία “αμερικανιάς” και μερικά κλισέ, αλλά δεν εξυμνεί τους καλούς αστυνομικούς, όπως θα έκανε κάθε made in USA παραγωγή που σέβεται την τηλεθέαση, τους χορηγούς και το μέλλον της στην τηλεόραση. Ίσα-ίσα που δεν τηρεί καν ίσες αποστάσεις και παίρνει θέση υπέρ των ληστών, παρουσιάζοντάς τους ανθρώπινους, συμπαθείς, ακόμα και ιδεολόγους, ως ένα σημείο. Λίγο-πολύ στο πνεύμα των γνωστών στίχων του Σιδηρόπουλου.
Ληστέψανε την τράπεζα
και τι με νοιάζει εμένα
δεν είμαι με κανένα.
Σου λέω καλά της κάνανε
γιατί μας προκαλούσε,
γεμάτη εκατομμύρια,
ενώ κι ο Θεός πεινούσε.
(…)
Άντε και καλή τύχη μάγκες…
Μεγάλο μέρος της επιτυχίας του σχεδίου εξάλλου βασίζεται ακριβώς στην έξωθεν καλή μαρτυρία των ληστών, ενάντια στην εκστρατεία συκοφάντησής τους από την αστυνομία. Προς το τέλος καταλήγουν μάλιστα να κάνουν κάτι σαν… ληστεία λαϊκής βάσης, μια επιχείρηση σοσιαλ-ληστών, αλλά αυτά θα τα δείτε καλύτερα και μόνοι σας.
Η ιστορία είναι αρκετά ρεαλιστική για να σε κρατήσει, φαίνεται ιδιοφυής στη σύλληψη, αλλά όσο προχωρά και ξετυλίγεται το νήμα της, μένουν διάφορα κενά και τρύπες στην εξέλιξη, ενώ κάποια γεγονότα είναι τραβηγμένα από τα μαλλιά, με μια σειρά συμπτωματικών συμπτώσεων, για να προκληθεί σασπένς σε κάθε επεισόδιο. Κατά συνέπεια το πράγμα αρχίζει να ξεχειλώνει σε κάποια σημεία, αφήνοντάς μου προσωπικά παρόμοια αίσθηση με τον “Κώδικα Ντα Βίντσι” όπου εντυπωσιάζεσαι από τις πρώτες σελίδες, αλλά κάπου χάνεις το ενδιαφέρον σου, γιατί πρόκειται για μια κορύφωση διαρκείας, που ακυρώνει εν μέρει τον εαυτό της.
Μιας και μιλάμε για ξεχείλωμα, είναι απορίας άξιο τι θα βρουν να κάνουν οι υπεύθυνοι της σειράς στον τρίτο κύκλο της, που έχει προαναγγελθεί για το 19′, μολονότι οι δύο πρώτοι στέκονται αυτοτελώς και δεν αφήνουν την ανάγκη για έναν τρίτο. Οι λόγοι είναι εύλογοι και η ανάλυσή τους περισσεύει, από τη στιγμή που μπήκε στη μέση το Netflix. Κι αυτή η δικτατορία της επιτυχίας είναι μια βασική αιτία που καταστρέφει πολλές σειρές που έγιναν όμηροι της δικής τους απήχησης, παρασύρθηκαν, σύρθηκαν παραπάνω από όσο έπρεπε δηλαδή και δεν έκλεισαν εγκαίρως τον κύκλο τους, παρά περιφέρονταν ως άταφα πτώματα, μέχρι που άρχισαν να σαπίζουν.
Η σειρά έχει πολύ καλές ερμηνείες, υψηλότατου επιπέδου, αλλά και μια βασική πρωταγωνίστρια-αφηγήτρια, την Τόκιο (γιατί οι δράστες έχουν βασικά ονόματα πόλεων ως ψευδώνυμα) που είναι αρκετές σκάλες κάτω από όλους τους άλλους, κατά τη γνώμη μου, κερδίζει όμως το ενδιαφέρον των ανδρών τηλεθεατών, αλλά και των ελληνικών ΜΜΕ, με την πρόσφατη παρουσία της στη χώρα μας.
Παρά τα διάφορα κενά, το Casa de Papel φροντίζει να δημιουργεί πολύ δυνατούς χαρακτήρες-ρόλους (papel εξάλλου σημαίνει και ρόλος εκτός από χαρτί) και έντονες σχέσεις μεταξύ τους, καθημερινές κι ανθρώπινες. Όπως μου είπε και μια φίλη, με την οποία συζητούσαμε για τη σειρά, είχε αγωνία κάθε βράδυ που πήγαινε για ύπνο, μετά από δύο-τρία επεισόδια, να μην πάθουν κάτι κακό στα επόμενα. Έχει όμως κι εξαιρέσεις στον κανόνα, την εξής μία (καλά θα την/τον καταλάβετε από την πρώτη αρχή), που εύχεσαι να πεθάνει από τα πρώτα λεπτά και φτάνει όντως κοντά, αλλά είναι πάντα εκεί, γιατί έχει ένα συγκεκριμένο ρόλο να επιτελέσει.
Άφησα για το τέλος το καλό (;) για να κάνουμε πολιτικό φινάλε. Η σειρά έχει ξεκάθαρες αναφορές στους αγανακτισμένους που ξεκίνησαν άλλωστε από την Ισπανία (Que hora es, estamos despiertos ya…), την αστυνομική τους καταστολή, τη μητριαρχία και την πατριαρχία εντός της ομάδας των ληστών -αλλά ούτε ένα τσιτάτο του Ένγκελς απ’ την καταγωγή της οκογένειας… Κάνει μια ανάλυση επιπέδου Βαρουφάκη στο τελευταίο επεισόδιο για τα χρήματα που μπορεί να αντιστοιχούν σε αέρα κοπανιστό αλλά βαφτίζονται ένεση ρευστότητας για το τραπεζικό σύστημα. Έχει μάσκες του Νταλί και κόκκινες φόρμες, που παραπέμπουν κάπως συνειρμικά στη μάσκα του V for Vendetta. Και επιβεβαιώνει το Ζαραλίκο που εκτιμά πως παράγουμε περισσότερο “Bella Ciao” από όσο μπορούμε να καταναλώσουμε. Υπάρχει μάλιστα μια σκηνή με τον εγκέφαλο και τον υπαρχηγό, που το τραγουδάνε συγκινημένοι, την τελευταία νύχτα πριν την επιχείρηση, λες και ξεκινάν να βγουν στο βουνό (αλλά την κατέβασαν από το Youtube).
Αλλά όπως σημειώνει μια άλλη φίλη, αποφεύγει τα “σεσημασμένα” και χρωματισμένα τραγούδια του ισπανικού εμφυλίου, που μπορεί να ξυπνούσαν πάθη και αντιδράσεις στο τηλεοπτικό της κοινό που αργότερα βέβαια έγινε διεθνές. Ενώ το Bella Ciao είναι πιο διεθνές και -δια της συχνής επανάληψης ακόμα και σε διασκευή στη Μύκονο- αποφορτισμένο.
Σε κάθε περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με νομισματοκοπείο, έκδοση χρήματος, που είναι η ονείρωξη του Λαφαζάνη και μια ληστεία που αν ήμασταν σε πιο πολιτικοποιημένες εποχές, θα την παρουσίαζαν -ξέρω εγώ- σα συνέχεια των αντίστοιχων επιχειρήσεων των μπολσεβίκων στον Καύκασο, για να χρηματοδοτήσουν τις επαναστατικές δράσεις τους, παρά τις αντιδράσεις των μενσεβίκων, που σοκάρονταν με τέτοιες μεθόδους. Κι αν είχε γυριστεί μέχρι το 2015, είναι εντελώς σίγουρο πως το διαφημιστικό της ΛΑΕ με το Λάφα, δε θα είχε απλά ένα ταξί, αλλά κανονική σκηνή απ’ τη σειρά. Μη σου πω κιόλας ότι οι (σοσια)ληστές θα έβαζαν μάσκα Λαφαζάνη, αντί για μάσκα Νταλί, δείχνοντας με τη δράση τους πως το αστικό κράτος κι οι δυνάμεις καταστολής του δεν είναι πανίσχυρα, όπως νομίζουμε.
Δεν είναι εύκολο να αποφασίσεις τελικά αν τα αριστερίζοντα στοιχεία συγκαταλέγονται στα θετικά ή τα αρνητικά σημεία της σειράς. Σίγουρα όμως δίνουν ένα ιδιαίτερο χρώμα και μια καλτ αίσθηση. Ή μάλλον προλεκάλτ, αφού έχουμε ακόμα κι έναν ανθρακωρύχο από την Αστούρια, γεννημένο την Πρωτομαγιά, που έφαγε τη μισή ζωή του σκάβοντας τούνελ και θέλει να βρει μια διέξοδο, κάτι διαφορετικό, να νιώσει τη γλυκιά πλευρά της ζωής, ότι είναι ωραία, λα βίτα ε μπέλα.
Ω μπέλα τσάο, μπέλα τσάο, μπέλα τσάο-τσάο-τσάο…
27 σχόλια:
Αυτά ακριβώς σκεφτόμουν και γω όταν τελείωσα τη σειρά.
Και μένα μου ήρθε στο μυαλό το τραγούδι του Σιδηρόπουλου.
Πάντως αν και απευθύνεται κυρίως στο θυμικο του κατεστραμμένου από την κρίση μικροαστού εμένα μου άρεσε. Πρωτότυπη ιδέα καλοί ηθοποιοί,ωραία η ισπανική γλώσσα καλογραμενοι χαρακτήρες και αρκετή δράση. Αυτά καλύπτουν τα οποία κενά σεναρίου και υπερβολικές συμπτώσεις.
Επίσης θεωρώ + την ενίσχυση κάπως του κοινωνικού περιεχομένου έστω αυτού του αφελούς που κάνει.
Καλά τα ψεμαψέμε τον υπάρχοντα συσχετισμό ταξικά προσανατολισμένες ταινίες ή σειρές δε θα δουμε. Από το να βλέπω την καλή αστυνομία να αποτρέπει άλλον ενα "τρομοκράτη" να χτυπήσει την καλή μας Αμερική ή να κλέψει τις καλές τράπεζες το προτιμώ.
Υγ παντωε ότι κόβουν χρήμα από το τίποτα οικονομικά σωστό είναι αλλά σιγοσίγ δεν είχε στο μυαλό του ο σεναριογράφος αυτό που έχουμε εμείς.
ratm
και εμένα μου άρεσε η σειρά.
Προσωπικά όμως οι αριστερές αναφορές με χαλάνε.
Δεν μπορώ αυτή την μαλακοεπαναστατικοτητα... στην τελική τα άτομα αυτά παλεύουν για να ληστέψουν μια τράπεζα για να κανουν την ζωή τους... οπως και να το κανεις ειναι μια επιλογή ξεκάθαρα ατομικιστική με κοινωνικό περίβλημα.
σορρυ σφυροδρέπανο ξεχασα να υπογραψω.
χαμόγελο.
Βλέπεις την είδηση
https://www.902.gr/eidisi/ergatiki-taxi/165998/kataggellei-tin-ergodosia-gia-kinitopoiisi-mpravon-kai-mihanismon
Σκέφτεσαι να οργιστείς για τα μαλακισμένα (μπαρδόν), που τους έλεγαν εργοδοτικούς επειδή απεργούσαν, κι αμερικάνους πράκτορες, ενώ έβγαιναν σερί καταδικαστικές αποφάσεις , με Χρυσαυγίτες να'ναι ο κορμός του απεργοσπαστικού μηχανισμού.
Αλλά καταλήγεις ότι θλιβερά ανθρωπάρια είναι, που κάνουν τσάμπα βρωμοδουλειά, ενώ τα ζαιοτρόλ βγάζουν κανά μίλκο τουλάχιστον. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα τους χαριστούμε.
Απέργα με τις ώρες που μπορείς
ΥΓ. Συγγνώμη αν έχω κουράσει με το θέμα, αλλά η σκατοψυχιά όταν συνδυάζεται με τη δειλία με βγάζει απ'τα ρούχα μου. Πως τολμάνε να βρίζουν ανθρώπους που αχρηστεύουν το σώμα τους για ένα κομμάτι ψωμί, ενώ αυτοί πίνουν τσίπουρα;
Για ποιούς μιλάς, Απέργα;
Δυστυχώς είναι εκτεταμένο αυτό που περιγράφεις στο υστερόγραφο.
Πόσο μάλλον όταν συνδυάζεται και με "αποφάσεις.
Για τη γνωστή, πρόσφατη φουρνιά "true".
Για τον καθηγητή και το παρεάκι του λέω φίλε Σεχτάρ.
Απέργα με τις ώρες που μπορείς
Και στο ΝΑΡ αναφέρομαι, για την στάση του στην απεργία
Απέργα με τις ώρες που μπορείς
*κακά τα ψέματα με τον υπάρχοντα συσχετισμό....
ratm
*με "αποψαρες"
Σε αυτους τους Σύριζαιους με σφυροδρεπανα αναφέρεται μαλλον. Η αντικκεδιλα παντα εχει μεγαλύτερη περαση οταν γινεται απο "ατσαλινους"...
https://mobile.twitter.com/ozaketas1/status/1029226469644554245
https://mobile.twitter.com/ozaketas1/status/1029221537445015552
https://mobile.twitter.com/oedipode/status/1029423265826172928
https://mobile.twitter.com/ozaketas1/status/1029357311771521025
Καποιοι μαρξισταραδες εχουν περασει οριστικα στην αλλη πλευρά. Τετοια επιχειρήματα ουτε απο Χρυσαυγουλα...
https://mobile.twitter.com/GloryStalin/status/1029668763040395264
Ρε παιδιά ακόμα ασχολείστε με αυτούς? Έχω να ρίξω έστω βλεφάρων από το Φλεβάρη.
Τι να ασχοληθεις? Τα "παληκάρια" εμφανίστηκαν ως σούπερ ντουπερ αντιαμερικανοι επειδή εμείς δήθεν τα διπλωσαμε και εντέλει έχουν στηρίξει με τα μπουνια τις 2 βασικότερες επιλογές των ΗΠΑ στην περιοχή.
1 το νέο σχέδιο Ανάν για τη διχοτόμηση της Κύπρου
Και 2 τη συμφωνια για το Μακεδονικό που ΝΑΤΟποιει τα δυτικά Βαλκάνια.
ratm
Τους παίρνουν και στο ψιλό, στο τουήτερ, αλλά ....που να χαμπαριάσουν!
Μεγάλη αρρώστια ο εγωϊσμός, ειδικά όταν παντρεύεται και με "λίγο" μυαλό.
Ρεζιλίκια.
Μία ερώτηση: Γιατι ασχολούμαστε με πολιτικά χρεωκοπημένους αριστεροαναρχοχώρους;
17-57
Ευτυχώς που υπάρχουν οι γίγαντες της νεομαρξιστικής (δηλαδη ΚρυφοΝεοΔεξιάς με λίγο μαρξισμό) σκέψης της Λουμπλιάνα (2014)
https://www.youtube.com/watch?v=RBVhSfINWOE
Τα γελάκια των ΝεοΠασοκων όλα τα λεφτά
Και οι Έλληνες συνοδοιπόροι τους
https://www.youtube.com/watch?v=PnQkoRqqSvw
Μεγάλες μορφές λέμε
https://www.youtube.com/watch?v=aUh96oXYt18
17-57
Μετά την δημοσίευση ΚΑΙ από την ΚΑΤΙΟΥΣΑ τoυ εγραφου από τον Δήμο Πατρέων,
( Θα κρυφτούν στα λαγούμια τους τώρα οι θρασύδειλοι συκοφάντες του Πελετίδη;
11-08-2018
Έγγραφο της Δημοτικής Αρχής για την παραλιακή ζώνη αποκαλύπτει τη βρώμικη συκοφαντία τους εναντίον του Πελετίδη
http://www.katiousa.gr/koinonia/tha-kryftoun-sta-lagoumia-tous-tora-oi-thrasydeiloi-sykofantes-tou-peletidi/ )
ο αρχικά αντι-Πελετιδικός αγώνας έληξε άδικα για άλλη μία φορά.
Αμέσως μετατράπηκε σε στηριξη υπέρ Πελετίδη που δεν είναι ΚΚΕ όπως μας πληροφορούν οι έγκυρες φωνές στο τουίτερ Συριζαίων με αναρχική περιβολή. Δεν πάει να είναι μέλος του ΚΚΕ και να εφαρμόζει με τα λίγα μέσα που διαθέτει πολιτικη του ΚΚΕ Λεπτομέρειες
Άχεντ Ταμίμι: “Ευχαριστώ την Παγκόσμια Συνδικαλιστική Ομοσπονδία για τη στήριξη και την αλληλεγγύη” (VIDEO)
14-08-2018
https://www.youtube.com/watch?v=kH8TuEeZim4
"..Ευχαριστώ την ΠΣΟ για τη στήριξη και την αλληλεγγύη που έδειξε προς εμένα και να συνεχίσει αυτό το δρόμο της υπεράσπισης του παλαιστινιακού ζητήματος, της αλληλεγγύης σε όλους τους πολιτικούς κρατούμενους..."
Μην μας πουν πως ΚΑΙ ο Μαυρίκος ΓΓ της ΠΣΟ στον οποίο οι ΗΠΑ αρνήθηκαν την βίζα δεν είναι ΚΚΕ
17-57
Και οπά ξαφνικά έχουμε και καλοκαιρινές διαδηλώσεις(φαντάζομαι αυθόρμητες) στο Ιράν.
Καποιες κυρώσεις σε Ιρανική Οικονομία και Τράπεζες, μία υποτίμηση νομίσματος, και κάποιες αυξήσεις - ανατιμήσεις έχουν βγάλει κάποιο κόσμο έξω.
Βέβαια σε παρόμοιες καταστασεις πριν κανα δίμηνο από ότι λέχθηκε από εκεί κυβερνητικούς αξιωματούχους στις διαδηλώσεις δεν υπήρχαν συγκεκριμμένα αιτήματα.
Το Ιραν προμηθεύει πετρέλαιο-φυσικό αέριο την Κίνα, έχει καλές διπλωματικές σχέσεις ( και S300) από Ρωσία και είναι αντίπαλος του Ισραήλ και Σ.Αραβίας
Ποια η θέση των φαν των "ανοίξεων" π.χ indymedia;
17-57
Στενεύει ο ΝΑΤΟικός κλοιός στη Ρωσία
http://laikhexousia.blogspot.com/2018/08/blog-post_10.html
Οι Ενδοϊμπεριαλιστικές διαφορές οξύνονται
17-57
Κανένας λόγος 17-57. Είναι το πάθος μου το παρεάκι και ο ευρύς εξωκοινοβουλευτικός πασοκοχώρος. Όλο λέω ότι δεν θα επιστρέψω, αλλά πάλι εκεί. Δηλώνω εθισμένος.
Απέργα με τις ώρες που μπορείς
Ζητώ συγγνώμη για το off topic
Γνωρίζει κανείς τι εννοεί ο Κεμάλ Οκουγιαν όταν λέει αυτό:
" Το κόμμα μας θα ολοκληρώσει μια μεγάλη οργανωτική μεταμόρφωση το Σεπτέμβρη. Γινόμαστε ένα πιο οργανωμένο κόμμα μέσα στην εργατική τάξη."
Αναφέρεται μήπως σε οργανωτικά μέτρα όπως αναδιάταξη κομματικών δυνάμεων ή εννοεί κάτι άλλο; Όποιος γνωρίζει κάτι σχετικό, ας μας διαφωτίσει.
Ολόκληρη η συνέντευξη του Οκουγιαν εδώ
http://www.katiousa.gr/politika/diethni/synentefksi-okougian-den-yparchei-kalos-kai-kakos-imperialismos/
Προλεκαλτ
@Απέργα με τις ώρες που μπορείς
Κανένας δεν είναι τέλειος Απέργα.
Ναι ξέρω και να μην ασχολούμαστε μαζί με αυτούς τους πολιτικούς χώρους, θα ασχοληθούν αυτοί με το ΚΚΕ.
Οκ λογικό από την μία πλευρά αλλά από την άλλη ας μην ειδικά μετά την "αλλοπρόσαλλη" πολιτικη της εξωκοινοβουλευτικής "αριστεράς" και ""αναρχίας""(αντι-Ιμπεριαλιστικό του ΠΑΜΕ πέρσι στην Κοζάνη που είχαν εξεταστική, συμβάσεις σε ΝαυπηγοΕπισκευαστική / Cosco κλπ φέτος) κανείς δεν τους παίρνει πλέον στα σοβαρά
ΆΪντε τα παιδιά σε καμία δεκαετία να φτιάξουν κανένα σοβαρό οπορτουνισμό.
όχι γιατί σε κάποιους ΤΟΥς λείπει το μυαλό αλλά γιατί τα γεγονότα(απο πλατείες, δημοψηφίσματα, "πολυχρωμες επανατάσεις", αντιασφαλιστικό 2016, νέος αντι Απεργιακός νόμος κλπ) , τους απογύμνωσαν
17-57
Επειδή βλέπω μια καινούργια προσπάθεια "ένωσης αριστερών κομμάτων" (άρα μάλλον πλησιάζουν εκλογές)
http://www.tanea.gr/print/2018/08/16/interviews/na-enothoun-oles-oi-aristeres-dynameis-makrialfapo-ton-tsipra/
Ποια αριστερά κύριε; Αυτοί; Που έφερναν παρατάσεις μνημονίων και δεν τα περνούσαν από την Βουλή για ψήφιση αλλά μόνο για συζήτηση;
" 28|02|2015
http://www.iefimerida.gr/news/193816/i-kyvernisi-den-thelei-na-ferei-ti-daneiaki-symvasi-sti-voyli-gia-psifisi
Στρατούλης: Δεν θα κάνουμε τη χάρη του ΚΚΕ
Αλλά και ο Δημήτρης Στρατούλης υποστήριξε ότι η κύρωση από τη βουλή δεν χρειάζεται, το πήγε μάλιστα και πιο πέρα, μιλώντας στο Mega: «Με βάση την νομοθεσία μας και το θεσμικό μας πλαίσιο δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο» τόνισε ο κ. Στρατούλης για να συμπληρώσει: «Από εκεί και πέρα, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, μπορεί να έρθει για ενημέρωση της Βουλής. Αυτό προβλέπεται και αυτό θα κάνουμε. Εσείς πολύ εύλογα ρωτάτε και καλά κάνετε, ωστόσο εγώ απορώ με την βιασύνη της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ. Αυτοί μέσα στο μυαλό τους έχουν ότι αυτό είναι ένα μνημόνιο όπως αυτά που υπέγραφαν αυτοί και βιάζονται όσο το δυνατόν γρηγορότερα έρθει για να το ψηφίσουν ως μνημόνιο. Εμείς τους λέμε ότι δεν είναι μνημόνιο και γι' αυτό δεν χρειάζεται να έρθει και να ψηφιστεί από την Βουλή».
Ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων είπε πως δεν θα πάει το νομοσχέδιο στη Βουλή και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα κάνει τη χάρη του ΚΚΕ: «Το κομμουνιστικό κόμμα από την άλλη στον δικό του κόσμο θεωρεί επίσης ότι αυτό είναι μνημόνιο και λέει να έρθει στην Βουλή, να το ψηφίσουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, να εκτεθούν και να λέω να κι αυτοί συνεχίζουν τα μνημόνια. Ούτε στους μεν θα κάνουμε την χάρη, ούτε στους δε. Θα έρθει, θα γίνει αντιπαράθεση, θα γίνει συζήτηση, αλλά δεν χρειάζεται κύρωση από την Βουλή. Δηλαδή εμείς θα κάνουμε περισσότερα από όσα ζητάνε οι δανειστές της χώρας; Αυτή η περίοδος τέλειωσε. Η Ελλάδα είναι ανεξάρτητη και κυρίαρχη χώρα και η κυβέρνησή της μπορεί και πρέπει να αποφασίζει τι θέλει κύρωση, τι δεν θέλει, εφόσον βεβαίως έχει τις σωστές νομικές γνωμοδοτήσεις και είναι σύμφωνη με το νόμο και το Σύνταγμα».
«Ούτε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου θα έρθει και δεύτερον όσον αφορά στο να έρθει στην Βουλή, ο νόμος που υπάρχει λέει ότι οι επεκτάσεις δανειακών συμβάσεων μπορεί να υπογράφονται από τον εκάστοτε υπουργό Οικονομικών, ο οποίος το μόνο που οφείλει είναι να τις φέρει στην Βουλή για ενημέρωση. Επομένως, στην Βουλή για ενημέρωση θα έρθει»..."
Το μνημονιάκι το ψήφισαν στο Δημοψήφισμα με το ΟΧΙ στο μνημόνιο Κομμισιόν ΝΑΙ στο μνημονιο ESM
Μία εβδομάδα πριν το δημοψηφισμα ήταν σίγουρο το μνημονιάκι των Συριζα-Ανελ
http://www.thetoc.gr/politiki/article/auti-einai-nea-epistoli-tsipra-stous-daneistes
17-57
Αριστερούς που
ήταν μαζί με φασιστοειδή ακροδεξιούς σε πλατείες, κινήματα "δεν πληρώνω", δημοψηφίσματα
που συγκυβέρνησαν έστω και για ένα 6μηνο με ακροδεξιούς
που υιοθετούν αντιΚΚΕ συκοφαντικά σχόλια π.χ. για το ρόλεξ των 10 ευρω του Κουτσούμπα λίγο πριν τις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015
που μιλούσαν για "μη απόβλητους ψηφοφόρους" "κλείνοντας το μάτι" στους ψηφοφόρους των χρυσαύγουλων στον Β' Γύρο των Αυτοδιοικητικω΄ν εκλογων σε Αθήνα - Περιφέρεια Αττικής
που πανηγύριζαν για την Νίκη του Τράμπ και την άνοδο της Λεπέν και για την πλατεία Μαϊντάν
που εμπόδιζαν το ΠΑΜΕ να μπει στην Πλατεία Συντάγματος την ημέρα της απεργίας κατά του Αντι-Ασφαλιστικού Νόμου του Κατρούγκαλλου
που στο Εργατικο Κέντρο Αθηνών ψήφισαν κατά της Απεργίας για τον νέο αντι-Απεργιακό νόμο του 2017 για να κάνουν μετά τα σοόυ τους στη Βουλή
ε δεν τους λες ούτε αριστερούς ούτε καν αντιφασίστες
17-57
Πώς κερδίζονται οι συλλογικές συμβάσεις – Το παράδειγμα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας
Συνέντευξη με τον Βασίλη Παπαγεωργίου, αντιπρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων στην «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» και μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Εργατοϋπαλλήλων Γάλακτος, Τροφίμων και Ποτών
https://www.rizospastis.gr/story.do?id=9961593
".. Βήμα βήμα η οργάνωση του αγώνα
-- Μέσα από ποια βήματα φτάσατε στην υπογραφή της Σύμβασης;
-- Πριν ακόμη λήξει η Σύμβαση του 2016 - 2017, στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς, το σωματείο βρισκόταν σε ετοιμότητα και είχε παρέμβει, κάνοντας σαφές στην εργοδοσία την πρόθεσή του να ξεκινήσουν το ταχύτερο οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή νέας επιχειρησιακής ΣΣΕ.
Συνδυάσαμε τη διεκδίκηση Σύμβασης με τη συμμετοχή στο πλούσιο αγωνιστικό πρόγραμμα εκείνης της περιόδου, όπως η απεργία στις 14 Δεκέμβρη, στην επιτυχία της οποίας πρωτοστάτησαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της επιχείρησης, περιφρουρώντας τις πύλες των εγκαταστάσεων της εταιρείας στον Κηφισό. Αντίστοιχα, μπροστά στην απεργία στις 12 Γενάρη, το σωματείο μας, ανταποκρινόμενο στο κάλεσμα της Ομοσπονδίας, συμμετείχε στο αγωνιστικό πρόγραμμα του ΠΑΜΕ μέχρι και τη μέρα ψήφισης του αντιλαϊκού νομοσχεδίου, με αιχμή το χτύπημα στο δικαίωμα της απεργίας.
Διαμορφώσαμε γρήγορα το πλαίσιο αιτημάτων, μετά από εξορμήσεις στα τμήματα, από την αποθήκη μέχρι και τα γραφεία, και συζήτηση με τους εργαζόμενους. Το Μάρτη πήγαμε σε Γενική Συνέλευση, η οποία ήταν μαζικότατη, προκειμένου το πλαίσιο αυτό να εγκριθεί από το σώμα και μετέπειτα να κατατεθεί στην εταιρεία για να ξεκινήσουν οι συζητήσεις.
Ο αγώνας για την επιχειρησιακή Σύμβαση ήταν από την αρχή αλληλένδετος και με τον αγώνα της Ομοσπονδίας για υπογραφή κλαδικής Σύμβασης. Η απεργία που προκήρυξε η Ομοσπονδία στις 29 Μάρτη ανέδειξε τη σύνδεση αυτή ακόμη περισσότερο και αποτέλεσε βασικό σταθμό στην πορεία των διαπραγματεύσεων για την επιχειρησιακή ΣΣΕ. Το Σωματείο μας πήρε άμεσα απόφαση συμμετοχής στην κλαδική απεργία, κόντρα στις μεθοδεύσεις της εργοδοσίας και της μειοψηφίας του σωματείου, που λειτούργησαν απεργοσπαστικά, σε ανοιχτή συνεννόηση και με άλλα εργοδοτικά σωματεία του κλάδου.
Φτάνοντας στα τέλη Ιούλη, σε μια κρίσιμη φάση της διαπραγμάτευσης, το Σωματείο συγκάλεσε εκ νέου Γενική Συνέλευση για να ενημερώσει τους εργαζόμενους και να παρθούν αποφάσεις. Στη συνέλευση αυτή, στην οποία η συμμετοχή ήταν ιδιαίτερα μαζική, συζητήσαμε εκτενώς και αποφασίσαμε ομόφωνα να προχωρήσουμε στην υπογραφή της Σύμβασης. Στην υπογραφή αυτής της Σύμβασης εμείς δεν βλέπουμε το τέλος του αγώνα μας, αλλά ένα νέο εφαλτήριο για να δυναμώσουμε τη διεκδίκηση κλαδικής Σύμβασης. .."
Κάτι που σίγουρα δεν θα πουν Τσίπρας-Λαφα-Κωνσταντο-αριστεροαναρχο και λοιπό πασοκοχώρι για Αντι-Μεθαύριο που μπαίνουμε στο 4ο μνημόνιο
17-57
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΒΛΗΤΕΣ ΙΙ ΚΑΙ ΙΙΙ ΤΗΣ «COSCO» ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Συνεχίζουν αποφασιστικά τον αγώνα για τη ΣΣΕ και τα δίκαια αιτήματά τους
https://www.rizospastis.gr/story.do?id=9965238
"..Ενεργή και ουσιαστική συμμετοχή των εργαζομένων στη χτεσινή ανοιχτή συνεδρίαση του ΔΣ του σωματείου τους
Η αποφασιστικότητα των εργατών στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά να συνεχίσουν τον αγώνα τους για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με αύξηση μισθών και δικαιώματα αποτυπώθηκε στη χτεσινή ανοιχτή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του σωματείου τους, της Ενωσης Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ).
Η ανοιχτή συνεδρίαση του ΔΣ του σωματείου πραγματοποιήθηκε με την ενεργή και ουσιαστική συμμετοχή εργατών της πρωινής και απογευματινής βάρδιας, στο φόντο των εξελίξεων στο λιμάνι, μετά το χτύπημα τραμπούκικων μηχανισμών σε βάρος του προέδρου της ΕΝΕΔΕΠ, Μάρκου Μπεκρή, όπως και τις προσπάθειες να στηθεί εργοδοτικό «σωματείο».
Στη χτεσινή συνεδρίαση συζητήθηκαν οι προτάσεις που κατέθεσε η εργοδοσία («Cosco» και εργολάβοι) στις διαπραγματεύσεις για τη ΣΣΕ, με τη διοίκηση του σωματείου και τους εργαζόμενους να υπογραμμίζουν ότι οι προτάσεις αυτές δεν καλύπτουν τις ανάγκες των εργαζομένων.
Η εργοδοσία αναγκάστηκε να προσέλθει στις διαπραγματεύσεις κάτω από την πίεση που άσκησαν οι μαζικές και μαχητικές απεργιακές κινητοποιήσεις των εργατών τον περασμένο Μάη και Ιούνη, με μπροστάρη και οργανωτή τη διοίκηση του σωματείου τους. Οι προτάσεις που κατέθεσε, ωστόσο, και οι οποίες παρουσιάστηκαν στη χτεσινή συνεδρίαση του σωματείου, δεν ανταποκρίνονται στα δίκαια αιτήματα και τις ανάγκες των εργατών, καθώς έχουν ως άξονα και βασικό κριτήριο την επιχειρηματική κερδοφορία.
Χαρακτηριστικά, οι εργοδοτικές προτάσεις τονίζουν μεταξύ άλλων την αναγκαιότητα που έχουν για το κεφάλαιο οι «ευέλικτες» μορφές εργασίας προκειμένου να αυξήσει τα κέρδη του.
Οι εργαζόμενοι και το σωματείο διεκδικούν πλήρη και σταθερή εργασία για όλους, υπογραμμίζοντας ότι σήμερα από τους 1.300 εργάτες μόνο οι 650 δουλεύουν σε θέσεις πλήρους απασχόλησης. Η εργοδοσία, ωστόσο, με κριτήριο την κερδοφορία της, συναρτά με τις προτάσεις της την όποια μετατροπή συμβάσεων εκ περιτροπής εργασίας, ορισμένων μόνο εργαζομένων, με την αύξηση του όγκου της παραγωγικής δραστηριότητας...
Αντίστοιχα, στο αίτημα για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, η εργοδοσία απαντά χαρακτηρίζοντας κομμάτι του μισθού στοιχειώδεις παροχές και δικαιώματα, όπως το διάλειμμα και την παροχή μέσων ατομικής προστασίας.
Τέλος, στο αίτημα για αύξηση της εργατικής ομάδας (πόστα) από 4 σε 6 εργάτες, η απάντηση της εργοδοσίας στην πραγματικότητα δίνει την δυνατότητα να διατηρείται στην πράξη ο σημερινός αριθμός των 4 εργατών, γεγονός που συμβάλλει στην εντατικοποίηση της εργασίας, σε βάρος της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων.
Απάντηση με ολόπλευρη αγωνιστική προετοιμασία
Στην ανοιχτή συνεδρίαση του ΔΣ του σωματείου, σχεδόν όλοι οι εργάτες πήραν το λόγο, ενώ έγιναν ουσιαστικές παρατηρήσεις. Με συγκεκριμένα επιχειρήματα ανέδειξαν το γεγονός ότι οι προτάσεις της εργοδοσίας δεν δίνουν λύσεις στα οξυμένα προβλήματά τους, δεν απαντούν στα δίκαια αιτήματά τους.
Παράλληλα, κατήγγειλαν τις μεθοδεύσεις της εργοδοσίας, που στόχο έχουν να κάμψουν τον αγώνα τους, την προσπάθειά της να στήσει δικό της «σωματείο», όπως και το τραμπούκικο χτύπημα του επόπτη ασφαλείας Βασίλη Παπαδόγγονα σε βάρος του προέδρου της ΕΝΕΔΕΠ Μάρκου Μπεκρή, την ώρα που μιλούσε στους συναδέλφους του.
Σε αντίθεση με τις προσδοκίες της εργοδοσίας, οι εργάτες εκδήλωσαν την αποφασιστικότητά τους να συνεχίσουν τον αγώνα για τα δίκαιά αιτήματά τους, δυναμώνοντας στο πλαίσιο αυτής της μάχης το σωματείο τους, την ΕΝΕΔΕΠ.
Την Παρασκευή 24/8 θα πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση των εκπροσώπων της εργοδοσίας με τη διοίκηση του σωματείου, ενώ συνεχίζεται η ολόπλευρη ετοιμασία των εργαζομένων για να συνεχίσουν την αγωνιστική διεκδίκηση των αιτημάτων τους..."
17-57
Δημοσίευση σχολίου