Η κε του μπλοκ κράτησε στο ψυγείο την ανταπόκριση της βιργινίας ρίχτερ για την εκδήλωση με τον κύριλλο για τους διανοούμενους και τώρα που οι συνθήκες ωρίμασαν κι η ζέστη χτυπάει κόκκινο, την προσφέρει δροσερό πιάτο στους σφους αναγνώστες.
Το κείμενο αυτό είναι άρθρο συνεργάτη μας κι ως εκ τούτου απηχεί προσωπικές λατρευτικές απόψεις και πεποιθήσεις της συγγραφέα του που βρίσκεται στα πρόθυρα της προσωπολατρίας. Κάποια σκόρπια σχόλια της κε του μπλοκ εντός του κειμένου βρίσκονται εντός αγκύλης και σε πλάγια γραφή για να ξεχωρίζουν και να διαχωρίζουν τη θέση της.
ΚΥΡΙΛΛΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ ΑΠΟΓΕΙΩΣΕ ΜΑΣ
Έτρεχα να φτάσω στην σύγχρονη εποχή, εκεί στην Θεμιστοκλέους πήγε να με φάει άδικα μια TDM κι όχι τίποτα άλλο αλλά θα πήγαινα χωρίς να έχω απολαύσει τον Κύριλλο από κοντά. Μια φορά τον είχα ακούσει (τηλε) και ήταν έρωτας με το πρώτο άκουσμα. “Τι είπε ο άνθρωπος!”
{Η πίστη σου σέσωκέ σε!. Προς το παρόν ο παπασταύρου αναφέρεται ως θνητός –τι είπε ο άνθρωπος- αλλά σύντομα η βιργινία θα εγκαταλείψει το μονοφυσιτισμό και θα ανακαλύψει τη θεία φύση Του}
Πέρα από την επιθυμία μου να τον ακούσω, έπρεπε να κάνω και την ανταπόκριση για τους συντρόφους Θεσσαλονικείς, που ελπίζω να την έχουν διαβάσει την ΚΟΜΕΠ 3/2010 γιατί εγώ θα γράψω τα εκτός αυτής {τη διαβάσαμε}. Λοιπόν για να εξηγήσω , ο Κύριλλος Παπασταύρου, υπεύθυνος της ΙΕ της ΚΕ του ΚΚΕ, θα μιλούσε σε εκδήλωση της Κ.Ο Δικηγόρων (!) για το άρθρο της Ελενης Μπελλου “Η σχέση της διανόησης με το Κόμμα”.
Μαζευτήκαμε σιγά-σιγά, 4-5 οι κάτω των 30 ήτανε, και οι περισσότεροι άνω των 65! Σκεφτόμουν εγώ, ρε τι ξύλο θα χουν φάει. Δυο σύντροφοι πιο πέρα συζητούσαν για την αντισυνταγματικότητα του Μνημονίου και λέγανε κάτι για παραγράφους κι εδάφια (εγώ δεν ξέρω, βοσκούσα τα πρόβατα εκεί κάτω).
Άρχισε ο ΘΕΟΣ (εντάξει απολίθωμα είμαι λίγο biased) και κρεμόμασταν από τα χείλη του.
{Μου το εξήγησε κι από κοντά τι είναι αυτό το biased, αλλά δεν το συγκράτησα. Ο νοών νοείτω}.
Σκοπός είπε του άρθρου είναι να διερευνήσει 3 πράγματα.
Το δύσκολο πρόβλημα της σχέσης των διαφόρων τμημάτων που εντάσσονται στην πνευματική εργασία με την εργατική τάξη
Την συμμαχία της ε.τ. με τους διανοούμενους που δεν εντάσσονται σε αυτήν
Πως συντάσσεται η δουλειά των κομμουνιστών διανοούμενων στην υπόθεση του ΚΚ.
Ας τα πιάσουμε λοιπόν ένα-ένα όπως τα έπιασε και ο ΘΕΟΣ.
1.Τα τελευταία χρόνια έχουν συντελεστεί αλλαγές που αφορούν τους εργαζόμενους της πνευματικής εργασίας. Παλιά ήταν κυρίως κρατικοί λειτουργοί ή αυτοαπασχολούμενοι.
Τώρα μια χούφτα χιόνι δηλαδή όλο και περισσότερα τμήματα εντάσσονται στην μισθωτή εργασία (εκεί πάνω άρχισα να κουνιέμαι εντόνως στην θέση μου, γιατί έλεγα από μέσα μου σαν ξόρκι -αχ που σαι νιότη που ‘λεγες πως θα γινόμουν άλλος- δεν έπιασε όμως γιατί συνέχιζε να παίρνει η διευθύντριά μου στο κινητό και όχι ο KANDEL).
Ανέφερε όλο και περισσότερους κλάδους που οργανώνονται με καπιταλιστική ιδιοκτησία (παροχή νομικών, ιατρικών, επιστημονικών υπηρεσιών), η οποία οργάνωση είναι αντιφατική ως προς την συνειδητοποίηση αυτών των τμημάτων των μεταβολών της κοινωνικής τους ένταξης.
Άνοιγμα παρένθεσης. Πάω σε συναδέλφισσα,
–Πάρε συναδέλφισσα το φυλλάδιο, αύριο έχουμε απεργία.
–Τι απεργία, έχω να τελειώσω την τάδε μελέτη.
–Τι να τελειώσεις την μελέτη, εδώ τελειώνουν την ζωή σου
–Ναι αλλά εγώ είμαι επιστήμονας
–Ναι αλλά εσύ παίρνεις 900 ευρώ
–Ναι αλλά μόλις πάρω την αύξηση, αφού θα δουν ότι κάνω reports στις 3 το βράδυ Κυριακής θα δεις τι μισθό θα μου δώσουν
Τίτλος Κατερίνα Τάδε, ΒΑ, Msc, άνιωθη. Κλείνει η παρένθεση.
2.Ενω παλιότερα η διανόηση απολάμβανε προνόμια που την έφερναν πιο κοντά στην αστική τάξη, πλέον συντελούνται συνθήκες που τείνουν να αποσταθεροποιήσουν αυτήν την σχέση.
Μισθωτά τμήματα της διανόησης εντάσσονται με όλο και χειρότερους όρους στην αγορά εργασίας (ρε μήπως να το βγάλω το διδακτορικό, κανένας δεν με παίρνει), ενώ μικραίνει συνεχώς το ποσοστό που εντάσσεται στην κρατική υπαλληλία (πάλι δεν πέρασα ΑΣΕΠ, το κέρατο μου). Άρα πλησιάζουν στην εργατική τάξη.
Βέβαια η ένταξη αυτή γίνεται με μικροαστικούς όρους, άρα είναι ευάλωτοι σε ρεφορμιστικά και οπορτουνιστικά ρεύματα -δεξιός τε και αριστερός - (νιαρ, νιουρ και ξύριζα, καθώς και το απόλυτο κόμμα της διανόησης ΔΗΑΝ)
Βέβαια εδώ έρχεται και η απόλυτη ατάκα “Η παρέμβαση του ΚΚ δεν μπορεί να έχει σχέση μόνο με την οικονομική σχέση («ένταξη στην καπ. παραγωγή αλλά και τον ρόλο της διανόησης στην βάση και το εποικοδόμημα» -φςςςςςς τι ειπεεεεε!!! Να πάω να το πω στον ξάδερφο μου, που έκανε 10 χρόνια να περάσει και να τελειώσει το πανεπιστήμιο με αντιγραφή και τώρα το παίζει μεγάλος επιστήμονας!!!!)
3.Το πιο μεγάλο θέμα ήταν το 3ο. Ο ρόλος του κομμουνιστή επιστήμονα (ρε μήπως να το κάνω το διδακτορικό?)
Είναι δύσκολη η ένταξη της επιστημονικής εργασίας στα πλαίσια του ΚΚ. Το πανεπιστήμιο σήμερα δεν μπορεί ΟΥΤΕ και θέλει να στηρίξει μια μαρξιστική εργασία, τον μαρξιστικό τρόπο σκέψης, αλλά αξιοποιεί την λεγόμενη μαρξίζουσα σκέψη, ενσωματώνοντας στην δουλειά του τον αναθεωρημένο μαρξισμό.
Ανοίγει παρένθεση. Η μικρή Βιργινία πριν ανακαλύψει τι είναι ο μαρξισμός, συνομιλεί με τον καθηγητή της.
–Κα Καθηγητά, το πείραμα έδειξε το αντίθετο από αυτό που προτείνουμε
–Αποκλείεται κάντο πάλι.
–Μα είναι η τρίτη φορά που το κάνω με στατιστικά σημαντικό αποτέλεσμα και είναι αυτό.
–Δεν γίνεται να πούμε αυτό, μετά δεν θα μας ξαναδώσουν χρηματοδότηση.
–Ναι αλλά αυτό είναι η αλήθεια
–Η αλήθεια δεν είναι μία (!!!!!!!!!!αυτό θα πει επιστήμων-αγνωστικιστής)
Κλείνει η παρένθεση.
Εδώ ο Κύριλλος έπιασε το νόημα της “θυσίας” του επιστήμονα. Ο εργάτης που απεργεί μπορεί να χάσει την δουλειά του, αλλά τον βοηθάει το ταξικό του ένστικτο. Για να μπορεί να κάνει το ίδιο ένας επιστήμονας, όχι μόνο να απεργήσει, αλλά να μη δημοσιεύσει ένα αντιμαρξιστικό άρθρο, πρέπει να έχει βαθιά γνώση του μαρξισμού-λενινισμού. Να είναι έτοιμος να καθυστερήσει 3-4 χρόνια να τελειώσει, και να είναι έτοιμος ότι μπορεί να μην πάρει ποτέ θέση στο πανεπιστήμιο (κοίτα να δεις, εγώ τα ήξερα από πριν!)
Το Κόμμα πρέπει να προσανατολίζεται και στους νέους χώρους που υπάρχουν επιστήμονες οι οποίοι θα στρατεύονται κάτω από την ταξική πάλη, ώστε να απεξαρτητοποιηθεί η σοσιαλιστική οικοδόμηση από τους αστούς ειδικούς. Είναι βασικό λοιπόν για το κόμμα η στρατολόγηση νέων επιστημόνων στα πλαίσια της μισθωτής εργασίας. (Θα πάω να το κάνω το διδακτορικό!)
{Το «απεξαρτητοποιηθεί» μπορεί να κατανοηθεί ως κάτι ανάμεσα στο «ανεξαρτητοποιηθεί» και το «απεξαρτηθεί», συνδυάζοντας και τις δύο έννοιες. Αν και αδόκιμος νεολογισμός, μου άρεσε και τον διατήρησα στο τελικό κείμενο}.
Στις συνθήκες που έρχονται θα είναι πολύ μεγάλος και ο ρόλος των κομμουνιστών επιστημόνων.
Εδώ ο Κύριλλος μας είπε μια πραγματική ιστορία. Καθηγητής “διέταξε” τον διδακτορικό του να γράψει εργασία για τον αντιμαρξιστικο τρόπο δράσης του ΚΚΕ, και του είπε ότι κριτήριο για την λήψη του διδακτορικού διπλώματος θα είναι η διαγραφή του από το Κόμμα.
Αλήθεια? Τραβηγμένο? Θα το κρίνει η ιστορία. (μπα άστο το διδακτορικό)
Όπως και να χει, το Κόμμα πρέπει να έχει ποδιά σε κάθε κάθε ΚΑΘΕ χώρο δουλειάς ώστε να μπορεί να συσπειρώνει της μάζες, να τις καθοδηγεί, ώστε να αντιδράσουν στις συνθήκες που έρχονται.
Για το Σφυροδρέπανο, ανταποκρίτρια Βιργινία Ρίχτερ (ερωτευμένη με τον Κύριλλο)
Η κε του μπλοκ γνωστοποιεί στους επίδοξους σχολιαστές του κειμένου ότι η ανταποκρίτρια βιργινία βρίσκεται σε διακοπές για να ξεπεράσει τον έρωτά της –εκτός κι αν τον έπεισε να την ακολουθήσει- και δε θα μπορεί να απαντήσει άμεσα στα σχόλιά της. Ίσως όμως μπορεί να το κάνει στη θέση της ο μονίμως ερωτευμένος –όχι απαραίτητα με τον κύριλλο- κομμουνάρος ουγκ-ουγκ που παρακολούθησε κι αυτός την εκδήλωση.
Ενδιαφέρον άρθρο για τη διανόηση -με αφορμή την περίπτωση του αϊνστάιν- με καλές παραπομπές στους κλασικούς είχε και το τελευταίο πριν. Ωστόσο η κε του μπλοκ θεωρεί πως το καλύτερο κείμενο που έχει διαβάσει για τη διανόηση είναι το σχετικό βιβλίο του ρούση, το τελευταίο πριν τα σπάσει στο κόμμα με ευχαριστίες στον πρόλογο προς την αλέκα και αναφορά στο 17ο συνέδριο. Στο ίδιο βιβλίο βρίσκει κι ο σκαμπαρδώνης τον αυτοπροσδιορισμό του ρούση ως μικροαστού διανοούμενου που τον χρησιμοποίησε και στον περιβόητο προσυνεδριακό.
Συλλεκτικό από κάθε άποψη..
Υγ: από την επόμενη ανάρτηση η κε του μπλοκ αρχίζει εκτενές αφιέρωμα στα όσα έζησε κατά την παραμονή της στην τουρκία. Υπομονή..
11 σχόλια:
Κι εγώ που τόσες μέρες νόμιζα πως έγραφες τις γαργαλιστικές λεπτομέρειες από την Τουρκία, απλά copy-paste έκανες κείμενα τρίτων. Ντροπή και αίσχος!
Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι η διανόηση δεν είναι τάξη αλλά διαταξική κοινωνική κατηγορία-στρώμα όπως η νεολαία ή η "αγροτιά".
Άλλο οι μεγαλοδιευθυντές και τα μεσαία στελέχη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που ανήκουν στην αστική τάξη παρόλο που είναι μισθωτοί και άλλο η εκτελεστική υπαλληλία. Ένας κατώτερος δημόσιος ή ιδιωτικός υπάλληλος με πανεπιστημιακή εκπαίδευση μπορεί να ανήκει ταυτόχρονα στην κοινωνική κατηγορία της διανόησης και στην εργατική τάξη.
Δεν μπορείς να πεις πως όποιος ανήκει στην διανόηση είναι.. μικροαστός. Μπορείς όμως να πεις πως όσοι ανήκουν στην διαταξική κοινωνική κατηγορία της διανόησης έχουν ορισμένα κοινα χαρακτηριστικά και την τάση να διαμορφώνουν μικροαστική ταξική συνείδηση εξαιτίας της ψευδαίσθησης προς τα πάνω "κοινωνικής κινητικότητας" που δεν υπάρχει στους χειρωνάκτες εργάτες.
Ακόμα και στο εσωτερικό της εργατικής τάξης υπάρχουν εισοδηματικές διαφορές και αντιθέσεις με πιο σημαντική την αντίθεση χειρωνακτικής-διανοητικής εργασίας. Γι' αυτόν το λόγο στην οικοδόμηση της λαϊκής συμμαχίας είναι ανάγκη να ηγεμονεύουν οι χειρωνάκτες εργάτες.
Pablo RABIA
νυν φοιτητάριος, μέλλοντικός διανοούμενος εργάτης
Έχω να καταθέσω τα εξής:
1. Ήμουν έτοιμος να πάω κι εγώ στην εκδήλωση. Για την ακρίβεια, έγραφα μέιλ στη Βιργινία ώστε να με πάρει τηλ. αν είχε αμετάκλητα αποφασίσει να πάει. Εκείνη την ώρα όμως με διέκοψε τηλεφώνημα από την οργάνωση, ενημερώνοντας με πως "μετακομίζουν τα γραφεία στο Χαϊδάρι" και κάποιος (ποιος?ποιος?) πρέπει να βοηθήσει...
2. Φίλε Μπρέζνιεφ, ούτε εγώ θυμάμαι το biased, ούτε καν στο περίπου, κι ας είμασταν μαζί σαν μας το εξηγούσε (ή στο χε ξαναπεί εσένα μου φαίνεται...).
Ένα μόνο θυμάμαι. Αυτό για τους monty pythons!
3. Έχοντας διαβάσει κι εγώ το άρθρο της ΚΟΜΕΠ, όχι όμως και αυτό του ΠΡΙΝ, πρέπει να πώ ότι συμφωνώ με το Μπρέζνιεφ πως το βιβλίο του Ρούση είναι ό,τι καλύτερο έχω εντοπίσει σχετικά μέχρι σήμερα.
Βεβαίως από τη μία δικαιολογημένα μπορεί να πει κανείς πως άλλο βιβλίο και άλλο άρθρο, όμως από την άλλη γιατί να μην γράψει ο συγγραφέας του εκάστοτε άρθρου ένα ολοκληρωμένο έργο (βιβλίο) σχετικό με το ζήτημα;
Στο 2 εννοώ πως ΔΕΝ θυμάμαι το "biased"
επίσης θα έλεγα ότι είναι λάθος να ορίσουμε τους καθηγητές πανεπιστημίου ως μικροαστούς. κάτι αντίστοιχο με τους παπάδες και τους μπάτσους είναι στη μεγάλη πλειοψηφεία τους.
Αυτό έκανα αλλά υπολογιστή μόλις χτες βρήκαμε. Υπομονή..
-Ως πρώην φοιτητάριος και νυν διανοούμενος άνεργος, συμφωνώ κι επαυξάνω. Κι αυτό είναι που βάζει λίγο-πολύ και το άρθρο της μπέλλου όπως το θυμάμαι σε αδρές γραμμές.
Το ζουμί στην υπόθεση -αν υπάρχει- είναι η στάση του κόμματος προς τη διανόηση. Το κόμμα δίνει βάρος στη δουλειά του στους εργάτες, έκανε ειδική συνδιάσκεψη σχετικά, το συνέδριο της νεολαίας επιμένει στη δουλειά στην εργαζόμενη νεολαία και στους σπουδαστές των ιεκ και των τει. Και καλά κάνει. Αλλά για κάποιους έχει αντίστροφη ανάγνωση. Καχυποψία προς τους διανοούμενους και τους φοιτητές και κάποιοι το πάνε μέχρι το ζντάνοφ.
Στον αντίποδα όμως ποιοι ακριβώς ασκούν αυτή την κριτική; Αφενός αναρχικοί κι αναρχίζοντες που απορρίπτουν το απ' έξω του λένιν και μαζί το ρόλο της πρωτοπορίας και της οργάνωσης του συνειδητού κομματιού της εργατικής τάξης που είναι ικανή να τα πετύχει όλα μόνη της, από θεωρητική παραγωγή μέχρι επανάσταση -εργατίστικη στάση και προλεταριακός μεσιανισμός. Κι από την άλλη χώροι και προσωπικότητες που κάνουν την κριτική του λένιν στον ατομισμό των μικροαστών διανοούμενων εξαιρετικά επίκαιρα.
Τέλος πάντων, εγώ αυτό που ήθελα να πάρω από αυτή την εκδήλωση ήταν κυρίως μια απάντηση για το κμε και την ανεξήγητη αδρανοποίησή του τα τελευταία χρόνια -που κοντεύουν να γίνουν δεκαετία. Αλλά η βιργινία αρνήθηκε να μεταφέρει ερωτήσεις προκάτ και μείναμε με την απορία.
-Ή επίσης, γιατί ο συγγραφέας του βιβλίου να μην γράψει σχετικά και κανά άρθρο στο ρίζο. Καλό ε;
Το οποίο θυμίζει σεφερλή και τη θεϊκή ατάκα της βιργινίας.
Το χιούμορ του σεφερλή λέει είναι σαν αυτό των μόντι πάιθονς..!
Από κει να καταλάβεις πολιτικό κριτήριο..
Ποιό είναι το απόλυτο κόμμα της διανόησης ΔΗΑΝ;
Είναι πιστεύω προφανές πως εννοεί τους κουβέληδες της δηαρι.
Η βιργινία παρά την θάλασσα που την καλεί, διάβασε το κείμενο( και πολύ τεχνολογια) ευχαριστηθηκε τα πολύ έξυπνα σχόλια του απολιθωματος. Το λέει και το φωνάζει ότι είναι biased-μακριά από μας η αποστασιοποίηση- ζητά συγνώμη για τον αδοκιμο όρο που χρησιμοποίησε, για το ΔΗΑΡ που το έφαγε ο δαιμων του πληκτρολογιου πριν να προλάβουμε να τους φάμε εμείς. συνεχίζει να μην καταλαβαίνει τους μοντυ παιθονς αλλά να φωνάζει «το Γιωτα τσελιγκα!» μόλις επιστρέψει θα είναι πιο αναλυτική.
Πάω για βουτιά!!
"οοοοοοοοοοο τΟΙχοδιώκτης" Βιργινία.
Χαιρετίσματα στους Ηρακλειώτες.
Λόγω της απόστασης σχεδόν δυο χρόνων από την παρούσα δημοσίευση, η συμμετοχή μου στα σχόλια είναι μάλλον περιττή. Όμως μιας και τώρα την είδα θα ήθελα, σε περίπτωση που ο έρως παραμένει ανεκπλήρωτος και εν ισχυι να προειδοποιήσω τη συντρόφισσα πως η ευγλωττία του Κύριλλου συνεχίζεται και κατα τη διάρκεια του ύπνου με τη μορφή ήχου από ατμομηχανή Lokomotiv ή στην καλύτερη περίπτωση από Belarus με βουλωμένη εξάτμιση. Ακόμα θυμάμαι μια βραδυά στο διήμερο 2003 (ΑCTION THESSALONIKI για!) που μας είχε παραχωρήσει ο δήμος άγιου παύλου χώρο μια μέρα πριν ανοίξει η κατασκήνωση για να υποδεχθούμε τις ξένες αντιπροσωπείες και να κοιμηθούμε και από τότε έχουμε μειωμένη συμμετοχή συντρόφων απ τα ξένα. (Μόνο ο Γκίκας είχε ξεραθεί)
momus
Δημοσίευση σχολίου