Πέμπτη, 28 Απριλίου 2016

Να μην ξεχάσω

Το σημερινό κείμενο αναδεικνύει μερικές ψηφίδες της επικαιρότητας, από αυτές που επισημαίνουν συνήθως τα σχόλια του 4.14, για να μη σκεπαστούν από τη συνεχή ροή των εξελίξεων.

Εκλογές ΣΕΗ: μετά από μια μικρή, ποταμίσια, απολιτίκ παρένθεση…
(Όπα, στάσου. Δεν είναι λίγο αντιφατικό να λες και τα δύο;
Και ναι και όχι. Γιατί τελικά καταλήγουν να ταυτίζονται, για να ισχυριστούν ψευδώς κάτι που δεν είναι: απολίτικοι και ακομμάτιστοι, εφόσον εκφράζουν πολιτικά την πιο μαύρη, αχαλίνωτη αντίδραση. Συνεχίζουμε).

Μετά από μια σύντομη, ποταμίσια, απολίτικη παρένθεση, το σωματείο των ηθοποιών απέκτησε ξανά κόκκινη, ταξική διοίκηση. Κι αν δεν είχαμε διαφορετική λογική, πολιτικό πολιτισμό, ηθοποιός σημαίνει φως και τα σχετικά, θα το ρίχναμε στην καζούρα και στα λογοπαίγνια, η ΔΕΗ σας άλλαξε τα φώτα, κτλ. Γιατί με αθλητικούς όρους ήταν κάτι σαν νίκη άνευ αγώνα, με τον αντίπαλο να μένει εκτός για να απαξιώσει τη διαδικασία και να βλέπει το σχέδιό του να αποτυγχάνει. Με πολιτικούς όρους όμως η νίκη για εμάς απέχει πολύ από μια εκλογική επικράτηση, αν υπολογίσεις το γενικό συσχετισμό και τα μεγάλα προβλήματα του κλάδου.

Σε κάθε περίπτωση η ΔΕΗ, που παρέμενε σταθερά πρώτη δύναμη όλα αυτά τα χρόνια, αλλά είχε χάσει την αυτοδυναμία, κέρδισε 12 από τις 17 έδρες του προεδρείου. Μία έδρα βγάζει –για πρώτη φορά νομίζω- η παράταξη της Ανταρσυα, ενώ οι υπόλοιπες τέσσερις πήγαν στην παράταξη των Συριζαίων που δεν ακολούθησαν τη γραμμή της αποχής. Οι Συριζαίοι εξωτερικού κι οι ενωμένοι σελέμπριτιζ απείχαν (σύμφωνα με τον απερχόμενο πρόεδρο) «ως μια ύστατη διαμαρτυρία για τη διαλυτική τακτική της ΔΕΗ, που εμπόδιζε κάθε διαδικασία του σωματείου, οδηγώντας τα μέλη του στην απογοήτευση», κτλ. Γιατί ως γνωστόν, όταν έχεις την πλειοψηφία στο προεδρείο, λυμένα χέρια, αλλά δεν βγάζεις ούτε μία συνέλευση, έτσι για το θεαθήναι, κατά βάθος φταίνε πάντα οι κουκουέδες. Που στην πραγματικότητα σημαίνει πως όλο αυτό το διάστημα ήταν ανύπαρκτοι και ήξεραν, χωρίς εκλογικές αυταπάτες, πως δε θα έβρισκαν ούτε την ψήφο τους. Για αυτό άλλωστε, το ρεπορτάζ του Λεφτ και της Αυγής βλέπει ως νικητή των εκλογών την αποχή…

Παρά τη μειωμένη συμμετοχή πάντως, το σχέδιο απαξίωσης δεν πέτυχε. Και τα δύσκολα για τους ηθοποιούς είναι μπροστά τους. Η κυριότερη ομοιότητα με το παρελθόν είναι τα ζητήματα αιχμής (ανεργία, συλλογικές συμβάσεις, μαύρη εργασία). Η βασική διαφορά όμως είναι η ζωντανή λειτουργία ενός σωματείου, που δεν είχε συλλογικές διαδικασίες την τελευταία διετία, κι η αγωνιστική κατεύθυνση που θα πάρουν οι πρωτοβουλίες του.

Συνέδριο ΝΔ
Την ίδια ώρα που ο Άδωνης καλούσε με περισσή μετριοφροσύνη τους νεολαίους να τον έχουν ως παράδειγμα αυτοδημιούργητου προς μίμηση, η πολιτική αντιπαράθεση ήταν στα καλύτερά της. Το είχε πει και ο Αλέξης στη βουλή άλλωστε, μετά από την ανάδειξη του Μητσοτάκη. Η αντιπαράθεση γίνεται καθαρά πολιτική, με βάση τις προγραμματικές τους διαφορές.
Η βασική αντίθεση λοιπόν, δεν είναι μνημόνιο-αντιμνημόνιο, ούτε ποιος θα εφαρμόσει καλύτερα τη μνημονιακή συμφωνία, ούτε καν ποιος έφερε το πιο ήπιο μνημόνιο κι έφερε βαζελίνη, για να αμβλύνει τις συνέπειες. Το βασικό, όπως είπε ο Μητσοτάκης στο λόγο του, είναι ποιος έχει καλύτερη εικόνα (image) και ποιος κάνει γκελ στο γυναικείο κοινό. Εκεί είναι που πρέπει να χτυπήσουν το συμπαθή Αλέξη. Η εκδίκηση της πολιτικής…

Ο αποστάτης Κατρούγκαλος
Ως τίτλος παραπέμπει ίσως στον αποστάτη Κάουτσι, που το στόλιζε κι ο Βλαδίμηρος με διάφορους πολιτικούς χαρακτηρισμούς. Κι η αλήθεια είναι πως από τότε είχε μάλλον να εμφανιστεί ένας τόσο θρασύς σοσιαλδημοκράτης να προσφέρει ανερυθρίαστα τις καλές υπηρεσίες του στο κεφάλαιο, και την ίδια στιγμή να αυτοπροσιδορίζεται ως σύντροφος, κομμουνιστής, επαναστάτης. Ο Κατρούγκαλος μάλιστα το πήγε ένα βήμα παραπέρα κι έτσι εκτός από κομμουνιστής, δήλωσε κι αποστάτης της τάξης του. Δηλαδή κάτι σαν τον Ένγκελς, που είχε το εργοστάσιο του πατέρα του και ενίσχυε οικονομικά τον Μαρξ, όσο αυτός συνέγραφε το Κεφάλαιο. Υπό αυτό το πρίσμα, το νομοσχέδιο Κατρούγκαλου και η αντιασφαλιστική ανατροπή που ετοιμάζει, αποκτά νέα διάσταση και εξυψώνεται δίπλα στο Κομμουνιστικό Μανιφέστο, το Αντιντίρινγκ κι άλλα μεγάλα κλασικά έργα. Πρέπει να ξαναδιαβάσουμε όμως την καταγωγή της οπορτουνιστικής γλίτσας, για να δούμε πού χάθηκε η τσίπα της ΔΦΑ και των αριστερών υπουργών της.

Σαρκοφαγία –ανοιχτό κάλεσμα
‘Η αλλιώς κρεατοφαγία άθεων. Σε προσωπικό επίπεδο, η κε του μπλοκ αυτά τα έχει λυμένα. Πιο μικρός, που ήμουνα λίγο πιο φανατικός, θα σου έλεγα μάλιστα ότι μεγάλες βδομάδες υπάρχουν μόνο σε μικρά μυαλά. Σήμερα θα το απέφευγα (αυτή τη διατύπωση τουλάχιστον), αλλά πρακτικά το σπίτι έχει γαλουχηθεί με κατοχικό σύνδρομο και με τις περιπέτειες του Αστερίξ, οπότε δεν μπορεί να λείπει το κρέας από το τραπέζι.

Η δημόσια εκδήλωση πάλι είναι κάτι διαφορετικό. Όχι πως πρέπει να ντραπείς για αυτό που κάνεις ως μειοψηφία (που ειδικά για τη σαρκοφαγία δεν είναι τόσο μικρή, ίσως ούτε καν μειοψηφία), αλλά το ζήτημα είναι να μην κάνεις κάτι επιδεικτικά, προκαλώντας τον άλλο και τις πεποιθήσεις του. Άλλο ζήτημα να ικανοποιήσεις μια υπαρκτή, πραγματική ανάγκη (επειδή πχ δε βρίσκεις γυράδικο ανοιχτό γιορτάρες μέρες, που ‘ναι όντως σοβαρό θέμα) κι άλλο να κάνεις κάτι για την καφρίλα του πράγματος και για να απολαύσεις τον αποτροπιασμό και την κατακραυγή στο βλέμμα του πιστού.

Δεν είναι λίγο υποκριτικό όμως να κρίνεις τα χρηστά ήθη με όρους πλειοψηφίας; Μήπως δηλ να προσέχουμε και κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού πχ, για να μην προκαλέσουμε τους Μουσουλμάνους, τρώγοντας σε μια ταβέρνα κατά τη διάρκεια της μέρας; Και γιατί να κάνουμε ειδική εξαίρεση για το ορθόδοξο δόγμα και τα δικά του λατρευτικά ήθη και έθιμα;


Κάπως έτσι μπορεί να το σκέφτηκαν και στην Ξάνθη, που έχει πολλούς μουσουλμάνους, κι όπου, σύμφωνα με τις πληροφορίες της κε του μπλοκ, ο Μέτκος που θα φιλοξενήσει το τσιμπούσι είναι μεσήλικας Πομάκος, κοντά στο πίσω μ-λ, και λογικά θα μαζέψει όλες τις φυλές του εξωκοινοβουλίου με αυτό το κάλεσμα (που δεν είναι δα και πολύ μαζικές).

32 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ειδικα για το θεμα του event των αθεων, να πω τα εξης: Αυτο γινεται εδω και εξι χρονια περιπου και δεν υπηρχαν μεχρι φετος και πολλες αντιδρασεις. Φετος, αφενος προβληθηκε περισσοτερο λογω αυξημενης χρησης των μεσων κοινωνικης δικτυωσης και λογω της πιο αισθητης παρουσιας της ενωσης αθεων, αλλα σιγουρα και λογω συντηρητικοποιησης μεγαλου μερους της κοινωνιας. Συμφωνα με πληροφοριες που εχω απο ενεργο μελος της ενωσης, μαγαζια στη θεσσαλονικη και αλλα σε αλλες πολεις, ακυρωσαν τις κρατησεις των αθεων επειδη οι οπαδοι της θρησκειας της αγαπης απειλησαν με ξυλοδαρμους και βανδαλισμους τους καταστηματαρχες. Επισης, οπως λεει και το ιδιο το καλεσμα (και οι χριστιανοι τζιχαντιστες φροντισαν να διαστρεβλωσουν), δεν μιλαμε για κρεατοφαγια, αλλα ΚΑΙ για κρεατοφαγια. Το μενου θα περιλαμβανει και κρεας και χορταρικα, οτι τρωει ο καθενας.

Οποτε λοιπον, εχουμε ενα τραπεζι στο οποιο μεταξυ αλλων θα υπαρχει και κρεας και θα λεγεται φανερος δειπνος. Παιδιαστικο και ετεροκαθοριζομενο το λες. Προκλητικο, προσβλητικο και καταπιεστικο με τιποτα. Καταπιεστικο (οπως λενε οι πιστοι οτι καταπιεζονται), θα ηταν να πανε οι αθεοι μπροστα στην εκκλησια και να μπουκωνουν τους παρευρισκομενους με σουβλακια. Μεχρι πριν λιγα χρονια, ξερω οτι η καταληψη ματσαγγου στο βολο στην πλατεια πανεπιστημιου, καθε μεγαλη παρασκευη διοργανωνε τεραστιο τσιμπουσι αποκλειστικα με κρεας, το οποιο ονομαζοταν "μεγαλη τσικνοπαρασκευη" και λαμβανε χωρα ακριβως διπλα απο την πορεια που ακολουθουσε ο επιταφιος. Ευρηματικο, αν μη τι αλλο. Προκλητικοτεροι ειναι δηλαδοι φετος οι αθεοι?

Αν λοιπον καποιοι νιωθουν οτι προκαλειται το θρησκευτικο τους αισθημα, οτι καταπιεζονται κι οτι τους προσβαλλει μια τετοια κινηση, ας προσβληθουν χιλιες φορες. Αλλο πραγμα να σεβεσαι τη θρησκευτικη πιστη του αλλου και αλλο το να κανεις διαρκως πισω στα διαφορετικα πιστευω και τις συνηθειες σου, επειδη ο αλλος μπορει να νιωσει αβολα που ζει στον 21ο αιωνα κι οχι στο μεσαιωνα.

sniper

skatopsyxos είπε...

Βασικά είναι γελοιότητα.Εκτός και αν πιστεύει κανείς πως θα δει ο πιστός τα πιτόγυρα και θα κάνει στροφή 180 μοιρών στις πεποιθήσεις του(πιστόγυρα;hurr durr).Τράβα φάε όσα πιτόγυρα θες,το να το τρίψεις στην μούρη του αλλουνού-"Να εγώ τρώω κρέας πως νιώθεις;!;!Νιανιανιανια"-τι σου δίνει;Άντε θα σοκαριστεί και θα νιώσει άβολα,θα του τη σπάσεις.Και μετά;Εγώ θα σου πω πως γίνει και αντιδραστικότερος,ειδικά απέναντι σου.Δεν είδα να μην λειτουργούν τα μαγαζιά για να φας κρέας.Δεν είδα κανέναν να μπουκάρει στο σπίτι σου την ώρα που τρως μπιφτέκι την Μ.Παρασκευή.

Άμα ξεκινήσεις συζήτηση με χριστιανό θα ξεκινήσεις να πετάς χριστοπαναγίες την ώρα της συνομιλίας;Κάτσε τάπωσε τον με επιχειρήματα και το πιθανότερο είναι πως θα ξεκινήσει να τις πετάει αυτός. :P

Ε και Η Ματσάγγου δεν είναι και το καλύτερο που μπορούσες να σκεφτείς...

Ανώνυμος είπε...

Δεν ηξερα οτι υπαρχει ενωση αθεων μεχρι τωρα, αλλα απορώ (απορω τελος παντων) για ποιο λογο να υπαρχει μια τετοια ενωση.
Ακυρος

Ανώνυμος είπε...

Σκατοψυχε

Αφενος δεν μιλαμε για τριψιμο στη μουρη κανενος πραγματος (το φαγοποτι θα γινει σε μαγαζια, τα οποια θα ειναι ετσι κι αλλιως ανοιχτα) και δεν θα παει κανεις να κουναει λουκανικα στις μουρες των χριστιανων, αφετερου θα εχει απ ολα. Και κρεας και ψαρι και χορτα. Κι αν ειναι να μιλαμε για προκκληση, αν κατσεις να σκεφτεις γεγονοτα και καταστασεις απο την παιδικη σου ηλικια μεχρι και σημερα, θα δεις οτι οι χριστιανοι σε εχουν προκαλεσει πολυ περισσοτερες φορες και με πολυ χειροτερο τροπο κι απ τον πιο εκνευριστικο και κομπλεξικο αθεο σημερα. Θυμησου σταυρουδακια, βαφτισεις, γαμους, εικονες, προσευχες, σταυροκοπηματα, καμπανες, την πρωτη φορα που ειπες οτι εισαι αθεος (αν εισαι, υποθετω αυθαιρετα ισως οτι οι περισσοτεροι ειμαστε εδω μεσα) και πολλα αλλα που μπορει και να τα ειχαμε και δεδομενα στη ζωη μας, επειδη ηταν εκει απο την πρωτη στιγμη που ανοιξαμε τα ματια μας.

Τη ματσαγγου την εφερα ως παραδειγμα πραγματικης προκλησης, σε αντιθεση με τη μαζωξη των αθεων. Και αν και ειναι οντως πραγματικη προκληση, δεν εχω και πολλα να πω εναντιον της.

Ακυρε, νομιζω οτι ο λογος που υπαρχει ενωση αθεων ειναι η αναγκη που ενιωσαν αθεοι και αγνωστικιστες αστικης ιδεολογιας, να βρεθουν με ομοιους τους που νιωθουν μια ανωτεροτητα απεναντι στην αμορφωτη και ευσεβη μαζα. Απ οτι εχω καταλαβει, ετοιμαζονται να νικησουν τις θρησκειες με επικες μαχες που θα δοθουν στη σφαιρα των ιδεων.

sniper

Σεχτάρ ο Τρομερός είπε...

"Ενωση ...Αθέων"!
....Προκλητική κρεωφαγία!!!!
Μικροαστικές τζαμπαμαγκιές, κουραδομαγκιές, αποθέωση του ατομισμού, τζιχαντισμός φορεμένος ανάποδα και τελικά προβοκάτσιες από εκείνους, που φαντασιώνονται εκείνο, που δεν μπορούν, για να ξορκίσουν εκείνο, που φοβούνται.
Θα έλειπε από εκεί το "εξωκοινοβούλιο", τα "άτακτα" παιδάκια του Καπιταλισμού;
Θα συνιστούσα σε όλους, με την ευκαιρία του εβραϊκού "Πεσάχ" (ήγουν "Πάσχα" = Πέρασμα, η Πέραμα,) μια και μας έτυχε, να επωφεληθούν κάνοντας και λίγη νηστεία. Είναι μια καλή αποτοξίνωση και ανανέωση του οργανισμού. Εχουν και θετικές παραμέτρους οι θρησκείες, σαν κληρονομιά ενός αντιφατικού παρελθόντος.

Ανώνυμος είπε...

και αυτό Μπρεζνιεφικέ


«Οι Φορείς της Γενικής Κυβέρνησης (...) υποχρεούνται να καταθέτουν τα ταμειακά τους διαθέσιμα και να μεταφέρουν κεφάλαια των προθεσμιακών τους καταθέσεων σε λογαριασμούς ταμειακής διαχείρισης που τηρούν στην Τράπεζα της Ελλάδος, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης ή διαδικασίας»

http://www.rizospastis.gr/story.do?id=8871489

Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου ( Π.Ν.Π )που πέρσι δέσμευε υπερήφανα, αδιαπραγμάτευτα, τσαμπουκαλίδικατα, αποθεματικά των ταμείων με υπογραφές και στελεχών της μετέπειτα ΛΑΕ.

Ο 4:14

Ανώνυμος είπε...

Να βαρεσω δυο σουβλακια επειδη για μενα αυτες οι μερες δεν ειναι τιποτα ιδιαιτερο; Ναι. Να κανω bbq, επειδη εχω κατι χαρμοσυνο; Ναι. Να κανω bbq επειδη ο αλλος περιφερει τον νεκρο θεο του στην πολη; Μπορει, αλλα σιγουρα οχι μονο για αυτο τον λογο. Υπαρχουν θεωρω πολυ καλυτεροι τροποι να μπεις στο ματι του καθε "πιστου" απο το να ψηνεις κρεατα χωρις να εχεις ορεξη για μπριζολα.

Ο.Χ.Ε.Π.

Ανώνυμος είπε...

24 Απριλίου η γιορτή του Φιντέλ(Ένας είναι ο Φιντέλ)
Μαθήματα ιστορίας από τον Φιντέλ. “Τα χώνει” με πολύ ωραίο τρόπο. Παρακάτω
http://fadomduck2.blogspot.gr/2016/04/blog-post_1.htm

Και σαν χθες γιορτάζουμε και αυτό
http://fadomduck2.blogspot.gr/2016/04/blog-post_29.html

Με αφορμή το τελευταίο να διαβάσουμε και αυτά

600.000 ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στα φασιστικά κόμματα
http://fadomduck2.blogspot.gr/2016/04/600000-2016.html

Άλλη μία δημοκρατική κατάκτηση της ΕΕ των πολυεθνικών και στην Σουηδία. Θα βλέπουμε περισσότερες «πολιτοφυλακές» από δω και πέρα’
http://fadomduck2.blogspot.gr/2016/04/blog-post_5.html

Ο 4:14

Ανώνυμος είπε...

"Δεν είδα να μην λειτουργούν τα μαγαζιά για να φας κρέας."

Το συγκεκριμένο μαγαζί στο οποίο υποτίθεται θα έτρωγαν έβγαλε disclaimer ότι Μ.Παρασκευή σερβίρει μόνο νηστίσιμα, ότι δεν παίζει καθόλου μουσική (!) και ότι θα είναι κλειστό τις ώρες του Επιτάφιου.

"Θα συνιστούσα σε όλους, με την ευκαιρία του εβραϊκού "Πεσάχ" (ήγουν "Πάσχα" = Πέρασμα, η Πέραμα,) μια και μας έτυχε, να επωφεληθούν κάνοντας και λίγη νηστεία. Είναι μια καλή αποτοξίνωση και ανανέωση του οργανισμού"

Αν προσέχεις όλη τη χρονιά, δεν έχεις καμία ανάγκη.



Δε χρειάζεται να προσπαθείς να πικάρεις τους χριστιανούς ως άθεος, ούτε είναι όμως κάτι που πρέπει να κάνεις κρυφά "για να μην προκαλέσεις".
Και κομμουνιστής αν πεις ότι είσαι σε κάποιον μικροαστό, πάλι θα νιώσει άβολα και θα γίνει αμυντικός.

ΓΜ

skatopsyxos είπε...

Κοίτα sniper δεν είπε κανείς πως θα πάει η εν λόγω ένωση να κουνάει λουκάνικα. Αλλά αμάν ρε αδερφέ κάντο για την πάρτη σου τι βγάζεις τελάλη; Για να μπεις στο μάτι κάποιου, είναι η μόνη απάντηση που μπορώ να σκεφτώ. Αυτό εννοώ τρίψιμο στη μούρη. Δεν μιλάμε δα και για καταγγελία εναντίον καταπατήσεων ανθρώπινων δικαιωμάτων από την εκκλησία επειδή θα πας να φας κρέας. Να κάνεις κάτι και να έχει κάποιο νόημα. Το συγκεκριμένο που πήρε δημοσιότητα στερείται νοήματος κατά την άποψή μου,είναι απλά μία φιλελεύθερη μπούρδα.

Υ.γ.: Ναι άθεος και ευτυχώς έχω και 2 γονείς άθεους οπότε δεν αντιμετώπισα ιδιαίτερο πρόβλημα,ακόμα και όσον αφορά τα θρησκευόμενα μέλη του υπόλοιπου σογιού. Δεν τους κυνηγάω και με το δίκανο,λίγο δούλεμα τους ρίχνω όταν ξεκινάνε εκείνες τις βαθιές χριστιανικές συζητήσεις.

Ανώνυμος είπε...

Αν ο σκοπος μας ειναι να βρουμε τους καλυτερους τροπους για να μπουμε στο ματι των πιστων, τοτε ο φανερος δειπνος ειναι αντικειμενικα απο τους καλυτερους, μιας και ξεσηκωσε αντιδρασεις που ελαχιστοι περιμεναν. Και το γεγονος οτι δεν μας ενοχλει που καποιοι ειναι διατεθειμενοι να σαπισουν στο ξυλο, κοσμο που θα τρωει μπιφτεκια μακρια απο τις εκκλησιες, αλλα μας ενοχλει οτι οι αθεοι "προκαλουν", ειναι προβληματικο. Αν απο την αλλη, ο σκοπος μας ειναι να μην προκαλουμε το θρησκευτικο αισθημα του οποιουδηποτε (το οποιο αποδεδειγμενα μπορει να προκληθει απο το οτιδηποτε), τοτε να μη λεμε καν οτι ειμαστε αθεοι ή να το λεμε αφου εχουμε κανει μια πενταλεπτη εισαγωγη για το ποσο πολυ σεβομαστε την πιστη του αλλου. Θελω να πιστευω οτι τιποτε απο τα δυο δεν ειναι σκοπος μας. Τα λεω αυτα, γιατι ενω δεν θελουμε να προκαλουμε με κρεατα, ψαχνουμε ομως τροπους να μπουμε στο ματι των πιστων ή να τους ταπωνουμε με επιχειρηματα για να μας ριξουν αυτοι πρωτοι τις χριστοπαναγιες, οπως ειπε πιο πανω ο σκατοψυχος. Προσωπικα, βρισκω το ιδιο ανουσια και τα λουκανικα και τα επιχειρηματα, οταν αντιμετωπιζεις τη θρησκευτικη πιστη καποιου. Δεν λυνεται τιποτα ετσι. Φαε λουκανικα καλυτερα σκατοψυχε, να σου μεινει και κατι ευχαριστο στο τελος.

Να καταλαβαινουμε ομως και τι συνιστα πραγματικη προκληση. Αν αυτη η παιδιαστικη κινηση, αυτο το "νιανιανια τρωω και κρεας τη μεγαλη παρασκευη" ειναι προκλητικο, τοτε πώς χαρακτηριζονται οι αντιδρασεις των χριστιανων σε αυτο? Δεν θελω να επαναλαμβανομαι, αλλα να κανουμε και μερικες συγκρισεις. Ειναι προκλητικο αυτο και δεν ειναι οι εικονες και η υποχρεωτικη προσευχη στα σχολεια? Ειναι προκλητικο αυτο και δεν ειναι εκατο φορες προκλητικοτερη η επιδειξη πλουτου απο τη μερια της εκκλησιας? Προκλητικο απο τη μερια των αθεων θα ηταν να τα κανουν αυτα μεσα στα μουτρα των πιστων, κατι το οποιο ΔΕΝ γινεται και παρ ολα αυτα οι πιστοι απειλουν οτι θα πεσει ξυλο (και καταλαβαινουμε ολοι πού κινουνται πολιτικα αυτοι που πετανε τετοιες απειλες).

Σεχταρ, επειδη εχω παρακολουθησει πολυ τις συζητησεις μεταξυ αθεων και αγνωστικιστων στα μεσα κοινωνικης δικτυωσης, το εξωκοινοβουλιο εχει ελαχιστη εκπροσωπηση. Η συντριπτικη πλειοψηφια ειναι απολιτικ ή νεοφιλελεδες χωρις να το ξερουν. Υπαρχουν και πολλοι αριστεροι, αλλα οι περισσοτεροι συριζοφερνουν, αν μπορει να τους πει κανεις αριστερους αυτους πλεον. Η αντιπαραθεση τους με τη θρησκεια ειναι καθαρα σε θεολογικο/φιλοσοφικο επιπεδο και το ποσο μεταφυσικα αντιμετωπιζουν παρα πολλοι απ αυτους απλα, καθημερινα ζητηματα, ειναι ξεκαρδιστικο.

Οσο για τη νηστεια, οι θρησκειες εχουν και μερικες καλες παραμετρους (αυτη τη στιγμη δεν μου ρχεται καμια βεβαια), αλλα η νηστεια ειναι εντελως αχρηστη απο τη στιγμη που υπαρχει η διατροφολογια. Αν τρεφεσαι ψιλοισορροπημενα ολο το χρονο, δεν εχεις αναγκη καμια νηστεια. Και δεν ειναι απαγορευτικο για εναν πιστο να ζητησει τη συμβουλη ενος επιστημονα και οχι της βιβλου για το τι ειναι καλο να βαζει στο στομα του.

sniper

Ανώνυμος είπε...

Ο ταξικός αποστάτης

"Έξι χρόνια μες την κρίση χωμένοι βαρβάτα
Κι εσύ επαναστάτη κολλάς στη γραβάτα
Αποφεύγεις με δόλο το σύμβολο της Μπουρζουαζίας
Αν και είσαι πρωταγωνιστής μιας γελοίας ταινίας!
Ενσαρκώνεις τους πόθους της λαικής μεγαλομανίας
Θιασώτης μιας στημένης φαρσοκωμωδίας
Το σφυγμό της εποχής κρατάς με μαεστρία
Στο σκότος βυθίζεις ολόκληρη την κοινωνία
Η χώρα απειλείται μονίμως με χρεωκοπία
Οι αμνοί οδηγούνται για σφαγή στην εφορία…"
....χιουμοριστικό...Καλή Ανάσταση σε ότι προσδοκά ο καθένας
mt

Γκεόργκυ Ζούκωφ είπε...

ΣΕΗ : Επανερχεται η ταξη σε εναν χωρο που αγεται και φερεται χρονια τωρα μεταξυ φθορας και αφθαρσιας .Το αν η ΔΕΗ θα μπορεσει να εμπεδωσει αυτην την ταξη και να την κανει βημα αναζοωγωνησης του χωρου θα φανει ... Γενικα ο καλλιτεχνικος χωρος ειναι τρια πουλακια καθονται ως προς το ταξικο προκριμα .
ΝΔ : Γι αυτο αλλαξε λουκ ο Κουλαρος ? Για να γινει αρεστος στις γυναικες ? Μαλλον αποτυχημενο ειναι γιατι εγινε πιο μπεμπε και φλουφλης ... Ο Γκλετσος παραμενει το απολυτο αντρικο πολιτικο ον .
Κρεατομαλακια : Καποτε οι κομμουνιστες στα ξερονησια στεκονταν εις σταση προσοχης οταν εκκλησιαζονταν οι ενθεοι συγκρατουμενοι τους ,σεβομενοι τα πιστευω τους

kolokotronis είπε...

Εάν η προκλητική (=προβοκατόρικη, κατά τη μαρξιστική ορολογία) κρεατοφαγία, μεγαλοπαρασκευιάτικα, έχει την παραμικρή σχέση με την προώθηση της θέσης μας περί αθεϊας, τότε...
...τότε εγώ είμαι ο Δράμαλης!

Ανώνυμος είπε...

"Κρεατομαλακια : Καποτε οι κομμουνιστες στα ξερονησια στεκονταν εις σταση προσοχης οταν εκκλησιαζονταν οι ενθεοι συγκρατουμενοι τους ,σεβομενοι τα πιστευω τους"

Οι ένθεοι συγκρατούμενοι στέκονταν προσοχή όταν δεν εκκλησιάζονταν οι υπόλοιποι, σεβόμενοι τα δικά τους πιστεύω; Αν ο άθεος τρώει κρέας Μεγάλη Παρασκευή βαράει προσοχή ο χριστιανός ή βαράει την καμπάνα για συναγερμό;
Πώς είναι προκλητικό το να τρως απλά κρέας άραγε;

Μαζευτείτε λίγο. Υπάρχει ο αντικληρικαλισμός και υπάρχει και το τηρούμε απαράβατα τα Ιερά και Όσια της Φυλής με το μανδύα του και καλά άθεου. Δεν πρέπει -και δεν έχει και το δικαίωμα άλλωστε- να ενοχλείται κανένας χριστιανός με το τι κάνει κάποιος άλλος. Αυτό πράγματι πρέπει να εξηγηθεί με όποιον τρόπο είναι ο πιο πρόσφορος (και συμφωνούμε ότι φανεροί δείπνοι δεν είναι τέτοιοι).

ΓΜ

Γκεόργκυ Ζούκωφ είπε...

"Οι ένθεοι συγκρατούμενοι στέκονταν προσοχή όταν δεν εκκλησιάζονταν οι υπόλοιποι, σεβόμενοι τα δικά τους πιστεύω;" ...αυτο ειν απαντηση στο αποσπασμα απο τον Φλωρακη ?

Ανώνυμος είπε...

Σου φαίνεται παράλογο σαν ερώτηση; Το να μη νηστεύει κάποιος ως άθεος είναι κάτι που πρέπει να το κρύβει; Δεν είναι κάτι που πρέπει να γίνεται σεβαστό απ' όλους;

ΓΜ

Ανώνυμος είπε...

Σκατοψυχε, τελαλη εβγαζαν 6 χρονια τωρα και δεν ενοχληθηκε σχεδον κανεις. Και ειναι λογικο που εβγαζαν και βγαζουν, γιατι δεν ειναι μια παρεα που κανονιζει εξοδο, συναντιουνται αγνωστοι μεταξυ τους ανθρωποι.

"Γενικα ο καλλιτεχνικος χωρος ειναι τρια πουλακια καθονται ως προς το ταξικο προκριμα ." Κι ακομα χειροτερα.

"Καποτε οι κομμουνιστες στα ξερονησια στεκονταν εις σταση προσοχης οταν εκκλησιαζονταν οι ενθεοι συγκρατουμενοι τους ,σεβομενοι τα πιστευω τους". Οι κομμουνιστες, συνεχιζουν να σεβονται τα πιστευω των συντροφων τους, των συναγωνιστων τους και του λαου, μιας και η ταξικη ενοτητα ειναι πανω απο τις θρησκευτικες διαφορες. Τα πιστευω ομως των ακροδεξιων σκουπιδιων, τα πατανε κατω αλυπητα, χωρις κανεναν σεβασμο, κανενα δισταγμο και καμια τυψη. Αλλο να στεκεσαι προσοχη οταν εκκλησιαζεται ο ανθρωπος που βασανιζεται διπλα σου κι αλλο να στεκεσαι κλαρινο επειδη ο χριστιανοταλιμπαν προσβαλλεται οταν.... τρως.

sniper

skatopsyxos είπε...

"Ολόκληρο το πρόγραμμα μας είναι θεμελιωμένο πάνω σε επιστημονική και, συνάμα, στην υλιστική ακριβώς κοσμοθεωρία. Γι'αυτό η εξήγηση του προγράμματος μας συμπεριλαμβάνει υποχρεωτικά και την εξήγηση για τις πραγματικές ιστορικές και οικονομικές ρίζες της θρησκευτικής θολούρας. Η προπαγάνδα μας συμπεριλαμβάνει υποχρεωτικά και την προπαγάνδα του αθεϊσμού. Η έκδοση της αντίστοιχης επιστημονικής φιλολογίας, που ως σήμερα την απαγόρευε αυστηρά και την καταδίωκε η απολυταρχική-δουλοπαροικιακή κρατική εξουσία, πρέπει ν'αποτελέσει τώρα έναν από τους τομείς της κομματικής μας δουλειάς.[...]Ταυτόχρονα όμως δεν πρέπει σε καμμία περίπτωση να ξεπέφτουμε σε αφηρημένη, σε ιδεαλιστική τοποθέτηση του θρησκευτικού ζητήματος, ξεκινώντας "από το λόγο" και όχι από την ταξική πάλη, τοποθέτηση που κάνουν συχνά οι ριζοσπάστες δημοκράτες της αστικής τάξης. Θα ήταν ανοησία να νομίζουμε πως, σε μια κοινωνία που στηρίζεται στην απεριόριστη καταπίεση και αποκτήνωση των εργατικών μαζών, είναι δυνατόν να διαλύσουμε τις θρησκευτικές προλήψεις με καθαρά προπαγανδιστικά μέσα. Θα ήταν αστική στενοκεφαλιά να ξεχνάμε πως η θρησκευτική καταπίεση της ανθρωπότητας είναι απλώς προιόν και αντανάκλαση της οικονομικής καταπίεσης στους κόλπους της κοινωνίας. Με κανενός είδους φυλλάδες και με κανενός είδους κήρυγμα δεν μπορείς να διαφωτίσεις το προλεταριάτο, αν δεν το διαφωτίσει η ίδια η πάλη του ενάντια στις σκοτεινές δυνάμεις του καπιταλισμού. Η ενότητα αυτής της πάλης, πάλης πραγματικά επαναστατικής, που διεξάγει η καταπιεζόμενη τάξη για τη δημηουργία ενός επίγειου παραδείσου, είναι σπουδαιότερη για μας από την ενότητα γνωμών των προλεταρίων για τον επουράνιο παράδεισο.Να γιατί δε μιλάμε, και δεν πρέπει να μιλάμε στο πρόγραμμα μας για τον αθεϊσμό μας. Να γιατί δεν απαγορεύουμε και δεν πρέπει να απαγορεύουμε στους προλεταρίους που έχουν διατηρήσει τούτα ή εκείνα τα υπολείμματα των παλαιών προλήψεων να πλησιάσουν στο κόμμα μας. Εμείς θα προπαγανδίζουμε πάντοτε την επιστημονική κοσμοθεωρία. Μας είναι απαραίτητο να καταπολεμούμε την ασυνέπεια οποιωνδήποτε "χριστιανών", αυτό όμως δεν σημαίνει καθόλου πως πρέπει να προωθούμε το θρησκευτικό ζήτημα στην πρώτη σειρά, γιατί σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτή η σειρά του, αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να επιτρέπουμε το κομμάτιασμα των δυνάμεων της πραγματικά επαναστατικής, οικονομικής και πολιτικής πάλης για τριτεύουσες απόψεις και φαντασιοπληξίες, που χάνουν γρήγορα κάθε πολιτική σημασία, πετιούνται γρήγορα στην αποθήκη αχρήστων από την ίδια την πορεία της οικονομικής εξέλιξης.Η αντιδραστική αστική τάξη φρόντιζε παντού, και τώρα αρχίζει να φροντίζει και στην χώρα μας, ν'ανάψει τη θρησκευτική έχθρα για να τραβήξει προς τα κει την προσοχή των μαζών, αποσπώντας την από τα πραγματικώς σοβαρά και θεμελιακά οικονομικά και πολιτικά ζητήματα, τα οποία λύνει τώρα πρακτικά το πανρωσικό προλεταριάτο που ενώνεται στην επαναστατική του πάλη. Η αντιδραστική αυτή πολιτική του κατατεμαχισμού των προλεταριακών δυνάμεων, που σήμερα εκδηλώνεται κυρίως με τη μορφή των πογκρόμ στα οποία προβαίνουν οι μαυροεκατονταρχίτες, ίσως να καταλήξει αύριο σε τίποτα πιο εκλεπτυσμένες μορφές. Εμείς, εν πάση περιπτώσει, θα της αντιτάξουμε το ήρεμο, το σταθερό και υπομονητικό, το απαλλαγμένο από κάθε συδαύλιση διαφωνιών δευτερεύουσας σημασίας κήρυγμα της προλεταριακής αλληλεγγύης και της επιστημονικής κοσμοθεωρίας.Το επαναστατικό προλεταριάτο θα κατορθώσει ώστε η θρησκεία να γίνει πραγματικά ατομική υπόθεση για το κράτος. Και μέσα σ'αυτό το ξεκαθαρισμένο από την μεσαιωνική μούχλα πολιτικό καθεστώς το προλεταριάτο θ'αρχίσει μια πλατιά, ανοιχτή πάλη για την εξάλειψη της οικονομικής δουλείας, που είναι η αληθινή πηγή της θρησκευτικής αποβλάκωσης της ανθρωπότητας."

Για μαζέψου λίγο ρε Βλαδίμηρε.Που θα μας πεις πως το να κάνεις σαν 5χρονο όταν η κουβέντα έρχεται στην θρησκεία είναι και δευτερευούσης σημασίας.Για μαζέψου λίγο ρε και καλά άθεε.

skatopsyxos είπε...

Αν δεν ικανοποιήσεις αυτήν την ανάγκη να διατρανώσεις την ανωτερότητα σου επειδή ο χριστιανός είναι ταλιμπάν που πιστεύει σε μεσαιωνικές δοξασίες ενώ εσύ είσαι απαλλαγμένος από τέτοια κατάλοιπα,πως θα πάει καλά η μέρα;

Για τα μικροαστικά κατάλοιπα από την άλλη,έχουμε περισσότερη δουλειά να κάνουμε...

Ανώνυμος είπε...

Απο ποιο βιβλιο ειναι το αποσπασμα του Βλαδιμηρου αν επιτρεπεται;

Ο.Χ.Ε.Π.

Ανώνυμος είπε...

@ Ο.Χ.Ε.Π.

Β. Ι. Λένιν, Σοσιαλισμός και θρησκεία (3 Δεκεμβρίου 1905), βλ. «Άπαντα», Έκδοση «Σύγχρονης Εποχής», τόμος 12, Αθήνα 1987, σελ. 142–147· για το παρατιθέμενο απόσπασμα πρβ. σελ. 145-147.

Παρατηρητικός

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστω πολυ για την γρηγορη απαντηση παρατηρητικε.

Ο.Χ.Ε.Π.

Ανώνυμος είπε...

"Για μαζέψου λίγο ρε Βλαδίμηρε.Που θα μας πεις πως το να κάνεις σαν 5χρονο όταν η κουβέντα έρχεται στην θρησκεία είναι και δευτερευούσης σημασίας.Για μαζέψου λίγο ρε και καλά άθεε."

Ο Λένιν νήστευε άραγε;

"Γι'αυτό η εξήγηση του προγράμματος μας συμπεριλαμβάνει υποχρεωτικά και την εξήγηση για τις πραγματικές ιστορικές και οικονομικές ρίζες της θρησκευτικής θολούρας. Η προπαγάνδα μας συμπεριλαμβάνει υποχρεωτικά και την προπαγάνδα του αθεϊσμού."

Ωραία τα λέει ο Λένιν.


"Να γιατί δεν απαγορεύουμε και δεν πρέπει να απαγορεύουμε στους προλεταρίους που έχουν διατηρήσει τούτα ή εκείνα τα υπολείμματα των παλαιών προλήψεων να πλησιάσουν στο κόμμα μας."

Και δεν τα λέει ωραία ο σκατόψυχος μιας και κανείς δεν είπε ότι θα πρέπει να απαγορέψουμε στους χριστιανούς να πλησιάσουν το κόμμα μας αλλά απλά έγινε ερώτηση για το αν επιτρέπεται να τρώμε κρέας δημοσίως εν καιρό χριστιανικής νηστείας (και να συμπληρώσω ρωτώντας αν επιτρέπεται γενικά να τρώμε κρέας που δεν είναι χαλάλ μιας και θαρρώ πως και τους μουσουλμάνους τους θέλουμε κοντά μας) ή αν αυτό ισοδυναμεί με συμπεριφορά πεντάχρονου που θέλει να νιώσει πνευματικά ανώτερο.

ΓΜ


skatopsyxos είπε...

Άμα τους μπαίνεις στο μάτι με χαζομάρες να δω πως θα τους αφήσεις να πλησιάσουν το κόμμα.

Ανώνυμος είπε...

Έπειτα, βρε παιδιά, δεν καταλαβαίνω χρόνια τώρα τη μανία αναγωγής στο χριστιανισμό του ζητήματος της νηστείας. Αφού είναι γνωστό ότι ο χριστιανισμός κατάκλεψε χωρίς έλεος ό,τι πνευματικό δημιούργημα είχαν δημιουργήσει οι προ αυτού θρησκείες παρουσιάζοντάς το σαν δικό του. Ειδικά για το θέμα της κρεοφαγίας υπάρχει και σύγγραμμα του σπουδαίου φιλοσόφου της ύστερης αρχαιότητας Πορφύριου με τίτλο «Περὶ ἀποχῆς ἐμψύχων», το οποίο περιέχει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα σχετικά με το θέμα.

Παρατηρητικός

skatopsyxos είπε...

Εγώ θα ξαναρωτήσω:Ποιο το όφελος από το συγκεκριμένο event;Πως ακριβώς προπαγανδίζεις την αθεϊα επειδή θα πας να χλαπακιάσεις πιτόγυρα και το κάνεις και θέμα στα κοινωνικά μύδια;Άμα όντως ο σκοπός είναι η προπαγάνδα υπέρ αυτής.Άμα απλά γουστάρεις να κάνεις τον χαβαλέ και την καφρίλα σου σαν αντίδραση στα χριστιανικά έθιμα με μια παρέα ανθρώπων τότε κάν'τα,αλλά μην μου το ντύνεις αυτό και με άθεο ιδεολογικό φερετζέ.

Ανώνυμος είπε...

Σημερα στην παιδικη χαρα. Η κορη μου τεσσερισιμη χρονων, ρωταει συνομιλικη της γιατι αναβουμε λαμπαδες, της λεει το κοριτσακι για το χριστο που πεθανε και σημερα ξυπναει. Μπλοκαρει η κορη μου και αρχιζει ο χριστος δεν υπαρχει εινσι παραμυθι. Και οποιος πεθαινει δεν ξυπναει παει στο νεκροταφειο...
Ανεκτιμητη αμηχανη στιγμη
Ακυρος

Ανώνυμος είπε...

Παρατηρητικε, σωστο αυτο με το κλοπυραιτ του χριστιανισμου, αλλα δεν νηστευει κανεις σημερα επειδη ετσι ελεγε ο πορφυριος, πριν το βυζαντιο γινει πρωτευουσα της ρωμαικης αυτοκρατοριας. Ο κοσμος σημερα νηστευει, επειδη ετσι λεει σημερα το εδω και 1700 χρονια κυριαρχο δογμα.

sniper

Ανώνυμος είπε...

Ναι, βρε sniper, αντίρρηση δεν έχω ουσιαστικά, ωραίο αυτό με το «κλοπυράιτ» του χριστιανισμού, μόνο που —για να το πω κάπως ωμά— μας τα ζαλίζουν οι χριστιανοί με την απαίτησή τους για πρωτοκαθεδρία μεταξύ όλων των υπαρχουσών θρησκειών: αυτοί είναι δηλαδή κι άλλος κανένας, αμάν πια! Γι’ αυτό επικαλέστηκα και τον Πορφύριο και το «Περὶ ἀποχῆς ἐμψύχων». Και πρέπει να ομολογήσω ότι πολύ μου την δίνει ν’ ακούω πού και πού, έστω και από καλή πρόθεση, διάφορα για τις «θετικές» πλευρές του χριστιανισμού. Τέλος πάντων…

Ανώνυμος είπε...

Παρατηρητικε, εγω για τον τον πορφυριο ηξερα ελαχιστα πραγματα μεχρι πριν δυο τρια χρονια, οταν και μου τον "εμαθαν" οι vegans με την παραεπιστημη τους και την επιλεκτικη ηθικη τους. Αυτο με την πνευματικη πρωτοκαθεδρια του χριστιανισμου, ειδικα στη χωρα μας, νομιζω εντασσεται στα πλαισια του ιδεολογηματος του "τρισχιλιετους ενιαιου ελληνοχριστιανικου πολιτισμου", οπου αλεξανδροι, λεωνιδες, σωκρατηδες, ιουστινιανοι, βουλγαροκτονοι, παλαιολογοι, κολοκοτρωνηδες και μεταξαδες ειναι ολοι ελληνες πατριωτες στην υπηρεσια του εθνους και συνεχιστες ο ενας ταλλουνου. Αγαπημενη ακροδεξια θολουρα, με την οποια εχει γαλουχηθει επισημως ολη η ελλαδα.

Ακυρε, η κορη σου ειναι μεγαλο αλανι (αναψε ντουμανι).

sniper

Ανώνυμος είπε...

Κι εγώ, sniper, αργά τον ανακάλυψα τον Πορφύριο —σημειωτέον ότι ήταν εξελληνισμένος Σύριος (ή Σύρος)— κι επίσης αργά άρχισα ν’ ασχολούμαι μεθοδικά ―αυτόν τον καιρό διαβάζω το «Πρὸς Μαρκέλλαν» που είναι ένα είδος προτρεπτικού— μαζί του. Θέλω μόνο να πω, μια και το ’φερε η κουβέντα, ότι πρόκειται για πολύ σπουδαίο φιλόσοφο της εποχής της ύστερης αρχαιότητας στο μεταίχμιο μεταξύ αρχαίου και μεσαιωνικού κόσμου, πολύ σπουδαιότερο απ’ ό,τι αφήνει να φανεί και να εννοηθεί το «Περὶ ἀποχῆς ἐμψύχων». Φαντάσου ότι η «Εἰσαγωγή» του στην αριστοτέλεια λογική ήταν το εγχειρίδιο που μόρφωσε φιλοσοφικά στην κυριολεξία γενιές επί γενιών κατά τη διάρκεια του μεσαίωνα εντός κι εκτός των ελληνόφωνων επικρατειών: πέρα από τη λατινική μετάφραση του Βοήθιου μαρτυρούνται, εικάζονται και υπάρχουν κι εγώ δεν ξέρω πόσες μεταφράσεις και σχολιασμοί της «Εἰσαγωγῆς» κυρίως στα αραβικά, αλλά και σ’ άλλες γλώσσες της ευρύτερης περιοχής. Παραφράζοντας τον Πλάτωνα θα ’λεγα «οὗτος ὁ φιλόσοφος γένη τε και γενεὰς ὁμοφύλων τε καὶ ἀλλοφύλων πεπαίδευκε». Βέβαια ο Πορφύριος έγραψε και το «Κατὰ Χριστιανών» —τα αποσπάσματα που υπάρχουν κυκλοφόρησαν πρόσφατα σε νέα έκδοση και θα τα μελετήσω προσεχώς— κι από τότε τον πήρε ο (χριστιανικός) διάβολος αφού άρχισαν να καταστρέφουν δια της πυράς συστηματικά βάσει αυτοκρατορικών διαταγμάτων τα βιβλία του με αποτέλεσμα να έχουν διασωθεί ελάχιστα από τα πάμπολλα έργα του. Κρίμα πράγματι, αλλά το κάψιμο των βιβλίων του ανήκει, ιδωμένο στην ιστορική του προοπτική, στα προεόρτια αυτού που προσφυώς χαρακτηρίζεις ως «ακροδεξιά θολούρα, με την οποία έχει γαλουχηθεί επισήμως όλη η Ελλάδα». Και δυστυχώς το κακό δεν σταματάει μόνο στην Ελλάδα…

Παρατηρητικός