Κάποια πράγματα μοιάζουν χιλιοειπωμένα, αλλά δεν χάνουν το ενδιαφέρον τους. Αρκεί να τα αναλύουμε ουσιαστικά, χωρίς να τα επαναλαμβάνουμε μονότονα, μέχρι να γίνουν κλισέ. Κι ένα από αυτά είναι ο αναντικατάστατος ρόλος της πρωτοπορίας και του κόμματος.
Δώστε μου μια οργάνωση επαναστατών και θα κινήσω τη ρωσία, έλεγε ο λένιν σύμφωνα με ένα πρόσφατο αφιέρωμα του ριζοσπάστη. Μια φράση που θυμίζει τα λόγια του αρχιμήδη για τον μοχλό. Ο μοχλός βέβαια δεν είναι παρά ένα μέσο που διαμεσολαβεί για την επίτευξη του σκοπού, χωρίς να γίνεται το ίδιο αυτοσκοπός. Αν και σε μια διαλεκτική σχέση ο ένας πόλος μπορεί να μετατραπεί στο αντίθετό του. Το κόμμα μπορεί να γίνει από μέσο αυτοσκοπός. Κι ο σοσιαλισμός το μέσο που να αιτιολογεί κάθε κίνηση ή επιλογή της οργανωμένης πρωτοπορίας. Όπως έγινε εν μέρει στη σοβιετία.
Κάποιοι άλλοι πήραν τον τελικό σκοπό (που λέγεται και τέλος στα αρχαία ελληνικά), τον συνέδεσαν με το μέσο του κόμματος κι έφτασαν (δια)λεκτικά στο τέλος του κόμματος και της πολιτικής πρωτοπορίας, ως επαναστατικό υποκείμενο. Αν μείνεις χωρίς μοχλό όμως, κουνάς απλώς παλινδρομικά τη χούφτα σου, και περιμένεις τη γη να κινηθεί μεταφυσικά από μόνη της, χωρίς μοχλό, ακολουθώντας τις επαναστατικές ονειρώξεις σου και τον ιδεολογικό σου αυνανισμό. Ακολουθείς δηλ την πεπατημένη της άρνησης που δεν νοείται διαλεκτικά ως υπέρβαση και καταλήγει να είναι στείρα και αντιδραστική. Μια άρνηση της βιωμένης γραφειοκρατικής στρέβλωσης, που πετάει το μωρό μαζί με τα νερά, όπως ένα λυγισμένο κλαδί, που το στραβώνουμε από την ανάποδη, προσπαθώντας να το ισιώσουμε.
Έχουμε συνεπώς, αφενός κάτι μονολιθικό, που δε μπορεί να είναι πάντα αρκούντως διαλεκτικό, και αν έπαυε να είναι μονολιθικό, θα διαβρωνόταν εκ των έσω και θα κατέληγε δια της μετάλλαξης, μεταμοντέρνο ψηφιδωτό. Κι αφετέρου μικρές πετρούλες που απαρνούνται κάθε έννοια οργάνωσης, βάζουν εισαγωγικά στο πρώτο κάπα του κουκουέ (που δε το θεωρούν κομμουνιστικό), αλλά όπως είχε πει παλιότερα ο αποφθεγματικός σπαρίλας, σε αυτούς θα έπρεπε να μπαίνει σε εισαγωγικά το δεύτερο ‘κάπα’, διότι είναι εντελώς αμφίβολο αν αποτελούν κόμμα. Υπάρχουν βέβαια και μετωπικά σχήματα που επιχειρούν να ενώσουν δια-λεκτικά τα ασυμμάζευτα, εσωτερικεύουν στις γραμμές τους την πάλη και ενότητα των αντιθέτων, και παύουν να υφίστανται ως κάτι ενιαίο.
Έτσι παραμένει απολύτως υπαρκτή κι ουσιαστική εκείνη η «μικροδιαφορά», η οργανωτική και φαινομενικά δευτερεύουσα αντίθεση μεταξύ του λένιν και των τότε συντρόφων του, που οδήγησε στη διάσπαση του 1903 σε μπολσεβίκους και μενσεβίκους. Η χαλαρή οργανωτική σχέση με όποιον είναι απεργός, φίλος, ή γενικά μες στα κινήματα, καθιστά νομοτελειακά έναν χώρο ουρά του κινήματος, χωρίς αυτοτελή παρέμβαση, αφού δεν έχει καν αυτοτελή ύπαρξη επί της ουσίας, και ακυρώνει αυτομάτως το ρόλο του ως πρωτοπορία.
Κάποιοι βιάστηκαν να ταυτίσουν την χρεοκοπία των μεταλλαγμένων, αναθεωρητικών κκ της δυτικής ευρώπης με την χρεοκοπία του κόμματος νέου τύπου κι ένιωσαν την ανάγκη να μιλήσουν για «κάτι διαφορετικό», που να αντιστοιχεί στην εποχή μας. Αν ο λενινισμός ήταν ο μαρξισμός της εποχής του ιμπεριαλισμού, «η δική μας εποχή είναι διαφορετική κι απαιτεί άλλου τύπου μαρξισμό και κατά συνέπεια νέου τύπου οργάνωση». Με άλλα λόγια, να διατηρήσουμε το πνεύμα αλλάζοντας το γράμμα.
Όλα αυτά μπορεί να θυμίζουν κάπως στους ποδοσφαιρόφιλους την ιστορία με το άρθρο 44 και τον νέο-νέο πανιώνιο, όπου προσθέτουμε κάθε φορά ένα «νέο», για να παραγράψουμε τα χρέη και τα αμαρτήματα του παρελθόντος. Επί της ουσίας όμως, η σύγχρονη φάση κοινωνικής εξέλιξης εξακολουθεί να είναι ο ιμπεριαλισμός, δηλ ο καπιταλισμός στο μονοπωλιακό του στάδιο. Παραμένουν τα κύρια χαρακτηριστικά όπως τα περιέγραψε ο βλαδίμηρος, ενώ υπάρχουν άλλα που εξελίσσονται κι επικαιροποιούνται. Από αυτή την άποψη δεν έχει «παλιώσει» η λενινιστική ανάλυση για το κόμμα νέου τύπου.
Κάποιες άλλες ερμηνείες έχουν στο επίκεντρό τους τη δομή ενός κόμματος και θεωρούν ότι αλλάζοντάς την, πχ επί το δημοκρατικότερον, θα μπορέσουν να λύσουν τα προβλήματα λειτουργίας του. Αντίληψη που μπορούμε να τη βρούμε και σε κλίμακα κοινωνίας κι οδηγεί σε τελική ανάλυση στην αγκαλιά της αμεσοδημοκρατίας.
Η δομή όμως υπάγεται στον σκοπό τον οποίο υπηρετεί. Συνδέεται διαλεκτικά με τη λειτουργία, αλλά έχει θέση μορφής, όχι περιεχομένου. Γι’ αυτό και δεν πρέπει να φετιχοποιείται, από τη μία ή την άλλη πλευρά. Μπορεί πχ ένα μεταλλαγμένο κκ να διατηρεί εξωτερικά μερικά χαρακτηριστικά του κόμματος νέου τύπου (πχ υποταγή της μειοψηφίας στην πλειοψηφία) αλλά να μην επικυρώνει με τη δράση του αυτόν τον τίτλο. Μόνο στη διαλεκτική τους σύνδεση με τον τρόπο λειτουργίας, αποκτούν πραγματική σημασία τα επιμέρους δομικά χαρακτηριστικά.
Αυτό δε σημαίνει ότι το κομμουνιστικό κόμμα δεν πρέπει να επιλέξει την πλέον κατάλληλη δομή που να υπηρετεί τον σκοπό του. Εφόσον έχουν περιγραφεί και κατακτηθεί οι βασικές αρχές λειτουργίας που θα το διέπουν, μπορούμε να πειραματιστούμε με το καλούπι ή και με το διαλεκτικό δίπολο δημοκρατίας-συγκεντρωτισμού, όπως έκαναν στον καιρό τους και οι μπολσεβίκοι, παίρνοντας υπόψη τους τις εκάστοτε αντικειμενικές συνθήκες.
Κλείνω το κείμενο, επισημαίνοντας μια βασική αντίφαση που χαρακτηριζει ένα οποιοδήποτε κομμουνιστικό κόμμα. Ενώ η δομή του αντανακλά διάφορες σύγχρονες κοινωνικές τάσεις και τον καταμερισμό εργασίας μεταξύ διευθυντικής κι εκτελεστικής εργασίας, το ίδιο (οφείλει να) είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας του μέλλοντος και να ενσαρκώνει κομμουνιστικές αρχές λειτουργίας. Συντροφικότητα, αυταπάρνηση, ουσιαστική συμμετοχή της βάσης στις αποφάσεις, συλλογικότητα, ίσα δικαιώματα με αυξημένες ευθύνες για τα πιο συνειδητοποιημένα στελέχη, ηθικά κίνητρα, υπερκάλυψη πλάνων.
Όλα αυτά λειτουργούν διαπαιδαγωγητικά προετοιμάζοντας κάθε σύντροφο ακριβώς για την κοινωνία του μέλλοντος, με την οποία και είναι δεμένα. Αλλιώς ισχύει ο συνήθης αφορισμός. Αν δε μπορείς να εξασφαλίσεις την εσωκομματική δημοκρατία, για παράδειγμα, πώς θα μπορέσεις να το κάνεις αργότερα στην κλίμακα μιας ολόκληρης κοινωνίας..;
Δώστε μου μια οργάνωση επαναστατών και θα κινήσω τη ρωσία, έλεγε ο λένιν σύμφωνα με ένα πρόσφατο αφιέρωμα του ριζοσπάστη. Μια φράση που θυμίζει τα λόγια του αρχιμήδη για τον μοχλό. Ο μοχλός βέβαια δεν είναι παρά ένα μέσο που διαμεσολαβεί για την επίτευξη του σκοπού, χωρίς να γίνεται το ίδιο αυτοσκοπός. Αν και σε μια διαλεκτική σχέση ο ένας πόλος μπορεί να μετατραπεί στο αντίθετό του. Το κόμμα μπορεί να γίνει από μέσο αυτοσκοπός. Κι ο σοσιαλισμός το μέσο που να αιτιολογεί κάθε κίνηση ή επιλογή της οργανωμένης πρωτοπορίας. Όπως έγινε εν μέρει στη σοβιετία.
Κάποιοι άλλοι πήραν τον τελικό σκοπό (που λέγεται και τέλος στα αρχαία ελληνικά), τον συνέδεσαν με το μέσο του κόμματος κι έφτασαν (δια)λεκτικά στο τέλος του κόμματος και της πολιτικής πρωτοπορίας, ως επαναστατικό υποκείμενο. Αν μείνεις χωρίς μοχλό όμως, κουνάς απλώς παλινδρομικά τη χούφτα σου, και περιμένεις τη γη να κινηθεί μεταφυσικά από μόνη της, χωρίς μοχλό, ακολουθώντας τις επαναστατικές ονειρώξεις σου και τον ιδεολογικό σου αυνανισμό. Ακολουθείς δηλ την πεπατημένη της άρνησης που δεν νοείται διαλεκτικά ως υπέρβαση και καταλήγει να είναι στείρα και αντιδραστική. Μια άρνηση της βιωμένης γραφειοκρατικής στρέβλωσης, που πετάει το μωρό μαζί με τα νερά, όπως ένα λυγισμένο κλαδί, που το στραβώνουμε από την ανάποδη, προσπαθώντας να το ισιώσουμε.
Έχουμε συνεπώς, αφενός κάτι μονολιθικό, που δε μπορεί να είναι πάντα αρκούντως διαλεκτικό, και αν έπαυε να είναι μονολιθικό, θα διαβρωνόταν εκ των έσω και θα κατέληγε δια της μετάλλαξης, μεταμοντέρνο ψηφιδωτό. Κι αφετέρου μικρές πετρούλες που απαρνούνται κάθε έννοια οργάνωσης, βάζουν εισαγωγικά στο πρώτο κάπα του κουκουέ (που δε το θεωρούν κομμουνιστικό), αλλά όπως είχε πει παλιότερα ο αποφθεγματικός σπαρίλας, σε αυτούς θα έπρεπε να μπαίνει σε εισαγωγικά το δεύτερο ‘κάπα’, διότι είναι εντελώς αμφίβολο αν αποτελούν κόμμα. Υπάρχουν βέβαια και μετωπικά σχήματα που επιχειρούν να ενώσουν δια-λεκτικά τα ασυμμάζευτα, εσωτερικεύουν στις γραμμές τους την πάλη και ενότητα των αντιθέτων, και παύουν να υφίστανται ως κάτι ενιαίο.
Έτσι παραμένει απολύτως υπαρκτή κι ουσιαστική εκείνη η «μικροδιαφορά», η οργανωτική και φαινομενικά δευτερεύουσα αντίθεση μεταξύ του λένιν και των τότε συντρόφων του, που οδήγησε στη διάσπαση του 1903 σε μπολσεβίκους και μενσεβίκους. Η χαλαρή οργανωτική σχέση με όποιον είναι απεργός, φίλος, ή γενικά μες στα κινήματα, καθιστά νομοτελειακά έναν χώρο ουρά του κινήματος, χωρίς αυτοτελή παρέμβαση, αφού δεν έχει καν αυτοτελή ύπαρξη επί της ουσίας, και ακυρώνει αυτομάτως το ρόλο του ως πρωτοπορία.
Κάποιοι βιάστηκαν να ταυτίσουν την χρεοκοπία των μεταλλαγμένων, αναθεωρητικών κκ της δυτικής ευρώπης με την χρεοκοπία του κόμματος νέου τύπου κι ένιωσαν την ανάγκη να μιλήσουν για «κάτι διαφορετικό», που να αντιστοιχεί στην εποχή μας. Αν ο λενινισμός ήταν ο μαρξισμός της εποχής του ιμπεριαλισμού, «η δική μας εποχή είναι διαφορετική κι απαιτεί άλλου τύπου μαρξισμό και κατά συνέπεια νέου τύπου οργάνωση». Με άλλα λόγια, να διατηρήσουμε το πνεύμα αλλάζοντας το γράμμα.
Όλα αυτά μπορεί να θυμίζουν κάπως στους ποδοσφαιρόφιλους την ιστορία με το άρθρο 44 και τον νέο-νέο πανιώνιο, όπου προσθέτουμε κάθε φορά ένα «νέο», για να παραγράψουμε τα χρέη και τα αμαρτήματα του παρελθόντος. Επί της ουσίας όμως, η σύγχρονη φάση κοινωνικής εξέλιξης εξακολουθεί να είναι ο ιμπεριαλισμός, δηλ ο καπιταλισμός στο μονοπωλιακό του στάδιο. Παραμένουν τα κύρια χαρακτηριστικά όπως τα περιέγραψε ο βλαδίμηρος, ενώ υπάρχουν άλλα που εξελίσσονται κι επικαιροποιούνται. Από αυτή την άποψη δεν έχει «παλιώσει» η λενινιστική ανάλυση για το κόμμα νέου τύπου.
Κάποιες άλλες ερμηνείες έχουν στο επίκεντρό τους τη δομή ενός κόμματος και θεωρούν ότι αλλάζοντάς την, πχ επί το δημοκρατικότερον, θα μπορέσουν να λύσουν τα προβλήματα λειτουργίας του. Αντίληψη που μπορούμε να τη βρούμε και σε κλίμακα κοινωνίας κι οδηγεί σε τελική ανάλυση στην αγκαλιά της αμεσοδημοκρατίας.
Η δομή όμως υπάγεται στον σκοπό τον οποίο υπηρετεί. Συνδέεται διαλεκτικά με τη λειτουργία, αλλά έχει θέση μορφής, όχι περιεχομένου. Γι’ αυτό και δεν πρέπει να φετιχοποιείται, από τη μία ή την άλλη πλευρά. Μπορεί πχ ένα μεταλλαγμένο κκ να διατηρεί εξωτερικά μερικά χαρακτηριστικά του κόμματος νέου τύπου (πχ υποταγή της μειοψηφίας στην πλειοψηφία) αλλά να μην επικυρώνει με τη δράση του αυτόν τον τίτλο. Μόνο στη διαλεκτική τους σύνδεση με τον τρόπο λειτουργίας, αποκτούν πραγματική σημασία τα επιμέρους δομικά χαρακτηριστικά.
Αυτό δε σημαίνει ότι το κομμουνιστικό κόμμα δεν πρέπει να επιλέξει την πλέον κατάλληλη δομή που να υπηρετεί τον σκοπό του. Εφόσον έχουν περιγραφεί και κατακτηθεί οι βασικές αρχές λειτουργίας που θα το διέπουν, μπορούμε να πειραματιστούμε με το καλούπι ή και με το διαλεκτικό δίπολο δημοκρατίας-συγκεντρωτισμού, όπως έκαναν στον καιρό τους και οι μπολσεβίκοι, παίρνοντας υπόψη τους τις εκάστοτε αντικειμενικές συνθήκες.
Κλείνω το κείμενο, επισημαίνοντας μια βασική αντίφαση που χαρακτηριζει ένα οποιοδήποτε κομμουνιστικό κόμμα. Ενώ η δομή του αντανακλά διάφορες σύγχρονες κοινωνικές τάσεις και τον καταμερισμό εργασίας μεταξύ διευθυντικής κι εκτελεστικής εργασίας, το ίδιο (οφείλει να) είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας του μέλλοντος και να ενσαρκώνει κομμουνιστικές αρχές λειτουργίας. Συντροφικότητα, αυταπάρνηση, ουσιαστική συμμετοχή της βάσης στις αποφάσεις, συλλογικότητα, ίσα δικαιώματα με αυξημένες ευθύνες για τα πιο συνειδητοποιημένα στελέχη, ηθικά κίνητρα, υπερκάλυψη πλάνων.
Όλα αυτά λειτουργούν διαπαιδαγωγητικά προετοιμάζοντας κάθε σύντροφο ακριβώς για την κοινωνία του μέλλοντος, με την οποία και είναι δεμένα. Αλλιώς ισχύει ο συνήθης αφορισμός. Αν δε μπορείς να εξασφαλίσεις την εσωκομματική δημοκρατία, για παράδειγμα, πώς θα μπορέσεις να το κάνεις αργότερα στην κλίμακα μιας ολόκληρης κοινωνίας..;
45 σχόλια:
Ο ΠΑΡΤΙΖΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ [1]
του Β. Ι. Λένιν
http://www.theseis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=800&Itemid=29
Iστορικές στιγμές σύντροφοι και συντρόφισσες!!
Η Κ.Ε. το τελευταίο καιρό συχνάζει στα εξάρχεια!
Από τη μια δέχεται για πρώτη φορά θέσεις της εργατικής αντιπολίτευσης:
"Αν και σε μια διαλεκτική σχέση ο ένας πόλος μπορεί να μετατραπεί στο αντίθετό του. Το κόμμα μπορεί να γίνει από μέσο αυτοσκοπός. Κι ο σοσιαλισμός το μέσο που να αιτιολογεί κάθε κίνηση ή επιλογή της οργανωμένης πρωτοπορίας. Όπως έγινε εν μέρει στη σοβιετία."...
Kαι από την άλλη, στην προτελευταία παράγραφο, είναι παραπάνω από εμφανής η επιρροή ελευθεριακών απόψεων περί κομμουνισμού εδώ και τώρα, κομμουνιστικών νησίδων, του γνωστού αποσπάσματος απ'τη Γερμανική Ιδεολογία κτλ κτλ:
"..το ίδιο (οφείλει να) είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας του μέλλοντος και να ενσαρκώνει κομμουνιστικές αρχές λειτουργίας."!!!
-Υπέρ από μένα στην εισήγηση.
κομμαντο προλεταριακής εντροπίας
http://alekosch.wordpress.com/2012/02/18/%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7/
Ο Αλέκος Χαλβατζής για πρώτη φορά βάζει την πλατφόρμα της εσωκομματικής αντιπολίτευσης του Περισσού (δε λέω ότι το κάνει σκόπιμα, αλλά πάνω κάτω αυτές είναι οι θέσεις της "αντισεχταριστικής" εσωκομματικής αντιπολίτευσης του "κόμματος").
Πάντως, ό,τι γνώμη και να έχει κανείς, είναι ωραίο κείμενο...
τι εστί "εσωκομματική αντιπολίτευση";; φράξια το έχουμε μάθει τόσα χρόνια, τουλάχιστον αυτό ακουγόταν προς τα έξω.
Βέβαια πώς γίνεται εσωκομματική αντιπολίτευση από κάποιον εξωκομματικό;!!
Πάντως παρά το οτι είναι λίγο τέρας το κείμενο είναι καλογραμμένο, άσχετα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς.
Στη θεωρία όλα ωραία είναι. Αλλά από τη θεωρία ως τη πράξη υπάρχει τεράστια απόσταση. Δε συμφωνώ λοιπόν με τον Χαλαβατζή. Τα περισσότερα που αναφέρει ως "λάθη" είναι εκ της πραγματικότητας κι όχι επειδή κάποιοι τα επιδιώκουν.
Κοίτα να δείς. Έχω ξυπνήσει απο τις 7 το πρωί και το τελευταίο πράγμα που έκανα χθές είναι να διαβάσω το κείμενο του Χαλβατζή. Πίνωντας λοιπόν τον πρωινό καφέ, διάβασα το κείμενο περι κόμματος και σκέφτηκα να ποστάρω το λίνκ για το μπλόγκ του Χ., αλλά το φρέναρα γιατί φοβήθηκα οτι θα κατηγορηθώ για προβοκάτσια! Τελικά ήρθε και έδεσε. Κάτι ήξερε ο Μάρξ όταν έλεγε οτι την Ιστορία δεν την κινούν τα άτομα...
wolfgang
Άλλος ένας που έφαγε χυλόπιτα από συντρόφισα και δεν το άντεξε.
Επίσης να πώ οτι συμφωνώ με τον προλαλήσαντα για τις αιτίες που συμβαίνουν τα όσα συμβαίνουν.
wolfgang
Η βάση θέλει κείμενο κριτικής στο κειμενο του Χαλβατζη. Οχι ντεμέκ δια της πλαγίας οδού. Δημοσια αντιπαράθεση και πόλεμο θέσεων. Είναι περίεργο ότι από όλους τους πρώην ΚΚΕδες που κυκλοφορούν στο Internet ο πρώτος που τόλμησε να δημοσιοποιήσει σοβαρό άρθρο κριτικής είναι αυτός που ήταν και πιο ψηλά στην πολιτική-κομματική ιεραρχία.
"να πειραματιστούμε...με το διαλεκτικό δίπολο δημοκρατίας-συγκεντρωτισμού", αυτό για μένα που είμαι απ'έξω τα λέει όλα. Μου λύνει πολλές απορίες το κείμενό σου. Δεν είναι εύκολο κάτι τόσο μονολιθικό, που για αυτόν το λόγο έχει αντέξει και τόσα χρόνια, να αλλάξει. Οι καιροί όμως είναι τέτοιοι που η κοινωνία στρέφεται στο κόμμα σας και αναζητάει να ακούσει κάτι που θα καταλάβει. Καταλαβαίνω ότι ψάχνεστε μέσα σας, αλλά καταλάβετε και εσείς ότι το ίδιο κάνουμε και εμείς. Αν δεν μας κερδίσετε τώρα που θέλουμε να κερδηθούμε, τότε πότε;
μονο οι νεφελιμ λειπουν απο το κειμενο του χαλβατζη
Είναι περίεργο ότι από όλους τους πρώην ΚΚΕδες που κυκλοφορούν στο Internet ο πρώτος που τόλμησε να δημοσιοποιήσει σοβαρό άρθρο κριτικής είναι αυτός που ήταν και πιο ψηλά στην πολιτική-κομματική ιεραρχία.
Έχει να κάνει με το πόσο καβαλημένο καλάμι έχει κάποιος. Το κείμενό του δείχνει το πόσο σωστή ήταν η διαγραφή του, αλλά το κάνει ανάποδα απ' ότι θέλει να πιστεύει αυτός: Άτομα τόσο φαντασμένα και μεγαλομανή, με τόσο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους, δεν έχουν και δεν πρέπει να έχουν θέση σε καθοδηγητικά όργανα.
Επίσης αποδεικνύει ότι η οικογενειοκρατία στο ΚΚΕ δεν μπόρεσε ποτέ να δημιουργήσει πρόβλημα. Τι πάει να πει γιος του Χαλβατζή, ενός από τα πιο υψηλόβαθμα και προβεβλημένα, ιστορικά στελέχη. Θα κριθείς ανάλογα με την αξία σου, και απ' ότι φαίνεται το συγκεκριμένο παλικαράκι δεν μπόρεσε ποτέ να χωνέψει ότι είναι ίσος με όλους τους άλλους, κι ας είναι γιος του Χαλβατζή.
Πολύς κόπος για το τίποτα...
Εδώ φάγαμε στη μάπα ολόκληρο γιο Μπελογιάννη, στο χαλβατζούκο θα κωλώσουμε; Έλεος...
Περα απο τα υπερβολικα πολλα εγω, εμενα , τους ειπα, μου ειπανε που δειχνουν την ταπεινοτητα του συγγραφεα αυτο που εντελει βαζει τα πραγματα στη θεση τους ειναι η εκκληση του Χαλβατζη το ΚΚΕ να ξεχασει την αποστολη του και να συνταχθει με το ασαφες νεο που το βρισκει στις πλατειες οταν βεβαια κανει τον κοπο να εκφραστει
Με αλλα λογια πολυ κακο γιατο τιποτε
Με αλλα λογια προτεινει υποταγη στην εξεγερση των μικροαστών και της υπαλληλοκρατιας που μπορει χιλια δικια να εχουν αλλα εχουν στρατηγικα αδικο και θα οδηγησουν την εργατικη ταξη σε χειροτερη σκλαβια
τουλάχιστον αυτός τα είπε, διαφώνησε, έφυγε από το κκε και τώρα δεν τον δεσμεύει και τίποτα να ασχολείτε είτε με το κκε είτε με τους νεφελιμ.
το χειρότερο για το κόμμα είναι τα στελέχη του "όπου φυσάει ο άνεμος" και πλέον είναι πολλοί αυτοί, που άλλα λένε στις 3 άλλα στις 5 κι άλλα στις 17 του μήνα, μόνο και μόνο για να συνεχίσουν να παίρνουν έναν πενιχρό κομματικό μισθό. Κι επειδή το θέμα έχει αρχίσει να ξεφεύγει από το αρχικό κείμενο, τέτοια στελέχη δεν έχουν θέση σε ένα κόμμα νέου τύπου.
Eσυ ρε αναυδε,εισαι η ησουν ποτε μελος του κομματος?ως τι μιλας,και μαλιστα με υπερανω υφος,για τον καθενα που εν τελει εδωσε και 5-10 μαχες παραπανω?
Ο "ταπεινος συγγραφεας" ειχε ανελιχθει σε υψηλα κλιμακια στο κομμα και τη νεολαια πριν αποχωρησει.Ως εκ τουτου,μπορει να εκφραζει προσωπικη αποψη,και πολυ καλα κανει και δεν την παρουσιαζει σαν κατι το κοινα αποδεκτο η ευρυτερα γνωστο.
Την "εκκληση να ξεχασει το ΚΚΕ την αποστολη του" που την ειδες παλι?διβαζεις πισω απο τις λεξεις?ρε τι τραβαμε με τον καθενα βραδιατικα.
Ειρωνια,τσαμπαμαγκια και πληκτρολογιο.Συνεχισε.Προσφερεις μεγαλη υπηρεσια στο κομμα.
Προς τον τελευταιο ανωνυμο
Δηλ ο Χαλ. εβαλε το κειμενο του σε κοινη θεα για αλα καρτ κριτικη μονο απο αυτους που συμφωνουν μαζι του ?.
Η κριτικη στο ΚΚΕ ή στο κομμουνιστικο κομμα γενικοτερα παντα ξεκινα με ενα ναι μεν αλλα. Ο κυρκος μιλουσε για σοσιαλισμο, ο γκορμπατσοφ για επιστροφη στο λενιν το ναρ για το αγνο κοσμο του ΚΚΕ που παρασυρθηκε κλπ. Οταν η υποψηφια πελατεια σου ελπιζεις οτι θα προελθει απο το ΚΚΕ και την επιρροη του θα ξεκινησεις μαλακα την κριτικη και στο τελος θα το κατηγορησεις μεχρι και για το προπατορικο αμαρτημα. Ειναι μια ιστορία χιλιοπαιγμενη στην χώρα μας και απο ενα σημειο και μετα βαρετη
Μάλλον δεν έχω την αντοχή να διαβάσω την τεράστια ανάρτηση του Α.Χ. αλλά κάνω μια παρατήρηση για το μπλόγκ του που κάτι με σαφήνεια εκφράζει.
Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού.
Taliban
Τόσο το ύφος όσο και το περιεχόμενο του κειμένου δείχνουν άνθρωπο που έχει πολύ μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του: Όλο εγώ, εγώ, εγώ, και είπα αυτό, και μου είπαν, και έδειξα αλλά με κορόιδεψαν...
Μάλλον σχετίζεται με το επώνυμό του, χωρίς όμως να φέρει ευθύνη ο πατέρας του. Ίσως δεν κατάφερε ποτέ να ξεφύγει από το κομματικό μέγεθος του επωνύμου του, να νιώσει άνετα με τον εαυτό του και να πιστέψει πραγματικά στις δυνάμεις και στις δυνατότητές του, και γι' αυτό προσπαθεί να τραβήξει διαρκώς την προσοχή. Άλλωστε και στο κείμενό του το λέει ο ίδιος, διαρκώς προσπαθούσα, διαρκώς έκανα, αλλά οι άλλοι τίποτα. Αίσθημα καθολικής αυτο-επισκίασης υπό την κομματική προσωπικότητα της πατρικής φιγούρας - για το οποίο ωστόσο ευθύνη δε φέρει ούτε ο Σπύρος ούτε το κόμμα, ίσως μόνο στο βαθμό που δεν τον βοήθησαν να το ξεπεράσει, αλλά το ΚΚΕ είναι επαναστατικό κόμμα και όχι κέντρο ψυχολογικής υποστήριξης.
Αν μάλιστα αρχίσει κανείς να απαριθμεί τις αντιφάσεις μία προς μία θα καταλάβει τι τρέχει στο κεφάλι του παιδιού. Ας πούμε, κατηγορεί για στρέβλωση του δημοκρατικού συγκεντρωτισμού και υποχώρηση της εσωκομματικής δημοκρατίας.
Δηλαδή ρε φίλε, εσύ που έφτασες μέχρι το ΚΣ, και ακόμα περισσότερο μέχρι το τμήμα Μαζικής Διαφώτισης της ΚΕ του κόμματος, πώς έφτασες μέχρι εκεί? Πώς ανελίχθηκες στην κομματική ιεραρχία?
Όσο ανέβαινες τα σκαλιά, μια χαρά σε βόλευε η "στρέβλωση" της εσωκομματικής δημοκρατίας, και όταν έφτασες επάνω αποφάσισες ότι ήρθε η ώρα να "σώσεις το κόμμα"?
Επίσης, καλείς ανοιχτά τα μέλη του ΚΚΕ σε αντικομματική δράση? Χωρίς καν να κατονομάζεις ποιοι κατά τη γνώμη σου είναι αυτή η "φράξια της καθοδήγησης" που φέρει την ευθύνη για την "παρέκκλιση" του κόμματος, καλείς τα μέλη σε σύγκρουση με τα όργανα, με τους συντρόφους τους? Να χαρώ εγώ κομμουνιστή!! Δηλαδή προτείνεις στεγνά να καλλιεργηθεί μέσα στο κόμμα κλίμα καχυποψίας και χαφιεδισμού ώστε να κυνηγήσουμε τα φαντάσματα που δεν κατονομάζεις?
Το πρόβλημα του παιδιού είναι μάλλον σεξουαλικό. Πιθανότατα τον έφτυσε καμια ομορφούλα συντρόφισσα, απ' αυτές τις γυναικάρες που ο διαλεχτικός συνδυασμός της φυσικής με την πολιτική τους ομορφιά δημιουργούν ένα μίγμα εκρηχτικό, και του τη βάρεσε. Τι να κάνουμε, δεν αρκεί να λέγεσαι Χαλβατζής, ούτε καν Παπαρήγας αν η Αλέκα είχε γιο, ή Φλωράκης ή Ζαχαριάδης ή οτιδήποτε, για να κερδίσεις την καρδιά μιας φλογερής επαναστάτριας. Χρειάζονται άλλα προσόντα.
:-D
Άλλος και άλλοι μάλλον προτείνουν στεγνά να καλλιεργηθεί μέσα στο κόμμα κλίμα καχυποψίας και χαφιεδισμού ώστε να κυνηγήσουμε τα φαντάσματα που δεν κατονομάζουν και όχι ο ΑΧ... για ψάψτο καλύτερα.. όσο για τα επιχειρήματα περι συντρόφισσας κλπ... πραγματικα τι απυθμενη βλακεια.... ετσι νομιζετε ότι υπερασπιζεστε το κκε ή το εκθέτετε με τόση βλακεία να το περιβάλει?
φτηνη αντικομμουνιστική προπαγάνδα η απάντηση του αποπάνω στο τεκμηριωμένο άρθρο του Α. Χαλβατζή.
Η απάντηση του φιόγκου απο πάνω, δείχνει πόσο χαμηλά μπορεί να πέσει κάποιος προκειμένου να υπερασπίσει με θρησκευτικό φανατισμό και μισαλοδοξία το κόμμα του!
Συνέχισε έτσι φιόγκε, υπάρχει και το άγιο όρος!!
Του παραπάνω ενοώ, αυτός είναι ο βλάξ φιόγκος!! Αυτός που μιλάει για...φλογερές συντρόφισσες και άλλα τέτια γελοία!!
Ευτυχώς που κάτι τέτιοι δεν έχουν την κρατική εξουσία, γιατί τότε ο σαδισμός, και η σκληρή καταπίεση πάνω στην εργατική τάξη θα χε την σφραγίδα του....κομμουνισμού!
Ουστ απο δω μεταφυσικέ βλαξ που νομίζεις πως είσαι κομμουνιστής...
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σε κάθε απάντηση πρέπει να υπάρχει ένα σημείο με χοντρή ειρωνία. Για να ξεσπάνε τα trolls της απύθμενης βλακείας και του χυδαίου αντικομμουνισμού. Το υπόλοιπο κομμάτι της απάντησης που περιέχει ενστάσεις το αγνοούν και εστιάζουν εκεί που τους παίρνει, δηλαδή στο απλό, στον αστεϊσμό. Πολύ καλύτερο από το να ασχοληθούν με τα υπόλοιπα διαστρεβλώνοντάς τα.
Το πιο γαμάτο είναι πως εάν πριν από 2 χρόνια γίνονταν ανάρτηση με κάποια ομιλία του Αλέκου, τότε που ήταν στο τμήμα Μαζικής Διαφώτισης της ΚΕ και προφανώς μετέφερε τη γραμμή, οι ίδιοι που σήμερα τον υπερασπίζονται θα τον έκραζαν, θα τον αποκαλούσαν "μεταφυσικό βλάκα που νομίζει ότι είναι κομμουνιστής, μισαλλόδο φανατικό σαδιστή" και όλα αυτά που γράφουν τώρα για όποιον τον κριτικάρει.
Σας τσουζει ο χαλβατζης γιατι σας πεταει τις αληθειες στα μουτρα , δεν μπορω να κρινω ολο το κειμενο , αλλα αυτα που λεει για την νεολαια και ειδικα για την σπουδαζουσα ειναι ολα αληθεια , το ΜΑΣ ειναι ενα μικρο παμε το οποιο δεν εχει καμια σχεση με την δυναμικη της Πασπουδαστικης , η σπουδαζουσα ειναι αποδεκατισμενη , οι επιτροπες αγωνα δεν λειτουργουν καθολου ως φοιτητικη παραταξη , οι συνελευσεις και τα δσ στα οποια ηταν παντα θεματοφυλακας η ΠΚΣ εχουν εγκαταλειφθει στην τυχη τους,υπαρχει πληρης απομονωση απο τις μαζες κατι που φανηκε και στις καταληψεις του σεπτεμβρη και τελος τα εκλογικα ποσοστα συνεχως κατρακυλουν , τσουζει αλλα λεει πικρες αληθειες στο συγκεκριμενο κομματι .
Στο παρα παραπάνω ανωνύμο.... γιατί είναι χυδαίος αντικομμούνισμος να λέει κάποιος ότι λες απύθμενες βλακείες δεν κατάλαβα....ελέος με την καραμέλα!!!
Ουτε ψυχαναλυση θα του κανουμε του Χαλβατζη, ουτε το υφος του θα επρεπε να μας απασχολει. Ο καθενας ας μιλαει με οτι υφος θελει, δεν κρινεται απ' αυτο. Ναι συμφωνοι, πολυ "εγω", αλλα πλεον ειναι εκτος κομματος, τον εαυτο του εκφραζει και γι αυτον μονο δικαιουται να μιλαει. Η ουσια του κειμενου ειναι που εχει προβληματα και πολλα τα θετει πολυ σωστα ο ανωνυμος των 1:58. Θα μπορουσε να πει καποιος οτι υπαρχουν προβληματισμοι που εχουν μια εκκινηση που θα εδινε αφορμη για συζητησεις, αλλα πασπαλιζονται με τοσες υπερβολες, τοσες αντιφασεις, τετοιες προτροπες προς τα "αγνα μελη και στελεχη του ΚΚΕ που αποτελουν την πλειοψηφια", που το γαμαει και ψοφαει. Ασε που σε διαφορα σημεια (ειδικα σε καποια που παραθετει υποτιθεμενες απαντησεις που το δοθηκαν) κανει μπαμ οτι γραφει εως και ψεματα κι ας ακουγεται χοντρο αυτο που λεω. Και ειναι μετα απ' ολα αυτα να αναρωτιεται κανεις για τις προθεσεις του (δεν θα πω "και μαλιστα σε τετοια περιοδο που μπλαμπλαμπλα" γιατι σε τετοιες περιοδους ειναι που τσιμπολογανε οι καθε λογης τυχαρπαστοι νομιζοντας οτι κανουν ζημια στο κομμα). Δεν ξερω αν τον εφτυσε καμια γκομενα (καλα, το χιουμορ για καποιους ειναι μαλλον λιμανι της καραιβικης), αλλα μονο "κριμα" μπορω να πω. Κι επισης οτι καθε κριτικη, οσο κακοπροαιρετη κι αν ειναι, αποτελει ευκαιρια και για αυτοκριτικη και για ατσαλωμα.
Και καλυτερα που δεν υπαρχει δυνατοτητα σχολιασμου στο μπλογκ του. Φανταστειτε τι θα γραφοταν εκει μεσα για το κομμα. Αν και αυτο μπορει να γινει καλλιστα κι εδω και εχει ηδη αρχισει βασικα.
Κασπερ
Το Χαλβατζη τον εχω δει και δεν μου φανεικε ουτε μεγαλομανης ουτε εγωκεντρικος,χωρις να παιρνω και ορκο.Απο κει και περα ομως εχει ξεκινησει μια κουβεντα εδω περα που αντι να αφορα το τι λεει ο Χαλβαντζης ασχολειται με την ψυχολογικη και ψυχιατρικη εξεταση του Χαλβαντζη.
Εχει καλλιεργηθει δηλαδη μια κουλτουρα στην αριστερα παντελους ελλειψης (δημοσιου) διαλογου και ευκολης εκτοξευσης χαρακτηρισμων (αντικομμουνιστης,εγωμανης κτλ) ωστε να ξεμπερδευουμε με καθε πιθανοτητα διαλογου και κριτικης.
Τα παραπανω δεν αφορουν μονο στις ενδοαριστερες συζητησεις αλλα και στην επικοινωνια της αριστερας με το λαο.Ποτε και ποσες φορες βγηκε μια αριστερη οργανωση η κομμα να πει θαραλλεα καναμε λαθος.Δεν εννος τα γενικα υπηρχαν παραλληψεις,αβλεψιες κτλ,αλλα να βγει πχ να πει σ αυτο το θεμα ειχαμε λαθος για αυτο και για αυτο το λογο το καταλαβαμε ομως και το διορθωσαμε.Δεν θελω να επεκταθω αλλο αλλα ο παραπανω διαλογος δειχνει μια νοοτροπια που κατα τη γνωμη μου πρεπει να εκλειψει.
Λούμπεν Αριστεριστής
+1 για την κριτική στην αριστερά για το ζήτημα του λάθους. Α και ναι το ΚΚΕ αναγνώρισε σανλάθος τη Βαρκιζα αλλά 60 χρόνια μετά δεν μετράει.
Αλήθεια έχω συγκλωνιστεί από την πολιτική αποπτώχευση της ΚΝΕ και του ΚΚΕ. Μα καλα είναι δυνατόν να απαντάει κάποιος σε ένα κείμενο κριτικής που λέει ότι το ΚΚΕ αναπαράγει μικροαστικό ελιτισμό και κατηγορεί κάθε διαφονούντα ότι είναι τρελός ή πράκτορας με ατάκες του τύπου την έχεις μικρή και τι να μας πει και ο ανίδεος? Από τη μια λες να ένα κείμενο για διάλογο να δούμε θα γίνει τίποτα. Αλλα μετά λες δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει σοβαρή απάντηση. Τέσπα το κείμενο στα κομμάτια για ΚΝΕ και παρέμβαση στις μαζες είναι πολύ καλό με στοιχεία που θα ήταν χρήσιμα για όλη ην αριστερά. Ελπίζω να υπάρξει συνέχεια.
Ευτυχώς εσύ κάνεις και την αυτοκριτική σου, και παραδέχεσαι ότι είσαι "λούμπεν αριστεριστής".
Το "χρειάζονται άλλα προσόντα" μπορεί να το κατανοήσει ο καθένας όπως θέλει, ανάλογα με τις προσλαμβάνουσές του. Ένας λούμπεν αριστεριστής, δηλαδή κατακαημένος μικροαστός, αμέσως θα το γυρίσει στο χυδαία σεξιστικό και θα πάει ο νους του στο μέγεθος του πέους.
Μπήκε επίτηδες έτσι διφορούμενο.
Αν ήθελα να πω ότι "την έχει μικρή", δεν θα έλεγα να "κατακτήσει την καρδιά μιας φλογερής επαναστάτριας", αλλά να "την ρίξει" ή και το πιο χύμα "να την πηδήξει".
Το σχόλιό σου αποκαλύπτει το δικό σου τρόπο σκέψης.
Τις καρδιές των ανθρώπων τις κατακτάς με την προσωπικότητα, το συνολικό "κοινωνικό προφίλ". Το μέγεθος (πέους ή στήθους) κατακτά άλλες αισθήσεις και ερεθίζει άλλα κέντρα, που βεβαίως δεν θα τα κρύψουμε πίσω από καμία πουριτανική ηθική, αλλά εκεί μια ειρωνία θα ήταν πραγματικά χυδαία και άθλια κουτσομπολίστικη. Μάλλον εσύ σκέφτεσαι έτσι και βιάστηκες να το αποδώσεις.
Το κείμενο δεν έχει καμία σοβαρή κριτική. Όσα από αυτά που λέει έχουν βάση, είναι εντοπισμένα σε κείμενα συνεδρίων και γίνεται δουλειά. Το μαγικό κουμπί που λύνει όλα τα προβλήματα με τη μία δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμα. Αν ο χαλβατζάκος είναι ανυπόμονος πρόβλημά του. Όλα τα υπόλοιπα είναι σκέτη γκρίνια, είπα αυτό αλλά δεν με άκουσαν, έκανα το άλλο αλλά με έγραψαν, εγώ αυτό, εγώ το άλλο εγώ το παραάλλο.
Αν νομίζεις ότι είσαι σωστός κομμουνιστής μείνε μέσα στο κόμμα και πάλεψε όσο μπορείς να διορθώσεις τα στραβά. Αν τόσο πολύ πια το θεωρείς στραβό, φύγε, βρες και μια παρέα από άτομα που συμμερίζεστε τις απόψεις, και φτιάξτε μια οργάνωση με σκοπό να επανασυστήσετε το κομμουνιστικό κόμμα. Μην το παίζεις Αρχηγός Μάο, βγαίνω και δίνω τη γραμμή "βομβαρδίστε τα ανάκτορα" στους αγνούς και αμόλυντους ερυθροφρουρούς. Πως αλλιώς περιμένεις να σε αντιμετωπίσουν, μόνο στο δούλεμα μπορεί να σε πάρει κανείς.
Στις ανωνυμίες σας απαντάω με στοιχεία. Ορίστε η πούτσα του Χαλβατζή...
http://www.google.gr/imgres?q=elephants+cock&hl=en&sa=X&biw=1229&bih=683&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=zgNAB0KPFNzZVM:&imgrefurl=http://www.desura.com/members/tankated/images/elephant-dick&docid=xiXasSneHFsoEM&imgurl=http://media.desura.com/images/members/1/393/392106/svICELAND_wideweb_470x3830.jpg&w=470&h=383&ei=HIFGT_qDBMjtOcyRlYgO&zoom=1&iact=rc&dur=277&sig=107404609804395997721&page=1&tbnh=145&tbnw=200&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=113&ty=77
(Μια φλογερή συντρόφισσα)...
Κομάντο, η κε του μπλοκ πάντα σύχναζε στα εξάρχεια γιατί είναι το μόνο ανθρώπινο μέρος του κέντρου που της θυμίζει κάπως τα πάτρια εδάφη. Από τα άλλα προτιμάμε του γκύζη.
Σινγκουλάριτι, το τανγκό θέλει δύο. Θα σας κερδίσουμε, θα μας κερδίσετε και στο τέλος θα φωνάξουμε όλοι μαζί νενικήκαμεν. Βενσερέμος..
Η κε του μπλοκ εξετάζει το αίτημα της βάσης για κείμενο σχολιασμού στην επιστολή χαλβατζή, αν και προβληματίζεται σοβαρά για την σκοπιμότητα και την χρησιμότητα που θα είχε κάτι τέτοιο.
Κατά τα άλλα καλύπτεται εν πολλοίς από το σχόλιο του κάσπερ κι ενημερώνεται από τις πηγές της ότι ο χαλβατζής -μέχρι πρόσφατα τουλάχιστον- έχει σχέση με συντρόφισσα. Εκτός κι αν εννοούμε ότι έφαγε πολιτική χυλόπιτα από την αλέκα.
Λούμπεν Αριστεριστής
Οτι θα μου απαντούσε κάποιος με στυλ δεν υπάρχουν βρώμικες λέξεις μόνο βρώμικα μυαλα δεν το περίμενα.
Α και συγγνώμη αλλά ο Κάσπερ δεν λέει κατι. Αντιπαράθεση είναι του τύπου ο τάδε εκει λεει οπουρτουνιστικες αρλούμπες και η σωστή κομμουνιστική γραμμή είναι αυτή. Επιμένω μάλλον χωρίς λόγο ότι ειδικά το κομματι για τη δουλειά στις μάζες πρέπει να διαβαστει από όλους μας. Εκτώς αν θέλουμε την επόμενη φορά που θα κατέβει ο κόσμος στο δρόμο, μετα από ένα τρίμηνο καμπής των μαζικών κινητοποιήσεων, να αρχίσει να λυντσάρει εμπόρους ρούχων οι μπάτσοι να πυροβολούν και όλη η αριστερά να νομίζει ότι έχουν κατέβει πενήντα χιλιάδες ασφαλίτες και καίνε την Αθηνα. Το Αργεντινάτσο πλησιάζει και εμείς ακόμα λέμε ότι όλα πάνε καλα.
Ωραία είναι και στου Γκύζι.
Άσε που και στους μπάτσους κάτι θυμίζει..
Απομονωση απο τις μαζες λεει ο αλλος. Τι ακριβως παει να πει αυτο; Αν οι μαζες βαρουν το κεφαλι τους στο ντουβαρι πρεπει ενα κομμα να τις βοηθησει να το κανουν πιο δυνατα; Σε ποιες μαζες αναφερεσαι; Κ που ειναι το κουμπι που πατα καποιος για να ελεγχει τις μαζες;
Λουμπεν Αριστεριστη, δεν βρισκομαι εδω για να "συμβαλλω θετικα" στη συζητηση. Ειναι ο τελευταιος χωρος στον οποιο θα εκανα κατι τετοιο.
Κασπερ
Λούμπεν αριστεριστής
Κασπερ συγνώμη για την ενοχληση μαλλον τα λες εκει που πιανουν τοπο. Αν και γενικά δεν με νοιαζει να συμβάλεις θετικά. Να εκφράσεις τις καταπιεσμένες, σε όλους μας, τασεις φραξιονισμου σου σου ζητήθηκε.
Λουμπεν Αριστεριστη μη ζητας συγγνωμη για κατι που δεν εκανες. Αναφερθηκες σε μενα, σου απαντησα ξεκαθαριζοντας τη θεση μου και ξαφνικα εκδηλωσες αδιαφορια λογω της απαντησης μου. Γνωστο φαινομενο. Αλλα, αν εσυ αισθανεσαι καταπιεσμενος απο οτιδηποτε, το ιντερνετ ετσι οπως ειναι τωρα δεν θα σε κανει να νιωσεις πιο ελευθερος ακομα κι αν ο καθενας εδω μεσα ελεγε αυτα που θα θελες να ακουσεις. Καληνυχτα.
Κασπερ
@all
Περιμένουμε από όποιον έχει χρόνο και όρεξη τεκμηριωμένη επιδοκιμασία ή αποδοκιμασία των θέσεων του Α.Χ. Αν κανείς δεν έχει την διάθεση, δεν έγινε και τίποτα. Εξ άλλου το ζήτημα συνδυάζει δύο πολύ απαιτητικές προϋποθέσεις, να γνωρίζει κάποιος την εσωτερική κατάσταση στο ΚΚΕ και την ΚΝΕ, και να θέλει δημόσια και αναλυτικά να τοποθετηθεί. Αναμενόμενο είναι να μην συντρέχουν συνήθως αυτές οι δύο προϋποθέσεις στο πρόσωπο κάποιου.
Από εκεί και πέρα, οι παραψυχολογικές ερμηνείες ταιριάζουν σε εκείνον που βλέπει στο κείμενο του Α.Χ νεφελίμ. Είναι κακώς εννοούμενο χιούμορ να εντοπίζει κανείς νευρολογικά, προσωπικά, ηθικά κ.α προβλήματα. Αφού διαβαστεί το κείμενό του, απαιτεί, από όποιον έχει την διάθεση όπως είπα, κριτική του ως προς το περιεχόμενο και την ουσία και όχι ως προς την ''καταγωγή'', στον βαθμό τουλάχιστον που τα δύο αυτά μπορούν να διακριθούν. Διαφορετικά επιβεβαιώνεται κάτι που γράφεται στο κείμενο του Χ.Α, ότι δηλαδή η απάντηση σε συγκεκριμένες κριτικές συχνά είναι προσωπικές επιθέσεις, υπονοούμενα κ.α.
Περιμένουμε λοιπόν μα μάθουμε και όλοι εμείς οι ανίδεοι που δεν αντιλαμβανόμαστε τον εσωτερικό κώδικα, ποιά είναι τα καταφανώς ψέματα, οι συκοφαντίες, οι ανακρίβειες, κ.ο.κ.
Εγώ από την πλευρά μου να πω ότι μερικά πράγματα που λέει ο Α.Χ δεδομένου ότι δεν μπορώ να τα γνωρίζω μου φαίνονται υπερβολικά, όπως πχ η ''μεθοδευμένη'' διαστρέβλωση του προγράμματος του ΚΚΕ.
Γεώργιος Καραϊσκάκης
1) Η κίνηση του Χαλβατζή είναι ατομική, και επομένως είναι προφανές ότι την καθορίζουν και ψυχολογικά αίτια. Στην πάλη ρευμάτων στην κοινωνία οι νομοτέλειες κίνησης του ατόμου γίνονται αμελητέες μπροστά στις κοινωνικές νομοτέλειες, αλλά όταν πρόκειται για δράση ενός ατόμου τότε προφανώς και υπάρχουν σε έντονο και κυρίαρχο βαθμό οι πρώτες.
2) Δε θα σταθώ όμως τόσο στις πλήρως μικροαστικές και ναρκισσιστικές τάσεις του Αλέκου (by the way τον τελευταίο καιρό έχουμε γεμίσει Μεγάλους Ναπολέοντες, όπου έχουν την πλήρη λύση για όλα και βρίζουν την αριστερά και το ΚΚΕ γιατί δεν τους ακούει (Από Καζάκη και Μίκυ, μέχρι Αλαβάνο και Καμμένο))..
Θα σταθώ σε αυτό που έχει γίνει πάμπολλες φορές σε αντιστοιχες περιπτώσεις. Ο διαφωνούντας αρχίζει με την άποψη ''το ΚΚΕ είναι το Κόμμα που πρέπει όλοι να στηρόξουμε, αλλά έχει αυτά και αυτά τα προβληματάκια''. Μετά περνάει στη θέση ''τα προβληματικά θέματα του ΚΚΕ είναι τεράστια, και το ΚΚΕ δεν πρέπει πλέον να το στηρίζουμε αλλά να στηρίξουμε τον μαρξισμό με άλλα μορφώματα''. Τέλος περνάει στη θέση ''Ο μαρξισμός δεν ισχύει πλέον''. Από εκεί και πέρα υπάρχουν δύο παραλλαγές. Η μία συνεχίζεται ως ''η επανάσταση παρελθούσα και μελλοντική πρέπει να εγκαταλειφθεί πάση θυσία'' και καταλήγει ο διαφωνούντας να εντάσσεται στη σοσιαλδημοκρατία, στη δεξιά, σε κυβερνητικές θέσεις κλπ. Η άλλη παραλλαγή, αρκετά πιο σπάνια, είναι ο αρχικός διαφωνούντας να καταλήξει στον αναρχικό χώρο, με ταυτόχρονη λουμπενοποίηση του τρόπου ζωής του.
Το παραπάνω έργο το έχω δει άπειρες φορές, και μπορώ να απαριθμήσω πολλά ονόματα, και μάλιστα με κείμενα ανά 5 χρόνια, για να δείτε την πορεία τους. Είναι εκπληκτικό.
Κόβω το κεφάλι μου, ότι ο Αλέκος θα ακολουθήσει αυτό το δρόμο, και θυμηθείτε αυτό το σχόλιό μου. Κόβω το κεφάλι μου ότι σε 1-2 χρόνια θα γράψει κείμενο εναντίον του μαρξισμού συνολικά (ότι θέλει ανανέωση, ότι δεν περπατάει στο σήμερα κλπ κλπ)... Θυμηθείτε το..
Διάβασα περίπου το 1/7 Χαλβατζή, για τα υπόλοιπα λυπήθηκα τα εγκεφαλικά μου κύτταρα. Όποιος ενδιαφέρεται, για το πρώτο έβδομο της υπερπαραγωγής "ήξεις αφίξεις ου θνήξεις εν Περισσώ" έγραψα εδώ: http://leninreloaded.blogspot.com/2012/02/blog-post_5228.html
Οσοι σχολιαζετε προφανως και δεν ξερεται τι γινεται στο ΚΚΕ..Οι περισσοτεροι κατι μελη που ουτε αναν ριζο δεν εχετε δωσει στην ζωη σας,κατι γραφικοι αμαζοι που το παιζατε καποιοι επριδη χρησιμοποιουσατε την λεξη μικροαστος κ λουμπεν..ασε που ζηλευατε και τον αλεκο που ηταν στο κσ ενω εσεις μελη της Ν2 στη νοπε...για αυτο ειστε γτπ γιατι ζηλευετε...Αφηστε το ρε μαγκες,δεν το εχετε,δεν ξερετε τι να κανουμε..ξερουμε 10 πραγματακια παραπανω,τα νιατα φαγαμε με τον αρβανιτακια,την αλεκα ,την μπελου κ τον σοφιανο...και μην πει κανενας οτι ειμαι του χαλβατζη βαλτος...υπερασπιστειτε τον σεχταρισμο σας,παιρνεται την εκδικηση σας τωρα...Βεβαια οταν σας δερνουν τα εαακ και το Δικτυο θα λετε απο μεσα σας τι καλα ηταν παλια.....Αφηστε το ρε μαγκες,απλα σας ετσουξε πολυ γιατι ο χαλβατζης ειπε πραματα που ξερετε οτι ειναι αληθεια...μπρος τωρα ,στον τζιμα για γραμμη
Σφυροδρεπανε μια ερωτηση που μου γεννηθηκε απο τη προτελευταια παραγραφο. Ποια η γνωμη σου για τον Καππο κ το εργο του για το σοβιετικο σχηματισμο; Συγγνωμη αν εχεις γραψει παλιοτερα για αυτο.
Γιατί ασχολείστε με το κωλόπαιδο; Αχάριστος και εγωϊστής μια ζωή. Το εγώ πάνω από το εμείς όπως όλοι αυτοί οι θλιβεροί πρώην που ήθελαν ένα κόμμα οπως ακριβώς το είχαν στο κεφάλι τους αδιαφορώντας για το ότι η προεσέγγισή τους ήταν αντιεπιστημονική. Αντε γιατί έχουμε πιο σημαντικά πράγματα να ασχολούμαστε.
Θεσσαλονικιέ. Δεν είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα οι εμφανείς επιρροές από τον "ακροαριστερό" οπορτουνισμό αλλά το ότι η βάση της σκέψης σου δεν είναι καθαρά μαρξιστική αλλά αστική.
Προς τον προτελευταίο ανώνυμο,
η γνώμη μου για τον κώστα κάππο είναι η καλύτερη. Αλλά με τα συμπεράσματα που βγάζει στο βιβλίο του έχω βασικές διαφωνίες, που ταυτίζονται σε μεγάλο βαθμό με την κριτική του πολυμερίδη, που θα βρεις στο τέλος του βιβλίου, και μπορούν να συνοψιστούν στα εξής δύο σημεία: την ανάλυσή του περί ανέκδοτου ιστορικού σχηματισμού με δύο βασικές τάξεις (εκτελεστική και διευθύνουσα) και την άποψή του για τη δικτατορία του προλεταριάτου -που τη θεωρεί προπαρασκευαστικό στάδιο για το σοσιαλισμό.
Θυμάμαι πάντως ότι στο τέλος του βιβλίου ασχολείται με τη δομή του κόμματος και βάζει με βούλες κάποια χαρακτηριστικά για τη λειτουργία του κόμματος, που έχουν ενδιαφέρον και κάποια αξία, ως αντιμετώπιση των συνεπειών της γραφειοκρατίας κι όχι ως υπέρβαση των αίτιων που την γεννάνε ως φαινόμενο.
Αυτά συνοπτικά και μεταξύ άλλων.
Γεώργιος Καραϊσκάκης
ΠΡΟΣ ΚΕ ΤΟΥ ΜΠΛΟΓΚ:
Βάλε λίγη λογοκρισία γιατί στην ανωνυμία η ΓΑΔΑ κάνει πάρτυ.. Το σχόλιο
25 Φεβρουαρίου 2012 2:56 μ.μ.μυρίζει από μακρυά νεοφώτιστο ασφαλιτάκο, που θέλει να δοκιμάσει τις δυνάμεις του. Έχει όλα τα στοιχεία του βλακώδους εγχειριδίου της ΚΥΠ: 1) Το παίζω ότι ξέρω πρόσωπα και πράγματα 2) Πλήρης απουσία πολιτικής ανάλυσης, αλλά μόνο επί του προσωπικού 3) Σπέρνω διχόνοια όλων με όλους 4) Απειλώ για το μέλλον με βία... και όλα αυτά με ύφος μαχαλόμαγκα.
Άσε μας ρε βραδιάτικο...
Δημοσίευση σχολίου