Χτες
βράδυ ήμασταν μια παρέα και κάναμε το λάθος να δούμε ειδήσεις. Κι ήμασταν άξιοι
της μοίρας μας, γιατί επιλέξαμε για την ενημέρωσή μας το μεγάλο κανάλι. Μεγάλο
σαν τα ψέματα που σερβίρει στον κόσμο και τα αποθέματα ψυχραιμίας που πρέπει να
έχεις για να παρακολουθήσεις το δελτίο του μέχρι τέλους.
Περιμέναμε
λοιπόν υπομονετικά να δούμε κάποιο ρεπορτάζ για τις προχτεσινές συγκεντρώσεις,
γιατί ήμασταν από το απόγευμα στο δρόμο κι είχαμε χάσει τα πιο πολλά. Και
περιμένοντας εμπλουτίσαμε τις γενικές μας γνώσεις επί διάφορων αδιάφορων –και
μη- θεμάτων.
Για την
ιστορία των νεοκλασικών που κάηκαν, τους αρχιτέκτονες που τα έχτισαν, τους
μαγαζάτορες που καταστρέφονται (αλλά περιμένουν σαν ένεση τα λεφτά της
αποζημίωσης, γιατί έτσι και αλλιώς για φούντο πήγαιναν), για τη συγκέντρωση των
«καμένων» με τα αναμμένα κεριά. Για τις μολότοφ στη νομική, το μπαλάκι ευθυνών
μεταξύ κοσμητείας-αστυνομίας, τις συλλήψεις που αφορούν, λέει, συγκεκριμένο
εξωκοινοβουλευτικό χώρο.
Για
το τέλος του πολιτικού σκηνικού, όπως το γνωρίσαμε, τους άστεγους βουλευτές που
έχουν μείνει χωρίς κόμμα –με έναν καημό, σα να μιλούσαμε για πραγματικούς
άστεγους- και το φλερτ του βορίδη με τους καινούριους πολιτικούς οίκους που θα
τον φιλοξενήσουν. Για τις αγορές που έστειλαν θετικά μηνύματα και ανακάμπτουν
μετά την ψήφιση του μνημονίου, και τι λένε τα ξένα ενημερωτικά δίκτυα σχετικά
με το θέμα.
Για
το τέλος της γουίτνεϊ χιούστον, που δεν προήλθε από πνιγμό στην μπανιέρα της,
όπως πιστέψαμε αρχικά, αλλά από συνδυασμό κατανάλωσης χαπιών και αλκοόλ (πέσαμε
από τα σύννεφα!). Για τον ολυμπιακό που θα έπαιζε μεσημέρι στους δεκαπέντε
βαθμούς υπό το μηδέν και την μάρκα καλτσόν που θα προτιμούσαν οι παίκτες του.
Α,
ναι! Κι ενδιάμεσα –προς το τέλος- ένα ρεπορτάζ για τις αντιδράσεις της
αριστεράς στην ψήφιση του μνημονίου, που είχε δεκαπέντε δεύτερα από τη
συνέντευξη τύπου της αλέκας, στριμωγμένη σε ένα δίλεπτο μαζί με τσίπρα,
κουβέλη, οικολόγους, άρμα πολιτών, και δημοκρατική συμμαχία με τη ντόρα. Βρε,
τι σου είναι αυτή η αριστερά ως έννοια και πόσους άλλους θα χωρέσει..
Ε,
ναι λοιπόν. Για τις συγκεντρώσεις της κυριακής δε βρέθηκε τηλεοπτικός χρόνος
στο δελτίο του μέγκα. Γιατί μερικές εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου στους δρόμους
δεν αποτελούν σημαντική είδηση. Αλλά μία εκατοντάδα ανόητων που μαζεύτηκαν από
το φέις μπουκ κι άναψαν τα κεριά τους είναι, κι ιεραρχείται πολύ ψηλά μάλιστα.
Κι αφού αποφάσισαν να το κάνουν, γιατί δεν πιάνει τουλάχισον μια βροχή ή ένας
αέρας να τους τα σβήσει, όπως είχε καθημερινά επί μία βδομάδα που ήμασταν στους
δρόμους;
Και
μπαίνει το ερώτημα. Τι άλλο πρέπει να κάνουν οι κομμουνιστές βουλευτές για να
τους καλέσουν στα δελτία ειδήσεων; Ο μαυρίκος πέταξε τον τόμο του μνημονίου στο
βενιζέλο, ο πρωτούλης την είπε στη γιαννακά για τα ταγεράκια της κι έδωσε υλικό
στις παραπολιτικές στήλες. Δηλ τι άλλο πρέπει να κάνουν; Να αυτοπυρποληθούν;
Μόνο διαγραμμένοι θα τους ενδιέφεραν; Μόνο οι αποχωρήσεις κι οι διασπάσεις
«πουλάνε» από το κουκουέ;
Αλλά
δεν τους βοηθάνε και τα γεγονότα, που είναι πεισματάρικα. Το κουκουέ είναι το
μόνο κόμμα που έχει την ίδια κοινοβουλευτική ομάδα από τις εκλογές, με την
εξαίρεση του μακαρίτη του τζέκη. Και μας την είπε γι’ αυτό χτες ένα παπαγαλάκι
στην κρατική τηλεόραση. Τόσες ανακατατάξεις, τόσες αλλαγές, εσείς τίποτα.
Αμετακίνητοι.
Μονολιθικό
το κουκουέ επειδή συμφωνούν όλοι, σταλινικό όταν εφαρμόζει ως αρχή το
δημοκρατικό συγκεντρωτισμό, γιατί διαγράφει την άλλη άποψη. Και τα εσά εμά που
λένε. Απλά ψάχνουν αφορμή να το πούνε οι άνθρωποι. Κι εντάξει, για εμάς μπορεί
να μην είναι επιστημονικός ο όρος ‘σταλινικός’, αλλά δεν είναι και βρισιά. Για
κακό μας το λεν δηλαδή;
Ας
καλέσουν τέλος πάντων τον μαυρίκο πχ κι ας τον ρωτήσουν.
Γιατί δεν πέτυχες το βενιζέλο; Γιατί αστόχησες ενώ ήσουν αφύλακτος; Πώς απέτυχες να βρεις ελέφαντα στα δέκα μέτρα; Να κάνει την αυτοκριτική του δημόσια. Οτιδήποτε.
Γιατί δεν πέτυχες το βενιζέλο; Γιατί αστόχησες ενώ ήσουν αφύλακτος; Πώς απέτυχες να βρεις ελέφαντα στα δέκα μέτρα; Να κάνει την αυτοκριτική του δημόσια. Οτιδήποτε.
Και
δεν είναι μόνο τα δελτία. Από τότε που σταμάτησε το άλτερ υπάρχει γενικότερο
έλλειμμα. Ακούς πχ τις πρώτες νότες από τη διαφήμιση της ανατροπής: τουρου-του
του, του-ρου... και περιμένεις να ακούσεις τους καλεσμένους. Αλλά κατά βάθος
τους ξέρεις από πριν.
Μάκης
βορίδης. Ένας νδ, ένας πασοκ και ο... μάκης βορίδης, από το λαος. Από τους
ανεξάρτητους βουλευτές ο... μάκης βορίδης. Πάντα θα υπάρχει κάπου ένας μίχαλος.
Κι από την «αριστερά» γενικά κι αόριστα κανάς παπαδημούλης, κουβέλης, παλιότερα
ο κουναλάκης –που έχει χαθεί και πρέπει να σπάσει τη σιωπή του- και στο τσακίρ
κέφι κανάς αλαβαζάνης.. Α, ναι. Και ο μάκης βορίδης.
Νισάφι
ρε άνθρωπε. Κάνε κι εσύ την ανατροπή και φέρε κανά κομμουνιστή, έτσι για τα
μάτια του κόσμου. Σώθηκαν οι μάκηδες; Φέρε το μάκη παπαδόπουλο. Ή το μάκη
μαΐλη, που σου είχε πει στο δελτίο κι εκείνο το ωραίο για το σύνταγμα: δεν
κατάλαβα, υποχρεωμένοι είμαστε; (να το τηρήσουμε, εννοούσε). Ή έστω το μάκη
πέτσα.
Εσύ
μόνο τον κοψίδη είχες φέρει, όταν ήταν στην κεδα, για να εξαργυρώσει το
παρελθόν του.
(Ανοίγει
παρένθεση. Ζω για τη στιγμή που θα δω μια εκπομπή να έχει πάνελ με ό,τι
κινείται αριστερά του σύριζα και να έχει κι έναν από τα αστικά κόμματα –πχ το
μάκη βορίδη. Ή έναν από τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, πχ έναν μενσεβίκο σαν
τον παπαδημούλη. Έτσι, για ξεκάρφωμα πολυφωνίας. Κλείνει η παρένθεση).
Τελικά
χτες ο pretender έκανε μισή ανατροπή και κάλεσε τη λιάνα που έχει τηλεοπτική ασυλία, λόγω
του επαγγελματικού της παρελθόντος. Και το κενό του βορίδη (που είχε βγει
νωρίτερα στο δελτίο και πήγε στη στάη) το αναπλήρωσε ο άδωνης.
Εκεί
η κανέλλη έκανε πλάκα στο μιχελάκη και του είπε για τις διαγραφές, ότι έχουν κι
εκεί δημοκρατικό συγκεντρωτισμό.
–Ε, όχι και δημοκρατικό συγκεντρωτισμό, αντέδρασε αυτός. Φυσικά όχι, του είπε η λιάνα. Σε εσάς ένας αποφασίζει κι οι υπόλοιποι απλώς ακολουθούν.
Μετά έπιασε τον μπίστη. Παλιά, του είπε, όποιος έφευγε από το μαντρί τον έτρωγε ο λύκος. Ενώ τώρα ελπίζει να πάει σε κάποιο άλλο μαντρί, τόσα καινούρια γίνονται.
–Ε, όχι και δημοκρατικό συγκεντρωτισμό, αντέδρασε αυτός. Φυσικά όχι, του είπε η λιάνα. Σε εσάς ένας αποφασίζει κι οι υπόλοιποι απλώς ακολουθούν.
Μετά έπιασε τον μπίστη. Παλιά, του είπε, όποιος έφευγε από το μαντρί τον έτρωγε ο λύκος. Ενώ τώρα ελπίζει να πάει σε κάποιο άλλο μαντρί, τόσα καινούρια γίνονται.
Στη
νετ ο βορίδης, που έχει το χαμόγελο του κοριτσόπουλου που έγινε υποψήφια νύφη
και φλερτάρει με τους μνηστήρες της, είπε ότι το μόνο συνεκτικό που ακούει
είναι η άποψη του κουκουέ, κι όλα τα άλλα –για παραμονή στο ευρώ χωρίς μνημόνιο, τριετή
αναστολή του χρέους- ακούγονται κινέζικα. Μετά όμως, το γύρισε στο καλαματιανό
για την κούβα και τη βόρειο κορέα (η κανέλλη στο μέγκα άκουσε για την αλβανία
του χότζα και το στάλιν). Οπότε πιάνει το τελευταίο ο σοφιανός και του λέει για
το πολιτικό έθιμο της οικογενειοκρατίας στην ελλάδα και τις κωλοτούμπες του
πρώην αρχηγού του. Και κόπηκε μαχαίρι το χαμόγελο της νύφης. Ή μήπως όχι;
Εν
πάση περιπτώσει, τέτοια γίνονται κάθε μέρα –όποτε μας βγάζουν μια στα τόσα δηλ.
Η ουσία είναι αλλού. Κι η αλήθεια είναι κάπου εκεί έξω. Έξω από το γυαλί, τον
καναπέ και τους τέσσερις τοίχους. Και δεν είναι απόκρυφο μυστικό, μια θεωρία
συνωμοσίας τύπου ελοχίμ ή X-Files. Οπότε σταμάτα να κοιτάς σαν εξωγήινους τους κομμουνιστές
που λένε ότι πρέπει να γίνει λαϊκή-κοινωνική ιδιοκτησία ο πλούτος που παράγουν οι
εργάτες σε αυτήν την χώρα.
Η πραγματική ζωή κυλάει έξω από τις οθόνες. Και
αυτό ισχύει και για το διαδίκτυο. Αλλά μία φορά παραπάνω για την τηλεόραση, που
την ελέγχουν ασφυκτικά τα μονοπώλια και δεν αφήνουν σχεδόν τίποτα να ξεφύγει
από την «πολυφωνία» της.
33 σχόλια:
Ουπς!
Ξέχασες το κλαμίνι και τις ελεεινές δηλώσεις του που το μεγάλο κανάλι ασμένως τις αναμετέδωσε, όπως και ελάχιστο απ΄αυτό το βίντεο (μόνο εκεί που έπεσε ο Δελτάς)
Περίμενες τίποτα καλύτερο;
Μα, κι εσύ, mega; Κάτι μου λέει ότι το είδες μόνο και μόνο για να γράψεις αυτό το post. Ζούμε και μετά γράφουμε, που έλεγε κι ένα παλιό διαφημιστικό. Έστω και εικονικά!
Ωραία η madonna mia..
Επειδή είσαι του γραπτού λόγου σου αφιερώνω επίσης μια ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ του Μarco Marilungo για να "σπάσουν" λιγουλάκι τα κείμενα.
Spiral,φοβερή γελοιογραφία!!
λαθραναγνώστης
Το φινάλο του άρθρου σου, απλά ΥΠΕΡΟΧΟ !
Απολιθωμα τι εγινε πολυ κομματικος μας εισαι τελευταια. Μας λειπουν τα παλια λημερια??? Τωρα που αγριευουν τα πραγματα βαρεθηκες τις αριστεροχαρουμενες μπουρδελοτσαρκες και πεθυμησες τη παλια καλη μυρμηγκοδουλεια?? Μαλακια να γραφεται η ιστορια και εσυ να κανεις το τουριστα, ετσι δεν ειναι?
αχ καλε ενας επαναστατης, τς ρε νικολακη
Ε ναι μωρέ ξέρεις πώς είναι αυτά τώρα, ξερογλείφομαι για να πάρω κι εγώ κανά κοκαλάκι, ό,τι περισσέψει.
Καλή τύχη στο ραντεβού με την ιστορία. Μη λήξει κι αυτό άδοξα όπως το προηγούμενο..
Τους προηγουμενους μηνες φανηκαν περισσοτερο απο ποτε οι δυνατοτητες και τα ορια της μπλογκοσφαιρας και γενικα της ιντερνετικης ζυμωσης στη μορφη που αυτη ειναι σημερα. Και ισως φαινονται κοινοτυπα αυτα που λεω τωρα, καλο το ιντερνετ για γρηγορη ενημερωση και ανταλλαγη αποψεων, αλλα καμια συνειδηση δεν αλλαζει ετσι. Νομιζω οτι αν γινει γενικα κατανοητο αυτο, θα μπορουμε να εκτιμουμε καλυτερα τα ωραια που εχει η μπλογκοσφαιρα οπως το παρον μπλοκ.
Εγω προτιμησα μεγκα για το βραδυ της Κυριακης. Το ντερμπι των διαγραφων ηταν τρομερο! 8-10 μπορστα η ΝΔ, 9-12 και παει λεγοντας. Η μαυρη τρυπα των ΜΜΕ μπορει να καταπιει τελικα εκατονταδες χιλιαδες διαδηλωτες και να κανει τους δρομους αορατους απο ΚΚΕ και ΠΑΜΕ λεκεδες. Πριν απο μερικα χρονια νομιζα οτι τετοιοι αριθμοι θα ηταν αδυνατο να μεινουν κρυφοι. Τραγικο λαθος.
Κασπερ
@ απολιθωμα
"Ε ναι μωρέ ξέρεις πώς είναι αυτά τώρα, ξερογλείφομαι για να πάρω κι εγώ κανά κοκαλάκι, ό,τι περισσέψει."
Δε μοιραζει κανεις τιποτα. Εκτος κι αν ξερεις κατι.
"Καλή τύχη στο ραντεβού με την ιστορία. Μη λήξει κι αυτό άδοξα όπως το προηγούμενο.."
Ολων μας ειναι το ραντεβου. κι λεγεται πως ειναι προτιμοτερο να τρως χυλοπιτα παρα να παιρνεις ματι.
@Νικος
Η αντίδραση δεν πρόκειτε να χαρίσει κανέναν στο ΠΑΜΕ και στο ΚΚΕ, είτε με απειλές στην δουλειά, είτε με μαυρη προπαγάνδα, είτε με κριτική εκ των "αριστερων"
Με πιο καθαρό μυαλό σήμερα.
Σπειροειδή αρχιτέκτονα ευχαριστώ για τις προσθήκες.
Ντέμη, μοναδική σαν την εποχή της. Στην αθήνα μπορεί κανείς να είναι στο κέντρο των εξελίξεων, αλλά εγώ τουλάχιστον έχω έλλειμμα ενημέρωσης και το καλύπτω με ανορθόδοξους τρόπους.
Κάσπερ κι εγώ πρόλαβα το ντέρμπι, αλλά το πασοκ σέρνεται και δε μπορεί να κερδίσει τίποτα αυτόν τον καιρό. Όσο για τα όρια είναι αήττητα.
Νίκο ξέρω τι υπαινίσσεσαι. Κατά τα άλλα υποφέρω κι υποφέρεις, αλλά το πώς γράφεται η ιστορία επιδέχεται πολλών ερμηνειών κι εγώ σου εφιστώ την προσοχή να μην έχει κι αυτό το ραντεβού την τύχη του προηγούμενου προ τριακονταετίας.
Γενικώς η κε του μπλοκ κινείται σε πλαίσια κριτικής υπεράσπισης και δεν έπαψε ποτέ να πηγαίνει στα παλιά λημέρια. Αλλά είναι μάλλον αυτονόητο ότι σε τέτοιες στιγμές επικρατεί ο δεύτερος πόλος της υπεράσπισης.
Λες :
"Ζω για τη στιγμή που θα δω μια εκπομπή να έχει πάνελ με ό,τι κινείται αριστερά του σύριζα και να έχει κι έναν από τα αστικά κόμματα –πχ το μάκη βορίδη"
Δηλαδή υπάρχουν και άλλοι πλην ΚΚΕ? Δεν είναι όλοι του οπορτουνιστές,και αντικομμουνιστές?Και συγκεκριμένα του αριστερού αντικομμουνισμού,που ,όπως έλεγε σε όλες τις συνελεύσεις στα φοιτητικά μου ο αρχικουκουες του συλλόγου,είναι χειρότερος από τον δεξιό?
Απορία no 2:γιατί δεν την κάνει την εκπομπή ο 902?Μόνο για ανατομικά μαξιλάρια την έδωσε την συχνότητα η Οικουμενική?
Αριστερά του σύριζα υπάρχει, δεν είναι δα και τόσο δύσκολο. Συγκλίνει όμως επικίνδυνα.
Ο 902 υποθέτω ότι κινείται στη λογική που κινείται κι ο ριζοσπάστης που είναι όργανο της κετουκε και δεν παίρνει πχ συνεντεύξεις από στελέχη και μέλη άλλων κομμάτων.
Τα μαξιλάρια είναι για προς το ζην κι αυτό το καταλαβαίνει ο καθένας νομίζω
Όποιος πιστεύει στο δίκαιο των επιχειρημάτων του και την υπεροχή της πολιτικής του,όχι μόνο δεν αρνείται τον διάλογο,αλλά πρέπει και να τον επιδιώκει.
Όχι στον μαξιλαροπόλεμο,ναι στο διάλογο.
Δεν μου απάντησες στην ουσία:υπάρχει αριστερά στα αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ,άλλη από το ΚΚΕ που να έχει να παίξει κάποιον θετικό ρόλο?Αυτό κατάλαβα από την έλλειψη τηλεοπτικού διαλόγου ανάμεσα σε αυτές τις δυνάμεις που επισήμανες(κάνοντας και χιούμορ).Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την θέση του ΚΚΕ(δεν ξέρω καν αν είσαι μέλος του ή φίλος,πολύ πρόσφατα ανακάλυψα το blog) ότι δεν έχει συνομιλητές σε πολιτικό επίπεδο,και ότι δεν υπάρχει και η ίδια η έννοια της αριστεράς με ένα θετικό περιεχόμενο(μην μου απαντήσεις με το ότι πχ μέχρι Κουβέλης και ΠΑΣΟΚ χρησιμοποιούν τον όρο,είναι πολύ εύκολο να καταρριφθεί το ότι μπορεί να λέγονται αριστεροί)
Όσον αφορά το ότι η αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ συγκλίνει επικίνδυνα ,είναι πολύ γενικόλογο.Ποιοι συγκλίνουν με ποιους,πάνω σε ποιες θέσεις?Είναι θετικές ή αρνητικές αυτές οι μετατοπίσεις?Γίνονται σε κομματικούς σωλήνες ή αντιστοιχούν με κοινωνική κινητικότητα?Για ποιον είναι επικίνδυνη η σύγκλιση και την χαρακτηρίζεις έτσι?
http://ixthywnlogos.blogspot.com/2012/02/blog-post_15.html
Το ταξικο κινημα θα πρεπει να διαμορφωσει στρατηγικη αντιμετωπισης του προβληματος ΜΜΕ.
Αντωνηςχχχχ
να ενημερωθεί ο κόσμος...
http://www.youtube.com/watch?v=NMPMshMt0VA
οποιος ασχοληθει με το απο πανω βλημα να παει να γαμηθει
Βαγγέλη δεν ξέρω γιατί καταρρίπτεται εύκολα, αλλά πραγματικά η αριστερά ως έννοια έχει ξεχειλώσει και κινδυνεύει να χάσει το νόημά της.
Προσωπικά είμαι φίλος του κόμματος και πρώην μέλος της νεολαίας. Οπότε ίσως δεν έχει τόση σημασία τι πιστεύω εγώ. Στο κείμενο τον όρο τον χρησιμοποίησα συμβατικά. Γενικά πιστεύω ότι σε επίπεδο οργανωμένων χώρων τον δικαιολογούν μόνο οι ανήκοντες στην κομμουνιστική αριστερά. Αλλά κι αυτό είναι ζήτημα πόσοι μπορούν να το ισχυριστούν. Κομμουνιστές εκτός κόμματος πάντως θα έλεγα γενικά ότι υπάρχουν -και νομίζω ότι το έχει αναφέρει κι η αλέκα.
Αριστερά του σύριζα υπάρχει αριστερά, αλλά συγκλίνει επικίνδυνα σε επίπεδο θέσεων και αντιλήψεων, τόσο στην κορυφή όσο και στη βάση. Επόμενα δε θεωρώ θετικές αυτές τις μετατοπίσεις. Και μάλλον δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για συνεργασίες ή κάποιο διάλογο με νόημα, επί του παρόντος τουλάχιστον. Ας μείνουμε στο μαζί να χτυπάμε χωριστά να βαδίζουμε και βλέπουμε για το άμεσο μέλλον.
Κοντόχοντρε, πριν δώσω γραμμή για ομαδικό βρίσιμο για αυτό που έβαλες, θα ήθελα να μας πεις αν εσύ υπονοείς ότι το κκε έδωσε κόσμο στους μπάτσους ή απλώς αναρωτιέσαι και το βάζεις για να πάρεις απάντηση. Περιμένω.
Η θύρα 4 του ΠΑΟΚ.
http://antisomata.wordpress.com/
Ο αγνός και αδιαμεσολάβητος αγανακτισμένος λαός μιλάει.
Σκασμός!
Σιγά μην πετούσε και τα δακρυγόνα. Απλά ακόμα μια φορά, ανάμεσα στο αστικό κράτος και τους συλληφθέντες αγωνιστές της αριστεράς, πήρε στάση... ουδέτερη. Δηλαδή με το πρώτο.
Αριστερά ιστορικά είναι η παράταξη που στοχεύει στην ανατροπή της κυρίαρχης πολιτικής στην κατεύθυνση του σοσιαλιστικού μετασχηματισμού της κοινωνίας.Το ΠΑΣΟΚ και η ΔΗΜΑΡ δεν πληρούν αυτόν τον ορισμό(δεν λέω ότι υπάρχει κάπου γραμμένος,είναι όμως κάτι που μπορεί να καταλάβει κάθε εργαζόμενος)οπότε να ένας τρόπος να απαντάμε σε όσους καπηλεύονται τον όρο.Σε κάθε περίπτωση το να εγκαταλείπουμε έναν όρο ζυμωμένο με την λαϊκή συνείδηση και ιστορία εμένα με παραπέμπει σε χαρακίρι.
Όσον αφορά το ότι υπάρχουν επικίνδυνες συγκλίσεις στον χώρο από τον ΣΥΡΙΖΑ και προς τα αριστερά,και ότι οι μετατοπίσεις δεν είναι θετικές,σηκώνει μεγάλη κουβέντα.Γιατί δεν είναι θετικό ένα ολόκληρο κομμάτι του συν να υιοθετεί όλο και πιο αντιΕΕ θέσεις?Η ο χώρος της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς να αρθρώνει έναν όλο και πιο συγκροτημένο και πολιτικό λόγο,που έχει εν πολλοίς σημαδέψει την δημόσια συζήτηση σε βαθμό αντίστροφα ανάλογο με την κεντρική της επιρροή?
Το μεγάλο πρόβλημα για μένα είναι η απουσία του ΚΚΕ από αυτές τις διεργασίες.Την ώρα που η ένταση της καπιταλιστικής κρίσης,της κρίσης εκπροσώπησης,της κοινωνικής γενοκτονίας απέναντι στους εργαζόμενους και την ριζοσπαστικοποίηση τους ανοίγει τον δρόμο για την αμφισβήτηση της αστικής εξουσίας και των βασικών της στηριγμάτων,πχ την εε,το ΚΚΕ κινδυνεύει να χάσει κάτι που το δικαιούται και είναι και μια αναντικατάστατη πτυχή της προσφοράς του τα τελευταία χρόνια.Μιλάω για την αντίθεση στην εε,που όσο μπαίνουμε πιο βαθιά μέσα στην όξυνση της ταξικής αντιπαράθεσης αμβλύνεται όσον αφορά τον λόγο και την πράξη του ΚΚΕ όλο και περισσότερο.
Αυτό γίνεται μέσω της τάσης που έχει αναπτύξει το ΚΚΕ τα τελευταία χρόνια να μην μπορεί να δει οποιοδήποτε άλλο κόμβο προς εκπλήρωση από την εργατική τάξη και τους συμμάχους της από την εργατική εξουσία(που εκτός από εργατική είναι και λαϊκή γιατί τι ΚΚΕ προσπαθεί να μαζέψει μια κλασική λογική σταδίων και εξάρτησης δηλ το πρόγραμμα του ΑΑΔΜ και της λαϊκής οικονομίας -εξουσίας). Ειλικρινά αυτό το "ζήτω η εργατική εξουσία" παραπέμπει στα πιο σκληρά εργατίστικα κομμάτια του τροτσκισμού!
Έτσι λοιπόν το ΚΚΕ όχι μόνο αρνείται την μονομερή διαγραφή του χρέους και την επιστροφή σε εθνικό νόμισμα που συμπυκνώνουν μια ανατροπή της κυρίαρχης πολιτικής ανοιχτή σε περεταίρω κλιμάκωση στην κατεύθυνση της επαναστατικής κρίσης,αλλά αρνείται μέχρι και την έξοδο από την ΕΕ!!!Είναι τρομερό ότι σε αυτή την συγκυρία μπορεί κάποιος να πει ότι το ΚΚΕ δεν είναι με την έξοδο από την εε,και να λέει αλήθεια μιας και ΜΟΝΟ ΜΕΤΑ την εργατική-λαϊκή εξουσία το ΚΚΕ υπερασπίζεται κάτι τέτοιο και όχι έξοδο από την ΕΕ για να πάμε προς μια άλλη εξουσία.
Η άλλη εξουσία σύντροφε δεν έρχεται με μια ζαριά ένα πρωί.Και επειδή εδώ και λίγες μέρες που ένας σύντροφος από ΑΝΤΑΡΣΥΑ μου πρότεινε το blog έχω διαβάσει αρκετά post σου,αυτό δεν είναι παραλλαγή του "αλλαγή δεν γίνεται χωρίς το ΚΚΕ" που ήταν πολιτική ουράς σε ένα εγχείρημα αστικού εκσυγχρονισμού. Στην συγκυρία της οξύτατης καπιταλιστικής κρίσης,μπορεί υπό προϋποθέσεις να είναι το πέρασμα σε μια περίοδο οξύτατης επαναστατικής κρίσης,και ερχομού με ζωντανό τρόπο του επίδικου της εργατικής εξουσίας και του σοσιαλισμού στην ημερήσια διάταξη.
Συγνώμη για το σεντόνι...
εγω πραγματικα απορω με καποιους κνιτες και με το απολιθωμα (((((που θα θελε να ναι κνιτης αλλα οι κνιτες λογικα δε θελουν και τον φτηνουν για να κολλησει περισσοτερο- εκτος και αν δε θελει να ειναι κνιτης που τοτε υπαρχει σοβαρο προβλημα για εναν ανθρωπο που γραφει τοσα κειμενα, εχει τοση αναφορα στους κλασικους, κανει σωστη ή λαθος κριτικη επι δικαιων και αδικων και εξυμνει την οργανωμενη παλη αλλα δεν ειναι οργανωμενος.... τελοσπαντων )))))))
ειδικα με οσους εχουν υπαρξει φοιτητες τα τελευταια χρονια και κανουν οτι δεν καταλαβαινουν τι λεει το βιντεο που εστειλε ο κοντοχοντρος. λεει ξεκαθαρα το εξης απλο και συνηθισμενο.
οταν τα εαακ πανε σε ενα ΔΣ φοιτ. συλλ. και κατεβαζουν ενα ψηφισμα για καποιον που εχει συλληφθει σε πορεια πολλες φορες οι κνιτες δεν το στηριζουν και λενε και εξυπναδες του τυπου "γι αυτο εμεις λεμε για περιφρουρημενο αγωνα" ή "το πολιτικο περιεχομενο ειναι ανεπαρκες και βγαζει λαδι το ρολο των μονοπωλειων .." (ναι νταξει ρε μπαμια σωστα ολα αυτα αλλα ο αλλος εχει δικαστηριο ξεκολα για ενα λεπτο)
με αποτελεσμα να μην περναει το ψηφισμα πολλες φορες. αυτο.
τοσο απλο και τοσο τραγικο.
τωρα που ειδατε εσεις για "προβοκατορες"?? , "αν εσύ υπονοείς ότι το κκε έδωσε κόσμο στους μπάτσους " ?? κλπ ελικρινα δεν καταλαβαινω.
και σιγα ρε "mikkeuς των ρεντ μπλογκερς" που θα δωσεις και γραμμη για ομαδικο βρισιμο
και απαντα αν εχεις την καλοσυνη για την παρενθεση, απαντα καλυτερα με ενα ποστ προσωπικης πολιτικης εξομολογησης!
Δυστυχώς αυτή τη στιγμή δεν έχω τη δυνατότητα να βλέπω συχνά τα σχόλια, να απαντάω και να ανοίξω συζήτηση.
Βιαστικά κι επιγραμματικά θα έλεγα τα εξής.
Είναι ζήτημα όμως τι είναι ο σοσιαλιστικός μετασχηματισμός -για τον οποίο παλιότερα μιλούσε ανοιχτά και το πασοκ, με τη γνωστή κατάληξη. Κι ένα βασικό σημείο σύγκλισης όλων ανεξαιρέτως των μη λακεδαιμονίων, κάθε φυλής είναι η συνολική απόρριψη της πείρας του σοβιετικού εγχειρήματος. Κατά τα άλλα είναι εντελώς αμφίβολο ότι στον συνασπισμό πχ κάνουν λόγο -σε φραστικό έστω επίπεδο- για κάποιου είδους σοσιαλισμό. Επομένως τον όρο δεν τον εγκαταλείπουμε, αλλά τον διασαφηνίζουμε. Κι αν δεν το κάνει κάποια οργανωμένη δύναμη -δε μιλάω για τον απλό κόσμο- και δηλώνει απλώς αριστερή, γενικά και αόριστα, είναι μάλλον εκ του πονηρού. Τόσο γενικό κι αόριστο σα να λέμε, ακούω έντεχνο. Το αυτό και για την ενότητα της αριστεράς.
Κατά τη γνώμη μου αυτό που γίνεται είναι σύγκλιση στη λογική και τις θέσεις του σύριζα και το παλιότερο σύνθημα περί αλλαγής με κατεύθυνση το σοσιαλισμό (κι όσον αφορά το "αντι-εε" κομμάτι του συν, αν ήταν ειλικρινές θα είχε ξεκόψει καιρό τώρα από τους υπόλοιπους). Με άλλα λόγια, μεταρρυθμίσεις εντός του συστήματος που θα ανοίγουν δρόμο στη σοσιαλιστική μετάβαση. Τώρα είναι η ώρα των μεταρρυθμίσεων, η επανάσταση θα έρθει αργότερα.
Η εποχή όμως δε σηκώνει ημίμετρα. Είναι ακριβώς η κρισιακή συγκυρία -κι όχι κάποια αφηρημένη εμμονή- που απαιτεί συνολικές λύσεις που να δίνουν εναλλακτική διέξοδο. Κι έξοδος από την κρίση υπέρ του λαού δεν υπάρχει εντός του συστήματος. Οτιδήποτε εφαρμοστεί μεμονωμένα, χωρίς να δένει με το κομβικό ζήτημα της εξουσίας, κινδυνεύει να πετύχει άλλα αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκει και να εκφυλιστεί, ρίχνοντας κατακόρυφα το κύρος μας στο λαό και την εμπιστοσύνη του σε κάποια εναλλακτική πρόταση. Αυτό δε σημαίνει ότι σε αυτή την πορεία δε θα υπάρξουν ενδιάμεσοι στόχοι. Αν δεν απατώμαι ο στόχος να πέσει η κυβέρνηση, να μην περάσει η δανειακή σύμβαση, να μην πληρωθούν τα χαράτσια είναι άμεσοι στόχοι. Κι αυτό δεν είναι μια ζαριά, αλλά ενδιάμεσοι σταθμοί πάλης, όπου η εργατική τάξη συυσπειρώνεται και συνειδητοποιείται στην πράξη, από την ίδια της την πείρα. Δε λέω ότι αυτά αρκούν ή ότι δε θα υπάρξουν άλλοι κόμποι. Αυτό θα φανεί στην πορεία ισχυροποίησης του κινήματος και της πολιτικής πρωτοπορίας του. Προφανώς δε θα παιχτούν όλα σε μια ζαριά. Κι είναι ακριβώς το κουκουέ που δεν υπόσχεται εύκολες λύσεις, εδώ και τώρα, για την κρίση και βάζει την προοπτική ενός σκληρού και μακρόχρονου αγώνα. Αλλά αυτό κάποιοι το θεωρούν δευτέρα παρουσία
Δεν είναι πλήρης η απάντηση, αλλά δεν προλαβαίνω να γράψω άλλα προς το παρόν. Αν ανατρέχεις σε παλιά κείμενα του μπλοκ, μπορείς να δεις το 'πολιτική και οικονομία' πρώτο και δεύτερο μέρος, που νομίζω ότι σχετίζεται με το θέμα μας.
Κοντόχοντρε το βίνετο τελικά το έβαλες μάλλον για να δημιουργήσεις εντυπώσεις με άθλιο τρόπο. Αν ήθελες να πεις κάτι άλλο, ας το έλεγες εξ αρχής. Το θέμα δεν το γνωρίζω. Ίσως πρέπει να ρωτήσεις τον σφο κνίτη της σχολής σου ή της γειτονιάς σου για αυτό. Δεν είναι πολύ πιθανό να βρεις κάποιον που να σου απαντήσει από το διαδίκτυο. Στην αθήνα πάντως έγιναν εντελώς διαφορετικά πράγματα με τον κόσμο που έφευγε από το σύνταγμα προς ομόνοια εξαιτίας των χημικών. Κι είναι εντελώς άκυρη ακόμα κι η χρονική στιγμή που επιλέγεις να βάλεις ένα τόσο άκυρο βίντεο.
Τελευταίε ανώνυμε, στην παρένθεση θα απαντούσα ευχαρίστως με κείμενο αλλά θα ήταν εντελώς αυτοαναφορικό και δε νομίζω ότι θα ενδιέφερε και κανέναν παραέξω. Οπότε μπορείς να αρκεστείς προς το παρόν σε αυτά που αναφέρω στο προφίλ του μπλοκ.
Κατά τα άλλα τον κοντόχοντρο τον ξέρω προσωπικά, οπότε αν πει καμιά μαλακία θα τον προστατέψω. Αυτή όμως παραήταν χοντρή, για να το κάνω. Με αυτή την έννοια το είπα.
Δεν στέκει ότι υπάρχει σύγκλιση στις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ.Ο ΣΥΡΙΖΑ μιλάει για σεβασμό του χρέους,αναδιαπραγμάτευση αναστολή πληρωμών,ευρωομόλογο και πάση θυσία σεβασμό της θέσης της χώρας στην εε.Απόλυτα ταιριαστά με αυτή την γραμμή έχει μια πολιτική συμμαχιών μονόπλευρα προσανατολισμένη προς διάφορους ΠΑΣΟΚΟΥΣ.
Συμφωνώ ότι το αντί-εε κομμάτι του συν πρέπει να σηκωθεί να φύγει.Εν προκειμένω όμως το θέμα μου ήταν το ΚΚΕ(για τον συν υπάρχουν συνασπισμένα BLOG).
Συμφωνώ μαζί σου ότι δεν εννοούν όλοι το ίδιο πράγμα με την λέξη σοσιαλισμός,ή με το εργατική εξουσία.Ειδικά αυτήν,το ότι το ΚΚΕ την αναφέρει χωρίς να περνάει μέσα από τις έννοιες κράτος και επανάσταση είναι άρνηση το λενινισμού.Του γράμματος και (κυρίως) του πνεύματος.
Είναι μια κουβέντα που πρέπει να ανοίξει,και όχι να κλείσει λόγω κρισιμότητας των καιρών.Πρέπει όμως να πάει μαζί με την κοινή δράση παντού.Λες κάπου να "χτυπάμε μαζί".Συμφωνώ.Το ΚΚΕ πάλι όχι.Ήταν λόγος τα του Οκτώβρη να ξαναπάει το ΠΑΜΕ Ομόνοια?Πέτυχαν οι μολότοφ τον σκοπό τους?
Εκτός από την κοινή δράση σε χώρους δουλειάς-σπουδών-γειτονιές-στο δρόμο υπάρχει η ανάγκη μετώπου στο πολιτικό προγραμματικό επίπεδο.Είπες ότι πρέπει να υπάρχουν κόμβοι.Το ΚΚΕ λέει το αντίθετο.Γιατί να μην είναι κόμβος η διαγραφή του χρέους,η έξοδος από το ευρώ και την εε,η εθνικοποίηση της οικονομίας με κοινωνικό έλεγχο και η πλατιά αναδιανομή πλούτου?
Σε αυτά τα σημεία ανοίγει μια μεγάλη κουβέντα για το αν μπορούν να ενταχθούν σε μια λογική εναλλακτικής φιλολαϊκή διαχείρισης.Εγώ λέω ότι είναι επίδικο.Η ανεξάρτητη οργάνωση της εργατικής τάξης,η ύπαρξη αριστερού μετώπου που να εκφράζει ένα ολόκληρο κοινωνικό μπλοκ,και η δράση της κομμουνιστικής πρωτοπορίας θα κρίνουν που μπορεί να φτάσει ο πήχης της ταξικής αντιπαράθεσης.
Διαβάζω το βιβλίο του Μπογιόπουλου,και μπορώ να πω ότι έχω απογοητευτεί.Όχι από το περιεχόμενο,από τις κάθε τόσο απεγνωσμένες προσπάθειες του συγγραφέα να παραμένει εντός γραμμής ,όταν η σκέψη του τον οδηγεί αλλού.Ειδικά το δεύτερο μέρος για το χρέος είναι χαρακτηριστικό.Ενώ αποδεικνύει πολύ γλαφυρά την φύση του δημόσιου χρέους σαν ένας παγκόσμιος(και ελληνικός) μηχανισμός ταξικής βίας,κάθε τόσο...θυμάται να το αποκαλέσει πρόσχημα,για να διακαιώσει την θέση του ΚΚΕ για διαγραφή του μετά την εργατική-λαϊκή εξουσία(2 ονόματα για ποικιλία).
Για το κλείσιμο μια συνδικαλιά(με ουσία).Ένα από τα πιο πετυχημένα,αντιπροσωπευτικά και κατά την γνώμη μου ριζοσπαστικά συνθήματα των αγώνων της διετίας ήταν το "δεν χρωστάμε δεν πουλάμε δεν πληρώνουμε".Θα ήταν το ίδιο αν ήταν "δεν χρωστάμε,δεν πουλάμε,πληρώνουμε μέχρι να έρθει η εργατική-λαϊκή εξουσία"?
To ζήτημα είναι ότι το ΚΚΕ, το Κόμμα της εργατικής τάξης (δεν το λέω ειρωνικά), εκδηλώνει μία φοβία για την παλιά θεωρία των σταδίων και αναζητά εχθρικές αντιλήψεις ως ψίλλους στα άχυρα. Έτσι σήμερα στο ριζοσπάστη η Αλέκα λέει ότι αν το ΚΚΕ σχηματίζει αυτοδύναμη κυβέρνηση δε θα δεχτεί, καθώς ο λαός θα είνα ιστην αντιπολίτευση. Αντικαταστατική μετατόπιση.
Φίλε βαγγέλη αμοιβαία η απογοήτευση. Κι εγώ τη νιώθω διαβάζοντας τα όσα γράφεις και τα γραπτά αρκετών σφων σου. Κι επειδή νιώθω ότι επαναλαμβανόμαστε, για μένα τουλάχιστον εκτός από δύσκολο είναι και κουραστικό να συνεχίσω αυτόν το διάλογο.
μπορείς πάντα να βάλεις μια ταμπέλα "μόνο για κνίτες",για να μην σε ταλαιπωρώ.
μπορείς πάντα να βάλεις μια ταμπέλα "μόνο για κνίτες",για να μην σε ταλαιπωρώ.
Βαγγέλη, δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο.
Αυτές τις μέρες έχω αντικειμενική δυσκολία να ανοίξω οποιαδήποτε συζήτηση διαδικτυακά. Πέρα από αυτό ένιωσα ότι από ένα σημείο κι έπειτα, αρχίσαμε να επαναλαμβανόμαστε. Οπότε δεν έκρινα σκόπιμο να συνεχίσω αυτήν τη συζήτηση, από πλευράς μου. Από αυτό δεν προκύπτει με κάποιον τρόπο ότι το μπλοκ είναι μόνο για κνίτες, ή ότι σε απέτρεψα από το να γράψεις τη γνώμη σου.
Δημοσίευση σχολίου