Εμπρός λαέ μη σκύβεις το κεφάλι (Ψηλά τη σημαία σύντροφοι...)
41 σχόλια:
Ανώνυμος
είπε...
έλα ρε καβλιάρη, γράψε κανένα σχόλιο για τα αποτελέσματα.Τι είναι αυτά τώρα; Γιατί κατήφεια, η αλέκα το δήλωσε:"... Ο λαός να συνειδητοποιήσει τη δύναμή του. Το ΚΚΕ βγαίνει πιο δυναμωμένο από την εκλογική μάχη..." Δε χαλιέται η γ.γ,χαλιέσαι εσύ;
Απαράδεκτο σύντροφε πραγματικά. Να τον διαγράψουμε για μικροαστικό συναισθηματισμό τώρα! Να διαγράψουμε και τα λαϊκά στρώματα που δεν ακολούθησαν το ΚΚΕ για οπορτουνίστικη σοσιαλδημοκρατική εκλογική συμπεριφορά! Τι λες;
μην αγχωνεστε ρε. το πε και η λιανα. το ΚΚΕ μεσα απο αυτη τη μειωση θα δουλεψει καλυτερα την επομενη περιοδο.. Το συμφερει δηλαδη η μειωση.. η πρωην πουτανα του βαρδινογιαννη σε στιγμες μετεκλογικης ρητορικης ευφοριας στον alpha... Ναι ρε. ετσι ειναι. αλλωστε, οπως γνωριζει καλα η λιανα, το κομμα τις δυσκολες περιοδους τις εχει για πρωινο... Δε μασαει. Βλεπε για παραδειγμα: 1945, 1968, 1974, 1989...
Καλη κι αγια η Αλέκα δε λεω. Αλλα μηπως αυτη η μαλακια με τα τζαμια -και η γενικοτερη σταση στον Δεκεμβρη προφανως- που δε θα σπασουν εκνευρισε διάφορους..? Δε λεω.. Λίγους.. Αλλα κατα τη γνωμη μου οταν ΑΥΤΟΣ ο λαος θέλει να πει κατι ξερει να το πει..
Α, ώστε βγήκαμε πιο δυνατοί; Τους ξεγελάσαμε. Γιατί ό,τι δε σε σκοτώνει κλπ, κλπ. Καβλιάρη κατά το τρία κάπα κι ένα ε; (αθηναϊκά συνθήματα, με λάθος προφορά). Μπα, σύντροφε, ξέμεινα από βιάγκρα αισιοδοξίας. Είχα πέσει μέσα στην χύτρα όταν ήμουν 19, αλλά πέρασε η επίδραση. Απ' έξω χαλιέσαι πιο εύκολα. Θα μου ξανάρθουν γκάβλες και θα γράψω κάτι. Το σουρεάλ γύρω μας είναι το καλύτερο βιάγκρα.
Η αλέκα μάλλον άλλο εννοούσε, φαίνεται καθαρά κι απ' τα συμφραζόμενα. Συμφραζόμενα όμως είναι κι όλη η στάση το δεκέμβρη, οπότε... Ελπίζω ο λαός να ήθελε να πει άλλο πράγμα, όχι γιωργάκης, κι απλώς να μπερδεύτηκε.
Δηλαδη τι περιμενες να βγαλουν οι καλπες της αστικης δημοκρατιας;
Αντε και πες οτι το ΚΚΕ μαζευε ενα 20% κι αλλο 10% οι ΣΥΡιΖΑδες. Τι θα το 'καναν;
Μη αυτοδυναμη κυβερνηση, και εκλογες στο καπακι. Και πες και και παλι απο τις δευτερες δεν εβγαινε αυτοδυναμη. Και μετα; Τι θα γινονταν; Θα εβγαινε ο λαος στο δρομο και θα μπουκαρε στα ανακτορα; Δεν εβγαλε το λαο στο δρομο το χαρισμα τοσων δισεκατομμυριων στους τραπεζιτες, το ξεσκισμα των ταμειων, η σταθερα αυξανομενη ακριβεια, και θα τον εβγαζε λιγη ασταθεια στο αστικο κοινοβουλευτικο συστημα;
Περιφερω την απορια μου χρονια τωρα αλλα ουσιαστικη απαντηση δεν εχω παρει απο κανεναν. Και για να ειμαι πιο ειλικρινης, τις πιο μη-απαντησεις τις παιρνω απ' τους εξωκοινοβουλευτικους, το ΚΚΕ κατι παει να ψελισει αλλα το χανει στην πορεια. Τι γινεται εαν βρεθουμε σε μια κατασταση "ημιεπαναστατικη", οπου οι πανω μεν δεν θα μπορουν να κυβερνησουν, αλλα οι κατω θα θελουν ακομα να κυβερνηθουν; Τι θα γινει εαν το ποσοστο αυτων που ψηφιζουν το Κομμα, ή και τα αλλα μη αστικα - μη διαχειριστικα κομματα αυξηθει αλλα το ποσοστο αυτων που οργανωνονται στα σωματεια, βγαινουν στο δρομο, κινητοποιουνται γενικα, μεινει σταθερο;
Ας σοβαρευτουμε λιγο. Μια χαρα ηταν το αποτελεσμα. Αρκουντως σταθερο, ωστε να ειμαστε πλεον σιγουροι οτι η απηχηση που εχει το Κομμα παταει σε σταθερη βαση και δεν ειναι ΣΥΡΙΖοειδης δημοσκοπικη φουσκα, αλλα και οσο χρειαζονταν μικροτερο για να εξαφανιστει ακομα το παραμικρο ιχνος υπερμετρου τονισμου της αναγκης για ισχυρη κοινοβουλευτικη εκπροσωπηση - που δεν εκτιμω οτι υπαρχει, αλλα ειναι πολυ ευκολο να καλλιεργηθει απο συνεχεις εκλογικες νικες.
Κραταμε γερα με επαναστατικη αισιοδοξια. Ετσι κι αλλιως, απο την επομενη των εκλογων (δηλαδη απο σημερα) το ραντεβου μας το δινουμε στους δρομους, αγωνιστικα και ταξικα.
Ο κοσμος που υπεκυψε στα διληματα (κατα Αλεκα) δεν ειναι απεναντι μας. Ισως να μην ειναι τοσο κοντα μας οσο νομιζαμε, αλλα εμεις θα του απλωσουμε το χερι και παλι, θα του αποδειξουμε ΕΜΠΡΑΚΤΑ οτι ειμαστε διπλα του.
Ο δεκεμβρης περασε και οπως φανηκε δεν αφησε καμια κινηματικη ουτε καν εκλογικη παρακαταθηκη. Εν μεσω τυψεων, το χαιρομαι χαιρεκακα καθως ειχε γινει κουραστικη αυτη η συζητηση στα μεζεδο-κρασο-στεκια της φοιτητιωσας νεολαιας. το κκε εν τελει δεν πηρε τις "συντηρητικες" ψηφους των μικροαστων νοικοκυραιων -οπως καποιοι αδικως του καταλογιζαν. και η ανταρσυα πετυχε το «μεγαλειωδες» ποσοστο του 0,36% -πολυ μιζερο ειλικρινα να θριαμβολογει καποιος για τετοια νικη... τουλαχιστον οι ανταρτες ξεπερασαν την χρυση αυγη απο τις ευρωεκλογες!κατι ειναι και αυτο Οσο για τον συριζα, η κλαψα επιασε τοπο. Τραβα τραβα το σχοινι τελικα μπηκε στη βουλη και εσωσε υποληψεις και ...καρεκλες. κριμα για την απωλεια του κοροβεση. ζητω για την επανεκλογη του ψαριανου. να εξομολογηθω οτι μου εδωσαν σταυρωμενο(!) ψηφοδελτιο του συριζα αλλα στη καλπη εριξα ασταυρωτο κκε. τωρα που το σοσιαλιστικο πασοκ εγινε κυβερνηση με τρωει η περιεργεια να δω ποιος θα κανει μαζι του κοινες πορειες στη γσεε και θα κατεβαζει κοινα πλαισια παλης στους δασκαλους,καθηγητες, γιατρους, φοιτητικους συλλογους κτλ. Καποιοι βοηθησαν να ρετουσαρει το αγωνιστικο του προφιλ και για αυτο τους οφειλουμε ενα μεγαλο ευχαριστω. Η πασοκα σημερα στη δουλεια ηταν βαμμενη, στολισμενη, βραχνη απο τις χθεσινες φωνες και μας κερναγε γλυκα. η νεοδημοκρατισα συναδελφος δεν μιλιοταν. Τη μονη ατακα που πεταξε ηταν οτι δεν αντεχει στη σκεψη οτι θα την κυβερναει καποιος με αμερικανικο διαβατηριο! Τουλαχιστον ο καραμανλης ηταν πατριωτης γιατι υπεγραψε με τους ρωσους!! Εκει επαθα προς στιγμη συγχυση ιδεολογικης ταυτοτητας Για τη καημενη τη νδ τι να πω; Το ονειρο του μητσοτακη να δει την κορη του πρωθυπουργο πλησιαζει και σπερνει σε εμας εφιαλτες μηπως και την προλαβει ο καρατζαφερης. Τι αστειο να προσπαθουν να σωσουν το γοητρο της παραταξης δελφινοι που στο παρελθον την προδωσαν...ενα λεπτο σιγης για τον αχιλεα, τη πετραλια, τον ζαγοριτη και τους λοιπους αποθανοντες. Το λαος μεγαλωνει και απλωνει επικινδυνα την διεισδυτικοτητα του στις λαϊκες μαζες. Το κκε εχασε μια εδρα απο τον πειραια και την κερδισε ο καρατσαφυρερ. ασε που η λιλα εμεινε εκτος βουλης...Τελικα η εξαθλιωση φερνει το φασισμο πολυ πιο γρηγορα απο την ριζοσπαστικοποιηση... Και εμεις τι κανουμε; Ελπιζω το εκλογικο μας ποσοστο και η μειωση των ψηφων να μας χτυπησουν το καμπανακι πριν να ειναι αργα...συντροφοι ξυπνατε και οσοι ειστε ξυπνιοι αρχιστε να σκουντατε τους διπλανους συντροφους. Ο λαος μας ακουει, συμφωνει μαζι μας αλλα φωναζει καθημερινα οτι δεν τον εμπνεουμε. Δεν με ενδιαφερει να συγκινησω καποιον της εξωκοινοβουλευτικης αριστερας. Δεν θελω η επανασταση μου να αναβληθει μετα τις διακοπες των χριστουγεννων ή μετα την εξεταστικη. Εξαλλου και οι ιδιοι δεν ενδιαφερονται να πιστουν. συντροφοι βαλτε την πειρα και τη φαντασια σας να δουλεψει...
Προσυπογράφω (σχεδόν σε όλα) το εκπληκτικό σχόλιο που άφησε ο ρασκώληξ (περαιτέρω ανάλυση εν καιρώ). Πλήρης αποτίμηση του αποτελέσματος μαζί με το σχόλιο της κρούπσκαγια.
Μία ένσταση μόνο. Όχι και μια χαρά αποτέλεσμα. Δηλ το άσχημο ποιο θα ήταν; Και μία δεύτερη. Αυτό το ραντεβού που δίνουμε όλοι στους δρόμους την επομένη των εκλογών, ακόμα το περιμένω. Φτιάχνομαι, κάνω μπάνιο (δυο φορές φέτος που είχαμε κι ευρωεκλογές) κι όλο σπίτι μένω. Για σήμερα δεν ήταν; Πήγε κανείς;
Πες τα ρε ναντιέζντα. Βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει. Η φαντασία στη (λαϊκή) εξουσία. Μέχρι τώρα αντίστροφα το πάμε. Η εξουσία στη φαντασία...
το κομμουνιστικό μου dna από μάνα και πατέρα(άσχετα αν εγώ είμαι ένας ταπεινός μικροαστός αναρχοκομμουνιστής και ο πατέρας μου πρόδωσε το δικό του πατέρα και πιστεύει ακόμα στην "αλλαγή") δε μου επιτρέπει να χαρώ για το κόμμα...
ούτε αναφορικά με το αποτέλεσμα ούτε φυσικά για μια σταλινική στροφή που έχει πάρει... ακόμη και τώρα που ψήφισα ενσυνείδητα ΣΥΡΙΖΑ και με ενσυνειδητους σταυρούς (όξω πούστηδες Κουβέλη και Παπαδημούλη απτη παράγκα) δε μαρέσει να βλέπω το ΚΚΕ κάτω απτο 8.
Σας παρακαλώ σύντροφοι, μη καπελώνετε σκηνικά στους δρόμους, μη καταδικάζετε ό'τι δε μπορείτε να ελέγξετε στους δρόμους και τα κινήματα. Αν παρουσιαστούμε για μια φορά ενωμένοι και ουσιωδώς ενωμένοι όσοι είμαστε από τα αριστερά όρια του ΠΑΣΟΚ ως την άκρα-άκρα αριστερά... Μπορεί κάποιοι κώλοι να σφίξουν επιτέλους... Συγγνώμη για τη γλώσσα μου αλλά έχω σιχαθεί αυτή τη κατάσταση... Συντροφικά....
Δηλαδή αμα το ΚΚΕ έπαιρνε 20% και οι συριζάδες 10% και η 2η ψηφοφορία δεν έβγαζε αυτοδυναμία, πιστεύεις οτι το ΚΚΕ δεν θα είχε κάποια πολιτική πρόταση δράσης να προτείνει σ'αυτό το 20% που το ψήφισε.. Αν είναι όντως έτσι, αυτό αποτελεί ξεκάθαρη ομολογία πολιτικής αδυναμίας, και μαλιστα αποτην υποτιθέμενη πολιτική πρωτοπορία της εργατικής ταξης σαυτη τη χώρα.
Τουλαχιστον, μια φορά και ένα καιρό, αυτο το κόμμα είχε απέσχει από τις κάλπες της αστικής δημοκρατίας.. το 46 αν θυμαμαι καλα. Ούτε αυτό δηλαδή? και με 20%? να μη σπάσει κανα τζάμι δηλαδή..??
Πάντως ειναι πιο διαλεκτικό το ζήτημα. Αν η αριστερά φτάσει σε τέτοια ποσοστά στην Ελλάδα αυτό θα σημαίνει οτι υπάρχουν διεργασίες ΚΑΙ στο εργατικό κίνημα. Και όταν το εργατικό κίνημα έχει τέτοια δυναμική, και μάλιστα πέρα και ενάντια απο τις προδοτικές συνδικαλιστικές γραφειοκρατείες, τα πράγματα ειναι αλλιώς... Απο κει και πέρα πρέπει να λειτουργήσει σα καταλύτης και διαμορφωτής αυτής της δυναμικής καποιος.Αποτι φαίνεται όμως αυτός ο κάποιος δεν θα είναι ούτε το ΚΚΕ ούτε ο συριζα.εννοώ οι ηγεσίες τους.Δεν εκφράζουν τέτοια πρόθεση, στρατηγικά. Αυτό το 'δε θα σπάσει τζάμι' ειναι σημαντική φράση.τι να κάνουμε τώρα. Είναι σημαντική επειδή ξέρουμε πως μιλάει η Αλέκα. Παλιά σχολή.Απλά πράματα, ξεκάθαρα. Ο πατέρας μου,παραδοσιακός ψηφοφόρος του ΚΚΕ, το πήρε το μήνυμα εκείνες τις μέρες.. εννοώ απτην Αλέκα.Το ξαναψήφισε το κόμμα, αλλά δεν ξέρω πόσο του άρεσε αυτό που είπε η Αλέκα και γενικότερα η στάση του ΚΚΕ το δεκέμβρη..Και δεν ειναι μόνο ο πατέρας μου..
Η έφοδος στα χειμερινά ανάκτορα αναβάλετται ώσπου το 30% της αποχής και οι σύντροφοι όπου και αν βρίσκονται, πάρουν τα πάνω τους και αρχίζουν να βλέπουνε την στρατηγική.την πρόταση της αλλης κοινωνίας. ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΖΩΗΣ, πέρα απότην κοινωνία του καπιταλισμού όπου τα ζώα είναι πιο πολιτισμένα απτους ανθρώπους.
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.
Το πολιτικό μέτωπο χωράει από τις παρυφές του λαφαζάνη μέχρι και σοβαρούς αναρχικούς. Κοινωνικά χωράει πολύ περισσότερους, ακόμα και νεοδημοκράτες (γιατί εργάτες είναι κι αυτοί). Χειρότερο καπέλωμα από αυτό που πέφτει με το σύριζα σε ό,τι νεανικό ξεσπάει δυσκολεύομαι να θυμηθώ.
Ο δεκέμβρης σηκώνει κριτική -αν κι ήδη κάποιοι τον βλέπουν, όπως οι μπαμπάδες τους το πολυτεχνείο. Αλλά η τζαμάτη φράση της αλέκας άλλο ήθελε να πει κι είναι φανερό σε όποιον το διαβάσει ολόκληρο. Δεν απαντάω συνολικά, προσπαθώ να συγκεντρώσω σκόρπιες σκέψεις και να γράψω (κάποτε) κείμενο. Ως τότε είναι παλλαϊκό αίτημα να εξηγήσεις αυτά που σε χωρίζουν με τον κομάντο αλκυόνειας εντροπίας. Συγκαλύπτει τις αντιθέσεις; Είναι με τον χότζα; Όλα αυτά μαζί;
Τελικά η ιστορία με τον Δεκέμβρη έχει πολύ μεγάλη πέραση... Εγώ πάντως νομίζω ότι τα ανάκτορα δεν βρίσκονται ούτε στις τζαμαρίες στην Πανεπιστημίου, ούτε στους κάδους των εξαρχείων, ούτε στα κασσετάδικα στα Χαφτεία... Προσέξτε από τον πολύ Δεκέμβρη να μην πέσει πολύ η άρχουσα τάξη και σπάσει κανα δάχτυλο. Αλλά ναι τα πράγματα έχουν αλλάξει. Την εξέγερση θα την κάνουν οι μαθητές, οι ανάρχες των εξάρχείων, οι φοιτητές των αριστεριστών και οι pao athens fan club. Βέβαια όλοι αυτοί μόλις κοπεί το επίδομα του μπαμπά και όταν περάσουν στην εργατική τάξη κάνουν τουμπέκα ως συνήθως και περιμένουν με την σειρά τους την νέα γενιά και οι λίγοι και εκλεκτοί από αυτούς θα πάρουν τη σειρά του Μίμη, της Μαρίας και του Κώστα. Εμείς σου λέει το κάναμε το χρέος μας. Θα ψηφίσουμε Παπανδρέου (γιατί λέει ότι θα δώσει κάτι και είναι και προσγειωμένος γιατί ο σοσιαλισμός είναι μια ουτοπία και το σκατοκουκουε λειτουργεί σταλινικά. Άκου εμένα που τα έζησα από πρώτο χέρι...) γιατί ο κόσμος πάει μπροστά και η ξύλινη γλώσσα δεν περνάει πια...
Μια διαφορετικη προσεγγιση απο τα μεχρι τωρα.Ακολουθει μια παρουσιαση με ποσοστα και απολυτα σε ψηφους του κομματος, που ειναι ενα, των εκλογικων αναμετρησεων απο το 2004 μεχρι σημερα περιλαμβανομενων των ευροεκλογων και μια αναλυση (2-3 σκορπιες σκεψεις περισσοτερο) Εθνικες '04: 5.89 % 436,711 Ευρωεκλογες '04: 9.48 % 580,396 Εθνικες '07: 8.15 % 583,750 Ευρωεκλογες '09: 8.35 % 428,282 Εθνικες '09: 7.54 % 517,138 Ξεκιναμε: Απο τα στοιχεια αυτα για μενα φαινεται μια (με ναριτικους ορους) με αδυναμιες και αντιφασεις εκλογικη ενισχυση του κομματος αντιφατικα ανοδικη και σε συνδυασμο με αλλα κοινωνικα χαρακτηριστικα που υπαρχουν στην χωρα και αυξηση κοινωνικης απευθυνσης και καλυτερων δεσμων με ευρυτερα κομματια της εργ. ταξης αγροτων αυτοαπασχολουμενων γενικα με αυτο που αποκαλουμε ευρυτερα λαικα στρωματα.Ειναι επισης σαφες οτι η σημαντικη μειωση των ευροεκλογων του '09 σε απολυτα (-155500 ψηφοι περιπου)μπορει να εξηγηθει με τον χαρακτηρα των ευρωεκλογων αυτων (εντονη πολωση, τυποις χαρακτηρας περισσοτερο αλα εθνικες, εντονη λασπη και αντικομμουνισμος-αντικκεδισμος χωρις προσκομιση στοιχειων) οσο και το τωρινο αποτελεσμα των εθνικων δεν δειχνει μειωση αλλα ανοδο (88900 ψηφοι περιπου απο ευρωεκλογες και66600 ψηφοι λιγοτερα απο το τοπ του '07).Αυτο δειχνει μια ποιοτικη ανοδο στην συσπειρωση γυρω απο το κομμα (κριτικα η οχι δεν θα μας απασχολησει τωρα) ειδικα αν παρθει υπο το πρισμα της αναδιαταξης μετα το 18ο συνεδριο στελεχικου δυναμικου στην βιομηχανια και γενικοτερα στην παραγωγη κατι που ειναι γνωστου τοσο στους εντος τους επι τα αυτα ακομα και στους εκτος κομματος και μαλιστα συνοδευεται απο ποιτικα στοιχεια πειθους, οικοδομησης και απευθυνσης σε αυτους τους συνδικαλιστικους χωρους βαρυνουσας κοινωνικης σημασιας (για τα πιο "ενδιαφεροντα" απο τις εκλογες προτσεσια που θα φερουν καινουργια πραγματα). Αυτο σε συνδυασμο με τον αντικειμενικο χαρακτηρα της στηριξης της αρχουσας ταξης στο πασοκ και εμποριου ελπιδας οσο και της μπανανοφλουδας του μικροτερου κακου οδηγησε στο τωρινο υπο ορους θετικο αποτελεσμα του κομματος(λογικο οταν ξαναανεβαινει η σοσιαλδημοκρατια να ανασχεθουν ψηφοι προς τα αριστερα και συγκεκριμενα το κκε) Επειδη πλατιασα αυτο που λεω ειναι οτι επειδη για τα ελληνικα δεδομενα της πλουτοκρατιας το πασοκ ειναι το καλυτερο δυνατο κομμα που περναει αναδιαρθρωσεις με μικροτερες κοινωνικες τριβες λογω γσεε πασεγες αδεδυ κλπ και εφαρμοζει τις αντιλαικες μετταρυθμισεις που κανουν οι κυβερνησεις "δεξιας" παρενθεσης (μητσοτακης καραμανλης) και9 λογω αντιδρασεων μενουν προσωρινα στα χαρτια αυτο συνεπαγεται το εξης: Το αμεσως επομενο διαστημα το κομμα θα ειναι σε θεση να εμπνευσει καλυτερα μεγαλες αποστοιχισμενες απο το πασοκ εργατικες μαζες και σε συνδυασμο με το τελμα που φαινεται προς το παρον να μπαινει η νουδουλα αφηνει ανοιχτο εδαφος για ισχυροποιηση του εγατικου λαικου κινηματος προς ταξικη κατευθυνση τουλαχιστον καλυτερα απο οτι μεχρι τωρα.τελος η "κακια δεξια" εκανε και ενα καλο αθελα της στις γραμμες συνολικα του ταξικου εργατικου κινηματος ειτε κκε ειτε παμε ειτε με αντιφατικο τροπο σε ορισμενες δυναμεις "αναρτικες" (κυρια στα δυο πρωτα) μπηκαν νεες λαικες εργατικε νεολαιιστικες δυναμεις που τους αποφενακιστηκε ο χαρακτηρας της αστικης πολιτικης σε ενα βαθμο και λογω και αυτου που εγραψα παραπανω επονατι και επομενες.Κλεινοντας, οπως το καταλαβαινω, μια λογικη συνεπεια της οργανωτικης αποστοιχισης μεμονομενων συντροφων απο το κομμα, οπως αυτοι των οποιων το φιλοξενο μπλοκ μας δεχεται και αλλων που γραφουν διαδικτυακα, ειναι η μικροαστικη ανυπομονησια που προκυπτει απο την ελλειψη γνωσεων του πως προχωραει η αα συμμαχια (οσο υπαρχει τουλαχιστον) και μεγαλοστομιες της μοναδικης σοβαρης μετταλλαγμενης συνιστωσας(ονοματα δεν λεμε συνιστωσες δεν θιγουμε) Αυτοι που πρεπει να παιρνουν τα μηνυματα εντος κομματος τα παιρνουν σε απαντηση σε προηγουμενη αναρτηση του απολιθωματος) χωρις διαθεση τριβων και σορρυ για το "ποιμαντικο υφος" Συντροφικα για τις ενωμενες πρωτοποριες της λαοκρατικης Ελλαδας
η αλλαγη του επιθετικου προσδιορισμου της εντροπιας γινεται καθε φορα για διαφορους λογους. Μπορει να ειναι οι καιρικες συνθηκες(αλκυονεια), μπορει να ειναι η πολιτικη ταυτοτητα του κειμενου(εξοκοινοβουλευτικη), μπορει να ειναι οτιδηποτε αλλο επηρεαζει τη σκεψη μας σε καιρους μεταμοντερνας συγχυσης και αμβλυνσης των ιδεολογικων περιγραμματων.. εγω τουλαχιστον το παραδεχομαι- τη συγχυση- ενω αλλοι κανουν τα στραβα ματια, την ιδια ωρα που δεν μπορουν να μεινουν ανεπηρεαστοι σε ΟΠΟΙΟ χωρο και αν στρατευονται..
Παρολαυτα, το ΚΟΜΜΑΝΤΟ και η ΕΝΤΡΟΠΙΑ μενουν σταθερα. θελοντας να δηλωσουν απτη μια την καταγωγη απο τους 15 'κομμαντο' που πρωτομαζεψε ο μιζεριας και ξεκινησε την εφοδο στον ουρανο, και που χωρις αυτους δε ξερω που θα βρισκομαστε σημερα, και απτην αλλη την ιδεολογικη τοποθετηση σενα μαρξισμο μαχομενο που εχει ακομα τη δυνατοτητα να δημιουργει νεα προταγματα.
πιστευω πως ικανοποιησα απολυτα το παλλαικο αιτημα. Περιμενουμε το κειμενο για την αποτιμηση των εκλογων με μεγαλο ενδιαφερον
Επίσης δε μπορώ να καταλάβω πως εξάγεται το συμπέρασμα οτι η ανταρσΥα, όχι μόνο ανέβηκε, αλλά πήρε και κόσμο από το ΚΚΕ, λόγω Δεκέμβρη(!). Το ποσοστό της ήταν 0,43% και πήγε στο 0,36%...
Φιλτατοι νομίζω οτί στο γεγονός ότι υπάρχουν 2 δρόμοι αναπτύξης σήμερα μας βρίσκει όλους σύμφωνους.Ή με τα μονοπώλια ή με το λαό.Και πόσο μάλλον σε συνθήκες κρίσης. Η γ.γ. Αλέκα το είπε αν και κατά την άποψη μου όχι και τόσο επιτυχημένα:ο καραμανλής παιζεί το ρόλο του τίμιου κακού και ο παπανδρέου το ρόλο του συμπονετικού καλού (ή κάπως έτσι...) ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΔΗΛΑΔΗ κοινη στρατηγικη των εκπροσωπων της αστικης ταξης είναι να εγκλωβίσουν και κυρίως να φοβίσουν το λαό έτσι ώστε να πληρώσει αυτός την κρίση τους.... Το 18ο συνέδριο του ΚΚΕ αποφάσισε οτι σε περίοδο κρίσης δημιουργούνται οι προυποθέσεις είτε για την αλματώδη ανάπτυξη του λαϊκού κινήματος και της ταξικής πάλης είτε για την υποχώρηση τους. Κατά την γνώμη μου η ψήφος στο ΚΚΕ αποτελεί ένα σχετικά αξιόπιστο κριτήριο (βέβαια δεν είναι ούτε το κυριότερο ούτε το μοναδικό) προς τα που το πάει ο λαός.Συνυπολογίζοντας τις ψήφους του ΚΚΕ με τις υπόλοιπες παραμέτρους μαλλον ο Λαος φοβάται και θα συνεχίσει να πληρώνει την κρίση.ΔΥΣΤΥΧΩΣ για όλους μας προς το παρόν επιβεβαιώνεται το ΔΕΥΤΕΡΟ σενάριο του 18ου Συνεδριου :ο λαος υποχωρει.ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗ ΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΩΣ ΤΩΡΑ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ.ΕΛΠΙΖΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΚΕ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΘΑ ΠΡΟΒΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.
Το 2007 έριξα ΚΚΕ. Δεν έριξα ΚΚΕ ως το μικρότερο κακό, ή ως το μόνο μη γιαλαντζί αριστερό κόμμα στο κοινοβούλιο. Ψήφισα ΚΚΕ γιατί σε γενικές γραμμές συμφωνώ με την αντι ιμπεριαλιστική κατεύθυνση του, με το γεγονός ότι είναι κόμμα και όχι παιδική χαρά σαν τον Τσίπριζα αλλά ούτε και φαν κλαμπ ενός αφανοηγέτη σαν το ΕΕΚ. Ψήφισα επίσης ΚΚΕ γιατί όχι μόνο είναι Κόμμα, αλλά είναι Κόμμα στην παράδοση των ΚΚ, υπερασπίζεται την ταξική εξουσία και υπερασπίζεται τον (αν)υπαρκτό αντί να είναι ένα απ'αυτά τα συνοθυλεύματα της νέας "αριστεράς" που'χουν ξεπηδήσει στην Ευρώπη και περιλμβάνουν από γενικότερους "προοδευτικούς" μέχρι κάτι κατάπτυστους επαναστατίσκους τύπου ΣΕΚ που πανιγύριζαν την πτώση της ΕΣΣΔ. Ψήφισα επίσης ΚΚΕ γιατί πιστεύω ότι η lifestyle φύση της εξωκοινοβουλευτικής, βλ. μιράζω κανά φυλλάδιο, βγάζω κανά πύρινο λογίδριο στη συνέλευση, παρακολουθώ και κανά πύρινο λόγο του Σάββα και φώναζω φανφαρόνικα συνθήματα, αλλά συνήθως αράζω για κρασά στα Εξάρχεια, δεν είναι ο δρόμος για την επαναστάση και την δικτατορία του προλεταριάτου.
Στις Ευρωοκλογές όμως, έριξα Σάββα. Έριξα Σάββα γιατί εκτός από Κομμουνιστής είμαι και λίγο... τρολ. Ε τι να κάνουμε. Πρωτίστως όμως, έριξα Σάββα γιατί είχε μεσολαβήσει ο Δεκέμβρης.
Τώρα η αλήθεια είναι πως πήγαινα να ρίξω πάλι ΚΚΕ. Είχα δει και την Αλέκα να κάνει σκόνη τον Πρετεντέρη δυο μέρες πριν και είχα ολίγον τι καβλώσει. Μα έλα που εκει που πήγα να την σταυρώσω θυμήθηκα ότι όταν τρώγαμε ξύλο και ένα κάρο χημικά, η Αλέκα μας ελέγε κουκουλοφόρους πράκτωρες και ότι η πραγματική εξέγερση δεν θα σπάσει ούτε ένα τζάμι (τ'ακούτε ΕΛΑΣιτες;). Έτσι έρικα ΚΚΕ (μ-λ) που είναι και λιγότερο τρολλιάρικη ψήφος από τον Σάββα και πιο κοντά στη γενικότερη γραμμή του ΚΚΕ που στιρίζω.
Δύο πράγματα μου έμαθε εμένα ο Δεκέμβρης. Πρώτον εξαέρωσε ότι ελευθεριακές παραισθήσεις είχα περί αυθόρμητης συνειδητοποίησης και μη αναγκαιότητας του Κόμματος. Όταν πας σε συνελεύσεις καταλήψεων και ακούς πράματα όπως "να πούμε στα παιδιά να μην πάνε στο μπαλέτο η στο φροντιστήριο" ή "να γράψουμε ένα κείμενο για τον καταναλωτισμό" τα οποία προβάλλονται ως πολιτικά προτάγματα σου περνάνε αυτά.
Δεύτερον και σημαντικότερον, μου έδειξε ότι τα προβλήματα του ΚΚΕ είναι πολύ πιο σημαντικά απ'όσο νόμιζα. Γιατί αν υπήρχαν πέντε έξι καταρτισμένα μέλη της ΚΝΕ η του Κόμματος σε αυτές της συνελεύσεις ίσως έστω και ένα άτομο που τώρα αναλώνεται στον μπαχαλισμό και στην δημιούργεια "ελευθεριακών χώρων" να είχε λίγο προβληματιστεί και καταλάβει ότι χρειάζεται οργάνωση και πολιτική στρατηγική η επανάσταση.
Αν'αυτού η πρωτοπορεία μας πρώτα έστιλε τους κνίτες να κλείσουν τις σχολές με απόφαση (άκουσον άκουσον) της ΚΕ και μετά αρκέστικε στις κλασσικές χωριστές πορείες και στο να λοιδωρεί όλους εξεγερμένους πράκτωρες που θέλαν να ρίξουν τον επαναστάτη Καραμανλή, κερδίζοντας τα συγχαρίκια του Αδώνιδος. Έτσι αφίσε την ηγεσία της εξέγερσης στον Τσίπριζα, τους αναρχικούς που δεν μην ξέροντας τι τους γίνεται αυτοπραγματώνονταν (βλ. αυτοικανοποιούνταν) όλο χαρα καθώς και στον Σάββα που μας πλασάρεται τώρα ως ο μόνος αριστερός που στίριξε την εξέγερση με την ατσάλινη αφάνα του. Αποτέλεσμα; Μηδέν πέραν της έντασης της καταστολής και λίγων έξτρα καταλήψεων για να πίνουμε μπίρες και να ακούμε πανκ (και να βλέπουμε και καμιά τρολλοταινία για το πόσο κουλ ήταν οι αναρχικοί στον Ισπανικό εμφύλιο). Ούτε μία παρακαταθήκη, ούτε ένας παραπάνω στρατευμένος και επαναστατικοποιημένος νέος. Το Μαϊλιστάν εκτιμά ότι γιαυτό φταίνε οι νέοι που εξεγέρθηκαν, όχι το ΚΚΕ που αντί να είναι δίπλα τους και να τους πει, στιρίζοντας τους, ότι χρειάζεται κάτι παραπάνω από πέτρες στους ΜΑΤατζίδες. Όυτε έστω να τους δώσει ένα κονσερβοκούτι για πιο αποτελεσματική ρίψη και κοντίνη μάχη δεν καταδέχθηκε.
Άλλα πως να το κάνει αυτό το ΚΚΕ όταν ολόκληρη η χαραγμένη τακτική του, καθώς και η ίδια η δομή του έχει ως αποτέλεσμα την απομόνωση των μελών του από τον υπόλοιπο αγωνιζόμενο κόσμο; Όταν η ΚΝΕ αντί να αυτοοργανώνεται καθοδηγείται από μεσήλικες ωσαν την ΚΟΜΣΟΜΟΛ προκειμένου να παράγει μικρούς Μαϊληδες; Όταν τα μέλη δεν μπορούν να παρακολουθούν συνεδριάσεις της ΚΕ προκειμένου να μην δημιουργούνται φράξιες γύρω από τους διαφωνούντες; Πώς θα αντιπαλέψουν τα μέλη μια λαθεμένη κατεύθυνση όταν ψηφίζουν προτινόμενους και όταν η συμμετοχή τους στις κομματικές διεργασίες συνίσταται στο να επικυρώνουν αποφάσεις της ΚΕ και να εκλέγουν (έμμεσα) συνέδρους κάθε 4 χρόνια, λες και το πολιτικό μοντέλο που ενστερνιζόμαστε ως κομμουνιστές είναι ο αστικός κοινοβουλευτισμός. Πως θα γίνουν πολιτικές ζημώσεις όταν δεν υπάρχει ισηγορία με τον πανίβλακα Μαϊλη να μπορεί να εκφράσει τις καθ'ολα ηλίθιες και γενικότερα Μαρξιστικά άσχετες απόψεις του σε όλα τα μέλη ενώ ένα κοινό μέλος μιας ΚΟΒ θα δει άρθρο του στον κομματικό τύπο μόνο στα όνειρά του; Έλεος ρε παιδιά δεν έχουμε πόλεμο ακόμα για να μαστε στρατός. Όταν χρειαστεί ας γίνουμε.
Και πως στο διάολο όλοι εμείς οι φίλοι του ΚΚΕ μπορούμε να το στιρίξουμε όταν δεν υπάρχει καμία εξωκομματική δομή να μας φιλοξενίσει και όταν στα μη κομματικά μέτωπα του ΚΚΕ (ΠΚΣ, ΠΑΜΕ) τα μη μέλη είναι οι τελευταίοι τροχοί της αμάξης;
Σκέφτομαι μερικές φορές όπως άλλοι σ/φοι ότι για την κατάσταση του κόμματος φταίει η κατάσταση της ταξικής πάλης γενικότερα. Αλλά πως ρε παιδία θα ανέβει το πολιτικό επίπεδο της εργατικής τάξης όταν του Κόμματος είναι τέτοιο; Αν το Κόμμα δεν είναι έτοιμο σε μια επαναστατική περίοδο, πως θα ηγηθεί; Παπάρια θα κάνει, θα την αφίσει να περάσει (ή χειρότερα θα την καταδικάσει) και θα καταλήξει, δικαίως, στα αζήτητα όπως το ΚΚ Γαλλίας.
Το Κόμμα χρειάζεται ριζική αλλαγή κατεύθυνσης μακριά από τον λαόφοβο Μαϊλλισμο. Και έλεος με αυτόν τον πιθηκίστικο Σταλινισμό. Ναι ρε παιδί μου, να υπερασπιστούμε την οικοδόμηση και τα επιτευγματά της και ιδίως τη μεγάλη νίκη επί του φασισμού που πανε να την θάψουνε με τα σιχαμένα μνημόνια τους, αλλά όχι και να αναρτούμε στη σελίδα του Κόμματος ως θεωρητικές πηγές περι σοσιαλισμού άρθρα η λόγους του πανίβλακα Ζντάνοβ.
Άλλα όταν ηγέτης σου είναι ο Μαϊλλης λογικό είναι το ίνδαλμα σου να'ναι ο Ζτάνοβ και όταν το ίνδαλμα σου είναι ο Ζτάνοβ, λογικό είναι να ανεχέσαι για ηγέτη και εκπρόσωπο τύπου το Μαϊλλη.
ο αναρχοσταλίνας από πάνω με κάλυψε... τι να πω σφοι, σίγουρα είστε πολύ πιο καταρτισμένοι εσείς σε πολλά θέματα, εγώ το ινδυ μου, το πέτρο μου, τον ερρίκο και τον μιχαήλ, άντε και μάρρευ μπούκτσιν σε τρελά κέφια..που και που κάνα χέγκελ και κάρολο-φρειδερίκο για να σπάσει η μονοτονία...
το κίνημα θέλει αλήθειες από τους ηγέτες του--εντός εισαγωγικών, γιατί οι ηγέτες αυτόματα θα αναδυθούν, μετά από τη σφυρηλάτηση στον αγώνα, μακριά από κομματικές και καπελωτικές λογικές.
πώς όμως θα οδηγηθούμε σε αυτό το στάδιο, όταν οι ξεζουμισμένοι (γιατί το ελληνικό προλεταριάτο είναι οι μικροαστοί κατ'εμέ)δε διαθέτουν ούτε ταξική συνείδηση μα χάφτουν αμάσητα τα αστικά παραμύθια και την αστική προπαγάνδα?
όταν η οργάνωση δε βάζει νερό στο κρασί της, στο τέλος θα αποξενωθεί από τη κοινωνία. και χωρίς τη κοινωνία με το μέρος της, οποιαδήποτε κινηματική δράση είναι καταδικασμένη να αποτύχει.
το επέκεινα της εφόδου μετά θα το βρούμε, με δημοκρατικό συγκεντρωτισμό και όχι συγκεντρωτισμό σκέτο. το δις εξ'αμαρτείν ουκ ανδρός σοφού...
1. Να αποκατασταθεί η εσωκομματική δημοκρατία στο Κόμμα. Όχι άλλες στημένες κόβες-group therapy με προειλημμένες αποφάσεις από την Κεντρική Επιτροπή. Θα υπάρξει επιτέλους δημοκρατικός συγκεντρωτισμός ή θα μείνουν κολλημένοι αιώνια στο σκέτο συγκεντρωτισμό;
2. Να αποκατασταθούν οι ισότιμες σχέσεις μεταξύ Κόμματος και θυγατρικών σχημάτων (ΠΚΣ, ΠΑΜΕ κλπ). Θα μπορέσουν επιτέλους τα απλά μέλη των σχημάτων αυτών, που δεν είναι κατ' ανάγκη μέλη του ΚΚΕ, να αποφασίσουν ελεύθερα ή θα ασφυκτιούν μια ζωή κάτω απ' την κομματική γραμμή;
3. Να αφήσει το Κόμμα χαλαρή τη Νεολαία. Άλλες είναι οι ιδέες, οι ανησυχίες και οι ανάγκες των νέων από αυτές των μεσήλικων ή υπερήλικων καθοδηγητών τους, και κατά συνέπεια, άλλες οι πρωτοβουλίες που μπορούν να πάρουν για να παρέμβουν στην κοινωνία.
4. Να καταδικαστούν απερίφραστα οι σοβιετικές εισβολές στην Ουγγαρία, την Τσεχοσλοβακία και το Αφγανιστάν. Με τι κύρος θα βγει το ΚΚΕ να εναντιωθεί στις αμερικάνικες επεμβάσεις στο Ιράκ, τη Γιουγκοσλαβία και αλλού όταν δεν μπορεί ούτε καν να ψελλίσει το ίδιο για τους Σοβιετικούς, που εκτός των άλλων δεν υπάρχουν πια; Είναι υπέρ της αυτοδιάθεσης των λαών ή όχι;
5. Να αποκαθηλωθεί ο Στάλιν και η μετεπαναστατική ΕΣΣΔ. Ο υπαρκτός σοσιαλισμός έχει καταρρεύσει εδώ και 20 χρόνια, η χρηματοδότηση από το Κρεμλίνο έχει επίσης διακοπεί, τι νόημα έχει λοιπόν να λατρεύουν ακόμα ένα καθεστώς που είχε αποδειχτεί προβληματικό ή να δικαιολογούν τις δίκες της Μόσχας και τα γκούλαγκ;
6. Να υποστηρίξει το Κόμμα ανοιχτά ένα νέο μοντέλο αυτοδιαχειριζόμενου σοσιαλισμού και άμεσης δημοκρατίας. Γιατί να υποστηρίζουν ακόμα το σοβιετικό γραφειοκρατικό μοντέλο με τις μεγάλες ανισότητες μεταξύ λαού και κόμματος και την απολυταρχική διακυβέρνηση του τελευταίου;
7. Να αποκατασταθεί πλήρως ο Άρης Βελουχιώτης, η ηρωικότερη μορφή που έχει βγάλει ποτέ το ελληνικό κομμουνιστικό κίνημα. Η ίδια η ιστορία πια τον έχει δικαιώσει ενώ έχει καταδικάσει εκείνους που τον διέγραψαν.
8. Να ανανεωθεί ο πολιτικός λόγος του Κόμματος, χωρίς φυσικά να απεμποληθούν οι κομμουνιστικές και επαναστατικές αρχές του. Δεν μπορεί κανείς με ξύλινη παλαιοκομματική γλώσσα να προσεγγίσει τις μάζες. Το μόνο που καταφέρνει κανείς μ' αυτόν τον τρόπο είναι να γίνεται γραφικός και να δυσφημεί τις ιδέες του.
9. Να μπει οριστικό τέλος στο σεχταρισμό. Να πάψει επιτέλους η προβοκατορολογία και το σαμποτάρισμα προς οποιαδήποτε κινητοποίησης δεν ελέγχεται απ' τους ίδιους, και να κάνουν μια σοβαρή αυτοκριτική για τον προδοτικό ρόλο που έχει παίξει η ηγεσία τους (και όχι φυσικά οι απλοί αγωνιστές της βάσης) σε μια σειρά από γεγονότα και εξεγέρσεις (Βάρκιζα, Πολυτεχνείο, Βρώμικο '89, Δεκέμβρης '08 κλπ).
10. Να ανοίξει το αρχείο του Κόμματος. Ο λαός δικαιούται να γνωρίζει τα πάντα γύρω από το παρελθόν του κόμματος που αποτελούσε διαχρονικά τη μόνη του ελπίδα.
Ρε σεις, δε σας προλαβαίνω. Μια φορά δεν υπήρχε εισήγηση και λύθηκε η γλώσσα όλων. Καλύτερα δηλ. Να το καθιερώσουμε; Να μπει ως ενδεκάτη εντολή για το κόμμα; Παρεμπιπτόντως μέχρι το δύο καλά το πήγες, μετά φρονώ πως το χάνεις (πάντα ήθελα να γίνω κάποιος και να χώσω κάπου το φρονώ).
@ Ανώνυμος που έγραψε Επίσης δε μπορώ να καταλάβω πως εξάγεται το συμπέρασμα οτι η ανταρσΥα, όχι μόνο ανέβηκε, αλλά πήρε και κόσμο από το ΚΚΕ, λόγω Δεκέμβρη(!). Το ποσοστό της ήταν 0,43% και πήγε στο 0,36%...
Κάνεις το λάθος να κοιτάς ποσοστά. Με περίπου 2 εκατομμύρια έγκυρα παραπάνω (1,8 για την ακρίβεια) τωρα σε σχεση με τις Ευρωεκλογές, τα ποσοστά στον εξωκοινοβουλευτικο μικροκοσμο δεν ειναι συγκρισιμα. Οι 21951 του Ιουνιου ομως με τους 24735 του Οκτωβρίου είναι. Και 24735/21951 = περίπου 12% άυξηση σε ψήφους.
Δεν ξέρω αν κάποιοι από τους 2800 αυτούς είχαν ψηφίσει ΚΚΕ. Πάντως σύμφωνα με τη VPRC, από τους ψηφοφορους του ΚΚΕ το 07 που πηγαν στην κάλπη το 2% πήγε σε "άλλα κόμματα".
Δίκιο έχει ο χαρίδημος. Αλλά οι μισοί τουλάχιστον είναι επαναπατρισμένοι ψηφοφόροι της ανταρσύας που είχαν πάει στο σάββα. Στις ευρωεκλογές η ψήφος είναι πιο χαλαρή κι είχαν ρίξει ψήφο διαμαρτυρίας, αλλά τώρα στις εθνικές που βγάζουμε κυβέρνηση, ο μηχανισμός της ανταρσύα κι η συσπείρωση των ψηφοφόρων της κινήθηκε σε πιο ικανοποιητικά επίπεδα. Ο σάββας επιχείρησε να εκφράσει το βαθύ μέρα και την όλη ριζοσπαστική αριστερά, αλλά απέτυχε εξαιτίας της υπερπροβολής του από τα μμε και της αλαζονίας που εξέπεμπε...
παρακολουθω το μπλοκ 10 μηνες, ειμαι ψηφοφορος του κομματος απο το 96 -συμπτωματικά απο την περιοδο επιασα δουλεια-, δεν εχω καμμια επαφη με οργανωσεις και καθοδηγησεις οπως και ο περισσοτερος κοσμος που ψηφιζει το κομμα. πολλες αναλυσεις που παρακολουθω επικεντρωνονται σε βαθια ιδεολογικα ζητηματα που πολυ μακρια ειναι απο το μεγαλυτερο κομματι της κοινωνιας και ισως γινονται για να δειξουν αρκετοι τον πολυξερισμο τους.θεωρω οτι η γενικη γραμμη του κομματος ειναι σε πολυ σωστη κατευθυνση. Καλως η κακως οι περισσοτεροι εργαζομενοι στην ελλαδα ειναι σε μικρες επιχειρησεις 3-10 ατομων(θα το διαπιστωσετε οταν μπειτε στην αγορα εργασιας)οπου αντικειμενικα δεν υπαρχει η δυνατοτητα του συνδικαλιζεσθαι, αυτο ειναι αντικειμενικος παραγοντας ιδεολογικης υστερησης των λαϊκων στρωματων τα οποια βομβαρδιζονται καθημερινα απο ελεεινα και εκμαυλιστικα μμε που προπαγανδιζουν την ατομικοτητα και την υποταγη στο αστικο συστημα. Το κκε μιλαει τη γλωσσα της αληθειας που οι περισσοτεροι δε θελουν να ακουσουν γιατι πιστευουν οτι μονοι τους με την "αξιοσυνη" τους θα τα καταφερουν και θα γινουν μικροκαπιταλιστες ή θα προαχθουν στα στρωματα βολεμενων που παντα τους προπαγανδιζουν την υποταγη. Δε χρειαζεται πλεον πολυς χρονος για να καταριφθουν οι αυταπατες που υπαρχουν στα λαϊκα στρωματα και με μαζικοτητα να στραφουν προς το κκε. Το εκλογικο αποτελεσμα εδειξε οτι ο πυρηνας του κομματος μεγαλωσε και η δραση του απο δω και περα θα πρεπει να ειναι το ιδιο και περισσοτερο(εσκεμμενος πλεονασμος) αταλαντευτη απεναντι στο συστημα και σε φαινομενα που καλλιεργουν ψευδαισθησεις περι δυνατοτητας αλλης κατευθυνσης του κινηματος των εργαζομενων-τονιζουμε παντα των εργαζομενων- οπως συριζα εξωκοινοβουλευτικοι, "αναρχικοι" κτλ. Το ατσαλι σκληραινει με τα χτυπηματα και αυτο συνεβη σε αυτες τις εκλογες, δεν υπαρχει λογος απαισιοδοξιας οταν το πεδιο που ανοιγεται απο σημερα(βλεπε κριση) ειναι σιγουρο οτι θα οδηγησει πολυ κοσμο και μαλιστα αρκετα συνειδητοποιημενα προς τις γραμμες του κκε, δε χρειαζεται να ομφαλοσκοπουμαι πλεον αλλα με περισσοτερο πεισμα και πιστη να παλευει ο καθενας στο μετεριζι του για τη διαδοση και κατανοηση των θεσεων του κκε και της αληθειας της ταξικης παλης.
υ.γ. Ερωτημα που βασανιζει τις μαζες. Το μπρεζνιεφικο απολιθωμα εκτος απο μπαρτσα ειναι και αρειανος? αν ναι: καλβο ή χαβιτο στα δεξια? κοκε ή καμπορα διπλα στον αμπρεου? 4-3-3 ή 4-4-2?
Είναι, αλλά μπασκετικός. Κι οι δυο παίζουν καλύτερα ως αλλαγή. Από δεξιά θέλει μέσι και ντάνι άλβες. Ο κόκε θέλει πούλημα πριν γίνει ροναλντίνιο. Το 4-3-3 μου αρέσει, αλλά έχει παίκτη από τ' αριστερά για να το παίξει; Ούτε η μπάρτσα έχει κλασικό αριστερό (ντεμέκ αριστεροί κι αυτοί) αλλά καλά το πάνε ινιέστα κι ανρί.
@ Ανώνυμος Με την παραπάνω λογική και το ΚΚΕ αυξήθηκε, γιατί οι ψήφοι που πήρε τώρα, είναι περισσότεροι από των ευρωεκλογών που η ψήφος είναι πιο χαλαρή.
Μόνο που το ΚΚΕ έχασε σε ψήφους και ποσοστό τόσο στις βουλευτικές σε σχέση με τις βουλευτικές του 2007, όσο και στις ευρωεκλογές του Ιουνιου σε σχεση με αυτές του 2004. Σε αντιθεση η ΑΝΤΑΡΣΥΑ μπορει να πηρε παραπάνω τώρα από ότι το καλοκαιρι (όπως και το ΚΚΕ), αλλά (σε αντίθεση με το ΚΚΕ) πήρε και περισσότερες ψήφους από το άθροισμα ΜΕΡΑ-ΕΝΑΝΤΙΑ το 2007 (με τον Σάββα πλέον αυτόνομο) και ακόμα περισσότερο από το ΜΕΡΑ-Αντικαπιταλιστική Συμμαχία του 2004.
Σωστά, ποιος ασχολείται μ' αυτές τις γκρούπες τώρα?
Α ρε άνθρωποι που υπάρχουν...
Δηλαδή δε σε προβληματίζει το γεγονός ότι αυτές οι γκρούπες κατάφεραν το 2006 να συσπειρώσουν ένα μεγάλο κομμάτι των φοιτητών στο κίνημα ενάντια στο άρθρο 16 και μετα απο το καλοκαίρι και τις εξεταστικές που κάποιος άλλος καυτιριάζει από πάνω (αλήθεια ας μας πεί αυτός που είναι συνεπής τι έχει καταφέρει στο χώρο που παρεμβαίνει, εκτος αν είναι θεωρητικός διανοούμενος) κατάφεραν εκ νέου να ηγεμονεύσουν (μεταξύ μας αυτά, στα αμφιθέατρα ας λέγαμε άλλα) σε ένα κίνημα το οποίο κατάφερε την τελευταία κινηματική νίκη 10 χρόνια τώρα..?
Αλλά σιγά μην ασχοληθούμε με αυτούς...
Ο ακρωτιριασμός της πολιτικής κριτικής σε θεωριτικό επίπεδο με τον οποίο έχουμε γαλουχήσει (αυτό ισχύει και για τους εξωκοινοβουλευτικούς) τα μέλη και τους φίλους μας, χρόνια τώρα φαίνεται ότι γυρνάει μπούμερανγκ στο ίδιο το Κόμμα και στο κομμουνιστικό κίνημα στον ελληνικό κοινωνικό σχηματισμό. Όσο η πολιτικοποίηση της ατάκας και του χλευασμού θα υποσκελίζει την ιδεολογική διαπάλη, την κριτική και την εξαγωγή συμπερασμάτων τόσο θα βλέπουμε το δέντρο και θα χάνουμε το δάσος.
Σχετικά με τον Δεκέμβρη, πέρα από την θεοποίηση της εξέγερσης από κάποιους και την αδυναμία του Κόμματος να παρέμβει σ αυτό το ξέσπασμα της νεολαίας με τα δικά του χαρακτηριστικά υπήρχαν κάποιοι που λόγω της θεωρητικής τους ανάλυσης για τη νεολαία και το ρόλο της στον καπιταλισμό ανέπτυξαν μια αρκετά συνεπή γραμμή.
Καλή η μπακαλική αλλα όπως λες οτι η ΑΝΤΑΡΣΥΑ αυξησε δυνάμεις κατα 3.000 ψηφους σου αντιγυρίζω οτι μονο τα δυο Μ-Λ χασανε κοντά 10.000 ψηφους... αυτοί που πήγαν??
Περαν του ότι ειναι φαιδρό να ψυχανεμιζόμαστε για 3000 ψηφοφορους διαφορά.. ουτιδανά μεγέθη...
31 % tou eklogikou somatos pire to pasok .30% apohi ,h megaliteri meta tin metapoliteysi... paizei na afise kati leo go tora o dekemvris,kai tous ehtrous sou psahtous sta grafeia pou tseponei ta ekatomiria to komma sou apo tis kratikes epihorigiseis kai ohi sta ouzeri ton exarheion,Mipos kati afise o dekemvris telika''kroupskagia''?
Όπως και από ένα νεότερο ποστ, έτσι και από εδώ σας προσκαλώ για μια πιο ουσιαστική και εις βάθος συζήτηση στο δικό μου ιδεολογικοπολιτικό "κονάκι", στη διεύθυνση:
http://kritikitwnoplwn.blogspot.com/
Συμμετοχές δεκτές σε οποιοδήποτε από τα 5 άρθρα που έχουν ως τώρα ανέβει.
41 σχόλια:
έλα ρε καβλιάρη, γράψε κανένα σχόλιο για τα αποτελέσματα.Τι είναι αυτά τώρα; Γιατί κατήφεια, η αλέκα το δήλωσε:"... Ο λαός να συνειδητοποιήσει τη δύναμή του. Το ΚΚΕ βγαίνει πιο δυναμωμένο από την εκλογική μάχη..." Δε χαλιέται η γ.γ,χαλιέσαι εσύ;
Απαράδεκτο σύντροφε πραγματικά.
Να τον διαγράψουμε για μικροαστικό συναισθηματισμό τώρα!
Να διαγράψουμε και τα λαϊκά στρώματα που δεν ακολούθησαν το ΚΚΕ για οπορτουνίστικη σοσιαλδημοκρατική εκλογική συμπεριφορά!
Τι λες;
μην αγχωνεστε ρε. το πε και η λιανα. το ΚΚΕ μεσα απο αυτη τη μειωση θα δουλεψει καλυτερα την επομενη περιοδο.. Το συμφερει δηλαδη η μειωση.. η πρωην πουτανα του βαρδινογιαννη σε στιγμες μετεκλογικης ρητορικης ευφοριας στον alpha... Ναι ρε. ετσι ειναι. αλλωστε, οπως γνωριζει καλα η λιανα, το κομμα τις δυσκολες περιοδους τις εχει για πρωινο...
Δε μασαει. Βλεπε για παραδειγμα: 1945, 1968, 1974, 1989...
Καλη κι αγια η Αλέκα δε λεω. Αλλα μηπως αυτη η μαλακια με τα τζαμια -και η γενικοτερη σταση στον Δεκεμβρη προφανως- που δε θα σπασουν εκνευρισε διάφορους..?
Δε λεω.. Λίγους..
Αλλα κατα τη γνωμη μου οταν ΑΥΤΟΣ ο λαος θέλει να πει κατι ξερει να το πει..
κομμαντο αλκυονειας εντροπιας
μην μου στενοχωρειτε τον φιλο μου τον απολιθωμα.το αποτελεσμα ολους μας θλιβει,η τουλαχιστον ετσι θα επρεπε.titoiko kataskeyasma
Α, ώστε βγήκαμε πιο δυνατοί; Τους ξεγελάσαμε. Γιατί ό,τι δε σε σκοτώνει κλπ, κλπ.
Καβλιάρη κατά το τρία κάπα κι ένα ε; (αθηναϊκά συνθήματα, με λάθος προφορά). Μπα, σύντροφε, ξέμεινα από βιάγκρα αισιοδοξίας. Είχα πέσει μέσα στην χύτρα όταν ήμουν 19, αλλά πέρασε η επίδραση. Απ' έξω χαλιέσαι πιο εύκολα.
Θα μου ξανάρθουν γκάβλες και θα γράψω κάτι. Το σουρεάλ γύρω μας είναι το καλύτερο βιάγκρα.
Η αλέκα μάλλον άλλο εννοούσε, φαίνεται καθαρά κι απ' τα συμφραζόμενα. Συμφραζόμενα όμως είναι κι όλη η στάση το δεκέμβρη, οπότε...
Ελπίζω ο λαός να ήθελε να πει άλλο πράγμα, όχι γιωργάκης, κι απλώς να μπερδεύτηκε.
Δηλαδη τι περιμενες να βγαλουν οι καλπες της αστικης δημοκρατιας;
Αντε και πες οτι το ΚΚΕ μαζευε ενα 20% κι αλλο 10% οι ΣΥΡιΖΑδες. Τι θα το 'καναν;
Μη αυτοδυναμη κυβερνηση, και εκλογες στο καπακι. Και πες και και παλι απο τις δευτερες δεν εβγαινε αυτοδυναμη. Και μετα; Τι θα γινονταν; Θα εβγαινε ο λαος στο δρομο και θα μπουκαρε στα ανακτορα;
Δεν εβγαλε το λαο στο δρομο το χαρισμα τοσων δισεκατομμυριων στους τραπεζιτες, το ξεσκισμα των ταμειων, η σταθερα αυξανομενη ακριβεια, και θα τον εβγαζε λιγη ασταθεια στο αστικο κοινοβουλευτικο συστημα;
Περιφερω την απορια μου χρονια τωρα αλλα ουσιαστικη απαντηση δεν εχω παρει απο κανεναν. Και για να ειμαι πιο ειλικρινης, τις πιο μη-απαντησεις τις παιρνω απ' τους εξωκοινοβουλευτικους, το ΚΚΕ κατι παει να ψελισει αλλα το χανει στην πορεια. Τι γινεται εαν βρεθουμε σε μια κατασταση "ημιεπαναστατικη", οπου οι πανω μεν δεν θα μπορουν να κυβερνησουν, αλλα οι κατω θα θελουν ακομα να κυβερνηθουν; Τι θα γινει εαν το ποσοστο αυτων που ψηφιζουν το Κομμα, ή και τα αλλα μη αστικα - μη διαχειριστικα κομματα αυξηθει αλλα το ποσοστο αυτων που οργανωνονται στα σωματεια, βγαινουν στο δρομο, κινητοποιουνται γενικα, μεινει σταθερο;
Ας σοβαρευτουμε λιγο. Μια χαρα ηταν το αποτελεσμα. Αρκουντως σταθερο, ωστε να ειμαστε πλεον σιγουροι οτι η απηχηση που εχει το Κομμα παταει σε σταθερη βαση και δεν ειναι ΣΥΡΙΖοειδης δημοσκοπικη φουσκα, αλλα και οσο χρειαζονταν μικροτερο για να εξαφανιστει ακομα το παραμικρο ιχνος υπερμετρου τονισμου της αναγκης για ισχυρη κοινοβουλευτικη εκπροσωπηση - που δεν εκτιμω οτι υπαρχει, αλλα ειναι πολυ ευκολο να καλλιεργηθει απο συνεχεις εκλογικες νικες.
Κραταμε γερα με επαναστατικη αισιοδοξια. Ετσι κι αλλιως, απο την επομενη των εκλογων (δηλαδη απο σημερα) το ραντεβου μας το δινουμε στους δρομους, αγωνιστικα και ταξικα.
Ο κοσμος που υπεκυψε στα διληματα (κατα Αλεκα) δεν ειναι απεναντι μας. Ισως να μην ειναι τοσο κοντα μας οσο νομιζαμε, αλλα εμεις θα του απλωσουμε το χερι και παλι, θα του αποδειξουμε ΕΜΠΡΑΚΤΑ οτι ειμαστε διπλα του.
Venceremos!
Ο δεκεμβρης περασε και οπως φανηκε δεν αφησε καμια κινηματικη ουτε καν εκλογικη παρακαταθηκη. Εν μεσω τυψεων, το χαιρομαι χαιρεκακα καθως ειχε γινει κουραστικη αυτη η συζητηση στα μεζεδο-κρασο-στεκια της φοιτητιωσας νεολαιας. το κκε εν τελει δεν πηρε τις "συντηρητικες" ψηφους των μικροαστων νοικοκυραιων -οπως καποιοι αδικως του καταλογιζαν. και η ανταρσυα πετυχε το «μεγαλειωδες» ποσοστο του 0,36% -πολυ μιζερο ειλικρινα να θριαμβολογει καποιος για τετοια νικη... τουλαχιστον οι ανταρτες ξεπερασαν την χρυση αυγη απο τις ευρωεκλογες!κατι ειναι και αυτο
Οσο για τον συριζα, η κλαψα επιασε τοπο. Τραβα τραβα το σχοινι τελικα μπηκε στη βουλη και εσωσε υποληψεις και ...καρεκλες. κριμα για την απωλεια του κοροβεση. ζητω για την επανεκλογη του ψαριανου.
να εξομολογηθω οτι μου εδωσαν σταυρωμενο(!) ψηφοδελτιο του συριζα αλλα στη καλπη εριξα ασταυρωτο κκε.
τωρα που το σοσιαλιστικο πασοκ εγινε κυβερνηση με τρωει η περιεργεια να δω ποιος θα κανει μαζι του κοινες πορειες στη γσεε και θα κατεβαζει κοινα πλαισια παλης στους δασκαλους,καθηγητες, γιατρους, φοιτητικους συλλογους κτλ. Καποιοι βοηθησαν να ρετουσαρει το αγωνιστικο του προφιλ και για αυτο τους οφειλουμε ενα μεγαλο ευχαριστω.
Η πασοκα σημερα στη δουλεια ηταν βαμμενη, στολισμενη, βραχνη απο τις χθεσινες φωνες και μας κερναγε γλυκα. η νεοδημοκρατισα συναδελφος δεν μιλιοταν. Τη μονη ατακα που πεταξε ηταν οτι δεν αντεχει στη σκεψη οτι θα την κυβερναει καποιος με αμερικανικο διαβατηριο! Τουλαχιστον ο καραμανλης ηταν πατριωτης γιατι υπεγραψε με τους ρωσους!! Εκει επαθα προς στιγμη συγχυση ιδεολογικης ταυτοτητας
Για τη καημενη τη νδ τι να πω; Το ονειρο του μητσοτακη να δει την κορη του πρωθυπουργο πλησιαζει και σπερνει σε εμας εφιαλτες μηπως και την προλαβει ο καρατζαφερης. Τι αστειο να προσπαθουν να σωσουν το γοητρο της παραταξης δελφινοι που στο παρελθον την προδωσαν...ενα λεπτο σιγης για τον αχιλεα, τη πετραλια, τον ζαγοριτη και τους λοιπους αποθανοντες.
Το λαος μεγαλωνει και απλωνει επικινδυνα την διεισδυτικοτητα του στις λαϊκες μαζες. Το κκε εχασε μια εδρα απο τον πειραια και την κερδισε ο καρατσαφυρερ. ασε που η λιλα εμεινε εκτος βουλης...Τελικα η εξαθλιωση φερνει το φασισμο πολυ πιο γρηγορα απο την ριζοσπαστικοποιηση...
Και εμεις τι κανουμε; Ελπιζω το εκλογικο μας ποσοστο και η μειωση των ψηφων να μας χτυπησουν το καμπανακι πριν να ειναι αργα...συντροφοι ξυπνατε και οσοι ειστε ξυπνιοι αρχιστε να σκουντατε τους διπλανους συντροφους. Ο λαος μας ακουει, συμφωνει μαζι μας αλλα φωναζει καθημερινα οτι δεν τον εμπνεουμε. Δεν με ενδιαφερει να συγκινησω καποιον της εξωκοινοβουλευτικης αριστερας. Δεν θελω η επανασταση μου να αναβληθει μετα τις διακοπες των χριστουγεννων ή μετα την εξεταστικη. Εξαλλου και οι ιδιοι δεν ενδιαφερονται να πιστουν.
συντροφοι βαλτε την πειρα και τη φαντασια σας να δουλεψει...
Προσυπογράφω (σχεδόν σε όλα) το εκπληκτικό σχόλιο που άφησε ο ρασκώληξ (περαιτέρω ανάλυση εν καιρώ). Πλήρης αποτίμηση του αποτελέσματος μαζί με το σχόλιο της κρούπσκαγια.
Μία ένσταση μόνο. Όχι και μια χαρά αποτέλεσμα. Δηλ το άσχημο ποιο θα ήταν;
Και μία δεύτερη. Αυτό το ραντεβού που δίνουμε όλοι στους δρόμους την επομένη των εκλογών, ακόμα το περιμένω. Φτιάχνομαι, κάνω μπάνιο (δυο φορές φέτος που είχαμε κι ευρωεκλογές) κι όλο σπίτι μένω.
Για σήμερα δεν ήταν; Πήγε κανείς;
Πες τα ρε ναντιέζντα. Βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει. Η φαντασία στη (λαϊκή) εξουσία. Μέχρι τώρα αντίστροφα το πάμε.
Η εξουσία στη φαντασία...
το κομμουνιστικό μου dna από μάνα και πατέρα(άσχετα αν εγώ είμαι ένας ταπεινός μικροαστός αναρχοκομμουνιστής και ο πατέρας μου πρόδωσε το δικό του πατέρα και πιστεύει ακόμα στην "αλλαγή") δε μου επιτρέπει να χαρώ για το κόμμα...
ούτε αναφορικά με το αποτέλεσμα ούτε φυσικά για μια σταλινική στροφή που έχει πάρει... ακόμη και τώρα που ψήφισα ενσυνείδητα ΣΥΡΙΖΑ και με ενσυνειδητους σταυρούς (όξω πούστηδες Κουβέλη και Παπαδημούλη απτη παράγκα) δε μαρέσει να βλέπω το ΚΚΕ κάτω απτο 8.
Σας παρακαλώ σύντροφοι, μη καπελώνετε σκηνικά στους δρόμους, μη καταδικάζετε ό'τι δε μπορείτε να ελέγξετε στους δρόμους και τα κινήματα. Αν παρουσιαστούμε για μια φορά ενωμένοι και ουσιωδώς ενωμένοι όσοι είμαστε από τα αριστερά όρια του ΠΑΣΟΚ ως την άκρα-άκρα αριστερά... Μπορεί κάποιοι κώλοι να σφίξουν επιτέλους... Συγγνώμη για τη γλώσσα μου αλλά έχω σιχαθεί αυτή τη κατάσταση... Συντροφικά....
Δηλαδή αμα το ΚΚΕ έπαιρνε 20% και οι συριζάδες 10% και η 2η ψηφοφορία δεν έβγαζε αυτοδυναμία, πιστεύεις οτι το ΚΚΕ δεν θα είχε κάποια πολιτική πρόταση δράσης να προτείνει σ'αυτό το 20% που το ψήφισε.. Αν είναι όντως έτσι, αυτό αποτελεί ξεκάθαρη ομολογία πολιτικής αδυναμίας, και μαλιστα αποτην υποτιθέμενη πολιτική πρωτοπορία της εργατικής ταξης σαυτη τη χώρα.
Τουλαχιστον, μια φορά και ένα καιρό, αυτο το κόμμα είχε απέσχει από τις κάλπες της αστικής δημοκρατίας.. το 46 αν θυμαμαι καλα. Ούτε αυτό δηλαδή? και με 20%? να μη σπάσει κανα τζάμι δηλαδή..??
Πάντως ειναι πιο διαλεκτικό το ζήτημα. Αν η αριστερά φτάσει σε τέτοια ποσοστά στην Ελλάδα αυτό θα σημαίνει οτι υπάρχουν διεργασίες ΚΑΙ στο εργατικό κίνημα. Και όταν το εργατικό κίνημα έχει τέτοια δυναμική, και μάλιστα πέρα και ενάντια απο τις προδοτικές συνδικαλιστικές γραφειοκρατείες, τα πράγματα ειναι αλλιώς...
Απο κει και πέρα πρέπει να λειτουργήσει σα καταλύτης και διαμορφωτής αυτής της δυναμικής καποιος.Αποτι φαίνεται όμως αυτός ο κάποιος δεν θα είναι ούτε το ΚΚΕ ούτε ο συριζα.εννοώ οι ηγεσίες τους.Δεν εκφράζουν τέτοια πρόθεση, στρατηγικά. Αυτό το 'δε θα σπάσει τζάμι' ειναι σημαντική φράση.τι να κάνουμε τώρα. Είναι σημαντική επειδή ξέρουμε πως μιλάει η Αλέκα. Παλιά σχολή.Απλά πράματα, ξεκάθαρα.
Ο πατέρας μου,παραδοσιακός ψηφοφόρος του ΚΚΕ, το πήρε το μήνυμα εκείνες τις μέρες.. εννοώ απτην Αλέκα.Το ξαναψήφισε το κόμμα, αλλά δεν ξέρω πόσο του άρεσε αυτό που είπε η Αλέκα και γενικότερα η στάση του ΚΚΕ το δεκέμβρη..Και δεν ειναι μόνο ο πατέρας μου..
Η έφοδος στα χειμερινά ανάκτορα αναβάλετται ώσπου το 30% της αποχής και οι σύντροφοι όπου και αν βρίσκονται, πάρουν τα πάνω τους και αρχίζουν να βλέπουνε την στρατηγική.την πρόταση της αλλης κοινωνίας. ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΖΩΗΣ, πέρα απότην κοινωνία του καπιταλισμού όπου τα ζώα είναι πιο πολιτισμένα απτους ανθρώπους.
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.
κομμαντο εξωκοινοβουλευτικης εντροπίας
Το πολιτικό μέτωπο χωράει από τις παρυφές του λαφαζάνη μέχρι και σοβαρούς αναρχικούς. Κοινωνικά χωράει πολύ περισσότερους, ακόμα και νεοδημοκράτες (γιατί εργάτες είναι κι αυτοί).
Χειρότερο καπέλωμα από αυτό που πέφτει με το σύριζα σε ό,τι νεανικό ξεσπάει δυσκολεύομαι να θυμηθώ.
Ο δεκέμβρης σηκώνει κριτική -αν κι ήδη κάποιοι τον βλέπουν, όπως οι μπαμπάδες τους το πολυτεχνείο. Αλλά η τζαμάτη φράση της αλέκας άλλο ήθελε να πει κι είναι φανερό σε όποιον το διαβάσει ολόκληρο.
Δεν απαντάω συνολικά, προσπαθώ να συγκεντρώσω σκόρπιες σκέψεις και να γράψω (κάποτε) κείμενο.
Ως τότε είναι παλλαϊκό αίτημα να εξηγήσεις αυτά που σε χωρίζουν με τον κομάντο αλκυόνειας εντροπίας. Συγκαλύπτει τις αντιθέσεις; Είναι με τον χότζα; Όλα αυτά μαζί;
Τελικά η ιστορία με τον Δεκέμβρη έχει πολύ μεγάλη πέραση... Εγώ πάντως νομίζω ότι τα ανάκτορα δεν βρίσκονται ούτε στις τζαμαρίες στην Πανεπιστημίου, ούτε στους κάδους των εξαρχείων, ούτε στα κασσετάδικα στα Χαφτεία... Προσέξτε από τον πολύ Δεκέμβρη να μην πέσει πολύ η άρχουσα τάξη και σπάσει κανα δάχτυλο. Αλλά ναι τα πράγματα έχουν αλλάξει. Την εξέγερση θα την κάνουν οι μαθητές, οι ανάρχες των εξάρχείων, οι φοιτητές των αριστεριστών και οι pao athens fan club. Βέβαια όλοι αυτοί μόλις κοπεί το επίδομα του μπαμπά και όταν περάσουν στην εργατική τάξη κάνουν τουμπέκα ως συνήθως και περιμένουν με την σειρά τους την νέα γενιά και οι λίγοι και εκλεκτοί από αυτούς θα πάρουν τη σειρά του Μίμη, της Μαρίας και του Κώστα. Εμείς σου λέει το κάναμε το χρέος μας. Θα ψηφίσουμε Παπανδρέου (γιατί λέει ότι θα δώσει κάτι και είναι και προσγειωμένος γιατί ο σοσιαλισμός είναι μια ουτοπία και το σκατοκουκουε λειτουργεί σταλινικά. Άκου εμένα που τα έζησα από πρώτο χέρι...) γιατί ο κόσμος πάει μπροστά και η ξύλινη γλώσσα δεν περνάει πια...
Μια διαφορετικη προσεγγιση απο τα μεχρι τωρα.Ακολουθει μια παρουσιαση με ποσοστα και απολυτα σε ψηφους του κομματος, που ειναι ενα, των εκλογικων αναμετρησεων απο το 2004 μεχρι σημερα περιλαμβανομενων των ευροεκλογων και μια αναλυση (2-3 σκορπιες σκεψεις περισσοτερο)
Εθνικες '04: 5.89 % 436,711
Ευρωεκλογες '04: 9.48 % 580,396
Εθνικες '07: 8.15 % 583,750
Ευρωεκλογες '09: 8.35 % 428,282
Εθνικες '09: 7.54 % 517,138
Ξεκιναμε:
Απο τα στοιχεια αυτα για μενα φαινεται μια (με ναριτικους ορους) με αδυναμιες και αντιφασεις εκλογικη ενισχυση του κομματος αντιφατικα ανοδικη και σε συνδυασμο με αλλα κοινωνικα χαρακτηριστικα που υπαρχουν στην χωρα και αυξηση κοινωνικης απευθυνσης και καλυτερων δεσμων με ευρυτερα κομματια της εργ. ταξης αγροτων αυτοαπασχολουμενων γενικα με αυτο που αποκαλουμε ευρυτερα λαικα στρωματα.Ειναι επισης σαφες οτι η σημαντικη μειωση των ευροεκλογων του '09 σε απολυτα (-155500 ψηφοι περιπου)μπορει να εξηγηθει με τον χαρακτηρα των ευρωεκλογων αυτων (εντονη πολωση, τυποις χαρακτηρας περισσοτερο αλα εθνικες, εντονη λασπη και αντικομμουνισμος-αντικκεδισμος χωρις προσκομιση στοιχειων) οσο και το τωρινο αποτελεσμα των εθνικων δεν δειχνει μειωση αλλα ανοδο (88900 ψηφοι περιπου απο ευρωεκλογες και66600 ψηφοι λιγοτερα απο το τοπ του '07).Αυτο δειχνει μια ποιοτικη ανοδο στην συσπειρωση γυρω απο το κομμα (κριτικα η οχι δεν θα μας απασχολησει τωρα) ειδικα αν παρθει υπο το πρισμα της αναδιαταξης μετα το 18ο συνεδριο στελεχικου δυναμικου στην βιομηχανια και γενικοτερα στην παραγωγη κατι που ειναι γνωστου τοσο στους εντος τους επι τα αυτα ακομα και στους εκτος κομματος και μαλιστα συνοδευεται απο ποιτικα στοιχεια πειθους, οικοδομησης και απευθυνσης σε αυτους τους συνδικαλιστικους χωρους βαρυνουσας κοινωνικης σημασιας (για τα πιο "ενδιαφεροντα" απο τις εκλογες προτσεσια που θα φερουν καινουργια πραγματα). Αυτο σε συνδυασμο με τον αντικειμενικο χαρακτηρα της στηριξης της αρχουσας ταξης στο πασοκ και εμποριου ελπιδας οσο και της μπανανοφλουδας του μικροτερου κακου οδηγησε στο τωρινο υπο ορους θετικο αποτελεσμα του κομματος(λογικο οταν ξαναανεβαινει η σοσιαλδημοκρατια να ανασχεθουν ψηφοι προς τα αριστερα και συγκεκριμενα το κκε) Επειδη πλατιασα αυτο που λεω ειναι οτι επειδη για τα ελληνικα δεδομενα της πλουτοκρατιας το πασοκ ειναι το καλυτερο δυνατο κομμα που περναει αναδιαρθρωσεις με μικροτερες κοινωνικες τριβες λογω γσεε πασεγες αδεδυ κλπ και εφαρμοζει τις αντιλαικες μετταρυθμισεις που κανουν οι κυβερνησεις "δεξιας" παρενθεσης (μητσοτακης καραμανλης) και9 λογω αντιδρασεων μενουν προσωρινα στα χαρτια αυτο συνεπαγεται το εξης: Το αμεσως επομενο διαστημα το κομμα θα ειναι σε θεση να εμπνευσει καλυτερα μεγαλες αποστοιχισμενες απο το πασοκ εργατικες μαζες και σε συνδυασμο με το τελμα που φαινεται προς το παρον να μπαινει η νουδουλα αφηνει ανοιχτο εδαφος για ισχυροποιηση του εγατικου λαικου κινηματος προς ταξικη κατευθυνση τουλαχιστον καλυτερα απο οτι μεχρι τωρα.τελος η "κακια δεξια" εκανε και ενα καλο αθελα της στις γραμμες συνολικα του ταξικου εργατικου κινηματος ειτε κκε ειτε παμε ειτε με αντιφατικο τροπο σε ορισμενες δυναμεις "αναρτικες" (κυρια στα δυο πρωτα) μπηκαν νεες λαικες εργατικε νεολαιιστικες δυναμεις που τους αποφενακιστηκε ο χαρακτηρας της αστικης πολιτικης σε ενα βαθμο και λογω και αυτου που εγραψα παραπανω επονατι και επομενες.Κλεινοντας, οπως το καταλαβαινω, μια λογικη συνεπεια της οργανωτικης αποστοιχισης μεμονομενων συντροφων απο το κομμα, οπως αυτοι των οποιων το φιλοξενο μπλοκ μας δεχεται και αλλων που γραφουν διαδικτυακα, ειναι η μικροαστικη ανυπομονησια που προκυπτει απο την ελλειψη γνωσεων του πως προχωραει η αα συμμαχια (οσο υπαρχει τουλαχιστον) και μεγαλοστομιες της μοναδικης σοβαρης μετταλλαγμενης συνιστωσας(ονοματα δεν λεμε συνιστωσες δεν θιγουμε) Αυτοι που πρεπει να παιρνουν τα μηνυματα εντος κομματος τα παιρνουν σε απαντηση σε προηγουμενη αναρτηση του απολιθωματος) χωρις διαθεση τριβων και σορρυ για το "ποιμαντικο υφος"
Συντροφικα για τις ενωμενες πρωτοποριες της λαοκρατικης Ελλαδας
και ξεχασα
Υ.Γ. 1 :κουραγιο και εμπιστοσυνη
Υ.Γ. 2 :δεν πειραζει η ανυπομονησια αν συνοδευεται απο διαλεκτικες αναλυσεις
ο απο πανω "ποιμενας"
η αλλαγη του επιθετικου προσδιορισμου της εντροπιας γινεται καθε φορα για διαφορους λογους. Μπορει να ειναι οι καιρικες συνθηκες(αλκυονεια), μπορει να ειναι η πολιτικη ταυτοτητα του κειμενου(εξοκοινοβουλευτικη), μπορει να ειναι οτιδηποτε αλλο επηρεαζει τη σκεψη μας σε καιρους μεταμοντερνας συγχυσης και αμβλυνσης των ιδεολογικων περιγραμματων.. εγω τουλαχιστον το παραδεχομαι- τη συγχυση- ενω αλλοι κανουν τα στραβα ματια, την ιδια ωρα που δεν μπορουν να μεινουν ανεπηρεαστοι σε ΟΠΟΙΟ χωρο και αν στρατευονται..
Παρολαυτα, το ΚΟΜΜΑΝΤΟ και η ΕΝΤΡΟΠΙΑ μενουν σταθερα. θελοντας να δηλωσουν απτη μια την καταγωγη απο τους 15 'κομμαντο' που πρωτομαζεψε ο μιζεριας και ξεκινησε την εφοδο στον ουρανο, και που χωρις αυτους δε ξερω που θα βρισκομαστε σημερα, και απτην αλλη την ιδεολογικη τοποθετηση σενα μαρξισμο μαχομενο που εχει ακομα τη δυνατοτητα να δημιουργει νεα προταγματα.
πιστευω πως ικανοποιησα απολυτα το παλλαικο αιτημα. Περιμενουμε το κειμενο για την αποτιμηση των εκλογων με μεγαλο ενδιαφερον
κομμαντο αυτοαναφορικης εντροπιας
Η "επόμενη μέρα" για τις ταξικές δυνάμεις:
http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5292132
http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5292136
Η επόμενη μέρα και μετά τις ευρωεκλογές 2009:
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5124335
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5124297
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5124280
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5126402
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5126448
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5125737
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5125723
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5125734
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5127638
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5128329
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5130302
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5132504
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5132690
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5137335
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5139627
http://www2.rizospastis.gr/page.do?publDate=20/6/2009&id=11045&pageNo=15&direction=1
http://www2.rizospastis.gr/page.do?publDate=20/6/2009&id=11045&pageNo=16&direction=1
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5144989
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5146831
http://www2.rizospastis.gr/page.do?publDate=27/6/2009&id=11050&pageNo=11&direction=1
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5151584
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5153841
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5159671
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5161757
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5161885
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5163954
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5159761
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5161339
Επίσης δε μπορώ να καταλάβω πως εξάγεται το συμπέρασμα οτι η ανταρσΥα, όχι μόνο ανέβηκε, αλλά πήρε και κόσμο από το ΚΚΕ, λόγω Δεκέμβρη(!). Το ποσοστό της ήταν 0,43% και πήγε στο 0,36%...
Φιλτατοι νομίζω οτί στο γεγονός ότι υπάρχουν 2 δρόμοι αναπτύξης σήμερα μας βρίσκει όλους σύμφωνους.Ή με τα μονοπώλια ή με το λαό.Και πόσο μάλλον σε συνθήκες κρίσης.
Η γ.γ. Αλέκα το είπε αν και κατά την άποψη μου όχι και τόσο επιτυχημένα:ο καραμανλής παιζεί το ρόλο του τίμιου κακού και ο παπανδρέου το ρόλο του συμπονετικού καλού (ή κάπως έτσι...)
ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΔΗΛΑΔΗ κοινη στρατηγικη των εκπροσωπων της αστικης ταξης είναι να εγκλωβίσουν και κυρίως να φοβίσουν το λαό έτσι ώστε να πληρώσει αυτός την κρίση τους....
Το 18ο συνέδριο του ΚΚΕ αποφάσισε οτι σε περίοδο κρίσης δημιουργούνται οι προυποθέσεις είτε για την αλματώδη ανάπτυξη του λαϊκού κινήματος και της ταξικής πάλης είτε για την υποχώρηση τους.
Κατά την γνώμη μου η ψήφος στο ΚΚΕ αποτελεί ένα σχετικά αξιόπιστο κριτήριο (βέβαια δεν είναι ούτε το κυριότερο ούτε το μοναδικό) προς τα που το πάει ο λαός.Συνυπολογίζοντας τις ψήφους του ΚΚΕ με τις υπόλοιπες παραμέτρους μαλλον ο Λαος φοβάται και θα συνεχίσει να πληρώνει την κρίση.ΔΥΣΤΥΧΩΣ για όλους μας προς το παρόν επιβεβαιώνεται το ΔΕΥΤΕΡΟ σενάριο του 18ου Συνεδριου :ο λαος υποχωρει.ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗ ΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΩΣ ΤΩΡΑ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ.ΕΛΠΙΖΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΚΕ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΘΑ ΠΡΟΒΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.
Το 2007 έριξα ΚΚΕ. Δεν έριξα ΚΚΕ ως το μικρότερο κακό, ή ως το μόνο μη γιαλαντζί αριστερό κόμμα στο κοινοβούλιο. Ψήφισα ΚΚΕ γιατί σε γενικές γραμμές συμφωνώ με την αντι ιμπεριαλιστική κατεύθυνση του, με το γεγονός ότι είναι κόμμα και όχι παιδική χαρά σαν τον Τσίπριζα αλλά ούτε και φαν κλαμπ ενός αφανοηγέτη σαν το ΕΕΚ. Ψήφισα επίσης ΚΚΕ γιατί όχι μόνο είναι Κόμμα, αλλά είναι Κόμμα στην παράδοση των ΚΚ, υπερασπίζεται την ταξική εξουσία και υπερασπίζεται τον (αν)υπαρκτό αντί να είναι ένα απ'αυτά τα συνοθυλεύματα της νέας "αριστεράς" που'χουν ξεπηδήσει στην Ευρώπη και περιλμβάνουν από γενικότερους "προοδευτικούς" μέχρι κάτι κατάπτυστους επαναστατίσκους τύπου ΣΕΚ που πανιγύριζαν την πτώση της ΕΣΣΔ. Ψήφισα επίσης ΚΚΕ γιατί πιστεύω ότι η lifestyle φύση της εξωκοινοβουλευτικής, βλ. μιράζω κανά φυλλάδιο, βγάζω κανά πύρινο λογίδριο στη συνέλευση, παρακολουθώ και κανά πύρινο λόγο του Σάββα και φώναζω φανφαρόνικα συνθήματα, αλλά συνήθως αράζω για κρασά στα Εξάρχεια, δεν είναι ο δρόμος για την επαναστάση και την δικτατορία του προλεταριάτου.
Στις Ευρωοκλογές όμως, έριξα Σάββα. Έριξα Σάββα γιατί εκτός από Κομμουνιστής είμαι και λίγο... τρολ. Ε τι να κάνουμε. Πρωτίστως όμως, έριξα Σάββα γιατί είχε μεσολαβήσει ο Δεκέμβρης.
Τώρα η αλήθεια είναι πως πήγαινα να ρίξω πάλι ΚΚΕ. Είχα δει και την Αλέκα να κάνει σκόνη τον Πρετεντέρη δυο μέρες πριν και είχα ολίγον τι καβλώσει. Μα έλα που εκει που πήγα να την σταυρώσω θυμήθηκα ότι όταν τρώγαμε ξύλο και ένα κάρο χημικά, η Αλέκα μας ελέγε κουκουλοφόρους πράκτωρες και ότι η πραγματική εξέγερση δεν θα σπάσει ούτε ένα τζάμι (τ'ακούτε ΕΛΑΣιτες;). Έτσι έρικα ΚΚΕ (μ-λ) που είναι και λιγότερο τρολλιάρικη ψήφος από τον Σάββα και πιο κοντά στη γενικότερη γραμμή του ΚΚΕ που στιρίζω.
Δύο πράγματα μου έμαθε εμένα ο Δεκέμβρης. Πρώτον εξαέρωσε ότι ελευθεριακές παραισθήσεις είχα περί αυθόρμητης συνειδητοποίησης και μη αναγκαιότητας του Κόμματος. Όταν πας σε συνελεύσεις καταλήψεων και ακούς πράματα όπως "να πούμε στα παιδιά να μην πάνε στο μπαλέτο η στο φροντιστήριο" ή "να γράψουμε ένα κείμενο για τον καταναλωτισμό" τα οποία προβάλλονται ως πολιτικά προτάγματα σου περνάνε αυτά.
Δεύτερον και σημαντικότερον, μου έδειξε ότι τα προβλήματα του ΚΚΕ είναι πολύ πιο σημαντικά απ'όσο νόμιζα. Γιατί αν υπήρχαν πέντε έξι καταρτισμένα μέλη της ΚΝΕ η του Κόμματος σε αυτές της συνελεύσεις ίσως έστω και ένα άτομο που τώρα αναλώνεται στον μπαχαλισμό και στην δημιούργεια "ελευθεριακών χώρων" να είχε λίγο προβληματιστεί και καταλάβει ότι χρειάζεται οργάνωση και πολιτική στρατηγική η επανάσταση.
Αν'αυτού η πρωτοπορεία μας πρώτα έστιλε τους κνίτες να κλείσουν τις σχολές με απόφαση (άκουσον άκουσον) της ΚΕ και μετά αρκέστικε στις κλασσικές χωριστές πορείες και στο να λοιδωρεί όλους εξεγερμένους πράκτωρες που θέλαν να ρίξουν τον επαναστάτη Καραμανλή, κερδίζοντας τα συγχαρίκια του Αδώνιδος. Έτσι αφίσε την ηγεσία της εξέγερσης στον Τσίπριζα, τους αναρχικούς που δεν μην ξέροντας τι τους γίνεται αυτοπραγματώνονταν (βλ. αυτοικανοποιούνταν) όλο χαρα καθώς και στον Σάββα που μας πλασάρεται τώρα ως ο μόνος αριστερός που στίριξε την εξέγερση με την ατσάλινη αφάνα του. Αποτέλεσμα; Μηδέν πέραν της έντασης της καταστολής και λίγων έξτρα καταλήψεων για να πίνουμε μπίρες και να ακούμε πανκ (και να βλέπουμε και καμιά τρολλοταινία για το πόσο κουλ ήταν οι αναρχικοί στον Ισπανικό εμφύλιο). Ούτε μία παρακαταθήκη, ούτε ένας παραπάνω στρατευμένος και επαναστατικοποιημένος νέος. Το Μαϊλιστάν εκτιμά ότι γιαυτό φταίνε οι νέοι που εξεγέρθηκαν, όχι το ΚΚΕ που αντί να είναι δίπλα τους και να τους πει, στιρίζοντας τους, ότι χρειάζεται κάτι παραπάνω από πέτρες στους ΜΑΤατζίδες. Όυτε έστω να τους δώσει ένα κονσερβοκούτι για πιο αποτελεσματική ρίψη και κοντίνη μάχη δεν καταδέχθηκε.
Άλλα πως να το κάνει αυτό το ΚΚΕ όταν ολόκληρη η χαραγμένη τακτική του, καθώς και η ίδια η δομή του έχει ως αποτέλεσμα την απομόνωση των μελών του από τον υπόλοιπο αγωνιζόμενο κόσμο; Όταν η ΚΝΕ αντί να αυτοοργανώνεται καθοδηγείται από μεσήλικες ωσαν την ΚΟΜΣΟΜΟΛ προκειμένου να παράγει μικρούς Μαϊληδες; Όταν τα μέλη δεν μπορούν να παρακολουθούν συνεδριάσεις της ΚΕ προκειμένου να μην δημιουργούνται φράξιες γύρω από τους διαφωνούντες; Πώς θα αντιπαλέψουν τα μέλη μια λαθεμένη κατεύθυνση όταν ψηφίζουν προτινόμενους και όταν η συμμετοχή τους στις κομματικές διεργασίες συνίσταται στο να επικυρώνουν αποφάσεις της ΚΕ και να εκλέγουν (έμμεσα) συνέδρους κάθε 4 χρόνια, λες και το πολιτικό μοντέλο που ενστερνιζόμαστε ως κομμουνιστές είναι ο αστικός κοινοβουλευτισμός. Πως θα γίνουν πολιτικές ζημώσεις όταν δεν υπάρχει ισηγορία με τον πανίβλακα Μαϊλη να μπορεί να εκφράσει τις καθ'ολα ηλίθιες και γενικότερα Μαρξιστικά άσχετες απόψεις του σε όλα τα μέλη ενώ ένα κοινό μέλος μιας ΚΟΒ θα δει άρθρο του στον κομματικό τύπο μόνο στα όνειρά του; Έλεος ρε παιδιά δεν έχουμε πόλεμο ακόμα για να μαστε στρατός. Όταν χρειαστεί ας γίνουμε.
Και πως στο διάολο όλοι εμείς οι φίλοι του ΚΚΕ μπορούμε να το στιρίξουμε όταν δεν υπάρχει καμία εξωκομματική δομή να μας φιλοξενίσει και όταν στα μη κομματικά μέτωπα του ΚΚΕ (ΠΚΣ, ΠΑΜΕ) τα μη μέλη είναι οι τελευταίοι τροχοί της αμάξης;
Σκέφτομαι μερικές φορές όπως άλλοι σ/φοι ότι για την κατάσταση του κόμματος φταίει η κατάσταση της ταξικής πάλης γενικότερα. Αλλά πως ρε παιδία θα ανέβει το πολιτικό επίπεδο της εργατικής τάξης όταν του Κόμματος είναι τέτοιο; Αν το Κόμμα δεν είναι έτοιμο σε μια επαναστατική περίοδο, πως θα ηγηθεί; Παπάρια θα κάνει, θα την αφίσει να περάσει (ή χειρότερα θα την καταδικάσει) και θα καταλήξει, δικαίως, στα αζήτητα όπως το ΚΚ Γαλλίας.
Το Κόμμα χρειάζεται ριζική αλλαγή κατεύθυνσης μακριά από τον λαόφοβο Μαϊλλισμο. Και έλεος με αυτόν τον πιθηκίστικο Σταλινισμό. Ναι ρε παιδί μου, να υπερασπιστούμε την οικοδόμηση και τα επιτευγματά της και ιδίως τη μεγάλη νίκη επί του φασισμού που πανε να την θάψουνε με τα σιχαμένα μνημόνια τους, αλλά όχι και να αναρτούμε στη σελίδα του Κόμματος ως θεωρητικές πηγές περι σοσιαλισμού άρθρα η λόγους του πανίβλακα Ζντάνοβ.
Άλλα όταν ηγέτης σου είναι ο Μαϊλλης λογικό είναι το ίνδαλμα σου να'ναι ο Ζτάνοβ και όταν το ίνδαλμα σου είναι ο Ζτάνοβ, λογικό είναι να ανεχέσαι για ηγέτη και εκπρόσωπο τύπου το Μαϊλλη.
ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΕ ΘΕΕ ΠΑΡ'ΤΟ ΚΚΕ.
Τέλος τρολοαυτοκριτικής.
@ Αναρχοσταλίνας:
Χρήσιμες οι παρατηρήσεις σου...
Ας τις λάβουμε όλοι υπόψιν...
ο αναρχοσταλίνας από πάνω με κάλυψε... τι να πω σφοι, σίγουρα είστε πολύ πιο καταρτισμένοι εσείς σε πολλά θέματα, εγώ το ινδυ μου, το πέτρο μου, τον ερρίκο και τον μιχαήλ, άντε και μάρρευ μπούκτσιν σε τρελά κέφια..που και που κάνα χέγκελ και κάρολο-φρειδερίκο για να σπάσει η μονοτονία...
το κίνημα θέλει αλήθειες από τους ηγέτες του--εντός εισαγωγικών, γιατί οι ηγέτες αυτόματα θα αναδυθούν, μετά από τη σφυρηλάτηση στον αγώνα, μακριά από κομματικές και καπελωτικές λογικές.
πώς όμως θα οδηγηθούμε σε αυτό το στάδιο, όταν οι ξεζουμισμένοι (γιατί το ελληνικό προλεταριάτο είναι οι μικροαστοί κατ'εμέ)δε διαθέτουν ούτε ταξική συνείδηση μα χάφτουν αμάσητα τα αστικά παραμύθια και την αστική προπαγάνδα?
όταν η οργάνωση δε βάζει νερό στο κρασί της, στο τέλος θα αποξενωθεί από τη κοινωνία. και χωρίς τη κοινωνία με το μέρος της, οποιαδήποτε κινηματική δράση είναι καταδικασμένη να αποτύχει.
το επέκεινα της εφόδου μετά θα το βρούμε, με δημοκρατικό συγκεντρωτισμό και όχι συγκεντρωτισμό σκέτο. το δις εξ'αμαρτείν ουκ ανδρός σοφού...
συντροφικά!!!(Α)
ΟΙ 10 ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΚΚΕ
1. Να αποκατασταθεί η εσωκομματική δημοκρατία στο Κόμμα. Όχι άλλες στημένες κόβες-group therapy με προειλημμένες αποφάσεις από την Κεντρική Επιτροπή. Θα υπάρξει επιτέλους δημοκρατικός συγκεντρωτισμός ή θα μείνουν κολλημένοι αιώνια στο σκέτο συγκεντρωτισμό;
2. Να αποκατασταθούν οι ισότιμες σχέσεις μεταξύ Κόμματος και θυγατρικών σχημάτων (ΠΚΣ, ΠΑΜΕ κλπ). Θα μπορέσουν επιτέλους τα απλά μέλη των σχημάτων αυτών, που δεν είναι κατ' ανάγκη μέλη του ΚΚΕ, να αποφασίσουν ελεύθερα ή θα ασφυκτιούν μια ζωή κάτω απ' την κομματική γραμμή;
3. Να αφήσει το Κόμμα χαλαρή τη Νεολαία. Άλλες είναι οι ιδέες, οι ανησυχίες και οι ανάγκες των νέων από αυτές των μεσήλικων ή υπερήλικων καθοδηγητών τους, και κατά συνέπεια, άλλες οι πρωτοβουλίες που μπορούν να πάρουν για να παρέμβουν στην κοινωνία.
4. Να καταδικαστούν απερίφραστα οι σοβιετικές εισβολές στην Ουγγαρία, την Τσεχοσλοβακία και το Αφγανιστάν. Με τι κύρος θα βγει το ΚΚΕ να εναντιωθεί στις αμερικάνικες επεμβάσεις στο Ιράκ, τη Γιουγκοσλαβία και αλλού όταν δεν μπορεί ούτε καν να ψελλίσει το ίδιο για τους Σοβιετικούς, που εκτός των άλλων δεν υπάρχουν πια; Είναι υπέρ της αυτοδιάθεσης των λαών ή όχι;
5. Να αποκαθηλωθεί ο Στάλιν και η μετεπαναστατική ΕΣΣΔ. Ο υπαρκτός σοσιαλισμός έχει καταρρεύσει εδώ και 20 χρόνια, η χρηματοδότηση από το Κρεμλίνο έχει επίσης διακοπεί, τι νόημα έχει λοιπόν να λατρεύουν ακόμα ένα καθεστώς που είχε αποδειχτεί προβληματικό ή να δικαιολογούν τις δίκες της Μόσχας και τα γκούλαγκ;
6. Να υποστηρίξει το Κόμμα ανοιχτά ένα νέο μοντέλο αυτοδιαχειριζόμενου σοσιαλισμού και άμεσης δημοκρατίας. Γιατί να υποστηρίζουν ακόμα το σοβιετικό γραφειοκρατικό μοντέλο με τις μεγάλες ανισότητες μεταξύ λαού και κόμματος και την απολυταρχική διακυβέρνηση του τελευταίου;
7. Να αποκατασταθεί πλήρως ο Άρης Βελουχιώτης, η ηρωικότερη μορφή που έχει βγάλει ποτέ το ελληνικό κομμουνιστικό κίνημα. Η ίδια η ιστορία πια τον έχει δικαιώσει ενώ έχει καταδικάσει εκείνους που τον διέγραψαν.
8. Να ανανεωθεί ο πολιτικός λόγος του Κόμματος, χωρίς φυσικά να απεμποληθούν οι κομμουνιστικές και επαναστατικές αρχές του. Δεν μπορεί κανείς με ξύλινη παλαιοκομματική γλώσσα να προσεγγίσει τις μάζες. Το μόνο που καταφέρνει κανείς μ' αυτόν τον τρόπο είναι να γίνεται γραφικός και να δυσφημεί τις ιδέες του.
9. Να μπει οριστικό τέλος στο σεχταρισμό. Να πάψει επιτέλους η προβοκατορολογία και το σαμποτάρισμα προς οποιαδήποτε κινητοποίησης δεν ελέγχεται απ' τους ίδιους, και να κάνουν μια σοβαρή αυτοκριτική για τον προδοτικό ρόλο που έχει παίξει η ηγεσία τους (και όχι φυσικά οι απλοί αγωνιστές της βάσης) σε μια σειρά από γεγονότα και εξεγέρσεις (Βάρκιζα, Πολυτεχνείο, Βρώμικο '89, Δεκέμβρης '08 κλπ).
10. Να ανοίξει το αρχείο του Κόμματος. Ο λαός δικαιούται να γνωρίζει τα πάντα γύρω από το παρελθόν του κόμματος που αποτελούσε διαχρονικά τη μόνη του ελπίδα.
Ρε σεις, δε σας προλαβαίνω. Μια φορά δεν υπήρχε εισήγηση και λύθηκε η γλώσσα όλων. Καλύτερα δηλ.
Να το καθιερώσουμε; Να μπει ως ενδεκάτη εντολή για το κόμμα;
Παρεμπιπτόντως μέχρι το δύο καλά το πήγες, μετά φρονώ πως το χάνεις (πάντα ήθελα να γίνω κάποιος και να χώσω κάπου το φρονώ).
@ Ανώνυμος που έγραψε
Επίσης δε μπορώ να καταλάβω πως εξάγεται το συμπέρασμα οτι η ανταρσΥα, όχι μόνο ανέβηκε, αλλά πήρε και κόσμο από το ΚΚΕ, λόγω Δεκέμβρη(!). Το ποσοστό της ήταν 0,43% και πήγε στο 0,36%...
Κάνεις το λάθος να κοιτάς ποσοστά.
Με περίπου 2 εκατομμύρια έγκυρα παραπάνω (1,8 για την ακρίβεια) τωρα σε σχεση με τις Ευρωεκλογές, τα ποσοστά στον εξωκοινοβουλευτικο μικροκοσμο δεν ειναι συγκρισιμα.
Οι 21951 του Ιουνιου ομως με τους 24735 του Οκτωβρίου είναι. Και 24735/21951 = περίπου 12% άυξηση σε ψήφους.
Δεν ξέρω αν κάποιοι από τους 2800 αυτούς είχαν ψηφίσει ΚΚΕ.
Πάντως σύμφωνα με τη VPRC, από τους ψηφοφορους του ΚΚΕ το 07 που πηγαν στην κάλπη το 2% πήγε σε "άλλα κόμματα".
Δίκιο έχει ο χαρίδημος. Αλλά οι μισοί τουλάχιστον είναι επαναπατρισμένοι ψηφοφόροι της ανταρσύας που είχαν πάει στο σάββα.
Στις ευρωεκλογές η ψήφος είναι πιο χαλαρή κι είχαν ρίξει ψήφο διαμαρτυρίας, αλλά τώρα στις εθνικές που βγάζουμε κυβέρνηση, ο μηχανισμός της ανταρσύα κι η συσπείρωση των ψηφοφόρων της κινήθηκε σε πιο ικανοποιητικά επίπεδα.
Ο σάββας επιχείρησε να εκφράσει το βαθύ μέρα και την όλη ριζοσπαστική αριστερά, αλλά απέτυχε εξαιτίας της υπερπροβολής του από τα μμε και της αλαζονίας που εξέπεμπε...
παρακολουθω το μπλοκ 10 μηνες, ειμαι ψηφοφορος του κομματος απο το 96 -συμπτωματικά απο την περιοδο επιασα δουλεια-, δεν εχω καμμια επαφη με οργανωσεις και καθοδηγησεις οπως και ο περισσοτερος κοσμος που ψηφιζει το κομμα. πολλες αναλυσεις που παρακολουθω επικεντρωνονται σε βαθια ιδεολογικα ζητηματα που πολυ μακρια ειναι απο το μεγαλυτερο κομματι της κοινωνιας και ισως γινονται για να δειξουν αρκετοι τον πολυξερισμο τους.θεωρω οτι η γενικη γραμμη του κομματος ειναι σε πολυ σωστη κατευθυνση. Καλως η κακως οι περισσοτεροι εργαζομενοι στην ελλαδα ειναι σε μικρες επιχειρησεις 3-10 ατομων(θα το διαπιστωσετε οταν μπειτε στην αγορα εργασιας)οπου αντικειμενικα δεν υπαρχει η δυνατοτητα του συνδικαλιζεσθαι, αυτο ειναι αντικειμενικος παραγοντας ιδεολογικης υστερησης των λαϊκων στρωματων τα οποια βομβαρδιζονται καθημερινα απο ελεεινα και εκμαυλιστικα μμε που προπαγανδιζουν την ατομικοτητα και την υποταγη στο αστικο συστημα. Το κκε μιλαει τη γλωσσα της αληθειας που οι περισσοτεροι δε θελουν να ακουσουν γιατι πιστευουν οτι μονοι τους με την "αξιοσυνη" τους θα τα καταφερουν και θα γινουν μικροκαπιταλιστες ή θα προαχθουν στα στρωματα βολεμενων που παντα τους προπαγανδιζουν την υποταγη. Δε χρειαζεται πλεον πολυς χρονος για να καταριφθουν οι αυταπατες που υπαρχουν στα λαϊκα στρωματα και με μαζικοτητα να στραφουν προς το κκε. Το εκλογικο αποτελεσμα εδειξε οτι ο πυρηνας του κομματος μεγαλωσε και η δραση του απο δω και περα θα πρεπει να ειναι το ιδιο και περισσοτερο(εσκεμμενος πλεονασμος) αταλαντευτη απεναντι στο συστημα και σε φαινομενα που καλλιεργουν ψευδαισθησεις περι δυνατοτητας αλλης κατευθυνσης του κινηματος των εργαζομενων-τονιζουμε παντα των εργαζομενων- οπως συριζα εξωκοινοβουλευτικοι, "αναρχικοι" κτλ. Το ατσαλι σκληραινει με τα χτυπηματα και αυτο συνεβη σε αυτες τις εκλογες, δεν υπαρχει λογος απαισιοδοξιας οταν το πεδιο που ανοιγεται απο σημερα(βλεπε κριση) ειναι σιγουρο οτι θα οδηγησει πολυ κοσμο και μαλιστα αρκετα συνειδητοποιημενα προς τις γραμμες του κκε, δε χρειαζεται να ομφαλοσκοπουμαι πλεον αλλα με περισσοτερο πεισμα και πιστη να παλευει ο καθενας στο μετεριζι του για τη διαδοση και κατανοηση των θεσεων του κκε και της αληθειας της ταξικης παλης.
υ.γ. Ερωτημα που βασανιζει τις μαζες.
Το μπρεζνιεφικο απολιθωμα εκτος απο μπαρτσα ειναι και αρειανος? αν ναι: καλβο ή χαβιτο στα δεξια?
κοκε ή καμπορα διπλα στον αμπρεου?
4-3-3 ή 4-4-2?
Είναι, αλλά μπασκετικός.
Κι οι δυο παίζουν καλύτερα ως αλλαγή. Από δεξιά θέλει μέσι και ντάνι άλβες. Ο κόκε θέλει πούλημα πριν γίνει ροναλντίνιο. Το 4-3-3 μου αρέσει, αλλά έχει παίκτη από τ' αριστερά για να το παίξει; Ούτε η μπάρτσα έχει κλασικό αριστερό (ντεμέκ αριστεροί κι αυτοί) αλλά καλά το πάνε ινιέστα κι ανρί.
ΟΛΟΙ ΕΤ1!!
Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΛΕΕΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΤΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ..
Με την παραπάνω λογική και το ΚΚΕ αυξήθηκε, γιατί οι ψήφοι που πήρε τώρα, είναι περισσότεροι από των ευρωεκλογών που η ψήφος είναι πιο χαλαρή.
Όταν το ΚΚΕ παίρνει πάνω από 500.000 ψήφους, οι 1.000(και πολλούς λέω) ψήφοι που μπορεί να πήγαν στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ, είναι σχεδόν αμελητέοι.
Τα 2 σχόλια για την "επόμενη μέρα" όλοι γαργάρα τα κάνατε...
Εγώ πολλά σχόλια έκανα γαργάρα. Τέτοιος είμαι...
Ίσως επανορθώσω αύριο.
@ Ανώνυμος
Με την παραπάνω λογική και το ΚΚΕ αυξήθηκε, γιατί οι ψήφοι που πήρε τώρα, είναι περισσότεροι από των ευρωεκλογών που η ψήφος είναι πιο χαλαρή.
Μόνο που το ΚΚΕ έχασε σε ψήφους και ποσοστό τόσο στις βουλευτικές σε σχέση με τις βουλευτικές του 2007, όσο και στις ευρωεκλογές του Ιουνιου σε σχεση με αυτές του 2004.
Σε αντιθεση η ΑΝΤΑΡΣΥΑ μπορει να πηρε παραπάνω τώρα από ότι το καλοκαιρι (όπως και το ΚΚΕ), αλλά (σε αντίθεση με το ΚΚΕ) πήρε και περισσότερες ψήφους από το άθροισμα ΜΕΡΑ-ΕΝΑΝΤΙΑ το 2007 (με τον Σάββα πλέον αυτόνομο) και ακόμα περισσότερο από το ΜΕΡΑ-Αντικαπιταλιστική Συμμαχία του 2004.
Πφφφ..., θα καθόμαστε να ασχολούμαστε με γκρούπες τώρα...
Σωστά, ποιος ασχολείται μ' αυτές τις γκρούπες τώρα?
Α ρε άνθρωποι που υπάρχουν...
Δηλαδή δε σε προβληματίζει το γεγονός ότι αυτές οι γκρούπες κατάφεραν το 2006 να συσπειρώσουν ένα μεγάλο κομμάτι των φοιτητών στο κίνημα ενάντια στο άρθρο 16 και μετα απο το καλοκαίρι και τις εξεταστικές που κάποιος άλλος καυτιριάζει από πάνω (αλήθεια ας μας πεί αυτός που είναι συνεπής τι έχει καταφέρει στο χώρο που παρεμβαίνει, εκτος αν είναι θεωρητικός διανοούμενος) κατάφεραν εκ νέου να ηγεμονεύσουν (μεταξύ μας αυτά, στα αμφιθέατρα ας λέγαμε άλλα) σε ένα κίνημα το οποίο κατάφερε την τελευταία κινηματική νίκη 10 χρόνια τώρα..?
Αλλά σιγά μην ασχοληθούμε με αυτούς...
Ο ακρωτιριασμός της πολιτικής κριτικής σε θεωριτικό επίπεδο με τον οποίο έχουμε γαλουχήσει (αυτό ισχύει και για τους εξωκοινοβουλευτικούς) τα μέλη και τους φίλους μας, χρόνια τώρα φαίνεται ότι γυρνάει μπούμερανγκ στο ίδιο το Κόμμα και στο κομμουνιστικό κίνημα στον ελληνικό κοινωνικό σχηματισμό. Όσο η πολιτικοποίηση της ατάκας και του χλευασμού θα υποσκελίζει την ιδεολογική διαπάλη, την κριτική και την εξαγωγή συμπερασμάτων τόσο θα βλέπουμε το δέντρο και θα χάνουμε το δάσος.
Σχετικά με τον Δεκέμβρη, πέρα από την θεοποίηση της εξέγερσης από κάποιους και την αδυναμία του Κόμματος να παρέμβει σ αυτό το ξέσπασμα της νεολαίας με τα δικά του χαρακτηριστικά υπήρχαν κάποιοι που λόγω της θεωρητικής τους ανάλυσης για τη νεολαία και το ρόλο της στον καπιταλισμό ανέπτυξαν μια αρκετά συνεπή γραμμή.
Ψαχτείτε
@ χαρίδημος και λοιπούς προς προβληματισμό
Καλή η μπακαλική αλλα όπως λες οτι η ΑΝΤΑΡΣΥΑ αυξησε δυνάμεις κατα 3.000 ψηφους σου αντιγυρίζω οτι μονο τα δυο Μ-Λ χασανε κοντά 10.000 ψηφους... αυτοί που πήγαν??
Περαν του ότι ειναι φαιδρό να ψυχανεμιζόμαστε για 3000 ψηφοφορους διαφορά.. ουτιδανά μεγέθη...
η Ανταρσυα κατά βάση πήρε κόσμο που είχε ψηφίσει ΜΛ το '07, συφιλιασμένος για το ξεκατινιασμα ΜΕΡΑ-ΕΝΑΝΤΙΑ (προσωπική άποψη).
Τα ουτιδανά μεγέθη είναι σχετικά.
Και η άνοδος του ΚΚΕ από το '04 στο '07 ουτιδανό μεγεθος είναι σε σχέση με τις ψήφους του ΠΑΣΟΚ .
31 % tou eklogikou somatos pire to pasok .30% apohi ,h megaliteri meta tin metapoliteysi... paizei na afise kati leo go tora o dekemvris,kai tous ehtrous sou psahtous sta grafeia pou tseponei ta ekatomiria to komma sou apo tis kratikes epihorigiseis kai ohi sta ouzeri ton exarheion,Mipos kati afise o dekemvris telika''kroupskagia''?
Ναι σιγουρα κατι αφησε ο Δεκεμβρης.Δεσ τε ποσες ψηφους πηρε το πασοκ στις ηλικιες 18-25 για να καταλαβετε...
Όπως και από ένα νεότερο ποστ, έτσι και από εδώ σας προσκαλώ για μια πιο ουσιαστική και εις βάθος συζήτηση στο δικό μου ιδεολογικοπολιτικό "κονάκι", στη διεύθυνση:
http://kritikitwnoplwn.blogspot.com/
Συμμετοχές δεκτές σε οποιοδήποτε από τα 5 άρθρα που έχουν ως τώρα ανέβει.
Συντροφικά
Κάποιος που σκέφτεται...
Δημοσίευση σχολίου