Ένα από τα παραλειπόμενα του πρόσφατου απεργιακού τριημέρου, είναι ότι ακούγοντας κάποια στιγμή στην πορεία παράλληλα ραδιόφωνο, για να δούμε τι γινόταν στη βουλή, μετέφερα στους διπλανούς τα σχόλια των δημοσιογράφων του Real, που εκθείαζαν εκείνη την ώρα το ΠΑΜΕ για τη μαζική του παρουσία και την καλή του οργάνωση. Για να πάρω πληρωμένη απάντηση από ένα σφο που σχολίασε λέγοντας πως το ΠΑΜΕ είναι βασικά σαν μια καλή έκθεση: έχει αρχή, μέση και τέλος.
Ένα το κρατούμενο προς αξιοποίηση και συνεχίζουμε παρακάτω.
Την ίδια ώρα, λίγο παραδίπλα μας ήταν μερικές δεκάδες ΕΠΑΜίτες κι ένα γραφικό πλακάτ τους που σύγκρινε το παρελθόν των πλατειών με το σήμερα, πέντε χρόνια μετά.
2011 - τότε ήμασταν αγανακτισμένοι
2016 - τώρα είμαστε αποφασισμένοι
Αυτό που έκανε ακόμα πιο αστείο το πλακάτ είναι ότι το τελευταίο ψηφίο από το 2016, το έξι από το 16' δηλ, είχε προστεθεί εκ των υστέρων σαν μπάλωμα, για να καλύψει το πρωτότυπο, δηλ το 5 απ' το 2015, αν δεν πήγαινε δηλ και πιο πίσω το πάτημα. Ήμασταν λοιπόν αποφασισμένοι και το 15' (τουλάχιστον) και το 16'. Και κάτι μου λέει πως είμαστε τόσο αποφασισμένοι, που θα μπει από πάνω και το 7 και το 8 (μη σου πω να αλλάξουν και τα πρώτα ψηφία). Κι αυτό συμπυκνώνει κατά τη γνώμη μου όλη την ιστορία των πλατειών και την εξέλιξή τους στο χρόνο, ως τις μέρες μας, που επιχείρησαν να μεταμφιεστούν σε ολονυχτίες (νουί ντεμπού).
Αν όμως το 11' κάποιοι αγανακτισμένοι πολίτες ήταν ανυποψίαστοι, το 16' κανείς δεν μπορεί να επικαλεστεί άγνοια για τα αγανακτισμένα κινήματα, τις πολύχρωμες επαναστάσεις και τα στοιχεία που πιστοποιούν το ρόλο τους. Αντιγράφω από ένα πρόσφατο σχετικό σχόλιο του
Ο αντίλογος λέει πως δεν πρέπει να περιμένουμε ένα κίνημα κατά παραγγελία των επιθυμιών μας, με καθαρά και ώριμα χαρακτηριστικά, αλλά να παρεμβαίνουμε στο λαό και τις μαζικές του εκδηλώσεις, προσπαθώντας να αποδεχτούμε και να αλλάξουμε-μετασχηματίσουμε τις αντιφάσεις του. Εξάλλου, όπως είπε ο Βλαδίμηρος, όποιος περιμένει να δει μια επανάσταση σε καθαρή μορφή, δε θα ζήσει ποτέ μία. Ενώ αν τη φαντασιώνεσαι σε διάφορα επεισόδια, παίρνοντας πχ τις πλατείες ως κάποιου είδους πρόπλασμα των σοβιέτ, ζεις μία κάθε δυο-τρία χρόνια, κατά μέσο όρο.
Υπάρχει βέβαια μια ασήμαντη λεπτομέρεια. Για να πει κανείς ότι παρεμβαίνει στις αντιφάσεις ενός ζωντανού κινήματος, πρέπει:
α) να υπάρχει όντως κίνημα, κάτι που να κινείται και διεκδικεί, κι όχι μια απογευματινή μάζωξη-εκτόνωση, όπου κάποιοι ποζάρουν στις κάμερες, για να επιβεβαιώσουν την ύπαρξή τους. Αλλιώς, δε βλέπω με ποια κριτήρια θα μπορούσαμε να αποκλείσουμε και το "μένουμε Ευρώπη" από τον ορισμό του κινήματος. Κι έτσι μιλάμε για ένα βήμα πίσω κι απ' την αδιέξοδη λογική "το κίνημα είναι το παν, ο τελικός σκοπός δεν είναι τίποτα.
β) να υπάρχει σχέδιο οργανωμένης παρέμβασης σε αυτό το κίνημα, με συγκεκριμένους στόχους, που να υπάγεται σε έλεγχο από όσους το εφαρμόζουν, για να αναπροσαρμόζεται: εκεί πετύχαμε, σε αυτό πάσχουμε. Γιατί αν πιάνεσαι από το "αυθόρμητο", σαν την ουρά του χαρταετού, για να πετάξεις και να γκρεμιστείς μαζί του, απλώς βαυκαλίζεσαι ότι το επηρεάζεις και το (καθ)οδηγείς.
γ) να παρεμβαίνεις αυτοτελώς, ως κόμμα, πολιτική οργάνωση, συσπείρωση, συλλογικός φορέας, ως αυτό που είσαι τέλος πάντων κι όχι ως άθροισμα μεμονωμένων ατόμων που πήγαν σε ψυχοθεραπεία (καλή ώρα όπως εδώ) ή στους ανώνυμους αλκοολικούς: γεια σας, είμαι ο Άγγελος, και είμαι είκοσι χρόνια καθαρός από ΚΚΕ. Διαφορετικά, αντί να παρεμβαίνεις στις αντιφάσεις, καταλήγεις μάλλον να τις αποθεώνεις και να υποκλίνεσαι-προσαρμόζεσαι σε αυτές.
Το πρόβλημα δεν είναι (ότι απαξιώνουμε) το αυθόρμητο κι οτιδήποτε δεν ελέγχουμε εξ αρχής. Αλλά (να αποφύγουμε) ό,τι ελέγχει πλήρως ο ταξικός αντίπαλος και μας το πλασάρει σα δόλωμα, για να τσιμπήσουμε. Οι πλατείες ήταν η ελεγχόμενη αντίδραση-εκτόνωση ενός ανήσυχου λαϊκού παράγοντα, που ούτως ή άλλως θα ξεσπούσε με κάποιον τρόπο, αλλά το διακύβευμα ήταν με ποιον και πόσο βαθιά χαρακτηριστικά θα έπαιρνε.
Η συστηματική προβολή του "κινήματος" από τα ΜΜΕ (κι όχι μόνο τα απαξιωμένα ειδησεογραφικά δελτία, αλλά από κάθε χαζοχαρούμενη εκπομπή, χωρίς βαθύτερο λόγο ύπαρξης, που βαφτίζεται "ψυχαγωγική", η γιγάντωση της κυβερνητικής αριστεράς, ως επιστέγασμα της ρηχής, αντιμνημονιακής λογικής που καλλιεργούταν, ο εξαγνισμός και η "αντισυστημική, κινηματική" νομιμοποίηση των ελληνοσούπερμαν με τις μπέρτες και των φασιστών, η άλλη όψη του νομίσματος με την "αυθόρμητη κι αμεσοδημοκρατική" κάτω πλατεία που έβγαλε ως και διατάγματα για την κατάργηση των κομμάτων και του χρήματος... όλα μαζί τα παραπάνω, δεν ήταν τυχαία επεισόδια, που ανέκυψαν παρεμπιπτόντως, αλλά λογικά (αν όχι αναγκαία) αποτελέσματα του χαρακτήρα των πλατειών.
Κι από αυτήν την άποψη, μικρή σημασία έχουν οι υποκειμενικές προθέσεις κάποιων λίγων που δεν έδιναν τον τόνο κι οι ψευδαισθήσεις τους. αν όλα αυτά είχαν εξαρχής προβλεφτεί κι υποκινηθεί ή αν αξιοποιήθηκαν στην πορεία.
Πέντε χρόνια μετά, αυτό που άφησαν πίσω τους οι πλατείες, είναι η νοσταλγία μιας αυταπάτης, η εδραίωση της απογοήτευσης και μια θλιβερή εικόνα, σαν κι αυτή του Επαμίτη με το πλακάτ.
Όσο για το αρχικό κρατούμενο, οι πλατείες ήταν στην καλύτερη μια κακότεχνη μουτζούρα, που κάποιοι φαντάστηκαν κι είδαν με τα μάτια της ψυχής τους ως ζωγραφιά. Μια έκθεση χωρίς ειρμό, αρχή, μέση και τέλος (δηλ σκοπό), που ωστόσο συγκίνησε τις αρχές, το μέσο νοικοκυραίο κι είχε μάλλον προδιαγεγραμμένο τέλος.
Ένα το κρατούμενο προς αξιοποίηση και συνεχίζουμε παρακάτω.
Την ίδια ώρα, λίγο παραδίπλα μας ήταν μερικές δεκάδες ΕΠΑΜίτες κι ένα γραφικό πλακάτ τους που σύγκρινε το παρελθόν των πλατειών με το σήμερα, πέντε χρόνια μετά.
2011 - τότε ήμασταν αγανακτισμένοι
2016 - τώρα είμαστε αποφασισμένοι
Αυτό που έκανε ακόμα πιο αστείο το πλακάτ είναι ότι το τελευταίο ψηφίο από το 2016, το έξι από το 16' δηλ, είχε προστεθεί εκ των υστέρων σαν μπάλωμα, για να καλύψει το πρωτότυπο, δηλ το 5 απ' το 2015, αν δεν πήγαινε δηλ και πιο πίσω το πάτημα. Ήμασταν λοιπόν αποφασισμένοι και το 15' (τουλάχιστον) και το 16'. Και κάτι μου λέει πως είμαστε τόσο αποφασισμένοι, που θα μπει από πάνω και το 7 και το 8 (μη σου πω να αλλάξουν και τα πρώτα ψηφία). Κι αυτό συμπυκνώνει κατά τη γνώμη μου όλη την ιστορία των πλατειών και την εξέλιξή τους στο χρόνο, ως τις μέρες μας, που επιχείρησαν να μεταμφιεστούν σε ολονυχτίες (νουί ντεμπού).
Αν όμως το 11' κάποιοι αγανακτισμένοι πολίτες ήταν ανυποψίαστοι, το 16' κανείς δεν μπορεί να επικαλεστεί άγνοια για τα αγανακτισμένα κινήματα, τις πολύχρωμες επαναστάσεις και τα στοιχεία που πιστοποιούν το ρόλο τους. Αντιγράφω από ένα πρόσφατο σχετικό σχόλιο του
Ο αντίλογος λέει πως δεν πρέπει να περιμένουμε ένα κίνημα κατά παραγγελία των επιθυμιών μας, με καθαρά και ώριμα χαρακτηριστικά, αλλά να παρεμβαίνουμε στο λαό και τις μαζικές του εκδηλώσεις, προσπαθώντας να αποδεχτούμε και να αλλάξουμε-μετασχηματίσουμε τις αντιφάσεις του. Εξάλλου, όπως είπε ο Βλαδίμηρος, όποιος περιμένει να δει μια επανάσταση σε καθαρή μορφή, δε θα ζήσει ποτέ μία. Ενώ αν τη φαντασιώνεσαι σε διάφορα επεισόδια, παίρνοντας πχ τις πλατείες ως κάποιου είδους πρόπλασμα των σοβιέτ, ζεις μία κάθε δυο-τρία χρόνια, κατά μέσο όρο.
Υπάρχει βέβαια μια ασήμαντη λεπτομέρεια. Για να πει κανείς ότι παρεμβαίνει στις αντιφάσεις ενός ζωντανού κινήματος, πρέπει:
α) να υπάρχει όντως κίνημα, κάτι που να κινείται και διεκδικεί, κι όχι μια απογευματινή μάζωξη-εκτόνωση, όπου κάποιοι ποζάρουν στις κάμερες, για να επιβεβαιώσουν την ύπαρξή τους. Αλλιώς, δε βλέπω με ποια κριτήρια θα μπορούσαμε να αποκλείσουμε και το "μένουμε Ευρώπη" από τον ορισμό του κινήματος. Κι έτσι μιλάμε για ένα βήμα πίσω κι απ' την αδιέξοδη λογική "το κίνημα είναι το παν, ο τελικός σκοπός δεν είναι τίποτα.
β) να υπάρχει σχέδιο οργανωμένης παρέμβασης σε αυτό το κίνημα, με συγκεκριμένους στόχους, που να υπάγεται σε έλεγχο από όσους το εφαρμόζουν, για να αναπροσαρμόζεται: εκεί πετύχαμε, σε αυτό πάσχουμε. Γιατί αν πιάνεσαι από το "αυθόρμητο", σαν την ουρά του χαρταετού, για να πετάξεις και να γκρεμιστείς μαζί του, απλώς βαυκαλίζεσαι ότι το επηρεάζεις και το (καθ)οδηγείς.
γ) να παρεμβαίνεις αυτοτελώς, ως κόμμα, πολιτική οργάνωση, συσπείρωση, συλλογικός φορέας, ως αυτό που είσαι τέλος πάντων κι όχι ως άθροισμα μεμονωμένων ατόμων που πήγαν σε ψυχοθεραπεία (καλή ώρα όπως εδώ) ή στους ανώνυμους αλκοολικούς: γεια σας, είμαι ο Άγγελος, και είμαι είκοσι χρόνια καθαρός από ΚΚΕ. Διαφορετικά, αντί να παρεμβαίνεις στις αντιφάσεις, καταλήγεις μάλλον να τις αποθεώνεις και να υποκλίνεσαι-προσαρμόζεσαι σε αυτές.
Το πρόβλημα δεν είναι (ότι απαξιώνουμε) το αυθόρμητο κι οτιδήποτε δεν ελέγχουμε εξ αρχής. Αλλά (να αποφύγουμε) ό,τι ελέγχει πλήρως ο ταξικός αντίπαλος και μας το πλασάρει σα δόλωμα, για να τσιμπήσουμε. Οι πλατείες ήταν η ελεγχόμενη αντίδραση-εκτόνωση ενός ανήσυχου λαϊκού παράγοντα, που ούτως ή άλλως θα ξεσπούσε με κάποιον τρόπο, αλλά το διακύβευμα ήταν με ποιον και πόσο βαθιά χαρακτηριστικά θα έπαιρνε.
Η συστηματική προβολή του "κινήματος" από τα ΜΜΕ (κι όχι μόνο τα απαξιωμένα ειδησεογραφικά δελτία, αλλά από κάθε χαζοχαρούμενη εκπομπή, χωρίς βαθύτερο λόγο ύπαρξης, που βαφτίζεται "ψυχαγωγική", η γιγάντωση της κυβερνητικής αριστεράς, ως επιστέγασμα της ρηχής, αντιμνημονιακής λογικής που καλλιεργούταν, ο εξαγνισμός και η "αντισυστημική, κινηματική" νομιμοποίηση των ελληνοσούπερμαν με τις μπέρτες και των φασιστών, η άλλη όψη του νομίσματος με την "αυθόρμητη κι αμεσοδημοκρατική" κάτω πλατεία που έβγαλε ως και διατάγματα για την κατάργηση των κομμάτων και του χρήματος... όλα μαζί τα παραπάνω, δεν ήταν τυχαία επεισόδια, που ανέκυψαν παρεμπιπτόντως, αλλά λογικά (αν όχι αναγκαία) αποτελέσματα του χαρακτήρα των πλατειών.
Κι από αυτήν την άποψη, μικρή σημασία έχουν οι υποκειμενικές προθέσεις κάποιων λίγων που δεν έδιναν τον τόνο κι οι ψευδαισθήσεις τους. αν όλα αυτά είχαν εξαρχής προβλεφτεί κι υποκινηθεί ή αν αξιοποιήθηκαν στην πορεία.
Πέντε χρόνια μετά, αυτό που άφησαν πίσω τους οι πλατείες, είναι η νοσταλγία μιας αυταπάτης, η εδραίωση της απογοήτευσης και μια θλιβερή εικόνα, σαν κι αυτή του Επαμίτη με το πλακάτ.
Όσο για το αρχικό κρατούμενο, οι πλατείες ήταν στην καλύτερη μια κακότεχνη μουτζούρα, που κάποιοι φαντάστηκαν κι είδαν με τα μάτια της ψυχής τους ως ζωγραφιά. Μια έκθεση χωρίς ειρμό, αρχή, μέση και τέλος (δηλ σκοπό), που ωστόσο συγκίνησε τις αρχές, το μέσο νοικοκυραίο κι είχε μάλλον προδιαγεγραμμένο τέλος.
220 σχόλια:
«Παλαιότερο ‹Παλαιότερο 201 – 220 από 220ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Το τρίτο σημείο σου:
γ. Υπήρξαν πολιτικοί σχηματισμοί με αναφορά στην αντικαπιταλιστική αριστερή-ΟΚ.Εγώ το γράφω και γελάω,αλλά εσύ έχω την εντύπωση, από τη συζήτηση που προηγήθηκε πως εκτιμάς τον χώρο αυτόν και την δράση του-που συμμετείχαν στις πλατείες.Το τι κατάφεραν είναι γνωστό.
Φίλε μου ΓΩ, δεν ξέρω τι περίμενες εσύ ότι θα έβγαινε από τις πλατείες (πάντως, αν περίμενες σοσιαλιστική επανάσταση θα διαφωνήσω). Εγώ δεν περίμενα πολλά. Όμως, αυτά που βγήκαν από τις πλατείες είναι περισσότερα από αυτά που περίμενα:
Ι) Όξυναν στο έπακρο τις αντιθέσεις και συντέλεσαν στην ανατροπή μίας κυβέρνησης. Με αυτή την έννοια δημιούργησαν μία κάποια αναταραχή που σύμφωνα με τον Πρόεδρο Μάο είναι μία υπέροχη κατάσταση.
ΙΙ) Συντέλεσαν σε μία έστω και στρεβλή ριζοσπαστικοποίηση του κόσμου και επιτάχυναν τη διάλυση του αστικού δικομματισμού.
ΙΙΙ) Συνέβαλαν στην άνοδο στην κυβερνητική εξουσία ενός κόμματος, το οποίο, ανεξάρτητα από το πούλημα που τους επιφύλασσε για μετά, πρόβαλε αριστερή συνθηματολογία και πρόγραμμα. Επομένως, ειδικά οι Συριζαίοι, «το τι κατάφεραν είναι γνωστό»: ανέβηκαν στην κυβέρνηση.
Δεν υπάρχει καμία «μαγική μανούβρα», φίλε ΓΩ. Υπάρχει αυτό που λέγανε οι παλιοί «πολιτική μαζών». Δηλαδή πολιτική ακόμα και μέσα σε επιφυλακτικές, δύσπιστες ή και εχθρικές μάζες. Δεν ξέρω αν την κατέχατε αυτήν την τέχνη παλιά. Πάντως, εδώ και 10 – 12 χρονάκια, από όσο έχω δει εγώ δηλαδή, μου φαίνεται ότι δεν κατέετε πράμα!
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
3. Αυτό είναι το τελευταίο σημείο σου. Όπου μού ασκείς κριτική για ψηλομυτισμό και γενικά απρεπή συμπεριφορά. Πραγματικά απορώ, φίλε ΓΩ. Δεν έχεις ούτε μία κουβέντα να πεις για τον πολιτικό χουλιγκανισμό που επιδείχθηκε από τη συντριπτική πλειοψηφία τών σχολιαστών εδώ και την πέφτεις σ’ εμένα;;; Εντάξει, το προσπερνάω αυτό. Ξέρω πολύ καλά πια ότι δεν σας διακρίνει και καμία φοβερή γενναιότητα στο να κάνετε δημόσια κριτική σε συντρόφους (και διατηρώ πολλές αμφιβολίες για το αν κάνετε και ιδιωτική), ακόμα κι αν ξεπεράσουν σε καφρίλα τον Τάκη Τσουκαλά. Πάω στα δικά μου.
Μιλάς για «ψηλομυτισμό». Ποιος είναι ο ψηλομυτισμός; Το ότι είπα στον Σφυροδρέπανο πως έγραψε χωρίς να σκέφτεται, δηλαδή επιπόλαια (και από τότε έχω φάει τις 1000 ώρες να εξηγώ το γιατί, λες και τις χρωστάω); Φοβερός ψηλομυτισμός! Ιδίως αν σκεφτεί κανείς ότι μερικά σχόλια παρακάτω παραδέχθηκα ότι κι εγώ έγραψα χωρία να σκεφτώ, άρα επίσης επιπόλαια, και ανακάλεσα κάποιο σχόλιό μου!!!
Μειώνω τους άλλους, λες. Μειώνω δηλαδή τον Γκεόργκυ Ζούκωφ που έγραψε μέσα στην καλή χαρά «ποιοι και ποσοι μπολσεβικοι υπηρχαν το 1905 ??» επειδή έχω αναφερθεί σ’ αυτό το μαργαριτάρι κάνα-δυο φορές; Εγώ τον μειώνω ή αυτός ο ίδιος που έδειξε ότι αγνοεί τα βασικά; Εγώ δεν έκανα τίποτε παραπάνω από το υπενθυμίζω στον ίδιο (και σε άλλους ενδεχομένως) ότι είναι αδιάβαστος και αδιάβαστος όχι σε τίποτε βαριά θέματα, αλλά στην αλφαβήτα! Αυτό είναι πολιτική αντιπαράθεση (αντίθετα, δεν θα ήταν πολιτική αντιπαράθεση αν κοπάναγα σε κάποιον μία από τις πολλές ελληνικούρες ή ανορθογραφίες που έχουν εμφανιστεί εδώ· εκεί, μάλιστα, θα είχες κάθε δικαίωμα να μου πεις ότι πάω να μειώσω ανθρώπους).
Και μου λες ακόμα ότι «ειρωνεύομαι». Αναρωτιέμαι τι άλλο όπλο μού μένει από την ειρωνεία σε σχόλια σαν αυτό ή σαν ετούτο. Και δεν βρίσκω άλλο από το βρισίδι. Αλλά, όπως έγραψα και στον Θερσίτη (απορώ που με παραπέμπεις στον Θερσίτη: τα σχόλιά του δεν αντέχουν σε κριτική), εγώ δεν ήρθα εδώ για να βρίσω (ούτε και για να βριστώ, όμως). Άσε που άλλο που δεν ήθελε ο Σφυροδρέπανος για να με μπανάρει, αν κρίνω από το γεγονός ότι, προκειμένου να με κάνει να φύγω από μόνος μου, έφτασε μέχρι το σημείο να μην κρατήσει μπέσα απέναντί μου...
Αυτά τα «ολίγα» φίλε μου. Πολλά για σχόλιο, λίγα όμως για το σοβαρό θέμα που μας απασχόλησε εδώ: αυτό δηλαδή τής πολιτικής μαζών.
Τα λέμε
Ενταξει ΓΩ; ελπιζω να πειστικες γιατι θα κρασαρει ο υπολογιστης μου
Kabamaru
@LeftG700
Οι πλατείες ανέτρεψαν τον δικομματισμό και φέραν την αριστερά στην εξουσία(για αυτό δεν έλεγε τίποτα ο Λένιν;Τρεις σελίδες πόσταρες γιατί ετσί...Εδώ τίποτα;).
Θα μπορούσα να αναφερθώ και σε άλλα...αλλά μετά από αυτό έχασες το (όποιο) ενδιαφέρον μου.
Καλή συνέχεια και καλό ταξίδι.
ΓΩ
σε συνεχειες : [ο "μετανοιωμενος" κρυπτοφασιστας]
ή πως κανουμε γαργαρα αυτο
Πρώτη Ντούμα (Απρίλης-Ιούλης 1906): ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ . Έδρες: Μενσεβίκοι: 18, Προοδευτικοί: 27, Εργατιστές: 136, Καντέτοι: 179, Οκτωβριστές: 17, μη Ρωσικές Εθνικές ομάδες: 121, Εθνικιστές: 60, Δεξιοί: 8. Σύνολο εκπροσώπων: 566.
ΣΩΣΤΑ Ο ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΤΟ ΧΕ ΠΕΙ 04-14.
ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ Ο ΛΕΦΤΥ ΓΡΑΦΕΙ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ.
ΘΕΡΣΙΤΗΣ
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
ΤΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΛΕΦΤΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΟΥ;
ΣΕ ΠΟΝΕΣΑΝΕ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΓΡΑΦΩ. ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ.
ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΣΤΕΙΟ ΠΟΥ ΕΝΩ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΟΠΟΟΙΣΔΗΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΟΤΙ ΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΟΥ ΣΧΟΛΙΟ ΕΧΕΙΣ ΕΡΘΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙΣ ΝΑ ΒΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΙΞΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΟΥ.
Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΙΟΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗΣ ΣΟΥ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΡΞΙΣΤΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ.
ΧΑΧΑ
ΘΕΡΣΙΤΗΣ
ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΣΤΕΙΛΕ!!
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΞΙΑ ΛΟΓΟΥ ΕΠΕΙΔΗ ΜΕΣΑ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΚΟΠΥ ΠΕΗΣΤ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΣΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΣΑ ΕΧΕΙΣ ΠΕΙ ΛΕΦΤΥ.
ΧΑΧΑ
ΘΕΡΣΙΤΗΣ
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
Ωραια και ψαρωτικα τα σχολια-επη, οι διαφορες αναφορες, αλλα δυστυχως, δεν...με τιποτα...
ΣΟΥΜΑ (ΚΛΕΙΣΙΜΟ)
Έκλεισαν αισίως 11 μερούλες από την προπερασμένη Παρασκευή που ξεκίνησε η συζήτηση εδώ (ας δείξω καλή διάθεση κι ας τη χαρακτηρίσω συζήτηση) και είναι ώρα να τα μαζεύω σιγά-σιγά για να γυρίσω στο τσαρδί μου. Ό,τι είχα να πω τα είπα και με το παραπάνω. Δεν μένει παρά να συνοψίσω με κάποια βασικά συμπεράσματα και ορισμένες τελευταίες επισημάνσεις που, όπως και να το κάνουμε, έχουν γούστο.
Το τι με έφερε εδώ, η αφορμή δηλαδή, το έχω πει. Ας το επαναλάβω:
Ήταν η εξόφθαλμα λανθασμένη θέση τού εισηγητή η οποία εκφράζεται πεντακάθαρα (αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τέτοιο χαρακτηρισμό για μία θεόστραβη άποψη...) από το παρακάτω απόσπασμα που το έχω παραθέσει ήδη πάνω από μία φορά:
«Το πρόβλημα δεν είναι (ότι απαξιώνουμε) το αυθόρμητο κι οτιδήποτε δεν ελέγχουμε εξ αρχής. Αλλά (να αποφύγουμε) ό,τι ελέγχει πλήρως ο ταξικός αντίπαλος και μας το πλασάρει σα δόλωμα, για να τσιμπήσουμε. Οι πλατείες ήταν η ελεγχόμενη αντίδραση-εκτόνωση ενός ανήσυχου λαϊκού παράγοντα, που ούτως ή άλλως θα ξεσπούσε με κάποιον τρόπο, αλλά το διακύβευμα ήταν με ποιον και πόσο βαθιά χαρακτηριστικά θα έπαιρνε.»
Όπως είδαν όλοι όσοι μπήκαν στον κόπο να παρακολουθήσουν τη συζήτηση, το παράδειγμα της ‘‘ευλογημένης’’ από τον ίδιο τον Λένιν στάσης τών μπολσεβίκων στα γεγονότα τής Πετρούπολης του 1905 κάνει κομματάκια και θρύψαλα την παραπάνω αντίληψη. Ακόμα κι αν δεν υπολογίσουμε το γεγονός ότι οι πλατείες ούτε ως πρωτοβουλία ούτε ως οργανωτική πλαισίωση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μία διεργασία που «έλεγχε πλήρως ο ταξικός αντίπαλος και το πλάσαρε ως δόλωμα», όπως σε μία παρανάγνωση της πραγματικότητας, αλλά ακόμα και των ίδιων τών αναλύσεων του ΚΚΕ, ισχυρίστηκε ο εισηγητής.
Έγραψα σε κάποιο σχόλιό μου ότι, ακόμα κι αν το ΚΚΕ κάποτε κατείχε την τέχνη τής πολιτικής μαζών, η εντύπωση που δίνει τα τελευταία 10-12 χρόνια είναι πως δεν ξέρει που του πάνε τα τέσσερα. Λοιπόν, υπάρχει ένα παράδειγμα το οποίο όντως αποδεικνύει ότι το ΚΚΕ, αντί να βελτιώνει την ικανότητα πολιτικής παρέμβασης, βρίσκεται πιο κάτω κι από τις επιδόσεις που σημείωνε πριν από δεκάδες χρόνια! Είναι το παράδειγμα των γεγονότων τού Πολυτεχνείου τού 1973, για τα οποία είμαι ενημερωμένος από πρώτο χέρι τού στενού οικογενειακού μου περιβάλλοντος.
Τι είχε γίνει τότε; Θέλω να πω, πώς ξεκίνησε η ιστορία τού Πολυτεχνείου; Ξεκίνησε από τους αριστεριστές τής εποχής, τις διάφορες μαοϊκές οργανώσεις και τα παρακλάδια τους στο φοιτητικό κίνημα που έριξαν το σύνθημα της κατάληψης και προώθησαν αυτή τη γραμμή. (Εδώ συνέβη με ό,τι λένε για τα χαλασμένα ρολόγια: όπως εκείνα δείχνουν δύο φορές την ημέρα τη σωστή ώρα, έτσι και με τους αριστεριστές που, σαν τις χαλασμένες πυξίδες, είναι κολλημένοι μονίμως στην αριστερή κατεύθυνση: ενίοτε πέφτουν μέσα!)
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Πώς αντέδρασαν οι νεολαιίστικες και φοιτητικές οργανώσεις τού ΚΚΕ (αλλά και του ΚΚΕ εσωτ.); Είναι γνωστό σε όλους. Αρχικά αντιτάχθηκαν στην ιδέα τής κατάληψης («δεν είναι το σωστό timing», «οι συνθήκες δεν είναι ώριμες», «να την οργανώσουμε καλύτερα και να την κάνουμε κάποια άλλη στιγμή» και όλα τα σχετικά επιχειρήματα). Όταν όμως διαπίστωσαν ότι το σύνθημα της κατάληψης κέρδιζε την αποδοχή ευρύτερου αριθμού φοιτητών που ήταν πολιτικοποιημένοι αλλά όχι οργανωμένοι κι ότι η κατάληψη ήταν πια γεγονός, συμμετείχαν σ’ αυτή ψυχή τε και σώματι. Έκαναν σωστά που συμμετείχαν, παρά τις αρχικές διαφωνίες; Έκαναν καρασωστά! Και δεν χρειάζεται να το πω εγώ. Το έχει πει ήδη η Ιστορία. Το εδώ φιλοπρόοδο αναγνωστικό κοινό ας κάνει τις αντικαταστάσεις (όπου χρειάζεται) από το πώς ξεκίνησε και εξελίχθηκε το Πολυτεχνείο με το πώς ξεκίνησαν και εξελίχθηκαν οι πλατείες και μετά ας κάνει τις συγκρίσεις με τη στάση τού ΚΚΕ το 2011. Θα διαπιστώσει (κι ας μην το εξομολογηθεί δημοσίως ή στην Κόβα του) το πόσο πιο κάτω βρέθηκε το ΚΚΕ από το επίπεδο που είχε κατακτήσει πριν από ...40 χρόνια!!!
Για τη συζήτηση δεν έχω να πω και πολλά. Πήραν το λόγο καμιά τριανταριά σχολιαστές, στην πλειοψηφία τους για να γιουχάρουν, να πετάξουν τη μπάλα στην εξέδρα, να μετατοπίσουν το τέρμα κατά πώς τους βόλευε ή και να αλλάξουν εντελώς τελείως γήπεδο και άθλημα! Δύο μόνο έδειξαν μία κάποια διάθεση να κουβεντιάσουν: ο kk-1και ο ΓΩ. Για τον πρώτο δεν έχω γνώμη. Είπε τα δικά του, είπα τα δικά μου και μετά τίποτε. Ο διάλογος διεκόπη χωρίς εξηγήσεις. Ο ΓΩ προτίμησε να διακόψει το διάλογο αιτιολογώντας το γιατί. Μαύρη αιτιολόγηση. Εστίασε στο δευτερεύον (το ζήτημα δεν ήταν τι πέτυχαν και τι δεν πέτυχαν οι πλατείες –όπως το ζήτημα για τον Βλαδίμηρο δεν ήταν ποια πρακτικά και χειροπιαστά κέρδη έβγαλε το εργατικό κίνημα από την επανάσταση του 1905) και δεν έβγαλε μιλιά για το κύριο (το ζήτημα ήταν αν έκανε σωστά το ΚΚΕ που έμεινε μακριά από τις πλατείες καταγγέλλοντάς τις).
Όπως δεν έβγαλε μιλιά και για τον ισχυρισμό του ότι το ΚΚΕ ήθελε να κάνει παιχνίδι στις πλατείες αλλά δεν το έπαιξε ο κόσμος, ισχυρισμό που τον σκόρπισαν σαν σπιτάκι από τραπουλόχαρτα τα ντοκουμέντα από τον Ρίζο που κατέθεσα (αλλά και ο μάρτυρας που κάλεσα να καταθέσει, έστω και με βίαιη προσαγωγή γιατί ήταν απρόθυμος «για να μη βλάψει το Κόμμα», ο Μπογιόπουλος).
Κι ακόμα δεν μας είπε τίποτε ο φίλος ΓΩ ούτε για το άλλο το επίσης βασικό και σχετιζόμενο με την πολιτική μαζών και στο οποίο πιάστηκε να παίζει μπουνιές με τον ίδιο του τον εαυτό. Ας αποφασίσει τι από τα δύο τελικά υιοθετεί: ότι οι κομμουνιστές δεν πρέπει να κρύβουν «ποτέ την ταυτότητά τους», όπως μάς είπε (η Αλέκα είχε πει ότι εμείς οι κομμουνιστές «δεν θα φορέσουμε φερετζέ»), για να τον διαψεύσουν ο ίδιος ο Λένιν και ο Τσε όπως αποδεικνύουν τα φωτογραφικά πειστήρια που κατέθεσα, ή τα λόγια τού Λένιν («Είναι αναγκαίο να είμαστε ικανοί... να καταφεύγουμε σε κάθε είδους τεχνάσματα, μανούβρες και [...] μέθοδες, στην υπεκφυγή και στην πρόφαση για να διεισδύσουμε [...]»), με τα οποία δήλωσε ότι επίσης συμφωνεί!!! Διότι δεν γίνεται να ισχύουν και τα δύο! Δεν μπορεί ο κύριος ΓΩ να υποστηρίζει στα σοβαρά ότι συμφωνεί με την Αλέκα που διακηρύσσει ότι «εμείς φερετζέ δεν φοράμε!», αλλά συμφωνεί ταυτόχρονα και με τον Βλαδίμηρο που, αν κατάλαβα καλά τα λόγια του, μας συμβουλεύει να κάνουμε ακόμα και πίπες, αν το απαιτούν οι συνθήκες!
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Κατά τα άλλα, στα πολύ διασκεδαστικά στιγμιότυπα αυτού τού 11ήμερου πρέπει να συμπεριληφθούν α) ο ισχυρισμός τού σαπόρ ότι στο σχόλιό μου περί 902, που λογοκρίθηκε μεν από τον Σφυροδρέπανο αλλά σάς έγινε προσβάσιμο επειδή, ως μη όφειλε, ποστάρισε τη διεύθυνσή του, «περνάω την αστική λάσπη του ΣΥΡΙΖΑ από την πίσω πόρτα» επειδή κάνω λόγο για πώληση συχνότητας κι όχι εξοπλισμού και
β) η προσπάθεια του Γκεόργκυ Ζουκωφ να αιτιολογήσει γιατί έβαλε θέμα σε κάποιο σχόλιό του σχετικά με το «ποιοι και ποσοι μπολσεβικοι υπηρχαν το 1905 ??». Όπου μας είπε ο φίλος μας ότι εννοούσε πως είχαν μικρή επιρροή στα 1905, υπονοώντας, προφανώς, ότι εξ αιτίας αυτής τής μικρής επιρροής αναγκάστηκαν οι μπολσεβίκοι και μπερδεύτηκαν με τον κοσμάκη που είχε ξεσηκώσει ο παπά Γκαπόν. Χωρίς, επίσης προφανώς, να καταλάβει ότι έβγαζε τα ματάκια του με τα ίδια του τα χέρια: Αν οι μπολσεβίκοι είχαν μικρή επιρροή το 1905 και έπρεπε να κάνουν την ανάγκη φιλοτιμία με τον παπά Γκαπόν, το ΚΚΕ είχε τόοοσο μεγάλη το 2011 που το έπαιρνε να φτύσει τις πλατείες;;;
Το πιο απογοητευτικό και αποκαρδιωτικό στιγμιότυπο; Δίνω χωρίς καθόλου σκέψη τα ντουζ πουάν στον διαχειριστή που φρόντισε να αποδείξει ότι, εκτός από το πνεύμα τού Λένιν, δεν τα πηγαίνει και πολύ καλά ούτε με τον άγραφο αλλά πανίσχυρο νόμο τής μπέσας...
Αυτά από εμένα φίλοι, σύντροφοι ανταγωνιστές, συναγωνιστές και γενικότερα συνάνθρωποι. Μέχρι την επόμενη φορά που θα προκύψει να συζητήσουμε και πάλι για ένα σοβαρό ζήτημα, όπως αυτό που μας απασχόλησε τώρα, σας εύχομαι υγεία, καθώς και προσωπική και οικογενειακή ευτυχία!
Τα λέμε
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ Έχω απαντήσει λεπτομερειακά, τεκμηριωμένα και πειστικά στο οκταπλό σεντόνι που έγραψα προς τον ΓΩ για ποιους λόγους οι κατηγορίες που διατυπώθηκαν τόσο από τον ίδιο όσο και από άλλους για εκ μέρους μου «ανάρμοστη συμπεριφορά», «ψηλομυτισμό» και τα παρόμοια όχι μόνο δεν ευσταθούν, αλλά θυμίζουν έντονα και την παροιμία «φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης». Ξανακοιτάζοντας τους διαλόγους εντόπισα ένα σχόλιο που, αν το έγραφα σήμερα, θα το έγραφα διαφορετικά. Είναι ένα σχόλιο προς τον σαπόρ τουτούρκι, στο οποίο χρησιμοποιώ μία έκφραση που δεν τη συνηθίζω, τη βρίσκω τώρα αχρείαστα αγενή και στην τελική δεν είναι τού στυλ μου. Είναι η έκφραση «σου έφυγε η μασέλα». Κατόπιν τούτου, την ανακαλώ ευχαρίστως.
Τόσο κομματάκια και θρύψαλα ούτε ο Κορκολής δε με έχει κάνει. Είμαστε τα π... του ταπεινού και μετριόφρονα σχολιαστή που μέχρι και αυτοκριτική κάνει.
Που θα μου τον πείτε και ψηλομύτη, παλιοζηλιάρηδες
Τώρα τι θέλεις να σου πω;
Μη με πιέζεις, δεν μπορώ
Ξέρεις τα πάντα τι ζητάς
έτσι με βρήκες, τι μιλάς;
Αν θα χαθείς δε θα χαθώ
μετά από όλα αυτά θα ζω
αν φταις εσύ, φταίω κι εγώ,
λύση ποτέ δε θα σου βρω.
Ύποπτες λέξεις μη μου λες
κάτι θα γίνει και θα κλαις
ξέρω το νόμο της σιωπής
αν ψάξεις λίγο θα το βρεις.
Έζησα και το είδα κι αυτό!
Οι οπορτουνιστές να επικαλούνται τον Λένιν και να τον τσιτάρουν!
Γιατί όμως παραξενεύομαι?
Κάθε οπορτουνιστής που σέβεται τον εαυτό του, κάθε ψαγμένος οπορτουνιστής, που θέλει να δοκιμάσει "τα άκρα", που θέλει να φτάσει στο ανώτατο στάδιο του οπορτουνισμού, επικαλείται τον Λένιν.
Υ.Γ Τελικά, απ ότι διαπιστώνεται, στο "Πολυτεχνείο" το 73, είχαν χωθεί παραπάνω από 250 χαφιέδες που ανέφερε η "Π8"
......οι πιο επικίνδυνοι φάνηκαν αργότερα!
Λεφτ,ξεκινάει νέα γύρα κατσαρολιάδας με όνομα "παραιτηθείτε" και τα κλασσικά "χωρίς κόμματα,χρώματα,συνδικάτα". Να φανταστώ θα πας εκεί να ζυμώσεις την θέση σου ή είναι πολύ απολιτίκ και φιλελε το πανηγυράκι αυτό; Μην μας τα ζαλίζεις άλλο. Χρεωκοπήσατε με τις πλατείες ουκ ολίγες φορές μέχρι στιγμής. Φάνηκε και φαίνεται ακόμα αυτό. Στην Γαλλία αυτά που παίζουν ξύλο τα συνδικάτα είναι ,όχι τύποι με πλακάτ "νουι ντεμπού" ή όπως σκατά λέγεται.
Α και που σαι, τον Μπογιόπουλο δεν θα τον πιάνεις στο στόμα σου για να χτυπήσεις το Κόμμα. Θα σου έριχνε ροχάλα ο ίδιος αν μπορούσε,αν δεν το είχε κάνει ήδη -μεταφορικά- σε μαζικότερο επίπεδο.
Ακομη και σχολιο εκτασης Ιλιαδας να εγραφες, δε το σωζεις που μας εφερες ΣΥΡΙΖΑ κι ο,τι αυτο συνεπαγεται. Δε βαριεμαι να το λεω, ειστε κι εσεις ενοχοι (ως ενα βαθμο) για το παραμυθι που πουλησατε και δεν αθωωνεστε ετσι απλα.
Δε περασαν και τ'ατελειωτα χρονια, για χτες προχτες μιλαμε αλλωστε.
Πλατείες και ΚΚΕ ( μ-λ )
Τετάρτη 8 Ιούνη 2011
Απαράδεκτη επίθεση
http://www.rizospastis.gr/page.do?&publDate=8/6/2011&pageNo=45
Στην πλατεία Συντάγματος συγκεντρώθηκαν και χθες οι αυτοαποκαλούμενοι «αγανακτισμένοι» πολίτες για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στα μέτρα της κυβέρνησης. Χτες, γύρω στις 8.30 το βράδυ, ομάδα «αγανακτισμένων» προέβη σε μια απαράδεκτη επίθεση σε βάρος μελών του ΚΚΕ(μ-λ) που βρίσκονταν στο χώρο με τραπεζάκι για να μοιράσουν υλικό στον κόσμο. Συγκεκριμένα, περίπου 10 άτομα έφτασαν μπροστά στο τραπέζι που έχουν στήσει εδώ και μέρες οι τελευταίοι, τούς επιτέθηκαν, έριξαν τους καφέδες και τα υλικά τους και απαίτησαν να φύγουν από το χώρο, στη λογική ότι δεν πρέπει να υπάρχουν κόμματα στο Σύνταγμα, λογική αντιδραστική και επικίνδυνη.
Άλλοι ήταν πιο επικριτικοί πιο τραχείς. Όπως μας πληροφορεί φιλοΣύριζα αντιφασιστικό με Τροτσκιστικές επιρροές site .
Επιτέλους, να τελειώνει η πλάκα, γιατί τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά
08/06/2011
https://avantgarde2009.wordpress.com/2011/06/08/επιτέλους-να-τελειώνει-η-πλάκα-γιατί-τ/
« Το κακό παράγινε με τη δικτατορία που έχει επιβάλει η συνέλευση στην πλατεία Συντάγματος.
Μια δικτατορία τελείως επιλεκτική, που αφορά την αριστερά και τις συλλογικότητές της. Μια δικτατορία που επιτρέπει να ανεμίζουν σημαίες με τη φωτογραφία του Κολοκοτρώνη, αλλά όχι του Λένιν, του Τρότσκυ, του Τσε, ή του Άρη. Που επιτρέπει τις κίτρινες σημαίες του βυζαντίου με τον δικέφαλο και τους σταυρούς της ορθοδοξίας, αλλά όχι τις κόκκινες ή τις μαυροκόκκινες, με τα σφυριά τους και τα δρεπάνια τους. Αυτή η επιλεκτική δικτατορία ξεπέρασε τα όρια χθες με τον τραμπουκισμό στους συντρόφους του ΚΚΕ (μ-λ).
Για το τυπικό της ιστορίας (που έχει όμως την αξία του) για όσους δίνουν βάρος στις ταμπέλες και όχι στο περιεχόμενο. Οι σ. πειθαρχώντας στις αποφάσεις της συνέλευσης δεν κατέβηκαν ούτε με τα κομματικά τους σύμβολα, ούτε με την κομματική τους ταυτότητα. Κατέβηκαν με την επωνυμία «Χώρος αριστερά στην πλατεία», αλλά ούτε αυτό έγινε ανεκτό! Τώρα, διάφοροι διατείνονται πως έχουν πρόβλημα εν γένει με την αριστερά. Άλλοι κάνουν τους ντετέκτιβ και ανακάλυψαν (!) ότι πίσω από αυτή την ταμπέλα… κρύβεται το ΚΚΕ (μ-λ) και ως τέτοιο πρέπει να εκδιωχθεί! »
O 4:14
7 Ιουν 2011
Ο ΛΑΚΗΣ ΤΟ ΚΚΕ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ
https://www.youtube.com/watch?v=sTSh4vKAAQ8
Επίθεση... φιλίας Τσίπρα προς ΚΚΕ
Ζήτησε να υπάρξει συμφωνία κοινών σημείων με όλες τις αριστερές δυνάμεις
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/06/2011
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=405095
« Η δεύτερη τακτική, η οποία, κατά την άποψή του, ακυρώνεται από το «κίνημα της πλατείας» είναι «αυτή του σεχταρισμού», που – όπως σημειώνει – ακολουθεί το ΚΚΕ, το οποίο «ήταν αμήχανο» απέναντι στους Αγανακτισμένους «γιατί, ό,τι δεν ελέγχει και ό,τι δεν καταλαβαίνει το αφορίζει». »
« Μάλιστα, σε αντιπαραβολή αναφέρθηκε στο ΣΥΝ και τον ΣΥΡΙΖΑ που «από την πρώτη στιγμή, παρά το γεγονός ότι γνωρίζαμε ότι είναι ένα πολυσυλλεκτικό, πολύμορφο πράγμα στο οποίο δεν είναι εύκολο να υπάρξουν συγκεκριμένες γραμμές, από την πρώτη στιγμή βρεθήκαμε μέσα σε αυτή την προσπάθεια, τα μέλη μας ο κόσμος μας βρέθηκε μέσα… Εγώ βρέθηκα και χθες στο Σύνταγμα. Οχι ως πολιτικός αρχηγός, φορώντας κοστούμι και γραβάτα, αλλά με τη γυναίκα μου και το παιδί μου….».
Παρατήρησε ότι στις συγκεντρώσεις του το ΚΚΕ υψώνει «τείχη γύρω από τον εαυτό του», ότι εδώ και ενάμισι χρόνο «δεν έχει καταφέρει να οργανώσει τίποτα», ενώ «βλέπουμε ότι ο ίδιος ο λαός μπορεί και αυτοοργανώνεται και ξεπερνά τις ηγεσίες των κομμάτων που μένουν προσκολλημένες στη λογική του χθες».
Μάλιστα, εξέφρασε την άποψη ότι θα απομονωθεί από τις εξελίξεις το ΚΚΕ «αν δεν αλλάξει η κυρία Παπαρήγα και η ηγεσία του ΚΚΕ αντίληψη για το πώς θα μπορέσει να υπάρξει μια μεγάλη ανατροπή – κι αυτή η μεγάλη ανατροπή δεν γίνεται αφήνοντας τον λαό, το λαϊκό κίνημα, τους απλούς πολίτες έξω, λειτουργώντας ως ιερατείο, ως μια φωτισμένη πρωτοπορία που ξέρει την αλήθεια ενώ ο κόσμος δεν την ξέρει (...)». »
«τείχη γύρω από τον εαυτό του»
«δεν έχει καταφέρει να οργανώσει τίποτα»
« η μεγάλη ανατροπή δεν γίνεται αφήνοντας τον λαό, το λαϊκό κίνημα, τους απλούς πολίτες έξω, λειτουργώντας ως ιερατείο »
4/6/2011
Το ΠΑΜΕ, το ΚΚΕ και το «κίνημα των αγανακτισμένων» της πλατείας
ΠΑΜΕ. Αποκλεισμός του ΥΠ. Οικονομικών και την ανάρτηση ενός τεράστιου πανό στη πρόσοψή του που έβλεπε στη πλατεία Συντάγματος.
Βίντεο από τη συγκέντρωση και την πορεία του ΠΑΜΕ στην Αθήνα, καθώς και την κατάληψη του Υπουργείου Οικονομικών (3 Ιούνη 2011)
https://erodotos.wordpress.com/2011/06/05/pame-aganaktismenoi-syntagma/
Ημέρα απεργίας 15/6/2011
ΠΑΜΕ και «αγανακτισμένοι» - Σύνταγμα - Βίντεο
https://erodotos.wordpress.com/2011/06/15/pame-aganaktismenoi-apergia-2/
Ο 4:14
Δημοσίευση σχολίου