Για τους ηρωικούς
βιετναμέζους, με το αλύγιστο αντιιμπεριαλιστικό φρόνημα και την τόσο πλούσια σε
αγώνες ιστορία τους, που πολύ λίγοι λαοί έχουν να επιδείξουν αντίστοιχή της,
ισχύει ίσως κάπως αντεστραμμένο αυτό που έλεγαν για τους έλληνες της ύστερης
αρχαιότητας και την υποταγή τους στον ακμαίο και κατά πολύ ανώτερο ρωμαϊκό
στρατό: κατακτήθηκαν από τη ρώμη με τα όπλα, αλλά την κατέκτησαν με τον
πολιτισμό τους. Το βιετνάμ αντιστοίχως αντιστάθηκε στους κατακτητές και
απέκρουσε ηρωικά την επίθεσή τους, κατακτήθηκε όμως σταδιακά δια της πλαγίας
οδού, όχι χάρη στον πολιτισμό τους και τη δυτική κουλτούρα, που έχει κυριεύσει
τα πάντα, αλλά με την οικονομική τους δύναμη και το εμπόριο, σε μια πολύ
δύσκολη συγκυρία, όπου η χώρα είχε μείνει χωρίς διεθνή στηρίγματα.
Αυτό σε γενικές
γραμμές ήταν το στρατηγικό συμπέρασμα που αποκόμισε το ιμπεριαλιστικό
στρατόπεδο συνολικά για την αναχαίτιση του σοσιαλισμού και ειδικότερα της σοβιετικής
ένωσης, εφόσον δεν κατάφερε να πνίξει με τη δύναμη των όπλων την επανάσταση στη
ρωσία –μία φορά το 18’ κι άλλη μία με την επίθεση των ναζί από το 41’. Κι όπως φάνηκε
από την τελική κατάληξη, είχε πολύ καλύτερα αποτελέσματα με τις οικονομικές
μεθόδους –ως προέκταση του πολέμου με άλλα μέσα- σε μια ιδιότυπη μορφή «ειρηνικής
συνύπαρξης» με το σοσιαλιστικό μπλοκ. Με την ειδοποιό διαφορά πως αυτή η μορφή
βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στην κούρσα των εξοπλισμών με στόχο την οικονομική
εξουθένωση της εσσδ και την ακύρωση της σοβιετικής εκδοχής της ειρηνικής
συνύπαρξης –να μείνει δηλ απερίσπαστη από πολεμικές προετοιμασίες και
συγκρούσεις η δική μας πλευρά, για να μπορέσει να προχωρήσει και να βαθύνει τη
σοσιαλιστική οικοδόμηση.
Όλα αυτά
συνδέονται με μια βασική αντίφαση που διέτρεχε την ιστορία του σύντομου
εικοστού αιώνα και των σημαντικότερων σταθμών του. Αφενός δηλ όλες σχεδόν οι
σοσιαλιστικές επαναστάσεις –από τη μεγάλη οκτωβριανή ως την κινέζικη το 49’-
συνδέονταν με τους δύο παγκόσμιους πολέμους και, ως επακόλουθο, την εμφάνιση
επαναστατικής κατάστασης σε μια σειρά αδύναμους κρίκους της ιμπεριαλιστικής
αλυσίδας. Αφετέρου όμως η (κάθε άλλο παρά ειρηνική) συνύπαρξη δύο αντίπαλων
συνασπισμών με διαφορετικά κοινωνικά συστήματα και το ορατό φάσμα μιας
πολεμικής μεταξύ τους σύγκρουσης, ως απειλή, ευνοούσε αντικειμενικά το
ιμπεριαλιστικό στρατόπεδο, που είχε βγει όμως με σημαντικά ψαλιδισμένες κι
αδυνατισμένες θέσεις από τους δύο προηγούμενους πολέμους ή ακόμα κι από την
ήττα της γαλλίας αρχικά και των ηπα σε δεύτερη φάση, στον πόλεμο του βιετνάμ.
Ενώ δηλ οι
πολεμικές συνέπειες ήταν ανεπιθύμητα βαρίδια και τροχοπέδη για τις σοσιαλιστικές
χώρες και το χτίσιμο της νέας κοινωνίας –καθώς οι εξοπλισμοί τους αφαιρούσαν
ζωτικούς πόρους που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για άλλους σκοπούς και το
ανέβασμα του βιοτικού επιπέδου, ή γιατί ειδικά η εσσδ είχε πληρώσει βαρύτατο
φόρο αίματος, και όχι μόνο, για την αντιφασιστική νίκη των λαών, ο οποίος της
στέρησε πολύτιμες εφεδρείες κι εκλεκτό έμψυχο δυναμικό από την υπόθεση της οικοδόμησης-…
…για το
ιμπεριαλιστικό στρατόπεδο, ο πόλεμος –ως συνέχεια της πολιτικής με άλλα μέσα-
ήταν μια χρυσή ευκαιρία για μπίζνες και αυξημένη κερδοφορία, είτε με
αναπτυξιακά σχέδια ανοικοδόμησης των κατεστραμμένων περιοχών (σχέδιο μάρσαλ),
είτε με τη συνεχή παραγωγή οπλικών συστημάτων, τις επικερδείς αγοραπωλησίες σε «κράτη-δορυφόρους»
και την ενίσχυση του λεγόμενου στρατιωτικο-βιομηχανικού μπλοκ (λόμπι), που είχε
μεγάλη δύναμη στις ηπα και τέθηκε στο επίκεντρο αρκετών σοβιετικών αναλύσεων της
μπρεζνιεφικής ειδικά εποχής. Κάποιες από αυτές τις αναλύσεις ολίσθαιναν όμως στη
λογική του μικρότερου κακού και της επιλογής «καλύτερου ιμπεριαλιστή», στην
πολιτική συμπάθεια προς τις «πιο ειρηνόφιλες» και λιγότερο αντιδραστικές,
υποτίθεται, μερίδες του αστικού μπλοκ, που εκπροσωπούνταν συνήθως από τη
σοσιαλδημοκρατία ή τους δημοκρατικούς στις ηπα –κι όχι από το νίξον ή το
ρίγκαν, που εγκαινίασε τον «πόλεμο των άστρων».
Μια τέτοια
περίπτωση «καλού ιμπεριαλιστή», στην κλίμακα των απλών, καθημερινών ανθρώπων
και όχι των πολιτικών ηγετών, μας παρουσιάζει κατ’ ουσίαν στο πρόσωπο του
άντριαν κονάουερ (ρόμπιν γουίλιαμς) κι η ταινία good morning Vietnam. Ο κρονάουερ είναι ένας σμηνίας –
παραγωγός του ραδιοφώνου του αμερικανικού στρατού στη σαϊγκόν (και μετέπειτα χο
τσι μινχ), εν μέσω πολέμου, που ξεφεύγει από τους ανιαρούς, παραδοσιακούς
κανόνες των ένοπλων σωμάτων στο πρόγραμμά του και κερδίζει την αγάπη και το
θαυμασμό χιλιάδων φαντάρων στο μέτωπο, ενάντια στη στενοκεφαλιά και την
αντιπάθεια κάποιων ανωτέρων του. Παράλληλα συνάπτει φιλικές σχέσεις με πολλούς
ντόπιους βιετναμέζους, που δεν τους βλέπει ρατσιστικά ως κατώτερα όντα, αλλά
απομακρύνεται με μετάθεση, όταν αποδεικνύεται πως ο καλύτερος φίλος του είναι ένας
δραστήριος κι επικίνδυνος βιετκόνγκ.
Η ταινία βάζει
στο στόχαστρο το νίξον και την πολιτική του, προσπαθώντας σαφώς να δείξει πως
δεν ήταν/είναι ίδιοι όλοι οι αμερικανοί. Μία από τις καλύτερες ίσως στιγμές της
είναι η παρωδία αυτής της πολιτικής με τους στίχους του what a wonderful world
(τι υπέροχος κόσμος) να συνοδεύουν
ειρωνικά σκηνές από τη φρίκη του πολέμου, που παρουσιάζεται ωστόσο ως ανεξήγητο
κακό, παράλογο και απάνθρωπο, που χτυπά εξίσου τους πάντες, χωρίς να κάνει
διακρίσεις μεταξύ ισχυρού κι αδύναμου. Ενώ ο έρωτας του πρωταγωνιστή για μια
νεαρή βιετναμέζα σπουδάστρια, σκοντάφτει –παρά την αμοιβαία έλξη τους- στις «αγεφύρωτες»
διαφορές των δύο κόσμων, που συνοψίζονται βασικά στο ότι ο ένας λέει τη ντομάτα
tomato κι η άλλη τη λέει ζινγκ-πάου ή κάτι
παρόμοιο.
Οι συλλογικές
τύψεις συνείδησης ενός έθνους για αυτόν τον πόλεμο αναζητούν κάθαρση κι
εξιλέωση σε τέτοια κινηματογραφικά έργα, θυμίζοντας ίσως αντίστοιχες σκέψεις
και συναισθήματα του γερμανικού λαού για τις κτηνωδίες των ναζί. Αν εξαιρέσουμε
όμως κάποια κινήματα αντίστασης που ξεδιπλώθηκαν σε κάθε περίπτωση (το
αντιπολεμικό στις ηπα και το αντιφασιστικό στη γερμανία), δεν είναι καθόλου
σίγουρο πόσο μαζική θα ήταν αυτή η συλλογική μεταμέλεια, αν η κατάληξη του
πολέμου ήταν διαφορετική και δεν υπήρχε το βάρος της δύσκολης διαχείρισης μιας
ήττας, από την οποία απέρρεαν εν πολλοίς και οι τύψεις. Ουαί τοις ηττημένοις, όπως
έλεγαν και στον καιρό της pax
(pacis) romana(e).
Προσωπικά πάντως,
ο ρόμπιν γουίλιαμς σχεδόν με εκνεύριζε σε τέτοιους ατσαλάκωτους και
αβανταδόρικους ρόλους, και προτιμούσα την ερμηνεία του στα «ξυπνήματα» με τον
ντε νίρο. Όσο για την κατάθλιψη από την οποία έπασχε πιθανότατα ο ηθοποιός και
την «αδιέξοδη λύση» της αυτοχειρίας στην οποία κατέφυγε, έρχεται κατά κάποιον
τρόπο να επιβεβαιώσει τη θλιμμένη φύση του κωμικού που «κάνει μονίμως μια
νεκροψία στον εαυτό του». Και σε ένα πιο γενικό επίπεδο ίσως πως η αποξένωση
σήμερα δεν κάνει ακριβώς ταξικές διακρίσεις –αν και εκδηλώνεται προφανώς με
πολύ διαφορετικό τρόπο κατά περίπτωση- αλλά αποτελεί καθολικό, χαρακτηριστικό
γνώρισμα της καπιταλιστικής κοινωνίας.
44 σχόλια:
Πραγματικα ηρωικος ο αγωνας του λαου του ΒΙΕΤΝΑΜ εναντιον των γα λλων και στην συνεχεια των αμερικα νων ιμπεριαλιστων.κατα την προσωπι κη μου αποψη επρεπε να ειχανε ακο λουθησει τον δρομο της ΚΟΡΕΑΣ. Να ειχανε κρατησει εστω την μιση χωρα και να ειχανε διακοψει καθε σχεση με την ΕΣΣΔ μετα το 1956 ειμαι σιγουρος οτι σημερα θα υπηρχανε. Στα υπολοιπα συμφωνω με την αναρτηση που οπως παντα ζωγραφισες ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
"και να ειχανε διακοψει καθε σχεση με την ΕΣΣΔ μετα το 1956"
Και μη χειρότερα...
(χιουμοράκι) Μελλοντικό απόσταγμα ιστορικής σοφίας από την απόφαση του 26ου Συνεδρίου του ΚΚΕ σχετικά με την "προδομένη οχτωβριανή επανάσταση, τον ανύπαρκτο σοσιαλισμό που ποτέ δεν γνωρίσαμε, και τις οπορτουνιστικές αντιμαρξιστικές θεωρίες των Λένιν-Στάλιν";;;
Το μόνο που μένει είναι να δούμε και τον όρο "σοσιαλιμπεριαλιστική εσσδ". Μετά μπορούμε να πεθάνουμε ήσυχοι.
4.03 Σοσιαλισμο και βεβαια γνωρισα με στην ΕΣΣΔ μεχρι το 1956. Απο εκει και περα εφαρμοζοντας σταδιακα νομους του καπιταλισμου φτασανε το 1985 στην περεστρο ικα οπου ητανε συνεχεια και ολοκληρωση στο οικοδομημα αυτης της πορειας. Ετσι λοιπον λεω ξανα οτι η ΚΟΡΕΑ που εκοψε σχεσεις απο το 1956 υπαρχει ακομα. Το ιδιο θα μπορουσε να ειχε κανει και το ΒΙΕΤΝΑΜ και σημερα θα υπηρχε. Η πριπτωση της ΚΟΥΒΑΣ ειναι διαφορετικη οπου λογο του εμπαργκο και μεσα στην αμερικα νικη ηπειρο δεν μπορουσε να κανει κατι αλλο. Τα υπολοιπα προβοκατο ρικοα που αναφερεις για ΛΕΝΙΝ ΣΤΑΛΙΝ αλλου δεν τσιμπαω με τιποτα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Δε μου λες ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, το Κομμουνιστικό Κόμμα της Βόρειας Κορέας δεν είχε γραμμή συνεργασίας με τη "μη μονοπωλιακή ντόπια αστική τάξη", στα πλαίσια της γραμμής σύγκρουσης με τα μονοπώλια και τον ιμπεριαλισμό; Γιατί εγώ έτσι ξέρω... Πώς έγινε και σώθηκε εκεί η επανάσταση;
Άρα μετά το 1956 τα μόνα σοσιαλιστικά κράτη στη γη (που επομένως μπορούσαμε να έχουμε και σχέσεις μαζί τους) ήταν η Βόρεια Κορέα και η Αλβανία - και επίσης η Κούβα αλλά η περίπτωσή της είναι λίγο διαφορετική, θα περιμένουμε λίγα χρόνια ακόμα να δούμε πού θα καταλήξει, για να αποφασίσουμε εκ των υστέρων αν ήταν διαφορετική από αυτές που δεχόμαστε ή διαφορετική από αυτές που δεν τις δεχόμαστε.
Α ξέχασα επίσης να σχολιάσω και το "Να ειχανε κρατησει εστω την μιση χωρα" παρ' όλο που είναι πολύ χειρότερο από το άλλο.
Έστω τη μισή χώρα. Έστω μια επαρχία βρε παιδί μου. Άντε, ας ήταν και μία μόνο πόλη (αρκετά μεγάλη όμως!)
Καταγγέλουμε την αντιμαρξιστική θεωρία περί της οικοδόμησης του σοσιαλισμού σε μία χώρα ως οπορτουνιστική, αφού απαιτεί ευρύτερες συμμαχίες!
Εδώ και τώρα ζήτω ο σοσιαλσιμός σε μία πόλη!
Ζήτω ο σοσιαλισμός σε μια γειτονιά!
Ζήτω ο σοσιαλισμός σε ένα εργοστάσιο!
Ώπα κάτσε, το χάσαμε, αυτά τα λένε οι αναρχικοί...
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, σου απαντάω με προβοκατόρικη ειρωνία (όσο μου κόβει, δεν είμαι και πολύ έξυπνος) γιατί αρνούμαι να πιστέψω ότι εκφράζεις τη σημερινή γραμμή του ΚΚΕ για να σου απαντήσω σοβαρά, οπότε ε ας πούμε και καμιά μαλακία να περάσει η ώρα, μέσα στον καύσωνα στη μεγαλούπολη τι επιλογές έχουμε άλλωστε εκτός από....... ψυχοθεραπεία;
Ας είναι καλά ο Σφυροδρέπανος που μας φιλοξενεί, για όσο ακόμα θα μας (με) ανέχετε.
Επίσης, η Β. Κορέα που έκοψε σχέσεις το 1956 με τη "ρεβιζιονιστική ΕΣΣΔ", άραγε έκοψε σχέσεις και με την Κίνα;
Ή μήπως η Κίνα δεν ήταν ρεβιζιονιστική και οικοδομούσε τότε κομμουνισμό;
Για πες μας, για τη μεγαλειώδη θεωρία των τριών κόσμων, που η αμερική ήταν χάρτινη τίγρης και ο μεγαλύτερος εχθρός των λαών η ρεβιζιονιστική εσσδ!
(Ω θεέ μου!)
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ήταν λάθος μεγάλο αυτό που είπες η Αλβανία που έκοψε κάθε σχέση με την ΕΣΣΔ μετά το 56 ήταν η ντροπή του σοσιαλιστικού στρατοπέδου κατά τη γνώμη μου. Η χώρα παρέμεινε τραγικά υπανάπτυκτη και φτωχή. Το χω ξαναπεί σε κάποιο άλλο σχόλιο κοινωνικοποίηση υπήρχε αλλά αν δεν υπάρχει και η ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων τι να το κάνουμε να μοιράσουμε απλώς τη φτώχεια μας????
Η ίδια λογική υπήρξε και στη Β Κορέα μάλλον. Ο εγγονός Κιμ αυτή τη στιγμή πάντως χρησιμοποιεί και καπιταλιστικά εργαλεία για την ανάπτυξη της οικονομίας της Β. Κορέας. Τώρα το αν το έχουν στο μυαλό τους κάπως σαν την ΝΕΠ ή θα καπιταλιστικοποιηθούν όπως στην Κίνα από τις αρχές του 70 και μετά ο χρόνος θα δείξει.
Όπως και να χει, ακόμα και η Μπρεζνιεφική και οπορτουνιστική ΕΣΣΔ μέχρι και τις αρχές του 80 ήταν το παγκόσμιο επαναστατικό μαντρί και όπως λέει και και η παροιμία όποιος βγαίνει έξω από το μαντρί τον τρώει ο (καπιταλιστικός) λύκος ή μένει μόνος του σαν το αγρίμι όπως η Αλβανία.
ΦΙΛΙΚΑ (όπως λες και εσύ)
ΑΡΙΣΤΟΝΙΚΟΣ
5.16 Τα πραγματα ειναι απλα ακομα και αν δεν σου αρεσουνε.Η ΕΣΣΔ απο το 1956 σταδιακα εφαρμοζε νομους του καπιταλισμου για να ανατρεψουνε το συστημα. Οσες χωρες του σοσιαλιστικου στρατοπεδου ακολουθησανε τον δρομο αυτο ειχανε την ιδια καταληξη με την ΕΣΣΔ το 1991 οταν ολοκληρωθηκανε οι ανατροπες η ΚΟΡΕΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑ δεν ακολουθησανε αυτον τον δρομο και δεν ανατραπηκανε. Στην κορεα μεχρι και σημερα τα μεσα παραγωγης ειναι στην εργατικη ταξη και εχουνε σοσιαλισμο. Στην κουβα τα τελευ ταια 6 χρονια και λογο του εμπα ργκο εφαρμοζουνε μεταρυθμισεις που ευχομαι να εχουνε ευτυχη καταληξη ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
φιλε μου αριστονικε. η αλβανια ητα νε μια φτωχη χωρα στα βαλκανια που τις δοθηκε η ευκαιρια το 1945 να οικοδομηση σοσιαλισμο. η πιεση απο τον καπιταλιστικο κοσμο δεδομενη. Με μονο συμμαχο την ΕΣΣΔ και τις Λ.Δ Το 1956 με την αλλαγη πορειας του ΚΚ σιγουρα βρεθηκανε μπροστα σε διλλημα οτι αν τα σπαγανε θα μενανε σε απομονωση. Αν εκτιμησουμε οτι κακως τα εσπασε τοτε εχουμε αντιφαση ως προς τις ανατροπες και στο τη εφταιξε για ολα αυτα. ΦΙΛΙΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Εγώ δεν θεωρώ ότι καλώς τα έσπασε η Αλβανία με την ΕΣΣΔ. Άλλο η κριτική μεταξύ κομμ κομμάτων και άλλο το απόλυτο ξέκομμα των σχέσεων. Αυτά που λες δεν είναι θέσεις του ΚΚΕ πάντως κάτι διασπάσεις τύπου μλ λμ οακκε και δεν ξέρω γω τι άλλο μίλαγαν ενάντια στην ΕΣΣΔ από τη δεκαετία του 60 και κοίταγαν προς την Κίνα την κορέα τον Χότζα και δεν ξέρω γω που αλλού. Αυτό που θυμάμαι εγώ στα τελευταία ντοκουμέντα που διαβασα του κόμματος, είναι ότι το κόμμα εναντιώνεται μεν (σωστά) στο 20ο συνέδριο και τις στρεβλώσεις που ήταν η αρχή του τέλους, ωστόσο θεωρεί πως παρά τις στρεβλώσεις η ΕΣΣΔ παρέμενε σοσιαλιστική και είχε ακόμα υγιείς κομμουνιστικές δυνάμεις μέσα στο κόμμα των μπόλσεβίκων μέχρι και την περεστρόικα η οποία θεωρείται η με τη βούλα πλέον αντεπαναστατική κυβέρνηση. Αν κάνω λάθος διορθώστε με.
Πάντως δεν μπορώ να καταλάβω πως ενώ είναι πάγια θέση του ΚΚΕ η ανάπτυξη σχέσεων μιας σοσιαλιστικής κυβέρνησης με καπιταλιστικές χώρες στα πλαίσια του αμοιβαίου οφέλους των λαών, γιατί θα έπρεπε η Αλβανία το 56 να ξεκόψει από την ΕΣΣΔ. Αν η ΕΣΣΔ είχε δεξιό οπορτουνισμό στο τιμόνι του κόμματος η Αλβανία είχε αριστερό και μάλιστα καραμπινάτο (υπερεπαναστατισμό στα λόγια, το απόλυτο 0 στην πράξη)
ΑΡΙΣΤΟΝΙΚΟΣ
Αριστονικος. Ασφαλως και υπηρχανε κομμουνιστικες δυναμεις στην ΕΣΣΔ και στην αν.ευρωπη για αυτο αλλωστε και χρειαστηκε σταδιακο ξηλωμα του συστηματος. Τη κριτικη να εκανε στον χρουτσωφ οταν το 1961 απεσυρε τα υποβρυχια απο την αλβανια και σε επισκεψη του σοφοκλη βενιζελου στην μοσχα συμφωνησε σε αυτονομια της βορειου ηπειρου. Αλανθαστη ειναι μονο η φυση αλλα στο 20ο συνεδριο και μετα ειναι συνειδειτες ενεργειες ΦΙΛΙΚΑ ΠΑΝΑΓΙΤΗΣ
Όχι ρε συ Αριστόνικε, δεν κατάλαβες;
Όταν λέμε σοσιαλισμός αυτό εννοούμε, δεκάδες διαφορετικά κράτη, που το καθένα θα οικοδομεί το σοσιαλισμό με το δικό του τρόπο, στο όνομα του μαρξισμού-λενινισμού, εντελώς ανεξάρτητα και αποκομμένα μεταξύ τους χωρίς διπλωματικές και πολιτικές σχέσεις, με αλληλοκατηγορίες για ρεβιζιονισμό και οπορτουνισμό.
Επειδή η ώρα πέρασε, αύριο θα παραθέσω μια σειρά από παραδείγματα των αρχών του "καθαρού" κορεάτικου σοσιαλισμού (που σώθηκε επειδή έκοψε σχέσεις με τη ρεβιζιονιστική ΕΣΣΔ) σχετικά με τη συνεργασία με τη ντόπια αστική τάξη.
1. Οι αμυντικές δαπάνες επιδεινώνουν την κρίση του κεφαλαίου για τον απλό λόγο ότι όπως κι όλες οι άλλες κρατικές δαπάνες περιορίζουν τη συσσώρευση του κεφαλαίου (οι κρατικές δαπάνες προέρχονται εξολοκλήρου από φόρους ή δάνεια δηλ. μελλοντικους φόρους)
Με άλλα λόγια η αυξηση αμυντικών δαπανων στη διάρκεια της κρίσης γίνεται κατά αρχήν για να επιτεθεί ο συγκεκριμένος καπιταλιστης και με τα λάφυρα της νίκης του να καλύψει την επένδυση. Δεν εχει δηλαδη αμεσσα οικονομικα αποτελεσματα αλλα εμμεσα με βασικη προυποθεση τη νικη στα πεδια των μαχων.
2. Το βαρύτατο κόστος που πλήρωσε η ΕΣΣΔ στον Β’ΠΠ (αν και σε νεκρούς οι απώλειες είναι μικρότερες των 27 εκ και υπάρχει μεγαλη συζητηση επ αυτων γιατι συμφωνα με τον Χρουτσοφ αποδυκνειουν την ανικανοτητα του Σταλιν να σωσει τη χωρα κλπ κλπ) σιγουρα επεδρασε πανω από όλα στο ΚΚΣΕ. Στο 19ο συνεδριο μολις 11% των μελών ήταν στο κόμμα προπολεμικα !!!.
Η ανάκαμψη της ΕΣΣΔ κι των άλλων σοσιαλιστικων χωρών ήταν ωστόσο εντυπωσιακή ενδεικτική της ανώτεροτητας του σοσιαλισμού σα σύστημα μιας και βασίστηκε αποκλειστικά σε εσωτερικές πηγές και όχι στη βοήθεια των ΗΠΑ.
Είναι αλήθεια ότι η νικη στον πόλεμο αναβάθμισε τη θέση του στρατου στο εποικοδόμημα, οδηγησε σε μια υποβάθμιση της πολιτικης απεναντι στην οικονομικη αποτελεσματικοτητα κλπ υποχρεωθηκε το ΚΚΣΕ να προσφυγει σε συμμαχιες στο εσωτερικο για την πολεμικη προσπαθεια (αναγνώριση πατριαρχειου, αλλαγη εθνικου υμνου, απελευθερωση από τα γκουλαγκ πρόθυμων να υπηρετήσουν κλπ) Όλα τα παραπάνω δημιουργησαν στο εσωτερικο μια νέα κατάσταση η οποία ωστόσο δεν ήταν μονόδρομος. Το αυτό ισχύει και με την αυξημένη ιμπεριαλιστικη επιθετικότητα αφου η ΗΠΑ και οι λοιπες καπιταλιστικες χώρες ορθά διέγνωσαν ότι όλο το καπιταλιστικο σύστημα βρισκόταν εν κινδυνω ειδικά μετα την κινέζικη επανάσταση.
Σίγουρα η κούρσα των εξοπλισμών βάρυνε οικονομικά την ΕΣΣΔ το ίδιο όμως και συνολικά το κεφάλαιο. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι αυτό που υπέσκαψε τα θεμέλια της ΕΣΣΔ δεν ήταν οι εξοπλισμοί που στο κάτω κατω εδωσαν τη δυνατοτητα σε πολλες χωρες να σπασουν τα δεσμα της αποικιοκρατίας αλλα η ειρηνη στο εσωτερικο προκειμένου να αντιμετωπιστει ο εξωτερικος εχθρός
3. να προσθεσω εδω οτι ενα απο τα μυστικα της επιτυχίας της οοικονομίας τόσο της Γερμανιας οσο και της Ιαπωνίας μεταπολεμικά ήταν ακριβως ο αφοπλισμός τους που αφηνε μεγαλύτερο μέρος της νεας αξίας στη διαθεση του κεφαλαιου για συσσώρευση
12.09 Ενω βεβαια κατα την γνωμη σου δεν υπηρχε κανενας οπορτουνισμος στην ΕΣΣΔ με το 20ο συνεδριο και αδικα τους κατηγορουσανε. Οι μεταρυθμισεις ΚΟΣΙΓΚΙΝ ΛΙΜΠΕΡΜΑΝ στην οικονομια στις οποιες κανει κριτικη και Ο ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ μαλλον για εσενα θα ητανε λαθος Το παλα ικο κρατος δεν λεει κατι ουτε βεβαια και οι αλλαγες στα ΚΚ με το ετσι θελω οπως και στο ΚΚΕ. Και να σου θυμισω οτι στην ΚΟΡΕΑ πριν ειχανε φεουδαρχια. Απλα στο λεω για να μην εκτεθεις ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Ρε Παναγιώτη μερικές φορές μπορείς να σκέφτεσαι πριν γράψεις; Αυτή τη στιγμή έχεις δώσει το δικαίωμα στον εριστικό "ορθόδοξο" ντεμέκ κουκουέ να ξερνάει τη χολή του δήθεν εναντίον σου αλλά στην πραγματικότητα απέναντι στην μελέτη της ιστορίας του Κόμματος και στα συμπεράσματα που εξάγονται. Στην ουσία του με καλύπτει ο Αριστόνικος - και στα γενικά ο Άναυδος - αλλά να προσθέσω κάτι ακόμα για να μην γράφεις ότι σου κατεβάζει η γκλάβα σου, δίνοντας μου την εντύπωση ότι το κάνεις επίτηδες (δεν μπορεί τόση αφέλεια!). Αντιγράφω από την απόφαση του 18ου Συνεδρίου για το Σοσιαλισμό:
"Oι εξελίξεις, επίσης, δε δικαιώνουν τη συνολική στάση του "μαοϊκού" ρεύματος απέναντι στη σοσιαλιστική οικοδόμηση στην EΣΣΔ, το χαρακτηρισμό της EΣΣΔ ως σοσιαλιμπεριαλιστικής, την προσέγγιση της Kίνας με τις HΠA, αλλά και την ασυνέπεια στα ζητήματα της σοσιαλιστικής οικοδόμησης στην Kίνα (π.χ. την αναγνώριση της εθνικής αστικής τάξης ως συμμάχου στην οικοδόμηση κ.λπ.).
H δικιά μας κριτική αποτίμηση γίνεται με δεδομένη την υπεράσπιση της σοσιαλιστικής οικοδόμησης στην EΣΣΔ και τις υπόλοιπες χώρες."
Τι σχέση έχει αυτή η ξεκάθαρη θέση, η οποία λειτουργεί ως αφετηρία για τη βαθιά μελέτη που κάνει το Κόμμα με τα, να με συγχωρέσεις, άστοχα κι απερίσκεπτα πράγματα που γράφεις; Σου ξαναλέω, δίνεις το δικαίωμα στον καθένα να χτυπάει το Κόμμα. Αν σκοπός σου δεν είναι αυτός ξανασκέψου πριν πατήσεις το κουμπί "Δημοσιεύστε το σχόλιο σας"...
ΡΓ
Μην μπερδεύεις τη σωστή κι ολοκληρωμένη κριτική του Κόμματος σήμερα με τις μαοϊκές κι αλβανικές μαλακίες. Θες ένα ακόμα στοιχείο για να μην οδηγηθείς σε λογικά και όχι μόνο ατοπήματα; Ξέρεις ποιος είχε προνομιακές σχέσεις με το Βορειοκορεάτικό κόμμα διαχρονικά; Το "εσωτερικού"! Μήπως το κάνανε επειδή οι Κορεάτες του τζούτζε ή πως διάολο το λένε ακολουθούσαν τη σωστή μαρξιστική - λενινιστική γραμμή;
ΡΓ
Ορθόδοξε, η ψυχοθεραπευτική ιδιότητα που λες έχει ωστόσο το στοιχείο της ομαδικής (γκρουπ θέραπι). Το θέμα δεν είναι αν ανέχομαι εγώ κάποιον, αλλά να φροντίζεις με τον τρόπο σου να γίνεσαι ανεκτός από τους άλλους.
Παναγιώτη, δε συμφωνώ πως το βιετνάμ έπρεπε να είχε διακόψει κάθε σχέση με τους σοβιετικούς από το 56'. Και ακριβώς επειδή δεν το έκανε κατά τη γνώμη μου, άντεξε να κάνει αυτό τον επικό δεκαετή αγώνα κατά των ηπα, τη στιγμή πχ που οι κινέζοι υποδέχονταν τον νίξον στο πεκίνο για να αναπτύξουν φιλικές σχέσεις. Στα υπόλοιπα με καλύπτουν τα σχόλια άλλων σφων αναγνωστών. Πολύ καλά έκανε κι ο ΡΓ που έβαλε το σχετικό απόσπασμα από το 18ο συνέδριο και την απόφαση για το σοσιαλισμό.
Άναυδε, δε θέλω να επαναλάβω πράγματα που έχω γράψει στο κείμενο, σα να κομίζω κάτι καινούριο στη συζήτηση. Για τους λόγους που αναφέρω εκεί λοιπόν, θεωρώ πως το ιμπεριαλιστικό στρατόπεδο έχτισε πάνω στα ερείπια του β' ππ την "χρυση μεταπολεμική κεϊνσιανή τριακονταετία" που του απέδωσε ευρύτερες συμμαχίες και συναινέσεις, σε μια δύσκολη διεθνή συγκυρία, και θεωρώ πως είχε ως στρατηγική επιλογή την κούρσα των εξοπλισμών, αν όχι γιατί έβγαινε ωφελημένο, σίγουρα πάντως γιατί υπολόγιζε ότι η φθορά για τους σοβιετικούς και την αντίπαλη πλευρά συνολικά ήταν μεγαλύτερη.
Καλά κάνεις πάντως κι επισημαίνεις και αυτά τα σημεία.
Ρ.Γ συντροφε. Σκοπος μου ειναι πα ντα η υπερασπιση του ΚΚΕ. τα ντοκουμεντα που αναφερεις τα εχω υποψη μου και ειμαι 100% συμφωνος. Σε καμμια περιπτωση δεν ειπα οτι μετα το 20ο συνεδριο εγινε καπιταλισμος αυτοματα σταδιακα προχωρησανε στο ξηλωμα. Και ουτε ειπα ποτε οτι δικαιωθηκανε σε ολα οι μαο ικοι. Παντα σκεφτομαι τη γραφω αλλα δεν υπαρχει περιπτωση να καθηλωσω την σκεψη μου σε ζητη ματα που ακομα ειναι υπο μελετη επειδη καραδοκουνε τα ΒΑΡΙΔΙΑ. και επειδη παντα μιλαω ξεκαθαρα σε ολη μου τη ζωη ειμαι με το ΚΚΕ ΣΥΝΤΡΟΦΙΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΡΓ το "ντεμέκ κουκουές" θα ήταν καλύτερο να το απευθύνεις σε ανθρώπους που έχουν ξεπατικώσει όλη τη διαχρονική μαοϊκή αντισοβιετική επιχειρηματολογία και την παρουσιάζουν σήμερα σαν γραμμή του ΚΚΕ.
Εμένα το πρόβλημά μου δεν είναι κάποιος ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ αλλά το κενό που αφήνει η επίσημη γραμμή για ερμηνείες τύπου ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, το πως ισχυροποιούνται σαν τάσεις και το αποτέλεσμα που θα έχουν στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον. Όταν ανοίγεις τον ασκό του Αιόλου πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για θύελλες. Όπως βλέπεις δεν χρειάζεται να νομίζεις ότι αποκάλυψες τη μεγάλη συνομοσία, ευθέως το γράφω, για τη γραμμή προβληματίζομαι.
Με κίνδυνο να γίνομαι κουραστικός επειδή γράφω συνέχεια τα ίδια, πρόκειται για καραμπινάτη περίπτωση ετεροκαθορισμού, αφού προκειμένου να αντέξει γερά η άμυνα στα δεξιά απ' την επίθεση ΣΥΡΙΖΑ αφήνεται η αριστερά εντελώς αφύλακτη.
Λες "να ξερνάει τη χολή του δήθεν εναντίον σου αλλά στην πραγματικότητα απέναντι στην μελέτη της ιστορίας του Κόμματος και στα συμπεράσματα που εξάγονται".
Δεν έχω κανένα πρόβλημα να παραδεχτώ και το έκανα και σε άλλες συζητήσεις ότι προβληματίζομαι για το ξαναγράψιμο της ιστορίας και την αναθεώρηση των συμπερασμάτων. Με φοβίζει και με φοβίζει πολύ. Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ με τα τσιτάτα του είναι απλώς ένα παράδειγμα, και αναρωτιέμαι κατά πόσον είναι χαρακτηριστικό ή όχι. Όπως και αυτά τα "ξερνάει τη χολή του" αναρωτιέμαι αν χαρακτηρίζουν εσένα και το επίπεδό σου ή είναι γενικευμένα. Είσαι ο δεύτερος σε αυτό το blog που απευθύνεται με αυτόν τον τρόπο σε κάποιον που φέρει δεξιότερες θέσεις, ενώ ταυτόχρονα νταντεύει τον ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ που μας προέκυψε οπαδός των θέσεων της "Οργάνωσης για την Ανασύνταξη του ΚΚΕ" και της ΟΑΚΚΕ.
Και πάλι δεν με ενδιαφέρει οποιαδήποτε προσωπική "δικαίωση". Σου το γράφω για να προβληματιστείς. (Είναι αυτές οι τάχα αθώες επιθέσεις φιλίας που κάνουμε εμείς οι οπορτουνιστές, ντεμέκ κουκουέδες αλλά στην πραγματικότητα πράκτορες του εχθρού, προκειμένου να αποπροσανατολίσουμε τους γνήσιους επαναστάτες και να τους βάλουμε διαβάλματα - άξιος ο μισθός μας! Έχει ένα ωραίο απόσπασμα ο Χρόνης Μίσιος για το βασικό κίνδυνο και το μ**νί της χήρας, ψάξτο στο ίντερνετ)
Εάν στα πλαίσια της υπεράσπισης του καταστατικού και του προγράμματος, εάν στα πλαίσια της άμυνας απέναντι στο ΣΥΡΙΖΑ και του ανοιχτού μετώπου εναντίον του οπορτουνισμού, δεν έχεις πρόβλημα να ανεχτείς απόψεις που απορρίπτουν ολοκληρωτικά την ΕΣΣΔ από το '56 και μετά (με ότι άλλο αυτό συνεπάγεται) μάλλον κάτι κάνεις λάθος. Εγώ δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο εκτός από το να επισημαίνω τους φόβους μου. Με όποιον τρόπο μου βγαίνει καλύτερα.
Και για του λόγου το αληθές:
"Και ουτε ειπα ποτε οτι δικαιωθηκανε σε ολα οι μαοικοι" by ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ.
Οπότε κάτσε και αναρωτήσου, επειδή αυτό ΔΕΝ είναι γραμμή του ΚΚΕ, τι θα πει "δεν δικαιωθήκανε σε όλα", δηλαδή δικαιωθήκανε σε κάποια; Ποια είναι αυτά; Σταματήσαμε να αντιμετωπίζουμε τα ρεύματα ενιαία; Αντίστοιχα θα μπορούσες δηλαδή να δεχτείς ως υπερασπιστική τακτική της γραμμής σου ότι "δεν είπα ότι ο Τρότσκι δικαιώθηκε σε όλα";
Αυτά από εμένα. Δεν θα επανέλθω παρά μόνο για τα αποσπάσματα των βορειοκορεατών που υποσχέθηκα.
Ορθόδοξε, ο παναγιώτης και ο κάθε παναγιώτης που γράφει εδώ μέσα εκφράζει τον εαυτό του και κανέναν άλλο, εκτός αν αποδειχτεί ή δηλώσει ο ίδιος κάτι διαφορετικό.
Κατά τα άλλα ένα βασικό συμπέρασμα που είχε διατυπώσει ο σύντροφος με το μουστάκι, αλλά η γλύκα της χήρας έκανε το μίσσιο να το ξεχάσει, είναι ότι βασικός κίνδυνος κάθε φορά είναι αυτός που υποτιμάμε.
2.15 αν νομιζεις οτι θα με λογοκρι νεις εισαι πολυ μακρια νυχτωμενος και ουτε εχω να απολογηθω τιποτα σε ΒΑΡΙΔΙΑ. Οταν το καλοκαιρι του 1995 εγινε η πρωτη συζητηση για το σοσιαλισμο ξεκινησατε να διαφωνειτε και απο εκει και περα διαφωνεισατε με ολα προσπαθωντας να κρατησετε το ΚΚΕ καθηλωμενο στο παρελθον δινατε στοιχεια στον αστικο τυπο απο εσωκομματικα θεματα για να χτυπησετε πισωπλατα οι αποψεις ηττηθηκανε απο τα μελη του κομματος. Μπορεις να συνεχι σεις τον προβοκατορικο ρολο του μανιαδακη που ανελαβες. Εγω συζηταω και δεχομαι την κριτικη μονο απο συντροφους και φιλους και οχι απο ασφαλιτες. Συνεχισε εμενα το στομα δεν θα μου το κλεισεις. ΕΔΩ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Σφυροδρέπανε συμφωνώ απόλυτα. Ακολουθούν τα αποσπάσματα που υποσχέθηκα, αν θέλεις μπορείς να τα βάλεις δίπλα σε εκείνο το κείμενο που είχες γράψει υπέρ της Βόρειας Κορέας:
1) (Το άμεσο μεταπολεμικό καθήκον είναι) "να σχηματιστεί ένα δημοκρατικό εθνικό ενιαίο μέτωπο που να εμπνέει όλες τις πατριωτικές, δημοκρατικές δυνάμεις της χώρας όπως τους εργάτες, τους αγρότες, τους προοδευτικούς διανοούμενους και τους συνειδητούς εθνικούς καπιταλιστές και συνειδητούς ανθρώπους της θρησκείας, και σε αυτή τη βάση να ιδρύσουμε μια Λαϊκή Δημοκρατία. Εξαιρούνται οι ιαπωνόφιλοι κομπραδόροι καπιταλιστές και οι μεγαλογαιοκτήμονες"
Kim Il Sung, "On Building the Party, State and Armed Forces in the Liberated Homeland: Speech Delivered to Military and Political Cadres", 20-8-1945, in Kim Il Sung,Works, vol 1, Pyongyang, 1980, pp. 235-6.
2) "Η Λαϊκή Δημοκρατία...πρέπει να οικοδομηθεί με το σχηματισμό ενός δημοκρατικού ενιαίου μετώπου...που να εμπνέει...ακόμα και τους εθνικούς καπιταλιστές με εθνική συνείδηση".
Kim Il Sung, "On the Building of New Korea and the National United Front: Speech to the Responsible Functionaries of the Provincial Party Committees", 13-10-1945, in Kim Il Sung, Works, vol 1, Pyongyang, 1980, pp. 298.
3) "Δεν υπάρχει κανένας λόγος οι κομμουνιστές και οι εθνικιστές να μην ενωθούν στην προσπάθειά τους για εθνική ανοικοδόμηση...Η ενότητα μόνο είναι ο πατριωτικός δρόμος για τη χώρα και το λαό και ο πραγματικός δρόμος για εθνική ανοικοδόμηση, ο δρόμος για να εγγυηθούμε μια νέα, δημοκρατική Κορέα."
Kim Il Sung, "Talk with Participants in the Nationalist Movement", 5-11-1945, in Kim Il Sung, Works, vol 1, Pyongyang, 1980, p. 347.
4) "Εμείς επιμένουμε να διεξάγουμε την επανάσταση για την εξάλειψη των καπιταλιστικών στοιχείων στο Βορρά όχι απαλλοτριώνοντας τους καπιταλιστές έμπορους και βιομήχανους, αλλά τους εντάσσουμε στο σοσιαλιστικό τρόπο μέσω των διάφορων μορφών της συνεταιριστικής οικονομίας"
Kim Il Sung, "On the Nature of the Revolution in Our Country at the Present Stage and the Basic Direction of the First Five-Year Plan: Concluding Speech at a Meeting of the Political Committee of the Central Committee of the Workers’ Party of Korea", 29-12-1954, in Kim Il Sung, Works, vol 9, Pyongyang, 1982, p. 171.
5) "Στην αγροτική συνεταιριστικοποίηση η αρχή της εθελοντικής προσχώρησης εφαρμόστηκε όχι μόνο στους μεσαίους αγρότες, αλλά σε όλα τα στρώματα του αγροτικού πληθυσμού, συμπεριλαμβανομένων των πλουσίων αγροτών.. Το Κόμμα μας υιοθέτησε την πολιτική της βαθμιαίας αναδιαμόρφωσης των πλουσίων αγροτών καθώς αναπτυσσόταν το συνεταιριστικό κίνημα, ενώ ταυτόχρονα περιόριζε τις εκμεταλλευτικές τους πρακτικές...η πλειοψηφία των πλουσίων αγροτών εντάχθηκε στις κοοπερατίβες εθελοντικά"
Kim Il Sung, "Report on the Work of the Central Committee to the Fourth Congress of the Workers’ Party of Korea", 11-9-1961, in Kim Il Sung, Works, vol 15, Pyongyang, 1983, pp. 136-7.
6) "Θέση μας είναι να εφαρμόσουμε δημιουργικά τις προτάσεις του Μαρξ και του Λένιν στις νέες ιστορικές συνθήκες και τις συγκεκριμένες περιστάσεις της χώρας μας...η πάλη των τάξεων σε μια σοσιαλιστική κοινωνία είναι ένας αγώνας με σκοπό την επίτευξη ενότητας και αλληλεγγύης, και επ’ ουδενί δεν είναι μια πάλη των τάξεων που διεξάγεται μεταξύ μελών της κοινωνίας ευρισκομένων σε πολεμική κατάσταση το ένα με το άλλο. Σε μια σοσιαλιστική κοινωνία η πάλη των τάξεων σίγουρα υπάρχει, αλλά διεξάγεται με μέσα συνεργασίας για το σκοπό της επίτευξης ενότητας και αλληλεγγύης...
Η δική μας πάλη των τάξεων σχεδιάζεται όχι μόνο για να εργατοποιήσουμε την αγροτιά και να τερματίσουμε την ύπαρξή της ως τάξη, αλλά και για να επαναστατικοποιήσουμε την πρώην μεσαία τάξη, περιλαμβανομένης και της διανόησης και των μικροαστών της πόλης, και να τους αναπλάσουμε στο σχήμα της εργατικής τάξης. Αυτή είναι η βασική αρχή της ταξικής πάλης που τώρα διεξάγουμε."
Kim Il Sung, "On the Questions of the Period of Transition from Capitalism to Socialism and the Dictatorship of the Proletariat: Speech Delivered to Party Ideological Workers", 25-5-1967, in Kim Il Sung, Works, vol 21, Pyongyang, 1985, pp. 233-4.
7) "Το Κόμμα μας εισήγαγε την πολιτική του μετασχηματισμού της οικονομίας των καπιταλιστών εμπόρων και βιομηχάνων, μαζί με αυτή των βιοτεχνών και των μικρών εμπόρων, σε σοσιαλιστικές γραμμές, μέσω διαφόρων τύπων συνεταιαριστικής οικονομίας. Αυτό ήταν σύμφωνο τόσο με τις απαιτήσεις της σοσιαλιστικής οικοδόμησης όσο και με τα συμφέροντα των ίδιων των βιομηχάνων και των εμπόρων. Σχεδόν κάθε βιομήχανος και έμπορος, έτσι, αποδέχτηκε την πολιτική του Κόμματός μας για τη συνεταιριστικοποίηση, και ο σοσιαλιστικός μετασχηματισμός του ιδιωτικού εμπορίου και βιομηχανίας ολοκληρώθηκε σε μικρό χρονικό διάστημα μετά τον πόλεμο."
Kim Il Sung, "On Socialist Construction in the Democratic People’s Republic of Korea and the South Korean Revolution: Lecture at the ‘Ali Archam’ Academy of Social Sciences of Indonesia", 14-4-1965, in Kim Il Sung, Works, vol 19, Pyongyang, 1984, p. 246.
8) "Το κράτος δεν κατέσχεσε καμία από τις περιουσίες των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων..Η πολιτική του Κόμματος μας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας μας έναντι των ιδιωτών εμπόρων και βιομηχάνων έχει εκτιμηθεί ακόμα και από ανθρώπους που δεν είναι κομμουνιστές. Ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών στη χώρα μας από καπιταλιστικές χώρες λένε πως εγκρίνουν και υποστηρίζουν το σοσιαλισμό στην Κορέα."
Kim Il Sung, "Korean Merchants and Manufacturers in Japan Must Make a Strong Contribution to the Patriotic Work for Their Homeland and Nation: Talk to the Second Group of Korean Merchants and Manufacturers from Japan on a Visit to Their Homeland", 19-11-1973, in Kim Il Sung, Works, vol 28, Pyongyang, 1986, p. 499.
9) "Στη σοσιαλιστική επανάσταση, (σ.σ. το ΚΕΚ) δεν εξάλειψε τους πλούσιους αγρότες και τους καπιταλιστές επιχειρηματίες: τους επέτρεψε την είσοδο στη συνεταιριστική οικονομία με βάση την αρχή της εθελοντικής προσχώρησης και τους οδήγησε στο να μεταμορφωθούν σε σοσιαλιστές εργαζόμενους ανθρώπους. Το Κόμμα μας καθοδηγεί όλους αυτούς τους μεταμορφωμένους ανθρώπους στο σοσιαλισμό και τον κομμουνισμός έχοντας τους εμπιστοσύνη ως διαρκείς συντρόφους του, και όχι ως προσωρινούς συνταξιδιώτες, ανεξάρτητα από την κοινωνική τάξη ή στρώμα καταγωγής τους."
Kim Jong Il, Our Socialism Centred on the Masses Shall not Perish: Talk to the Senior Officials of the Central Committee of the Workers’ Party of Korea, Pyongyang, 5-5-1991.
Εχοντας λοιπον φεουδαρχια και ιαπω νικη κατοχη εφαρμοσανε σωστα τις θεσεις του ΛΕΝΙΝ κερδισανε τον λαο με το μερος τους και εχοντας την βοηθεια του σοβιετικου στρατου που απετρεψε αντεπαναστατικες ενεργειες μπορεσανε να ξεκινησουνε την οικοδομηση του σοσιαλισμου. παντου οπου δεν υπηρχε η παρουσια του σοβιετικου στρατου η αστικη ταξη με αξιο συμμαχο τους οπορτουνιστες επνιξε τα παντα στο αιμα. Το παραδειγμα του ΕΑΜ ΤΟ 1944 Που δεν πηρε την εξουσια ειναι χαραχτηριστικο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Ας ξεράσω λίγη ακόμα από τη χολή μου (όπως λέει ο ΡΓ) σαν ασφαλίτης (όπως λέει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ) που είμαι:
Μάλλον οι κορεάτες ακολούθησαν πολιτική ΝΕΠ... διαρκείας.
Στην ΕΣΣΔ ο Λένιν την ξεκίνησε το 1917 και ο Στάλιν την τερμάτησε το 1928. Σύνολο 9 χρόνια. Στη Βόρεια Κορέα η πολιτική "ενσωμάτωσης" των εκμεταλλευτικών τάξεων στη νέα εξουσία επισήμως δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ. Αντιθέτως, έχει εδώ και χρόνια εξαλειφθεί κάθε αναφορά στο μαρξισμό-λενινισμό, και παρουσιάζουν ως επίσημη ιδεολογία τους την "juche" (γιούτσε-τζούτσε, πως προφέρετε αυτό)
Ταξική συνεργασία και συμμετοχή καπιταλιστών και τσιφλικάδων σε συνεταιρισμούς, περισσότερο Τίτο θυμίζει παρά Λένιν. Καθόλου τυχαίο ότι ο μεγαλύτερος θαυμαστής του Κιμ Ιλ Σουγκ ήταν ο Τσαουσέσκου - αυτός που εδώ στα δικά μας συντάχθηκε με το "ΚΚΕ εσωτερικού". Η Βόρεια Κορέα ήταν μαζί τους στο κίνημα των Αδέσμευτων.
Ο Στάλιν στην ΕΣΣΔ συγκρούστηκε ανελέητα με τους "νεπμεν" όπως και με τους κουλάκους. Ήταν μάλιστα αυτός που συνέχισε τη σκέψη του Λένιν και υποστήριξε ότι στο σοσιαλισμό η ταξική πάλη όχι απλώς συνεχίζεται αλλά οξύνεται. Ο Κιμ Ιλ Σουγκ απ' την άλλη τους "ενσωμάτωσε" επειδή εκεί λέει η ταξική πάλη εντός του σοσιαλισμού είναι "ειρηνική" και γίνεται σε κλίμα "συνεργασίας και φιλίας"...
Έχουμε και λέμε λοιπόν.
Η Β. Κορέα δεν ακολούθησε ποτέ το παράδειγμα της ΕΣΣΔ - ούτε και πριν το '56. Ο Κιμ Ιλ Σουγκ έκανε τα αντίθετα από το Στάλιν.
- Αποκουλακοποίηση ο Στάλιν; Ενσωμάτωση και "εθελοντική προσχώρηση" ο Κιμ.
- Ταξική σύγκρουση οξυμένη ο Στάλιν; Ειρηνική ταξική συνεργασία ο Κιμ.
- Δικτατορία του προλεταριάτου ο Στάλιν; Παλλαϊκό κράτος ο Κιμ.
- Δίκες της Μόσχας ο Στάλιν; Διαρκείς σύντροφοι και όχι προσωρινοί συνταξιδιώτες οι πλούσιοι αγρότες και οι καπιταλιστές επιχειρηματίες για τον Κιμ.
Κι όμως η Β. Κορέα παρουσιάζεται σαν κράτος υπόδειγμα με τις σωστές πολιτικές που γι' αυτό έσωσε την επανάσταση.
Τελικά μάλλον φαίνεται πως η ΕΣΣΔ δεν είχε στρεβλή πορεία από το '56 μόνο, μάλλον και πιο πριν επί Στάλιν πάλι οπορτουνιστική γραμμή είχε...
---
Εγώ σαν καλός ασφαλίτης, τώρα αρχίζω να κατανοώ τα χαριεντίσματα και τις ευχές στον ΟΑΚΚίτη "κοκινο καπνα" σε προηγούμενη ανάρτηση.
12.34 καταπληκτικο κειμενο. Βγαλμε νο μεσα απο την ασφαλεια και τις μυστικες υπηρεσιες. Οτι και να λες η ΕΣΣΔ εχτισε σοσιαλισμο μεχρι το 1956. Απο εκει και περα σταδιακα σε μια πορεια εφαρμοζοντας νομους του καπιταλισμου ανατραπηκανε τα παντα. Στην ΚΟΡΕΑ Χτισανε σοσιαλισμο και υπαρχει μεχρι σημερα χωρις να εχει ανατραπει. Στα δικα μας τα μελη του κομματος σας πεταξανε εξω μαζι με τις αποψεις σας. Οτι και να κανετε θα γραφτει και ο 3ος τομος τον οπο ρτουνισμο θα συνεχισουμε να τον αντιμετωπιζουμε σαν χολερα και σε κυβερνηση με τους καπιταλιστες στην εξουσια δεν θα μπουμε. Συνεχισε απογονε του ΜΑΝΙΑΔΑΚΗ εδω θα ειμαι σε περιμενω ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Μάλλον βρισκόμαστε σε εικονικό αμφιθέατρο. Αλλιώς δεν εξηγείται το να επιτίθεται ο εριστικός ορθόδοξος ιερέας σε μένα αξιοποιώντας την Β. Κορέα... Αδελφέ όταν αντιπαρατίθεσαι να το κάνεις με αυτόν που έχεις απέναντι όχι με σκιάχτρο κατασκευής σου... Καληνύχτα και καλή τύχη. Θα τη χρειαστείς!
ΡΓ
ΥΓ. Η χολή πάει στο υφακι σου κακεντρεχη καρδιναλιε! Άλλαξε το και ξανακόπιασε...
Καλα Παναγιωτ',εξηγουνται πολλα για την ΒΚ αν ισχυουν αυτα που λεει ο Ορθοδοξος.Μου θυμιζουν την κατασταση που περιεργραφε ο Αναυδος(αν θυμαμαι καλα) σε μια περσινη αναρτηση για την Κινα.
Καλά ρε κνίτες, ορθόδοξοι και αιρετικοί, φτάσατε να κατηγορείτε οι μεν (διαφωνούντες μπογιοπουλικοί εργατοαγωνίτες) τους δε (κουτσουμπικούς "αριστεριστές") για οακκείτες;
Ο τέμπορα ο μόρες (και μπάσατε και το ψευδώνυμό μου μου στην κουβέντα, ρε κερατούκληδες).
:-)))))
Δεν θυμαμαι παλαιοτερα σχολια του orthodox, δεν ξερω αν ειναι η οχι κκε αλλα εχει δικιο σε αυτα που λεει.
Αυτο που η ιστορια απεδειξε ως πιο πετυχημενο μοντελο σοσιαλιστικης οικοδομισης ηταν αυτο της ΕΣΣΔ το οποιο ταιριαζε γαντι σε μια κατεστραμενη απο πολεμους και με πολλλα φεουδαρχικα καταλοιπα χωρα. Η Εσσδ βιομηχανοποιηθηκε μεσα σε μολις 15-20 χρονια οταν η Αγγλια χρειαατηκε 150 και η Γερμανια 50. Οι χωρες της Ασιας που προσπαθησαν να οικοδομησουν σοσιαλισμο δεν ακολουθησαν αυτο το δρομο. Η Κινα μεχρι το 1970 παρεμενε τραγικα υπαναπτυκτη και αγροτικη με παρα πολλα φεουδαρχικα καταλοιπα στην υπαιθρο. Κακα τα ψεματα η βιομηχανοποιηση της Κινας εγινε σε καπιταλιστικη βαση με κινητρο το κερδος οχι την ικανοποιηση των αναγκων. Η Β κορεα αποτην αλλη οποια αναπτυξη ειχε την ειχε εξαιτιας της ΕΣΣΔ που την προμηθευε με τα παντα απο πετρελαιο μεχρι πολεμικο εξοπλισμο. Μολις εγιναν οι ανατροπες κατερευσαν ολες οι υποδομες της Β κορεας. Οπως και να χει εχει τραγικα φεουδαρχικα καταλοιπα αυτη η χωρα αν πραγματικα εχτιζε σοσιαλισμο δεν θα πρεπε σιγα σιγα να τα ξεπερναει?? Απο τοτε που ανελαβε ο εγγονος Κιμ παντως υπαρχει μια βελτιωση ειδικοτερα στην πρωτευουσα ωστοσο αυτη επιτυγχανεται με καπιταλιστικες συνταγες κυριως λογω της χαλαρωσης του ελεγχου στο εμποριο που κανουν ιδιωτες με την Κινα οποτε θα τεθει καποια στιγμη το διλλημα αν θα συνεχισουν στο δρομο της Κινας η στο δικο τους ιδιομορφο κεντρικο σχεδιασμο. Το μονο σιγουρο ειναι οτι πρεπει να σπασουμε τη λογικη σοσιαλισμος = ισοτητα μεν φτωχεια ομως δε.
Θελουμε να κανουμε επανασταση για να ζουμε καλα και να ικανοποιουνται ολες οι συχρονες αναγκες μας οι εννοιες του σοσιαλισμου και του μαρξισμου ειναι ασυμβιβαστες με τον ποβερισμο.
ΑΡΙΣΤΟΝΙΚΟΣ
17 αυγουστου 2.15 Προβληματιζεται με την μελετη της ιστοριας και την εξαγωγη συμπερασματων ο ασφαλιτης. Διαλυση ΟΚΝΕ 1943 ΣΜΑ ΛΙΒΑΝΟΣ ΚΑΖΕΡΤΑ ΒΑΡΚΙΖΑ καταδικη της ΑΣΟ ως τυχοδιωχτες σφαγη του λαου και ηττα του κινηματος ολα γινανε καλα. ΕΔΑ αρνηση της υποψηφιοτητας ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗ διαλυση Κ.Ο μετατροπη σε ενιαιο κομμα ουρα της Ε.Κ σε ολα. Αντιδικτακτορικος αγωνας και να θεωρειται μεχρι και ο βασιλιας αντιστασιακος. 1974 συμμαχια δημοκρατικες δυναμεις πραγματικη αλλαγη 2η κατανομη κοινο πορισμα ΚΚΕ ΕΑΡ συνασπισμος περεστρο ικα. Και αν θιξουμε ολα αυτα υπαρχει λεει προβλημα.εχει δικιο ο ασφαλιτης πως θα γινει παλι ΜΕΤΩΠΟ και σοσιαλισμος με ΣΤΑΔΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Παναγιωτη καλα κανεις και θιγεις πραγματα. Το προβλημα ειναι οταν δεν γινεται κριτικη αποτιμηση γεγονοτων και καταστασεων αλλα διαγραφη μονοκονδυλια ολης της ιστοριας του κκ του 20ου αιωνα. Παρα τον (οντως υπαρκτο) οπορτουνισμο της Εσσδ του 70 και του 80 πχ αυτη παρεμενε η παγκοσμια επαναστατικη κοιτιδα. Το ιδιο και το ΚΚΕ παρα τα λαθη και τις παρεκλισεις της δεκαετιας με τις βατες ηταν το Κκ στην Ελλαδα. Αυτοι που το κρατησαν με νυχια και με δοντια παλεψαν μεσα απο τις γραμμες του χωρις να το απαξιωνουν με αυτον τον τροπο που κανουν καποιοι οπως εσυ τωρα. Μερικες φορες νομιζω οτι δεν βοηθας στη συζητηση καθως εισαι παρα πολυ απολυτος. Η λαθολογια για το κκε εκτος απο δεξιο μπορει να εχει και αριστερο προσημο
ΑΡΙΣΤΟΝΙΚΟΣ
Θυμαμαι ενα παλιο επετειακο βιντεο που ελεγε για το νημα που συνδεει το κ κινημα στη χωρα μας απο τις απαρχες του μεχρι σημερα. Αν εχουμε τη δικη σου λογικη πρεπει να θεωρησουμε οτι το κκ κινημα στην Ελλαδα πεθανε με την ηττα του δσε και αναστηθηκε με το 15ο συνεδριο. Εγω θεωρω οτι πρεπει να κανει το κομμα κριτικη αποτιμιση της ιστοριας του αλλα απο την αλλη πρεπει και να την τιμαει. ΠΧ στωστη η κριτικη για τη στρατιγικη του εαμ που εγκλωβισε σε αυταπατες. Αλλα ειναι δυνατον να το απαξιωσεις, να το διαγραψεις ετσι απλα στην τελικη παιδι του κομματος ηταν κι αυτο. Συγγνωμη αν γραφω με λαθη γραφω απο το κινητο και τσατιζομαι
ΑΡΙΣΤΟΝΙΚΟΣ
Π.Γ Εγω στο πρωτο μου σχολιο εβαλα ενα προβληματισμο. τα σοσιαλιστικα καθεστωτα ανατραπηκανε το 1991. Σημερα εχουμε την ΚΟΡΕΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΥΒΑ που εχουνε σοσιαλισμο και την κινα με το βιετναμ που εχουνε καπιταλισμο με τα ΚΚ στην εξουσια. αναρωτηθηκα αν μπορουσε να ειναι και το βιετναμ σημερα με σοσιαλισμο αν ειχε ακολουθησει τον δρομο της ΚΟΡΕΑΣ. ειμαι ανοιχτος να ακουσω τα παντα δεν ισχυριζομαι οτι στην ΚΟΡΕΑ ειναι ολα καλα αλλα το οτι δεν ανατραπηκε το 1991 και τα μεσα παραγωγης ειναι στους εργα τες αυτα ειναι δεδομενα. Οπως δεδομενο ειναι οτι απο το 20ο συνεδριο με την επικρατηση του οπορτουνισμου εφαρμοζανε νομους του καπιταλισμου συνειδητα. Σε ευχαριστω για τον διαλογο ειμαι προθυμος να ακουσω τα παντα απο ΣΥΝΤΡΟΦΟΥΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΥΣ οχι απο ασφαλιτες ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Αριστόνικε, σε έχω ξαναρωτήσει αλλά δε θυμάμαι να μου απάντησες. Είσαι ο ίδιος που σχολίαζε και παλιότερα ως Αριστόνικος 85;
φιλε μου αριστονικε. Το ΚΚΕ εχει 96 χρονια ιστορια και δεν πεταμε τιποτα. Ειμαι απο το 1978 με το κομμα μεχρι και σημερα. Δεν πεταω την ιστορια του ΕΑΜ. αλλα με τις ιδανικες συνθηκες που υπηρχανε και το 80% του λαου μαζι να οδηγηθουμε στην σφαγη με τις εγκληματικες συμφωνιες συγνωμη αλλα δεν ειμαι απολυτος. Το οτι με το ετσι θελω ξηλωθηκε η ηγεσια το 1956 και εγινε η ΕΔΑ κομμα με οτι επακολου θησε δεν ητανε λαθος. αριστεριστης σε καμμια περιπτωση δεν ειμαι συμφωνα βεβαια με τον ορισμο του ΛΕΝΙΝ. Τη να κανουμε ομως τον συνασπισμο την περεστρο ικα και της δημοκρατικες δυναμεις τα εχω ζησει και δεν ξεχνιουνται ΦΙΛΙΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Παναγιωτη,καλα κανεις και κατακρινεις τα σταδια,τις συμμαχιες με αστους κλπ,αλλα δεν πρεπει απο την αλλη να μην κατακρινεις την συμμαχια που φαινεται να εχει κανει το ΚΕΚ στην ΒΚ με τους ''εθνικους καπιταλιστες''.Αν εχουν μπει σε τετοια τροχια εδω και τοσα χρονια,το να καταληξουν σαν την Κινα ή την Ρωσια του Γελτσιν,ειναι θεμα χρονου.Τα αντιστοιχα ισχυουν και για την Κουβα πιθανον,αλλα δεν εχω παρακολουθησει τις μεταρρυθμισεις που εχουν κανει τελευταια οποτε δε θα επιμεινω.
Αυτο δε σημαινει οτι ειμαι υπερ της παλινορθωσης του καπιταλισμου στις χωρες αυτες.Ισα ισα αυτο φαινεται να το επιδιωκουν,εστω και ως ακουσιο αποτελεσμα των πραξεων τους,οι ηγεσιες των αντιστοιχων ΚΚ.Ειμαι υπερ του να γινει μια δευτερη επανασταση (ειρηνικη ή οχι) στις χωρες αυτες,απο τον ιδιο το λαο και να φερουν τις οικονομιες τους στην τροχια της σοσιαλιστικης οικοδομησης.
Καλως ή κακως,στις χωρες αυτες,ακομα και στην Κινα,υπαρχει ακομα το ''σοσιαστικο περιβλημα'',εστω και στους τυπους,κατι που θα κανε μια σοσιαλιστικη παλινορθωση πιο ευκολη.Αν σπασει αυτο το περιβλημα,οπως εγινε στην Αν.Ευρωπη,τοτε θα πανε πισω δεκαετιες ολοκληρες.
Π.Γ Δεν το γνωριζω ειλικρινα. Αν εχει συμβει τετοιο πραγμα ειναι θεμα χρονου το ποτε θα ερθει το τελος. Απο αυτα που ξερω δεν εχει συμβει. Αν καποιος ξερει να μας ενημερωσει καλο θα ειναι ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
O ίδιος είμαι σφυροδρέπανε....
Αριστόνικος
ο ορθοδοξος πρωτευει στη σκιαμαχια αλλα και στα προβοκατορικα σχολιακια (ορα ποστ για οργουελ . Το λογο μονο ο ιδιος τον γνωριζει αλλα με τετοιο υφακι απλως εξοργιζει.
συνυπογραφω παντω; τα σχολια του αριστονικου και του γατου
ΑΝΑΥΔΟΣ. Προσωπικα δεν με ενοχλουνε τα προβοκατορικα σχολια απο τετοι ους ασφαλιτες. Δειχνουνε τον πανικο και την απογνωση που εχουνε απο τη στιγμη που ξεβρακωθηκανε.τοσο προσπαθησανε με λασπη και συκοφαντια να μην αλλαξει τιποτα στο ΚΚΕ. ξερεις τη ειναι να εισαι συριζα και να παιζεις θεατρο οτι εισαι κομμου νιστης. ΜΑΝΙΑΔΑΚΗΣ ΚΑΙ ΓΚΕΜΠΕΛΣ ειναι μαθητουδια μπροστα τους ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Σφυροδρέπανε θα ήθελα να σε ρωτήσω κάτι
το σχόλιο 18 Αυγούστου 2014 - 11:15 μ.μ. τι ακριβώς προσφέρει στη συζήτηση και γιατί το άφησες να περάσει;
Ποια ακριβώς παραπάνω πληροφορία προσθέτει και πως βοηθάει;
12.24 Εδω βοηθανε τα δικα σου σχολια που ειναι βγαλμενα απο τον ΜΑΝΙΑΔΑΚΗ και δεν θα βοηθανε τα υπολοιπα. Που ακριβως πονας πες μας ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Ορθόδοξε, ούτε εσύ βοηθούσες ακριβώς επικεντρώνοντας στον παναγιώτη, ή γράφοντας με ύφος που εύκολα μπορεί να παρεξηγηθεί γενικά.
Εν πάση περιπτώσει, ο καθένας μπορεί να προσφέρει πολλά με άλλους τρόπους
Δε θα υπάρξει συνέχεια σε αυτό το γαϊτανάκι
ΟΚ σφυροδρέπανε σέβομαι την απόφασή σου. Μη δημοσιεύσεις την τελευταία μου απάντηση, δεν στέλνω το β' μέρος της.
Δημοσίευση σχολίου