Χτες είχαμε
την επέτειο έναρξης των εργασιών του κομβικού και πολύ κρίσιμου 13ου
συνεδρίου του κόμματος (19-24 φλεβάρη του 91’) που δεν καθόρισε απλά τη
μετέπειτα εξέλιξή του, αλλά την ίδια την ύπαρξή του ενάντια στο κλίμα της εποχής.
Ως πρόγευση κάποιων αναρτήσεων που σκοπεύω να ακολουθήσουν στα πλαίσια ενός μικρού
αφιερώματος, η κε του μπλοκ αναδημοσιεύει σήμερα από το ρίζο της εποχής
(νοέμβρη του 90’) την επιστολή του δασκάλου λευτέρη κορέλη στον προσυνεδριακό
διάλογο, που φέρει τον τίτλο της ανάρτησης. Ο δάσκαλος καταφέρνει να δώσει μες
σε λίγες γραμμές πληρωμένη απάντηση στην κυρίαρχη φιλολογία περί ανανέωσης που φοριόταν πολύ εκείνα τα
χρόνια. Παρά τις διαφωνίες που μπορεί να έχει κανείς σε κάποια επιμέρους
σημεία, θα συμφωνήσει υποθέτω πως η επιστολή περιγράφει μια διαχρονική
κατάσταση, που έχει φτάσει σχεδόν αναλλοίωτη μέχρι τις μέρες μας.
Είναι
ένας κουκουεδολόγος (κατά το αμερικάνικο σοβιετολόγος) που τον φαντάζομαι να
μεταμορφώνεται σε Κοντορεβυθούλη του παραμυθιού και να κρύβεται μέσα σε
ντουλάπες και κάτω από τις καρέκλες της αίθουσας συνεδριάσεων του Περισσού… Να
βλέπει μέσα από κλειδαρότρυπες και ν’ ακούει τους καυγάδες των «ανανεωτικών»
και «σταλινικών» κουκουέδων… Να πιτσιλίζεται από το αίμα των «συντροφικών
μαχαιρωμάτων» και ν’ ακούει την κλαγγή των όπλων, των διασταυρούμενων σπαθιών
και των ιπτάμενων καρφιών… Να διαβάζει τις εκθέσεις των κομματικών οργανώσεων
και να βλέπει τους πίνακες των μελών του ΚΚΕ που από 65.000 πέρσι έγιναν 35.000
φέτος και να πηγαίνει ύστερα να τα περιγράφει όλα αυτά στις στήλες μεγάλης
εβδομαδιαίας εφημερίδας…
Από
την ίδια πάλι εφημερίδα, ένας, παλιός όπως φαίνεται αριστερός αυτός, αναλύει
την πολιτική της Αριστεράς και αντλώντας επιχειρήματα από το με περισσή
φροντίδα κι επιμέλεια συγκεντρωμένο από χρόνια πλούσιο λαθολόγιό της,
ανακαλύπτει κι επισημαίνει την αμετάβλητη σταλινική γραμμή του ΚΚΕ και
απρόβλεπτη εξαφάνιση και καταποντισμό του εδώ και αρκετά χρόνια… Μαλάκωσε για
λίγο το φαρμάκι του πέρσι το καλοκαίρι, που η Αριστερά συμμετείχε στην
κυβέρνηση Τζανετάκη…
Υπάρχει
κι ένας δημοσιογράφος με δική του εκπομπή στην ΥΧ, έξυπνος, ικανός και κατά τα
άλλα συμπαθής άνθρωπος, ο οποίος αγωνίζεται κάθε φορά που ξεμοναχιάζει κάποιο
στέλεχος της Αριστεράς, να του αποσπάσει κάποια κουβέντα, κάποιο υπονοούμενο,
κάποια άποψη, έστω και προσωπική, του συνεντευξιαζόμενου, για να συμπεράνει πως
κάτι δεν πάει καλά στο ΚΚΕ, στην ΕΑΡ, στο Συνασπισμό… Κι ενώ είναι
διακηρυγμένες οι Θέσεις όλων αυτών, αυτός θέλει, σώνει και καλά, να βγάλει και
να πει πως δεν υπάρχει ενιαία γραμμή στο θέμα των απεργιών, πως κάτι κρύβεται
στο κλείσιμο της «Πρώτης», πως κάτι συμβαίνει με την καθυστέρηση της αναγγελίας
του υποψηφίου δημάρχου στον Πειραιά, με τη θρυλούμενη αποχώρηση του Φλωράκη από
την ενεργό πολιτική…
Κι ένας
άλλος τέλος βαρύς διανοούμενος, κατηγορεί την Αριστερά για την τακτική της
απέναντι στους πραγματικούς διανοούμενους, που τάχα «τους εκμεταλλεύεται και
στο τέλος τους αποβάλλει με τη μέθοδο της έκτρωσης». Και αναφέρει σαν
παράδειγμα μεταξύ άλλων και το Δημήτρη Γληνό, ο οποίος πέθανε σα μέλος της ΚΕ
του ΚΚΕ και τιμήθηκε και τιμάται όσο κανένας άλλος από τους συντρόφους του… Το
πάθος του για το ΚΚΕ τον οδηγεί σε ανακρίβειες…
Και
δε μιλάμε για τον καθημερινό και περιοδικό αστικό Τύπο κι ούτε για την «Αυριανή»
που ζει και πορεύεται συκοφαντώντας τους αγωνιστές και την ηγεσία της Αριστεράς…
Και σ’
όλα αυτά τα κοράκια, θα μπορούσε ν’ απαντήσει κανείς με τη λαϊκή παροιμία: «Από
πίτα που δεν τρως, τι σε νοιαζ’ αν καεί;».
Εκείνο
όμως που χρησιμοποιούν κατά κόρον και με επιμονή –αιώνια τακτική τους- είναι
ότι το ΚΚΕ δεν εκσυγχρονίζεται, δεν αλλάζει στόχους, πρόγραμμα, μέθοδο και
τακτική… Εδώ ακριβώς χύνουν το μελάνι και το δηλητήριό τους… Κι εγώ καλόπιστα,
θα ‘θελα να ακούσω έναν από αυτούς να μας πει: Τι ακριβώς νομίζει πρέπει να
αλλάξει σ’ αυτό το Κόμμα των 70 και παραπάνω χρόνων; Ν’ αλλάξει το έμβλημά του;
Το βρίσκω ανόητο, γιατί όλα τα κόμματα σ’ Ανατολή και Δύση, έχουν το έμβλημά τους
από την ίδρυσή τους και το διατηρούν. Ν’ αλλάξει ο δημοκρατικός συγκεντρωτισμός
και η διεθνιστική του αλληλεγγύη; Και τι πρέπει να μπει στη θέση τους;
Μ’
όλα ταύτα ο Φλωράκης είπε κάποτε πως δε θα ‘χε αντίρρηση να μπει στη θέση του
σφυροδρέπανου μια καμινάδα εργοστασίου, ένα φουγάρο πλοίου, η εικόνα ενός τρακτέρ!
Κι ωστόσο ο δημοκρατικός συγκεντρωτισμός πήρε άλλη μορφή κι η προλεταριακή
αλληλεγγύη άλλαξε περιεχόμενο. Ακόμα και η δικτατορία του προλεταριάτου εγκαταλείφθηκε
ως στόχος. Τι άλλο θέλουν λοιπόν οι κουκουεδολόγοι για να ικανοποιηθούν και να
λουφάξουν;
Για να
δοθεί μια απάντηση στο ερώτημα, θα πρέπει να δεχθούμε, εκ προοιμίου, ότι οι
κουκουεδοαναλυτές αυτοί δεν είναι ούτε αφελείς ούτε αγράμματοι. Μερικοί
(Γεωργαλάς) έχουν σπουδάσει μαρξισμό-λενινισμό σε σοβιετικά πανεπιστήμια. Άλλοι
έχουν περάσει απ’ τις γραμμές του ΚΚΕ κι έζησαν την κομματική του ζωή…
Σήμερα,
όλοι τους, υπηρετούν κάποιους κυρίους απ’ τους οποίους πληρώνονται και βγάζουν
το ψωμάκι τους και στην καλύτερη περίπτωση –σπάνιο φαινόμενο- είναι θαυμαστές
καθεστώτων που συγκρούστηκαν με το ΚΚΕ και πλήρωσαν κάποιο λογαριασμό. Τους τελευταίους
θεωρώ εντιμότερους… Αυτοί, λοιπόν, όταν μιλούν για εκσυγχρονισμό του ΚΚΕ,
εννοούν ν’ αλλάξει το Κόμμα πρόγραμμα, σκοπούς, τακτική και στρατηγική! Δε θέλουν
να σβήσει, γιατί τους χρειάζονται πάντα κάποιοι «βάρβαροι»… Θέλουν ένα
κόμμα-σκορδαλιά, αλλά δίχως το σκόρδο!
-Δεν
έχετε δικαίωμα να λέτε πως είστε το κόμμα της εργατικής τάξης, μας λένε. Εμείς
έχουμε περισσότερους εργάτες που μας ψηφίζουν.
-Σωστά,
τους απαντάμε. Ανέκαθεν είχατε περισσότερους. Όμως εμείς έχουμε λίγους, αλλά
πρωτοπόρους. Έχουμε τους μπροστάρηδες, τους ανιδιοτελείς, τους γενναίους… Αυτούς,
για τους οποίους ο Βενιζέλος έκανε το ιδιώνυμο. Αυτούς που σκότωσε, που εξόρισε,
που φυλάκισε ο Μεταξάς… Αυτούς που πολέμησαν τον κατακτητή σε πόλεις και βουνά
τον καιρό της Εθνικής Αντίστασης. Αυτούς που έστειλε το μεταπελευθερωτικό
κράτος των δωσιλόγων στο εκτελεστικό απόσπασμα, στη Μακρόνησο, στα Γιούρα… Αυτούς
που τουφέκιζαν οι Γερμανοί στην Κοκκινιά και στην Καισαριανή… Τους Σουκατζίδηδες,
τους Μπελογιάννηδες, τους Πλουμπίδηδες…
Αυτοί
οι λίγοι εργάτες της φάμπρικας ή του γραφείου, οι καλλιτέχνες και οι
επιστήμονες, αυτοί είναι που δεν αλλάζουν, που δεν «εκσυγχρονίζονται».
Πολλοί
απ’ αυτούς –κι εγώ ένας τους- έγιναν κομμουνιστές σε μια εποχή που τα χωράφια
τα ‘χαν οι τσιφλικάδες, ενώ οι γεωργοί, εκείνοι που τα δούλευαν, δεν χόρταιναν
ψωμί. Δεν είχαν δεύτερο βρακί, πέθαιναν χωρίς γιατρό και φάρμακα, έμπαιναν
φυλακή για χρέη στο Δημόσιο. Οι λίγοι μάθαιναν γράμματα κι οι πολλοί ήταν
αγράμματοι.
Αυτή
λοιπόν την εποχή, κάποιοι λίγοι, αλλά πολύ θαρραλέοι, μπήκαν μπροστά σε
διαδηλώσεις και συλλαλητήρια κι οδήγησαν τη φτωχολογιά, της γης τους κολασμένους,
σε «άνιση πάλη κι αγώνες…», πείθοντάς τους πως «οι δούλοι κι οι ραγιάδες
μοναχοί τους θα σωθούν…»
Εμείς,
νέα παιδιά τότε, ακούσαμε το σάλπισμα, απαντήσαμε «παρών» και στοιχηθήκαμε στη
φάλαγγα που τραβούσε μπροστά μ’ επικεφαλής το κόκκινο λάβαρο…
Ακολουθώντας
την ανηφορική κι επίπονη πορεία διδαχτήκαμε: Ν’ αγαπάμε τους ανθρώπους
ανεξαρτήτως χρώματος ή φυλής… Ν’ αγαπάμε την πατρίδα, την ελευθερία, τη
δημοκρατία, την ισότητα, το δίκαιο… Κι επιχειρήσαμε να κάνουμε έναν καινούργιο
κόσμο ειρηνικό, χωρίς βία κι αδικία, χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο…
Γι’
αυτά τα ιδανικά, γι’ αυτούς τους οραματισμούς αγωνιστήκαμε, παλέψαμε, ματώσαμε
επί μισό αιώνα και παραπάνω. Και μας λένε τώρα να εκσυγχρονισθούμε. Δηλαδή; Να τα
αλλάξουμε, να τα εγκαταλείψουμε; Και τι να βάλουμε στη θέση τους; Τον καταναλωτισμό,
τον ευδαιμονισμό ή το ρατσισμό;
Ας μάθουν
λοιπόν οι κουκουεδολόγοι τούτα τα απλά που θέλουν να τα ξεχνούν:
Με τους
αγώνες των λαών και την καθοδήγηση της πρωτοπορίας των αγωνιστών, πολλά άλλαξαν
στον καπιταλισμό. Άλλαξε πρόσωπο κι υποχρεώθηκε να κάμει παραχωρήσεις στους εργαζόμενους
κι έγινε πιο ανθρώπινος στη συμπεριφορά του…
Παρόλα
αυτά, οι κίνδυνοι για την ειρήνη, την ελευθερία, τη δημοκρατία, την ισότητα και
τη δικαιοσύνη δεν εξαλείφθηκαν.
Η
φτώχεια εξακολουθεί να ταλανίζει εκατομμύρια ανθρώπων σ’ όλη τη γη…
Σήμερα
πέθανε στην Αθήνα ο ποιητής Νίκος Καρούζος στα 64 του χρόνια, φτωχός και
ξεχασμένος. Νοσηλευόταν στο νοσοκομείο με δελτίο απορίας! Και ω της ειρωνείας!
Κηδεύτηκε «δημοσία δαπάνη».
Είπαν
γι’ αυτόν και τον χαρακτήρισαν:
«Κατατάσσεται
στους μεγάλους των Ελληνικών Γραμμάτων» (Τζαννετάκης).
«Αδρή
ποιητική φυσιογνωμία κι ο θάνατός του, απώλεια για τον τόπο μας» (Φλωράκης)
«Σπάνιας
αξίας δημιουργός» (Κύρκος)
Θα
θέλαμε κι εμείς πολύ να αλλάξουμε. Αλλά, δυστυχώς, τα ιδανικά για τα οποία
αγωνιστήκαμε μένουν ακόμα ανεκπλήρωτα και μας συγκινούν…
Κι
όσο υπάρχουν άνθρωποι, όπου γης κι όποιου χρώματος ή φυλής, που πεινούν όχι
μόνο για ψωμί αλλά και για δικαιοσύνη κι ελευθερία, ειρήνη και δημοκρατία και
σιγουριά για το αύριο, εμείς θα παλεύουμε μαζί τους και δε θα ανανεωθούμε κι
ούτε θ’ αλλάξουμε ρότα…
Δεν
είμαστε ούτε σταλινικοί, ούτε συντηρητικοί, ούτε ανανεωτικοί. Είμαστε απλά
αγωνιστές!..
Είμαστε
περήφανοι για το κόμμα μας, για τους ήρωές του, για τα θύματά του, για τους αγώνες
του, για τους καθοδηγητές του…
Τζάμπα
ξοδεύουν το μελάνι τους και το φαρμάκι τους οι κουκουεδολόγοι. Ελάχιστοι τους ακούνε.
Οι πολλοί τραβούν το δρόμο της τιμής και του αγώνα, με σύμβολο το κόκκινο πανί
με ή χωρίς το σφυροδρέπανο που τους ενοχλεί… Τους θυμίζουμε το του Αποστόλου
Παύλου: «Σληρόν προς κέντρα λακτίζειν».
34 σχόλια:
ειναι κοντα μας ειναι μαζι μας και ο........
απο ολη την επιστολη του δασκαλου, κολαφο για τον συρφετο σου, αυτο που σου εμεινε ειναι το τι ειναι το ΥΧ;
μπραβο λακε, γιουσουφακι σοσιαλφασιστα προβοκατορα! για οποιον εχει απορια προς τι το στολισμα ας παρακολουθησει τον εμετο του εγκυρου εργαζομενου της αυγης στο lenin reloaded σχετικα με την προβοκατσια της κονιτσας.
γεια σου σαραντάκο. Τι "νέα";
Πύων ο Μωβ
ΑΠΟΛΙΘΩΜΑ Ητανε παρα πολυ δυσκολα χρονια δεν ειχαμε τη γνωση της ιστοριας της επεξεργασιες που εχουμε σημερα ειχα με στρεβλη εικονα της ΕΣΣΔ και οταν τα σκεφτομαι μετα απο τοσα χρονια γιατι τα εζησα θεωρω σωστο κατι που ειχες πη σε ενα αλλο σχολιο οτι το ΚΚΕ τοτε εμοιαζε ποιο πολυ με μετωπο παρα με οτι λεει ο τιτλος του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Δυνατο κειμενο απο καρδιας.Μακαρι να αντεξει και την σημερινη(αλλου ειδους) κριση το κομμα,και να βγει πιο δυνατο.
Παπουτσωμενος Γατος
ΓΑΤΟΣ και μονο η υπαρξη του ΚΚΕ σε αυτες της συνθηκες που η αστικη ταξη παιζει το χαρτι της αριστερης κυβερ νησης ειναι μεγαλη υποθεση το οτι δεν μεταλαχτηκε σε οπορτουνιστικο ειναι μεγαλη παρακαταθηκη οι κοινο βουλευτικες αυταπατες δεκαετιων θελουνε χρονο πολυ για να εξαφανι στουν ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Ο Νταμπλιντορ της ελληνικης γλώσσας ο εμβριθης μελετητής του ασημαντου ο εραστης της ανούσιας λεπτομερειας ο ερανιστής του σχολαστικισμού ο ανχινευτης των κονιτσοχωριων διαφημιζεται και στον εργατικο αγωνα !!!
Εντελει όλα τα γουρουνια εχουν την ιδια μουρη ?
Βασίλη η αλήθεια είναι ότι δεν κατανοώ τον λόγο που επιτρέπεις στον "μυαλοπώλη" να αφοδεύει στις αναρτήσεις σου.Είναι φανερό ότι παίζει το ρόλο του τρόλ, και προσπαθεί με κάθε τρόπο να σου την "πει". Από την πλευρά του αυτό είναι θεμιτό, προσπαθεί να χτίσει όπως και κάθε "πρώην" ξεπουλημένος στην άρχουσα τάξη άλλοθι για την επιλογή του. Φυσικά το μπλοκ είναι δικό σου και οι επιλογές σου απόλυτα σεβαστές.Πληροφοριακά στο Lenin Reloaded έγινε ψηφοφορία και αποφάσισαν να τον κρατήσουν σαν γελωτοποιό. Το ζήτημα είναι ότι ο οσφυοκάμπτης πέρδεται και αυτό ενοχλεί. ίσως μερικές φορές να διαφεύγει της ακοής, αλλά η οσμή παραμένει εκεί επίμονα δυσάρεστη να μας θυμίζει την παρουσία του. ΥΓ ο modesto δεν φωνάζει βρίζει σκαιότατα..... και πολύ καλά κάνει.
ευμενης. δεν εχεις δικιο χρειαζεται να μη τους ξεχναμε ολους αυτους ωστε να μην υπαρξει καμμια χαλαρωση απενα ντι τους πρεπει παντα να αντιμετωπι ζονται σαν την αστικη ταξη μεσα στο κομμουνιστικο και εργατικο κινημα ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
το αρθρο θα το διαβαζα ετσι και αλλιως.
το θεμα ειναι οτι εκανες γαργαρα την ουσια του αρθρου γιατι σε κανει ρομπα και αποφασισες να ασχοληθεις με την παπαρια σου.
το αρθρο σοσιαλφασιστα, προβοκατορα (περιμενω να στειλεις και αλλη επιστολη διαμαρτυριας στην αυγη για το λιβελο του βοθρου) μιλαει για τους πουλημενους σαν και σενα. και τους περναει γεννιες 14. τιποτενια ανθρωπακια, ρεταλια της ταξικης παλης
"Όλοι θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο, αλλά κανένας δεν θέλει να αλλάξει τον εαυτό του".
Λέων Τολστόι (1828-1910), Ρώσος συγγραφέας
ΝΣ προφανώς εννοεί 'στην TV', γράφει όμως ΥΧ και είπα να το μεταφέρω αυτούσιο, μήπως είναι κάτι άλλο που κι εγώ αγνοούσα.
Με την ευκαιρία να σε ευχαριστήσω και από εδώ για το αρχειακό υλικό του ρίζου που μου έδωσες.
Κατά τα άλλα. Δε μου είναι καθόλου ευχάριστο να κάνω το διαιτητή και δε σκοπεύω να επανέλθω σε αυτό το ζήτημα. Αν μη τι άλλο υπάρχουν και άλλα πολύ πιο σοβαρά θέματα.
Προσωπικά δε θεωρώ εντεταλμένο τρολ της αυγής το σαραντάκο, αν και υπάρχουν πολλά σχόλιά του που τείνουν να μας οδηγήσουν σε αυτό το συμπέρασμα. Τις διορθώσεις που κάνει πάντως, τις θεωρώ εν μέρει επαγγελματική 'διαστροφή' και σε ό,τι αφορά δικά μου κείμενα, έχει το ελεύθερο να τις κάνει, όπως και κάθε αναγνώστης άλλωστε.
Με ενοχλεί φυσικά όταν εξαντλεί σε σχολαστικές παρατηρήσεις την όποια κριτική του ή όταν δείχνει να έχει διαφορετικά μέτρα και σταθμά για τα του δικού του χώρου. Αλλά αυτό εκθέτει πρωτίστως τον ίδιο. Εφόσον λοιπόν δεν υπερβαίνει κάποια όρια που ισχύουν εξάλλου για όλους, δεν έχω κάποιο λόγο να τον κόψω, πόσο μάλλον που έχει δείξει πως μπορεί να κάνει πολύ χρήσιμα γλωσσολογικά πχ σχόλια και να εμπλουτίσει την αρχική ανάρτηση.
Το βασικό είναι πώς απαντάμε εμείς απ τη δική μας πλευρά. Αν λοιπόν ο σαραντάκος είναι εντεταλμένο τρολ του σύριζα, ένας λόγος παραπάνω να μην του δώσουμε δικαιώματα και την χαρά ότι το λογοκρίναμε, γιατί δεν μπορούσαμε να τον αντιμετωπίσουμε, κτλ. Αν πάλι κάνει ένα άσχετο, μη πολιτικό σχόλιο, δε βλέπω τι νόημα έχει να του την πέσουμε όλοι μαζί για όσα έχει πει σε άλλη ανάρτηση ή σε άλλο μπλοκ. Προσωπικά με έχει κουράσει αυτό το μοτίβο κι εγκρίνω τα σχόλια χωρίς καν να τα διαβάζω.
Μα τον τουτάτι και την μπελισάμα, δεν μπορεί σε ένα τέτοιο κείμενο να είναι ο σαραντάκος το θέμα μας στη συζήτηση! Αυτοτρολαριζόμαστε σφοι λίγο με αυτόν τον τρόπο. Και αν στην τελική ο σαραντάκος είναι τρολ, ε παίζουμε απλώς το παιχνίδι του με αυτόν τον τρόπο. Μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά έτσι το βλέπω
Βασίζομαι στην ωριμότητα και το κριτήριο των σφων αναγνωστών, για να μη συνεχιστεί αυτό το βιολί. Αν πάλι έχουμε πέσει σε τοίχο και δεν πάει παραπέρα, ε τότε μπορούμε να το λύσουμε κι αλλιώς.
@Aπολιθωμα
Τα πες ολα,συμφωνω απολυτα.
Μακαρι να αρχιζε να γραφει εδω πχ η Δουρου ή ο Μηλιος,θα χε πολυ πλακα,και θα ανεβαιναν οι μετοχες του μπλογκ.
Παπουτσωμενος Γατος
για το ονομα του λαου! δεν θελω να τον λογοκρινεις, αλλωστε για αυτο ψηφισα να μην φαει μπαν στο lenin reloaded. το θεμα ειναι οτι οι σαραντακοι αυτου του κοσμου εχουν την ιδια λειτουργια.
ασχετη παρενθεση για να εξηγησω το "μενος" μου. ο σαραντακος στο θεμα της προβοκατσιας της κονιτσας ενοχληθηκε γιατι το λεφτ το δημοσιευσε χωρις ελεγχο -αν και πλεον μετα και το τουιτ του παπαδημουλη και την συνεχεια που προσπαθει να δωσει η αυγη μαλλον απο αλλου ξεκινησε το θεμα- και εδωσε δικαιωμα στους ταλιμπαν του ΚΚΕ να βγουν απο πανω. στην ερωτηση μου τι ακριβως κανει σε ενα κομμα και σε ενα εντυπο που εχει πιαστει επανηλημενα να ψευδεται και να πεταει λασπη, η απαντηση του ηταν, οτι σταματησε να ειναι ΚΚΕ και ειναι συριζα.
πολιτικα ειναι απο τα ποιο ελεεινα υποκειμενα που εχω συναντησει ποτε και επειδη εδωσε στον σφυροδρεπανο αρχειακο υλικο του "Ρ" δεν σημαινει οτι παιρνει αφεση για τα κριματα του.
το κομμα του εχει κατρακυλησει στον βοθρο, υπερασπιζει τον λαλιωτισμο που εχει κατρακυλησει ο συρφετος του και θα περνει καθε φορα λιγο ηπιοτερη αντιμετωπιση απο οσο πραγματικα αξιζει στον συρφετο του
και υπαρχει μια αληθεια που ειπες. αν δεν υπηρχες εσυ και το συναφι σου δεν θα υπηρχε αναγκη να γραφτει τετοιο αρθρο και να το ανεβασει ο σφυροδρεπανος.
οποτε ναι, αν δεν υπηρχε η θλιβερη -πολιτικη- σας παρουσια δεν θα την διαβαζα
καληνυχτα και καλη τυχη
και για να εχουμε και μια θεση του κομματος για τι πραγμα μιλαμε εχουμε αυτο http://www.902.gr/eidisi/apopseis-sholia/37904/syriza-aygi-tonoi-laspis-kai-gkempelistikis-vromas-enantion-toy-kke
και αυτο ειναι που ο συγκεκριμενος -εγκριτος- αποδεχεται και υπερασπιζεται
Μη νευριαζετε με τους οπορτουνιστες αυτη ειναι η δουλεια τους διαχρονικα προσπαθουν να σωσουν τον καπιταλισμο απο της κρισης τους και να θελουν να διαλυσουν το ΚΚΕ οποιος δεν τους εζησε το 1991 δεν μπορει να καταλα βει το μεγεθος της απατης που κουβα λανε μεσα τους. απλα τα τελευταια 23 χρονια ειναι σε απογνωση για δεν μπορουν να αλωνιζουν μεσα στην βαση του κομματος ωστε να μπορεσουν να στη σουν φραξια οπως εκαναν την δεκαετια του 80 με τον κυρκο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Ενδιαφέρουσα επιστολή. Η αναφορά στον καπιταλισμό που βελτιώθηκε ανταλακλά μάλλον το ηττοπαθές κλίμα της εποχής, αν και όλη η επιστολή κινείται σε άλλη κατεύθυνση. Αν την είχε γράψει λίγο αργότερα ίσως να μην το είχε βάλει αυτό το απόσπασμα.
Διαφωνώ ωστόσο με την εκτίμησή σου σφυροδρέπανε ότι ο νικόλας ο σαραντάκος δεν είναι το θέμα της ανάρτησης. Κατά κάποιον τρόπο είναι. Σε αυτό το σημείο δε αισθάνομαι να κάνω την εξής αποκάλυψη που ισχύει τόσο για μένα όσο και για πολλούς άλλους αναγώστες του μπλογκ: πρώτα κοιτάω τα σχόλια να δω αν εγκρίνει ο νίκος, και μετά διαβάζω (ή όχι) την ανάρτηση.
Ijon Tichy
ΥΓ: Για το τελευταίο λινκ του modesto. Ετοιμάζεται μια ακόμη πύρινη επιστολή διαμαρτυρίας. Όχι να το ξέρετε, γιατί αρχικά είχαν βάλει αυτό:
http://www.avgi.gr/article/1908579/diapseudei-to-kke-ta-peri-diagrafon-stin-konitsa
που σύμφωνα με τον νικόλα σηματοδοτούσε την ρήξη μετάξυ των συνιστωσών left.gr και αυγής. Όλοι στα οδοφράγματα σύντροφοι, δεν θα περάσει η δεξιά στροφή της αυγής. No lafazaran!
ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ. πεταξες και την ρετσινια για τους ευρωβουλευτες και φευγεις οπως παντα προβοκατσια. οι 2 συντρο φοι που ανεφερες για ανθρωπακια για μενα και λιγα ειπαν μπροστα σε αυτα που εχουμε ζησει μαζι σας ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Η αναφορά είναι μάλλον στον Αγγουράκη. Η αυγή μετά το συνέδριο είχε εντοπίσει άλλο ένα δείγμα της σκληρής γραμμής του κόμματος στην μη εκλογή του στην κε καθώς τον βάφτισε με το ζόρι "ενωτικό".
Βλέπετε ο σαραντάκος δεν γράφει μόνο συνταγές μαγειρικής εκεί. Κάνει κι άλλα πράγματα, γι'αυτό είναι χρήσιμο να τον έχεις εδώ γύρω. Χώρια του ότι είναι τρισμέγιστος comic relief χαρακτήρας, πχ εδώ μας λέει ότι αυτός έδωσε τα ντοκουμέντα στον σφυροδρέπανο αλλά απ'την άλλη στο πρώτο του σχόλιο ρωτάει τι γράφουν αυτά τα ντοκουμέντα. Πράισλεςςςςςςςςςς.
Ijon Tichy
Όχι κ. Σαραντάκο δεν θα βγεις από πάνω με το ζόρι και θα αποχωρήσεις δήθεν θιγμένος! Εδώ και αρκετό καιρό έχεις θέσει τον εαυτό σου στην υπηρεσία του εκρηκτικού κοκτέιλ - συρφετού αυριανισμού, βαθέος ΠΑΣΟΚ, ρηγάδων και "κομμουνιστών" τύπου Λαφαζάνη και σία που ονομάζεται ΣΥΡΙΖΑ στην πορεία προς την κυβέρνηση. Δεν νιώθεις καθόλου την ανάγκη να ψελλίσεις έστω μια απολογητική κουβέντα για τους τόνους λάσπης και βρώμας που εξαπολύει η πολιτική σου επιλογή και αντ' αυτού "θίγεσαι" όταν κάποιοι σου μιλάν λίγο σκληρότερα, για την ακρίβεια όπως αξίζει σε πολιτικούς απατεώνες. Γιατί, κ. Σαραντάκο, ακόμα κι αν κάποιος δεν είναι προσωπικά πολιτικός απατεώνας, αν και η πράξη σου δείχνει άλλα, όταν συνεργάζεται με τέτοιους και θέτει εαυτόν στην υπηρεσία τους πως αλλιώς μπορεί να ονομαστεί;
Για αυτό λοιπόν μην παριστάνεις τον θιγμένο, υπεράσπισε τις επιλογές σου αντρίκια και με επιχειρήματα! Αν έχεις!
Κατά τα άλλα ναι ο κ. Σαραντάκος έχει συμβάλλει κατά καιρούς σε στοιχεία που μπορεί να μην γνωρίζαμε. Αλλά μέχρι εκεί, δεν μπορεί αυτό να αποτελέσει η κολυμπήθρα του Σιλωάμ για τον, συνειδητά ή ασυνείδητα μικρή σημασία έχει, βρώμικο ρόλο του! Η πρόταση από μένα επανέρχεται: στη σοσιαλιστική Ελλάδα θα ανακηρυχθεί αρχιβιβλιοθηκάριος! Μπας και ο σχολαστικισμός του βοηθήσει σε κάτι...
ΡΓ
Ο Ν.Σ. είναι συριζαίος και δεν το κρύβει. Αλήθεια, περιμέναμε κάποιος σχολιαστής από τον χώρο αυτό να είναι καλύτερος (πολιτικά) του Ν.Σ.; Νομίζω ότι κάθε συριζαίος, ανταρσυώτης, τζημερικός, μαοϊκός κλπ. πρέπει να είναι ελεύθερος να σχολιάζει στα σάιτ των φίλων του κόμματος, αυτός με τα επιχειρήματα του και εμείς με τα δικά μας. Όφελος για μας θα είναι.
Αλλά φυσικά αυτές είναι αποφάσεις του διαχειριστή. Είναι πάντως κρίμα να μην ασχολούμαστε με τις αναρτήσεις, αλλά με τους σχολιαστές. Αν κάποιος σχολιαστής μπει για να τρολάρει, η καλύτερη απάντηση είναι να τον αγνοείς. Έτσι το βλέπω εγώ.
τον χαρακτηρισμο ανθρωπακι σου τον επιστρεφω τιποτενιο σκουληκι.
ειναι αλλο πραγμα να λες την αποψη σου και αλλο αυτο που κανει ο σαραντακος. ο σαραντακος δεν εχει πολιτικη αποψη. το μονο που κανει ειναι να τρολαρει και να αφηνει διαφορα "αθωα" σχολιακια οπως το τελευταιο. οπως και παλιοτερα για θεματα που τα αφηνε να αιωρουνται και να λεει μετα οτι τον πουλησαν οι πηγες του.
τον πηραξε και η γλωσσα που χρησιμοποιω. εγραψα και πριν οτι θα παιρνει λιγο ποιο ηπια απαντηση απο οτι του πρεπει.
αλλωστε οταν εκνευριστει, εστω και με το γαντι οπωςνομιζει, τα πεταει και αυτος, αλλα το θεμα του ειναι καθε φορα να παρει τις συνομιλιες και να τις χρησιμοποιει για να στοιχειοθετησει τον ορο ταλιμπαν του ΚΚΕ. για να μην κουραζεται λοιπον θα του δινω εγω τα στοιχεια.
αλλα αν εχει τα κοτσια να παρουσιαζει και τους λογους που τον "κερναμε".
γιατι και στο leninreloaded του εκανα καποιες ερωτησεις στις οποιες εκανε την παπια.
ξαναπαμε και θα τις κανω και ποιο πενηνταρακια οσο το μπορω για να καταλαβει την απλοικη μου γλωσσα ο μεγας διανοητης.
ανεξαρτητα απο το τι πιστευεις πολιτικα, καλως εκανες και πηρες ποδι απο το ΚΚΕ και δεν σε θελουμε κιολας, ομως πως μπορεις εσυ ενας "τιμιος και εγκριτος" να αρθρογραφεις σε ενα εντυπο που εχει κανει την απατη, τα ψεμματα, τις προβοκατσιες δευτερη φυση; να υπενθυμησω το φωτοσοπ στην σημαια της κοε, τα αρθρα και την διαστρευλωση τοποθετησεων μελων του συρφετου (τσυριζα) για να αρχισω απο τα εσωκομματικα και να τελειωσω με τα του ΚΚΕ με γερμανο, με μπογιοπουλο, με συνεδριο, με εκλογες, με κονιτσα κτλ κτλ.
πως μπορεις να λες οτι ανηκεις στον ιδιο χωρο με αυτους που οτι κανει η αυγη το κανουν και στον "δρομο", να θυμισω τα προεκλογικα υλικα με κνιτισες, με αρθρα για την εργατικη ταξη με φωτο απο την πρωτομαγιατικη συγκεντρωση στην χλυβουργια, που λειπατε γιατι γλυφατε τον εργοδοτικο συνδικαλισμο (κατι θα ξερει ο ραυτοπουλος), για τις φωτοσοπιες σε αφισες που καλουσατε σε εκδηλωσεις με δρασεις του κομματος που σβηνατε σφυροδρεπανα και ονοματα; τις αμετρητες συνεργασιες σας με κυβερνητικους και ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΥΣ, παντα στην κοντρα με το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ;
πως συνεχιζεις να ανηκεις σε ενα χωρο που κανει ανοιχτα κομπρεμι με τους φασιστες στο περαμα;
οποιος λοιπον υπερασπιζεται, συμμετεχει σε αυτο το πραγμα, που θελει να λεγετε και αριστερο σημαινει οτι ενστερνιζεται τις αλητικες πρακτικες του, ειναι μερος του και αναλογη απαντηση θα παιρνει οπου και αν απαντατε αυτος;
ενταξει σαραντακε;
Υ.Γ. την μεγαλη αλητεια σας δεν την εχω ξεχασει και μιλαω για την 20/10. αυτο απο μονο του αξιζει για να πατε στον αποπατο αλλα επειδη το συγκεκριμενο θεμα ακομα με βγαζει εκτος εαυτου το αφηνω προς το παρων
@Ijon Tichy
"Η αναφορά στον καπιταλισμό που βελτιώθηκε ανταλακλά μάλλον το ηττοπαθές κλίμα της εποχής, αν και όλη η επιστολή κινείται σε άλλη κατεύθυνση"
Βασικά αντανακλά την μια ορισμένη "στασιμότητα" της καπιταλιστικής ανάπτυξης, αυτήν δηλαδή που από τη μια είχε πια γίνει στενό κοστούμι για τον ανταγωνισμό του κεφαλαίου κι από την άλλη είχε κάνει ανεκτή τη ζωή τους για μεγάλο μέρος των εργαζομένων (στην Ευρώπη) χάρη και στους οικονομικούς αγώνες τους ("άλλο" θέμα τι γινόταν στον "τρίτο κόσμο"), ουσιαστικά μέχρι το 1990. Μέχρι τότε ο "θατσερισμός" φαινόταν σαν εξαίρεση για τον ευρωπαϊκό καπιταλισμό κι όχι σαν πρόλογος της "ολοκλήρωσής" του. Κι αυτό αντανακλούσε και στο ιδεολογικά κυρίαρχο δόγμα οτι δηλαδή "ωραία μας τα λέτε εσείς αλλά στον καπιταλισμό ζούμε", το οποίο χάρη στα μετά το '90 καταναλωτικά δάνεια επιβίωσε μέχρι και τις παραμονές της καπιταλιστικής κρίσης. Μια κουβέντα που τώρα πια προσπαθούν οι περισσότεροι να τη σβήσουν από τη μνήμη τους διότι στις σημερινές συνθήκες δεν θα βοηθούσε στην παράκαμψη των αιτιών του προβλήματος αλλά θα τους έθετε προ ευθυνών.
Κατά άλλα η γενική μου γνώμη για τις διαδικτυακές συζητήσεις είναι, ότι εκτός από αυτούς που συμμετέχουν γράφοντας υπάρχουν κι αυτοί (φαντάζομαι μάλιστα ότι είναι και περισσότεροι) που συμμετέχουν διαβάζοντας. Όταν κανείς διαφωνεί με τον AGIS και του απαντάει, απαντάει στην πραγματικότητα σε καμιά 30αριά - 40αριά ας πούμε αναγνώστες που σκέφτονται σαν τον AGIS, που έχουν παρόμοιες αντιλήψεις και παρόμοια ερωτήματα. Ο AGIS μπορεί και να είναι στημένος, μπορεί και συνειδητά να αποσκοπεί στο να παγιδέψει αυτούς τους 30-40 στις υποβολιμιαίες απόψεις του, αλλά εφόσον αυτές οι απόψεις επηρεάζουν στ' αλήθεια 30-40 άτομα το θέμα δεν είναι να καταγγείλουμε σαν στημένο τον AGIS αλλά να απαντήσουμε στις απόψεις του και στη μέθοδό του πειστικά αν όχι για τον ίδιο πάντως για τα 30-40 άτομα που έχουν απόψεις παρόμοιες και που ο AGIS παίζει εδώ το ρόλο του εκφραστή τους.
Θα πει κανείς: ναι αλλά ο AGIS ετούτο, ο AGIS εκείνο. Ίσως αυτός ο κανείς να έχει εν μέρει δίκιο ίσως και απόλυτο δίκιο, όμως αυτό είναι το δευτερεύον. Το κύριο κατά τη γνώμη μου είναι αυτό που λέω στην προηγούμενη παράγραφο.
Δεν θα μαλωσουμε τωρα και μεταξυ μας για τα ματια του κ. Σαραντακου ετσι? Αυτά που λεει (και που δεν λεει) δειχνουν το ποιον του, το γεγονος οτι εχει φαει τοσο χεσιμο (αλλου δικαιοτατα, αλλου καπως υπερβολικα) και συνεχιζει να σχολιαζει σα να μην τρεχει τιποτα, δειχνει ότι κανει «δουλεια» παρεμβαινοντας (ειτε συνειδητα ειτε οχι) και το γεγονος οτι εχει πει 800 φορες οτι φευγει αλλα παρ ολα αυτα μενει, δειχνει τη συνεπεια του και αποδεικνυει τα δυο προηγουμενα. Ελπιζω μονο να μην γινει κι εδω κανα δημοψηφισμα για το αν τον θελουμε ή οχι.
Η γνωμη μου ειναι το απολιθωμα να συμμετεχει πιο συχνα στη συζητηση, οσο μπορει, γιατι εχει αποδειχθει οτι οι σχολιαστες δυσκολευονται να μεινουν εντος θεματος.
sniper
Ως καινούργια εδώ (το μπλογκ, μου το σύστησε άτομο που συμπαθώ, από ένα άλλο μπλογκ που συμμετέχω), θα ήθελα να κάνω μια μικρή επισήμανση, εάν μου επιτρέπετε, οι συνσχολιαστές, αλλά και ο αγαπητός οικοδεσπότης.
Δεν είναι κακό (θα μπορούσε να ‘πει κανείς, ότι είναι και υγιές) να υπάρχουν κόντρες (αν και προσωπικά τις αποφεύγω), γιατί ακόμα και μέσα από το φορτισμένο διάλογο, βγαίνουν συμπεράσματα. Καλό θα ήταν όμως, να μην γίνονται προσωπικές επιθέσεις και οι τυχόν ιδεολογικές ή οποιοεσδήποτε άλλες διαφορές, να τίθενται με κόσμιο τρόπο. Αυτά! :)
Να αφήσω το κατιτίς μου τώρα;
“Το πρόβλημα της Ενωμένης Αριστεράς σήμερα είναι πώς να μείνει ενωμένη και πώς να μείνει Αριστερά”.
Φρέντυ Γερμανός (1934-1999), Έλληνας συγγραφέας & ευθυμογράφος.
@AGIS: Έχω την εντύπωση ότι η αντεπανάσταση είχε μεγαλύτερο αντίκτυπο σε εκείνη την περίοδο. Αυτό που παρατηρείς είναι σωστό, αλλά αυτό το "βόλεμα" που εξασφάλισε ο καπιταλισμός στα μικροαστικά στρώματα (και σε κομμάτι της εργατικής τάξης) δεν έχει κάποια ιδιαίτερη σχέση με την χρονική στιγμή. Ο θατσερισμός έγινε αργότερα ο κανόνας, έζησε και αυτός πάντως τις μέρες δόξας του, σε συνδυασμό και με το πισωγύρισμα στις σοσιαλιστικές χώρες έχτισε πολλά στο κεφάλι του μικροαστού που κι η ίδια η πραγματικότητα έχει πρόβλημα να γκρεμίσει (πχ η δαιμονοποίηση των δημόσιων αγαθών).
Είναι μεγάλη κουβέντα, αλλά όπως είπα και πριν η επιστολή κοιτάζει αλλού.
Μιλώντας για αυτήν δε, δεν πολυκατάλαβα το χωρίο για τον καρούζο. Δεν καταλήγει κάπου, καταλαβαίνει κανένας κάτι διαφορετικό;
Ijon Tichy
Και κάτι για την σαραντακιάδα και το θέμα που έχει προκύψει. Θα συμφωνήσω με τον Άγη και την παρατήρησή του. Όσον αφορά όμως τον γενικό κανόνα "οι διαφωνίες να εκφράζονται κόσμια" έχω τις επιφυλάξεις μου.
Ναι σίγουρα είναι καλύτερα έτσι. Ωστόσο δεν χρειάζεται να βρίζεις για να προσβάλλεις κάποιον με τον χειρότερο τρόπο. Αυτό που μάλλον φυτιλιάζει πολλούς σχολιαστές (έχει συμβεί και σε μένα) είναι το ότι ο νίκος μπαίνει εδώ και αλλού πολλές φορές χωρίς καμία διάθεση για σοβαρή συζήτηση, παρά μόνο για να πει τα δικά του. Δεν απαντάει ποτέ και σε τίποτα απ'ό,τι τον ρωτάνε ενώ αρνείται να σχολιάσει οτιδήποτε έχει σχέση με τον χώρο στον οποίο εκφράζεται πολιτικά (μόνο ψηφοθηρικά αιτήματα έχουμε δει, λάσπη για το κκ και κάτι αστείες εκτιμήσεις για τον συριζα που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα). Όσο για την ευγένεια, πέραν του ότι δεν είναι πάντοτε και τόσο κόσμιος (στο LR μιλούσε για τους χαμηλής ποιότητας κουκουέδες που αγοράζουν ακόμη τον χαμηλής ποιότητας ρίζο -- μια εφημερίδα την οποία δεν πρέπει να διαβάζει καν παρεπιμπτόντως), τι σόι δικαιολογία μπορεί να είναι αυτή για τον συνάδελφο των Καρτερών, των Ανανάδων και του συρφετού της Αυγής που σε κάποια ζητήματα είναι χειρότερη από την βίντατζ Αυριανή και σε κάποια άλλα χειρότερη και από το Βήμα (πχ απεργιακούς αγώνες);
Πολιτικές απαντήσεις παίρνει πάντοτε, και πολύ καλές, αυτό είναι το σημαντικό, για αυτό και δεν υπάρχει λόγος να τον διώξεις. Στην τελική ένας κόμικ ρηλίηφ χαρακτήρας είναι πάντοτε χρήσιμος, αν όχι απαραίτητος, όσο για τον εκτροχιασμό των συζητήσεων νομίζω πως η βάση του μπλογκ μπορεί να το αντιμετωπίσει ως πρόβλημα δίνοντας στους διάφορους σαραντάκους την σημασία που τους αναλογεί, όπως άλλωστε έχει κάνει πολλές φορές.
Ijon Tichy
Έλεος πια με τη Σαραντακολογία. Πάνω που το αποολίθωμα βρήκε το χαμένο του ίστρο. Διαβάζεις ένα υπέροχο κείμενο και μετά πας στα σχόλια για να στα κάνει τσουρέκια η ασφάλεια σκέψης. Ρε τραμπάκουλες, τη γνώμη σας για το Σαραντάκο την είπατε, την εμπεδώσαμε, ΤΕΛΟΣ. Μπορούμε στο εξής να διαβάζουμε σχόλια που συνιστούν λογική και αισθητική συνέχεια της εκάστοτε ανάρτησης;;
Κριτίας, ο εκ των Κασσιτερίδων νήσων ορμώμενος
κοιτα να δεις που ο σαραντακος βρισκει υποστηριξη απο εργατοανεοσποριτες
κριτια τα συγχαρητηρια μου ετσι οικοδομειται το μετωπο φτυνοντας του πρωην συντροφους σου και γλυφοντας τους νεους
και παλι ευγε
Ijon, κατά τη γνώμη μου η αναφορά στην επιστολή αντανακλά το γεγονός πως ο καπιταλισμός αναγκάστηκε να παρουσιάσει ανθρώπινο πρόσωπο και να κάνει παραχωρήσεις στην εργατική τάξη, ακριβώς εξαιτίας του αντίπαλου δέους και των κατακτήσεων αυτών των λαών. Ίσως όμως η διατύπωση να είναι αυτή που αντανακλά 'ηττοπάθεια' και το κλίμα της εποχής.
Η ουσία της αναφοράς στον καρούζο είναι νομίζω ότι η πολιτεία τον άφησε να πεθάνει φτωχό και ξεχασμένο κι έρχεται εκ των υστέρων να δείξει πως αναγνωρίζει την προσφορά του και να αναλάβει τα έξοδα της κηδείας του. Δένει και με την αμέσως προηγούμενη πρόταση για τη φτώχεια σε παγκόσμια κλίμακα
Τι λε ρε sniper να συμμετέχω πιο συχνά. Εδώ λέμε κάνουμε αμάν να μην είναι απαραίτητη η δική μου συμμετοχή. Αυτό είναι και δείγμα υγείας για τη συζήτηση του μπλοκ, κατά τη γνώμη μου.
Katy έχεις κι εσύ τα δίκια σου, αλλά υπάρχει μπόλικο παρελθόν και ιστορικό φορτίο, που προφανώς δεν ξεθυμαίνει εύκολα, πόσο μάλλον αν υπάρχουν και σήμερα λόγοι που το καθιστούν επίκαιρο και διαχρονικό
Δημοσίευση σχολίου