Κυριακή, 9 Αυγούστου 2015

Καλοκαιρινές απορίες

Βουνό ή θάλασσα;
Αντάρτης στον ΕΛΑΣ ή στο ΕΛΑΝ;
Όταν λέμε «τα μπάνια του λαού» εννοούμε στον ιδρώτα;
Καλύτερα να δουλεύεις και να μη σου δίνουν ποτέ άδεια για διακοπές ή να έχεις διακοπές όλο το χρόνο, λόγω ανεργίας, και να μην μπορείς να πας πουθενά λόγω απορίας (όχι σαν αυτές του τίτλου);



Ελεύθερο ή οργανωμένο; Ή μήπως και τα δύο; Και ποιο σαφάρι κατασκηνωτών είναι καλύτερο; Το ροζ, για να παραπέμπει σε φλαμίνγκο κι άλλα σπάνια είδη, ή το γαλαζοπράσινο, όπως τα νερά στην Κρήτη, προς το Λιβυκό, όπου έγιναν οι τελευταίες διώξεις;

Η Ικαρία είναι σοσιαλιστική νησίδα;
Η έφοδος των σφων στα ξερονήσια του Αιγαίου και τα θερινά τους ανάκτορα, είναι φόρος τιμής στους εξόριστους πολιτικούς μας προγόνους;
Πόσοι γκρούβαλοι θα έκαναν πώς και πώς για μια εξορία στην Ικαρία ή την Ανάφη πχ;
Το σύνθημα λέει: ούτε σε ξερονήσια, ούτε σε ακρογιαλιές, ποτέ δεν κολυμπήσανε οι κομμουνιστές; Ή δεν το θυμάμαι καλά;

Είσαι θεός ήλιος καλοκαιρινός. Αλλά αν ο ήλιος είναι ο θεός της Ελλάδας, τα αντηλιακά είναι κάτι σαν αντίδοτο (όπως το σκόρδο για το εξαποδώ) και τα σύμβολα των αλλόθρησκων τζιχαντιστών;
Κι οι ψαροντουφεκάδες είναι φονιάδες των βυθών (Αμερικάνοι);
Ψαροταβέρνα ή χασαποταβέρνα; Τι θα μας έρθει φτηνότερα;

Ανεμιστήρας ή κλιματιστικό;
Ψύξη ή καλοκαιριάτικη ίωση;
Ανεμομαζώματα ή ανεμοσκορπίσματα;

Καρπούζι ή πεπόνι; Και ποιος έχει το μαχαίρι; Με τυρί ή χωρίς; (Α ναι, εμείς στο βορρά, λέμε τυρί τη φέτα. Ενώ φέτα καρπούζι με φέτα, πώς να πάει δηλ;)
Τα κουκούτσια τα καταπίνουμε ή τα φτύνουμε; Και τα παραμύθια που μας σερβίρουν, γιατί τα τρώμε αμάσητα;
Το αντίθετο του καρπουζιού είναι ο Σύριζα (απέξω κόκκινος κι από μέσα πράσινος σαν Πασόκ); Και πότε θα καταλάβουν όλοι οι απογοητευμένοι ψηφοφόροι του πως ήταν μάπα το καρπούζι, για να παν παρακάτω;

Μουντιάλ ή Ολυμπιακοί Αγώνες;
Αποχαύνωση ή ντεμέκ Ολυμπιακή μπίζνα αθάνατη;
Και τι θα κάνουμε φέτος που δεν έχει τίποτα από τα δύο, χωρίς βαρβάρους, χούλιγκαν και λοιπούς κανίβαλους να παθιάζονται με το όπιο του λαού; Ήταν κι αυτή μια κάποια λύση.
Πότε παίζει η Εθνική στο Ευρωμπάσκετ; Πάλι πάνω στο Φεστιβάλ πέφτει;
Θα κάνει καμιά μεταγραφή ο πρόεδρας αν βγούμε από το ευρώ;

Η χαρά για το δημοψήφισμα ήταν μια αγάπη για το καλοκαίρι –κι ούτε καν; Ή μήπως έμοιαζε πιο πολύ με ξεπέτα;
Στα Ιουλιανά πώς άντεχαν κι ήταν εβδομήντα μέρες στους δρόμους; Δε γίνεται να κάνουμε εμείς τα δικά μας Ιουλιανά τον Οκτώβρη, για να είναι και κόκκινος;

Χάνεις κιλά ιδρώνοντας ή απλώς εξατμίζεται το μυαλό; Κι αν είναι έτσι, εμείς οι απλά εύσωμοι, δεν έχουμε μεγαλύτερα πνευματικά αποθέματα από τους άλλους;
Η γονυπετής στάση στην Τήνο δεν είναι λίγο προκλητική για τα θρησκευτικά δεδομένα;

Το ΓΑΠικό ρητό «αλλάζουμε ή βουλιάζουμε» είναι εμπνευσμένο και παρμένο από τα σαπάκια που κυκλοφορούν στο Αιγαίο, παίζοντας κάθε χρόνο με τις πιθανότητες και τα όρια της ασφάλειας; Κι αφού δεν αλλάζουν ποτέ, και κάνουν χρυσές μπίζνες, τι μας απομένει ως επιλογή; Ζήσε επικίνδυνα το μύθο σου στην Ελλάδα: πήγαινε κι εσύ σε ένα νησί με ρετρό καράβι και νιώσε όπως οι παλιοί θαλασσοπόροι, χωρίς να πάθεις σκορβούτο…

Είναι ιδέα μου ή η Μαντώ τραγουδάει στην πραγματικότητα:
Αυτό το καλοκαίρι θα επαναστατήσω, τίποτα δε θα σκεφτώ
Αυτό το καλοκαίρι θέλω να γνωρίσω ακόμα έναν «υπαρκτό»
(σ.σ.: εξ ου και «σοσιαλισμός που γνωρίσαμε»)

Στο σοσιαλισμό θα έχουμε καύσωνες;
Απάντηση: Πιθανότατα ναι, αλλά δε θα πεθαίνει κόσμος από τις «ακραίες καιρικές συνθήκες». Και δε θα αυξάνεται τεχνητά η μέση θερμοκρασία, εξαιτίας της ανθρώπινης δραστηριότητας και της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Μήπως όμως όλα αυτά είναι όνειρα θερινής νυκτός;
Μα τα δικά μας όνειρα είναι παντός καιρού. Κι είναι ο εφιάλτης των εκμεταλλευτών.

Αναδημοσίευση από Ατέχνως

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι σχετικό με την ανάρτηση, αλλά πρέπει να το πω. Στο ΑΤΕΧΝΩΣ διαβάζω "ανταποκρίσεις" (ή άρθρα; δεν έχω καταλάβει ακριβώς) κάποιου Τζωρτζ Μεχραμπιάν, ο οποίος είτε είναι μέλος, είτε συμπαθών του αμερικάνικου SWP, του τροτσκιστικού κόμματος-"αδελφού" του αγγλικού και του ελληνικού ομώνυμου κόμματος (το ελληνικό είναι ο ένας από τους βασικούς πυλώνες της ΑΝΤΑΡΣΥΑ). Τα άρθρα ανεβαίνουν από τον ΟΙΚΟΔΟΜΟ, έναν από τους συντελεστές της ιστοσελίδας.

Στις ανταποκρίσεις αυτές (ειδικά στην πιο πρόσφατη) προβάλλεται η γραμμή του SWP, η αρθρογραφία του κεντρικού του οργάνου "The Militant" κλπ.

Ερωτήματα:

- Άλλες πηγές από ΗΠΑ δεν υπάρχουν; Γιατί ειδικά τους τροτσκιστές-αδελφούς του ελληνικού ΣΕΚ;
- Ο εν λόγω αρθρογράφος επιλέχθηκε ως ανταποκριτής (αν είναι τέτοιος) με τι είδους κριτήρια;

Δεν υποχρεούται ο σφυροδρέπανος να απαντήσει, αν δε θέλει. Ούτε και είναι ατομική του υπόθεση, αυτό το κατανοώ εκ των προτέρων. Ωστόσο, τα ερωτήματα παραμένουν...

Σοφιστής

Μπρεζνιεφικό απολίθωμα είπε...

Σοφιστή, δεν έχω να απαντήσω κάτι επί της ουσίας, οπότε επιφυλάσσομαι. Καλό είναι πάντως η όποια κριτική να μη γίνεται έμμεσα, αλλά απευθείας στον πομπό, είτε με αποστολή μηνύματος στο μέιλ της σελίδας, είτε με κάποιο σχόλιο στη σελίδα της στο φβ.

Ανώνυμος είπε...

Σφυροδρέπανε, δεκτή η παρατήρηση. Εξ αρχής άλλωστε είχα πει ότι ίσως δεν είσαι καν σε θέση να απαντήσεις (πολλώ δε μάλλον υποχρεωμένος).

Να κάνω μια διόρθωση μόνο. Από μια έρευνα που έκανα, το αμερικάνικο SWP δεν ανήκει στην ίδια "συνομοταξία" (συγγνώμη: διεθνή τάση ήθελα να πω) του τροτσκιστικού σύμπαντος, με το βρετανικό και το ελληνικό. Είναι πρωτεργάτης στη λεγόμενη Διεθνή Κομμουνιστική Λίγκα (ICL, ή, απλώς, "Pathfinder Tendency" όπως είναι ευρύτερα γνωστή). Οι οργανώσεις αυτής της τάσης έχουν το όνομα Communist League σε κάθε χώρα, μεταξύ άλλων ΚΑΙ στη Μ. Βρετανία. Παρόλα αυτά, η τροτσκιστική φράξια των ΗΠΑ που ανήκει στο ίδιο ρεύμα με το βρετανικό SWP (και το ελληνικό ΣΕΚ), η λεγόμενη τάση του "third camp" (δηλαδή των ίσων αποστάσεων ανάμεσα στην ΕΣΣΔ και τους αντιπάλους της, τόσο στο 2ο ΠΠ, όσο και στον ψυχρό πόλεμο - η πιο "βρώμικη" ανάμεσα στις τροτσκιστικές γκρούπες) "ξεπήδησε" όντως ως μειοψηφία (του 40%) μέσα από το αμερικάνικο SWP - η ομάδα του Max Shachtman και των οπαδών του που δημιούργησε το Workers Party of USA. Εξαιτίας της κοινής καταγωγής και της ομοιότητας του ονόματος αρχικά μπερδεύτηκα, αλλά πρέπει να αποκαταστήσω την ακριβή κατάσταση των πραγμάτων.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, τα ερωτήματα που έθεσα - είτε απαντηθούν εδώ είτε οπουδήποτε αλλού - παραμένουν στο ακέραιο.

Σοφιστής